PDA

Bekijk Volledige Versie : groepje NEDERLANDSE kleine jongetjes verkracht meisjes... weinig aandacht dus...



nl-x
01-04-04, 14:18
http://www.telegraaf.nl/binnenland/article9319181.ece

Leraar verzweeg verkrachtingen
door Jelle Heidstra
AMSTERDAM - Bij politie en justitie in Rotterdam is grote beroering ontstaan over de rol van een docent van een middelbare school in Rotterdam-West bij een omvangrijke zedenmisdrijfzaak.

Zij verdenken de leraar ervan, doelbewust te hebben gezwegen over stelselmatig seksueel misbruik van een vijftal leerlinges van de school door een grote groep minderjarige jongens. De zaak kwam aan het licht, toen zedenrechercheurs van het district Rotterdam-West begin vorige maand een groep van achttien jongeren in de leeftijd van twaalf tot achttien jaar oppakten. Een deel van hen wordt ervan verdacht de vijf meisjes, allen tussen de 13 en 15 jaar oud, maandenlang te hebben gedwongen tot seks. Met foto's die tijdens deze seksuele handelingen werden gemaakt, werden de slachtoffers vervolgens gechanteerd om hun mond te houden en verder mee te werken.

Noodkreet

Tijdens het verhoor van de daders en de slachtoffers bleek echter, dat ten minste één van de meisjes in de periode dat de verkrachtingen plaatsvonden hierover heeft gesproken met een docent van de school.

Dat deze vervolgens geen alarm heeft geslagen, vindt de politie 'verbijsterend en zeer zorgwekkend'.

Behalve over de houding van de school maken de zedenrechercheurs die de zaak onderzoeken, zich ook ernstig zorgen over de bizarre instelling van de jeugdige verdachten.

Zo tonen de - volgens hen - totaal verknipte daders, die momenteel vastzitten in verschillende jeugdinrichtingen, nauwelijks berouw. "Ze vinden dat ze gewoon recht hebben op seks, omdat dat dat op tv ook toch óók gebeurt", schetst één van hen de denktrant van de jeugdige verkrachters.

Gebruiksgoed

Hoewel de vrouwelijke zedenrechercheur in haar werk inmiddels heel wat gewend is, zegt ze compleet verbijsterd te zijn over de manier waarop de ontspoorde jongeren tegen hun eigen misdaden aankijken.

"Als je een mobieltje of een brommer nodig hebt, pak je die gewoon van iemand af en met seks werkt het precies hetzelfde. Je pakt wat je wilt hebben. Ze zien het als een gebruiksgoed, zonder enige emotie." De misbruikte meisjes en hun ouders krijgen inmiddels psychologische hulp van de jeugd-Riagg. Naar de daders lopen persoonlijkheidsonderzoeken. Zij moeten zich begin mei verantwoorden voor de rechtbank in Rotterdam.

Mill
01-04-04, 14:23
weinig aandacht dus

Het staat in de grootste krant van Nederland.

Waar staat trouwens dat ze NEDERLANDS zijn? Misschien zijn ze autochtoon, misschien allochtoon, misschien zijn er een paar auto en een paar allo, misschien vond de journalist het niet relevant?

nl-x
01-04-04, 14:26
Geplaatst door Mill
Het staat in de grootste krant van Nederland.

Waar staat trouwens dat ze NEDERLANDS zijn? Misschien zijn ze autochtoon, misschien allochtoon, misschien zijn er een paar auto en een paar allo, misschien vond de journalist het niet relevant?
En misschien ben ik Sinterklaas. :haha:

Amiticia
01-04-04, 14:27
Geplaatst door Mill
Het staat in de grootste krant van Nederland.

Waar staat trouwens dat ze NEDERLANDS zijn? Misschien zijn ze autochtoon, misschien allochtoon, misschien zijn er een paar auto en een paar allo, misschien vond de journalist het niet relevant?

3 Turkse en 2 Marokkaanse kleine jongetjes..:moe:
Is dit wat je wilt horen?? :moe:

Het maakt het niet minder erg :moe:

jaja
01-04-04, 14:28
Geplaatst door nl-x
En misschien ben ik Sinterklaas. :haha: ... nou, we herinneren ons nog een bepaalde opa ....

arnd
01-04-04, 14:29
Geplaatst door allure
3 Turkse en 2 Marokkaanse kleine jongetjes..:moe:
Is dit wat je wilt horen?? :moe:

Het maakt het niet minder erg :moe:

'Lijkt me sterk.
Turken en Marokkanen zijn niet zo gebrand op "samenwerken".

Mill
01-04-04, 14:29
Geplaatst door allure
3 Turkse en 2 Marokkaanse kleine jongetjes..:moe:
Is dit wat je wilt horen?? :moe:

Het maakt het niet minder erg :moe:

Ik wil niks horen. NL-x wil iets horen, aan z'n topictitel te zien.

Waterval
01-04-04, 14:31
Geplaatst door jaja
... nou, we herinneren ons nog een bepaalde opa ....


Dat bedoelt nl-x dus... Die herinneren we ons nog wel...

Amiticia
01-04-04, 14:33
Geplaatst door Mill
Ik wil niks horen. NL-x wil iets horen, aan z'n topictitel te zien.

Je ziet spoken :D

catharina
01-04-04, 14:35
weinig aandacht? Telegraaf is een huis-aan-huis blaadje zeker?
"Gelukkig" hebben we NL-X nog, die met zijn racistische inslag niet te beroerd is om het met hoofdletters te vermelden, alhoewel onbekend is wat de afkomst van de daders is.

Het overkwam Shaheed ook al eens om met hoofdletters te schrijven dat een autochtone opa zijn hele familie had verkracht en dat daar toch zo weinig aandacht voor was...bleek het achteraf om een Marokkaans opaatje te gaan :haha:

Mill
01-04-04, 14:36
Geplaatst door Waterval
Dat bedoelt nl-x dus... Die herinneren we ons nog wel...

Die herinneren we ons omdat Shaheed toen zo gedenkwaardig voor lul stond dat 'ie z'n mujahedin-gezicht een tijdje niet meer liet zien.

Amiticia
01-04-04, 14:36
Geplaatst door catharina
weinig aandacht? Telegraaf is een huis-aan-huis blaadje zeker?
"Gelukkig" hebben we NL-X nog, die met zijn racistische inslag niet te beroerd is om het met hoofdletters te vermelden, alhoewel onbekend is wat de afkomst van de daders is.

Het overkwam Shaheed ook al eens om met hoofdletters te schrijven dat een autochtone opa zijn hele familie had verkracht en dat daar toch zo weinig aandacht voor was...bleek het achteraf om een Marokkaans opaatje te gaan :haha:

En dat is zo ontzettend grappig.

:moe:

catharina
01-04-04, 14:38
Geplaatst door allure
En dat is zo ontzettend grappig.

:moe:
Het hele gebeuren niet, maar dat racisten als Shaheed en NL-X zichzelf zo te kijk zetten wel!

Zwarte Schaap
01-04-04, 14:41
Volgens mij is dit al een tijdje eerder in in de krant geweest. Het waren dacht ik jongelui van verschillende afkomst.

arnd
01-04-04, 14:42
Geplaatst door Zwarte Schaap
Volgens mij is dit al een tijdje eerder in in de krant geweest. Het waren dacht ik jongelui van verschillende afkomst.

Nederlandse nationaliteit neem ik aan?

Mill
01-04-04, 14:43
Geplaatst door Zwarte Schaap
Volgens mij is dit al een tijdje eerder in in de krant geweest. Het waren dacht ik jongelui van verschillende afkomst.

Dat vond NL-x net zo waarschijnlijk als dat hij zelf Sinterklaas was. Zo zie je maar weer.

catharina
01-04-04, 14:45
Geplaatst door Zwarte Schaap
Volgens mij is dit al een tijdje eerder in in de krant geweest. Het waren dacht ik jongelui van verschillende afkomst.
Wat jammer nou voor NL-X, dezelfde afgang als Shaheed.

nl-x
01-04-04, 14:49
Geplaatst door catharina
weinig aandacht? Telegraaf is een huis-aan-huis blaadje zeker?
"Gelukkig" hebben we NL-X nog, die met zijn racistische inslag niet te beroerd is om het met hoofdletters te vermelden, alhoewel onbekend is wat de afkomst van de daders is.

Het overkwam Shaheed ook al eens om met hoofdletters te schrijven dat een autochtone opa zijn hele familie had verkracht en dat daar toch zo weinig aandacht voor was...bleek het achteraf om een Marokkaans opaatje te gaan :haha:

Ben blij te zien dat je dit nu zelf WEL als racistisch beschouwt...


ps. zou ik dan een tegenbericht mogen zien waarin staat dat de daders van niet-nederlandse afkomst zijn?

arnd
01-04-04, 14:51
Geplaatst door nl-x
Ben blij te zien dat je dit nu zelf WEL als racistisch beschouwt...


ps. zou ik dan een tegenbericht mogen zien waarin staat dat de daders van niet-nederlandse afkomst zijn?

Foute tactiek NL-X. Eerst bevestiging van feiten zoeken, dan pas wat stellen.
Niet achteraf om bevestiging gaan vragen. :hihi:

catharina
01-04-04, 14:51
Geplaatst door nl-x
ps. zou ik dan een tegenbericht mogen zien waarin staat dat de daders van niet-nederlandse afkomst zijn?
Is dat nu werkelijk zo van belang voor je?

nl-x
01-04-04, 14:54
Geplaatst door arnd
Foute tactiek NL-X. Eerst bevestiging van feiten zoeken, dan pas wat stellen.
Niet achteraf om bevestiging gaan vragen. :hihi:

Niks fouts aan... Mijn bericht is gewoon waar tot het moment iemand het tegendeel bewijst...

taouanza
01-04-04, 14:59
Geplaatst door nl-x
http://www.telegraaf.nl/binnenland/article9319181.ece

Leraar verzweeg verkrachtingen
door Jelle Heidstra
AMSTERDAM - Bij politie en justitie in Rotterdam is grote beroering ontstaan over de rol van een docent van een middelbare school in Rotterdam-West bij een omvangrijke zedenmisdrijfzaak.

Zij verdenken de leraar ervan, doelbewust te hebben gezwegen over stelselmatig seksueel misbruik van een vijftal leerlinges van de school door een grote groep minderjarige jongens. De zaak kwam aan het licht, toen zedenrechercheurs van het district Rotterdam-West begin vorige maand een groep van achttien jongeren in de leeftijd van twaalf tot achttien jaar oppakten. Een deel van hen wordt ervan verdacht de vijf meisjes, allen tussen de 13 en 15 jaar oud, maandenlang te hebben gedwongen tot seks. Met foto's die tijdens deze seksuele handelingen werden gemaakt, werden de slachtoffers vervolgens gechanteerd om hun mond te houden en verder mee te werken.

Noodkreet

Tijdens het verhoor van de daders en de slachtoffers bleek echter, dat ten minste één van de meisjes in de periode dat de verkrachtingen plaatsvonden hierover heeft gesproken met een docent van de school.

Dat deze vervolgens geen alarm heeft geslagen, vindt de politie 'verbijsterend en zeer zorgwekkend'.

Behalve over de houding van de school maken de zedenrechercheurs die de zaak onderzoeken, zich ook ernstig zorgen over de bizarre instelling van de jeugdige verdachten.

Zo tonen de - volgens hen - totaal verknipte daders, die momenteel vastzitten in verschillende jeugdinrichtingen, nauwelijks berouw. "Ze vinden dat ze gewoon recht hebben op seks, omdat dat dat op tv ook toch óók gebeurt", schetst één van hen de denktrant van de jeugdige verkrachters.

Gebruiksgoed

Hoewel de vrouwelijke zedenrechercheur in haar werk inmiddels heel wat gewend is, zegt ze compleet verbijsterd te zijn over de manier waarop de ontspoorde jongeren tegen hun eigen misdaden aankijken.

"Als je een mobieltje of een brommer nodig hebt, pak je die gewoon van iemand af en met seks werkt het precies hetzelfde. Je pakt wat je wilt hebben. Ze zien het als een gebruiksgoed, zonder enige emotie." De misbruikte meisjes en hun ouders krijgen inmiddels psychologische hulp van de jeugd-Riagg. Naar de daders lopen persoonlijkheidsonderzoeken. Zij moeten zich begin mei verantwoorden voor de rechtbank in Rotterdam.

De invloed van ganstervideo's is inderdaad te verwaarlozen!

Mill
01-04-04, 14:59
Geplaatst door nl-x
Niks fouts aan... Mijn bericht is gewoon waar tot het moment iemand het tegendeel bewijst...

In jouw bericht staat geen informatie over de afkomst van de daders. :moe:

Het is inderdaad waar dat we de afkomst van de daders niet kennen. Gefeliciteerd.

Nu je topictitel nog aanpassen aan je eigen epistemologische eis.

Zwarte Schaap
01-04-04, 14:59
Geplaatst door nl-x
Niks fouts aan... Mijn bericht is gewoon waar tot het moment iemand het tegendeel bewijst...

Je berichtje klopt ook, het waren hoofdzakelijk Nederlanders. Het begrip Nederlander zegt alleen iets over de nationaliteit en niet of het een allochtoon of autochtone Nederlander is.

nl-x
01-04-04, 15:06
Geplaatst door Zwarte Schaap
Je berichtje klopt ook, het waren hoofdzakelijk Nederlanders. Het begrip Nederlander zegt alleen iets over de nationaliteit en niet of het een allochtoon of autochtone Nederlander is.
Ik kan het trouwens wel accepteren als mn bericht ontkracht wordt... Het ging mij er even om dat ik een punt maakte wat beterft afkomst. Maar heb je dan even het artikeltje bij de hand? Want anders ga ik er nog steeds van uit dat het Nederlandsers (van Nederlandse Origine) waren.

Ik ben er namelijk heilig van overtuigd dat als de daders van Marokkaanse of Turkse afkomst waren, dat dat er met koeienletters boven stond vermeld.

catharina
01-04-04, 15:06
Groepsverkrachtingen door bende uit Nieuwe Westen Rotterdam

Rotterdam - De zestien minderjarigen, die de afgelopen tijd door de politie in Rotterdam zijn aangehouden zouden zich een paar keer in groepsverband aan twee of meer meisjes van 13 tot en met 15 jaar hebben vergrepen. In wisselende samenstelling zou de groep van 12- tot en met 18-jarigen zich niet alleen schuldig hebben gemaakt aan zedenmisdrijven maar ook aan berovingen, inbraken en bedreigingen. Bij hun aanhouding en bij de verdachten thuis zijn elf neppistolen in beslag genomen.

Het contact met de meisjes is onder meer via internet ontstaan. Na 't chatten werd dan een afspraak gemaakt. Zowel slachtoffers als daders zijn van verschillende etnische afkomst. Ze kennen elkaar niet van dezelfde school, het lijkt meer op een soort 'buurtgang'. Veel feiten hebben zich van medio vorig jaar tot en met januari afgespeeld in een deel van het Nieuwe Westen. De activiteiten van de knapen op en rond de Nieuwe Binnenweg kwamen vorige maand aan het rollen toen bij de politie aangifte werd gedaan van een zedenmidrijf. Volgens een van de advocaten gaat het om twee meisjes.

De eerste arrestaties volgden snel daarna, een maand later werd de rest opgepakt. Inmiddels zitten zeven van de zestien jongens nog vast. Voor vier van hen beslist de rechtbank binnenkort of hun voorarrest wordt verlengd met maximaal dertig dagen. De andere drie worden in ieder geval tot volgende maand binnen gehouden.

Advocaat mr. K. Blonk zegt dat de verdachten min of meer bekennen. ,,Het is een groot onderzoek. Er wordt nu volop verhoord. Dan gebeurt het dat een jongetje wat vertelt waar andere verdachten mee worden geconfronteerd. Zo zijn ze langzaam maar zeker aan al die verdachten gekomen.''

Rotterdams Dagblad

taouanza
01-04-04, 15:09
Als ik het goed begrijp gaat het jullie niet om de misdaad maar om de afkomst?!


:kotsen:

Mattijs
01-04-04, 15:29
groepje NEDERLANDSE kleine jongetjes verkracht meisjes... weinig aandacht dus...

Taouanza, het was Nl-x die het te doen was om de etniciteit hoor.

nl-x
01-04-04, 15:39
Nee, het ging mij om de verdachte stilte rond de etniciteit.



Ik heb trouwens gezocht naar het bericht dat je neer hebt gezet, Catharina. Kon niets vinden met de 'zoek' op rotterdams dagblad,

Ik heb wel een ander bericht gevonden waarin staat dat het meisje dat aangifte deed Turks was. Meer heb ik niet kunnen vinden.

catharina
01-04-04, 15:41
Geplaatst door nl-x
Nee, het ging mij om de verdachte stilte rond de etniciteit.



Ik heb trouwens gezocht naar het bericht dat je neer hebt gezet, Catharina. Kon niets vinden met de 'zoek' op rotterdams dagblad,

Ik heb wel een ander bericht gevonden waarin staat dat het meisje dat aangifte deed Turks was. Meer heb ik niet kunnen vinden.
Dan moet je nog maar es goed zoeken. :moe:

Joesoef
01-04-04, 15:49
Geplaatst door nl-x
Ik ben er namelijk heilig van overtuigd dat als de daders van Marokkaanse of Turkse afkomst waren, dat dat er met koeienletters boven stond vermeld.

Ik weet bijna zeker van niet. Van zowel ANP, NRC en volkskrant journalisten weet ik dat indien het daders zijn van niet Nederlandse oorsprong men zo veel mogenlijk de afkomst NIET vermeld. Men is namelijk bang om voor rasistisch te worden aangezien. Tijdje terug heb ik trouwens ook een berichtje gezien waarin nadrukkelijk Nederlanders was vermeld. Waar het naar toe gaat weet ik niet maar zometeen is het zo dat indien het autochtone daders betreft men geen nationaliteit vermeld en indien het van oorsprong Nederlanders betreft men dit wel vermeld :D.

De Zwijger
01-04-04, 16:54
Toch vreemd dat autochtonen hun kinderen niet naar een "zwarte" school willen sturen.
Er mogen geen statistieken worden bijgehouden. Maar een kennis van mij is politieman. En die vertelde dat marokkanen een disproportioneel groot aandeel hebben in het aantal verkrachtingen.
Niet dat alle marokkanen en turken verkrachters zijn. Maar zelfs die met een "betere" opvoeding hebben vaak een geperverteerde seksuele moraal.

Julien
01-04-04, 17:15
Nederlands? Dat zijn jij en ik ook.. :vreemd:

ik snap niet waarom je het zo leuk vindt om het met hoofdletters wil schrijven, tenzij je houdt van generaliseren.

Mark
01-04-04, 18:06
R'dam west...... figure it out yourself....

wel een goede om tv de schuld te geven, doe ik volgende keer ook bij een snelheidsbon "Ja maar op tv reden ze ook hard!"

arnd
01-04-04, 23:18
Geplaatst door sjeng
man het kan me geen reet schelen of het nou autochtonen of allochtonen zijn, deze misdaad is zo erg dat ze die gozertjes naakt met shaheed, yehiyayash en wizdom in een kleine donkere ruimte zouden moeten opsluiten. zij zullen die vlegels wel eens "kastijden".
gelukkig houd ik helemaal niet van gangsta rap, geef mij maar goude oude eddie christiani!

Toevallig maakt t mij wél uit. Weet je waarom? Omdat het inmiddels een wetenschappelijk valide, sensitief, betrouwbaar aantoonbaar patroon begint te worden dat ALLOCHTONEN significant meer gewelds- en zedendelicten op hun naam hebben staan dan autochtonen.
En dat is dan weer een symptoom dat er (ja ja ik blijf algemeen...) iets helemaal niet goed zit in dit land.

En dan is er zo'n gek die een column durft te schrijven waarin de allochtonen bang zijn, zich slachtoffer voelen van ultrarechtse polemisten..... Ja zeker, volhouden.....

Al Sawt
02-04-04, 00:41
Geplaatst door De Zwijger
Maar zelfs die met een "betere" opvoeding hebben vaak een geperverteerde seksuele moraal. Dus naar maatstaven, heb ik een geperverteerde seksuele moraal?

Dergelijke uitspattingen hebben niets en dan niets te maken met etniciteit. Maar met sociale vaardigheden, opvoeding, ontplooiing en de manier van ventilatie van seksuele gevoelens.

Als Zwijger na zijn 'voortreffelijke' analyse conclusie trekt, dat alle Marokkanen een geperverteerde seksuele moraal hebben, dient ie beter te zwijgen. Want hij gaat aan alle factoren voorbij.

taouanza
02-04-04, 09:45
Geplaatst door Mark
R'dam west...... figure it out yourself....

wel een goede om tv de schuld te geven, doe ik volgende keer ook bij een snelheidsbon "Ja maar op tv reden ze ook hard!"

Je hoort zeker nooit die jongelui op straat praten.:moe:
Het is de schuld van de ouders die hun kinderen door de tv laten opvoeden.

Goodnight
02-04-04, 09:49
Geplaatst door De Zwijger
Toch vreemd dat autochtonen hun kinderen niet naar een "zwarte" school willen sturen.
Er mogen geen statistieken worden bijgehouden. Maar een kennis van mij is politieman. En die vertelde dat marokkanen een disproportioneel groot aandeel hebben in het aantal verkrachtingen.
Niet dat alle marokkanen en turken verkrachters zijn. Maar zelfs die met een "betere" opvoeding hebben vaak een geperverteerde seksuele moraal.

dat begint al op het momnet dat ze van peuterspeelzaal naar basis school gaan.
dat heeft niets met verkrachtingen te maken maar met het feit dat autochtone aouders hun kindjes te goed vinden voor scholen waar veel buitelanders zitten.

Ik zeg dit uit ervaring.

Die laatste opmerking van jou: dus ook doodgewone marokkaanse jongens zijn zowieso al verdacht.

Goodnight
02-04-04, 09:50
Geplaatst door Al Sawt
Dus naar maatstaven, heb ik een geperverteerde seksuele moraal?

Dergelijke uitspattingen hebben niets en dan niets te maken met etniciteit. Maar met sociale vaardigheden, opvoeding, ontplooiing en de manier van ventilatie van seksuele gevoelens.

Als Zwijger na zijn 'voortreffelijke' analyse conclusie trekt, dat alle Marokkanen een geperverteerde seksuele moraal hebben, dient ie beter te zwijgen. Want hij gaat aan alle factoren voorbij.

Al Sawt jongen, je haalt me de woorden uit de mond zien ik.Dit had ik nog niet eens gelezen voor ik reageerde.

Mark
02-04-04, 09:51
Geplaatst door taouanza
Je hoort zeker nooit die jongelui op straat praten.:moe:

nee ik versta ze niet ;)



Geplaatst door taouanza

Het is de schuld van de ouders die hun kinderen door de tv laten opvoeden.

het is de schuld van die jongetjes... handjes thuis houden.

Goodnight
02-04-04, 09:52
Geplaatst door arnd
Toevallig maakt t mij wél uit. Weet je waarom? Omdat het inmiddels een wetenschappelijk valide, sensitief, betrouwbaar aantoonbaar patroon begint te worden dat ALLOCHTONEN significant meer gewelds- en zedendelicten op hun naam hebben staan dan autochtonen.
En dat is dan weer een symptoom dat er (ja ja ik blijf algemeen...) iets helemaal niet goed zit in dit land.

En dan is er zo'n gek die een column durft te schrijven waarin de allochtonen bang zijn, zich slachtoffer voelen van ultrarechtse polemisten..... Ja zeker, volhouden.....

ow dan zou ik wel eens een wetenschappelijk aantoonbaar bewijs van willen zien.

En die gek beroept zich op de vrijheid van meningsuiting....offuh geldt dit niet voor hem.

taouanza
02-04-04, 09:58
Geplaatst door Mark
nee ik versta ze niet ;)




het is de schuld van die jongetjes... handjes thuis houden.

Tuurlijk is het de schuld van die jongens en in deze topic gaat het meer om de afkomst dan de misdaad zelf.:moe:

Al Sawt
02-04-04, 19:20
Geplaatst door Goodnight
Al Sawt jongen, je haalt me de woorden uit de mond zien ik.Dit had ik nog niet eens gelezen voor ik reageerde. Het feit dat we het zelfde beweren, duidt de bekrompen beeld van De Zwijger.

sjo
02-04-04, 21:01
[QUOTE]Geplaatst door Al Sawt
[B]

Dergelijke uitspattingen hebben niets en dan niets te maken met etniciteit. Maar met sociale vaardigheden, opvoeding, ontplooiing en de manier van ventilatie van seksuele gevoelens.
-------------------------------------------------------------------------------
sociale vaardigheden, opvoeding (of het ontbreken daarvan), ontplooiing en de manier van (ongecontroleerde) ventilatie van sexuele gevoelens hebben dus rechtsreeks met etniciteit te maken.

Lees ik het zo goed ?

groeten
sjo