PDA

Bekijk Volledige Versie : 'VS-top wist van al-Qaeda-aanslagen'



KomMaar
02-04-04, 11:12
Hoge Amerikaanse functionarissen wisten al maanden voordat de aanslagen van 11 september 2001 plaatsvonden dat al-Qaeda van plan was de Verenigde Staten aan te vallen met vliegtuigen.


Commissie
Dat heeft een voormalig vertaalster van de FBI gezegd tegen The Independent. Ze heeft documenten waaruit dat blijkt, overhandigd aan de commissie die de terreurdreiging onderzoekt.


Voorjaar 2001
De informatie was al in het voorjaar van 2001 bekend. De regering-Bush heeft gevraagd de vertaalster het zwijgen op te leggen. Een rechter legde haar vervolgens een spreekverbod op.

Op hun plaats
De vertaalster heeft een drie uur durend gesprek met de commissie gehad. Daarin verschafte ze informatie die binnen de FBI circuleerde. Daaruit kon worden opgemaakt dat een aanval met behulp van vliegtuigen over enkele maanden gepleegd zou worden en dat de terroristen op hun plaats waren.

Condoleeza Rice
De bewering van de nationale veiligheidsadviseur Condoleezza Rice dat zulke informatie er niet was, is volgens de vertaalster 'een grove leugen'.

plexus
02-04-04, 11:16
iedereen liegt behalve dat witte krotje in washington..

Mill
02-04-04, 11:22
'VS-top wist van al-Qaeda-aanslagen'

Al Qaeda had het toch niet gedaan?

Simon
02-04-04, 11:40
Ik vraag mij af op welke gronden die rechter haar het zwijgen heeft opgelegd:


staatsveiligheid ???

mrz
02-04-04, 11:56
Geplaatst door Mill
Al Qaeda had het toch niet gedaan?

gaat over 9-11 toch?

Mill
02-04-04, 12:03
Geplaatst door mrz
gaat over 9-11 toch?

Yep. Dat is door de Mossad gedaan. Dat weet ik zeker, want destijds stonden hier op het forum talloze betrouwbare berichten dat er 500 joodse werknemers die ochtend niet naar hun werk in het WTC waren gegaan.

theemuts
02-04-04, 12:05
Als ze wisten waar, wanneer en hoe er iets zou gebeuren zou die regering verantwoordelijk kunnen worden gesteld voor veronachtzaming.

Echter ik kan niet opmaken uit het artikel dat ze wel op de hoogte waren van details. Hadden ze wel meteen aktie genomen, en hadden ze voordien bijv. Arabieren niet tot het land toegelaten met als motief, verdenking op voorgenomen terreur, dan was de wereld ook te klein geweest vanwege racisme.

lennart
02-04-04, 13:01
Geplaatst door Mill
Yep. Dat is door de Mossad gedaan. Dat weet ik zeker, want destijds stonden hier op het forum talloze betrouwbare berichten dat er 500 joodse werknemers die ochtend niet naar hun werk in het WTC waren gegaan.

Nee das onzin. Maar een Israelische bedrijf dat in het WTC was gezeteld heeft wel 2 uur van te voren bericht gehad dat het WTC zou worden aangevallen.
Zie: http://www.atnewyork.com/news/article.php/8471_893851 en http://www.haaretzdaily.com/hasen/pages/ShArt.jhtml?itemNo=77744&contrassID=/has%5C

lennart
02-04-04, 13:05
Geplaatst door Mill
Al Qaeda had het toch niet gedaan?

Al-Qa'ida heeft het niet alleen gedaan. Dat nu juist het helemaal punt.. Hoe zou het mogelijk zijn dat Arabieren in een grot in Afghanistan een zodanig goede militaire operatie hebben uitgevoerd zoals op 11-9. Alleen domme mensen nemen genoegen met verhaaltje als dat er een auto is gevonden met arabische vliegtuighandleidingen op het vliegveld [wie denkt er nu werkelijk dat ze op de weg naar het vliegveld nog even een crashcourse vliegtuig vliegen hebben gedaan...??..??].

Mill
02-04-04, 13:06
Geplaatst door lennart
Nee das onzin. Maar een Israelische bedrijf dat in het WTC was gezeteld heeft wel 2 uur van te voren bericht gehad dat het WTC zou worden aangevallen.
Zie: http://www.atnewyork.com/news/article.php/8471_893851 en http://www.haaretzdaily.com/hasen/pages/ShArt.jhtml?itemNo=77744&contrassID=/has%5C

Oh, OK, een Israëlisch bedrijf heeft twee uur van tevoren bericht gehad. Blij dat dat is opgehelderd.

Een complot zonder joodje is als shoarma zonder broodje.

lennart
02-04-04, 13:11
Geplaatst door Mill
Oh, OK, een Israëlisch bedrijf heeft twee uur van tevoren bericht gehad. Blij dat dat is opgehelderd.

Een complot zonder joodje is als shoarma zonder broodje.

Maar dit is niet het enige .. Er was een breed Israelische spionnennetwerk actief ten tijde van 11 - September. Dit is allemaal uitstekend gedocumenteerd. Ondermeer de Israeliers die dansend werden aangehouden in NYC toen de torens vielen, hadden deel aan dit netwerk. Zie o.m. http://www.antiwar.com/orig/dea1.html en http://www.haaretzdaily.com/hasen/pages/ShArt.jhtml?itemNo=75266&contrassID=2&subContrassID=1&sbSubContrassID=0&listSrc=Y

theemuts
02-04-04, 13:11
Lennart, droom jij ook in complotten?

lennart
02-04-04, 13:16
Geplaatst door theemuts
Lennart, droom jij ook in complotten?

Wat denk jij nu eigenlijk wat ik denk?

Ik zeg helemaal niet dat Israel iets te maken heeft met de aanslagen. Ik zeg dat in het complot van 911 de kapers geholpen zijn door rechts-extremistische hooggeplaatste Amerikaanse elementen. Dit moet wel, want anders was het de kapers nooit gelukt.

En... ik reageer in dit geval gewoon op een domme opmerking van Mill. Hij moet wel waarheden spreken en geen onzinnige anti-semitisch poep nakauwen.

Faithless
02-04-04, 13:18
Geplaatst door lennart
Nee das onzin. Maar een Israelische bedrijf dat in het WTC was gezeteld heeft wel 2 uur van te voren bericht gehad dat het WTC zou worden aangevallen.

Lees het dan zelf ook eerst goed:


http://www.atnewyork.com/news/article.php/8471_893851
-the IMs did not mention the World Trade Center specifically, or any other targets.

Mill
02-04-04, 13:20
Geplaatst door lennart
geholpen zijn door rechts-extremistische hooggeplaatste Amerikaanse elementen. Dit moet wel, want anders was het de kapers nooit gelukt.


Anders was wat nooit gelukt? Vliegles nemen en stanleymessen mee aan boord nemen? Ik ken inderdaad weinig mensen die het gelukt is om zonder hulp van rechts-extremistische hooggeplaatste Amerikaanse elementen een cursus te volgen en een klein voorwerp in hun handbagage te stoppen.

lennart
02-04-04, 13:27
Geplaatst door Mill
Anders was wat nooit gelukt? Vliegles nemen en stanleymessen mee aan boord nemen? Ik ken inderdaad weinig mensen die het gelukt is om zonder hulp van rechts-extremistische hooggeplaatste Amerikaanse elementen een cursus te volgen en een klein voorwerp in hun handbagage te stoppen.

Je vergeet dat de "vliegeniers" helemaal niet goed waren in vliegen, een onafhankelijke commissie van piloten heeft vlak na 11 September geconcludeerd dat het voor ongeoefende piloten het onmogelijk geweest zou zijn om een Boeing zo gecontrolleerd de WTC torens in te rammen. Ook de crash in het Pentagon was een huzaren stukje als dit is gedaan door een ongeoefende piloot. Daarbij komt ook nog dat de vliegtuigen niet zijn onderschept, terwijl daarvoor genoeg tijd voor was. Maar ipv leiderschap te geven, heeft Bush verkozen om met een kleuterklas een kinderboekje te lezen.

Er zijn in elk geval nog genoeg ontbeantwoorde vragen en de huidige commissie zal die niet afdoende beantwoorden, dat durf ik nu alvast te stellen. Zie ook http://www.911independentcommission.org/questions.html , een lijst van vragen van familieleden van slachtoffers van 11/9.

lennart
02-04-04, 13:30
Geplaatst door Faithless
Lees het dan zelf ook eerst goed:

:rolleyes:

Lees jij dan ook eens de thread goed, Mill vertelt over het anti-semitische gerucht dat 500 joden niet naar hun werk waren gegaan, dat is helemaal niet waar. Dat gerucht is gebaseerd op het Odigo bericht... :moe:

Sommige mensen zijn zo dom.

lennart
02-04-04, 13:37
Geplaatst door Bouchra_C
En de voorzitter van maroc.nl, Mohamed El Aissati, zegt zelf ook dat hij niet gelooft dat er moslims bij betrokken zijn.

Dat is heel goed mogelijk. Al-Qa'ida is voornamelijk een front dat moslim-fundamentalisten als dekking gebruikt. Er zijn nog maar weinig aanwijzingen dat de daders zelf moslim waren. Zo is bekend van Mohammed Atta dat hij een bijzonder on-Islamistisch leven leidden en dat onder meer zijn vriendenkring bestond uit witte Duitsers die regelmatig op bezoek kwamen in Florida. Ook de vliegschool waar hij les kreeg staat ook bekend als een cover voor couriersbedrijfje voor Zuid-Amerikaanse drugs en wapens. Zie bijvoorbeeld: http://newsmine.org/archive/9-11/questions/flightschool/dekkers-barry-seal-cia.txt .

lennart
02-04-04, 14:00
Geplaatst door Bouchra_C
Dank je wel lennart.


