PDA

Bekijk Volledige Versie : LPF: Uitkering slechts voor Nederlanders



Arvid
02-04-04, 16:29
DEN HAAG, vrijdag
Sociale uitkeringen als de bijstand en de wao moeten alleen nog worden verstrekt aan mensen die de Nederlandse nationaliteit hebben. Toekomstige immigranten moeten werk hebben, of een goedverdienende partner om zich in ons land te kunnen vestigen.
Dat zijn enkele hoofdpunten van het verstrekkende integratieplan van de Lijst Pim Fortuyn. De Nederlandse nationaliteit kan alleen nog maar worden verkregen wanneer een allochtoon tien jaar legaal in ons land heeft gewoond, waarvan hij minimaal zeven jaar legaal heeft gewerkt, en geen strafblad heeft. Tevens moet een staatsexamen inburgering met succes zijn afgerond en moet de allochtoon aantoonbaar respect hebben voor de hier geldende normen en waarden.

Homo´s
Als een allochtoon erin slaagt het Nederlanderschap te verwerven, krijgt hij vervolgens een proeftijd van vijf jaar. Hij moet een contract tekenen met de staat waarin plechtig wordt beloofd zich te houden aan onze wetten en de gelijkheid van man en vrouw en hetero´s en homo´s. Doet hij dat niet, dan volgt alsnog uitzetting. 'Contractbreuk', noemt de LPF dat.
Volgens LPF-Kamerlid en oud-minister Nawijn moet het huidige minderhedenbeleid inclusief de subsidie aan Turkse en Marokkaanse organisaties volledig worden afgeschaft. We moeten met een schone lei beginnen'; aldus Nawijn die ook de in groten getale aanwezige schotelantennes in veel wijken in de grote steden hekelt.'' Kijken naar buitenlandse zenders is slecht voor de integratie. Tegen die schotels moet wat worden gedaan.”
Een sterke vermindering van de immigratie 'is een noodzakelijke voorwaarde' voor echte integratie, aldus Nawijn. 'Als het zo doorgaat, telt ons land volgens het CBS in 2050 vijf miljoen inwoners van allochtone afkomst en dat is funest voor de integratie.'


Ook wil de LPF de komst van importbruiden flink indammen. Zo moeten allochtonen die een partner uit het buitenland willen halen in ons land over een eigen woonruimte beschikken en 24 in plaats van de huidige 18 jaar zijn. Volgens Europese normen moet de minimumleeftijd 21 jaar zijn, maar Nawijn stelt een wachttijd van drie jaar voor, ingaande na de aanvraag om een partner te laten overkomen. Volgens Nawijn is dit Europees gezien wel toegestaan. Ook moet iemand 130 procent van het wettelijk minimumloon verdienen. Het kabinet wil de leeftijd vastpinnen op 21 jaar en het inkomen op 120 procent van het minimumloon.
Criminele allochtonen moeten hun gevangenschap in hun land van herkomst uitzitten, aldus Nawijn. Daarvoor moet Nederland verdragen sluiten met bijvoorbeeld Marokko en Turkije. Verder wil de LPF het stemrecht voor de gemeenteraadsverkiezingen voor allochtonen die vijfjaar legaal in ons land zijn, opheffen.
Andere punten uit het LPF-plan zijn: het afschaffen van de dubbele nationaliteit, de aanpak van huisjesmelkers en de uitzetting en eventueel het afnemen van de Nederlandse nationaliteit van terroristen na hun gevangenschap.

Waterval
02-04-04, 16:32
Cool! Hoeven we dan ook geen belasting meer te betalen als we wel werk hebben?



ps: Mag ik ook een man importeren als ik genoeg verdien?

Daviddavid
02-04-04, 16:38
Geplaatst door Waterval


ps: Mag ik ook een man importeren als ik genoeg verdien?


Tuurlijk. Da's dan weer het fijne.

Waterval
02-04-04, 16:42
Geplaatst door Daviddavid
Tuurlijk. Da's dan weer het fijne.



:handbang:

Orakel
02-04-04, 17:38
Ik stel voor om al die amoeben van de LPF naar Rottumerplaat te lokken.
Als we zeggen dat we Pim daar herrezen is, komen ze wel.
Als ze d'r met de Gebo-tours naartoe zijn gereden, lenen we het veiligheidsHEK van Israel, zodat ze er niet meer af kunnen.

En dan trekken we de stop er uit.

theemuts
02-04-04, 18:36
Sociale uitkeringen als de bijstand en de wao moeten alleen nog worden verstrekt aan mensen die de Nederlandse nationaliteit hebben.

Lijkt me toch logisch, je geeft toch geen uitkeringen, betaald door Nederlanders, aan mensen die geen Nederlander zijn?


Toekomstige immigranten moeten werk hebben, of een goedverdienende partner om zich in ons land te kunnen vestigen.

Heel veel landen eisen dit soort zaken van immigranten. Is ook niets op tegen.


De Nederlandse nationaliteit kan alleen nog maar worden verkregen wanneer een allochtoon tien jaar legaal in ons land heeft gewoond, waarvan hij minimaal zeven jaar legaal heeft gewerkt, en geen strafblad heeft. Tevens moet een staatsexamen inburgering met succes zijn afgerond en moet de allochtoon aantoonbaar respect hebben voor de hier geldende normen en waarden.


Criminele allochtonen moeten hun gevangenschap in hun land van herkomst uitzitten, aldus Nawijn. Daarvoor moet Nederland verdragen sluiten met bijvoorbeeld Marokko en Turkije.

Dit gaat dus over illegaal hier verblijvende mensen neem ik aan.


Verder wil de LPF het stemrecht voor de gemeenteraadsverkiezingen voor allochtonen die vijfjaar legaal in ons land zijn, opheffen.

Dit is haast niet mogelijk, en heeft ook geen zin.



Andere punten uit het LPF-plan zijn: het afschaffen van de dubbele nationaliteit, de aanpak van huisjesmelkers en de uitzetting en eventueel het afnemen van de Nederlandse nationaliteit van terroristen na hun gevangenschap.

Hier kan ik het dus alleen maar mee eens zijn. Niks op tegen volgens mij.






Kan iemand mij argumenten aandragen waardoor ik dit een slechte maatregel moet vinden?


Hij moet een contract tekenen met de staat waarin plechtig wordt beloofd zich te houden aan onze wetten en de gelijkheid van man en vrouw en hetero´s en homo´s. Doet hij dat niet, dan volgt alsnog uitzetting. 'Contractbreuk', noemt de LPF dat.

Ook om dit definitief af te keuren, graag goede argumenten tegen! Wie wil het foute hieraan verduidelijken?



Ook wil de LPF de komst van importbruiden flink indammen. Zo moeten allochtonen die een partner uit het buitenland willen halen in ons land over een eigen woonruimte beschikken en 24 in plaats van de huidige 18 jaar zijn.

De Europese norm vind ik hoog genoeg. Verder als dit voor IEDEREEN geldt, geen probleem lijkt mij.

jada
02-04-04, 18:43
Dit gaat dus over illegaal hier verblijvende mensen neem ik aan.

Nee. waarom, dit werkt alleen maar preventief. Bovendien zijn we dan gauw van het cellentekort af. :blowen: