PDA

Bekijk Volledige Versie : de 11-september gekte



Goodnight
04-04-04, 17:27
Twee en een half jaar na dato blijf ik me nog steeds verbazen over de link die telkens te pas en te onpas met 11/9 wordt gelegd.

In bijna elke Amerikaanse tvserie of flim wordt die datum genoemd.
Ondanks het tragische ervan bekt het lekker: 119.

Na 11/9 zal niets meer hetzelfde worden, de wereld heeft een gedaante verwisseling ondergaan.

Althans dat geloven veel mensen en als ik af moet gaan op de tv series en films, het grootste gros van de Amerikanen zeker.

Net weer, ik keek naar een van mijn favo series: Boston Public.
Deze serie gaat over een middelbare school in Amerika.
Dit keer ging het over een leraar die verdacht werd van een relatie met een van zijn leerlingen.

Achteraf bleek dat het niet waar was, maar dat het meisje verliefd op hem was en dat opschreef in haar dagboek ( wat haar mama weer stiekem had gelezen).

Enfin, de directuer heeft vervolgens een gesprek naar anleiding hier van met de desbetreffende leraar die helemaal van zijn stuk is en niet begrijpt waarom ze verliefd op hem is.

En nu komt ie:

de directeur gaf als verklaring dat veel kinderen zich na 11/9 onveilig voelden en steun zochten bij ouderen.........

Ik stond echt eerlijk waar perplex over dit staaltje van meesterschap om hoe dan ook, in wat voor situatie dan ook de link te leggen met 11/9......

Alhoewel ik niet in complottheorien geloof of samenzweringen begin ik er toch echt aan te twijfelen of dit niet een manier is mensen te indoctrineren......

Echtgenoot: Het eten is aangebrand!
Echtgenote: dat kwam omdat ik op dat moment aan 11/9 dacht schat.

Juf: je bent te laat.
Kind: de bus kwam te laat doordat de chauffeur niet om 11 voor negen weg wilde rijden.


Vriendje: ik maak het uit.
Vriendinnetje: waarom dan?Ik hou toch heel veel van je?
Vriendje: sinds 11/9 kan ik geen relaties meer aangaan.

Just blame it on 11/9.

Tomas
04-04-04, 17:31
Gelukkig wordt in Nederland sindsdien de Bijlmerramp niet meer zo vaak te pas en te onpas genoemd.

Goodnight
04-04-04, 17:36
Geplaatst door Tomas
Gelukkig wordt in Nederland sindsdien de Bijlmerramp niet meer zo vaak te pas en te onpas genoemd.

Dat was geen aanslag.
En hoewel veel mensen er een trauma aan overhielden, werd het niet gelinkt met alles te pas en te onpas.

Mark
04-04-04, 17:39
Sinds 9/11 reageer ik niet meer op dit soort posts...

Tomas
04-04-04, 17:40
Geplaatst door Goodnight
Dat was geen aanslag.
En hoewel veel mensen er een trauma aan overhielden, werd het niet gelinkt met alles te pas en te onpas.

Laat je selectieve geheugen eens nakijken.

En wat maakt het uit of dat een aanslag was of niet? Aanslagen moeten we zeker maar snel vergeten als het jou uitkomt?

Mattijs
04-04-04, 17:43
113 moet ook maar snel vergeten worden Goodnight?
Madrid en het feit dat moslimterreur ook in Europa toesloeg moet ook maar snel in de doofpot?

NEE dus.

Goodnight
04-04-04, 17:45
Geplaatst door Tomas
Laat je selectieve geheugen eens nakijken.

En wat maakt het uit of dat een aanslag was of niet? Aanslagen moeten we zeker maar snel vergeten als het jou uitkomt?

niet zo janken hoor poes!
Ik heb het over het feit dat het met de meest absurde dingen wordt gelinkt.

Dus ik moet misschien mijn selectieve geheugen laten nakijken.
Maar jij moet eerst even goed lezen!

En je hoeft niets te vergeten als het mij uitkomt.Maar ik mag me toch wel zeker ergeren aan al die links die er gelegd worden.

ga je agressie op een muis afreageren!

Simon
04-04-04, 17:45
Het is wel een interessant fenomeen. Ik denk omdat het voor het eerst was dat de VS op eigen grondgebied is aangevallen. En ook omdat de Bush regering er veel aan doet de dreiging in de gedachten van de inwoners een vaste plaats te laten krijgen. Al Qaeda overigens ook. Een tekst als ...
Vriendje: sinds 11/9 kan ik geen relaties meer aangaan .
Daar moet ik nogal om lachen. Maar het feit dat dit blijkbaar uitgesproken wordt op TV in de VS en niet komisch bedoeld is dat zegt wel wat.

Goodnight
04-04-04, 17:46
Geplaatst door Mattijs
113 moet ook maar snel vergeten worden Goodnight?
Madrid en het feit dat moslimterreur ook in Europa toesloeg moet ook maar snel in de doofpot?

NEE dus.

Bespaar me jou verontwaardiging.

Neem tegelijkertijd samen met Mispoes een leescursus!
En dan kan je weer reageren.

Goodnight
04-04-04, 17:48
Geplaatst door Simon
Het is wel een interessant fenomeen. Ik denk omdat het voor het eerst was dat de VS op eigen grondgebied is aangevallen. En ook omdat de Bush regering er veel aan doet de dreiging in de gedachten van de inwoners een vaste plaats te laten krijgen. Al Qaeda overigens ook. Een tekst als ...
Vriendje: sinds 11/9 kan ik geen relaties meer aangaan .
Daar moet ik nogal om lachen. Maar het feit dat dit blijkbaar uitgesproken wordt op TV in de VS en niet komisch bedoeld is dat zegt wel wat.

Dat het impact heeft op de Amerikaanse bevolking snap ik.
En dat ze het willen door laten dringen snap ik ook.

Maar de link tussen een verliefde leerling op haar leraar en 11/9 ontgaat mij helemaal.
Maar blijkbaar sta ik alleen in deze constatering.

dat van dat vriendje was een sarcastische vergelijking van mij.

je kan niet alles afschuiven op 11/9.....of denken jullie van wel?

Mattijs
04-04-04, 17:49
Bespaar me jou verontwaardiging.

Verontwaardiging hoort niet over zulke aanslagen. Nee dat moeten de westerse landen ondergaan als een straf op de zonden. :fpimp:

Tomas
04-04-04, 17:49
Geplaatst door Goodnight
niet zo janken hoor poes!
Ik heb het over het feit dat het met de meest absurde dingen wordt gelinkt.

Dus ik moet misschien mijn selectieve geheugen laten nakijken.
Maar jij moet eerst even goed lezen!

En je hoeft niets te vergeten als het mij uitkomt.Maar ik mag me toch wel zeker ergeren aan al die links die er gelegd worden.

ga je agressie op een muis afreageren!

Ik ben niet agressief ik geef je alleen ongevraagd gratis medisch advies. Bij de Bijlmerramp ging het hoofdzakelijk alleen om aburde links. Maar dat ben je helemaal kwijt blijkbaar. Kan je nagaan hoe diep de wond van 119 was bij jou.

Nee, eigenlijk vind ik je mening onbegrijpelijk. Dat je je niet kunt voorstellen dat 11-9 een diepe indruk heeft gemaakt op de amerikanen. Dat onbegrip is vrij onvoorstelbaar.

Goodnight
04-04-04, 17:50
Geplaatst door Vitiges
In de maanden na de aanslag. Was er een gevoel dat bij velen overheerste: Wij zullen dit nooit vergeten. Dat lijkt aardig uit te komen, of je dat nou leuk vindt of niet, Goodnight.

Ik denk dat ik maar een leesgroepje moet gaan beginnen, verdien ik er tenminste nog wat aan.

Nogmaals: de link die word gelegd vindt ik ver gezocht.

Vitesse
04-04-04, 18:11
Nogmaals: de link die word gelegd vindt ik ver gezocht.

Een aanval als die door die moslimterroristen op het eigen land, dat onaantastbaar leek in de ogen van velen, waarbij ook nog eens 2200 mensen in één klap stierven, dat daar aan gerefereerd wordt vindt jij ver gezocht Goodnight?

Goodnight
04-04-04, 18:11
Geplaatst door Mattijs
Verontwaardiging hoort niet over zulke aanslagen. Nee dat moeten de westerse landen ondergaan als een straf op de zonden. :fpimp:

is dit als uitlokking bedoeld?
Dan moet ik je teleurstellen.

Goodnight
04-04-04, 18:14
Geplaatst door Tomas
Ik ben niet agressief ik geef je alleen ongevraagd gratis medisch advies. Bij de Bijlmerramp ging het hoofdzakelijk alleen om aburde links. Maar dat ben je helemaal kwijt blijkbaar. Kan je nagaan hoe diep de wond van 119 was bij jou.

Nee, eigenlijk vind ik je mening onbegrijpelijk. Dat je je niet kunt voorstellen dat 11-9 een diepe indruk heeft gemaakt op de amerikanen. Dat onbegrip is vrij onvoorstelbaar.

als ik medischa advies nodig heb ga ik wel anar een echte doketr.Niet naar een kwakzalver.

Ik heb geen wond....jij wel?Gezien je reactie in plaats van dat je de moeite neemt om te lezen WAAR ik me aan erger, blijkbaar wel.

En nogmaals voor de kippigen: ik begrijp de impact die het heeft op de Amerikanen.Maar de link die geledg wordt in dit voorbeeld begrijp ik niet en zal ik ook niet begrijpen.

Goodnight
04-04-04, 18:17
Geplaatst door Vitesse
Een aanval als die door die moslimterroristen op het eigen land, dat onaantastbaar leek in de ogen van velen, waarbij ook nog eens 2200 mensen in één klap stierven, dat daar aan gerefereerd wordt vindt jij ver gezocht Goodnight?

wel als de link gelegd wordt tussen de verliefdheid van een leerling op haar leraar Vitesse.....

Dat soort dingen had je namelijk ook VOOR 11/9.

Maar he blijven jullie maar in dat eenzijdige putje van jullie.Is geen discussie mogelijk blijkt maar weer.

Tomas
04-04-04, 18:21
Geplaatst door Goodnight
als ik medischa advies nodig heb ga ik wel anar een echte doketr.Niet naar een kwakzalver.

Ik heb de oplossing niet. Ik constatteer slechts het probleem.


Ik heb geen wond....jij wel?Gezien je reactie in plaats van dat je de moeite neemt om te lezen WAAR ik me aan erger, blijkbaar wel.

En nogmaals voor de kippigen: ik begrijp de impact die het heeft op de Amerikanen.Maar de link die geledg wordt in dit voorbeeld begrijp ik niet en zal ik ook niet begrijpen.

Doe niet zo vreselijk schijnheilig zeg. Je maakt een heel verhaal over de impact van 911 op de vs en het mogelijke complot om dit vooral op te kloppen en uit te buiten. En dat allemaal alleen maar om 1 link die jij wat onwaarschijnlijk vindt aan de order te stellen. Als dat je werkelijke verbazing was geweest had je dat ook zo geschreven en niet als "Het lijkt potjandriedunbbeltjes wel een complot, als ik niet zo slim was om daar niet in te geloven!"

Goodnight
04-04-04, 18:27
Geplaatst door Tomas
Ik heb de oplossing niet. Ik constatteer slechts het probleem.
heb geen probleem, jij blijkbaar wel (???)


Doe niet zo vreselijk schijnheilig zeg. Je maakt een heel verhaal over de impact van 911 op de vs en het mogelijke complot om dit vooral op te kloppen en uit te buiten.

Schijnheilig?Ik zeg iets wat ik constateer....als dat schijnheillig is dan vraga ik me af aan wat voor waarden een heilige in jouw ogen moet voldoen.

En dat allemaal alleen maar om 1 link die jij wat onwaarschijnlijk vindt aan de order te stellen. Als dat je werkelijke verbazing was geweest had je dat ook zo geschreven en niet als "Het lijkt potjandriedunbbeltjes wel een complot, als ik niet zo slim was om daar niet in te geloven!"

Ik doe dit naar aanleiding van vele links ( zie series en films...meervoud) en deze sprong er voor mij uit.
Je hoeft het er niet mee eens te zijn.
Maar dan moet je dat gewoon zeggen ipv die achterlijke zwartmakingen.

Waterval
04-04-04, 18:27
Ik kan nergens uit het stuk van Goodnight opmaken, dat zij suggereert dat 11-9 vergeten moet worden. Het enige wat ze volgens mij doet is proberen duidelijk te maken dat haar opvalt dat allerlei zaken worden gelinkt aan 11-9. Meer niet. Vervolgens gaan (bijna) alle reacties erover dat Goodnight meent te hebben beweerd dat 11-9 vergeten moet worden? Hoezo lezen wat je wilt lezen. (Al staat het er niet).

Tomas
04-04-04, 18:33
Geplaatst door Goodnight
heb geen probleem, jij blijkbaar wel (???)


Ja je hebt gelijk. Iedereen behalve jij heeft last van jouw selectieve geheugen.


Schijnheilig?Ik zeg iets wat ik constateer....als dat schijnheillig is dan vraga ik me af aan wat voor waarden een heilige in jouw ogen moet voldoen.

Nou ik zal het uitleggen: Je komt met een blabla verhaal over de overdreven aandacht voor 11-9 van de de amerikaanse bevolkint. Alsof het een complot zou kunnen zijn. Met als hoogtepunt een link die jouw net even te ver gaat.

Ik herinner je aan de Bijlmer en de onzin die daar omheen werd verzonnen door de getraumatiseerden. En jij verelt dat het in dat geval geen aanslag was, alsof dat echt het punt is waar alles om draait.

En dan kom je opeens met het schijnheilighe dat niemand kan lezen omdat het slechts om dat ene linkje gaat dat je te ver vindt gaan en niets anders.


Snap je?


Ik doe dit naar aanleiding van vele links ( zie series en films...meervoud) en deze sprong er voor mij uit.
Je hoeft het er niet mee eens te zijn.
Maar dan moet je dat gewoon zeggen ipv die achterlijke zwartmakingen.

Dus nu gaat het je weer wel om dat amerikanen 11-9 meer opkloppen dan normaal zou zijn? Wederom wijs ik je op de Bijlmer. En dat ik het onbegrijpenlijk van je vind dat je niet het traumatiserende van die ervaring kunt voorstellen.

Tomas
04-04-04, 18:34
Geplaatst door Waterval
Ik kan nergens uit het stuk van Goodnight opmaken, dat zij suggereert dat 11-9 vergeten moet worden. Het enige wat ze volgens mij doet is proberen duidelijk te maken dat haar opvalt dat allerlei zaken worden gelinkt aan 11-9. Meer niet. Vervolgens gaan (bijna) alle reacties erover dat Goodnight meent te hebben beweerd dat 11-9 vergeten moet worden? Hoezo lezen wat je wilt lezen. (Al staat het er niet).

Geen sterke bijdrage.

000NobelPrizes
04-04-04, 18:36
De impact van 9/11 is groot. Plots beseften Amerikanen dat ze dermate gehaat worden door mensen van wie ze zelfs nog nooit hadden gehoord, dat een massamoord met duizenden slachtoffers mogelijk was.

De willekeur van deze aanval liet zien dat die haat diepgeworteld zat. En ook dat elke Amerikaan op elk gekozen moment slachtoffer van islamitische terroristen kan worden. Dit geeft hen een kwetsbaar gevoel dat lang blijft nagolven. En de wetenschap dat er malloten rondlopen die zich in de handjes wrijven bij die gedachte, maakt het gevoel er niet beter op.

Of je nu een doodgoeie peer bent die geld stort aan goede doelen, zich inzet voor milieu, geweldig is als familielid of vriend; het maakt allemaal niet uit. Je wordt dermate gehaat door idioten dat ze je dood willen, en de moordenaars propageren die moord als een goede zaak. Geen wonder dat dat 9/11 steeds overal terugkomt.

Waterval
04-04-04, 18:37
Geplaatst door Tomas
Geen sterke bijdrage.


Niet nodig om jouw bullshit te ontkrachten..

Had gehoopt dat een klein zetje genoeg was om jou dat stuk nog een keer te doen lezen en te reageren op wat GN daadwerkelijk geschreven heeft en niet wat jij dacht dat zij geschreven heeft...


:zwaai:

Tomas
04-04-04, 18:39
Geplaatst door Waterval
Niet nodig om jouw bullshit te ontkrachten..

Dat ontkrachten zit tussen je oren en daar heb je inderdaad geen sterke bijdrage voor nodig.

Waterval
04-04-04, 18:40
Geplaatst door Tomas
Dat ontkrachten zit tussen je oren en daar heb je inderdaad geen sterke bijdrage voor nodig.


... sprak de ervaringsdeskundige..

taouanza
04-04-04, 19:51
Geplaatst door 000NobelPrizes
De impact van 9/11 is groot. Plots beseften Amerikanen dat ze dermate gehaat worden door mensen van wie ze zelfs nog nooit hadden gehoord, dat een massamoord met duizenden slachtoffers mogelijk was.

De willekeur van deze aanval liet zien dat die haat diepgeworteld zat. En ook dat elke Amerikaan op elk gekozen moment slachtoffer van islamitische terroristen kan worden. Dit geeft hen een kwetsbaar gevoel dat lang blijft nagolven. En de wetenschap dat er malloten rondlopen die zich in de handjes wrijven bij die gedachte, maakt het gevoel er niet beter op.

Of je nu een doodgoeie peer bent die geld stort aan goede doelen, zich inzet voor milieu, geweldig is als familielid of vriend; het maakt allemaal niet uit. Je wordt dermate gehaat door idioten dat ze je dood willen, en de moordenaars propageren die moord als een goede zaak. Geen wonder dat dat 9/11 steeds overal terugkomt.


:moe:

Ja de onschuld zelve die Amerikanen.:rolleyes:

S@deeQ
04-04-04, 20:00
Geplaatst door Vitiges
Wil je hiermee zeggen dat de slachtoffer van 9/11 hun lot verdiend hebben?

Als de amerikaanse overheid die terroristen de kans had gegeven om hun vliegopleiding af te maken ,hadden ze ook veilig kunnen landen op een vliegveld :jumping:

Waterval
04-04-04, 20:11
Geplaatst door Vitiges
Wil je hiermee zeggen dat de slachtoffer van 9/11 hun lot verdiend hebben?


Een lot verdien je niet, dat onderga je...


ps: In een discussie een zin beginnen met: Wil je hiermee zeggen dat.. wijst op een poging tot de ander in een bepaalde hoek te zetten.. Doorzichtig..

taouanza
04-04-04, 20:29
Geplaatst door Vitiges
Wil je hiermee zeggen dat de slachtoffer van 9/11 hun lot verdiend hebben?

Wanneer dringt het tot je door dat ik niet in je rechtbank sta en totaal niet onder de indruk ben van jouw beschuldigingen?!
Ik sta niet terecht en ben je geen enkel verklaring schuldig!
Je zult het alleen met je zieke geest moeten doen.

000NobelPrizes
04-04-04, 20:35
Geplaatst door taouanza
Wanneer dringt het tot je door dat ik niet in je rechtbank sta en totaal niet onder de indruk ben van jouw beschuldigingen?!
Ik sta niet terecht en ben je geen enkel verklaring schuldig!
Je zult het alleen met je zieke geest moeten doen.

En zomaar spring je weer de verdomhoek in. Chill.

Als antwoord op jouw vraag of Amerikanen zo onschuldig zijn?
Niemand heeft uitgezocht wie van de 3000 slachtoffers in het WTC dermate misdadig was dat ze het verdienden om vermoord te worden.
De massamoordenaars vonden van wel. En er lopen nog meer massamoordenaars rond die graag alle Amerikanen hetzelfde lot toewensen. Daar hebben sommige Amerikanen het moeilijk mee, en is dat terecht of niet.
Dat was de essentie van deze discussie.

Julien
04-04-04, 20:36
pff die aanslagen zijn al weer 2,5 jaar geleden. wordt er nou nog steeds over geluld hier?

Waar we beter over kunnen praten is hoe deze terreur te voorkomen in ons 'land' Europa.

Joesoef
04-04-04, 20:38
Maak je toch niet druk om zo een sukkel. Ik reageer allang niet meer op dat gezeur rond 911. Ik zal nooit vergeten dat men mij publiekelijk vroeg om mij afschuw over de aanslagen uit te spreken want ik was immers moslim, dus zou ik wel voor zijn.

Een ding heeft 911 duidelijk gemaakt en dat is de schijnheilige tolerantie.

taouanza
04-04-04, 20:43
Geplaatst door 000NobelPrizes
En zomaar spring je weer de verdomhoek in. Chill.

Als antwoord op jouw vraag of Amerikanen zo onschuldig zijn?
Niemand heeft uitgezocht wie van de 3000 slachtoffers in het WTC dermate misdadig was dat ze het verdienden om vermoord te worden.
De massamoordenaars vonden van wel. En er lopen nog meer massamoordenaars rond die graag alle Amerikanen hetzelfde lot toewensen. Daar hebben sommige Amerikanen het moeilijk mee, en is dat terecht of niet.
Dat was de essentie van deze discussie.

Chill?!
Alsof de bommen van Amerikanen zo selectief zijn met wie schuldig is en niet.

We zijn allemaal verantwoordelijk voor de wel en wee van deze aarde.
En zolang we de verantwoordelijkheid niet voor nemen zijn we allemaal schuldig. Voor en na 11sept is er constante ellende op de wereld. Met de globalisering is niks meer vervanmebedshow.
Er zijn mensen die zich opblazen daar worden we ontzettend kwaad om maar er zijn ook mensen die in alle stilte die ellende over zich laten komen. En als terroristen worden gestraft waar blijft de beloning voor mensen die dat niet zijn?

Zie link in mijn onderschrift.

taouanza
04-04-04, 20:46
Geplaatst door Julien
pff die aanslagen zijn al weer 2,5 jaar geleden. wordt er nou nog steeds over geluld hier?

Waar we beter over kunnen praten is hoe deze terreur te voorkomen in ons 'land' Europa.

Nou vlak na die aanslag van 11sept werden er zinnige dingen gezegd.
Men zou proberen de voedingsbodem van terrorisme halen.
Een van die bodems is onrecht en armoe in de wereld.
Nou is er daar wat aangedaan?
Nee mensen kregen het juist slechter onder het mom van terrorismebestrijding werden de mensenrechten juist nog meer geschonden.
Wil je oplossing voor terrorisme zou je echt iets aan moeten doen.

000NobelPrizes
04-04-04, 20:58
Geplaatst door taouanza
Chill?!
Alsof de bommen van Amerikanen zo selectief zijn met wie schuldig is en niet.

We zijn allemaal verantwoordelijk voor de wel en wee van deze aarde.
En zolang we de verantwoordelijkheid niet voor nemen zijn we allemaal schuldig. Voor en na 11sept is er constante ellende op de wereld. Met de globalisering is niks meer vervanmebedshow.
Er zijn mensen die zich opblazen daar worden we ontzettend kwaad om maar er zijn ook mensen die in alle stilte die ellende over zich laten komen. En als terroristen worden gestraft waar blijft de beloning voor mensen die dat niet zijn?

Zie link in mijn onderschrift.

Ik kan geen touw aan je betoog vastknopen.

Lees svp nogmaals mijn antwoord in verband met de essentie van deze topic waarmee Goodnight is begonnen.

Voor wat betreft dat wel en wee: ik weet niet precies welke kant je op wilt, en het is nogal een slag in de lucht. Een beetje salonsocialisme uit de jaren 60 en zo. Inmiddels zijn we al weer verder. Nederland is al heel lang bezig met het betalen van torenhoge rekeningen en inpassen van mensen die hierheen komen voor een beter bestaan. Niet echt ver van ons bed.
En het zou inderdaad fijn zijn als de zakkenvullers uit de migratielanden zich wat serieuzer en barmhartiger op hun eigen mensen richtten, zodat iedereen zijn steentje bijdraagt.

000NobelPrizes
04-04-04, 21:00
Geplaatst door taouanza
Nou vlak na die aanslag van 11sept werden er zinnige dingen gezegd.
Men zou proberen de voedingsbodem van terrorisme halen.
Een van die bodems is onrecht en armoe in de wereld.


:haha:

Denk je nou echt dat oplossing van terrorisme alleen daarin ligt?

Doe niet zo naief. Je dicht die psychopatische massamoordenaars wel hele nobele bedoelingen toe. Ik snap wel waarom je dat doet, maar het slaat alleen nergens op.

Simon
04-04-04, 21:00
Geplaatst door Goodnight
Maar de link tussen een verliefde leerling op haar leraar en 11/9 ontgaat mij helemaal.
Maar blijkbaar sta ik alleen in deze constatering.

Nou ik vind het vooral interessant het wél te proberen te begrijpen. Anders snap je immers de amerikaanse samenleving niet. Hiermee bedoel ik uiteraard niet wat wij dat soort gevoelens moeten gaan krijgen. Maar de impact DAARis wel een andere geweest natuurlijk. Dat kinderen angstiger zijn na 11/09 zou best kunnen. Maar dat komt omdat ze het er de hele dag over hebben. Ik zag laatst een uitleg over de groen/geel/oranje/rood alarmsystemen in de VS. Ik kan mij best voorstellen dat kinderen daar angstig van worden. Net als in de jaren vijftig in de vorige eeuw toen amerikanen en ook europeanen leerden wat je moet doen als er "atoomgevaar" dreigt. Het reële gevaar is waarschijnlijk in beide gevallen niet zo groot geweest als ze de mensen willen doen geloven. Maar aan de andere kant is een grote dreiging de beste kans voor Bush herkozen wordt. Dus ik geloof dat we tot november nog genoeg "dreiging" kunnen verwachten (al dan niet geregisseerd).

taouanza
04-04-04, 21:04
Geplaatst door 000NobelPrizes
:haha:

Denk je nou echt dat oplossing van terrorisme alleen daarin ligt?

Doe niet zo naief. Je dicht die psychopatische massamoordenaars wel hele nobele bedoelingen toe. Ik snap wel waarom je dat doet, maar het slaat alleen nergens op.

Nee en doe ook geen moeite het hele leven is zwartwit.Hier zitten de goeie daar zitten de slechten. Hek er tussen en alles is opgelost.

Max Stirner
04-04-04, 21:15
Geplaatst door taouanza
Nee en doe ook geen moeite het hele leven is zwartwit.Hier zitten de goeie daar zitten de slechten. Hek er tussen en alles is opgelost.

Jij bent degene die hier een 'wij-zij-verhaal' van probeert te maken taouanza. Zo simpel is het echter niet. Ik denk dat de bevolking van (bijv) Algerije en Afghanistan meer last heeft gehad van die fundamentalistische idioten dan de inwoners van het westen.

taouanza
04-04-04, 21:23
Geplaatst door Max Stirner
Jij bent degene die hier een 'wij-zij-verhaal' van probeert te maken taouanza. Zo simpel is het echter niet. Ik denk dat de bevolking van (bijv) Algerije en Afghanistan meer last heeft gehad van die fundamentalistische idioten dan de inwoners van het westen.

Maar toen draaide de wereld toch ook gewoon door?
Waarom is de wereld gestopt met 11 september?
En het verhaal van Algerije is helemaal niet zo zwartwit: Een politieke partij wint de verkiezingen met 2/3 eindigdt in de gevangenis en de aanhang wordt afgeslacht.

000NobelPrizes
04-04-04, 21:29
Geplaatst door taouanza
Maar toen draaide de wereld toch ook gewoon door?
Waarom is de wereld gestopt met 11 september?

Nee hoor: de wereld draait nog steeds door.

Maar voor de derde keer: dat was de issue niet. De issue was dat Goodnight iets naar voren bracht over 9/11 en hoe de Amerikanen daarmee omgingen. Een massamoord op 3000 Amerikanen en nog meer psychopatische moordenaars die het op hen voorzien hebben maakt hen minstens onrustig. En of dat nou overdreven was.

Max Stirner
04-04-04, 21:38
Dat zal wel te maken hebben met het feit dat 11-9 een aanval was op de westerse wereld.
Logisch dat daar meer aandacht voor is dan voor problemen in andere delen van de wereld - veel mensen hebben namelijk nog wel degelijk de 'vervanmijnbedmentaliteit' die jij eerder beschreef.
Die mentaliteit is niemand vreemd; de gemiddelde Tibetaan lag waarschijnlijk niet wakker van 9-11, net zomin als de meeste mensen hier wakker liggen van de problemen in Tibet.

taouanza
04-04-04, 21:42
Geplaatst door Max Stirner
Dat zal wel te maken hebben met het feit dat 11-9 een aanval was op de westerse wereld.
Logisch dat daar meer aandacht voor is dan voor problemen in andere delen van de wereld - veel mensen hebben namelijk nog wel degelijk de 'vervanmijnbedmentaliteit' die jij eerder beschreef.
Die mentaliteit is niemand vreemd; de gemiddelde Tibetaan lag waarschijnlijk niet wakker van 9-11, net zomin als de meeste mensen hier wakker liggen van de problemen in Tibet.

Nou bij Amerikaanse celeberties is het heel hip om boedhist te zijn en je te bekommeren om Tibet. Ben eigenlijk benieuwd of het resultaten heeft voor Tibet.

000NobelPrizes
04-04-04, 21:51
En alweer kreeg een gesprek het nekschot.

taouanza
04-04-04, 21:54
Geplaatst door 000NobelPrizes
En alweer kreeg een gesprek het nekschot.

Maar ik heb wel de leukste avatar. :lole:

000NobelPrizes
04-04-04, 21:56
Geplaatst door taouanza
Maar ik heb wel de leukste avatar. :lole:

:haha:


Met die has-been eikel?

taouanza
04-04-04, 22:01
Geplaatst door 000NobelPrizes
:haha:


Met die has-been eikel?


En nog steeds heb ik de leukste avatar.:lole:

Julien
04-04-04, 23:08
Geplaatst door taouanza
Maar toen draaide de wereld toch ook gewoon door?
Waarom is de wereld gestopt met 11 september?
En het verhaal van Algerije is helemaal niet zo zwartwit: Een politieke partij wint de verkiezingen met 2/3 eindigdt in de gevangenis en de aanhang wordt afgeslacht.

maar die partij was wel extremistisch (soort Taliban) die de liberale Algerijnse moslims wou onderdrukken.

Met het afslachten van de aanhang ben ik het natuurlijk niet eens (trouwens, tis juist de FIS die moordt), maar dat de FIS verboden is is geheel terecht.
Als Front National 2/3 krijgt in France, wil je toch ook dat FN verboden wordt? Tenminste, mij lijkt dat het beste in belang van de Democratie.

Maarten
05-04-04, 02:35
Goodnight, er is iets vreemds aan de hand met die aandacht voor 911;

Ik post op een forum van een site voor de slachtoffers van 911 te NY.
Die kwamen extra in het nieuws vanwege de debatten 2 weken geleden over de oorzaken van 911. Bush lag daar onder vuur, en die slachtoffers pikken de mist over de zaak niet. Ze procederen over duidelijkheid enzo. Dat nieuws haalde zelfs de Volkskrant, met het adres van de site erbij.

Er zit dus vrijwel niemand op dat forum. Er staan 50 posts op en meer niet. Er is een forum voor openbare meningsvorming en eentje voor de families. Maar je ziet er dus geen kip, en er is éen posting per 2 dagen.
Er wonen miljoenen daar, en alles gonst van 911, maar daar is het vrijwel stil!
Heb jij een verklaring voor zoiets? Het zal een goeie moeten zijn, want enkel verslappen van de aandacht, dat verklaart die ijzige stilte niet. Het lijkt cóllectief gemeden te worden. Maar de slachtoffers krijgen dus ook geen bijval. Tenminste op die site niet.

Tweede opmerkelijke is wat daar kan.

Ze willen echt de waarheid weten. Nou... ik heb eens diep adem gehaald, en alles gezegd wat ik in huis had over Amerika's Israelpolitiek, en het verband met 911. Publiek of niet, dat hoorde precies daar thuis vond ik. Ik zag daar al een post met razernij over Bin Laden, precies wat je kunt verwachten.

Ik heb er geen doekjes om gewonden, en beargumenteert dat zij zich deze ellende zelf op de hals gehaald hebben..
(Uiteraard maak je onderscheid tussen de politiek en de slachtoffers, ben je correct enz..)
Ik kreeg dus zowel op de site, als per mail bijval. Een man schreef, dat hopen Amerikanen dachten, zoals ik dat geformuleerd had, en bedankte me daar uitvoerig voor.
Wat hier niet kan met al die betweterige autochtonen over Israel, dat kan midden in het hol van de leeuw dus wel!!!
Ze willen de waarheid weten.. en dus is er grote belangstelling voor de gevolgen van hun internationale politiek.
Nou... zolang het maar logisch is wat je schriijft, zijn er mensen die er oren naar hebben.
Ik vond het verhaal zo goed, dat ik gewoon gezegd heb dat als ze zo doorgaan met die Israel-politiek, dat ze dan echt vragen om meer 911's..
En dat was géen punt! Er zijn mischien niet veel lezers daar, maar snappen doen ze het.
Ik ben zelfs nog harder geweest, en heb iedereen onschuldig genoemd, behalve degenen die republikeins stemden! (tuurlijk met bijbehorende argmentatie, en wijzend op het pijnlijke) En in die business-sfeer zullen relatief veel Republikeinse gezinnen zijn.. Kortom ik zit daar ontzettend op het randje, op een site van de slachtoffers zelf, maar het kán..

Ik heb Bin Laden nog bijna begrijpelijk genoemd, of in elk geval de steun die hij van anderen kreeg door zijn argumentaties, en zonder welke hij 911 mogelijk niet eens voor elkaar had gekregen! Een man reageerde meteen met een lijst van die argumentaties van OBL zelf. Punt.
Als een Marokkan zoiets schreef, kreeg hij meteen half Nederland op zijn dak, en op de site hier ook. Rijp voor de AIVD.
Maar daar kun je dus dingen schrijven, waar zelfs Yehi nog van kan staan te kijken. Als je zijn woede begrijpelijk maakt voor Amerikanen, waarom zouden ze het niet snappen?

taouanza
05-04-04, 09:17
Geplaatst door Julien
maar die partij was wel extremistisch (soort Taliban) die de liberale Algerijnse moslims wou onderdrukken.

Met het afslachten van de aanhang ben ik het natuurlijk niet eens (trouwens, tis juist de FIS die moordt), maar dat de FIS verboden is is geheel terecht.


Ja het was de FIS die uitmoorde alleen vielen de slachtoffers bij de aanhang van de FIS.:moe:
Wie gaat er nou zijn eigen aanhang uitmoorden?!
En hoe weet je dat ze Talibanachtig waren als ze nooit de kans hebben
gehad?



Als Front National 2/3 krijgt in France, wil je toch ook dat FN verboden wordt? Tenminste, mij lijkt dat het beste in belang van de Democratie.

Oja denk je dat die verboden wordt als ze de verkiezingen winnen?:rolleyes:

Bofko
05-04-04, 09:27
Geplaatst door taouanza
En nog steeds heb ik de leukste avatar.:lole:

Volgens mij ben jij de enige die dat vindt. :moe:
Ik ben wel benieuwd waarom je die avatar gekozen hebt. Provocatie ?

taouanza
05-04-04, 09:33
Geplaatst door Bofko
Volgens mij ben jij de enige die dat vindt. :moe:
Ik ben wel benieuwd waarom je die avatar gekozen hebt. Provocatie ?

Wie zou ik dan willen provoceren? :duivels:

Bofko
05-04-04, 09:39
Geplaatst door taouanza
Wie zou ik dan willen provoceren? :duivels:

Edelgermanen ?

taouanza
05-04-04, 09:39
Geplaatst door Bofko
Edelgermanen ?

Ik zou niet durven. :slaap:

Bofko
05-04-04, 09:44
Geplaatst door taouanza
Ik zou niet durven. :slaap:

De superieure westerse ´helden´van het witte doek ?

taouanza
05-04-04, 09:50
Geplaatst door Bofko
De superieure westerse ´helden´van het witte doek ?

In zijn films valt dat wel mee. Het zijn welliswaar bfilms maar ze vertellen het verhaal toch wel minder zwartwit dan de grote kaskrakers zoals Sylvester Stallone en Arnold Scharznegger. Behalve dan in Rocky maar daar zag hij er zo geweldig uit. :D

Bofko
05-04-04, 09:54
Geplaatst door taouanza
In zijn films valt dat wel mee. Het zijn welliswaar bfilms maar ze vertellen het verhaal toch wel minder zwartwit dan de grote kaskrakers zoals Sylvester Stallone en Arnold Scharznegger. Behalve dan in Rocky maar daar zag hij er zo geweldig uit. :D

Ok,ok. Maar ik wordt nu toch wel heel benieuwd wie of wat je provoceert met je avatar.

taouanza
05-04-04, 10:06
Geplaatst door Bofko
Ok,ok. Maar ik wordt nu toch wel heel benieuwd wie of wat je provoceert met je avatar.

You telle me!!:vreemd:

Julien
05-04-04, 11:40
Geplaatst door taouanza
Ja het was de FIS die uitmoorde alleen vielen de slachtoffers bij de aanhang van de FIS.:moe:
Wie gaat er nou zijn eigen aanhang uitmoorden?!
En hoe weet je dat ze Talibanachtig waren als ze nooit de kans hebben
gehad?




Oja denk je dat die verboden wordt als ze de verkiezingen winnen?:rolleyes:

er werden gewoon willekeurig mensen vermoord in dorpjes, men verdenkt de FIS.

Als je de uitgangspunten van de FIS leest, lees je een soort Taliban-bewind.. vrouwen mogen weer bijna niks van de FIS.

En ik denk inderdaad dat FN verboden zal worden als ze de meerderheid krijgen, er gaan nu als temmen op in Frankrijk om FN te verbieden omdat ze een groeiende aanhang hebben.
Nogmaals, het is in het belang van de democratie.

Goodnight
05-04-04, 12:19
Geplaatst door Tomas
Ja je hebt gelijk. Iedereen behalve jij heeft last van jouw selectieve geheugen.



Nou ik zal het uitleggen: Je komt met een blabla verhaal over de overdreven aandacht voor 11-9 van de de amerikaanse bevolkint. Alsof het een complot zou kunnen zijn. Met als hoogtepunt een link die jouw net even te ver gaat.

Ik herinner je aan de Bijlmer en de onzin die daar omheen werd verzonnen door de getraumatiseerden. En jij verelt dat het in dat geval geen aanslag was, alsof dat echt het punt is waar alles om draait.

En dan kom je opeens met het schijnheilighe dat niemand kan lezen omdat het slechts om dat ene linkje gaat dat je te ver vindt gaan en niets anders.


Snap je?



Dus nu gaat het je weer wel om dat amerikanen 11-9 meer opkloppen dan normaal zou zijn? Wederom wijs ik je op de Bijlmer. En dat ik het onbegrijpenlijk van je vind dat je niet het traumatiserende van die ervaring kunt voorstellen.

Ik ga niet herhalen wat ik gisteren al tig keer heb gezegd Tomas!
Lees jij maar lekker wat je wil lezen.

Bovendien de vergelijking met de Bijlmerramp ja daar kan ik niet over mee praten.Is 12 jaar terug en toen was ik met hele andere dingen bezig!

Daviddavid
05-04-04, 12:36
Volgens mij is het simpel. Amerikanen zijn om de beginnen allemaal opgevoed in Disneyland, las Vegas en Hollywood. Ze reageren daardoor wat melodramatischer dan wij hier in de "oude wereld". De oude wereld heeft een collectieve herinnering aan aanslagen en oorlogen op eigen gebied. Amerika niet. 911 was de eerste keer dat iemand van "buiten" Amerika op eigen grondgebied aanviel. Ze wisten niet dat dat ook nog kon.

Tel dat bij elkaar op en voilà.

Goodnight
05-04-04, 12:56
Geplaatst door Daviddavid
Volgens mij is het simpel. Amerikanen zijn om de beginnen allemaal opgevoed in Disneyland, las Vegas en Hollywood. Ze reageren daardoor wat melodramatischer dan wij hier in de "oude wereld". De oude wereld heeft een collectieve herinnering aan aanslagen en oorlogen op eigen gebied. Amerika niet. 911 was de eerste keer dat iemand van "buiten" Amerika op eigen grondgebied aanviel. Ze wisten niet dat dat ook nog kon.

Tel dat bij elkaar op en voilà.

Pearl Harbor......


die komt volgens mij vanavond op tv....

Daviddavid
05-04-04, 13:08
Pearl Harbor is op Hawaii, en dat telt vreemd genoeg niet helemaal voor de amerikanen. Is niet het hard, niet een stad etc.

Ik heb het niet zelf verzonnen, een keer ergens gelezen. Leek me plausibel.

Maarten
05-04-04, 14:02
Geplaatst door Goodnight
[/B]

Gelezen wat ik schreef hierboven???
De aandacht voor de feitelijke slachtoffers van 911 lijkt dus miniem he?
Noem dat gerust een absurd contrast met hoe ze met 911 bezig zijn.
Anderzijds is er in de kringen van die slachtoffers (en daarbuiten) méer begrip voor de steun voor Bin Laden, dan op de site hier!

Ik bedoel dat Bin Laden een schurk is, die net zo lief vrouwen, kinderen en moslims als slachtoffer neemt, dat is duidelijk, maar dat die Israel-politiek de zaak veroorzaakt, dat ligt daar minder in de taboesfeer dan in dominee-Nederland! Een aantal van die Amerikanen heeft blijkbaar common sense. Lees nog maar eens wat ik schreef, en

Een Amerikaan schreef me bijvoorbeeld dit:

... Just wanted to say thanks for putting words to the feelings many of us here in the USA have regarding 9-11. You are quite the "pensman". Please keep up this work. I have no doubt that your efforts are helping many to understand 9-11 like never before.

Tamelijk revolutionair voor deze site niet?? Zou er eigenlijk een apart topic van moeten maken.
De verguisde Yehi krijgt ineens begrip vanuit kringen van slachtoffers van 911 !!!

En ik zou die pro-Israelhangers en middenweg-dekers, die zo op het "terrorisme" hameren óok wel eens in debat willen zien met deze slachtoffers van 911 ! Die hebben in elk geval méer neiging om te kijken naar wat de Amerikaanse politiek in feite doet en veroorzaakt!
Die voelen zich verslagen, en willen waarheid, en niet de politieke of morele spelletjes, die ook in Nederland de zaak domineren.

000NobelPrizes
05-04-04, 14:32
Geplaatst door Daviddavid
Pearl Harbor is op Hawaii, en dat telt vreemd genoeg niet helemaal voor de amerikanen. Is niet het hard, niet een stad etc.

Ik heb het niet zelf verzonnen, een keer ergens gelezen. Leek me plausibel.
Bovendien was Pearl een aanval op de militaire vloot. 9/11 was een massamoord op burgers. Nogal een verschil.

Goodnight
05-04-04, 15:07
Maarten, ik heb het gelezen....maar eerlijk gezegd snap ik het niet....

taouanza
05-04-04, 15:19
Geplaatst door Goodnight
Maarten, ik heb het gelezen....maar eerlijk gezegd snap ik het niet....

Krijg je eindelijk een beetje steun ga jij raar doen.:hihi:

Julien
05-04-04, 16:44
Geplaatst door Maarten
Gelezen wat ik schreef hierboven???
De aandacht voor de feitelijke slachtoffers van 911 lijkt dus miniem he?
Noem dat gerust een absurd contrast met hoe ze met 911 bezig zijn.
Anderzijds is er in de kringen van die slachtoffers (en daarbuiten) méer begrip voor de steun voor Bin Laden, dan op de site hier!

Ik bedoel dat Bin Laden een schurk is, die net zo lief vrouwen, kinderen en moslims als slachtoffer neemt, dat is duidelijk, maar dat die Israel-politiek de zaak veroorzaakt, dat ligt daar minder in de taboesfeer dan in dominee-Nederland! Een aantal van die Amerikanen heeft blijkbaar common sense. Lees nog maar eens wat ik schreef, en

Een Amerikaan schreef me bijvoorbeeld dit:

... Just wanted to say thanks for putting words to the feelings many of us here in the USA have regarding 9-11. You are quite the "pensman". Please keep up this work. I have no doubt that your efforts are helping many to understand 9-11 like never before.

Tamelijk revolutionair voor deze site niet?? Zou er eigenlijk een apart topic van moeten maken.
De verguisde Yehi krijgt ineens begrip vanuit kringen van slachtoffers van 911 !!!

En ik zou die pro-Israelhangers en middenweg-dekers, die zo op het "terrorisme" hameren óok wel eens in debat willen zien met deze slachtoffers van 911 ! Die hebben in elk geval méer neiging om te kijken naar wat de Amerikaanse politiek in feite doet en veroorzaakt!
Die voelen zich verslagen, en willen waarheid, en niet de politieke of morele spelletjes, die ook in Nederland de zaak domineren.

Ook als er vrede is in Israel met de Palestijnen, dan nog zal Al Qaida door blijven gaan met aanslagen plegen. Doe niet zo naief!
Wat doen die terroristen trouwens concreet voor de Palestijnen? Geven ze hen geld ZOALS EUROPA WEL DOET! Helpt Al Qaida de Palestijnse economie, WAT EUROPA WEL DOET! Die terroristen huilen krokodillentranen. Europa doet meer voor de Palestijnen dan hen!

Israel wordt gewoon misbruikt door Al Qaida, ze willen gewoon alle niet-moslims uitroeien op aarde.. dat is hun diepste wens.

Goodnight
05-04-04, 16:48
Geplaatst door taouanza
Krijg je eindelijk een beetje steun ga jij raar doen.:hihi:

hahaha...nee zo bedoel ik het ook weer niet.Ik hoop dat ik Maarten niet voor het hoofdje heb gestoten nu???

Maarten?

Maarten!!!

000NobelPrizes
05-04-04, 16:53
Geplaatst door Julien


Israel wordt gewoon misbruikt door Al Qaida, ze willen gewoon alle niet-moslims uitroeien op aarde.. dat is hun diepste wens.

True. Maar of AQ alle niet-gelovigen willen uitroeien, dat is het niet.
Dan zouden ze makkelijker toegankelijke landen ook kunnen uitkiezen.
Maar da's niet zo spectaculair, en daarmee kunnen ze zich niet laten gelden. Ze willen de baas zijn, dat is wel zeker: het Iznogoedh-syndroom. Iets klopt er niet in hun perceptie: volgens AQ (en met hen nog wel een paar) bezitten zij het Licht en zit iedere ongelovige in het donker. Helaas weerspreken de feiten die opvatting, en dat is het enige wat knaagt. De rest van die teksten over onrechtvaardigheid and so on is natuurlijk onzin van de bovenste plank. AQ doet geen moer aan onrecht en zijn dat ook verder niet van plan: of het moet zijn om ergens hun macht te vergroten, maar dan geschiedt het zeker niet op basis van humanitaire overwegingen.

jaja
05-04-04, 16:59
Geplaatst door Maarten
Gelezen wat ik schreef hierboven???
De aandacht voor de feitelijke slachtoffers van 911 lijkt dus miniem he?
Noem dat gerust een absurd contrast met hoe ze met 911 bezig zijn.
Anderzijds is er in de kringen van die slachtoffers (en daarbuiten) méer begrip voor de steun voor Bin Laden, dan op de site hier!

Ik bedoel dat Bin Laden een schurk is, die net zo lief vrouwen, kinderen en moslims als slachtoffer neemt, dat is duidelijk, maar dat die Israel-politiek de zaak veroorzaakt, dat ligt daar minder in de taboesfeer dan in dominee-Nederland! Een aantal van die Amerikanen heeft blijkbaar common sense. Lees nog maar eens wat ik schreef, en

Een Amerikaan schreef me bijvoorbeeld dit:

... Just wanted to say thanks for putting words to the feelings many of us here in the USA have regarding 9-11. You are quite the "pensman". Please keep up this work. I have no doubt that your efforts are helping many to understand 9-11 like never before.

Tamelijk revolutionair voor deze site niet?? Zou er eigenlijk een apart topic van moeten maken.
De verguisde Yehi krijgt ineens begrip vanuit kringen van slachtoffers van 911 !!!

En ik zou die pro-Israelhangers en middenweg-dekers, die zo op het "terrorisme" hameren óok wel eens in debat willen zien met deze slachtoffers van 911 ! Die hebben in elk geval méer neiging om te kijken naar wat de Amerikaanse politiek in feite doet en veroorzaakt!
Die voelen zich verslagen, en willen waarheid, en niet de politieke of morele spelletjes, die ook in Nederland de zaak domineren. Als bij jou het eten aanbrandt, vind je nog een reden om het met het Palestina-conflict te verbinden ...:)

Bin Laden was in zijn eerste mededelingen over de grote strijd met het westen vrij duidelijk .. Palestina was GEEN issue ... Je kunt gewoon die teksten lezen. Pas toen andere mensen Palestina met zijn Jihad in verband brachten, kwam het onderwerp langzamerhand ook ter spraken. Nu heeft hij zich dat discours ook eigen gemaakt, maar het was van oorsprong zeer zeker NIET zijn doel. Cynisch gezegd, hij heeft begrepen dat het goede pr is om dit ook aan zijn lijstje van eisen toe te voegen ....

Verder, een Amerikaan zegt dat velen het met je eens zijn ... gefeliciteerd. Ik help het je hopen .. op dit moment zie ik Bush (helaas) de verkieizngen nog niet verliezen ....

Yunis
05-04-04, 17:02
[QUOTE]Geplaatst door 000NobelPrizes
[ volgens AQ (en met hen nog wel een paar) bezitten zij het Licht en zit iedere ongelovige in het donker.

:huil2: :huil2: Dan ben jij blind....Zeker weten...... :cool:
Teveel :blowen:

taouanza
05-04-04, 17:05
Geplaatst door jaja

Verder, een Amerikaan zegt dat velen het met je eens zijn ... gefeliciteerd. Ik help het je hopen .. op dit moment zie ik Bush (helaas) de verkieizngen nog niet verliezen ....

En waar ligt het aan denk je?Dat hij de verkiezingen niet gaat verliezen?

taouanza
05-04-04, 17:08
Geplaatst door 000NobelPrizes
True. Maar of AQ alle niet-gelovigen willen uitroeien, dat is het niet.
Dan zouden ze makkelijker toegankelijke landen ook kunnen uitkiezen.
Maar da's niet zo spectaculair, en daarmee kunnen ze zich niet laten gelden. Ze willen de baas zijn, dat is wel zeker: het Iznogoedh-syndroom. Iets klopt er niet in hun perceptie: volgens AQ (en met hen nog wel een paar) bezitten zij het Licht en zit iedere ongelovige in het donker. Helaas weerspreken de feiten die opvatting, en dat is het enige wat knaagt. De rest van die teksten over onrechtvaardigheid and so on is natuurlijk onzin van de bovenste plank. AQ doet geen moer aan onrecht en zijn dat ook verder niet van plan: of het moet zijn om ergens hun macht te vergroten, maar dan geschiedt het zeker niet op basis van humanitaire overwegingen.

Wat weet jij eigenlijk van OBL?

Donna
05-04-04, 17:36
Geplaatst door jaja
Als bij jou het eten aanbrandt, vind je nog een reden om het met het Palestina-conflict te verbinden ...:)




Tsja, daar kon je op wachten in deze discussie.... iedereen met een sterke overtuiging legt denk ik wel eens links die nergens op slaan. Nu vind ik de link die maarten legt niet nergens op slaan, maar ik heb de afgelopen jaren wel vreemdere dingen verklaard zien worden vanuit het palestijns isrealisch conflict ja.... zeker ook hier.

Zou de TV niet iets te maken kunnen hebben met het 'alles linken aan 9/11'? Ik denk namelijk dat 9/11 nooit zoveel angst en afschuw en weerzin had opgeroepen als de beelden van de daad zelf, van het vliegen in die gebouwen, niet zo duidelijk vanuit alle hoeken gefilmd was en constant was herhaald. En die foto's van die springende mensen... dat maakt gewoon een hele diepe indruk. De vraag is of het zo veel indruk had gemaakt als die beelden niet hadden bestaan. De aanslag in madrid is ook afschuwelijk, maar je ziet alleen de beelden van de puinhoop, en niet van de explosie, van brandende mensen, etc... en dat geldt voor zo veel rampen en aanslagen.

jaja
05-04-04, 19:18
Geplaatst door taouanza
En waar ligt het aan denk je?Dat hij de verkiezingen niet gaat verliezen? hij heeft een verkiezingskas waar half afrika jaloers van wordt, de economie trekt aan inclusief banengroei, het land voelt zich bedreigt zodat ze als het er op aan komt om de leider gaan staan ... en zo zijn er nog wel een paar redenen te bedenken.

Maarten
05-04-04, 19:19
Geplaatst door Goodnight
Maarten, ik heb het gelezen....maar eerlijk gezegd snap ik het niet....

Nou, zoals Taouanza al opmerkt, geef ik je gelijk. Aandacht voor 911 is vooral interessant als het enig “exitement” oplevert. Dat doen ze dus graag te pas en te onpas, zoals je zei. Ik onderstreep dat nog eens door er op te wijzen hoe weinig aanacht er is voor die slachtoffersite. Dat is namelijk géen exitement. Je zou denken dat aandacht voor 911 ook aandacht voor de gevolgen daar zou inhouden. Maar dat lijkt dus niet zo te zijn. Het lijkt dus net zoiets als de aandacht van CNN voor Israel. Het is vooral entertainment, maar dan live.
Je kunt je afvragen of ze belangstelling voor 911 hebben, of vooral behoefte aan prikkeling.

En echt opmerkelijk vind ik, dat ze juist op plaatsen waar je zou verwachten dat ze terrorisme wel kunnen vreten, dat ze daar juist belangstelling voor de gevolgen van hun eigen politiek hebben als mogelijke medeveroorzaker van 911. Dat is eigenlijk zeldzaam zelf-kritisch.
Slachtofferschap gaat heel vaak samen met zondebokdenken. Je zou dus denken, dat die allemaal achter de terrorime-verhalen van Bush aanhollen. Maar dat doet een aantal dus niet. Ze beginnen die Arabische reacties wat serieuzer te bekijken.

jaja
05-04-04, 19:23
Geplaatst door Donna
Tsja, daar kon je op wachten in deze discussie.... iedereen met een sterke overtuiging legt denk ik wel eens links die nergens op slaan. Nu vind ik de link die maarten legt niet nergens op slaan, maar ik heb de afgelopen jaren wel vreemdere dingen verklaard zien worden vanuit het palestijns isrealisch conflict ja.... zeker ook hier.

Zou de TV niet iets te maken kunnen hebben met het 'alles linken aan 9/11'? Ik denk namelijk dat 9/11 nooit zoveel angst en afschuw en weerzin had opgeroepen als de beelden van de daad zelf, van het vliegen in die gebouwen, niet zo duidelijk vanuit alle hoeken gefilmd was en constant was herhaald. En die foto's van die springende mensen... dat maakt gewoon een hele diepe indruk. De vraag is of het zo veel indruk had gemaakt als die beelden niet hadden bestaan. De aanslag in madrid is ook afschuwelijk, maar je ziet alleen de beelden van de puinhoop, en niet van de explosie, van brandende mensen, etc... en dat geldt voor zo veel rampen en aanslagen. media hebben zeer zeker een belangrijke rol. Je ziet het verschil voorla met Bali ... die aanslag was veel erger dan Madrid, maar bijna niemand lijkt hem zich nog te kunnen herinneren - zie de symbolische link tussen Madrid en Twin Towers qua tijdstip .. alsof er verder niest gebeurd is ...

Echter, het is te gemakkelijk om 9/11 alleen maar aan de media toe te schrijven. De impact waren de beelden, maar ook juist het doelwit en de totale - ook voor al-Qaida waarschijnlijk onverwachte - vernietiging van de Towers heeft het amerikaanse volk echt geraakt. Het was erg symbolisch ... niet dodelijk, maar wel erg prikkelend. Het maakt het hele volk (met enkele uitzondering) woedend en om "wraak" vragen. Er is verschil van mening (soms) over tegen wie de wraak gericht moet zijn, maar de roep is vrij algemeen - nu nog steeds.

Maarten
05-04-04, 19:26
Geplaatst door Vitiges
Het is niet zo moeilijk Goodnight. Hij doet gewoon de argumentatie van Osama nog eens over.

En niet alleen ik deed dat, maar die Amerikaan duikelde ze ook nog eens een keer op, om te laten zien hoe centraal OBL Israel had staan, en hoe hij dus steun voor zijn beweging kreeg.
De vraag daarbij was, of zonder die steun 911 wel zou hebben plaatsgevonden? En de conclusie is, dat er een kans bestaat van niet. Heel logisch allemaal.

000NobelPrizes
05-04-04, 19:29
Geplaatst door Maarten
En niet alleen ik deed dat, maar die Amerikaan duikelde ze ook nog eens een keer op, om te laten zien hoe centraal OBL Israel had staan, en hoe hij dus steun voor zijn beweging kreeg.
De vraag daarbij was, of zonder die steun 911 wel zou hebben plaatsgevonden? En de conclusie is, dat er een kans bestaat van niet. Heel logisch allemaal.

Het is maar gewoon 'n meninkje. Dat jij nou toevallig ergens een Amerikaan op een website hebt opgeduikeld die het met jouw gekraai eens is, wil nog niet zeggen dat die mening ergens op slaat. En al helemaal niet als het dezelfde mening is van een mafkees als OBL.

Maarten
05-04-04, 19:45
Geplaatst door Julien Ook als er vrede is in Israel met de Palestijnen, dan nog zal Al Qaida door blijven gaan met aanslagen plegen. Doe niet zo naief!

:hihi: Naief? Denk dat maar in je achtertuin.

Ik schreef ze dan ook, dat het de vraag was of het punt misschien al gepasseerd was, waarop een betere Israel-politiek het terrorisme nog kon stoppen. Dat zal wel niet meteen, maar het haalt wel de angel uit de zaak. Vergelijk het VN-rapport over de Arabische wereld, als je dat kent: dringende aanbeveling voor een zeer snelle oplossing. Dat stopt Osama niet, maar wel de steun ervoor. Dat kan zeker helpen.


Wat doen die terroristen trouwens concreet voor de Palestijnen? Geven ze hen geld ZOALS EUROPA WEL DOET!


Doet er geen donder toe. Het gaat om de oorzaken van terrorisme, en stimulering daarvan door de Amerikanen, met als doel meer mensen een beter leven te geven, en terrorisme te bestrijden door verandering van politiek. (ik sta hier geen pleidooien voor terroristen te houden)


Helpt Al Qaida de Palestijnse economie, WAT EUROPA WEL DOET! Die terroristen huilen krokodillentranen. Europa doet meer voor de Palestijnen dan hen!


En wat Europa nog meer doet, dat is handel met- en steun voor Israel. Daar zit heel wat meer geld in.


Israel wordt gewoon misbruikt door Al Qaida, ze willen gewoon alle niet-moslims uitroeien op aarde.. dat is hun diepste wens.


Al Qaida misbruikt Israel zeker waar het gaat om goedpraten bij moslims van acties waarbij vrouwen, kinderen en moslims omkomen. Het gaat helemaal niet om de vraag of Al Qaida gelijk heeft of zoiets, maar dat je ze geen troeven in handen moet geven om er steun mee te krijgen!

000NobelPrizes
05-04-04, 19:58
Geplaatst door Maarten

Al Qaida misbruikt Israel zeker waar het gaat om goedpraten bij moslims van acties waarbij vrouwen, kinderen en moslims omkomen. Het gaat helemaal niet om de vraag of Al Qaida gelijk heeft of zoiets, maar dat je ze geen troeven in handen moet geven om er steun mee te krijgen!
Denk nou toch na man. Denk je echt dat het, stel het extreemste, opheffen van Israel en het verdwijnen van alle joden uit de levant, ook maar een steek verschil zal uitmaken?
De trend van terreur is gezet, en met of zonder Israel zal die niet ophouden. Nooit. Die houdt pas op als er een mega-machtsomwenteling heeft plaatsgevonden.

In de Economist stond een analyse van de Arabische landen: de burgers beginnen zich langzaam maar zeker te roeren en sturen aan op hervormingen. Dat lijkt op iets positiefs, hoe schimmig het ook nog is. In elk geval lijkt het erop dat ze de propagandamachines van hun eigen regeringen niet meer klakkeloos accepteren, dus dat de wijzende vinger richting westen ook niet zomaar meer ja-knikkend wordt gevolgd als zijnde de oorzaak van hun toestand. 51% van de Arabische jeugd (zoals de VN in 2002 onderzocht) wil nota bene vertrekken.
Je kunt de bevolking niet eeuwig stom houden en oppressie handhaven: zeker niet met zoveel informatiekanalen. Die mensen daar zien ook hoe Europa zich heeft hersteld na oorlogen en bezettingen: je kunt niet eeuwig blijven tegenhouden dat ze onderhand eens hun eigen conclusies gaan trekken.

Dus die troeven waar jij het over hebt, is gewoon het nabauwen van praatjes waar nu zelfs de Arabische burgerbevolking zelf over gaat nadenken.

Maarten
05-04-04, 20:12
Geplaatst door jaja Als bij jou het eten aanbrandt, vind je nog een reden om het met het Palestina-conflict te verbinden ...


Als je geen reden ziet om het WTC aan Israel te verbinden, dan zie je ook geen reden om het gas aan te steken om warm eten te krijgen.


Bin Laden was in zijn eerste mededelingen over de grote strijd met het westen vrij duidelijk .. Palestina was GEEN issue ... Je kunt gewoon die teksten lezen.


Wist niet dat ie er « Geen Palestina » bij gezet had. Moet wel verweggistan voor ‘m geweest zijn, want het was helemaal bij de buren ! En als ie tegen de Amerikanen of het westen was, dan heeft ie zeker geen link met Palestina gelegd, want dat is pas een halve eeuw topnieuws !


Pas toen andere mensen Palestina met zijn Jihad in verband brachten, kwam het onderwerp langzamerhand ook ter spraken. Nu heeft hij zich dat discours ook eigen gemaakt, maar het was van oorsprong zeer zeker NIET zijn doel. Cynisch gezegd, hij heeft begrepen dat het goede pr is om dit ook aan zijn lijstje van eisen toe te voegen ....


Precies, en als je nou mijn stukken een keer GOED leest, dan snap je dat het vooral gaat om de vraag of het niet juist de STEUN was, die er voor gezorgd heeft, dat hij zover kwam !


Verder, een Amerikaan zegt dat velen het met je eens zijn ... gefeliciteerd. Ik help het je hopen .. op dit moment zie ik Bush (helaas) de verkieizngen nog niet verliezen ....


Een amerikaan, uit de kringen van de echte slachtoffers van 911 dus.
Ik weet niet precies waar je het vandaan haalt dat ik denk dat Amerika erdoor om gaat, maar wat ik veel belangrijker vind, is dat veel Amerikanen op dezelfde lijn zitten als Europeanen en Moslims, waar het gaat over internationale politiek, die de VN-beginselen opzij zet. Dat is de grootste gemene deler van de beschaafde mensheid. En hoe duidelijker dat wordt, hoe minder de huidige politiek een kans krijgt. En ik vind het belangrijk, dat juist in kringen van de slachtoffers van terrorisme – waar het allemaal om te doen is – de opvatting groeit, dat het aan de politiek ligt, en niet zozeer aan de radicalen.

Maar het feit dat jij er weer cynisch over loopt te doen betekent, dat het dus niet gunstig voor Israel is. Daar heb ik nou wel 100 voorbeelden van zien langskomen. Dat is het enige waar jij je intellect voor inzet. Kan zijn dat je het nog niet eens merkt.

Maarten
05-04-04, 21:10
Geplaatst door Donna
iedereen met een sterke overtuiging legt denk ik wel eens links die nergens op slaan. Nu vind ik de link die maarten legt niet nergens op slaan..

Understatement! :D
Het topic heet de 911 gekte!!

Een daarvan is wat Goodnight beschreef. Een andere is, dat de VS net maar liefst anderhalve week bezig geweest is over “de oorzaken van 911”, en de Volkskrant melding maakt van slachtoffers die “niets dan de waarheid willen weten”, maar dat het woord Israel daarin nog niet éen keer gevallen is!!
Hun Israel-politiek kon wel eens een hoofdoorzaak of hoofdvoorwaarde zijn, zonder welke 911 misschien niet eens had plaats gevonden!!!
Dat denk ik zeker, en een aantal amerikanen uit de kringen van die slachtoffers zélf dus óok!
(en vergelijk het grote VN-rapport over de Arabische wereld, dat Israel bovenaan heeft staan! En dat zegt meer dan wat westerlingen over dat motief denken.)
Práten ze niet over in de debatten!!
En over dat Bush later zei, dat er inderdaad iets aan Israel moest gebeuren, maar het er verder bij liet hangen, óok niet!
Gekte???... Nou, dacht ut wel!!

En terwijl het gonst over 911, gaat er dus nauwelijks iemand naar zo’n site van die slachtoffers!
Zelfs híer plaatst een krant er nog een artikel over, omdat ze in de picture staan, maar hun forum daarover is bijna leeg!!
Gekte?? Nou, er moet wel iets speciaals aan de hand zijn ja!

En de directe link tussen mijn reactie en Goodnight's topic is, dat het staaft, dat het de Amerikanen meer om de sensatie te doen is, dan om echte belangstelling voor de zaak zelf!! Toch gek.

En dan de 911 gekte in Nederland en op de site hier!
Terwijl de nodige autochtonen hier kosten nog moeite sparen om de Marokkanen bij te snoeien in hun sympathien voor OBL, misschien ook om terrorisme te voorkomen, zie je dus dat er onder de slachtoffers juist weer mensen zijn, die deze sympathieen beginnen te begrijpen, en niet zozeer die sympathieen bestrijden, als wel hun eigen politiek, die daar toe leidt!
Dat soort slachtoffers van 911 denkt dus misschien wel, dat die autochtonen een soort dominees zijn, die alleen maar Foei roepen, en niet naar de oorzaken kijken!
En zelf denk ik dat die autochtonen de zaken alleen maar verergeren door dingen te ontkennen! en niet te erkennen! Ik denk dat de allochtonen meer rust krijgen van mij, dan van die autochtonen. Heerst er dus gekte onder die bepaalde autochtonen? Denk het wel! Ik snap niet hoever die denken te komen met onder de mat vegen..

What's wrong Honey?? :D Niet goed wakker? 911-gekte zat!
Kan ik even de Hoofdprijs van de Week voor "on topic blijven én info toevoegen" vangen?? :D

Tomas
05-04-04, 21:17
Geplaatst door Maarten
En de directe link tussen mijn reactie en Goodnight's topic is, dat het staaft, dat het de Amerikanen meer om de sensatie te doen is, dan om echte belangstelling voor de zaak zelf!! Toch gek.


Dan zal ik je een geheim verklappen: Het is iets menselijks, niks typisch Amerikaans aan.

In Nederland was de Bijlmer alleen maar interessant zolang er een complottheorie omheen verzonnen kon worden. De slachtoffers konden doodvallen. In Enschede is het idem-dito.

Laat ik dan ook maar een Palestina-link plaatsen: Bij al die achterlijke fundamentalisten hier is het wat palestina betreft idem-dito. De Palestijnen mogen gerust doodvallen zolang dat het vuurtje maar opstookt.

Olive Yao
05-04-04, 21:20
Geplaatst door Goodnight
Twee en een half jaar na dato blijf ik me nog steeds verbazen over de link die telkens te pas en te onpas met 11/9 wordt gelegd.

In bijna elke Amerikaanse tvserie of flim wordt die datum genoemd.
Ondanks het tragische ervan bekt het lekker: 119.

Na 11/9 zal niets meer hetzelfde worden, de wereld heeft een gedaante verwisseling ondergaan.

Althans dat geloven veel mensen en als ik af moet gaan op de tv series en films, het grootste gros van de Amerikanen zeker.

Net weer, ik keek naar een van mijn favo series: Boston Public.
Deze serie gaat over een middelbare school in Amerika.
Dit keer ging het over een leraar die verdacht werd van een relatie met een van zijn leerlingen.

Achteraf bleek dat het niet waar was, maar dat het meisje verliefd op hem was en dat opschreef in haar dagboek (wat haar mama weer stiekem had gelezen).

Enfin, de directuer heeft vervolgens een gesprek naar anleiding hier van met de desbetreffende leraar die helemaal van zijn stuk is en niet begrijpt waarom ze verliefd op hem is.

En nu komt ie:

de directeur gaf als verklaring dat veel kinderen zich na 11/9 onveilig voelden en steun zochten bij ouderen.........

Ik stond echt eerlijk waar perplex over dit staaltje van meesterschap om hoe dan ook, in wat voor situatie dan ook de link te leggen met 11/9......

Alhoewel ik niet in complottheorien geloof of samenzweringen begin ik er toch echt aan te twijfelen of dit niet een manier is mensen te indoctrineren......

Echtgenoot: Het eten is aangebrand!
Echtgenote: dat kwam omdat ik op dat moment aan 11/9 dacht schat.

Juf: je bent te laat.
Kind: de bus kwam te laat doordat de chauffeur niet om 11 voor negen weg wilde rijden.


Vriendje: ik maak het uit.
Vriendinnetje: waarom dan?Ik hou toch heel veel van je?
Vriendje: sinds 11/9 kan ik geen relaties meer aangaan.

Just blame it on 11/9.

Ha Goodnight,

Heb je Bowling for Columbine gezien? Uiteindelijk weet Michael Moore maar een verklaring overeind te houden voor het grote aantal moorden in de USA, en die is dat amerikanen zichzelf aanhoudend bang maken. Daarom gaan ze zo gauw schieten.

Verder ben ik het helemaal met je eens, absurd om alles met 9-11 te verbinden.

Maarten
06-04-04, 17:37
Geplaatst door Tomas
Dan zal ik je een geheim verklappen: Het is iets menselijks, niks typisch Amerikaans aan.

In Nederland was de Bijlmer alleen maar interessant zolang er een complottheorie omheen verzonnen kon worden. De slachtoffers konden doodvallen. In Enschede is het idem-dito.

Bedankt! Ik zat ook al in die richting te denken, toen ik het schreef. Is voor een groot deel waar. Toch is 911 voor hen van véel grotere betekenis dan Enschede of de Bijlmerramp bij ons. En het zijn ook véel meer mensen dan die paar miljoen hier. En ze hebben duizenden forums waar veel op gebeurt. Maar uitgerekend hier, terwijl ze nog wel in de picture staan, gebeurt er vrijwel niets. Dat is te weinig voor een simpele verklaring.



Geplaatst door Tomas

Laat ik dan ook maar een Palestina-link plaatsen: Bij al die achterlijke fundamentalisten hier is het wat palestina betreft idem-dito. De Palestijnen mogen gerust doodvallen zolang dat het vuurtje maar opstookt.
Nee, de VN zijn ook razend, en veel autochtonen in Europa al net zo. Het is te makkelijk om daar een projectieverhaal van te maken.
Grote inbreuken op mensenrechten zijn weliswaar sensationeel (vergelijk CNN over Israel), maar de aandacht hangt niet enkel af van de sensatie. Er is echt serieuze betrokkenheid.

Olive Yao
06-04-04, 20:05
Geplaatst door Maarten
Goodnight, er is iets vreemds aan de hand met die aandacht voor 911;

Ik post op een forum van een site voor de slachtoffers van 911 te NY.
Die kwamen extra in het nieuws vanwege de debatten 2 weken geleden over de oorzaken van 911. Bush lag daar onder vuur, en die slachtoffers pikken de mist over de zaak niet. Ze procederen over duidelijkheid enzo. Dat nieuws haalde zelfs de Volkskrant, met het adres van de site erbij.

Er zit dus vrijwel niemand op dat forum. Er staan 50 posts op en meer niet. Er is een forum voor openbare meningsvorming en eentje voor de families. Maar je ziet er dus geen kip, en er is éen posting per 2 dagen.
Er wonen miljoenen daar, en alles gonst van 911, maar daar is het vrijwel stil!
Heb jij een verklaring voor zoiets? Het zal een goeie moeten zijn, want enkel verslappen van de aandacht, dat verklaart die ijzige stilte niet. Het lijkt cóllectief gemeden te worden. Maar de slachtoffers krijgen dus ook geen bijval. Tenminste op die site niet.

Tweede opmerkelijke is wat daar kan.

Ze willen echt de waarheid weten. Nou... ik heb eens diep adem gehaald, en alles gezegd wat ik in huis had over Amerika's Israelpolitiek, en het verband met 911. Publiek of niet, dat hoorde precies daar thuis vond ik. Ik zag daar al een post met razernij over Bin Laden, precies wat je kunt verwachten.

Ik heb er geen doekjes om gewonden, en beargumenteert dat zij zich deze ellende zelf op de hals gehaald hebben..
(Uiteraard maak je onderscheid tussen de politiek en de slachtoffers, ben je correct enz..)
Ik kreeg dus zowel op de site, als per mail bijval. Een man schreef, dat hopen Amerikanen dachten, zoals ik dat geformuleerd had, en bedankte me daar uitvoerig voor.
Wat hier niet kan met al die betweterige autochtonen over Israel, dat kan midden in het hol van de leeuw dus wel!!!
Ze willen de waarheid weten.. en dus is er grote belangstelling voor de gevolgen van hun internationale politiek.
Nou... zolang het maar logisch is wat je schriijft, zijn er mensen die er oren naar hebben.
Ik vond het verhaal zo goed, dat ik gewoon gezegd heb dat als ze zo doorgaan met die Israel-politiek, dat ze dan echt vragen om meer 911's..
En dat was géen punt! Er zijn mischien niet veel lezers daar, maar snappen doen ze het.
Ik ben zelfs nog harder geweest, en heb iedereen onschuldig genoemd, behalve degenen die republikeins stemden! (tuurlijk met bijbehorende argmentatie, en wijzend op het pijnlijke) En in die business-sfeer zullen relatief veel Republikeinse gezinnen zijn.. Kortom ik zit daar ontzettend op het randje, op een site van de slachtoffers zelf, maar het kán..

Ik heb Bin Laden nog bijna begrijpelijk genoemd, of in elk geval de steun die hij van anderen kreeg door zijn argumentaties, en zonder welke hij 911 mogelijk niet eens voor elkaar had gekregen! Een man reageerde meteen met een lijst van die argumentaties van OBL zelf. Punt.
Als een Marokkan zoiets schreef, kreeg hij meteen half Nederland op zijn dak, en op de site hier ook. Rijp voor de AIVD.
Maar daar kun je dus dingen schrijven, waar zelfs Yehi nog van kan staan te kijken. Als je zijn woede begrijpelijk maakt voor Amerikanen, waarom zouden ze het niet snappen?
1. Veel amerikanen hebben een open mind en zijn bereid om naar je te luisteren. Hangt samen met hun democratische gezindheid.
Dat is niets nieuws.
Trouwens, volgens mij is het in Nederland, en op maroc.nl, niet anders.

2. Je bent niet de eerste die amerikanen kritische verklaringen geeft voor moslimterrorisme.
Veel amerikanen zelf doen dat
– en als ze dus met open mond naar jou geluisterd hebben, had je met wereldvreemde mensen te maken.

3. Ik ben geen kenner van je complete werk, maar ik krijg de indruk dat je de schuld voor het conflict Israël – Palestijnen – arabische wereld vooral bij Israël legt.

Mijn oordeel: In zulke conflicten heeft het geen zin een schuldige te zoeken. Net zo’n vraag als: wat was er eerder, de kip of het ei?
Zulke conflicten kun je juist alleen zelfs maar hopen op te lossen als je ophoudt met een schuldige aan te wijzen.

4. Ik krijg ook de indruk dat je de schuld voor moslimterrorisme vooral bij amerikaanse politiek legt.

Nu heb ik ook een lijst met Ladens motieven, door hemzelf opgesteld, 6 bladzijden lang, en wat daar vooral uit naar voren komt is:

- een handvol goede argumenten ... maar niet voor terrorisme;
- fanatieke godsdienstwaanzin;
- haat tegen joden en tegen Israël;
- rethoriek over onderdrukte gelovigen.

Zoiets komt niet juist door amerikaanse politiek.

Ik ben geen groot vriendin van het actuele Israël, en de new conservative rogues zijn volgens mij een dieptepunt in de politieke geschiedenis van de moderne tijd, en een van de ernstigste kwaden in de wereld van vandaag.

Maar jouw eenzijdigheid vind ik dwaas.

http://www.maroc.nl/nieuws/forums/showthread.php?threadid=91988

Zwarte Schaap
06-04-04, 21:07
Geplaatst door Olive Yao
3. Ik ben geen kenner van je complete werk, maar ik krijg de indruk dat je de schuld voor het conflict Israël – Palestijnen – arabische wereld vooral bij Israël legt.
En groot gelijk heeft ie, medeschuldigen zijn daarbij ook de USA en Europa, die systematisch de VN rechten en verdragen schenden en negeren.


Mijn oordeel: In zulke conflicten heeft het geen zin een schuldige te zoeken. Net zo’n vraag als: wat was er eerder, de kip of het ei?
Zulke conflicten kun je juist alleen zelfs maar hopen op te lossen als je ophoudt met een schuldige aan te wijzen. Wat zeg je nou ? Heeft het geen zin om de schuldige te zoeken? Lekker makkelijk praten heb jij. Het is essentieel om een schuldige aan te wijzen. Net zoals Duitsland zal Israel haar excuses moeten aanbieden en schadevergoedingen betalen voor de enorme aangebrachte schade. Verder is het noodzakelijk om de schuldigen voor een internationaal tribunaal te laten voorkomen wegens de ernstige schendingen van de mensenrechten en de moorden die dagelijks worden uitgevoerd.


4. Ik krijg ook de indruk dat je de schuld voor moslimterrorisme vooral bij amerikaanse politiek legt.

Nu heb ik ook een lijst met Ladens motieven, door hemzelf opgesteld, en wat daar vooral uit naar voren komt is:

- een handvol goede argumenten – maar niet voor terrorisme;
- fanatieke godsdienstwaanzin;
- haat tegen joden en tegen Israël;
- rethoriek over onderdrukte gelovigen.

Zoiets komt niet juist door amerikaanse politiek. Je zult echt met wat beters aan moeten komen als je wilt dat Maarten je serieus neemt. (Sorry maarten dat ik even voor je spreek). Denk nou eens simpel na, denk je dat een stelletje moslims zomaar Amerikaanse doelen aanvallen? Zijn acties hebben alles te maken met het onrecht die de USA naar zijn mening de Islamitische wereld aan doet.

-Bestaan er dan wel goede argumenten voor terrorisme? Staatsterrorisme mischien?
-Hij was al diep religieus voordat hij het op de Amerikanen gemunt had.
-Zijn afkeer tegen het zionisme en Israel moge duidelijk zijn, dat komt niet zomaar uit de lucht vallen.
-Het is geen holle rethoriek, gelovigen worden daadwerkelijk onderdrukt.

Waar Maarten zich vooral tegen afzet is het failliet van de VN die
door het eenzijdige misbruik van de USA en andere westerse landen die door mideel van de VN haar wil de wereld oplegt en daarmee de onderdrukking legaliseert. Dat zorgt voor veel schade, ondermeer dat velen de VN meer en meer als een poppenkast beschouwen en niet meer serieus nemen. Mischien ben ik een naieveling dat ik nog steeds veel waarde hecht aan wetten en verdragen, maar als we dat niet meer serieus kunnen nemen, wat dan wel? De wet van de sterkste? Dan zijn we sinds de prehistorie niets opgeschoten met onze beschaving.


Begrijp me niet verkeerd, ik ben geen groot vriendin van het actuele Israël, en de new conservative rogues zijn volgens mij een dieptepunt in de politieke geschiedenis van de moderne tijd, en een van de ernstigste kwaden in de wereld van vandaag.

Maar jouw eenzijdigheid vind ik dwaas. Maarten komt mischien eenzijdig bij jou over maar daar kan hij niets aan doen, dat is de realiteit die jij en velen met jou niet zien. Mischien komt het door de westerse indoctrinatie die velen hier blind maakt voor de onderdrukking en onrecht of mischien door het afwezig zijn van relevante feitenkennis, maar voor mij staat één ding vast: Maarten is mischien eenzijdig maar dat komt alleen omdat het gevaar eenzijdig van dezelfde kant komt

Bommel Ding
06-04-04, 21:18
Geplaatst door Zwarte Schaap
Waar Maarten zich vooral tegen afzet is het failliet van de VN die
door het eenzijdige misbruik van de USA en andere westerse landen die door mideel van de VN haar wil de wereld oplegt en daarmee de onderdrukking legaliseert. Dat zorgt voor veel schade, ondermeer dat velen de VN meer en meer als een poppenkast beschouwen en niet meer serieus nemen. Mischien ben ik een naieveling dat ik nog steeds veel waarde hecht aan wetten en verdragen, maar als we dat niet meer serieus kunnen nemen, wat dan wel? De wet van de sterkste? Dan zijn we sinds de prehistorie niets opgeschoten met onze beschaving.
De eenzijdige opstelling van de Arabische landen bij de VN is je zeker totaal onopgemerkt gebleven?

Zwarte Schaap
06-04-04, 21:29
Geplaatst door Bommel Ding
De eenzijdige opstelling van de Arabische landen bij de VN is je zeker totaal onopgemerkt gebleven?

Geen één arabische land heeft het vetorecht, verder heb ik het over de eenzijdige misbruik en niet over de eenzijdige opstelling.

Je mag van mij een eenzijdige opstelling hebben maar als je daarvoor de VN wetten en verdragen opzij schuift verwordt het tot ernstige misbruik die de geloofwaardigheid van de VN aantast.

Yunis
06-04-04, 21:34
Geplaatst door Olive Yao
"1. Veel amerikanen hebben een open mind en zijn bereid om naar je te luisteren. Hangt samen met hun democratische gezindheid.
Dat is niets nieuws.
Trouwens, volgens mij is het in Nederland, en op maroc.nl, niet anders."

---:rolleyes: Oh ja is dat zo??? Volgens de statistieken wordt alles wat anti-zionistisch is direct gelijk gesteld aan anti-semitisme en dus wordt er geklaagd bij de MDI die weer met twee maten meet......

"2. Je bent niet de eerste die amerikanen kritische verklaringen geeft voor moslimterrorisme.
Veel amerikanen zelf doen dat"

--- :huil2: Ze doen het wel, maar de media verzwijgt het. De zionistische lobby is namelijk zeer machtig.....Anti -Israel demonstraties worden niét uitgezonden via de Amerikaanse media.....

"3. Ik ben geen kenner van je complete werk, maar ik krijg de indruk dat je de schuld voor het conflict Israël – Palestijnen – arabische wereld vooral bij Israël legt."

--- :schreeuw: Ik ben met je eens dat de schuld niet alleen bij die zionisten gelegd mag worden. De westerse landen hebben daar ook debet aan. Met name de landen die ervoor gezorgd hebben dat de zionistische entiteit in Palestina kon worden opgericht......

"4. Ik krijg ook de indruk dat je de schuld voor moslimterrorisme vooral bij amerikaanse politiek legt."

--- :auw2: De westerse landen met name USA, Engeland en Frankrijk hadden het in hun macht om de tij te keren. Doch hebben steeds de zionistische entiteit gesteund door de jaren heen. Logisch dat ze nu de rekening kunnen verwachten.....

"Maar jouw eenzijdigheid vind ik dwaas."

--- :rolleyes: Ik dacht nu wel te hebben bewezen dat éénzijdigheid niét van kant van Maarten komt.

Max Stirner
06-04-04, 21:35
Zwarte Schaap, even een beetje off-topic... ik zou je (en anderen) graag even verwijzen naar de link die Vitiges heeft geplaatst, ergens onderaan blz. 6. Het gaat over de motieven van Al Kaida en komt uit 'De Groene'. Volgens dat artikel hebben de daden van deze organisatie in feite niet zo veel met de kwestie Israel te maken en ook niet met de politiek van de VS. Ik ben dus bang dat het te simpel is om te zeggen dat deze aanslagen zullen ophouden als de VS en Israel een andere politiek gaan voeren, zoals jij min of meer insinueert ('Zijn acties hebben alles te maken met....(enz)
Dit wil niet zeggen dat ik de politiek van de huidige machtshebbers in Israel en de VS ondersteun, dat moge duidelijk zijn

Zwarte Schaap
06-04-04, 21:44
Geplaatst door Max Stirner
Zwarte Schaap, even een beetje off-topic... ik zou je (en anderen) graag even verwijzen naar de link die Vitiges heeft geplaatst, ergens onderaan blz. 6. Het gaat over de motieven van Al Kaida en komt uit 'De Groene'. Volgens dat artikel hebben de daden van deze organisatie in feite niet zo veel met de kwestie Israel te maken en ook niet met de politiek van de VS. Ik ben dus bang dat het te simpel is om te zeggen dat deze aanslagen zullen ophouden als de VS en Israel een andere politiek gaan voeren, zoals jij min of meer insinueert ('Zijn acties hebben alles te maken met....(enz)
Dit wil niet zeggen dat ik de politiek van de huidige machtshebbers in Israel en de VS ondersteun, dat moge duidelijk zijn

Ik heb het nog niet gelezen maar toch zal ik alvast een antwoord geven. Ik denk dat een belangrijke reden voor Osama's boosheid onder andere gelegen is in het feit dat er Amerikaanse soldaten gelegerd waren in SA.

Deze soldaten heeft de USA alleen in SA kunnen krijgen door bedrog in de eerste Golf-Oorlog. De Saoudiers zijn bedrogen met satelietbeelden dat Irak na Koeweit van plan was SA aan te vallen. Later is via satelietbeelden van een Sovjetsateliet gebleken dat dat helemaal niet waar was.

Yunis
06-04-04, 21:54
[QUOTE]Geplaatst door Max Stirner
[B]Zwarte Schaap, even een beetje off-topic... ik zou je (en anderen) graag even verwijzen naar de link die Vitiges heeft geplaatst, ergens onderaan blz. 6.

:regie: Ik heb het stukje gelezen en ook de commentaren erop.
Misschien moet je die commentaren maar es op na slaan....... :gechoquee

Max Stirner
06-04-04, 21:59
Ik heb die commentaren ook gelezen. Wat is je punt?

Goodnight
07-04-04, 07:03
Geplaatst door Vitiges
Het is niet zo moeilijk Goodnight. Hij doet gewoon de argumentatie van Osama nog eens over.

heel simpel Vitiges: bullshit....

En dat is niet wat ik bedoelde met ik snap het niet.

Goodnight
07-04-04, 07:06
Geplaatst door Maarten
Nou, zoals Taouanza al opmerkt, geef ik je gelijk. Aandacht voor 911 is vooral interessant als het enig “exitement” oplevert. Dat doen ze dus graag te pas en te onpas, zoals je zei. Ik onderstreep dat nog eens door er op te wijzen hoe weinig aanacht er is voor die slachtoffersite. Dat is namelijk géen exitement. Je zou denken dat aandacht voor 911 ook aandacht voor de gevolgen daar zou inhouden. Maar dat lijkt dus niet zo te zijn. Het lijkt dus net zoiets als de aandacht van CNN voor Israel. Het is vooral entertainment, maar dan live.
Je kunt je afvragen of ze belangstelling voor 911 hebben, of vooral behoefte aan prikkeling.

En echt opmerkelijk vind ik, dat ze juist op plaatsen waar je zou verwachten dat ze terrorisme wel kunnen vreten, dat ze daar juist belangstelling voor de gevolgen van hun eigen politiek hebben als mogelijke medeveroorzaker van 911. Dat is eigenlijk zeldzaam zelf-kritisch.
Slachtofferschap gaat heel vaak samen met zondebokdenken. Je zou dus denken, dat die allemaal achter de terrorime-verhalen van Bush aanhollen. Maar dat doet een aantal dus niet. Ze beginnen die Arabische reacties wat serieuzer te bekijken.

Heb je de naam van die site?
Dan zijn de 'ongelovigen' hier ook gelijk gerustgesteld....of niet natuurlijk.

Goodnight
07-04-04, 07:10
Geplaatst door Olive Yao
Ha Goodnight,

Heb je Bowling for Columbine gezien? Uiteindelijk weet Michael Moore maar een verklaring overeind te houden voor het grote aantal moorden in de USA, en die is dat amerikanen zichzelf aanhoudend bang maken. Daarom gaan ze zo gauw schieten.

Verder ben ik het helemaal met je eens, absurd om alles met 9-11 te verbinden.

Ola Olijfje,

nee, die heb ik niet gezien.Wordt maar tijd denk ik.

Ok, gelukkig iemand die niet gelijk roept dat ik door deze stelling te droppen geen oog heb voor het leed van de 119 slachtoffers.

Goodnight
07-04-04, 07:21
Geplaatst door Vitiges
Bedoel je dat de argumenten van Osama en Maarten bullshit zijn of mijn opmerking daarover?
En wat snapte je niet?

Ik vond het verhaal van Maarten lang, maar er zaten wel enkele waarheden in.Ik moest ze er wel tussen uitplukken maar toch.

Dat jij vindt dat hij daarmee de argumenten van OBL daarmee staaft vind ik netjes uitgedrukt dit keer: onzin.

Iemand kan toch gewoon een mening geven zonder gelijk in een bepaald kamp gedeeld te worden?

taouanza
07-04-04, 09:30
Ik heb gister weer een leuke link gehoord met 11/9, de vikingen.
De historicus op Discovery vergeleek de aanvallen van de vikingen op het vaste land met de aanslag van 11/9.:rolleyes:

taouanza
07-04-04, 12:11
Geplaatst door Vitiges
Kun je ook aangeven wat de overeenkomsten zijn?

Onverwacht

Max Stirner
07-04-04, 12:29
De eerste overeenkomst tussen OBL en de vikingen die mij te binnen schoot was 'Middeleeuwen'

taouanza
07-04-04, 12:32
Geplaatst door Max Stirner
De eerste verbindende link tussen OSB en de vikingen die mij te binnen schoot was 'Middeleeuwen'

Ja die link heb ik ook met Bush.
Alhoewel meer symphatie voor de Vikingen kan opbrengen.Veeeeel meer symphatie.

Goodnight
07-04-04, 12:34
Geplaatst door Vitiges
Die pareltjes van wijsheid heb ik echt niet kunnen ontdekken in zijn teksten. Ik deel hem trouwens nergens bij in. Ik geef alleen maar een mening over hetgeen hij geschreven heeft. Dat dat me doet denken aan de boodschappen van Osama, daarmee zeg ik nog niet dat hij ook een terrorist is. Ik zeg wel dat hij heel goed is in het met veel omhaal van woorden herhalen van de propagandateksten van terroristen, of dat nu Palestijnen zijn of OBL-aanhangers.

propaganda van terroristen: palestijnen of OBL aanhangers......
Dat je deze twee in een adem kan noemen en de eerste gelijk ook maar bestempelen als terroristen vind ik erg knap.....

Hoe noem je Sharon en aanhang?
Of Bush en aanhang?

Goodnight
07-04-04, 12:46
Geplaatst door Vitiges
Goodnight, ik zeg hiermee helemaal niet dat alle Palestijnen terroristen zijn, wel dat sommige terroristen Palestijnen zijn. Op dezelfde manier zijn Sharon- en Bushaanhangers geen terroristen.

Je zegt palestijnen en OBL aanhangers ( ik heb het woordje sommige niet gezien pas bij deze reply)

Wat vind je van Bush en Sharon dan?
vergeet de aanhangers dat vind ik ondersteuners van terorrisme.....maar vind je hen ( Bush en Sharon) vredesduifjes?

want dat vind ik rasechte sophistacted terroristen die de wetten naar hun hand zetten.

Zwarte Schaap
07-04-04, 12:52
Geplaatst door Olive Yao
Wat was er eerder, de kip of het ei?
Het ei was er eerder. Evolutionair gezien was het concept ei eerder dan het concept kip. De Israelische politiek is van begin af aan gericht op het creeren van ''voldongen feiten''. Elke keer een stuk opschuiven en volplanten met kolonisten zodat bij onderhandelingen de Palestijnen voor een voldongen feit staan. Dit mag nooit beloond worden. Het is namelijk puur en alleen de wet van de sterkste en het negeren van de VN resoluties.


Waar schrijf ik dat ze “zomaar” amerikaanse doelen aanvallen?
Integendeel, ik schrijf juist dat ik een stuk van Laden met diens motieven heb. Dat schijf ik zelf, dat was een vraag naar jou toe waar je moet begrijpen dat ik daarmee bedoel dat een aanval op de USA niet zomaar uit de lucht komt vallen.


Bovenaan zijn lijst Wat willen we van jullie? plaats Laden:
dat amerikanen zich tot de moslimse godsdienst bekeren.

Een eindje verder verwijt hij ze dat ze zelf wetten maken, in plaats van de “sharia van Allah” te aanvaarden.
(Zelf wetten maken noemen sommige mensen autonomie en democratie). Ik weet niet waar je dit allemaal vandaan maar dit moet je echt niet serieus opvatten. De eerste keer dat we van Osama hoorden waren aanslagen na de 1ste golf oorlog. Zijn hoofdmotief is nog altijd de aanwezigheid van USA miliatiren in SA.

april 1991: Bin Laden flees Saudi Arabia, after being confined to Jiddah for his opposition to the Saudi alliance with the United States . He moves first to Afghanistan and then to Khartoum, Sudan by 1992 (Source: Newsweek 2/1/99). Sudan had begun to allow any Muslim into the country without a visa, in a display of Islamic solidarity. Allegedly, hundreds of suspected terrorists and ex-mujahedeen come to Sudan as a safe haven (Source: New York Times 9/21/98

1992
According to the current indictment against bin Laden, from 1992 on, bin Laden and other Al Qaeda members stated privately within the organization that:

a) Al Qaeda should put aside its differences with Shiite Muslim terrorist organizations, including Iran and its affiliated terrorist group Hezbollah, to cooperate against the perceived common enemy, the United States and its allies;

b) the US forces stationed on the Saudi peninsula, including both Saudi Arabia and Yemen, should be attacked; and

c) the US forces stationed in the Horn of Africa, including Somalia, should be attacked.

A bomb explodes in a hotel in Aden, Yemen, where US troops had been staying while en route to a humanitarian mission in Somalia. The bomb killed two Austrian tourists; the U.S. soldiers had already left. Two Yemeni Muslim militants, trained in Afghanistan and injured in the blast, are later arrested. US intelligence agencies allege that this was the first terrorist attack involving bin Laden and his associates (Source: New York Times 8/21/98).


Ik wantrouw de motieven van Laden. Volgens mij is hij een onoprechte aansteller.
Ik vermoed dat zijn voornaamste motief geldingsdrang is.

Let wel, dit geldt natuurlijk niet voor zijn verblinde aanhangers.

... What is the meaning of your call for Muslims to take arms against America in particular, and what is the message that you wish to send to the West in general?

The call to wage war against America was made because America has spear-headed the crusade against the Islamic nation, sending tens of thousands of its troops to the land of the two Holy Mosques over and above its meddling in its affairs and its politics, and its support of the oppressive, corrupt and tyrannical regime that is in control . These are the reasons behind the singling out of America as a target. And not exempt of responsibility are those Western regimes whose presence in the region offers support to the American troops there. We know at least one reason behind the symbolic participation of the Western forces and that is to support the Jewish and Zionist plans for expansion of what is called the Great Israel. Surely, their presence is not out of concern over their interests in the region. ... Their presence has no meaning save one and that is to offer support to the Jews in Palestine who are in need of their Christian brothers to achieve full control over the Arab Peninsula which they intend to make an important part of the so called Greater Israel. ...

Bron: Intervieuw met Osama Bin laden in mei 1998.


- Het is niet zo dat de westerse wereld alleen maar of overwegend “onderdrukking legaliseert”.
Onderdrukking komt overal voor, en de westerse wereld doet veel goeds. De VN zit wel in een westerse houdgreep.


- Je gaat hier over iets anders praten. Het ging over 9-11 en moslimterrorisme, en de vraag of dat komt door “Israel” en “amerikaanse politiek”. Eenzijdige standpunten daarover zijn onzinnig en schadelijk Het vragen om toepassing van het Internationaal recht is naar mijn mening een neutrale standpunt.

Max Stirner
07-04-04, 13:03
Geplaatst door taouanza
Ja die link heb ik ook met Bush.
Alhoewel meer symphatie voor de Vikingen kan opbrengen.Veeeeel meer symphatie.


Ja, Bush en die Christenfundamentalisten om hen heen zouden ook zo in de Middeleeuwen passen.
Die vikingen waren trouwens niet zulke lieverdjes hoor vergis je niet ......hun aanpak van de vergrijzing was iedereen van boven de 40 jaar oud van de rotsen afgooien! :verward:

taouanza
07-04-04, 13:09
Geplaatst door Max Stirner
Ja, Bush en die Christenfundamentalisten om hen heen zouden ook zo in de Middeleeuwen passen.
Die vikingen waren trouwens niet zulke lieverdjes hoor vergis je niet ......hun aanpak van de vergrijzing was iedereen van boven de 40 jaar oud van de rotsen afgooien! :verward:

Nee dat ze geen lieverdjes zijn weet ik ook wel. Maar ze gingen niemand zogenaamd 'bevrijden' als je begrijpt wat ik bedoel.

Max Stirner
07-04-04, 13:37
:D ja, ik begrijp wat je bedoelt

taouanza
07-04-04, 15:24
Geplaatst door Vitiges
Nee, 'sommige' stond er niet bij maar 'alle' ook niet. Bush en Sharon vind ik geen terroristen. Ik denk dat jij en ik verschillende definities van terrorisme hanteren.

No kidding.:moe:

Goodnight
07-04-04, 17:05
Geplaatst door Vitiges
Nee, 'sommige' stond er niet bij maar 'alle' ook niet. Bush en Sharon vind ik geen terroristen. Ik denk dat jij en ik verschillende definities van terrorisme hanteren.

Als ik zeg Nederlanders dan ga jij er ook vanuit dat ik dat in het algemeen bedoel, dus ga niet lopen kontdraaien GJ.
Idd we hanteren beiden andere definities: voor mijn het allemaal misdadigers: Sharon, OBL, Bush.

Jij meet liever met twee maten: misdaden die worden gepleegd door arabische terorristen keur je wel af, misdaden gepleegd door Sharon en Bush en co dat kan je dus wel begrijpen?

Hoe zo selectief?

taouanza
07-04-04, 17:32
Geplaatst door Vitiges
Als iemand praat over, bijvoorbeeld, Nederlandse misdadigers, dan zegt hij toch niet dat alle Nederlanders misdadigers zijn. Nee, hij heeft het alleen over een bepaald groepje in Nederland, dat zich met de misdaad bezighoudt. Op deze manier schreef ik over Palestijnse terroristen, dus alleen over de Palestijnen die terroristen zijn. Deze maken, neem ik aan (en naar ik hoop), nog altijd een minderheid van Palestijnse bevolking uit. Ik had het dus echt niet over alle Palestijnen.

Inderdaad keur ik misdaden van Arabische terroristen af. Jij zegt dat Sharon en Bush ook misdaden gepleegd hebben. Mocht dat waar zijn, en rechtvaardigt het doel niet de middelen, dan zou ik dat ook afkeuren.

You're sick.

Goodnight
07-04-04, 17:36
Geplaatst door Vitiges

Inderdaad keur ik misdaden van Arabische terroristen af. Jij zegt dat Sharon en Bush ook misdaden gepleegd hebben. Mocht dat waar zijn, en rechtvaardigt het doel niet de middelen, dan zou ik dat ook afkeuren.

Waarom keur je de misdaden van B en S niet af dan?
Je keurt de misdaden van sarabische terrorsiten wel af.gebaseerd op wat?
Je gelooft wel dat zij die misdaden plegen, maar de anderen bestempel je niet als misdaden?
Ik vind dit wederom een zwak argument en om de brij heen draaierij.

Maar is voor mij duidelijk welk standpunt je inneemt en met wat voor argumenten zal komen.

En wat betreft de misdaden van schurk Bush en Monster Sharon?
Ja die plegen ze dagelijks....maar dan gesteund door een deel van de andere wereldleiders.

Zoals ik al zei: op een 'beschaafde' manier maken zij zich dagelijks schuldig aan de dood van vele onschuldigen.
Er kleeft meer bleod aan hun handen dan aan dat van 1 terorrist beste GJ.

taouanza
07-04-04, 17:37
Geplaatst door Vitiges
.

Mocht er een gat in de ozonlaag komen
Mocht de paus katholiek zijn.
Mocht de aarde rond zijn
Mocht Chinezen niet op elkaar lijken.
Mocht de Sahara geen zandbak zijn
Mocht een beer van honing houden
.................................................. .

taouanza
07-04-04, 17:38
Geplaatst door Goodnight
Waarom keur je de misdaden van B en S niet af dan?
Je keurt de misdaden van sarabische terrorsiten wel af.gebaseerd op wat?
Je gelooft wel dat zij die misdaden plegen, maar de anderen bestempel je niet als misdaden?
Ik vind dit wederom een zwak argument en om de brij heen draaierij.

Maar is voor mij duidelijk welk standpunt je inneemt en met wat voor argumenten zal komen.

En wat betreft de misdaden van schurk Bush en Monster Sharon?
Ja die plegen ze dagelijks....maar dan gesteund door een deel van de andere wereldleiders.

Zoals ik al zei: op een 'beschaafde' manier maken zij zich dagelijks schuldig aan de dood van vele onschuldigen.
Er kleeft meer bleod aan hun handen dan aan dat van 1 terorrist beste GJ.

Die komen niet voor MOCHT het zo zijn dan zal hij ze afkeuren.:hihi:

Olive Yao
07-04-04, 18:01
AMERIKAANSE ZELFKRITIEK

Uit de volgende stukjes blijkt amerikaanse zelfkritiek.

Dat is belangrijk, want als mensen in staat zijn tot zelfkritiek valt er met ze te praten.

Motto:

Het grootste gebrek aan zelfkritiek blijkt, als iemand zegt dat hij die niet nodig heeft omdat de fout eenzijdig bij de ander ligt


Letter from America

door 60 leden van de amerikaanse intelligentia

february 2002

(…)
SINCE SEPTEMBER 11, millions of Americans have asked themselves and one another, why? Why are we the targets of these hateful attacks? Why do those who would kill us, want to kill us?

We recognize that at times our nation has acted with arrogance and ignorance toward other societies. At times our nation has pursued misguided and unjust policies. Too often we as a nation have failed to live up to our ideals. We cannot urge other societies to abide by moral principles without simultaneously admitting our own society's failure at times to abide by those same principles.
(…)

For many people, including many Americans and a number of signatories to this letter, some values sometimes seen in America are unattractive and harmful. Consumerism as a way of life. The notion of freedom as no rules. The notion of the individual as self-made and utterly sovereign, owing little to others or to society. The weakening of marriage and family life. Plus an enormous entertainment and communications apparatus that relentlessly glorifies such ideas and beams them, whether they are welcome or not, into nearly every corner of the globe.

One major task facing us as Americans, important prior to September 11, is facing honestly these unattractive aspects of our society and doing all we can to change them for the better. We pledge ourselves to this effort.
(…)


War on Iraq: a dissenting view

Howard Zinn, professor in geschiedenis aan Boston University

25 maart 2003

(…)
And I might point out that there were and are family members, who lost [relatives] in the septemberr 11 tragedy, who organized into a group called Families for peacefull tomorrows.

And these are people who from the beginning, as soon as the bombing of Afghanistan began, said, “This is the wrong thing to do. We do not want our loved ones and their deaths to be avenged by causing deaths in another part of the world”.

I remember a woman named Amber Amundsen, whose husband, a pilot, was in the Pentagon when it was attacked and who was killed. And she said: “My husband would not have wanted his death to be responded to by causing the deaths of other people”.
(…)

Sommige Palestijnen zeggen hetzelfde.


Dominance and its Dilemmas

essay door Noam Chomsky, amerikaanse professor

geschreven in 2002

(…)
Since the mid-1940s, Washington has regarded the Gulf as "a stupendous source of strategic power, and one of the greatest material prizes in world history" - in Eisenhower's words, the "most strategically important area of the world" because of its "strategic position and resources." Control over the region and its resources remains a policy imperative. After taking over a core oil producer, and presumably acquiring its first reliable military bases at the heart of the world's major energy-producing system, Washington will doubtless be happy to establish an "Arab façade," to borrow the term of the British during their day in the sun. Formal democracy will be fine, but only if it is of the submissive kind tolerated in Washington's "backyard," at least if history and current practice are any guide.

To fail in this endeavor would take real talent. Even under far less propitious circumstances, military occupations have commonly been successful. It would be hard not to improve on a decade of murderous sanctions that virtually destroyed a society that was, furthermore, in the hands of a vicious tyrant who ranked with others supported by the current incumbents in Washington: Romania's Ceausescu, to mention only one of an impressive rogues gallery. Resistance in Iraq would have no meaningful outside support, unlike Nazi-occupied Europe or Eastern Europe under the Russian yoke, to take recent examples of unusually brutal states that nevertheless assembled an ample array of collaborators and achieved substantial success within their domains.

The grand strategy authorizes Washington to carry out "preventive war": preventive, not pre-emptive. Whatever the justifications for pre-emptive war may sometimes be, they do not hold for preventive war, particularly as that concept is interpreted by its current enthusiasts: the use of military force to eliminate an invented or imagined threat, so that even the term "preventive" is too charitable. Preventive war is, very simply, the "supreme crime" condemned at Nuremberg.

That is widely understood. As the US invaded Iraq, Arthur Schlesinger wrote that Bush's grand strategy is "alarmingly similar to the policy that imperial Japan employed at Pearl Harbor, on a date which, as an earlier American president said it would, lives in infamy." FDR was right, he added, "but today it is we Americans who live in infamy." It is no surprise that "the global wave of sympathy that engulfed the United States after 9/11 has given way to a global wave of hatred of American arrogance and militarism," and the belief that Bush is "a greater threat to peace than Saddam Hussein."
(…)

Olive Yao
07-04-04, 18:03
Remarks on freedom and security

redevoering door Al Gore

9 november 2003

(deze goede redevoering van Al Gore kun je lezen op www.MoveOn.org)


(…)
But first, let’s be clear about what happened: this was little more than a cheap and cruel political stunt by John Ashcroft. More than 99% of the mostly Arab-background men who were rounded up had merely overstayed their visas or committed some other minor offense as they tried to pursue the American dream just like most immigrants. But they were used as extras in the Administration’s effort to give the impression that they had caught a large number of bad guys. And many of them were treated horribly and abusively.

Consider this example reported in depth by Anthony Lewis:
“Anser Mehmood, a Pakistani who had overstayed his visa, was arrested in New York on October 3, 2001. The next day he was briefly questioned by FBI agents, who said they had no further interest in him. Then he was shackled in handcuffs, leg irons, and a belly chain and taken to the Metropolitan Detention Center in Brooklyn. Guards there put two more sets of handcuffs on him and another set of leg irons. One threw Mehmood against a wall. The guards forced him to run down a long ramp, the irons cutting into his wrists and ankles. The physical abuse was mixed with verbal taunts.
“After two weeks Mehmood was allowed to make a telephone call to his wife. She was not at home and Mehmood was told that he would have to wait six weeks to try again. He first saw her, on a visit, three months after his arrest. All that time he was kept in a windowless cell, in solitary confinement, with two overhead fluorescent lights on all the time. In the end he was charged with using an invalid Social Security card. He was deported in May 2002, nearly eight months after his arrest.

The faith tradition I share with Ashcroft includes this teaching from Jesus: “whatsoever you do unto the least of these, you do unto me.”

And make no mistake: the disgraceful treatment suffered by many of these vulnerable immigrants at the hands of the administration has created deep resentments and hurt the cooperation desperately needed from immigrant communities in the U.S.and from the Security Services of other countries.
(…)


Onderstaande toespraak gaat over hoe de strijd tegen terrorisme de “open samenleving” en democratie in gevaar brengt.
Tussendoor gaat hij even in op U. S. militaire bases overal in de wereld.


Feind im Visier
Im Kampf gegen den Terror gefährden westliche Demokratien die Grundlagen ihrer Freiheit

Richard Rorty, amerikaanse filosoof

toespraak voor het Berliner Einstein Forum

die Zeit 18 maart 2004 nr.13


(…)
Der weit verbreitete Verdacht, der Krieg gegen den Terror sei potenziell gefährlicher als der Terrorismus selbst, scheint mir vollkommen gerechtfertigt.
(…)

Die Angst vor solchen Entwicklungen ist unter Amerikanern wie mir allerdings weit mehr verbreitet als unter Europäern, denn nur in den Vereinigten Staaten hat die Regierung behauptet, wir befänden uns in einem anhaltenden Kriegszustand. Der Essayist Christopher Hitchens hat bereits darüber gespottet, amerikanische Linke hätten mehr Angst vor dem Justizminister John Ashcroft als vor Osama bin Laden selbst.

In der Tat, ich gehöre genau zu der Sorte Mensch, an die Hitchens dachte. Mein erster Gedanke am 11. September 2001 war, dass "die Bush-Regierung dies in der gleichen Weise ausnutzen wird wie die Nazis den Reichstagsbrand". Diese Befürchtung hat sich zwar nicht ganz, aber doch teilweise bewahrheitet. Das Weiße Haus verlangte sofort nach Sondervollmachten, und viele davon wurden ihm auch vom Kongress gewährt.
(…)

Im Übrigen ist es höchste Zeit, endlich jene Abkommen offen zu legen, die es möglich gemacht haben, die Erde mit über 700 US-Militärstützpunkten zu überziehen. Die Gründe dafür, der Öffentlichkeit diese Informationen vorzuenthalten, waren schon im Kalten Krieg schwach genug.
(…)

Nicht nur das. Die Hochkultur würde politisch bedeutungslos, wie es in der Sowjetunion üblich war und in China noch immer ist. Keine unzensierten Medien mehr, auch keine Studentenproteste. Und so gut wie keine Zivilgesellschaft. Das allerdings bedeutete die Rückkehr zum Ancien R,gime, wobei das Establishment derer, die für nationale Sicherheit zuständig wären, die Rolle des Hofes in Versailles innehätten.

Würde dieses trostlose Szenario im Westen Wirklichkeit, dann würde sich für weite Teile der Welt das Leben kaum ändern. Denn in den armen Ländern wird die Gesellschaft noch immer nach feudalem Muster organisiert. Im Nordosten Brasiliens oder in den Dörfern Äquatorialafrikas und Zentralasiens würde niemand zur Kenntnis nehmen, dass sich die Welt verändert hat und ein Licht verloschen ist. In den Ländern allerdings, die den größten moralischen Fortschritt erlebt haben, käme alles zum Stillstand. Und einige Generationen später würde eine Hand voll verträumter Leser in alten Büchern den utopischen Fantasien von der offenen Gesellschaft nachtrauern.
(…)

Olive Yao
07-04-04, 18:13
Onderstaand artikel is een litanie van woedend cynisme tegen Amerika. Een paar toepasselijke passages:


Mesopotamia. Babylon. The Tigris and Euphrates

By Arundhati Roy

amerikaanse journalist in Irak, geschreven tijdens de oorlog

(…)
When the Arab TV station al-Jazeera shows civilian casualties it's denounced as "emotive" Arab propaganda aimed at orchestrating hostility towards the "Allies", as though Iraqis are dying only in order to make the "Allies" look bad. Even French television has come in for some stick for similar reasons. But the awed, breathless footage of aircraft carriers, stealth bombers and cruise missiles arcing across the desert sky on American and British TV is described as the "terrible beauty" of war.

When invading American soldiers (from the army "that's only here to help") are taken prisoner and shown on Iraqi TV, George Bush says it violates the Geneva convention and "exposes the evil at the heart of the regime". But it is entirely acceptable for US television stations to show the hundreds of prisoners being held by the US government in Guantanamo Bay, kneeling on the ground with their hands tied behind their backs, blinded with opaque goggles and with earphones clamped on their ears, to ensure complete visual and aural deprivation. When questioned about the treatment of these prisoners, US Government
officials don't deny that they're being being ill-treated. They deny that they're "prisoners of war"! They call them "unlawful combatants", implying that their ill-treatment is legitimate! (So what's the party line on the massacre of prisoners in Mazar-e-Sharif, Afghanistan?
Forgive and forget? And what of the prisoner tortured to death by the special forces at the Bagram airforce base? Doctors have formally called it homicide.)
(…)

Why should propaganda be the exclusive preserve of the western media? Just because they do it better? Western journalists "embedded" with troops are given the status of heroes reporting from the frontlines of war. Non-"embedded" journalists (such as the BBC's Rageh Omaar, reporting from besieged and bombed Baghdad, witnessing, and clearly affected by the sight of bodies of burned children and wounded people) are undermined even before they begin their reportage: "We have to tell you that he is being monitored by the Iraqi authorities."
(…)

We oughtn't to be surprised though. It's old tactics. They've been at it for years. Consider this moderate proposal by John McNaughton from the Pentagon Papers, published during the Vietnam war: "Strikes at population targets (per se) are likely not only to create a counterproductive wave of revulsion abroad and at home, but greatly to increase the risk of enlarging the war with China or the Soviet Union. Destruction of locks and dams, however - if handled right - might ... offer promise. It should be studied. Such destruction does not kill or drown people. By shallow-flooding the rice, it leads after time to widespread starvation (more than a million?) unless food is provided - which we could offer to do 'at the conference table'."

Times haven't changed very much. The technique has evolved into a doctrine. It's called "Winning Hearts and Minds".
(…)

At the end of it all, it remains to be said that dictators like Saddam Hussein, and all the other despots in the Middle East, in the central Asian republics, in Africa and Latin America, many of them installed, supported and financed by the US government, are a menace to their own people. Other than strengthening the hand of civil society (instead of weakening it as has been done in the case of Iraq), there is no easy, pristine way of dealing with them. (It's odd how those who dismiss the peace movement as utopian, don't hesitate to proffer the most absurdly dreamy reasons for going to war: to stamp out terrorism, install democracy, eliminate fascism, and most entertainingly, to "rid the world of evil-doers".)

Regardless of what the propaganda machine tells us, these tin-pot dictators are not the greatest threat to the world. The real and pressing danger, the greatest threat of all is the locomotive force that drives the political and economic engine of the US government
(…)


Let op dat Roy niet eenzijdig is, en waar ze mogelijkheid voor een oplossing ziet:


Suddenly, I, who have been vilified for being "anti-American" and "anti-west", find myself in the extraordinary position of defending the people of America. And Britain.

Those who descend so easily into the pit of racist abuse would do well to remember the hundreds of thousands of American and British citizens who protested against their country's stockpile of nuclear weapons.
And the thousands of American war resisters who forced their government to withdraw from Vietnam.
They should know that the most scholarly, scathing, hilarious critiques of the US government and the "American way of life" comes from American citizens.
And that the funniest, most bitter condemnation of their prime minister comes from the British media.
Finally they should remember that right now, hundreds of thousands of British and American citizens are on the streets protesting the war.
The Coalition of the Bullied and Bought consists of governments, not people.
More than one third of America's citizens have survived the relentless propaganda they've been subjected to, and many thousands are actively fighting their own government. In the ultra-patriotic climate that prevails in the US, that's as brave as any Iraqi fighting for his or her homeland.

While the "Allies" wait in the desert for an uprising of Shia Muslims on the streets of Basra, the real uprising is taking place in hundreds of cities across the world. It has been the most spectacular display of public morality ever seen.

Most courageous of all, are the hundreds of thousands of American people on the streets of America's great cities - Washington, New York, Chicago, San Francisco.
The fact is that the only institution in the world today that is more powerful than the American government, is American civil society. American citizens have a huge responsibility riding on their shoulders. How can we not salute and support those who not only acknowledge but act upon that responsibility? They are our allies, our friends.

Olive Yao
07-04-04, 18:21
Het grootste gebrek aan zelfkritiek blijkt, als iemand zegt dat hij die niet nodig heeft omdat de fout eenzijdig bij de ander ligt

- Nog iets over Ladens motieven voor terrorisme


Letter from America:

“Moreover, in a democracy such as ours, in which government derives its power from the consent of the governed, policy stems at least partly from culture, from the values and priorities of the society as a whole. Though we do not claim to possess full knowledge of the motivations of our attackers and their sympathizers, what we do know suggests that their grievances extend far beyond any one policy, or set of policies. After all, the killers of September 11 issued no particular demands; in this sense, at least, the killing was done for its own sake. The leader of Al Qaeda described the "blessed strikes" of September 11 as blows against America, "the head of world infidelity". Clearly, then, our attackers despise not just our government, but our overall society, our entire way of living. Fundamentally, their grievance concerns not only what our leaders do, but also who we are”.


Letter to America:

De duidelijkste uitspraak daarover van Laden is:

“It is saddening to tell you that you are the worst civilization witnessed by the history of mankind”.


Als eerste reden daarvoor geeft Laden:

“You are the nation who, rather than ruling by the shariah of Allah in its Constitution and Laws, choose to invent your own laws as you will and desire. You separate religion from your policies, contradicting the pure nature which affirms Absolute Authority to the Lord and your Creator. You flee from the embarrassing question posed to you: How is it possible for Allah the Almighty to create His creation, grant them power over all the creatures and land, grant them all the amenities of life, and then deny them that which they are most in need of: knowledge of the laws which govern their lives?”


Een andere opvallende uitspraak in die context is:

“(…) the Jews have taken control of your economy, through which they have then taken control of your media, and now control all aspects of your life making you their servants (…)”


Hij gaat verder met praten over sex, drugs en rock & roll – ook dat maakt kennelijk deel uit van zijn motieven:

“ …the immoral acts of fornication, homosexuality, intoxicants, gambling's …”

“You are a nation that permits acts of immorality, and you consider them to be pillars of personal freedom. You have continued to sink down this abyss from level to level until incest has spread amongst you, in the face of which neither your sense of honour nor your laws object.
Who can forget your President Clinton's immoral acts committed in the official Oval office? After that you did not even bring him to account, other than that he 'made a mistake', after which everything passed with no punishment. Is there a worse kind of event for which your name will go down in history and remembered by nations?”

Dat heeft in ieder geval een mooie woordspeling opgeleverd, the Oral office. En het heeft de sigarenbranche veel goed gedaan.


“And because of all this, you have been described in history as a nation that spreads diseases that were unknown to man in the past. Go ahead and boast to the nations of man, that you brought them AIDS as a Satanic American Invention”.

Inmiddels hebben ze ook SARS uitgevonden.



geplaatst door Maarten
Ik heb Bin Laden nog bijna begrijpelijk genoemd, of in elk geval de steun die hij van anderen kreeg door zijn argumentaties, en zonder welke hij 911 mogelijk niet eens voor elkaar had gekregen! Een man reageerde meteen met een lijst van die argumentaties van OBL zelf. Punt.

(geen commentaar)

taouanza
07-04-04, 18:31
When the Arab TV station al-Jazeera shows civilian casualties it's denounced as "emotive" Arab propaganda aimed at orchestrating hostility towards the "Allies", as though Iraqis are dying only in order to make the "Allies" look bad.

Deze vind ik echt goed.

Maarten
07-04-04, 18:43
Geplaatst door Olive Yao

Hallelujah!!!......

Olive Yao
07-04-04, 18:45
Geplaatst door taouanza
Deze vind ik echt goed.
My kind of woman.

Sorry voor de lange stukken text, maar ik wil dit punt even duidelijk maken.

Ficha
07-04-04, 19:17
Geplaatst door Goodnight
Twee en een half jaar na dato blijf ik me nog steeds verbazen over de link die telkens te pas en te onpas met 11/9 wordt gelegd.

In bijna elke Amerikaanse tvserie of flim wordt die datum genoemd.
Ondanks het tragische ervan bekt het lekker: 119.


Dit bekt ook wel lekker: 911 - nine-eleven

Datumaanduiding in de VS: MM-DD-JJJJ

DUS

:wat?!:

gEwE :jeweetog:

Bismilaah
07-04-04, 19:37
Geplaatst door Goodnight
Twee en een half jaar na dato blijf ik me nog steeds verbazen over de link die telkens te pas en te onpas met 11/9 wordt gelegd.

In bijna elke Amerikaanse tvserie of flim wordt die datum genoemd.
Ondanks het tragische ervan bekt het lekker: 119.

Na 11/9 zal niets meer hetzelfde worden, de wereld heeft een gedaante verwisseling ondergaan.

Althans dat geloven veel mensen en als ik af moet gaan op de tv series en films, het grootste gros van de Amerikanen zeker.

Net weer, ik keek naar een van mijn favo series: Boston Public.
Deze serie gaat over een middelbare school in Amerika.
Dit keer ging het over een leraar die verdacht werd van een relatie met een van zijn leerlingen.

Achteraf bleek dat het niet waar was, maar dat het meisje verliefd op hem was en dat opschreef in haar dagboek ( wat haar mama weer stiekem had gelezen).

Enfin, de directuer heeft vervolgens een gesprek naar anleiding hier van met de desbetreffende leraar die helemaal van zijn stuk is en niet begrijpt waarom ze verliefd op hem is.

En nu komt ie:

de directeur gaf als verklaring dat veel kinderen zich na 11/9 onveilig voelden en steun zochten bij ouderen.........

Ik stond echt eerlijk waar perplex over dit staaltje van meesterschap om hoe dan ook, in wat voor situatie dan ook de link te leggen met 11/9......

Alhoewel ik niet in complottheorien geloof of samenzweringen begin ik er toch echt aan te twijfelen of dit niet een manier is mensen te indoctrineren......

Echtgenoot: Het eten is aangebrand!
Echtgenote: dat kwam omdat ik op dat moment aan 11/9 dacht schat.

Juf: je bent te laat.
Kind: de bus kwam te laat doordat de chauffeur niet om 11 voor negen weg wilde rijden.


Vriendje: ik maak het uit.
Vriendinnetje: waarom dan?Ik hou toch heel veel van je?
Vriendje: sinds 11/9 kan ik geen relaties meer aangaan.

Just blame it on 11/9.


Wat is er mis met het relateren van alles wat mis gaat met 11-9??? Wat is er nou zo goed aan 11-9 dat dat niet mag??? Van mijn part geven we zelfs 11-9 de schuld van het rotweer op dit moment in Nederland? Tjemig! Waar maak jij je toch druk om zeg!

Yunis
07-04-04, 21:00
Geplaatst door Bismilaah
Wat is er mis met het relateren van alles wat mis gaat met 11-9??? Wat is er nou zo goed aan 11-9 dat dat niet mag??? Van mijn part geven we zelfs 11-9 de schuld van het rotweer op dit moment in Nederland? Tjemig! Waar maak jij je toch druk om zeg!

:student:
Ik kan me haar ergenis goed voorstellen... De gebeurtenis in USA weegt niet op tegen gebeurtenissen elders op de wereld. Dagelijks sterven er duizenden door geweld.... overal op de wereld...Toch wordt er zo overdreven veel aandacht gegeven aan deze in de wereldgeschiedenis kleine voorval....
De veramerikanisering van Europa en met name van ons schoothondje Nederland is in ver gevorderde stadium.....9-11 overschaduwt alle echte wereldschokkende gebeurtenissen zoals Rwanda, Palestina, Irak etc. etc. Het veramerikanisering van Nederland is een bewijs van een totaal misvorming van de geschiedenis....
Zoals Kofi Annan al zei "er zijn meer belangrijkere dingen in deze wereld" dan die gebeurtenis..... en met meer, véél meer slachtoffers... :zweep: :zweep:

Zwarte Schaap
07-04-04, 21:09
Geplaatst door Vitiges
Ik ga vooralsnog niet mee met je vooronderstelling dat Bush en Sharon misdadigers zijn. Er zijn nog geen objectieve feiten die dat bevestigen.

H.itler heeft ook niet eigenhandig mensen vermoord zo bezien was hij ook geen misdadiger.

Olive Yao
07-04-04, 21:13
Geplaatst door Vitiges
Ik ga vooralsnog niet mee met je vooronderstelling dat Bush en Sharon misdadigers zijn. Er zijn nog geen objectieve feiten die dat bevestigen.
Hangt ervanaf hoe je "misdadiger" definieert.

Someone could make a good case - a really good case.
Gebaseerd op objectieve feiten.

Geen vooronderstelling van Goodnight, denk ik.

Zwarte Schaap, jij nog bedankt voor je zinnige reactie een paar blz. hierboven.



(stop nu echt)

taouanza
07-04-04, 21:42
Geplaatst door Vitiges
Heel erg foute vergelijking.


:rolleyes:

Maarten
08-04-04, 01:12
Geplaatst door Vitiges
Ik ga vooralsnog niet mee met je vooronderstelling dat Bush en Sharon misdadigers zijn. Er zijn nog geen objectieve feiten die dat bevestigen.

Nieuw hier he? Geeft niet, je hebt maar een paar duizend postings over Israelische misdaad gemist.
Af en toe zie je een soort samenvatting, zoals hier:

http://www.maroc.nl/nieuws/forums/showthread.php?s=&postid=1039768#post1039768

Het leest niet helemaal lekker, maar de optiek is zinnig. Die kijkt gewoon naar algemeen geaccepteerd recht. Grondgedachte is dat de verhouding tussen mensen, of groepen van mensen door recht beheerst wordt, en dat je het bestan van recht, en de inbreuken daarop dus prima kunt nemen als meetlat voor wat er mis is daar, en wie het is, die de problemen dus veroorzaakt.
Het gaat dus over lijsten van categorieen van recht, die geschonden worden. Tikje saai en abstract, want de smakelijke details blijven je bespaard. Conclusie? Israeli's schenden ónvergelijkbaar meer rechten dan Palestijnen. Een torenhoog verschil. En Rechtvaardigingsgronden lijken nagenoeg afwezig.
Aardige inleiding in wie er problemen veroorzaakt.

Maarten
08-04-04, 01:30
Geplaatst door Yunis
:student:
Ik kan me haar ergenis goed voorstellen... De gebeurtenis in USA weegt niet op tegen gebeurtenissen elders op de wereld. Dagelijks sterven er duizenden door geweld.... overal op de wereld...Toch wordt er zo overdreven veel aandacht gegeven aan deze in de wereldgeschiedenis kleine voorval....
De veramerikanisering van Europa en met name van ons schoothondje Nederland is in ver gevorderde stadium.....9-11 overschaduwt alle echte wereldschokkende gebeurtenissen zoals Rwanda, Palestina, Irak etc. etc. Het veramerikanisering van Nederland is een bewijs van een totaal misvorming van de geschiedenis....
Zoals Kofi Annan al zei "er zijn meer belangrijkere dingen in deze wereld" dan die gebeurtenis..... en met meer, véél meer slachtoffers... :zweep: :zweep:

Waar, maar dat geldt niet voor dit forum. De aandacht voor dit gaat niet ten koste van andere dingen. En het is maar goed, dat niet alles zo zwaar is hier. Leve Mark over misstanden in de seks of zo, Belgiche katten enz.

Maarten
08-04-04, 01:37
Geplaatst door Olive Yao
4 berichten hierboven heb ik nog een citaat van je geplaatst.

Zag 'm... maar mij is even niet duidelijk of je m'n posting als ondersteuning, of juist als tegenstelling tot die teksten zag. Val je misschien over het woord "begrijpelijk"? Dat is zeker niet synoniem met "mee eens" of zo. Wilde je commentaar? Zeg dan even in welke richting ongeveer, of wat je er bij denkt.

Goodnight
08-04-04, 07:56
Geplaatst door Ficha
Dit bekt ook wel lekker: 911 - nine-eleven

Datumaanduiding in de VS: MM-DD-JJJJ

DUS

:wat?!:

gEwE :jeweetog:

:D

Goodnight
08-04-04, 07:58
Geplaatst door Bismilaah
Wat is er mis met het relateren van alles wat mis gaat met 11-9??? Wat is er nou zo goed aan 11-9 dat dat niet mag??? Van mijn part geven we zelfs 11-9 de schuld van het rotweer op dit moment in Nederland? Tjemig! Waar maak jij je toch druk om zeg!

meskien...je hebt een rotleven?

Is een vrij land als je het nog niet wist en ik mag mijn mening geven als ik iets waanzinnig vind en absurd.
Als je je daar niet in kunt vinden dan is dat weer JOUW mening.

Maar ga me niet vertellen waar ik me wel of niet druk om mag maken!

Goodnight
08-04-04, 08:05
Geplaatst door Olive Yao
(Lees je bericht nu pas)

Toen je deze topic startte, had je toen zo'n heftige discussie verwacht?

Michael Moore is trouwens nog een goed voorbeeld van het amerikaanse vermogen tot zelfkritiek:

"A normal day in America ... The president bombed another nation ..."

En let wel, hij schrijft bestsellers, en Bowling for Columbine heeft een of andere award gewonnen.

Je kunt je natuurlijk afvragen: wat haalt het uit?



(stop nu voor vanavond)

Ik had het niet verwacht eerlijk gezegd.
Ik zag die serie en stond perpelx toen dat verband werd gelegd.Nu werd en wordt het al in eerdere series en dergelijke en bij sommige kon ik dat wel begrijpen ( Third Watch en dergelijke) maar hier zag ik de link gewoonweg niet.
En hoewel de impact van het hele gebeuren niet aan mij voor bij gaat vond ik dit gewoon belachelijk punt.

Bepaalde dingen gebeurden ook voor 911....en die gebeurden toch ook niet vanwege die aanslag?

Anyway, idd weet van M.Moore...hij kreeg toen veel boe geroep bij het uitspreken van zijn 'dankwoord' voor de Oscar.
Sean Penn kan er ook wat van wat zelfkritiek betreft.

Maar idd je vraagt je af: wat haalt het uit.
Heel mooi dat er toch mensen ondanks het hele tragische gebeuren nog in staat zijn om het kaf van het koren te scheiden.

Goodnight
08-04-04, 08:08
Geplaatst door Vitiges
Ik ga vooralsnog niet mee met je vooronderstelling dat Bush en Sharon misdadigers zijn. Er zijn nog geen objectieve feiten die dat bevestigen.

weet je ik zit nu achter mijn pc en weet niet of ik moet lachen om je oh zo zorgvuldig gekozen pragamatische woorden of me moet ergeren.

Ik denk dat ik voor het eerste ga.

heb nog nooit zo veel gemaakte onschuld gezien namelijk!

Weet je wanneer iets een feit is?
Wanneer je er met je kop boven op zit en het feitelijk ziet gebeuren.

Je kan beter eerlijk zeggen dat de politiek van B en S je bevalt en dat hoeveel doden er ook bij zullen vallen je dat als bijkomstigheid ziet.

Zo doorzichtig.......

Bommel Ding
08-04-04, 08:09
Geplaatst door Goodnight
Twee en een half jaar na dato blijf ik me nog steeds verbazen over de link die telkens te pas en te onpas met 11/9 wordt gelegd.

In bijna elke Amerikaanse tvserie of flim wordt die datum genoemd.
Ondanks het tragische ervan bekt het lekker: 119.

Na 11/9 zal niets meer hetzelfde worden, de wereld heeft een gedaante verwisseling ondergaan.

Althans dat geloven veel mensen en als ik af moet gaan op de tv series en films, het grootste gros van de Amerikanen zeker.

Net weer, ik keek naar een van mijn favo series: Boston Public.
Deze serie gaat over een middelbare school in Amerika.
Dit keer ging het over een leraar die verdacht werd van een relatie met een van zijn leerlingen.

Achteraf bleek dat het niet waar was, maar dat het meisje verliefd op hem was en dat opschreef in haar dagboek ( wat haar mama weer stiekem had gelezen).

Enfin, de directuer heeft vervolgens een gesprek naar anleiding hier van met de desbetreffende leraar die helemaal van zijn stuk is en niet begrijpt waarom ze verliefd op hem is.

En nu komt ie:

de directeur gaf als verklaring dat veel kinderen zich na 11/9 onveilig voelden en steun zochten bij ouderen.........

Ik stond echt eerlijk waar perplex over dit staaltje van meesterschap om hoe dan ook, in wat voor situatie dan ook de link te leggen met 11/9......

Alhoewel ik niet in complottheorien geloof of samenzweringen begin ik er toch echt aan te twijfelen of dit niet een manier is mensen te indoctrineren......

Echtgenoot: Het eten is aangebrand!
Echtgenote: dat kwam omdat ik op dat moment aan 11/9 dacht schat.

Juf: je bent te laat.
Kind: de bus kwam te laat doordat de chauffeur niet om 11 voor negen weg wilde rijden.


Vriendje: ik maak het uit.
Vriendinnetje: waarom dan?Ik hou toch heel veel van je?
Vriendje: sinds 11/9 kan ik geen relaties meer aangaan.

Just blame it on 11/9.
Doet me een beetje denken aan moslims die alles op de zionisten afschuiven.

Goodnight
08-04-04, 08:14
Geplaatst door Vitiges
Laten we ons maar aan de feiten houden en niet ingaan op ellenlange verhalen van een zieke, warhoofdige jurist die, zich op dit moment in een manische periode bevindend, en alleen maar in staat zich in één kant van de zaak te verdiepen, geïnfecteerd door de propagandamachine van de terroristen, iedereen zijn versie van de waarheid probeert op te dringen.

A.wat is voor jou een feit? ( dat kan voor iemand anders weer tegengestelde zijn)
B.Wie is die warrige jurist?Een medeprikker?
Dat zie je als een feit?Objectief of subjectief?
C.verdiepen in 1 kant van het verhaal is jou ook niet vreemd.
B.Jij bent daar ook niet vies van....je bent geinfecteerd door de propagandamachine van de andere terroristen : Bush en Sharon.

Goodnight
08-04-04, 08:16
Geplaatst door Bommel Ding
Doet me een beetje denken aan moslims die alles op de zionisten afschuiven.

Ja? mij doet het denken aan mensen die zich wentelen in een slachtoffer rol en voor alles wat hen overkomt in hun leven de oorzaak leggen bij een of andere gebeurtenis.

Vreemd isn't it?

Zwarte Schaap
08-04-04, 08:35
Geplaatst door Vitiges
Laten we ons maar aan de feiten houden en niet ingaan op ellenlange verhalen van een zieke, warhoofdige jurist die, zich op dit moment in een manische periode bevindend, en alleen maar in staat zich in één kant van de zaak te verdiepen, geïnfecteerd door de propagandamachine van de terroristen, iedereen zijn versie van de waarheid probeert op te dringen.

Als je het zo graag bij de feiten wil houden, onthou je dan van uitspraken over Maarten en speel het dan niet op de man.

Goodnight
08-04-04, 09:20
Geplaatst door Vitiges
Feiten zijn zaken die voor iedereen te controleren zijn. Voorbeeld: in Madrid is een aanslag geweest met honderden doden tot gevolg. Daar is iedereen het over eens en niemand zal het betwisten.
Een mening is een oordeel dat iemand over een dergelijke gebeurtenis heeft, in het geval van Madrid uiteenlopend van absolute afkeuring tot goedkeuring als middel om de islam te verbreiden.
Jouw kwalificaties over Bush en Sharon zijn duidelijk meningen. meningen die ik niet deel maar die ik wel respecteer. Dat respect probeer ik uit te drukken in taal- en woordgebruik.
Mijn uitlatingen over Maarten zijn inderdaad subjectief, psycholiserend en ad hominem, maar dat is een zaak tussen hem en mij die een geschiedenis heeft.
Tenslotte, je bezorgdheid over mijn blootstaan aan propaganda vind ik ontroerend, maar maak je geen zorgen, ik krijg informatie van zoveel mogelijk kanten (zit niet voor niets op maroc.nl) en vorm op grond daarvan mijn mening.

Je versimpelt daarmee wel de feiten beste GJ.
Het zijn niet mijn kwalificaties, dit zijn ook feiten zoals jij het noemt.Alleen jij ziet het blijkbaar als bijkomstigheden dat Bush onder valse voorwendsels Irak binnenvalt.Sharon bewust een vredesplan sabboteert.Ow nee dat is natuurlijk 'zelfverdediging'.
Dank voor je respect,maar is niet een mening is een feit zoals ik al eerder opmerkte: Bush en Sharon zijn gewoon hetzelfde als bepaalde oorlogsmisdadigers alleen weten zij het geheel te gieten in een vorm van allerlei wetten.

Jouw uitlatingen over Maarten heb ik niets mee te maken dus als je hem iets te vertellen heb dan moet je dat aan hem richten en niet tussen een antwoord aan mij plaatsen.

Verde maak ik me niet bezorgd over het wel of niet blootstaan van jou aan allerlei propaganda.
Je kan nieuws van verschillende kanten halen, maar uiteindelijk haal je er alleen uit wat voor jou van belang is,wat jou in je mening bevestigt,
De reden waarom je op maroc.nl is prikt is mij enigzins wel duidelijk.....

laat ik het zo zeggen: je bent niet hier omdat je bewijzen wil die je van mening zullen doen veranderen...eerder het tegendeel.

Goodnight
08-04-04, 09:58
Geplaatst door Vitiges
]Dat Bush onder valse voorwendsels Irak is binnengevallen, is twijfelachtig. Twijfelachtig???

Ik ben het wel met je eens dat hij het gevaar van Saddams massavernietigingswapens een beetje heeft aangedikt. wat wordt het twijfelachtig of ben je het een BEETJE met me eens.
Kom op GJ, dat kan wat duidelijker....niet zo omslachtig en omzichtig omspringen met je mening.

Maar daarmee is iemand nog geen misdadiger, je gebruikt nu zelfs het woord oorlogsmisdadiger. Dat is een mening die ik niet deel want ik ben ervan overtuigd dat zijn motieven goed waren. Wat moet iemand doen om tot misdadiger in jouw ogen bestempeld te worden.Het feit dat iemand onder valse voorwendsels een land binnen valt zegt genoeg, als zijn bedoelingen zo goed waren als jij beweert dan was dat niet nodig geweest.Dan was het ook niet nodig geweest om de iegen soldaten boven de internationale wetten te stellen in het geval ze oorlogsmisdaden plegen.Hij ontrekt zich gewoon aan alle wetten waar de rest van de sukkels van de wereld zich dienen aan te houden.Als je vindt dat je boven de wet staat ben je gewoon een MISDADIGER.


Je uitspraak over de vredessabotage van Sharon is ook een bepaalde interpretatie. Als je de feiten van het afgelopen jaar bekijkt, dan weet je dat de schuld zeker voor een groot deel bij de Palestijnen ligt. Je mededeling dat Sharon een oorlogsmisdadiger is, hangt dan ook erg lucht. Je weet dat de aanlasgane die de palestijnen plegen uit wanhoop worden gepleegd.Als je wordt onderdrukt dan ga je als een kat in het nauw de vreemdste caprioeln uithalen.Feit is dat Israel op bijna ieder gebied machtiger is dan de Palestijnen.En daar bewust misbruik van maakt.Maar het tij zal keren.David heeft ook Goliath verslagen.......hoe ironisch....

Tenslotte: hoe kan iets je nu "enigszins wel duidelijk" zijn? Dat is een innerlijke tegenstrijdigheid en laat nog veel ruimte voor twijfel.

Zolang iemand mij niet met open vizier tegenmoet treed laat ik ruimte voor twijfel.Voordeel van de twijfel zullen we maar zeggen.
Toch kan je ook de boodschap duidelijk tussen de regels door lezen.
En dat is nu bij jou het geval.
Hoewel je het niet duidelijk uitspreekt, zijn je intenties vrijwel duidelijk.

Maar nogmaals, voordeel van de twijfel.....

Goodnight
08-04-04, 10:42
Geplaatst door Vitiges
Ik merk dat je je geïrriteerd voelt. Je noemt nu heel veel zaken waarover we op zichzelf al een hele discussie kunnen opzetten. Ook kunnen we natuurlijk lang en breed praten over de motieven waarom we op dit prikbord discussiëren. Ik wil me nu toch maar even beperken tot de feiten en meningen waarover we het net hadden. De kern van mijn verhaal is dat ik vind dat veel dingen als feiten gepresenteerd worden terwijl ze allerminst onomstotelijk vast staan. Ik vind het belangrijk om vast te stellen wat de werkelijke feiten zijn. Daarna kunnen we wel eens gaan kijken welke mening we erover hebben.

Ik ben niet geirriteerd.Ik reageer alleen minder koel en emotieloos.

Nou vooruit laten we ons beperken tot de feiten.
Je geeft aan dat bepaalde dingen als feiten worden gepresenteerd maar niet onomstotelijk vast staan.

Vraag: geloof jij dat de aanslagen die gepleegd zijn in Madrid ( om een recent voorbeeld te noemen) dat dit gedaan is door moslimextremisten en dat die moslimextremisten van AlQaida zijn?

Zoja, waar baseer jij je op dat dit een feit is?

Vraag 2: Bush is Irak binnengevallen onder het mom van kernwapens, dictatuur etc. etc.
Is dit voor jou een feit?

Zoja, waar baseer jij je op dat dit een feit is?

We gaan ons nu alleen aan feiten wijden.

Bismilaah
09-04-04, 23:04
Geplaatst door Yunis
:student:
Ik kan me haar ergenis goed voorstellen... De gebeurtenis in USA weegt niet op tegen gebeurtenissen elders op de wereld. Dagelijks sterven er duizenden door geweld.... overal op de wereld...Toch wordt er zo overdreven veel aandacht gegeven aan deze in de wereldgeschiedenis kleine voorval....
De veramerikanisering van Europa en met name van ons schoothondje Nederland is in ver gevorderde stadium.....9-11 overschaduwt alle echte wereldschokkende gebeurtenissen zoals Rwanda, Palestina, Irak etc. etc. Het veramerikanisering van Nederland is een bewijs van een totaal misvorming van de geschiedenis....
Zoals Kofi Annan al zei "er zijn meer belangrijkere dingen in deze wereld" dan die gebeurtenis..... en met meer, véél meer slachtoffers... :zweep: :zweep:


Ergernis waar over? Het gaat toch om 911??? Als ze zin hebben om alles te relateren aan 911 doen ze toch lekker? En een klein voorval is het niet hoor? 911 is de start van de negatieve beeldvorming van de Islam. Door wie? Juist door zgn. moslims! Palestina zie ik elke dag in de media en Irak idem dito. Dus dat 911 alles overschaduwt klopt voor geen meter! Mensen die alleen kijken naar de NOS en RTL4 zien inderdaad niets anders dan 911. Schaf een schotel aan en bekijk de Arab zenders zou ik zeggen!

Bismilaah
09-04-04, 23:10
Geplaatst door Goodnight
meskien...je hebt een rotleven?

Is een vrij land als je het nog niet wist en ik mag mijn mening geven als ik iets waanzinnig vind en absurd.
Als je je daar niet in kunt vinden dan is dat weer JOUW mening.

Maar ga me niet vertellen waar ik me wel of niet druk om mag maken!


Meskiena, ik zeg nergens dat je je niet druk mag maken. Ik vraag me alleen af waarom je je druk maakt om lucht? Ik adviseer je een schotel aan te schaffen en je te begeven op de Arabische zenderlijst. Die zullen jou ongetwijfeld tegemoet komen!

Rode Smurf
09-04-04, 23:11
Geplaatst door Bismilaah
Ergernis waar over? Het gaat toch om 911??? Als ze zin hebben om alles te relateren aan 911 doen ze toch lekker? En een klein voorval is het niet hoor? 911 is de start van de negatieve beeldvorming van de Islam. Door wie? Juist door zgn. moslims! Palestina zie ik elke dag in de media en Irak idem dito. Dus dat 911 alles overschaduwt klopt voor geen meter! Mensen die alleen kijken naar de NOS en RTL4 zien inderdaad niets anders dan 911. Schaf een schotel aan en bekijk de Arab zenders zou ik zeggen!

Maar is de wijze waarop arabische media het leed van moslims uitvergroten, anders dan die waarop de westerse media het westerse leed uivergroten?

Bismilaah
10-04-04, 01:09
Geplaatst door Rode Smurf
Maar is de wijze waarop arabische media het leed van moslims uitvergroten, anders dan die waarop de westerse media het westerse leed uivergroten?


Het leed in de westerse wereld wordt door de Arabische zenders uitgezonden zoals het door veel integere westerse zenders wordt uitgezonden (bijv. de BBC). Maar het leed in de Arabische wereld wordt door de westerse media niet integer verslagen en berust maar al te vaak niet op waarheidsgetrouwe feiten of berust op verdraaide feiten, gestoken in gekleurde jasjes. Als je zou zien hoe de Palestijnen dagelijks worden gemarteld, beroofd van vrijheid, gekleineerd, vermoord, verkracht en ga zo verder dan zou je kokhalzen! Dat krijg je op de Arab zenders te zien, net zoals de zinloze zelfmoordaanslagen door Palestijnen op onschuldige mensen. Zulke zenders verdienen het predikaat integer.

ps:Het meeste leed in de islamitische wereld gebeurt met goedkeuring van het Westen!

Goodnight
10-04-04, 10:28
Geplaatst door Bismilaah
Meskiena, ik zeg nergens dat je je niet druk mag maken. Ik vraag me alleen af waarom je je druk maakt om lucht? Ik adviseer je een schotel aan te schaffen en je te begeven op de Arabische zenderlijst. Die zullen jou ongetwijfeld tegemoet komen!

Meskien, het antwoord op jouw vraag is al gegeven:
Ik mag me daar druk om maken als ik dat wens en ben je verder ook geen verklaring daarover schuldig.

Hoef geen schotel aan te schaffen.
En in wat zullen ze me tegenmoet komen?Komen ze jou dan ook tegenmoet?

Als je niets beters te melden heb dan mijn redenen waarom ik dit ter sprake breng afkraken, zou ik je adviseren om beter dan niets in te typen.....

Dus waar jij nu mee bezig bent is een schimmendiscussie waar ik verder niet aan wens deel te nemen.