PDA

Bekijk Volledige Versie : Nawijn: "tegen die schotels moet ook wat worden gedaan ze zijn slecht voor integratie



BniMakada
02-04-04, 09:27
Uitkering slechts voor Nederlanders
door Annet de Jong en Rob Sebes
AMSTERDAM - Sociale uitkeringen als de bijstand en de wao moeten alleen nog worden verstrekt aan mensen die de Nederlandse nationaliteit hebben. Toekomstige immigranten moeten werk hebben, of een goedverdienende partner om zich in ons land te kunnen vestigen.




Dat zijn enkele hoofdpunten van het verstrekkende integratieplan van de Lijst Pim Fortuyn. De Nederlandse nationaliteit kan alleen nog maar worden verkregen wanneer een allochtoon tien jaar legaal in ons land heeft gewoond, waarvan hij minimaal zeven jaar legaal heeft gewerkt, en geen strafblad heeft. Tevens moet een staatsexamen inburgering met succes zijn afgerond en moet de allochtoon aantoonbaar respect hebben voor de hier geldende normen en waarden.

Homo's

Als een allochtoon erin slaagt het Nederlanderschap te verwerven, krijgt hij vervolgens een proeftijd van vijf jaar. Hij moet een contract tekenen met de staat waarin plechtig wordt beloofd zich te houden aan onze wetten en de gelijkheid van man en vrouw en hetero's en homo's. Doet hij dat niet, dan volgt alsnog uitzetting. "Contractbreuk", noemt de LPF dat.

Volgens LPF-Kamerlid en oud-minister Nawijn moet het huidige minderhedenbeleid inclusief de subsidie aan Turkse en Marokkaanse organisaties volledig worden afgeschaft. "We moeten met een schone lei beginnen", aldus Nawijn die ook de in groten getale aanwezige schotelantennes in veel wijken in de grote steden hekelt. "Kijken naar buitenlandse zenders is slecht voor de integratie. Tegen die schotels moet wat worden gedaan."

Een sterke vermindering van de immigratie "is een noodzakelijke voorwaarde" voor echte integratie, aldus Nawijn. "Als het zo doorgaat, telt ons land volgens het CBS in 2050 vijf miljoen inwoners van allochtone afkomst en dat is funest voor de integratie." Ook wil de LPF de komst van importbruiden flink indammen. Zo moeten allochtonen die een partner uit het buitenland willen halen in ons land over een eigen woonruimte beschikken en 24 in plaats van de huidige 18 jaar zijn. Volgens Europese normen moet de minimumleeftijd 21 jaar zijn, maar Nawijn stelt een wachttijd van drie jaar voor, ingaande na de aanvraag om een partner te laten overkomen. Volgens Nawijn is dit Europees gezien wel toegestaan. Ook moet iemand 130 procent van het wettelijk minimumloon verdienen. Het kabinet wil de leeftijd vastpinnen op 21 jaar en het inkomen op 120 procent van het minimumloon. Criminele allochtonen moeten hun gevangenschap in hun land van herkomst uitzitten, aldus Nawijn. Daarvoor moet Nederland verdragen sluiten met bijvoorbeeld Marokko en Turkije. Verder wil de LPF het stemrecht voor de gemeenteraadsverkiezingen voor allochtonen die vijf jaar legaal in ons land zijn, opheffen.

Andere punten uit het LPF-plan zijn: het afschaffen van de dubbele nationaliteit, de aanpak van huisjesmelkers en de uitzetting en eventueel het afnemen van de Nederlandse nationaliteit van terroristen na hun gevangenschap.

theemuts
02-04-04, 09:33
Een sterke vermindering van de immigratie "is een noodzakelijke voorwaarde" voor echte integratie, aldus Nawijn. "Als het zo doorgaat, telt ons land volgens het CBS in 2050 vijf miljoen inwoners van allochtone afkomst en dat is funest voor de integratie." Ook wil de LPF de komst van importbruiden flink indammen.

Hier kan ik alleen maar achterstaan.

taouanza
02-04-04, 09:41
Goh dat ik me na 25 jaar opeens niet thuis voel in Nederland.:moe:

BniMakada
02-04-04, 09:43
Geplaatst door theemuts
Hier kan ik alleen maar achterstaan.

Ik niet, maw je hoeft er niet perse achter te staan :D.

Ik vrees dat vroeg of laat je automatisch mensen moet "importeren". Als je kijkt hoe hard vergrijzing optreed dan komt er een moment dat er simpelweg een tekort is aan mensen die kunnen werken en de pensioenen kunnen ophoesten. Je kan dus beter 5.000.000 allochtonen hebben die kinderen hebben/krijgen in 2050 dan 15.000.000 bejaarden :D.

Ik stel het heel zwart-wit maar begrijp je een beetje wat ik bedoel?

Oramus
02-04-04, 09:45
Goede nota :duim:

theemuts
02-04-04, 09:46
..

Goodnight
02-04-04, 09:49
Geplaatst door BniMakada
[B]




"Kijken naar buitenlandse zenders is slecht voor de integratie. Tegen die schotels moet wat worden gedaan."

deze vind ik toch wel de allergrappigste. :jeweetog:

Oramus
02-04-04, 09:50
Geplaatst door BniMakada
Ik vrees dat vroeg of laat je automatisch mensen moet "importeren". Als je kijkt hoe hard vergrijzing optreed dan komt er een moment dat er simpelweg een tekort is aan mensen die kunnen werken en de pensioenen kunnen ophoesten. Je kan dus beter 5.000.000 allochtonen hebben die kinderen hebben/krijgen in 2050 dan 15.000.000 bejaarden :D.
Een fabeltje dat simpel door te prikken is, die allochtonen vergrijzen immers ook op een gegeven moment. En de ruimte in Nederland laat het niet toe om de bevolking tot in het oneindige exponentieel te laten groeien. We zullen dus slimmere oplossingen moeten zoeken.

Goodnight
02-04-04, 09:52
Geplaatst door Orgasmus
Een fabeltje dat simpel door te prikken is, die allochtonen vergrijzen immers ook op een gegeven moment. En de ruimte in Nederland laat het niet toe om de bevolking tot in het oneindige exponentieel te laten groeien. We zullen dus slimmere oplossingen moeten zoeken.

shoot!
Ben benieuwd naar je 'slimme oplossingen'.

De allochtonen vergrijzen ook , maar ik denk dat van de NL bevolking zij de gene zijn die nog steeds de meeste kinderen krijgen.
dat zal wel op een gegeven moment ook afnemen.Maar nu is dat nog niet aan de orde.

theemuts
02-04-04, 09:53
En de ruimte in Nederland laat het niet toe om de bevolking tot in het oneindige exponentieel te laten groeien. We zullen dus slimmere oplossingen moeten zoeken.

Precies

..zapper
02-04-04, 10:10
Volgens mij is de schotel van Nawijns buurman op z'n kop gevallen. Nawijn is niet goed bij zijn hoofd, hij vergeet altijd voor het gemak alle zijdelingse effecten die op zullen treden. Alle inwoners van Nederland hebben recht op de sociale zorg die ons stelsel biedt, mits ze zich aan de randvoorwaarden houden, daarin mag niet worden gediscrimineerd. Ik vind dat goed en hoop dat dat zo zal blijven want ik ben er trots op. Integreren vind ik een vies woord, mi moeten immigranten Nederlands spreken en verder dien je elkaars cultuur te respecteren, dus ook die van de immigrant.

Joesoef
02-04-04, 10:14
Van mijn schotel moeten ze met hun poten afblijven! :sniper:

En als deze idioten voor het zeggen krijgen, geef mij maar al de premies die ik afgelopen jaren betaald heb terug, dan ga ik met liefde weg.

taouanza
02-04-04, 10:16
Geplaatst door Joesoef
Van mijn schotel moeten ze met hun poten afblijven! :sniper:

En als deze idioten voor het zeggen krijgen, geef mij maar al de premies die ik afgelopen jaren betaald heb terug dan ga ik met liefde weg.

Je krijgt echt de neiging er spontaan een te kopen!

theemuts
02-04-04, 10:25
Ik vrees dat vroeg of laat je automatisch mensen moet "importeren". Als je kijkt hoe hard vergrijzing optreed dan komt er een moment dat er simpelweg een tekort is aan mensen die kunnen werken en de pensioenen kunnen ophoesten.


Kan best, als we het belachelijke idee van welvaart maar eens durven loslaten. Als we welvaart eens niet steeds meer gelijk stellen aan winst en groei van het NBP.

Goodnight
02-04-04, 10:28
Geplaatst door zapper
Volgens mij is de schotel van Nawijns buurman op z'n kop gevallen. Nawijn is niet goed bij zijn hoofd, hij vergeet altijd voor het gemak alle zijdelingse effecten die op zullen treden. Alle inwoners van Nederland hebben recht op de sociale zorg die ons stelsel biedt, mits ze zich aan de randvoorwaarden houden, daarin mag niet worden gediscrimineerd. Ik vind dat goed en hoop dat dat zo zal blijven want ik ben er trots op. Integreren vind ik een vies woord, mi moeten immigranten Nederlands spreken en verder dien je elkaars cultuur te respecteren, dus ook die van de immigrant.

Je hebt veel te veel 'links' gegeten.

:wink:

Oramus
02-04-04, 10:28
Geplaatst door Goodnight
De allochtonen vergrijzen ook , maar ik denk dat van de NL bevolking zij de gene zijn die nog steeds de meeste kinderen krijgen.
En die kinderen worden niet oud zeker?

..zapper
02-04-04, 10:39
Geplaatst door Goodnight
Je hebt veel te veel 'links' gegeten.

:wink:

Links staat mi voor onuitvoerbaar, rechts voor doordraven en het midden voor twijfel ;)

Goodnight
02-04-04, 10:40
Geplaatst door Orgasmus
En die kinderen worden niet oud zeker?

je hebt niet goed gelezen....

keizer
02-04-04, 12:41
"We moeten met een schone lei beginnen", aldus Nawijn die ook de in groten getale aanwezige schotelantennes in veel wijken in de grote steden hekelt. "Kijken naar buitenlandse zenders is slecht voor de integratie. Tegen die schotels moet wat worden gedaan."


Wat een gelul, ik ben ook schotelkijker.

Zorg er maar voor dat 'onze' programma's ook vrij te bekijken zijn op de schotel, in het MO kijken ze ook liever naar Friends dan naar de S-Arabische staatsomroep, maar dan moeten ze het wel kunnen zien!

Net als dat gelul dat je in eigen land moet inburgeren, BVN TV is in het MO alleen 's nachts te ontvangen, lekker tijdstip om een taal te leren

Fillastiene
02-04-04, 13:07
Geplaatst door keizer
Net als dat gelul dat je in eigen land moet inburgeren, BVN TV is in het MO alleen 's nachts te ontvangen, lekker tijdstip om een taal te leren

BVN-tv is handig. Vooral als je iets interessants hebt gemist en vervolgens de herhaling. Dan wordt het altijd nog een keer uitgezonden op BVN. Maar BVN is alleen te bekijken op schotel.

Hmmm... Hier had Nawijn niet aan gedacht.

:rolleyes:

De Zwijger
02-04-04, 13:11
Net nu ik zelf een schotel wil gaan aanschaffen.
Dan heb ik tenminste nog wat een m'n breedbeeld televisie.

Al Sawt
02-04-04, 13:44
Nawijn overschat de propaganda effect van schotels.

Ik vraag me af, hoeveel allochtoonse jongeren nog naar een schotel kijken.

Naar mijn mening zal het een laag aantal zijn.

Mill
02-04-04, 13:49
Geplaatst door Al Sawt
Nawijn overschat de propaganda effect van schotels.

Ik vraag me af, hoeveel allochtoonse jongeren nog naar een schotel kijken.

Naar mijn mening zal het een laag aantal zijn.

Ook al keken er wel veel mensen naar. Je mag toch godverdomme zelf weten of je een schotel aanschaft of niet. Stel dat je familie in het buitenland hebt, dan moet je toch die journaals kunnen kijken?

Joesoef
02-04-04, 13:55
Geplaatst door De Zwijger
Net nu ik zelf een schotel wil gaan aanschaffen.
Dan heb ik tenminste nog wat een m'n breedbeeld televisie.

Dat hoop je :hihi: of je gebruikt het als een argument om de aankoop bij je vrouw goed te praten.

NIS
02-04-04, 14:25
Haha.. straks wordt internet ook verboden! Gaan we terug naar de Middeleeuwen? Veel zenders kun je ook via internet ontvangen.. zie: http://wwitv.com

Daarnaast raad ik iedereen aan om Dreambox te kopen. Hele goede ontvanger voor de liefhebbers.

http://www.interstar-satcenter.nl/shop/store/catalog/dreambox_7000S.jpg

DreamBox 7000S (topmodel) Technische specificaties: 250 MHz IBM PowerPC Processor (350 Mips) Linux open source (de meeste modules volgens GPL), Ondersteunt Linux Standaard API (Direct-FB, Linux-FB, LIRC) 1 x DVB Common-Interface Slot 2 x Smartcard-Reader Geïntegreerd Compact Flash Interface Slot MPEG2 Hardware decoding (100% volgens DVB norm) Hardwarematige ondersteuning voor MPEG4 decoding Verkrijgbaar voor kabel-, terrestrische-, en satellietontvangst 100 MBit full duplex Ethernet Interface USB Port om keyboard, Muis, webcams en andere apparatuur aan te sluiten V.24/RS232 Interface Groot achtergrond verlicht LCD-Display Max 256 MByte RAM Geïntegreerde IDE UDMA66 Master/Slave controller Ondersteuning voor interne IDE HDD Onbeperkte opslagcapaciteit voor Radio/TV zenders Kanaal schakeltijd < 1 seconde Volledig automatische zender zoekmodus Ondersteuning voor 6 bouquet-lijsten (uitbreiding mogelijk) Ondersteuning voor EPG (electronic program guide) Ondersteuning voor teletext (VBI insertie) Applicaties zoals Web-Browser of e-mail-clients Ondersteuning voor meerdere LNB's (DiSEqC) Volledig in te stellen OSD in verschillende talen, met skin-support SPDI/F digitale uitgang (AC-3 / DTS compatible) 2 x Scart aansluiting (volledig software gestuurd) MINI-DIN connector voor externe IR (zenden/ontvangen) en I2C voor externe motor sturing. (Infra Rood) Intern zend/ontvangst IR (Videorecorder)

Koop hier: Interstar Sat Center (http://www.interstar-satcenter.nl)

yvonne
02-04-04, 14:27
Geplaatst door Mill
Ook al keken er wel veel mensen naar. Je mag toch godverdomme zelf weten of je een schotel aanschaft of niet. Stel dat je familie in het buitenland hebt, dan moet je toch die journaals kunnen kijken?

Lijkt mij ook ja,belachelijk gewoon als ze dat gaan verbieden dan zijn ze gewoon aan het sarren.

De Zwijger
02-04-04, 14:39
Geplaatst door NIS
Haha.. straks wordt internet ook verboden! Gaan we terug naar de Middeleeuwen? Veel zenders kun je ook via internet ontvangen.. zie: http://wwitv.com

Daarnaast raad ik iedereen aan om Dreambox te kopen. Hele goede ontvanger voor de liefhebbers.

http://www.interstar-satcenter.nl/shop/store/catalog/dreambox_7000S.jpg

DreamBox 7000S (topmodel) Technische specificaties: 250 MHz IBM PowerPC Processor (350 Mips) Linux open source (de meeste modules volgens GPL), Ondersteunt Linux Standaard API (Direct-FB, Linux-FB, LIRC) 1 x DVB Common-Interface Slot 2 x Smartcard-Reader Geïntegreerd Compact Flash Interface Slot MPEG2 Hardware decoding (100% volgens DVB norm) Hardwarematige ondersteuning voor MPEG4 decoding Verkrijgbaar voor kabel-, terrestrische-, en satellietontvangst 100 MBit full duplex Ethernet Interface USB Port om keyboard, Muis, webcams en andere apparatuur aan te sluiten V.24/RS232 Interface Groot achtergrond verlicht LCD-Display Max 256 MByte RAM Geïntegreerde IDE UDMA66 Master/Slave controller Ondersteuning voor interne IDE HDD Onbeperkte opslagcapaciteit voor Radio/TV zenders Kanaal schakeltijd < 1 seconde Volledig automatische zender zoekmodus Ondersteuning voor 6 bouquet-lijsten (uitbreiding mogelijk) Ondersteuning voor EPG (electronic program guide) Ondersteuning voor teletext (VBI insertie) Applicaties zoals Web-Browser of e-mail-clients Ondersteuning voor meerdere LNB's (DiSEqC) Volledig in te stellen OSD in verschillende talen, met skin-support SPDI/F digitale uitgang (AC-3 / DTS compatible) 2 x Scart aansluiting (volledig software gestuurd) MINI-DIN connector voor externe IR (zenden/ontvangen) en I2C voor externe motor sturing. (Infra Rood) Intern zend/ontvangst IR (Videorecorder)

Koop hier: Interstar Sat Center (http://www.interstar-satcenter.nl)

Maar hij heeft een "mankement" waardoor hij voor mij afvalt. Namelijk geen twee tuners. Hierdoor kun je niet het ene programma opnemen terwijl je naar een ander programma kijkt.
Verder is het de ideale decoder.

naamloos
02-04-04, 15:34
Wel ja, waarom ook niet??

-Geen uitkeringen aan allochtonen, enkel en alleen omdat mensen allochtoon zijn.
-Geen subsidie aan Marokaanse en Turkse organisaties zijn, enkel en alleen omdat leden de Marokaanse en Turkse nationaliteit hebben.
Volgens mij is dit in strijd met artikel 1 van de Grondwet, iedereen wordt gelijk behandeld. Discriminatie op grond van nationaliteit is verboden. En als je schijt hebt aan je eigen Grondwet, dan heb je nog altijd het EVRM, IVBPR etc. Die hoger in rang zijn dan de nationale Grondwet!

- leukste van allemaal; een schotelverbod??? Is tv-kijken nu ook een overheidsaangelegenheid?Moet niet gekker worden! Wil de LPF de schotels allemaal inbeslagnemen en uitdelen in Marokko en Turkije zodat ze met eigen ogen kunnen zien hoe ***wonen het in Nederland is, als een soort preventiemaatregel?

-Gevangenschap in land van herkomst. Hiervoor moeten eerst verdragen worden gesloten, Marokko en Turkije worden met name genoemd. Die landen zullen wel gek zijn waarom moeten zij opdraaien voor het falen van het Nederlandse beleid ten aanzien van de criminaliteit. Laat Nederland z'n eigen rotzooi opruimen. Zijn tenslotte ook Nederlandse criminelen.

LPF heeft de smaak te pakken. Helaas voor hun hebben allochtonen net zo goed recht op een menswaardig bestaan als autochtonen.

Oramus
02-04-04, 15:49
Geplaatst door Goodnight
je hebt niet goed gelezen....
Misschien kun je je voorstel iets verduidelijken en even aangeven wat ik dan verkeerd zie?

Al3arbi
02-04-04, 15:49
Geplaatst door Al Sawt
Nawijn overschat de propaganda effect van schotels.

Ik vraag me af, hoeveel allochtoonse jongeren nog naar een schotel kijken.

Naar mijn mening zal het een laag aantal zijn.

Vraag je gelijk ook maar af hoeveel jongeren het zullen begrijpen, maar ja deze discussie is al zo vaak langsgekomen.Lijkt me wel duidelijk.