PDA

Bekijk Volledige Versie : Duizenden Palestijnen verschanst in Al Aqsa-moskee Jeruzalem



Marsipulami
02-04-04, 13:25
Duizenden Palestijnen verschanst in Al Aqsa-moskee Jeruzalem


10:41:44

GAZA-STAD -JERUZALEM - Duizenden Palestijnen hebben zich verschanst in de Al Aqsa-moskee in Jeruzalem nadat gevechten waren uitgebroken tussen de Israëlische politie en moskeebezoekers. De politie bestookte mensen die agenten hadden bekogeld met stenen met traangas en schrikgranaten. Zeker zes mensen raakten gewond.


Ook in de Gazastrook kwam het tot een confrontatie. Daar is het Israëlische leger deze morgen het Palestijnse vluchtelingenkamp Rafah binnengevallen. Er brak een hevig vuurgevecht uit, waarbij een 19-jarige Palestijn omkwam.

Een twintigtal pantservoertuigen, begeleid door een bulldozer, drong door tot de wijk Salam, dicht bij de Egyptische grens. Bij vuurgevechten werd de jongeman dodelijk getroffen door Israëlische kogels. Een woordvoerder van het Israëlische leger bevestigde dat er een operatie ,,van beperkte omvang'' uitgevoerd werd. Opzet was het vernielen van aanvoer- en vluchttunnels naar Egypte. Via die tunnels zouden wapens worden gesmokkeld. Dinsdag voerde Israël ook al een actie uit in Rafah. Toen werd een huis gedynamiteerd.

Sharon herhaalt uitspraken over uitschakeling Arafat

De Israëlische eerste minister Ariel Sharon heeft in meerdere interviews met Israëlische media vandaag nog eens herhaald dat de liquidatie van de Palestijnse leider Yasser Arafat niet uitgesloten is. ,,Ik zou voorstellen dat geen enkele verzekeringsmaatschappij zijn leven verzekert", verklaarde Sharon aan de krant Haaretz. ,,Iedereen die een jood doodt of een Israëlische burger treft of een doder van joden stuurt, is een man op wiens hoofd het bloed zal terugvallen'', aldus Sharon.
02/04/2004 - ap, afp - hrt

Goodnight
02-04-04, 13:39
zelfverdediging..............................:roll eyes:

Joesoef
02-04-04, 16:08
Provocatie nummer zoveel. Alsof men een reden zoekt om zometeen met de entlussung te beginnen.

Joesoef
02-04-04, 16:24
Geplaatst door Vitiges
Het was dus begonnen toen Palestijnen de bezoekers van de Klaagmuur met stenen bekogelden. Wie startte nou de provocatie?

Een beetje slimmerik wist van te voren dat dit op een vrijdag middag zou kunnen gebeuren. Immers de dood van Yassin zit velen niet lekker. Dus wat doe je? juist je laat de mensen die boos zijn dicht bij de muur komen met de wetenschap dat er dan met stenen gegooid gaat worden. Vervolgens heb je een reden om iets terug te doen en daarbij hoop je dat er flink kan worden terug geslagen/ geschoten/ geknald.

Leve provocateur en media manipulant Israel.

Oramus
02-04-04, 16:43
Typisch weer wat voor de Palestijnen. Eerst biddende mensen bij de klaagmuur bekogelen en vervolgens janken als dat niet getolereeerd wordt.

Joesoef
02-04-04, 16:46
Geplaatst door Orgasmus
Typisch weer wat voor de Palestijnen. Eerst biddende mensen bij de klaagmuur bekogelen en vervolgens janken als dat niet getolereeerd wordt.

Uitlokking heet dat om een hard ingrijpen te rechtvaardigen. Dat is wat er in Israel gebeurt.

Joesoef
02-04-04, 16:59
Geplaatst door Vitiges
En zo krijgen we het weer voor elkaar de slachtoffers als daders te beschouwen. Gefeliciteerd!
Trouwens als het waar is wat je zegt, dan zijn de Palestijnen toch wel ontzettende sukkels om erin te trappen.

Mensen worden wanhoopig als ze al decennia lang in onderdrukking moeten leven, een onderdrukking die steeds verder escalleerd. Geen hoop op ook maar een kleine verbetering in je toekomst.

Palestijnen zijn de nieuwe joden.

Oramus
02-04-04, 17:04
Geplaatst door Joesoef
Uitlokking heet dat om een hard ingrijpen te rechtvaardigen. Dat is wat er in Israel gebeurt.
Als er mensen bidden bij de klaagmuur zijn ze aan het uitlokken?

Alterego_nl
02-04-04, 17:18
Palestijnen zijn de nieuwe joden

Goed gezegd! En weet je wat daar mee gepaart gaat? Dat de publieke opninie zich tegen de Palestijnen keert. Waren het eerst de Israeliers, nu zijn het (weer) de Palestijnen die minder en minder steun krijgen "op straat". Is natuurlijk ook niet gek sinds suicide bombing in de mode is geraakt.

En het blind Palestijnen steunen door de westerse moslims zorgt in gevolg hierop voor dezelfde vermindering van begrip en tolerantie voor moslims in eigen land... we zien namelijk steeds dat moslims zichzelf opblazen "uit naam van Allah", maar dat is natuurlijk weer de schuld van de media. De media in de arabische landen is onpartijdiger?

Al Sawt
02-04-04, 18:46
Geplaatst door Joesoef
Uitlokking heet dat om een hard ingrijpen te rechtvaardigen. Dat is wat er in Israel gebeurt. Correct!

Meestal weigert Israel zogenaamd uit veiligheidsredenen, het toegang van jonge Palestijnen.

Wel vreemd dat het vandaag niet het geval is!

Al Sawt
02-04-04, 18:54
Geplaatst door Alterego_nl
Goed gezegd! En weet je wat daar mee gepaart gaat? Dat de publieke opninie zich tegen de Palestijnen keert. Waren het eerst de Israeliers, nu zijn het (weer) de Palestijnen die minder en minder steun krijgen "op straat". Is natuurlijk ook niet gek sinds suicide bombing in de mode is geraakt.

En het blind Palestijnen steunen door de westerse moslims zorgt in gevolg hierop voor dezelfde vermindering van begrip en tolerantie voor moslims in eigen land... we zien namelijk steeds dat moslims zichzelf opblazen "uit naam van Allah", maar dat is natuurlijk weer de schuld van de media. De media in de arabische landen is onpartijdiger? Groot gelijk!

De Palestijnen zijn de echte agressors!

Want zij haalden het in gestoorde hoofdjes, om met z`n allen naar Israel te emigreren op basis van een 2000 jaar oude fabeltje.

Dat krijg je ervan, nu zijn ze bezet.

En het is ook nog eens een schande, dat ze op 'steun' kunnen rekenen van Westerse moslims.

En de Arabische media vertikt het telkens, om de waarheid te verkondigen. Nee volgens hun waarheid, zijn de Palestijnen de slachtoffers en de Israeliers de kwaad.

Alterego
Als moslim schaam ik me diep, dat mijn mede moslims in die leugenachtige propaganda van de Arabische wereld intrappen.

Ik stel voor; dat iedereen vanaf vandaag naar de Evangelische Omroep, moeten kijken.

arnd
02-04-04, 19:26
Geplaatst door Joesoef
Provocatie nummer zoveel. Alsof men een reden zoekt om zometeen met de entlussung te beginnen.

Psst Joessoef ....

Endlö sung

:bril:

Joesoef
02-04-04, 19:42
Geplaatst door arnd
Psst Joessoef ....

Endlö sung

:bril:

Hey ik ben allochtoon weet je wel! En het is joesoef.......

Alterego_nl
02-04-04, 20:19
Geplaatst door Al Sawt
Groot gelijk!

De Palestijnen zijn de echte agressors!

Want zij haalden het in gestoorde hoofdjes, om met z`n allen naar Israel te emigreren op basis van een 2000 jaar oude fabeltje.

Dat krijg je ervan, nu zijn ze bezet.

En het is ook nog eens een schande, dat ze op 'steun' kunnen rekenen van Westerse moslims.

En de Arabische media vertikt het telkens, om de waarheid te verkondigen. Nee volgens hun waarheid, zijn de Palestijnen de slachtoffers en de Israeliers de kwaad.

Alterego
Als moslim schaam ik me diep, dat mijn mede moslims in die leugenachtige propaganda van de Arabische wereld intrappen.

Ik stel voor; dat iedereen vanaf vandaag naar de Evangelische Omroep, moeten kijken.


Belachelijk maken is makkelijk. Gelukkig toon je aan dat er door het verdraaien van mij post de waarheid in het midden ligt. Simpel door israeliers en palestijnen te verwisselen is daar ineens "de andere waarheid".

Ik heb geen begrip op of sympathie voor de bezetting door israel. Kan jij hetzelfde zeggen over de "martelaren" en hun acties?

Ik snap er eerlijk gezegd geen hol van.. elke keer als het een positieve kant op ging dan was er weer een incident. Zouden de joden er dan toch achter zitten? Of is de regio zo achtergesteld dat ze zelf niet doorhebben dat ze langzaamaan aan het gelijk aan hun (Palestijnse) zijde kregen en dat deze acties het kleine beetje winst hebben verpest..

Alterego_nl
02-04-04, 20:19
Geplaatst door Al Sawt
Groot gelijk!

De Palestijnen zijn de echte agressors!

Want zij haalden het in gestoorde hoofdjes, om met z`n allen naar Israel te emigreren op basis van een 2000 jaar oude fabeltje.

Dat krijg je ervan, nu zijn ze bezet.

En het is ook nog eens een schande, dat ze op 'steun' kunnen rekenen van Westerse moslims.

En de Arabische media vertikt het telkens, om de waarheid te verkondigen. Nee volgens hun waarheid, zijn de Palestijnen de slachtoffers en de Israeliers de kwaad.

Alterego
Als moslim schaam ik me diep, dat mijn mede moslims in die leugenachtige propaganda van de Arabische wereld intrappen.

Ik stel voor; dat iedereen vanaf vandaag naar de Evangelische Omroep, moeten kijken.


Belachelijk maken is makkelijk. Gelukkig toon je aan door het verdraaien van mij post dat de waarheid in het midden ligt. Simpel door israeliers en palestijnen te verwisselen is daar ineens "de andere waarheid".

Ik heb geen begrip op of sympathie voor de bezetting door israel. Kan jij hetzelfde zeggen over de "martelaren" en hun acties?

Ik snap er eerlijk gezegd geen hol van.. elke keer als het een positieve kant op ging dan was er weer een incident. Zouden de joden er dan toch achter zitten? Of is de regio zo achtergesteld dat ze zelf niet doorhebben dat ze langzaamaan aan het gelijk aan hun (Palestijnse) zijde kregen en dat deze acties het kleine beetje winst hebben verpest..