NP. Wat overigens interessant is om op te merken is de rol van Khashoggi. Hij speelde destijds in 79-80 ook een rol bij het Iran-Contra schandaal en is dus gelieerd aan de Neoconservatieve beweging. Hij heeft samen met Ledeen zijn pijlen nu gericht op Iran, dus je kan er op rekenen dat na een volgende aanslag in VS Iran zal worden aangevallen.

Faithless
02-04-04, 14:11
Geplaatst door lennart
:rolleyes:

Lees jij dan ook eens de thread goed, Mill vertelt over het anti-semitische gerucht dat 500 joden niet naar hun werk waren gegaan, dat is helemaal niet waar. Dat gerucht is gebaseerd op het Odigo bericht... :moe:

Sommige mensen zijn zo dom.

:rolleyes:
Je verwijst naar een artikel waar volgens jou staat dat er gewaarschuwd werd voor een aanslag op het WTC, in het artikel staat nu juist dat er geen verwijzing naar het WTC in de Instant Messages stond... :moe:

Sommige mensen zijn zo dom.

lennart
02-04-04, 14:42
Geplaatst door Faithless
:rolleyes:
Je verwijst naar een artikel waar volgens jou staat dat er gewaarschuwd werd voor een aanslag op het WTC, in het artikel staat nu juist dat er geen verwijzing naar het WTC in de Instant Messages stond... :moe:

Sommige mensen zijn zo dom.

Er werd gewaarschuwd voor een aanslag dat later bleek de aanslag op het WTC zijn :rolleyes:

Domkop.

Faithless
02-04-04, 14:50
Geplaatst door lennart
heeft wel 2 uur van te voren bericht gehad dat het WTC zou worden aangevallen.

Je schrijft dit zelf: "bericht gehad dat het WTC zou worden aangevallen"

?

lennart
02-04-04, 14:52
Geplaatst door Faithless
Je schrijft dit zelf: "bericht gehad dat het WTC zou worden aangevallen"

?

Ja.. het WTC werd toch aangevallen? Ik heb nergens specificiek geschreven wat er in het bericht stond? Ik geef alleen aan waar het gerucht van de 500 verdwenen Joden op gebaseerd is.

Faithless
02-04-04, 14:58
Geplaatst door lennart
Ja.. het WTC werd toch aangevallen? Ik heb nergens specificiek geschreven wat er in het bericht stond? Ik geef alleen aan waar het gerucht van de 500 verdwenen Joden op gebaseerd is.

Ja, het WTC werd aangevallen, en dat stond niet in de IM's die ontvangen werden. En dat is wat jij wel zegt als je schrijft:
Maar een Israelische bedrijf dat in het WTC was gezeteld heeft wel 2 uur van te voren bericht gehad dat het WTC zou worden aangevallen.

TFOE!
02-04-04, 14:59
Geplaatst door Faithless
:rolleyes:
Je verwijst naar een artikel waar volgens jou staat dat er gewaarschuwd werd voor een aanslag op het WTC, in het artikel staat nu juist dat er geen verwijzing naar het WTC in de Instant Messages stond... :moe:

Sommige mensen zijn zo dom.

In 1 vd links staat: "Odigo, the instant messaging service, says that two of its workers received messages two hours before the Twin Towers attack on September 11 predicting the attack would happen, "


Lijkt me helder genoeg........

Faithless
02-04-04, 15:10
Geplaatst door Faithless
http://www.atnewyork.com/news/article.php/8471_893851
-the IMs did not mention the World Trade Center specifically, or any other targets.

the IM's did NOT mention the World Trade Center specifically, or any other targets

Lijkt me duidelijk

lennart
02-04-04, 15:25
Geplaatst door Faithless
Ja, het WTC werd aangevallen, en dat stond niet in de IM's die ontvangen werden. En dat is wat jij wel zegt als je schrijft:

Odigo werd gewaarschuwd voor een aanval dat twee uur later de WTC aanval bleek te zijn. Ik zou trouwens wel geinteresseerd in de volledige inhoud van de email.

Faithless
02-04-04, 15:33
Die zullen wel nooit te zien krijgen :(

mika
02-04-04, 15:49
dus die smerige rat bin laden en het ongedierte dat achter hem aankruipt, zijn onschuldig ?? hahahaha


mika

SjaakSpier
02-04-04, 15:54
die complottheorien van Lennart worden steeds lolliger.

Arvid
02-04-04, 16:44
Geplaatst door mika
dus die smerige rat bin laden en het ongedierte dat achter hem aankruipt, zijn onschuldig ?? hahahaha


mika

Dat is jouw mening. De meeste mensen denken daar anders over.