PDA

Bekijk Volledige Versie : Wisten jullie dat?



taouanza
02-04-04, 10:15
Een paar jaar geleden dus niet in de jaren zestig of dertig maar gewoon in deze tijd een afro-amerikaan werd gelyncht.
Hij werd levend aan een auto vastgebonden aan zijn voeten en kilometers en kilometers door een landweg geslingert. De helden gingen expres op de weg slingeren zodat zijn hoofd telkens de rand van de weg raakte. Ik zag het bij Oprah die vroeg zich af hoe dit nog kon gebeuren in deze tijd in een vredig dorpje. Dit haalde niet het nieuws zo ver ik weet.
Ik neem aan dat de mensen die dode baby's goed kunnen praten hier ook een verklaring voor hebben.

Mark
02-04-04, 10:18
Ik wist dat :student:

theemuts
02-04-04, 10:28
Ja wist ik.

plexus
02-04-04, 10:33
dat zal zo snel niet meer gebeuren..tegenwoordig zit bijna iedere afro-amerikaan in de bajes :loens:

Mark
02-04-04, 10:35
Geplaatst door plexus
dat zal zo snel niet meer gebeuren..tegenwoordig zit bijna iedere afro-amerikaan in de bajes :loens:

Of ze zitten in het leger in Irak.

euhh
02-04-04, 11:11
Geplaatst door taouanza
[BIk neem aan dat de mensen die dode baby's goed kunnen praten hier ook een verklaring voor hebben. [/B]

bij deze keur je het plaatsen vanmisselijke foto's van moslim aanslagen dus ook goed???
Sjesus jij hebt geen plank voor je kop maar een compleet oerwoud.

Julien
02-04-04, 11:22
en waarom reageerde je niet zo op die afschruwelijke beelden van die gelynchte Amerikanen?

Joesoef
02-04-04, 11:42
Geplaatst door Bouchra_C
Allah heeft het zo gewild.
Gelovige meisjes moeten zich niet bezig houden met zaken die ze niet begrijpen.

Zal ik jouw geslacht definitief onzijdig maken?

Faithless
02-04-04, 11:51
Geplaatst door taouanza

Ik neem aan dat de mensen die dode baby's goed kunnen praten hier ook een verklaring voor hebben.

Ik neem aan dat jij denkt dat door op andere gruweldaden te wijzen je de gruweldaden van je 'broeders' kunt goedpraten.

Wat een voorspelbare reactie.

De Zwijger
02-04-04, 11:53
Daar kick jij echt op he Taouanza? Onrecht begaan door of in het Westen.

taouanza
02-04-04, 11:55
Geplaatst door Julien
en waarom reageerde je niet zo op die afschruwelijke beelden van die gelynchte Amerikanen?

Ik zei toch dat het vast wel een misverstand is. Als de lynchers onderzoek gaan doen naar hun daden zullen ze vast tot de conclusie komen dat het een foutje was. Omdat fouten niet opzettelijk gebeuren hoeven ze ook geen excuses aan te bieden. Of een excuus maakt alles weer goed.

taouanza
02-04-04, 11:58
Geplaatst door Faithless
Ik neem aan dat jij denkt dat door op andere gruweldaden te wijzen je de gruweldaden van je 'broeders' kunt goedpraten.

Wat een voorspelbare reactie.

Nee dat doe jij. Je weetwel hoe de waard is vetrouwt hij zijn gasten.

Of denk je dat ik nee neen ga roepen als de dood dat jij slecht over me denkt?
Ik heb schijt aan jou mening over mij. Het is een vrij land je mag denken wat je wilt.

Niemand die de daad zelf afkeurt nee ik krijg gezeik omdat ik het heb geplaatst. tzzzz ik ben echt onder de indruk.:moe:

Mill
02-04-04, 11:58
Geplaatst door taouanza
zo ver ik weet.

Da's dan niet zo ver he?

Hartstikke bekende zaak. :moe:

taouanza
02-04-04, 11:59
Geplaatst door De Zwijger
Daar kick jij echt op he Taouanza? Onrecht begaan door of in het Westen.

Nogmaals zoals de waard is vertrouwt hij zijn gasten.:fpetaf:

Joesoef
02-04-04, 11:59
Geplaatst door Bouchra_C
:brozac:

Bouchra haar pilletjes zijn op
Bouchra is zielig
Bouchra wil aandacht
Bouchra weet niet hoe ze die krijgt
Bouchra denkt negatieve aandacht is ook aandacht
Bouchra gaat onder de zoveelste naam rondhangen op een prikbord
:tik:

taouanza
02-04-04, 12:00
Geplaatst door Mill
Da's dan niet zo ver he?

Hartstikke bekende zaak. :moe:

Yeah right!:rolleyes:

De Zwijger
02-04-04, 12:05
Geplaatst door taouanza
Nogmaals zoals de waard is vertrouwt hij zijn gasten.:fpetaf:

Nou, daar heb ik niet van terug hoor. :moe:

Valt het je zelf al niet meer op? Je hijgerigheid wanneer je westerse (mis)daden kunt veroordelen.

taouanza
02-04-04, 12:07
Geplaatst door De Zwijger
Nou, daar heb ik niet van terug hoor. :moe:

Valt het je zelf al niet meer op? Je hijgerigheid wanneer je westerse (mis)daden kunt veroordelen.

Vertel jij bent hier omdat je zo geinteresseert bent in je Marokkaanse landgenoten?:rolleyes:

Zoals de waard is vertrouwt hij zijn gasten. Je hebt het over jezelf ik voel me totaal niet aangesproken.

Goodnight
02-04-04, 12:08
en weer vindt er een massale topic verkrachting plaats.
de daders zijn nog voortvluchtig, de politie staat machteloos.

Hoogstwaarschijnlijk zijn de daders van autochtone afkomst die hiermee hun ongenoegen over het maroc.nl beleid willen uiten.

ze hebben een briefje achtergelaten met de mededeling:

meerder verkrachtingen zullen volgen.

Mill
02-04-04, 12:08
Geplaatst door taouanza
Yeah right!:rolleyes:

Right.

http://www.google.nl/search?hl=nl&ie=UTF-8&oe=UTF-8&q=james+byrd+crime&lr=

Al Sawt
02-04-04, 12:11
Wie is Bouchra.c?

Een autochtoon, die zich als een Marokkaanse voor doet?
Of een echte Marokkaanse, die denkt dat ze het beter weet?

taouanza
02-04-04, 12:11
Geplaatst door Mill
Right.

http://www.google.nl/search?hl=nl&ie=UTF-8&oe=UTF-8&q=james+byrd+crime&lr=


Sure.
http://www.google.nl/search?q=james+byrd+crime&hl=nl&lr=lang_nl&ie=UTF-8&oe=UTF-8&start=0&sa=N

Al Sawt
02-04-04, 12:14
Geplaatst door De Zwijger
Nou, daar heb ik niet van terug hoor. :moe:

Valt het je zelf al niet meer op? Je hijgerigheid wanneer je westerse (mis)daden kunt veroordelen. Valt het je ook niet op?
Dat je hijgerig gedraagt, wanneer je 'Islamitische' (mis)daden kunt veroordelen?

Al Sawt
02-04-04, 12:14
Geplaatst door De Zwijger
Nou, daar heb ik niet van terug hoor. :moe:

Valt het je zelf al niet meer op? Je hijgerigheid wanneer je westerse (mis)daden kunt veroordelen. Valt het je ook niet op?
Dat je hijgerig gedraagt, wanneer je 'Islamitische' (mis)daden kunt veroordelen?

Mill
02-04-04, 12:16
Geplaatst door taouanza
Sure.
http://www.google.nl/search?q=james+byrd+crime&hl=nl&lr=lang_nl&ie=UTF-8&oe=UTF-8&start=0&sa=N

1. Jij zegt dat de lynching het nieuws niet haalde.

2. Meerdere prikkers zeggen dat ze zaak kennen.

3. Ik geef je een paar duizend links naar media die erover berichten, waaronder CNN en de Times Herald.

4. Jij zegt sure.

5. :moe:

taouanza
02-04-04, 12:20
Geplaatst door Mill
1. Jij zegt dat de lynching het nieuws niet haalde.

2. Meerdere prikkers zeggen dat ze zaak kennen.

3. Ik geef je een paar duizend links naar media die erover berichten, waaronder CNN en de Times Herald.

4. Jij zegt sure.

5. :moe:

Heb je die link gelezen?

Al Sawt
02-04-04, 12:26
Bouchra waar blijft je toelichting op mijn vraag?

Mill
02-04-04, 12:32
Geplaatst door taouanza
Heb je die link gelezen?

Ja. Het is niet zo gek dat je bij Nederlandstalige pagina's geen resultaten krijgt met het Engelse woord 'crime' als zoekterm. :moe:

Probeer het eens op een niet-domme manier:

http://www.google.nl/search?hl=nl&ie=UTF-8&oe=UTF-8&q=james+byrd+moord&lr=lang_nl

theemuts
02-04-04, 12:38
Dit haalde niet het nieuws zo ver ik weet.

Ik kan het me ook niet herinneren. Wel is het verschrikkelijke gedrag van agenten t.o.v. zwarte mensen is flink in het nieuws geweest.

Maar het zou goed zijn dat ook dit meer in het nieuws zou komen. Maar ja er worden dagelijks over de hele wereld misdaden gepleegd door allerlei mensen.

Arvid
02-04-04, 12:39
Geplaatst door Mill
Ja. Het is niet zo gek dat je bij Nederlandstalige pagina's geen resultaten krijgt met het Engelse woord 'crime' als zoekterm. :moe:

Probeer het eens op een niet-domme manier:

http://www.google.nl/search?hl=nl&ie=UTF-8&oe=UTF-8&q=james+byrd+moord&lr=lang_nl

:haha:

Faithless
02-04-04, 15:15
Geplaatst door taouanza
Als de lynchers onderzoek gaan doen naar hun daden zullen ze vast tot de conclusie komen dat het een foutje was. Omdat fouten niet opzettelijk gebeuren hoeven ze ook geen excuses aan te bieden.

:confused:

Rabi'ah.
03-04-04, 10:49
Geplaatst door taouanza
Een paar jaar geleden dus niet in de jaren zestig of dertig maar gewoon in deze tijd een afro-amerikaan werd gelyncht.
Hij werd levend aan een auto vastgebonden aan zijn voeten en kilometers en kilometers door een landweg geslingert. De helden gingen expres op de weg slingeren zodat zijn hoofd telkens de rand van de weg raakte. Ik zag het bij Oprah die vroeg zich af hoe dit nog kon gebeuren in deze tijd in een vredig dorpje. Dit haalde niet het nieuws zo ver ik weet.
Ik neem aan dat de mensen die dode baby's goed kunnen praten hier ook een verklaring voor hebben.

Hier de tekst van een prachtig, aangrijpend lied van onze grote zangeres Billie Holiday. Helaas nog al te actueel :( :droef: :moe: :mad:

Strange Fruit

Billie Holiday

Southern trees bear strange fruit
Blood on the leaves
Blood at the root
Black bodies swinging in the southern breeze
Strange fruit hanging from the poplar trees
Pastoral scene of the gallant south
The bulging eyes and the twisted mouth
The scent of magnolia sweet and fresh
Then the sudden smell of burning flesh
Here is a fruit for the crows to pluck
for the rain to gather
for the wind to suck
for the sun to rot
for the tree to drop
Here is a strange and bitter crop

Composed by Abel Meeropol (aka Lewis Allan)
Originally sung by: Billie Holiday

Dutchguy
03-04-04, 11:17
Geplaatst door Rabi'ah.
Hier de tekst van een prachtig, aangrijpend lied van onze grote zangeres Billie Holiday. Helaas nog al te actueel :( :droef: :moe: :mad:

Strange Fruit

Billie Holiday

Southern trees bear strange fruit
Blood on the leaves
Blood at the root
Black bodies swinging in the southern breeze
Strange fruit hanging from the poplar trees
Pastoral scene of the gallant south
The bulging eyes and the twisted mouth
The scent of magnolia sweet and fresh
Then the sudden smell of burning flesh
Here is a fruit for the crows to pluck
for the rain to gather
for the wind to suck
for the sun to rot
for the tree to drop
Here is a strange and bitter crop

Composed by Abel Meeropol (aka Lewis Allan)
Originally sung by: Billie Holiday

Veelbetekenende tekst, ik heb niet voor niets een aangepaste versie als onderschrift.

Marsipulami
03-04-04, 11:25
Geplaatst door taouanza
Een paar jaar geleden dus niet in de jaren zestig of dertig maar gewoon in deze tijd een afro-amerikaan werd gelyncht.
Hij werd levend aan een auto vastgebonden aan zijn voeten en kilometers en kilometers door een landweg geslingert. De helden gingen expres op de weg slingeren zodat zijn hoofd telkens de rand van de weg raakte. Ik zag het bij Oprah die vroeg zich af hoe dit nog kon gebeuren in deze tijd in een vredig dorpje. Dit haalde niet het nieuws zo ver ik weet.
Ik neem aan dat de mensen die dode baby's goed kunnen praten hier ook een verklaring voor hebben.


Das nog niks. In België werd er onlangs een man in coma geslagen omdat hij met een Nederlands accent sprak. :fplet:



Nederlander in coma geslagen 'wegens Hollands accent'.

Turnhout - Twee vechtersbazen hebben maandagochtend de Nederlandse Turnhoutenaar Michel Duboi (28) in een shoarmazaak in elkaar geslagen. Het slachtoffer werd in coma opgenomen in het ziekenhuis. "Ik had niks misdaan, maar sprak blijkbaar te Hollands", vertelt de man die na 5 uur uit coma ontwaakte. Twee verdachten werden opgepakt, maar weer vrijgelaten.


Michel Dubois en zijn vriendin hadden zondag genoten van een avondje karaoke in Turnhout, toen ze besloten in de Otterstraat nog iets te gaan eten. "In het eethuis zaten twee mannen de andere klanten lastig te vallen toen we binnenkwamen", vertelt de man. Ik maakte een opmerking dat we gewoon rustig wilden eten.

Toen Michel naar het toilet wandelde, pakten de twee amokmakers hem plots hardhandig aan. "Hij kreeg een slag in het gelaat voor hij goed wist wat er gebeurde", vertelt zijn vriendin. "Die mannen wisten erg goed waar ze moesten trappen en slaan, want hij ging snel in coma."

De vechtersbazen sleepten hun slachtoffer naar buiten en bleven daar op hem in trappen. "Het bloed gutste uit zijn hoofd. Toen ik hen iets toeriep, antwoorden ze 'zwijg', of je kan er naast gaan liggen", en ze kuierden op weg. Niemand in de zaak kwam mijn vriend te hulp. Als ik zijn hoofd niet had dichtgehouden, was hij misschien wel doodgebloed.".


Hersenbloeding

Dubois werd in coma in het ziekenhuis opgenomen. Hij ontwaakte pas na vijf uur. Hij hield aan zijn avontuur een hersenbloeding, gekneusd kaakbeen en een gebroken neus over. "Ze pakten mij aan omdat ik te Hollands klonk. Ik woon al sinds mijn zestiende in Turnhout, maar die taal raak ik gewoon niet kwijt. Ik heb pech gehad."

Volgens de politie waren de daders gewoon uit op een stevige vechtpartij. "Ze pikken er dan iemand uit die er wat uitspringt. Dat kan iemand met een pet op zijn, of iemand die Nederlands klinkt."

De agenten pakten Constantijn Br. en Michel Br. op. Constantijn was voorwaardelijk vrij sinds augustus 2003 en had eerder die nacht ook in Beerse al iemand toegetakeld. De twee werden voor de onderzoeksrechter geleid, maar die liet Michel Br. beschikken en Constantijn Br. vrij onder voorwaarden.

HO


Bron: BVL

Rabi'ah.
03-04-04, 16:21
Geplaatst door Marsipulami
Das nog niks. In België werd er onlangs een man in coma geslagen omdat hij met een Nederlands accent sprak. :fplet:

Dus jij wilt het eeuwenlange Amerikaanse racisme tegen negers vergelijken met één flutincident in België? :moe: Ik vind dit eerlijk gezegd véél zeggen over jouw (gebrek aan) historisch besef wat dit betreft. :rolleyes: :moe:


Groetjes,

Rabiah.

Max Stirner
03-04-04, 16:41
Wil ie dat??

taouanza
03-04-04, 16:55
Geplaatst door theemuts
Ik kan het me ook niet herinneren. Wel is het verschrikkelijke gedrag van agenten t.o.v. zwarte mensen is flink in het nieuws geweest.

Maar het zou goed zijn dat ook dit meer in het nieuws zou komen. Maar ja er worden dagelijks over de hele wereld misdaden gepleegd door allerlei mensen.

Nee maar?!
:moe:

Rabi'ah.
03-04-04, 17:51
Geplaatst door taouanza
Nee maar?!
:moe:

Theemuts begint haar hersenen te gebruiken :hihi:


Liever te laat dan nooit :duivels: