PDA

Bekijk Volledige Versie : Gelynchte Amerikanen verdienden $ 1000 per dag.



BniMakada
02-04-04, 11:03
Doden Fallujah waren ervaren ex-militairen

WASHINGTON - De vier Amerikaanse mannen die woensdag in het Iraakse Fallujah werden gedood waren ervaren ex-militairen. Drie van de slachtoffers waren lid van de speciale troepen van de marine (navy seals), de vierde was een ex-commando van de landmacht. Dat meldde The Washington Post vrijdag.


Een van de omgekomen mannen, de Amerikaan Scott Helvenston.

De vier werden gedood in hun wagens. Hun lichamen werden verbrand, verminkt en door de straten gesleept. Twee verkoolde lichamen werden aan een brug opgehangen.

Het kwartet was in dienst van het beveiligingsbedrijf Blackwater Security Consulting. Dat heeft tot taak om onder anderen medewerkers van Amerikaanse bedrijven, overheidsfunctionarissen en leden van inlichtingendiensten te beschermen. Blackwater heeft ongeveer vierhonderd mensen in Irak. De meeste werknemers verdienen er gemiddeld bijna 1000 dollar per dag.

Amerikaanse functionarissen in Fallujah hebben met de burgemeester van de stad en hoge geestelijken over de moorden en verminkingen gesproken. Een functionaris zei tegen The New York Times dat moslimgeestelijken hebben beloofd tijdens het vrijdaggebed in een fatwa (religieuze opinie) de moorden en de verminkingen te veroordelen.

USA Today tekende vrijdag in de interneteditie reacties van afschuw van Irakezen op. "Ik voel me beschaamd voor iedereen van ons in Irak", aldus de 57-jarige kruidenier Salam al-Graizi. "Zelfs heidenen zouden zulke daden niet goedkeuren. Ik hoop wel dat niet alle Irakezen hiervoor verantwoordelijk worden gehouden."

Ook in Bagdad is met afschuw op de gebeurtenissen in Fallujah gereageerd. Mohmoud Noori al-Falahi, eigenaar van een winkel, zei dat de Irakezen de afgelopen dagen net zo hebben geleden als de familieleden van de vier omgebrachte Amerikanen. "Er was daar een speciale sekte aan het werk", meende Al-Falahi.

plexus
02-04-04, 11:11
Civilian deaths in “noble” Iraq mission pass 10,000

“We don’t do body counts” General Tommy Franks, US Central Command

daar heb ik paultje nog steeds niet over gehoord..

keizer
02-04-04, 11:28
Falludscha-Exzess soll geplant gewesen sein

Die Ermordung und Verstümmelung von vier Amerikanern im irakischen Falludscha war offensichtlich geplant. "Es scheint definitiv so zu sein, dass der Überfall gelenkt worden ist", sagte ein US-Antiterror-Experte. Die Verantwortung für die Gräueltat übernahm die bislang unbekannte "Gruppe Scheich Ahmed Jassin ".


http://www.spiegel.de/politik/ausland/0,1518,293621,00.html

abusharif
02-04-04, 12:14
Kom op mensen, maakt het wat uit hoeveel ze verdienden, of hoe erg ze de dood verdienden? Dit doe je met niemand, zelfs niet je ergste vijand.

theemuts
02-04-04, 12:18
LHARB toch wel vreemd dat je alleen dat salaris eruit haalt :maf:

plexus
02-04-04, 12:21
Geplaatst door theemuts
LHARB toch wel vreemd dat je alleen dat salaris eruit haalt :maf:

it's all about the knikkers..

Al Sawt
02-04-04, 12:31
Het gaat om ex-militairen, die als huurlingen actief zijn in een oorlogszone. Dergelijke soldaten zijn nog groterer risico voor hun omgeving, dan een echte militair.

Afgezien van de lijkschennis, is hun dood verdiend.

Simon
02-04-04, 12:56
Geplaatst door Al Sawt
Het gaat om ex-militairen, die als huurlingen actief zijn in een oorlogszone. Dergelijke soldaten zijn nog groterer risico voor hun omgeving, dan een echte militair.

Afgezien van de lijkschennis, is hun dood verdiend.

Nogal makkelijke uitspraak om iemands dood verdiend te noemen. Wie ben jij dat je daarover mag oordelen?

Een beveiligingsbedrijf is overigens wat anders dan een huurlingenleger.

NIS
02-04-04, 13:05
Amerikanen verliezen geen cent aan ze. Het is allemaal geld van de Irakezen of nalatenschap van Saddam. Zo zie je maar, dat het allemaal vriendjes politiek is. Elkaar in het zadel helpen en Bentley's kopen..

Oh, jij zat in divisie zoveel.. dan mag jij dit baantje bekleden. En weet je wat je krijgt? 1000 euro per dag man!!

Niemand verdiend het op zo'n manier omgebracht te worden laat ik het duidelijk stellen, maar verplaats je nou eens in de Irakezen. Ze staan daar bekend om. Sharon heeft ook op een gruwelijk wijze, Sheig Jassien vermoord.

Amerikanen waren gewaarschuwd. Wanneer een persoon het recht verliest in zijn eigen land, is ie tot rare zaken in staat. Kijk maar naar de Palestijnen. Aanslagen zullen nooit op houden. Of het nu van de lokale bevolking verwacht wordt of van de terroristen. :regie:

Al Sawt
02-04-04, 13:07
Geplaatst door Simon
Nogal makkelijke uitspraak om iemands dood verdiend te noemen. Wie ben jij dat je daarover mag oordelen?

Een beveiligingsbedrijf is overigens wat anders dan een huurlingenleger. Sorry Simon, je slaat de plank geheel mis.

Het zijn geen beveiligers met een ABM diploma.

Maar het zijn ex-militairen die voor een bedrijf in een oorlogszone gelegerd zijn en bewust zijn van de risico`s.

Naar mijn weten, is die oorlog volgens int. recht illigaal. En naar mijn weten zijn gewapend personeel die hun diensten tegen betalling aan een oorlogvoerende partij ter beschikking stellen, ook illigaal.

Voorts hebben ze ook vrijbrief om te schieten. Ik vraag me af, of die schiet-instructies van een private organisatie in oorlogsgebied, juridische verantwoord zijn?

Al met al is hun dood, niet onverwachts en eigen schuld.

lennart
02-04-04, 13:08
Geplaatst door Simon
Nogal makkelijke uitspraak om iemands dood verdiend te noemen. Wie ben jij dat je daarover mag oordelen?

Ik heb jou anders ook al flink wat oordelen zien vellen.



Een beveiligingsbedrijf is overigens wat anders dan een huurlingenleger.

Naieveling :rolleyes:

Het contingent huurlingen is nu groter dat het aantal Britse soldaten. Als je had opgelet op mijn posting, dan had je dat geweten.

theemuts
02-04-04, 13:14
Maar het zijn ex-militairen die voor een bedrijf in een oorlogszone gelegerd zijn en bewust zijn van de risico`s.

Is dit een reden om mensen te LATEN verbranden en later hin verkoolde lijken ook nog eens rond te slepen en op te hangen aan een brug? Risico om gedood te worden dat liepen ze, dat is zeker.

Simon
02-04-04, 13:16
Geplaatst door Al Sawt
Al met al is hun dood, niet onverwachts en eigen schuld.

Ze waren in dienst van een particulier bedrijf en bieden hun bewakingdiensten aan bedrijven aan. Ze zijn dus geen onderdeel van de bezettende macht. En uiteraard weten ze wat de risico's zijn. Maar dat maakt hun dood nog niet "verdiend" zoals jij beweert. Je hebt daar helemaal geen uitspraken over te doen.

Simon
02-04-04, 13:17
Geplaatst door lennart
Ik heb jou anders ook al flink wat oordelen zien vellen.

Nooit dat iemand de dood "verdiend". Ik ben God niet.

lennart
02-04-04, 13:18
Geplaatst door theemuts
Is dit een reden om mensen te LATEN verbranden en later hin verkoolde lijken ook nog eens rond te slepen en op te hangen aan een brug? Risico om gedood te worden dat liepen ze, dat is zeker.

Als we het nu toch over redenen gaan hebben.. wat is de reden dat de Amerikanen en de Britten cluster bommen in woonwijken hebben gedropt of wat is de reden dat ze nucleair materiaal hebben gedumpt in Iraq gelijk aan 250.000 maal Nagasaki?

theemuts
02-04-04, 13:27
wat is de reden dat de Amerikanen en de Britten cluster bommen in woonwijken hebben gedropt

Nooit heb ik gezegd voor deze oorlog te zijn. Nooit heb ik dit soort zaken verdedigd.

Maar heb je enig bewijs voor clusterbommen gericht op woonwijken?

plexus
02-04-04, 13:39
Geplaatst door theemuts


Maar heb je enig bewijs voor clusterbommen gericht op woonwijken?
AAP
Australian Associated Press ABC ABC News (USA)
ABC[AU] ABC News Online (Australia) ADT Daily Telegraph, Australia
AFP Agence France-Presse AFR Australian Financial Review
Al-Jaz Al-Jazeera network ALB Al Bawaba
ALT Alternet.org AN Arab News
AP Associated Press AS Asahi Shimbun
AT Arab Times AWST Aviation Week and Space Technology
BBC British Broadcasting Corporation BG Boston Globe
Balt. Sun The Baltimore Sun CBC Canadian Broadcasting Corporation
CNA Channel News Asia CNN Cable News Network
CT Chicago Tribune CO Commondreams.org
CP Counterpunch.org CPC Charleston Post and Courier
CSM Christian Science Monitor DM Daily Mirror (UK)
DPA Deutsche Presse-Agentur eTN eTaiwan News
FOX Fox News GDN Gulf Daily News
GN Gulf News GUA The Guardian (London)
GSO GlobalSecurity.org HRW Human Rights Watch
HT Hindustan Times ICRC International Committee of the Red Cross
IE Indian Express IHT International Herald Tribune
IND The Independent (London) IO Intellnet.org
IRIN UN Integrated Regional Information Networks IT Irish Times
IWPR Institute for War & Peace Reporting JT Jordan Times
JaT Japan Times KR Knight Ridder
LAT Los Angeles Times MAG Mines Advisory Group
MEN Middle East Newsline MEO Middle East Online
MER Middle East Report MH Miami Herald
MHS Melbourne Herald Sun MN Mercury News
NNS Newhouse News Service NT Nando Times
NYT New York Times NZH New Zealand Herald
NZZ Neue Zürcher Zeitung OBS The Observer (London)
PBS Public Broadcasting Service (USA) PDT Pakistan Daily Times
PI Philadelphia Inquirer RLW ReliefWeb
REU Reuters (includes Reuters Alertnet) RFE Radio Free Europe
SABC South African Broadcasting Corporation S-L The Star-Ledger
Scot The Scotsman SL Trib Salt Lake Tribune
SFC San Francisco Chronicle
SMH Sydney Morning Herald
Sg.News The Singapore News ST(AU) Sunday Times (Australia)
TA The Age Tel The Telegraph (London)
Times The Times (London) TNIP The News International (Pakistan)
TOI Times of India TS Toronto Star
UO Utusan Online UPI United Press International
USA-T USA Today WNN World News Network
WP Washington Post WT Washington Times

lennart
02-04-04, 13:45
Geplaatst door theemuts
Nooit heb ik gezegd voor deze oorlog te zijn. Nooit heb ik dit soort zaken verdedigd.

Jij verdedigt dat soort zaken misschien niet, maar jij veroordeelt ze ook niet, dat geeft ons wel een probleem natuurlijk.

Wat betreft de daad, Iraqi's hebben het volledige recht om hun land te beschermen tegen indringers en deze aanval past goed in een media tactiek van afschrikking. Nu zijn er 4 Amerikanen omgekomen, maar so what er zijn al 100'n Amerikanen omgekomen en al 10.000'n Iraqi's. Door deze actie uit te voeren is het Amerikaanse volk misschien eerder geneigd om de inzit in Iraq nog eens te heroverwegen. Schokkende en dramatische beelden werken nu eenmaal stukken beter dan een klein kranten berichten.

Simon
02-04-04, 13:48
Geplaatst door lennart
Jij verdedigt dat soort zaken misschien niet, maar jij veroordeelt ze ook niet, dat geeft ons wel een probleem natuurlijk.

Wat betreft de daad, Iraqi's hebben het volledige recht om hun land te beschermen tegen indringers en deze aanval past goed in een media tactiek van afschrikking. Nu zijn er 4 Amerikanen omgekomen, maar so what er zijn al 100'n Amerikanen omgekomen en al 10.000'n Iraqi's. Door deze actie uit te voeren is het Amerikaanse volk misschien eerder geneigd om de inzit in Iraq nog eens te heroverwegen. Schokkende en dramatische beelden werken nu eenmaal stukken beter dan een klein kranten berichten.

Waarmee je deze aanslag goedkeurt.

De daders die de aanslag opeisen hebben het echter niet over de bezetting. Ze claimen wraak te hebben genomen op de moord op sjieik Yassin.

lennart
02-04-04, 13:53
Geplaatst door Simon
Waarmee je deze aanslag goedkeurt.

De daders die de aanslag opeisen hebben het echter niet over de bezetting. Ze claimen wraak te hebben genomen op de moord op sjieik Yassin.

Nee.. ik ben tegen elk soort geweld. Ik ben echter hier de enige die ook het gebruik van clusterbommen en granaten met verrijkt uranium afkeurt. Dan doen jullie niet.

En "de daders" ? Er liepen honderden mensen omheen, elk van die mensen zal er z'n reden voor hebben gehad. Mij deed het vooral denken aan Mogadishu en die aanval is ook al geclaimt door "Al-Qa'ida".

Dutchguy
02-04-04, 14:01
Geplaatst door abusharif
Kom op mensen, maakt het wat uit hoeveel ze verdienden, of hoe erg ze de dood verdienden? Dit doe je met niemand, zelfs niet je ergste vijand.

Precies, en doe je het wel dan verlaag je je tot minder dan een beest.

Simon
02-04-04, 14:49
Geplaatst door lennart
Nee.. ik ben tegen elk soort geweld. Ik ben echter hier de enige die ook het gebruik van clusterbommen en granaten met verrijkt uranium afkeurt. Dan doen jullie niet.

En "de daders" ? Er liepen honderden mensen omheen, elk van die mensen zal er z'n reden voor hebben gehad. Mij deed het vooral denken aan Mogadishu en die aanval is ook al geclaimt door "Al-Qa'ida".

Denk je dat ? Of veronderstel je maar weer iets.

Nou de aanslag is ondertussen opgeeits. Dat er daarna allerlei mensen omheen lopen dat zegt toch niet zo veel? Dat is bij iedere aanslag waar dan ook.

lennart
02-04-04, 14:57
Geplaatst door Simon
Denk je dat ? Of veronderstel je maar weer iets.

Ik ben niet de enige die het veronderstelt.. ook mossad outlet DebkaFile stelt het zo.


Nou de aanslag is ondertussen opgeeits.

Maar je vergeet dat de aanslag niet de ophef veroorzaakt. De ophef is veroorzaakt door de behandeling van de lijken door omstanders.


Dat er daarna allerlei mensen omheen lopen dat zegt toch niet zo veel? Dat is bij iedere aanslag waar dan ook.

Ja maar die omstanders veroorzaken nu dus de ophef. Destijds in Mosgadishu was het vernederen van de lichamen van Amerikanen volgens "Al-Qa'ida" juist bedoeld om het Amerikaanse volk te demoraliseren.

Canaris
02-04-04, 15:00
Dat er niet alleen in Irak , maar ook in Nederland primitiefe eikels rondlopen , merk je wel wanneer je leest , dat iemand zegt

"Die hadden de dood verdiend"

Wanneer ik het over Sadam Hoesein heb , worstel ik nog met zo´n uitspraak , laat staan over mensen die in Irak werken . Wat dan ook hun Job is.

lennart
02-04-04, 15:02
Geplaatst door Canaris
Wat dan ook hun Job is.

Huurlingen.. dat was hun Job.

TFOE!
02-04-04, 15:03
Geplaatst door Al Sawt
Afgezien van de lijkschennis, is hun dood verdiend.

:watte?: Bijna niemand verdient het om van het leven beroofd te worden.

Max Stirner
02-04-04, 15:04
Geplaatst door lennart
Als we het nu toch over redenen gaan hebben.. wat is de reden dat de Amerikanen en de Britten cluster bommen in woonwijken hebben gedropt of wat is de reden dat ze nucleair materiaal hebben gedumpt in Iraq gelijk aan 250.000 maal Nagasaki?

Ik sta telkens weer versteld van je overweldigende kennis van zaken Lennart. Probleem is bij jou alleen een beetje dat je hierdoor geneigd lijkt te zijn om ...laten we het mild uitdrukken....`begrip op te brengen` voor zaken waar je helemaal geen begrip voor zou moeten opbrengen. Het is gewoon een barbaarse daad, punt.

Canaris
02-04-04, 15:05
Ja en?

wat wil je doen ?

weer een moralistisch verheven debat voeren , over "wat er zo slecht aan huurlingen is" of wil je praten over het feit , dat een eikel hier zegt dat hun dood terecht was?

lennart
02-04-04, 15:11
Geplaatst door Max Stirner
Ik sta telkens weer versteld van je overweldigende kennis van zaken Lennart. Probleem is bij jou alleen een beetje dat je hierdoor geneigd lijkt te zijn om ...laten we het mild uitdrukken....`begrip op te brengen` voor zaken waar je helemaal geen begrip voor zou moeten opbrengen. Het is gewoon een barbaarse daad, punt.

Begrip is een sterk woord, ik ben gewoon niet geshockeerd. Dit is toch gewoon te verwachten.. het is zelfs al eerder gebeurd, in Mosul en ook met Spaanse geheim agenten nabij Hillah [meen ik]. Alleen toen werden de lijken net niet aan een brug opgehangen, maar wel door de straten getrokken.

http://www.baltimoresun.com/news/nationworld/iraq/bal-te.iraq24nov24,0,5247807.story

lennart
02-04-04, 15:14
Geplaatst door Canaris
weer een moralistisch verheven debat voeren , over "wat er zo slecht aan huurlingen is" of wil je praten over het feit , dat een eikel hier zegt dat hun dood terecht was?

Er is heelveel slecht aan huurlingen, ten eerste zijn ze niet onderhevig aan democratische controle.

Verder, dit is het beroepsrisico van huurlingen, nou niet het watje gaan uithangen he. Jij stond te juichen toen Yassin werd afgemaakt.. dusseh... Wie zal zeggen hoeveel Iraqi's deze huurlingen al hebben afgeknald.

Canaris
02-04-04, 15:17
Zoals altijd lul je weer een teringeind aan het thema voorbij

Wat jij al dan niet over huurlingen denkt , ga je maar aan een muur vertellen . Misschien dat die muur het interressant vindt. Ik geef er geen biet om.

Waar het mij om gaat is dat de psychisch gestoorde eikel namens alsawt hier zegt dat deze mannen de dood hadden verdiend.

Punt

lennart
02-04-04, 15:29
Geplaatst door Canaris
Zoals altijd lul je weer een teringeind aan het thema voorbij

Wat jij al dan niet over huurlingen denkt , ga je maar aan een muur vertellen . Misschien dat die muur het interressant vindt. Ik geef er geen biet om.

Waar het mij om gaat is dat de psychisch gestoorde eikel namens alsawt hier zegt dat deze mannen de dood hadden verdiend.

Punt

Pff. Ik heb jou nog nooit iets inhoudelijks zien schrijven, maar als jij je echt mening zou geven zou meteen blijken wat voor ubernazi jij werkelijk bent. Lukt het al een beetje trouwens: 'Sieg Haider Sieg Haider' . En sja verdient.. ze verdienden 1000$ per dag.. daar zal toch wel een reden voor geweest zijn. Hoeveel Iraqi's hadden deze huurlingen al niet afgemaakt?

Canaris
02-04-04, 15:45
Pas maar op

als je zo doorlult stuur ik Jörgie wel even voorbij

Die lult je plat en pakt je van achteren.
terwijl jij ligt bij tekomen hebben wij tenminste een tijdje rust

of ik stuur de hele boze jongens

http://www.arbeiterkammer.at/pictures/d7/Bild_KKM_Haderer.jpg

Al Sawt
02-04-04, 18:12
Geplaatst door theemuts
Is dit een reden om mensen te LATEN verbranden en later hin verkoolde lijken ook nog eens rond te slepen en op te hangen aan een brug? Risico om gedood te worden dat liepen ze, dat is zeker. Lezen is niet jou sterke kant!

Ik heb die lijkenschennis veroordeelt!

Al Sawt
02-04-04, 18:42
Daar hebben we Canaris met zijn ethiek en dubbele moraal.

In eerste instantie dacht ik; geen reactie. Want Canaris altijd te laf, om daarop te reageren. Maar door je opmerkingen en je dubbele moraal, ga ik toch een reactie plaatsen.



Geplaatst door Canaris
Dat er niet alleen in Irak , maar ook in Nederland primitiefe eikels rondlopen , merk je wel wanneer je leest , dat iemand zegt En kennelijk lopen ze ook in Oostenrijk rond!


Geplaatst door Canaris

"Die hadden de dood verdiend"

Wanneer ik het over Sadam Hoesein heb , worstel ik nog met zo´n uitspraak , laat staan over mensen die in Irak werken . Wat dan ook hun Job is. Hypocrisie ten top! Hoe was je reactie om de dood van Yassine? En als jij aan levenswaarde van huurlingen hecht, die een zeer bedenkelijke en een iligale rol spelen in het conflict, zegt meer over jou dan over mij.

Maar om terug te komen naar hypocrisie. Waar waren jou reacties, toen sommige mensen openlijk de dood van Yassine bejubelen? Waar was je ethische gevoelens toen? Uitgeschakeld?



Geplaatst door Canaris

Waar het mij om gaat is dat de psychisch gestoorde eikel namens alsawtEn dat zegt iemand, die zich zelf naar een Nazi-oorlogsmisdadiger genoemd heeft en een overtuigde fascist is.

Dankzij Wilhelm Canaris inlichtingenwerk, werdt steden als Geurnica, Warschau, Rotterdam, etc etc van het kaart geveegd.

Dankzij die zelfde Canaris, kon de IRA een bloedige terreur-campagne in London starten.

Dankzij Canaris, konden de moord-eskadders van Waffen-SS beestachtig te werk gaan achter de Sovjet linies.

Je zal je verweer vast en zeker stoelen, op het feit dat ie bewijslast verzamelde tegen Nazi-toplieden. Maar dat is niets minder dan een poging van cosmetische ingreep.

Geplaatst door Canaris
hier zegt dat deze mannen de dood hadden verdiend.
Bubbel en dwars. Want we praten niet over burgers, maar over gewapende personen die hun diensten betaald aanbieden. En volgens de oorlogsrecht, zijn ze legitieme doelwitten.

Maar volgens mij, heb je eerder moeite mee dat er Amerikaanse bloed gevloeid is. Misschien is dat de verklaring van je dubbele moraal.

Typeer me, hoe je wilt. Maar je moet in vervolg, eerst bij je zelf ten rade gaan.

Alterego_nl
02-04-04, 19:00
Blackwater is toch dat bedrijf waar Cheney een dikke vinger in de pap heeft/had?

Irak is belangenverstrengeling to the max...