PDA

Bekijk Volledige Versie : Christenen bidden voor Europa



TFOE!
01-04-04, 14:03
Christenen bidden
2 mei voor Europa


DRIEBERGEN (ANP) - De Evangelische Alliantie (EA) en het Europa Zendingsnetwerk Nederland roepen kerken en christenen in Nederland op om op 2 mei te bidden voor Europa. Dat hebben de initiatiefnemers donderdag laten weten.

De aanleiding voor de oproep is de toetreding van tien nieuwe lidstaten op 1 mei. ,,Centraal in deze gebedsoproep staat de overtuiging dat er in Europa alleen eenheid kan ontstaan door een gemeenschappelijk geloof in Jezus Christus'' , aldus de twee evangelische organisaties.

Ze roepen onder meer op tot dank aan God voor de ,,historische toenadering'' van de volken van Oost-, Midden- en West-Europa en gebed om ruimte voor de verkondiging van het evangelie en om ,,capabele en betrouwbare'' Europese politici.

-----------------------------------

:ninja2: Met andere woorden: STAND UP AND PRAY TO FIGHT AGAINST ISLAM!!!!!!!!!

Marsipulami
01-04-04, 14:44
Geplaatst door TFOE!
Christenen bidden
2 mei voor Europa



-----------------------------------

:ninja2: Met andere woorden: STAND UP AND PRAY TO FIGHT AGAINST ISLAM!!!!!!!!!


Dat staat er helemaal niet. Verder is het toch normaal dat iedereen reklame maakt voor de eigen levensbeschouwelijke winkel. Het tegendeel zou pas abnormaal zijn. Waarom organiseer jij geen gebedsbijeenkomst waar moslims bidden voor Europa ? Er zal niemand zijn die je dat kwalijk neemt.

BniMakada
01-04-04, 14:50
Geplaatst door Marsipulami
Waarom organiseer jij geen gebedsbijeenkomst waar moslims bidden voor Europa ? Er zal niemand zijn die je dat kwalijk neemt.

Tis niet toegestaan om te bidden voor Koeffaar/Moeshriekien. Ben je tevreden met dit antwoord?

arnd
01-04-04, 14:52
Geplaatst door BniMakada
Tis niet toegestaan om te bidden voor Koeffaar/Moeshriekien. Ben je tevreden met dit antwoord?

Wat is de betekenis van Moeshriekien?

BniMakada
01-04-04, 14:56
Geplaatst door arnd
Wat is de betekenis van Moeshriekien?

Iemand die deelgenoten aan Allah toekend is een Moeshriek.

Dutchguy
01-04-04, 14:57
Geplaatst door BniMakada
Tis niet toegestaan om te bidden voor Koeffaar/Moeshriekien. Ben je tevreden met dit antwoord?

'Eigen volk eerst'?

BniMakada
01-04-04, 15:01
Geplaatst door Dutchguy
'Eigen volk eerst'?

Iemand die niet gelooft in Allah kan ook niet op zijn hulp rekenen, dus kun je Allah ook niet vragen om die persoon/groep te helpen.

Het enige gebed dat is toegestaan voor niet-moslims is "Allah Iehdiehoem": moge Allah ze leiden.

Zie het maar als iemand die niet uit Nederland komt en toch een uitkering wil ontvangen. Krijg je ook niet. Je moet aan een aantal eisen voldoen, voordat je hulp vanuit Allah of de overheid mag verwachten.

Mill
01-04-04, 15:03
Geplaatst door BniMakada
Iemand die niet gelooft in Allah kan ook niet op zijn hulp rekenen, dus kun je Allah ook niet vragen om die persoon/groep te helpen.

Het enige gebed dat is toegestaan voor niet-moslims is "Allah Iehdiehoem": moge Allah ze leiden.

Zie het maar als iemand die niet uit Nederland komt en toch een uitkering wil ontvangen. Krijg je ook niet. Je moet aan een aantal eisen voldoen, voordat je hulp vanuit Allah of de overheid mag verwachten.

Moeder Theresa brandt dan ook in de hel.

Dutchguy
01-04-04, 15:04
Geplaatst door BniMakada
Iemand die niet gelooft in Allah kan ook niet op zijn hulp rekenen, dus kun je Allah ook niet vragen om die persoon/groep te helpen.

Het enige gebed dat is toegestaan voor niet-moslims is "Allah Iehdiehoem": moge Allah ze leiden.

Zie het maar als iemand die niet uit Nederland komt en toch een uitkering wil ontvangen. Krijg je ook niet. Je moet aan een aantal eisen voldoen, voordat je hulp vanuit Allah of de overheid mag verwachten.

Volgens mij zit dat bij de christenen anders, maar dat kan Mars wel vertellen.

arnd
01-04-04, 15:07
Geplaatst door Dutchguy
Volgens mij zit dat bij de christenen anders, maar dat kan Mars wel vertellen.

Ja inderdaad, dutch.
Christenen hebben de opdracht voor de naaste te bidden. En de naaste kan iedereen zijn.

Marsipulami
01-04-04, 15:09
Geplaatst door BniMakada
Tis niet toegestaan om te bidden voor Koeffaar/Moeshriekien. Ben je tevreden met dit antwoord?

Tja, ik zei bidden voor Europa, daar wonen ook moslims. Verder geloof ik niet dat moslims niet mogen bidden voor vrede tussen mensen, de bekering van ongelovigen, de uitbreiding van de umma in Europa, enz. Maar jij hoeft niet te bidden voor Europa of de koeffaar. Jij kan beter beginnen te bidden voor jezelf om te voorkomen dat je samen met de koeffaar zal dienen als brandhout voor de hel. :rolleyes:

Dutchguy
01-04-04, 15:13
Geplaatst door arnd
Ja inderdaad, dutch.
Christenen hebben de opdracht voor de naaste te bidden. En de naaste kan iedereen zijn.

Zoiets meen ik me ook te herinneren, maar ben dan ook al heel erg lang niet meer in de kerk geweest.

arnd
01-04-04, 15:14
Geplaatst door Marsipulami
Tja, ik zei bidden voor Europa, daar wonen ook moslims. Verder geloof ik niet dat moslims niet mogen bidden voor vrede tussen mensen, de bekering van ongelovigen, de uitbreiding van de umma in Europa, enz. Maar jij hoeft niet te bidden voor Europa of de koeffaar. Jij kan beter beginnen te bidden voor jezelf om te voorkomen dat je samen met de koeffaar zal dienen als brandhout voor de hel. :rolleyes:

Ehh, Mars? Ik ben geen watje, maar dit vind ik wel bijzonder grof.....

Marsipulami
01-04-04, 15:16
Geplaatst door arnd
Ehh, Mars? Ik ben geen watje, maar dit vind ik wel bijzonder grof.....

:D ik ben een goed geïntegreerde prikker op maroc.nl :p

arnd
01-04-04, 15:17
Geplaatst door Marsipulami
:D ik ben een goed geïntegreerde prikker op maroc.nl :p

:(

BniMakada
01-04-04, 15:21
Geplaatst door Marsipulami
Maar jij hoeft niet te bidden voor Europa of de koeffaar. Jij kan beter beginnen te bidden voor jezelf om te voorkomen dat je samen met de koeffaar zal dienen als brandhout voor de hel. :rolleyes:

Dit advies zal ik zeker niet in de wind slaan!! Dagelijks bid ik tot Allah en vraag dat hij mij zal beschermen tegen het hellevuur! Daarnaast vraag ik om iedere moslim te vergeven, de niet moslims leiding te geven, de oemmah te vergroten etc etc.

Nu al wat meer tevreden? Ik vond je nogal vijandig klinken.

Marsipulami
01-04-04, 15:27
Geplaatst door BniMakada
Dit advies zal ik zeker niet in de wind slaan!! Dagelijks bid ik tot Allah en vraag dat hij mij zal beschermen tegen het hellevuur! Daarnaast vraag ik om iedere moslim te vergeven, de niet moslims leiding te geven, de oemmah te vergroten etc etc.

Nu al wat meer tevreden? Ik vond je nogal vijandig klinken.

Ja, zo klinkt het alweer wat sympathieker. Nou kunnen we vrienden worden, en als dat niet mag van de islam dan toch wel tenminste goede buren. Dat mag zeker. ;)

jaja
01-04-04, 15:30
Geplaatst door BniMakada
Tis niet toegestaan om te bidden voor Koeffaar/Moeshriekien. Ben je tevreden met dit antwoord? .. eh waar staat dat ... ik herinner me juist verschillende gebedsdiensten en bijeenkomsten voor christenen en niet-christenen ... is vrij normaal in het christendom. De paus heeft er al bijna een traditie van gemaakt om dit soort gebedsbijeenkomsten te organiseren ...

BniMakada
01-04-04, 15:38
Geplaatst door Marsipulami
Ja, zo klinkt het alweer wat sympathieker. Nou kunnen we vrienden worden, en als dat niet mag van de islam dan toch wel tenminste goede buren. Dat mag zeker. ;)

Ik kwam idd bot over in het begin, was niet mijn bedoeling hoor. Een goeie buur, dat is wat ik zal zijn. Ik nodig je uit en deel m'n eten met je...Ik wacht op je

:zwaai:

theemuts
01-04-04, 16:09
Iemand die niet gelooft in Allah kan ook niet op zijn hulp rekenen, dus kun je Allah ook niet vragen om die persoon/groep te helpen.

