PDA

Bekijk Volledige Versie : Duits verbod op hoofddoekjes



barfly
01-04-04, 15:13
STUTTGART (ANP) - Een Duitse deelstaat heeft donderdag het dragen
van hoofddoekjes door leraressen verboden. Christelijke en joodse
symbolen blijven toegestaan.
Het Zuid-Duitse Baden-Württemberg is de eerste Duitse deelstaat
die een verbod afkondigt. Een grote meerderheid van
christen-democraten, sociaal-democraten en liberalen stemde voor de
regeling, meldde de Duitse televisie.

Ik ben niet voor een verbod maar als je iets verbied dan wel alles en niet alleen hoofddoekjes. Hoe maak je van een uit de kluiten gewassen snotlap een Geuzenteken...

Couscousje
01-04-04, 15:16
Wat is een christelijk of joods symbool?

Cc

arnd
01-04-04, 15:18
Geplaatst door Couscousje
Wat is een christelijk of joods symbool?

Cc

Christelijk heeft geen zeer specifiek breed aanvaard symbool, volgens mij.

Joods: keppeltje

barfly
01-04-04, 15:19
Geplaatst door Couscousje
Wat is een christelijk of joods symbool?

Cc

Zwarte kousen, een kruis om je nek en voor Joden een keppeltje en van die rare teugels naast je oren?

arnd
01-04-04, 15:21
Geplaatst door barfly
Zwarte kousen, een kruis om je nek en voor Joden een keppeltje en van die rare teugels naast je oren?

Zwarte kousen in niet breed aanvaard, fly ..... ;)

Teugels naast je oren ? :D :D

barfly
01-04-04, 15:26
Geplaatst door arnd
Zwarte kousen in niet breed aanvaard, fly ..... ;)

Teugels naast je oren ? :D :D

Van die rare plukken haar weet je wel? :)

Couscousje
01-04-04, 15:30
Ik denk dat een haardracht niet te vergelijken valt met een hoofddoek.

Zwarte kousen trouwens ook niet.

Cc

Amiticia
01-04-04, 15:31
Geplaatst door barfly
Van die rare plukken haar weet je wel? :)

Die lange gekrulde plukken langs de oren.:D

Even on-topic.
Ik ben een tegenstander wat het "hoofddoekjes-verbod" betreft.
Maar wanneer een land/deelstaat toch een verbod doorvoerd, dan vind ik dat alle religeuze uitingen moeten worden verboden.

arnd
01-04-04, 15:32
Geplaatst door barfly
Van die rare plukken haar weet je wel? :)

Ja, tuurlijk, ik snap je wel, maar het idee.... TEUGELS ...

taouanza
01-04-04, 16:00
Geplaatst door barfly
STUTTGART (ANP) - Een Duitse deelstaat heeft donderdag het dragen
van hoofddoekjes door leraressen verboden. Christelijke en joodse
symbolen blijven toegestaan.
Het Zuid-Duitse Baden-Württemberg is de eerste Duitse deelstaat
die een verbod afkondigt. Een grote meerderheid van
christen-democraten, sociaal-democraten en liberalen stemde voor de
regeling, meldde de Duitse televisie.

Ik ben niet voor een verbod maar als je iets verbied dan wel alles en niet alleen hoofddoekjes. Hoe maak je van een uit de kluiten gewassen snotlap een Geuzenteken...

Ze zijn tenminste niet schijnheilig.:moe:

theemuts
01-04-04, 16:03
Ze zijn tenminste niet schijnheilig.

Is het niet beter ietsiepietsie schijnheilig te zijn?

taouanza
01-04-04, 16:05
Geplaatst door theemuts
Is het niet beter ietsiepietsie schijnheilig te zijn?

Nee hoor ik waardeer juist hun eerlijkheid.

Amiticia
01-04-04, 16:15
Geplaatst door taouanza
Nee hoor ik waardeer juist hun eerlijkheid.

Dus onderscheid maken tussen, vrouwen met en vrouwen zonder hoofddoek, op de arbeidsmarkt (of waar dan ook) is eerlijk..:maf:

Als ze een religieuze uiting verbieden, moeten ze elke vorm van religieuze uitingen verbieden.
Dus geen keppeltjes en geen kruisjes aan de ketting.. helemaal niet.
Neutraliteit, dat is toch wat ze willen??..:vreemd:

taouanza
01-04-04, 16:26
Geplaatst door allure
Dus onderscheid maken tussen, vrouwen met en vrouwen zonder hoofddoek, op de arbeidsmarkt (of waar dan ook) is eerlijk..:maf:

Als ze een religieuze uiting verbieden, moeten ze elke vorm van religieuze uitingen verbieden.
Dus geen keppeltjes en geen kruisjes aan de ketting.. helemaal niet.
Neutraliteit, dat is toch wat ze willen??..:vreemd:

Ze geven eerlijk toe dat ze de islam discrimineren.
Anders dan die schijnheiligen die ook keppeltjes en kruizen verbieden alsof hetzelfde is. Keppeltjes en kruizen zijn niet verplicht hoofddoeken wel.

Begrijp je nou wat ik bedoel?

barfly
01-04-04, 16:26
update

STUTTGART (ANP) - Een Duitse deelstaat heeft donderdag het dragen
van hoofddoekjes door leraressen verboden. Christelijke en joodse
symbolen op openbare scholen blijven toegestaan.
Het Zuid-Duitse Baden-Württemberg is de eerste Duitse deelstaat
die een verbod afkondigt. Een grote meerderheid van
christen-democraten, sociaal-democraten en liberalen stemde voor de
regeling, meldde de Duitse televisie. Alleen de Groenen waren
tegen.
Een hoofddoekje bij leraressen kan niet, stelde de regionale
minister van Onderwijs, de christen-democratische Annette Schavan.
Zij wijst erop dat een hoofddoek bij een islamitische lerares niet
alleen een religieuze betekenis kan hebben, maar ook een politiek
symbool kan zijn.
Baden-Württemberg kwam met een regeling na een uitspraak vorig
jaar van het Duitse constitutioneel hof. Deze rechtbank, die kijkt
of de grondwet wordt nageleefd, oordeelde dat het ontslag van een
islamitische lerares wegens haar hoofddoekje niet rechtmatig was.
De rechtbank bepaalde echter ook dat deelstaten zelf een verbod
kunnen afkondigen. In navolging van Baden-Württemberg overwegen de
conservatieve deelstaten Beieren en Hessen stappen tegen het
islamitische hoofddoekje.
De Duitse president Rau leverde eerder dit jaar kritiek op de
plannen om hoofddoekjes op scholen te verbieden. De gelovige
sociaal-democraat uitte de vrees dat het de eerste stap is op weg
naar een staat die alle religieuze symbolen uit het openbare leven
verbant.

Wat een hysterie nou toch weer.

Couscousje
01-04-04, 16:33
Ik zie de hysterie niet.

De hoofddoek is bijna geen "religieus symbool" meer te noemen. Naar mijn mening is het "statements" maken met betrekking tot je religie overbodig, daar je religie een persoonlijk iets is en weinig te maken heeft met je buurman of collega. Wat je doet met het dragen van een hoofddoek is voornamelijk anderen wijzen op het feit dat je religieus bent en welke religie je aanhangt en daar zitten zowel ik als een heleboel mensen niet op te wachten.

Cc

catharina
01-04-04, 16:35
Geplaatst door Couscousje
Ik zie de hysterie niet.

De hoofddoek is bijna geen "religieus symbool" meer te noemen. Naar mijn mening is het "statements" maken met betrekking tot je religie overbodig, daar je religie een persoonlijk iets is en weinig te maken heeft met je buurman of collega. Wat je doet met het dragen van een hoofddoek is voornamelijk anderen wijzen op het feit dat je religieus bent en welke religie je aanhangt en daar zitten zowel ik als een heleboel mensen niet op te wachten.

Cc
Zijn de andere islamitische verplichtingen ook overbodig?

Couscousje
01-04-04, 16:36
Geplaatst door catharina
Zijn de andere islamitische verplichtingen ook overbodig?

Heb jij, belichaming van de maatschappij, last van de andere Islamitische verplichtingen zoals bidden, vasten en naar Mekka gaan?

Cc

catharina
01-04-04, 16:40
Geplaatst door Couscousje
Heb jij, belichaming van de maatschappij, last van de andere Islamitische verplichtingen zoals bidden, vasten en naar Mekka gaan?

Cc
Net zoveel of weinig last als van het dragen van een hoofddoekje.

Couscousje
01-04-04, 16:51
Geplaatst door catharina
Net zoveel of weinig last als van het dragen van een hoofddoekje.

Andere mensen niet.

Cc

catharina
01-04-04, 16:57
Geplaatst door Couscousje
Andere mensen niet.

Cc
Maar hoe sterk is je geloof als je een essentiële verplichting opzij schuift omdat andere mensen er last van zouden hebben? Begrijp me niet verkeerd, ik ben blij met liberale moslims als jij, maar het komt nog even vreemd over, na zovaak van moslima's gehoord te hebben dat ze een zeer zware zonde begaan als ze hun hoofddoekje niet dragen.

Couscousje
01-04-04, 17:01
Geplaatst door catharina
Maar hoe sterk is je geloof als je een essentiële verplichting opzij schuift omdat andere mensen er last van zouden hebben? Begrijp me niet verkeerd, ik ben blij met liberale moslims als jij, maar het komt nog even vreemd over, na zovaak van moslima's gehoord te hebben dat ze een zeer zware zonde begaan als ze hun hoofddoekje niet dragen.

Vind jij het aan mij om te beoordelen hoe "sterk" iemands geloof moet zijn?

Ik ben wel de allerlaatste.

Wat betreft het "hoofddoekje" dragen, ik had daar een soort van uitleg over gegeven op de topic met de dooie peuter.

Cc

Couscousje
01-04-04, 17:05
Of was die peuter niet dood, maar zijn moeder?

Cc

prikkerd
01-04-04, 17:41
Geplaatst door Couscousje
Ik zie de hysterie niet.

De hoofddoek is bijna geen "religieus symbool" meer te noemen. Naar mijn mening is het "statements" maken met betrekking tot je religie overbodig, daar je religie een persoonlijk iets is en weinig te maken heeft met je buurman of collega. Wat je doet met het dragen van een hoofddoek is voornamelijk anderen wijzen op het feit dat je religieus bent en welke religie je aanhangt en daar zitten zowel ik als een heleboel mensen niet op te wachten.

Cc

hoe (ver)achtelijk kun je overkomen als een moslima


om van te kosten :kotsen:


je leeft naar verwachtingen van mensen en niet naar verwachtingen van Allah............Als Allah het dragen van een hoofddoek verplicht stelt ga jij rustig zeggen zonder schaamte dat het bijna geen religieus symbool is

bah

Couscousje
01-04-04, 17:45
Geplaatst door prikkerd
hoe (ver)achtelijk kun je overkomen als een moslima


om van te kosten :kotsen:


je leeft naar verwachtingen van mensen en niet naar verwachtingen van Allah............Als Allah het dragen van een hoofddoek verplicht stelt ga jij rustig zeggen zonder schaamte dat het bijna geen religieus symbool is

bah

Ik stel voor dat je je behoofddoekte, onderdrukte en ongeletterde vrouwtje je ongewenste mening gaat opdringen.

Ik heb het al druk zat met het hebben van de mijne, daar Allah mij geschapen heeft met de nodige mate van intelligentie om bebadslipperde Gandalf-look-a-likes zoals jij van de nodige repliek te voorzien.

Daa-haag! :zwaai:

Cc

MocroStyle
01-04-04, 17:49
Geplaatst door Couscousje
Ik zie de hysterie niet.

De hoofddoek is bijna geen "religieus symbool" meer te noemen. Naar mijn mening is het "statements" maken met betrekking tot je religie overbodig, daar je religie een persoonlijk iets is en weinig te maken heeft met je buurman of collega. Wat je doet met het dragen van een hoofddoek is voornamelijk anderen wijzen op het feit dat je religieus bent en welke religie je aanhangt en daar zitten zowel ik als een heleboel mensen niet op te wachten.

Cc

De hoofddoek is geen religieus symbool, maar hij wordt wel gedragen om anderen te wijzen op het feit dat zij moslima's zijn?

Je had je meer in de Islam moeten verdiepen, dan had je ook ingezien dat een dergelijke standpunt inzake de hoofddoek neigt naar shirk, de grootste zonde binnen de Islam.

prikkerd
01-04-04, 17:50
Geplaatst door Couscousje
Ik stel voor dat je je behoofddoekte, onderdrukte en ongeletterde vrouwtje je ongewenste mening gaat opdringen.

Ik heb het al druk zat met het hebben van de mijne, daar Allah mij geschapen heeft met de nodige mate van intelligentie om bebadslipperde Gandalf-look-a-likes zoals jij van de nodige repliek te voorzien.

Daa-haag! :zwaai:

Cc

oftewel je voelt je zwaar beledigd en op je plaatsje gewezen

NEXT

catharina
01-04-04, 17:53
Geplaatst door prikkerd
oftewel je voelt je zwaar beledigd en op je plaatsje gewezen

NEXT
Oftewel ze heeft jou eruit geluld bedoel je :haha:

Couscousje
01-04-04, 17:59
Geplaatst door MocroStyle
De hoofddoek is geen religieus symbool, maar hij wordt wel gedragen om anderen te wijzen op het feit dat zij moslima's zijn?

Je had je meer in de Islam moeten verdiepen, dan had je ook ingezien dat een dergelijke standpunt inzake de hoofddoek neigt naar shirk, de grootste zonde binnen de Islam.

Komende van jou, moet ik hier keihard om lachen.

Ik ben wel de allerlaatste die zich zou moeten verdiepen in de Islam.

Jij en je soortgenootjes staan bekend om het feit dat jullie niet openstaan voor iemand die een andere mening toebedeeld is dan jullie conservatieve, soms erg achterhaalde gedachtengang met betrekking tot jullie "geloof".

De "hijaab" is geen religeus symbool, maar een manier om volgens Islamitische wijze je kuisheid te bewaren. Dat staat naar mijn weten in erg mooie, zwarte en duidelijke letters in de Qur'an beschreven.

Maar goed, ik ben nu in discussie met iemand die neigt naar het zijn van een mounafieq, naar mijn weten exact dezelfde zonde als "shirk".

Cc

Couscousje
01-04-04, 18:00
Geplaatst door prikkerd
oftewel je voelt je zwaar beledigd en op je plaatsje gewezen

NEXT

Of jij weet niet meer wat je aan moet met je nederlaag.

Cc

MocroStyle
01-04-04, 18:09
Geplaatst door Couscousje
Komende van jou, moet ik hier keihard om lachen.

leef je uit, lachen is gezonder dan patat.



Ik ben wel de allerlaatste die zich zou moeten verdiepen in de Islam.

Jij en je soortgenootjes staan bekend om het feit dat jullie niet openstaan voor iemand die een andere mening toebedeeld is dan jullie conservatieve, soms erg achterhaalde gedachtengang met betrekking tot jullie "geloof".


je zet jezelf alleen maar te kijk, met zulke domme uitspraken.



De "hijaab" is geen religeus symbool, maar een manier om volgens Islamitische wijze je kuisheid te bewaren. Dat staat naar mijn weten in erg mooie, zwarte en duidelijke letters in de Qur'an beschreven.




De hoofddoek is bijna geen "religieus symbool" meer te noemen

Wat je doet met het dragen van een hoofddoek is voornamelijk anderen wijzen op het feit dat je religieus bent en welke religie je aanhangt
Cc


Dus toch wel een religieus symbool?




Maar goed, ik ben nu in discussie met iemand die neigt naar het zijn van een mounafieq, naar mijn weten exact dezelfde zonde als "shirk".

Cc

op basis waarvan kan jij me een moenafiq noemen?

Couscousje
01-04-04, 18:14
Geplaatst door MocroStyle
leef je uit, lachen is gezonder dan patat.



je zet jezelf alleen maar te kijk, met zulke domme uitspraken.

[/b]

[/b]

Dus toch wel een religieus symbool?




op basis waarvan kan jij me een moenafiq noemen? [/B]

Ik zet mezelf helemaal niet te kijk. Ik vraag me af of het in je onvolgroeide brein doordringt dat jouw mening niet de geldende norm is en dat iemand die die mening niet deelt, zich niet per se "te kijk" hoeft te zetten. Daarnaast ben ik verre van dom en heb ik jouw bevestiging ook niet nodig om dat te weten.

De hoofddoek is naar mijn weten geen religieus symbool, als jij dat wel vindt, dan is dat jouw mening. Ik heb nog altijd recht op de mijne, totdat jij dat met gefundeerde argumenten kan weerleggen, wat ik je overigens niet zie doen. Je bent te druk met de modelmoslim uit te hangen. Schone schijn, zeg ik maar.

En ik noem jou een mounafiq op exact dezelfde basis jij het recht denkt te hebben het begrip "shirk" erbij te halen.

Dag MocroStyle.

Cc

prikkerd
01-04-04, 18:27
Geplaatst door Couscousje
Of jij weet niet meer wat je aan moet met je nederlaag.

Cc


wahahaah Nederlaag?

je bent met geen enkel argument gekomen na mijn reactie.....of bedoel je dat je kleuterachtig gescheld als een argument gezien moet worden?


jij VINDT het geen symbool

bij JOUW weten is het geen symbool



ben ik hier met een hoog schriftgeleerde genaamd Couscousje in discussie?

kun je mij verwijzen naar 1 van je islamitische naslagwerken waar ik jou meningen ondersteund kan zien met bewijzen uit de koran en de soennah?


if not pleaaaaaaaaaaaase be shut

:zwaai:

MocroStyle
01-04-04, 18:32
Geplaatst door Couscousje
Ik zet mezelf helemaal niet te kijk. Ik vraag me af of het in je onvolgroeide brein doordringt dat jouw mening niet de geldende norm is en dat iemand die die mening niet deelt, zich niet per se "te kijk" hoeft te zetten. Daarnaast ben ik verre van dom en heb ik jouw bevestiging ook niet nodig om dat te weten.

De hoofddoek is naar mijn weten geen religieus symbool, als jij dat wel vindt, dan is dat jouw mening. Ik heb nog altijd recht op de mijne, totdat jij dat met gefundeerde argumenten kan weerleggen, wat ik je overigens niet zie doen. Je bent te druk met de modelmoslim uit te hangen. Schone schijn, zeg ik maar.

En ik noem jou een mounafiq op exact dezelfde basis jij het recht denkt te hebben het begrip "shirk" erbij te halen.

Dag MocroStyle.

Cc

Ik waarschuwde enkel voor de verborgen Shirk (Riyaa) na jouw verklaring waarin de moslima een hoofddoek zou dragen om enkel door anderen gezien te worden als moslima.

De hoofddoek is volgens jou geen religieus symbool, verklaar dan wat je bedoelt met:


De hoofddoek is bijna geen "religieus symbool" meer te noemen

Wat je doet met het dragen van een hoofddoek is voornamelijk anderen wijzen op het feit dat je religieus bent en welke religie je aanhangt
Cc


Toch wel een religieus symbool?

Couscousje
01-04-04, 19:09
Geplaatst door prikkerd
wahahaah Nederlaag?

je bent met geen enkel argument gekomen na mijn reactie.....of bedoel je dat je kleuterachtig gescheld als een argument gezien moet worden?


jij VINDT het geen symbool

bij JOUW weten is het geen symbool



ben ik hier met een hoog schriftgeleerde genaamd Couscousje in discussie?

kun je mij verwijzen naar 1 van je islamitische naslagwerken waar ik jou meningen ondersteund kan zien met bewijzen uit de koran en de soennah?


if not pleaaaaaaaaaaaase be shut

:zwaai:

Waarom moet ik mijn heil zoeken in Islamitische naslagwerken om jou uit te bokken?

Dat kan ik zo ook wel, in 1 handomdraai.

Je hysterische gezwets is nou niet bepaald iets waar men rekening mee moet houden.

Daa-haag, kleuter! :zwaai:

Cc

Couscousje
01-04-04, 19:15
Geplaatst door MocroStyle
Ik waarschuwde enkel voor de verborgen Shirk (Riyaa) na jouw verklaring waarin de moslima een hoofddoek zou dragen om enkel door anderen gezien te worden als moslima.

De hoofddoek is volgens jou geen religieus symbool, verklaar dan wat je bedoelt met:



Toch wel een religieus symbool? [/B]

Een religieus symbool is toch iets waaraan iemand kan afleiden welke religie deze persoon aanhangt, nietwaar? Volgens de Islam is het dragen van een baard verplicht om je op die manier af te zonderen of te onderscheiden van de "ongelovigen". Een baard is volgens diezelfde redenering een "religieus symbool". Een religieus symbool is iets waaraan iemand kan afleiden welke religie deze persoon aanhangt, wederom, dus alle mannen met een baard zijn moslims volgens bovenstaande theorie.

Naar mijn weten is de hoofddoek een wijze om je kuisheid te bewaren, dus geen religieus symbool.

Cc

prikkerd
01-04-04, 19:17
Geplaatst door Couscousje
Waarom moet ik mijn heil zoeken in Islamitische naslagwerken om jou uit te bokken?

Dat kan ik zo ook wel, in 1 handomdraai.

Je hysterische gezwets is nou niet bepaald iets waar men rekening mee moet houden.

Daa-haag, kleuter! :zwaai:

Cc

inderdaad hou jij je maar bezig met gescheld gebok of hoe je het noemen wil en laat de argumentaties en discussies over aan degenen die daar verstand van hebben

Couscousje
01-04-04, 19:22
Geplaatst door prikkerd
inderdaad hou jij je maar bezig met gescheld gebok of hoe je het noemen wil en laat de argumentaties en discussies over aan degenen die daar verstand van hebben

Als jij jezelf schaart onder "degenen die daar verstand van hebben", dan wil ik me maar al te graag bezighouden met "gescheld en gebok", daar ik in de verste verte niet geassocieerd wil worden met hetgeen een stuk onbenul als jij voor onzin uitkraamt.

Daa-haag, kneus! :zwaai:

Cc

theemuts
01-04-04, 19:22
Je hysterische gezwets is nou niet bepaald iets waar men rekening mee moet houden.

Daa-haag, kleuter!

Go Cctje Go meissie :Iluvu:

Julien
01-04-04, 19:22
Geplaatst door MocroStyle
De hoofddoek is geen religieus symbool, maar hij wordt wel gedragen om anderen te wijzen op het feit dat zij moslima's zijn?

Je had je meer in de Islam moeten verdiepen, dan had je ook ingezien dat een dergelijke standpunt inzake de hoofddoek neigt naar shirk, de grootste zonde binnen de Islam.

wie zei ook al weer dat de islam tolerant was? :moe:

Julien
01-04-04, 19:25
wat betreft dit idiote verbod; schaf dan ook het CDU af, en kruisjes en keppeltjes. Touanza, Duitsland is nu hypocriet bezig, want ze verbieden alleen hoofddoekjes. Wat is er hypocriet aan om ALLE geloofssymbolen te weren uit de staat?

Julien
01-04-04, 19:25
wat betreft dit idiote verbod; schaf dan ook het CDU af, en kruisjes en keppeltjes. Touanza, Duitsland is nu hypocriet bezig, want ze verbieden alleen hoofddoekjes. Wat is er hypocriet aan om ALLE geloofssymbolen te weren uit de staat?

SjaakSpier
01-04-04, 19:28
wahahaah Nederlaag?

je bent met geen enkel argument gekomen na mijn reactie.....of bedoel je dat je kleuterachtig gescheld als een argument gezien moet worden?


jij VINDT het geen symbool

bij JOUW weten is het geen symbool



ben ik hier met een hoog schriftgeleerde genaamd Couscousje in discussie?

kun je mij verwijzen naar 1 van je islamitische naslagwerken waar ik jou meningen ondersteund kan zien met bewijzen uit de koran en de soennah?


if not pleaaaaaaaaaaaase be shut

Yo Go prikkerd !

Overigens Cc beweert hier dat een hijab niet verplicht is...

Ik vraag me af wat voor bewijs uit de koran en sunnah hiervoor heeft, want dit is tegengesteld aan de ijmaa van de moslims.

Het is daarbij ook triest dat een meisje als CC zegt de reactie van haar medemens te betrekken bij het voldoen aan een plicht van Allah.

Waar ik ook benieuwd naar ben is of dit meisje een Hijab draagt als ze bidt ? En als ze dit doet waaromz e die dan wel aandoet tijdens het gebed en niet wanneer ze niet in gebed is.

wa salamu alla man itaba'a lhoeda

catharina
01-04-04, 19:30
Ik ben wel benieuwd of jij en die andere mannelijke prikkers die commentaar op CC leveren, een baard dragen, Sjaakspier.

MocroStyle
01-04-04, 19:30
Geplaatst door Couscousje
Een religieus symbool is toch iets waaraan iemand kan afleiden welke religie deze persoon aanhangt, nietwaar? Volgens de Islam is het dragen van een baard verplicht om je op die manier af te zonderen of te onderscheiden van de "ongelovigen". Een baard is volgens diezelfde redenering een "religieus symbool". Een religieus symbool is iets waaraan iemand kan afleiden welke religie deze persoon aanhangt, wederom, dus alle mannen met een baard zijn moslims volgens bovenstaande theorie.

Naar mijn weten is de hoofddoek een wijze om je kuisheid te bewaren, dus geen religieus symbool.

Cc

De hoofddoek is dus volgens jou geen religieus symbool, maar leg je ons uit:



Wat je doet met het dragen van een hoofddoek is voornamelijk anderen wijzen op het feit dat je religieus bent en welke religie je aanhangt
Cc

Zouden we met dit sterk gegeven het hoofddoekverbod in Frankrijk teniet kunnen doen?

Couscousje
01-04-04, 19:34
Geplaatst door MocroStyle
De hoofddoek is dus volgens jou geen religieus symbool, maar leg je ons uit:



Zouden we met dit sterk gegeven het hoofddoekverbod in Frankrijk teniet kunnen doen? [/B]

Dat is nu mijn punt. Mensen dragen een baard om zich te onderscheiden, maar dat maakt een baard nog geen religieus symbool. Mensen dragen een hoofddoek om zich te onderscheiden, maar dat maakt een hoofddoek nog geen religieus symbool.

En ik sta achter het hoofddoekverbod, dus waarom zou ik dat teniet willen doen. Gooi je haar los, maak me gek.

Cc

MocroStyle
01-04-04, 19:34
Geplaatst door Julien
wie zei ook al weer dat de islam tolerant was? :moe:

Vertel, wat bedoel je hiermee. Want volgens mij heb je niet helemaal de boodschap in men post begrepen, maar ben je er wel als de kippen bij om nog eens te benadrukken dat de Islam zo tolerant niet is.

Couscousje
01-04-04, 19:35
Geplaatst door MocroStyle
Vertel, wat bedoel je hiermee. Want volgens mij heb je niet helemaal de boodschap in men post begrepen, maar ben je er wel als de kippen bij om nog eens te benadrukken dat de Islam zo tolerant niet is.

Ik denk dat hij doelt op het feit dat jij er ook "als de kippen bij" was om mij te vertellen dat ik geen moslima ben omdat ik een andere mening toebedeeld ben.

Cc

MocroStyle
01-04-04, 19:38
Geplaatst door Couscousje
Dat is nu mijn punt. Mensen dragen een baard om zich te onderscheiden, maar dat maakt een baard nog geen religieus symbool. Mensen dragen een hoofddoek om zich te onderscheiden, maar dat maakt een hoofddoek nog geen religieus symbool.

En ik sta achter het hoofddoekverbod, dus waarom zou ik dat teniet willen doen. Gooi je haar los, maak me gek.

Cc

je bent aan het raaskallen.

Vertel ons eerst eens even wat een religieus symbool is.

MocroStyle
01-04-04, 19:39
Geplaatst door Couscousje
Ik denk dat hij doelt op het feit dat jij er ook "als de kippen bij" was om mij te vertellen dat ik geen moslima ben omdat ik een andere mening toebedeeld ben.

Cc

Kan jij dat stukje citeren waarin ik jou uitmaakte voor afvallige.

Couscousje
01-04-04, 19:40
Geplaatst door MocroStyle
je bent aan het raaskallen.

Vertel ons eerst eens even wat een religieus symbool is.

Eerst was ik geen moslima, omdat ik een andere mening had.

Nu raaskal ik, omdat ik een andere mening heb.

Wie is hier aan het raaskallen?

Cc

Couscousje
01-04-04, 19:40
Geplaatst door MocroStyle
Kan jij dat stukje citeren waarin ik jou uitmaakte voor afvallige.

Scroll terug, voorbij je schijnheiligheid en je hypocrisie.

Daar zal je het vinden.

Cc

Julien
01-04-04, 19:41
Geplaatst door MocroStyle
Vertel, wat bedoel je hiermee. Want volgens mij heb je niet helemaal de boodschap in men post begrepen, maar ben je er wel als de kippen bij om nog eens te benadrukken dat de Islam zo tolerant niet is.

CC heeft haar eigen mening over de hoofddoek, dat jij haar gelijk aanvalt met de Koran daarbij, vind ik niet echt tolerant.

MocroStyle
01-04-04, 19:46
Wat je doet met het dragen van een hoofddoek is voornamelijk anderen wijzen op het feit dat je religieus bent en welke religie je aanhangt en daar zitten zowel ik als een heleboel mensen niet op te wachten.

Voor wie draag je de hoofddoek als je met deze gedachte rondloopt? Voor Allah swt of voor je buren, vrienden en familie. Ik merkte op dat dit een vorm van Shirk is. Riyaa, waarin je niet louter Allah swt aanbidt (en er dus geen sprake meer is van Ichlaas in niya)

Dat jij en Julien hier andere dingen in lezen is jullie probleem.

Couscousje
01-04-04, 19:48
Geplaatst door MocroStyle
[b]

Voor wie draag je de hoofddoek als je met deze gedachte rondloopt? Voor Allah swt of voor je buren, vrienden en familie. Ik merkte op dat dit een vorm van Shirk is. Riyaa, waarin je niet louter Allah swt aanbidt (en er dus geen sprake meer is van Ichlaas in niya)

Dat jij en Julien hier andere dingen in lezen is jullie probleem.

Jouw intolerantie is inderdaad ons probleem.

Door MocroStyle en co wordt immers iets wat in essentie een uitermate mooie religie en manier van leven is, op dit ogenblik gezien als een kwaadaardig fenomeen dat de mensheid dreigt te verstikken.

Een groter probleem dan dat kan ik me namelijk niet voorstellen.

Cc

MocroStyle
01-04-04, 19:51
Geplaatst door Couscousje
Jouw intolerantie is inderdaad ons probleem.

Door MocroStyle en co wordt immers iets wat in essentie een uitermate mooie religie en manier van leven is, op dit ogenblik gezien als een kwaadaardig fenomeen dat de mensheid dreigt te verstikken.

Een groter probleem dan dat kan ik me namelijk niet voorstellen.

Cc

:zwaai:

Couscousje
01-04-04, 19:55
Geplaatst door MocroStyle
:zwaai:

:zwaai:

Cc

rja
01-04-04, 20:09
Geplaatst door taouanza
Ze geven eerlijk toe dat ze de islam discrimineren.
Anders dan die schijnheiligen die ook keppeltjes en kruizen verbieden alsof hetzelfde is. Keppeltjes en kruizen zijn niet verplicht hoofddoeken wel.

Begrijp je nou wat ik bedoel?
Dat is discriminatie, als ze dat aanhangig maken bij een rechtsbank, hebben ze grote kans omdit te winnen.

Couscousje
01-04-04, 20:12
Geplaatst door rja
Dat is discriminatie, als ze dat aanhangig maken bij een rechtsbank, hebben ze grote kans omdit te winnen.

Ze discrimineren niet, ze maken alleen onderscheid. ;)

Cc

prikkerd
01-04-04, 20:41
kort samengevat

wat couscousje bedoelt is : "Ik mag en KAN een andere mening hebben naast de voorschriften van de koran en de soennah en NOG moslima blijven"


so be it

Julien
01-04-04, 20:45
Geplaatst door prikkerd
kort samengevat

wat couscousje bedoelt is : "Ik mag en KAN een andere mening hebben naast de voorschriften van de koran en de soennah en NOG moslima blijven"


so be it

volgens mij hoort het zo te zijn : "Ik HEB een andere mening over de voorschriften van de Koran en de soennah, maar ik BEN nog steeds een moslim"

Dat is pas tolerantie.

rja
01-04-04, 20:50
Geplaatst door Couscousje
Ze discrimineren niet, ze maken alleen onderscheid. ;)

Cc
Dat is onbehoorlijk bestuur, waarom dacht je dat de beperkingen voor import huwelijken voor alle import huwelijken gelden, ongeacht de nationaliteit en niet alleen voor Marokaanse of Turkse importhuwelijken.

Ook al waren de politici zo dom om een wet aan te nemen om die alleen paal en perk stelt aan import huwelijken voor Turken en Marokkanen, ze zullen uiteindelijk door een rechtbank teruggefloten omdat die in wet in strijd is met onze overige wetten en uiteindelijk onze grondwet.

prikkerd
01-04-04, 20:55
Geplaatst door Julien
volgens mij hoort het zo te zijn : "Ik HEB een andere mening over de voorschriften van de Koran en de soennah, maar ik BEN nog steeds een moslim"

Dat is pas tolerantie.


nog zo'n niet-moslim die de les komt voorlezen


zooooooo tolerant moet ik dan zijn om dat ook nog te accepteren
:zegniets:

taouanza
01-04-04, 20:57
Waarom ben jij voor het hoofddoekverbod Cc?

Julien
01-04-04, 20:58
Geplaatst door prikkerd
nog zo'n niet-moslim die de les komt voorlezen


zooooooo tolerant moet ik dan zijn om dat ook nog te accepteren
:zegniets:

nee hoor, dat is de algemene betekenis van tolerantie; iemands mening respecteren zonder hem te veroordelen.

als je daar niet achter staat, ook goed, maar dan is je geloof niet tolerant.

Ansari
01-04-04, 21:01
Geplaatst door Couscousje


En ik sta achter het hoofddoekverbod, dus waarom zou ik dat teniet willen doen. Gooi je haar los, maak me gek.


Dat we dit moeten horen van iemand die zichzelf een moslima noemt. Jij staat ook achter types zoals Nahed Salem en anderen?

Julien
01-04-04, 21:04
wel grappig dit, pro-hoofdoekjes-moslims schreeuwen van de daken af dat de hoofddoek vrije keus is en dat moslimas dat helemaal zelf moeten weten, maar als Cc beweert tegen de hoofddoek te zijn is ze opeens geen echte moslima meer.. :D

de aap komt uit de mouw hoor :D

taouanza
01-04-04, 21:08
Geplaatst door Julien
wel grappig dit, pro-hoofdoekjes-moslims schreeuwen van de daken af dat de hoofddoek vrije keus is en dat moslimas dat helemaal zelf moeten weten, maar als Cc beweert tegen de hoofddoek te zijn is ze opeens geen echte moslima meer.. :D

de aap komt uit de mouw hoor :D

Net zoiets als westerlingen die trots zijn op hun vrijheid van oa geloof en toch niet blij zijn met gelovige mensen.:D

Tjonge jonge het zijn net mensen die mensen.:rolleyes:

SjaakSpier
02-04-04, 02:11
dat we dit moeten horen van iemand die zichzelf een moslima noemt. Jij staat ook achter types zoals Nahed Salem en anderen?

Ne'em is inderdaad triest. Moge Allah haar leiden.

wa salamu alla man ittaba'a lhoeda

barfly
02-04-04, 02:18
Opmerkelijk dat alleen mannen een moslima aanvallen op de "hoofddoek plicht". Ik heb wel eerder begrepen dat hoofddoekjes helemaal niet verplicht zijn ( ja ik ben te beroerd om bronnen te zoeken) Misschien moeten we gewoon concluderen dat veel moslim mannen toe zijn aan emancipatie en dat de vrouwen al veel verder zijn. Maar dat is natuurlijk een vreselijk westerse gedachte :)

prikkerd
02-04-04, 02:52
Geplaatst door barfly
Opmerkelijk dat alleen mannen een moslima aanvallen op de "hoofddoek plicht". Ik heb wel eerder begrepen dat hoofddoekjes helemaal niet verplicht zijn ( ja ik ben te beroerd om bronnen te zoeken) Misschien moeten we gewoon concluderen dat veel moslim mannen toe zijn aan emancipatie en dat de vrouwen al veel verder zijn. Maar dat is natuurlijk een vreselijk westerse gedachte :)


het is maar goed dat je zelf tot die conclusie komt aan het eind van je bericht anders kreeg je mij over je heen :)

barfly
02-04-04, 03:22
Geplaatst door prikkerd
anders kreeg je mij over je heen :)

Homosexualiteit is verboden in de Islam.

peyote
02-04-04, 03:59
Geplaatst door barfly
update
Een hoofddoekje bij leraressen kan niet, stelde de regionale
minister van Onderwijs, de christen-democratische Annette Schavan.
Zij wijst erop dat een hoofddoek bij een islamitische lerares niet
alleen een religieuze betekenis kan hebben, maar ook een politiek
symbool kan zijn.
Dat is precies waar het om draait imo, kerk en staat worden niet gescheiden in de islam, alles wordt door de heilige wet geregeld. Dit in tegenstelling tot het christendom, die zich tegenover de staat plaatst. En in europa hebben ze slechte ervaringen toen dit nog niet zo was.

Dit samengaan van politiek en religie zie je in de meeste islamitische landen, met als gevolg een autoritaire staat, waar voor anders denkenden eigenlijk geen plaats is. En met een autoritaire staat hebben ze in duitsland ook al niet zulke goede ervaringen (wo2).

Geen wonder dus dat er in europa steeds meer verzet komt tegen symbolen die dat vertegenwoordigen. Zo'n verbod op hoofddoekjes voor publieke functies zie ik niet als een afwijzing van de islam als religie, maar tegen de aspecten die de islam daarnaast in zich heeft.

prikkerd
02-04-04, 12:41
Geplaatst door barfly
Homosexualiteit is verboden in de Islam.


het is maar goed dat die zin op twee manieren vatbaar is en aangezien je heel goed concludeerde dat homosexualiteit vreboden is past er maar 1 mogelijkheid
:auw:

prikkerd
02-04-04, 12:41
Geplaatst door barfly
Homosexualiteit is verboden in de Islam.


het is maar goed dat die zin op twee manieren vatbaar is en aangezien je heel goed concludeerde dat homosexualiteit vreboden is past er maar 1 mogelijkheid
:auw:

Couscousje
02-04-04, 14:19
Geplaatst door prikkerd
kort samengevat

wat couscousje bedoelt is : "Ik mag en KAN een andere mening hebben naast de voorschriften van de koran en de soennah en NOG moslima blijven"


so be it

Ik heb geen woordvoerder nodig, dus ik vraag me af waarom je voor mij spreekt. Is je eigen "mening" niet toereikend genoeg?

Cc

Couscousje
02-04-04, 14:20
Geplaatst door taouanza
Waarom ben jij voor het hoofddoekverbod Cc?

Omdat de hoofddoek bijdraagt tot de demonisering van de Islam, dunkt me.

Cc

Couscousje
02-04-04, 14:22
Geplaatst door Ansari
Dat we dit moeten horen van iemand die zichzelf een moslima noemt. Jij staat ook achter types zoals Nahed Salem en anderen?

:rolleyes:

Ik heb geen flauw idee wie dat is, maar ik stel voor dat jij mij zelf laat uitmaken achter wat voor types ik wil staan.

Dank je.

Cc

Couscousje
02-04-04, 14:25
Geplaatst door Julien
wel grappig dit, pro-hoofdoekjes-moslims schreeuwen van de daken af dat de hoofddoek vrije keus is en dat moslimas dat helemaal zelf moeten weten, maar als Cc beweert tegen de hoofddoek te zijn is ze opeens geen echte moslima meer.. :D

de aap komt uit de mouw hoor :D

Maak je maar geen zorgen, Julien.

Ik denk niet dat deze gefrustreerde Talibanstrijders ook maar enige invloed hebben op mijn beleving van de Islam.

Er is nog altijd maar 1 die bepaalt of ik een moslima ben en dat is dezelfde die bovenstaande figuren zal uitkotsen, omdat ze het wagen zich naast Hem te scharen in hun oordeel. Naar mijn weten is dat de grootste zonde die je kunt begaan, dus ik ben zeer in mijn nopjes...

:haha:

Cc

Couscousje
02-04-04, 14:26
Geplaatst door barfly
Opmerkelijk dat alleen mannen een moslima aanvallen op de "hoofddoek plicht". Ik heb wel eerder begrepen dat hoofddoekjes helemaal niet verplicht zijn ( ja ik ben te beroerd om bronnen te zoeken) Misschien moeten we gewoon concluderen dat veel moslim mannen toe zijn aan emancipatie en dat de vrouwen al veel verder zijn. Maar dat is natuurlijk een vreselijk westerse gedachte :)

Ik weet het niet, misschien is het zo omdat de mannen in de Islam heel goed weten waar ze over praten, daar zij degenen zijn die de hoofddoek dienen te dragen?

Of waren het nou de vrouwen? :moe:

Cc

yvonne
02-04-04, 14:36
Ik draag uit vrije beweging een hoofddoek,moet een keus blijven.
Ik respecteer een ieder die het niet doet.
Er word gezegt dat vrouwen worden gedwongen door de moslim mannen en dat zal zeker ook gebeuren maar ik ken zeer veel vrouwen die heel trots zijn op hun hoofddoek.
Ik zag eens een mooie toespraak van Amr Khalid en die sprak me enorm aan.
Dus we hebben het altijd over tolerantie etc,wat val je iemand nou lastig als je een hijab draagt??niet toch?

Zwarte Schaap
02-04-04, 14:58
Geplaatst door Couscousje
Omdat de hoofddoek bijdraagt tot de demonisering van de Islam, dunkt me.

Cc

De hoofddoek is een stuk stof die als zodanig niets doet dan een stukje stof zijn.

Het demoniseren van de Islam is een menselijke handeling.

conclusie: De hoofddoek draagt niet zelfstandig bij tot de demonisering van de Islam maar de anti-moslims gebruiken de hoofddoek om de Islam te demoniseren.

Het hoofddoekverbod is het gevolg van de demonisering van de Islam

Als je dus voor het hoofddoekverbod bent, dan steun je (onbewust) de demonisering van de Islam.

Couscousje
02-04-04, 15:18
Geplaatst door Zwarte Schaap
De hoofddoek is een stuk stof die als zodanig niets doet dan een stukje stof zijn.

Het demoniseren van de Islam is een menselijke handeling.

conclusie: De hoofddoek draagt niet zelfstandig bij tot de demonisering van de Islam maar de anti-moslims gebruiken de hoofddoek om de Islam te demoniseren.

Het hoofddoekverbod is het gevolg van de demonisering van de Islam

Als je dus voor het hoofddoekverbod bent, dan steun je (onbewust) de demonisering van de Islam.

Ik ben het niet eens met je redenering.

Dag Zwarte Schaap!

Cc

Daviddavid
02-04-04, 15:24
Is een hoofddoek nou wel of niet verplicht?

Er werd toch laatst geprotesteerd tegen het hoofddoekverbod, toen ging het toch over de VRIJHEID om een hoofddoek te dragen?


Ik snap er helemaal niets meer van.

Couscousje
02-04-04, 15:31
Geplaatst door Daviddavid
Is een hoofddoek nou wel of niet verplicht?

Er werd toch laatst geprotesteerd tegen het hoofddoekverbod, toen ging het toch over de VRIJHEID om een hoofddoek te dragen?


Ik snap er helemaal niets meer van.

Het dragen van de hoofddoek oftewel de hijaab is verplicht, met als reden dat je daarmee als moslimvrouw je kuisheid bewaart. Het begrip "hijaab" is ook niet de letterlijke vertaling van hoofddoek, maar ik geloof dat het daadwerkelijk "kuisheid" betekent...

Cc

P.S.: Ik vind persoonlijk dat anno 2004 het dragen van de hoofddoek in de verste verte niet bijdraagt tot het bewaren van je kuisheid, dus de hele essentie van die hoofddoek valt weg.

MocroStyle
02-04-04, 16:53
Geplaatst door Couscousje
Het dragen van de hoofddoek oftewel de hijaab is verplicht, met als reden dat je daarmee als moslimvrouw je kuisheid bewaart. Het begrip "hijaab" is ook niet de letterlijke vertaling van hoofddoek, maar ik geloof dat het daadwerkelijk "kuisheid" betekent...

Cc


hijaab komt van hajaba, het arabische woord voor 'verbergen'.

Kuisheid wordt in de Heilige Quraan omschreven als het bewaken van de geslachtsdelen, zoals in soerat almoeminoen de gelovigen worden omschreven als zij die hun geslachtsdelen bewaken (Wa-Alladienahoem li foeroedjihim hafidoen).



P.S.: Ik vind persoonlijk dat anno 2004 het dragen van de hoofddoek in de verste verte niet bijdraagt tot het bewaren van je kuisheid, dus de hele essentie van die hoofddoek valt weg.

De wereld draait niet om jou.

:zwaai:

Couscousje
02-04-04, 16:55
Geplaatst door MocroStyle
hijaab komt van hajaba, het arabische woord voor 'verbergen'.

Kuisheid wordt in de Heilige Quraan omschreven als het bewaken van de geslachtsdelen, zoals in soerat almoeminoen de gelovigen worden omschreven als zij die hun geslachtsdelen bewaken (Wa-Alladienahoem li foeroedjihim hafidoen).



De wereld draait niet om jou.

:zwaai:

Als kuisheid "het bewaken van de geslachtsdelen" is, waarom dienen wij een hoofddoek op ons hoofd te dragen?

Jongen, get your facts straight. Je bent niet de enige die de Qur'an kan lezen.

Gelukkig.

Cc

P.S.: De wereld draait net zo min om jou. :zwaai:

Oramus
02-04-04, 16:56
Geplaatst door Zwarte Schaap
De hoofddoek is een stuk stof die als zodanig niets doet dan een stukje stof zijn.
Waarom is het dan voor die moslima's zoveel gevraagd om hem af te zetten als mensen zich eraan ergeren?

SjaakSpier
02-04-04, 16:57
Geplaatst door Zwarte Schaap

Als je dus voor het hoofddoekverbod bent, dan steun je (onbewust) de demonisering van de Islam.


Barraka lahu fiek.

Daviddavid
02-04-04, 16:58
Dat vrouwen zich enigszins bedekken lijkt me wel redelijk, zeker gelet op de gemiddelde temperatuur. Lijkt me voor mannen overigens ook wel handig.

Verders lijkt me dat een hoofddoek niet echt de kuisheid bewaakt.

En waarom moeten vrouwen dat altijd, en mannen niet?

Is leven naar de geest niet beter dan leven naar de letter?

Of vergis ik me alweer?

MocroStyle
02-04-04, 17:00
Geplaatst door Couscousje
Als kuisheid "het bewaken van de geslachtsdelen" is, waarom dienen wij een hoofddoek op ons hoofd te dragen?

Jongen, get your facts straight. Je bent niet de enige die de Qur'an kan lezen.

Gelukkig.

Cc

P.S.: De wereld draait net zo min om jou. :zwaai:

Je bent het dus met me eens dat jij arabische woorden een verkeerde betekenis geeft?

De Quran lezen zal je wel lukken, maar het begrijpen..daar zal je toch de tafsir voor moeten raadplegen ipv er zelf op los interpreteren zonder de nodige kennis van de Arabische taal en ahadith.

Zwarte Schaap
02-04-04, 17:01
Geplaatst door Couscousje
Ik ben het niet eens met je redenering.

Dag Zwarte Schaap!

Cc

Jammer dat je het niet met me eens bent, maar het belangrijkste is dat je mijn redenering niet onjuist vindt.

Zwarte Schaap
02-04-04, 17:11
Geplaatst door Orgasmus
Waarom is het dan voor die moslima's zoveel gevraagd om hem af te zetten als mensen zich eraan ergeren?

Ik heb dat geschreven om aan te geven dat het hoofddoek geen actieve bijdrage levert aan de demonisering van de Islam. Een hoofddoek is dood en is hooguit het lijdend voorwerp van een discussie.

De vraag is waarom ergeren mensen zich aan een hoofddoek?

peyote
02-04-04, 17:48
Geplaatst door Zwarte Schaap
De vraag is waarom ergeren mensen zich aan een hoofddoek?
Imo doordat het behalve als religieus symbool, het ook staat voor een autoritaire staat. Net zoals het stukje stof met een hakenkruis ook niet om je arm mag.

Daviddavid
02-04-04, 17:50
Geplaatst door Zwarte Schaap
De vraag is waarom ergeren mensen zich aan een hoofddoek?


Ik erger me absoluut niet aan de hoofddoek. Ik vind alleen wel dat de dames zelf moeten beslissen of ze er een dragen, en niet hun mannen of cultuur.

Zwarte Schaap
02-04-04, 18:06
Geplaatst door Daviddavid
Ik erger me absoluut niet aan de hoofddoek. Ik vind alleen wel dat de dames zelf moeten beslissen of ze er een dragen, en niet hun mannen of cultuur.

Ik vind dat moslima's zelfstandig moeten beslissen of ze niet een hoofddoek dragen en niet de overheid/collumnisten/media van het land waar ze leven.

Een hoofddoekverbod ontneemt de moslima's om daar zelf over te kunnen beslissen.

Daviddavid
02-04-04, 18:09
Geplaatst door Zwarte Schaap
Ik vind dat moslima's zelfstandig moeten beslissen of ze niet een hoofddoek dragen en niet de overheid/collumnisten/media van het land waar ze leven.

Een hoofddoekverbod ontneemt de moslima's om daar zelf over te kunnen beslissen.


Volledig mee eens. Maar waarom wordt iedereen dan zo boos als Couscousje hem niet meer wil dragen? Dat moet ze dan toch ook zelf weten?

Oramus
02-04-04, 18:11
Geplaatst door Zwarte Schaap
Ik heb dat geschreven om aan te geven dat het hoofddoek geen actieve bijdrage levert aan de demonisering van de Islam. Een hoofddoek is dood en is hooguit het lijdend voorwerp van een discussie.

De vraag is waarom ergeren mensen zich aan een hoofddoek?
Waarschijnlijk om dezelfde reden waarom jij je ergert aan homo's die er heel erg nichterig in leer en met piercings bijlopen; het is een uiting van iets dat op nogal wat punten haaks staat op de normen en waarden van onze cultuur.

Zwarte Schaap
02-04-04, 18:26
Geplaatst door peyote
Imo doordat het behalve als religieus symbool, het ook staat voor een autoritaire staat. Net zoals het stukje stof met een hakenkruis ook niet om je arm mag.

Een hoofddoek is geen symbool voor een autoritaire staatsvorm.

Ik respecteer de grondwet die de godsdienstvrijheid in ons land garandeert.

Een kenmerk van een autoritaire staat is een staat die dat niet accepteert.

Zwarte Schaap
02-04-04, 18:28
Geplaatst door Daviddavid
Volledig mee eens. Maar waarom wordt iedereen dan zo boos als Couscousje hem niet meer wil dragen? Dat moet ze dan toch ook zelf weten?

Ik weet niet of iedereen zo boos is op cc-tje omdat ze het niet meer wil dragen.

Ik reageer alleen op haar standpunt dat ze voor een hoofddoekverbod is.

Ik ben namelijk een tegenstander van het hoofddoekverbod.

taouanza
02-04-04, 20:56
Geplaatst door peyote
Imo doordat het behalve als religieus symbool, het ook staat voor een autoritaire staat. Net zoals het stukje stof met een hakenkruis ook niet om je arm mag.

Hoeveel domheid kan een mens verdragen?:moe:

Zwarte Schaap
02-04-04, 23:08
Geplaatst door Orgasmus
Waarschijnlijk om dezelfde reden waarom jij je ergert aan homo's die er heel erg nichterig in leer en met piercings bijlopen; het is een uiting van iets dat op nogal wat punten haaks staat op de normen en waarden van onze cultuur.

Ik heb niet geschreven dat ik me erger aan leernichten met piercings, en ik heb me al zeker niet uitgesproken over het verbieden van de keuze van hun kleding. Om de discussie zuiver te houden is het beter om geen zaken erbij te halen die niet gezegd zijn.

Kun je uitleggen wat dat iets is wat haaks staat op de normen en waarden van onze cultuur?

Wat zijn de normen en waarden van dat iets die haaks staan op de normen en waarden van onze cultuur en hoe treffen ze jou of belemmeren jouw in je vrijheid?

Zijn die normen van dat iets in strijd met de Nederlandse wet?

Is er in Nederland uberhaupt een eenduidige antwoord te geven op wat onze normen en waarden zijn?

Oramus
03-04-04, 00:03
Geplaatst door taouanza
Hoeveel domheid kan een mens verdragen?:moe:

wat is aan die vergelijking zo dom?

In beide gevallen gaat het toch gewoon om "een stukje stof"? Of is het ene "stukje stof" ineens iets anders dan het andere "stukje stof"?
En waarom zou dat dan zo zijn?

Boerass
03-04-04, 00:10
Geplaatst door Orgasmus
wat is aan die vergelijking zo dom?

In beide gevallen gaat het toch gewoon om "een stukje stof"? Of is het ene "stukje stof" ineens iets anders dan het andere "stukje stof"?
En waarom zou dat dan zo zijn?

een hoofddoek is hetzelfde van als een nazi symbool ? :D

heb je toevallig toch niet je hersenen uitgepoept ?

theemuts
03-04-04, 00:24
een hoofddoek is hetzelfde van als een nazi symbool

Jij zegt het boerenanus :melig:

barfly
03-04-04, 00:42
Geplaatst door Couscousje
Ik weet het niet, misschien is het zo omdat de mannen in de Islam heel goed weten waar ze over praten, daar zij degenen zijn die de hoofddoek dienen te dragen?

Of waren het nou de vrouwen? :moe:

Cc

Ik denk dat het helemaal geen kwaad kan als alle moslim mannen een hoofddoekje dragen :duim:

Ben erg benieuwd wat er in Frankrijk zal gebeuren dan.

Boerass
03-04-04, 00:44
Geplaatst door theemuts
Jij zegt het boerenanus :melig:

Een nazi hond zoals jij kan dat beter beoordelen denk ik ? of niet ?

theemuts
03-04-04, 00:45
een hoofddoek is hetzelfde van als een nazi symbool

Van wie was deze quote?

Boerass
03-04-04, 00:48
Geplaatst door theemuts
Van wie was deze quote?

Dat was een vraag, maar ik wist dat onze Nazi mutsje daar wel antwoord op zou hebben :duim:

theemuts
03-04-04, 00:52
Ach zieligerd, je weet niet meer dat je dit zei? Straks moet je de eigen inwoning in een verpleeghuis ook nog zelf betalen, en dat geldt voor alle Nederlanders, dus geen discriminatie.

Boerass
03-04-04, 00:56
Geplaatst door theemuts
Ach zieligerd, je weet niet meer dat je dit zei? Straks moet je de eigen inwoning in een verpleeghuis ook nog zelf betalen, en dat geldt voor alle Nederlanders, dus geen discriminatie.

:haha: niet alleen het verstand van een varken heb je , maar je snapt er ook echt helemaal geen reet van :fucyc:

theemuts
03-04-04, 00:58
:fpimp: Je moet steeds langer nadenken over een antwoord boeren ...... anus. Je raakt uit vorm. :lekpuh:

Julien
03-04-04, 01:01
Geplaatst door barfly
Ik denk dat het helemaal geen kwaad kan als alle moslim mannen een hoofddoekje dragen :duim:

Ben erg benieuwd wat er in Frankrijk zal gebeuren dan.

dan zijn ze nog steeds verboden in France :zwaai:

France is namelijk niet zo hypocriet als Duitsland of Nederland ;)

Boerass
03-04-04, 01:03
Geplaatst door theemuts
:fpimp: Je moet steeds langer nadenken over een antwoord boeren ...... anus. Je raakt uit vorm. :lekpuh:


:melig: nadenken?

Als ik zou moeten nadenken om op een varken te reageren , dan kap ik ermee met dat forum gekut.

een nazi hond zoals jij is geen miliseconde waard van mijn denktijd, overschat jezelf niet mutsje :haha: :haha:

theemuts
03-04-04, 01:04
:Iluvu: Harstikke lief dat je me toch de nodige aandacht geeft lieverd :Iluvu:

barfly
03-04-04, 01:04
Geplaatst door Julien
dan zijn ze nog steeds verboden in France :zwaai:

France is namelijk niet zo hypocriet als Duitsland of Nederland ;)

Wat is er hypocriet aan Nederland dan? We gedogen drugs, allochtonen, hoofddoekjes, roken en Fransosen. :p

theemuts
03-04-04, 01:06
Ach ja, we gedogen zelfs de AEL :lol:

Julien
03-04-04, 01:07
Geplaatst door barfly
Wat is er hypocriet aan Nederland dan? We gedogen drugs, allochtonen, hoofddoekjes, roken en Fransosen. :p

Nederland heeft nog steeds partijen als het CDA en ChristenUnie, dus een hoofddoekjesverbod is dan hypocriet. France heeft ook geen symbolenverbod uit angst voor de islam, maar uit principe.

ik heb niks tegen gedogen hoor, trouwens :p

Boerass
03-04-04, 01:07
Geplaatst door theemuts
:Iluvu: Harstikke lief dat je me toch de nodige aandacht geeft lieverd :Iluvu:

:nerveus: doe ik met plezier hoor.

als ik ff tussendoor de tijd heb , dan doe ik niets lievers dan Nazi en zionistische honden uit schelden :cool: heerlijk.

theemuts
03-04-04, 01:08
Julien, daarin heb JIJ gelijk joh bandiet

Boerass
03-04-04, 01:10
Geplaatst door barfly
Wat is er hypocriet aan Nederland dan? We gedogen drugs, allochtonen, hoofddoekjes, roken en Fransosen. :p

fronsosen in het zelfde rijtje als allo en hoofddoekjes ......


:duivels: je moet niet te ver gaan met je beledigingen , vliegje !!

Julien
03-04-04, 01:13
Geplaatst door Boerass
fronsosen in het zelfde rijtje als allo en hoofddoekjes ......


:duivels: je moet niet te ver gaan met je beledigingen , vliegje !!

ik vraag me nog steeds af in welk rijtje jij thuis zou horen; wij westerse allochtonen hoeven je niet, marokkaanse allo's vinden je vreemd, autochtonen hoeven je niet, ga zo maar door :D

Boerass
03-04-04, 01:19
Geplaatst door Julien
ik vraag me nog steeds af in welk rijtje jij thuis zou horen; wij westerse allochtonen hoeven je niet, marokkaanse allo's vinden je vreemd, autochtonen hoeven je niet, ga zo maar door :D

:jeweetog: Dat is het voordeel als je schijt aan alles en iedereen hebt :handbang:

Maar zonder gein , ik zou eerder een varken willen worden dan een fronsoos met jou kenmerken :verward:

barfly
03-04-04, 01:21
Geplaatst door Julien
Nederland heeft nog steeds partijen als het CDA en ChristenUnie, dus een hoofddoekjesverbod is dan hypocriet. France heeft ook geen symbolenverbod uit angst voor de islam, maar uit principe.

ik heb niks tegen gedogen hoor, trouwens :p

Wat dat betreft moet ik het met je eens zijn, ik ben voor een seculier Nederland en EU! Religie is best maar dan gedogen enzo.

Shakespier vond dat extremistisch van me :p

barfly
03-04-04, 01:24
Geplaatst door Boerass
fronsosen in het zelfde rijtje als allo en hoofddoekjes ......


:duivels: je moet niet te ver gaan met je beledigingen , vliegje !!

Sorrie bips, doe me geen pijn alsjeblieft!? :(


:p

Julien
03-04-04, 01:30
Geplaatst door barfly
Wat dat betreft moet ik het met je eens zijn, ik ben voor een seculier Nederland en EU! Religie is best maar dan gedogen enzo.

Shakespier vond dat extremistisch van me :p

Shakespier die iemand beschuldigt van extremisme? :D Hahah, je maakt een grapje toch? :D

barfly
03-04-04, 01:32
Geplaatst door Julien
Shakespier die iemand beschuldigt van extremisme? :D Hahah, je maakt een grapje toch? :D

Nee. Ik denk dat het zijn humor is, iets anders kan ik er niet van maken :)

Maarten
03-04-04, 06:22
Meinnn Gotttttt... Ik wou dat éen iemand eens een goed stuk schreef over de Hoofddoek, dan zijn we daar voor eens en altijd vanaf.
De discussie wordt altijd weer van het begin af gevoerd, maar komt nooit toe aan de wezenlijke dingen.

Vraag me af hoe het juridisch gaat aflopen. Deelstaten hebben nu eigen wetgeving gemaakt, omdat het intern zo moest, als ze dat wilden.
Maar Duitsers zitten in dezelfde positie als wij, en de zaak kan dus bij het Eurpese Hof voor de Rechten van De Mens terecht komen.
Geen idee wat daar uit gaat komen. Maar dat zijn rechters, en geen politici. Die houden van goede systematische uitleg van wetgeving. Het zijn dus wel de bewakers van de godsdienstvrijheid. Het kan wel een paar jaar gaan duren.

sjo
03-04-04, 07:16
Geplaatst door MocroStyle
hijaab komt van hajaba, het arabische woord voor 'verbergen'.

Kuisheid wordt in de Heilige Quraan omschreven als het bewaken van de geslachtsdelen, zoals in soerat almoeminoen de gelovigen worden omschreven als zij die hun geslachtsdelen bewaken (Wa-Alladienahoem li foeroedjihim hafidoen).




Het bewaren van de kuisheid en het bewaken van geslachtsdelen hangt me behoorlijk de strot uit.

groeten
sjo

taouanza
03-04-04, 09:36
Geplaatst door sjo
Het bewaren van de kuisheid en het bewaken van geslachtsdelen hangt me behoorlijk de strot uit.

groeten
sjo



Dacht je dat elke vrouw eruit ziet als Pamela Anderson?
Je mag blij zijn met al die kuisheid.:rolleyes:

Couscousje
04-04-04, 21:41
Geplaatst door MocroStyle
Je bent het dus met me eens dat jij arabische woorden een verkeerde betekenis geeft?

De Quran lezen zal je wel lukken, maar het begrijpen..daar zal je toch de tafsir voor moeten raadplegen ipv er zelf op los interpreteren zonder de nodige kennis van de Arabische taal en ahadith.

Daar mag je mijn vader over raadplegen.

Hij heeft me jaar in jaar uit naar de moskee gesleept voor Qur'an-les.

:moe:

Cc

Couscousje
04-04-04, 21:42
Geplaatst door Zwarte Schaap
Jammer dat je het niet met me eens bent, maar het belangrijkste is dat je mijn redenering niet onjuist vindt.

Het feit dat ik het niet met je eens ben, geeft al aan dat ik je redenering onjuist vind.

Cc

barfly
04-04-04, 21:53
Geplaatst door taouanza
Dacht je dat elke vrouw eruit ziet als Pamela Anderson?
Je mag blij zijn met al die kuisheid.:rolleyes:

Ik gok erop dat Sjo ook wel inziet dat niet alleen veel vrouwen maar ook veel mannen verplicht zouden moeten worden om een Burqa aan te trekken :)

Julien
04-04-04, 21:56
Geplaatst door taouanza
Dacht je dat elke vrouw eruit ziet als Pamela Anderson?
Je mag blij zijn met al die kuisheid.:rolleyes:

Was elke vrouw maar zoals Laura Pausini :p

Anwaro
04-04-04, 22:42
Geplaatst door Couscousje
Omdat de hoofddoek bijdraagt tot de demonisering van de Islam, dunkt me.

Cc

Met andere woorden....

Als alle moslima's hun haren laten wapperen, komen we gelijk los uit het Islamitische verdomhoekje?

Couscousje
05-04-04, 13:26
Geplaatst door Anwaro
Met andere woorden....

Als alle moslima's hun haren laten wapperen, komen we gelijk los uit het Islamitische verdomhoekje?

Als men inziet dat het wapperen van de haren geen kut met Islam te maken heeft, misschien wel.

Cc

Zwarte Schaap
05-04-04, 13:45
Geplaatst door Couscousje
Als men inziet dat het wapperen van de haren geen kut met Islam te maken heeft, misschien wel.

Cc

Dat is correct, met je haren wapperen heeft niets met de Islam te maken, de hijaab wel.

Cameliaatje
05-04-04, 14:18
Geplaatst door Zwarte Schaap
Dat is correct, met je haren wapperen heeft niets met de Islam te maken, de hijaab wel.

Waarschijnlijk willen ze wat minder regen in die Duitse gebieden! Hoofddoekjes af dus!

Maarten
05-04-04, 14:27
Geplaatst door Couscousje
Als men inziet dat het wapperen van de haren geen kut met Islam te maken heeft, misschien wel.
Cc

Ik zou best wel eens willen weten hoeveel gedoe er nou precies onder de Marokkanen is over het al of niet dragen van een hoofddoek, en wat er zoal aan vast zit bij die keuze.
Maar ik vind het geen goeie zaak meer om daar zomaar vragen over te stellen, want daar heb je weer zo'n autochtoon die zich met dingen bemoeit. Als de verhoudingen nou normaal waren, dan kon je dat gewoon doen he? Meer dan belangstelling is het niet. Maar het is vooral beter dat Marokkanen erover met rust gelaten worden geloof ik.
:hihi: ik kan het gegil JAAAAAA! bijna hier horen!

Zwarte Schaap
05-04-04, 14:27
Geplaatst door Cameliaatje
Waarschijnlijk willen ze wat minder regen in die Duitse gebieden! Hoofddoekjes af dus!

Ik zoek het meer bij de machtige kapperslobby.

Anwaro
05-04-04, 19:27
Geplaatst door Couscousje
Als men inziet dat het wapperen van de haren geen kut met Islam te maken heeft, misschien wel.

Cc

Als men dat inziet, zal iedereen die het wil zonder probleem een hoofddoek mogen dragen.

Maarten
06-04-04, 03:22
Geplaatst door Zwarte Schaap
Ik zoek het meer bij de machtige kapperslobby.
zeg jij stond toch niet model voor die Avatar van Taouanza he?
Dan praat ik niet meer met je.

Mattijs
06-04-04, 07:59
Anwarro wie verbiedt hoofdoekjes in de buiten lucht, er zijn maar twee of drie plekken waar die doeken verboden worden. In de rechtbank voor het fungerend rechtbankpersoneel, op openbare scholen voor het onderwijzend personeel, en in sommige ziekenhuizen misschien.

Het wordt gigantisch overdreven door veel moslims.

sjo
07-04-04, 23:43
Geplaatst door barfly
Ik gok erop dat Sjo ook wel inziet dat niet alleen veel vrouwen maar ook veel mannen verplicht zouden moeten worden om een Burqa aan te trekken :)

Zeker die mannen die hun onbenullige gelaatstrekken trachten te verbergen onder baarden. De meeste baarden bestaan uit schaamhaar.

groeten
sjo