Is dat barmhartig? BinMakaak alleen voor jezelf bidden is nogal egoïstisch hoor! :melig:

Marsipulami
01-04-04, 16:21
Geplaatst door BniMakada
Ik kwam idd bot over in het begin, was niet mijn bedoeling hoor. Een goeie buur, dat is wat ik zal zijn. Ik nodig je uit en deel m'n eten met je...Ik wacht op je

:zwaai:

Ok, ik kom straks met etenstijd wel even langs. Een Tajine met lamsbout en vijgen zie ik wel zitten. Niet te veel suiker in de thee als het kan. ;)

Rabi'ah.
01-04-04, 19:06
Geplaatst door BniMakada
Iemand die niet gelooft in Allah kan ook niet op zijn hulp rekenen, dus kun je Allah ook niet vragen om die persoon/groep te helpen.

Het enige gebed dat is toegestaan voor niet-moslims is "Allah Iehdiehoem": moge Allah ze leiden.

Zie het maar als iemand die niet uit Nederland komt en toch een uitkering wil ontvangen. Krijg je ook niet. Je moet aan een aantal eisen voldoen, voordat je hulp vanuit Allah of de overheid mag verwachten.

God vergeve je BniMakada. De islam zegt dat er geen dwang in de godsdienst is en dat God voor iedereen een norm en een weg bepaald heeft. Hoe durf je dan te zeggen dat je alleen voor moslims mag bidden? En, hoe denk je te kunnen weten of iemand moslim is? Misschien noemt iemand zich wel moslim en is hij toch een grote mushriq, of omgekeerd. (Heb ik vaak genoeg gezien). Om nog niet te spreken van al die zogenaamde "moslims" die Mohammed als een soort halfgod vereren en alleen maar bidden uit angst om in de hel te komen. Zo zie je maar, de wereld is een stuk gecompliceerder dan sunni-leerboekjes, alhamdolillah!

Groetjes van je zuster in onze mooie din de islam,

Rabiah.

Rabi'ah.
01-04-04, 19:08
Geplaatst door theemuts
Is dat barmhartig? BinMakaak alleen voor jezelf bidden is nogal egoïstisch hoor! :melig:

Theemuts ik dacht nooit dat ik dit tegen jou zou zeggen maar........ HELEMAAL MEE EENS!!!! (zie mijn vorige reply)

Groetjes,

Rabiah.

BniMakada
02-04-04, 08:47
Geplaatst door Rabi'ah.
God vergeve je BniMakada. De islam zegt dat er geen dwang in de godsdienst is en dat God voor iedereen een norm en een weg bepaald heeft. Hoe durf je dan te zeggen dat je alleen voor moslims mag bidden? En, hoe denk je te kunnen weten of iemand moslim is? Misschien noemt iemand zich wel moslim en is hij toch een grote mushriq, of omgekeerd. (Heb ik vaak genoeg gezien). Om nog niet te spreken van al die zogenaamde "moslims" die Mohammed als een soort halfgod vereren en alleen maar bidden uit angst om in de hel te komen. Zo zie je maar, de wereld is een stuk gecompliceerder dan sunni-leerboekjes, alhamdolillah!

Groetjes van je zuster in onze mooie din de islam,

Rabiah.

Ik weet niet of je moslim bent dus ik weet niet of je een zuster van me bent ;)

arnd
02-04-04, 08:56
Geplaatst door BniMakada
Ik weet niet of je moslim bent dus ik weet niet of je een zuster van me bent ;)

heel goed, zo hoor je te reageren als goed moslim(a).
Bij twijfel? Uitstoten ....

Goodnight
02-04-04, 08:57
Geplaatst door Marsipulami
Ja, zo klinkt het alweer wat sympathieker. Nou kunnen we vrienden worden, en als dat niet mag van de islam dan toch wel tenminste goede buren. Dat mag zeker. ;)

:hihi:

Als jij voor mij bid, dan zal ik voor jou bidden Christen broeder. :wink:

..zapper
02-04-04, 10:01
Ik bid nooit, maar als anderen dat wel willen doen voor mij zal ik ze niet tegenhouden.

Marsipulami
02-04-04, 11:11
Geplaatst door Goodnight
Als jij voor mij bidt, dan zal ik voor jou bidden Christenbroeder. :wink:

:lole: Joepie ik heb nou ook een moslimzus ! :) Als we dan voor God staan op de dag des oordeels en als dan blijkt dat ik me van godsdienst vergist heb, dan mag jij mijn advokaat zijn. In het omgkeerde geval zal ik jouw advokaat zijn. :wink:

Goodnight
02-04-04, 11:26
Geplaatst door Marsipulami
:lole: Joepie ik heb nou ook een moslimzus ! :) Als we dan voor God staan op de dag des oordeels en als dan blijkt dat ik me van godsdienst vergist heb, dan mag jij mijn advokaat zijn. In het omgkeerde geval zal ik jouw advokaat zijn. :wink:

hehehe....ja hoor wil wel je advoccat zijn in het hiernamaals....maaruh ik heb er geen een nodig hoor.
:duivels: