PDA

Bekijk Volledige Versie : Alle Megapool's dicht...1100 ontslagen in 1 klap



ZbaqZbaq
04-04-04, 22:22
***************************************

APELDOORN Megapool,de elektronicaketen
met 126 winkels in Nederland en België
vraagt uitstel van betaling aan.Dat
heeft de directie van het bedrijf
vanavond per brief aan alle werknemers
laten weten.Megapool kan zijn schulden
niet meer betalen.

De 76 winkels in Nederland en 16 in
België zullen per direct worden
gesloten.De 47 franchisezaken blijven
open.

De directie onderzoekt mogelijkheden
voor een doorstart.Bij Megapool werken
1100 mensen.Zij kregen de brief per
koerier bezorgd.De werknemers noemen de
gang van zaken "onmenselijk".
***************************************

Orakel
04-04-04, 22:37
Las van de week toevallig een artikel waarbij de schuld werd gegeven aan (het Duitse) Mediamarkt. Dat is voor Megapool wat de Aldi voor AH is.

000NobelPrizes
04-04-04, 22:39
Het is wel logisch dat wanneer er minder geld is om te besteden, men ook goedkoper gaat inkopen.

Orakel
04-04-04, 22:46
Geplaatst door 000NobelPrizes
Het is wel logisch dat wanneer er minder geld is om te besteden, men ook goedkoper gaat inkopen.

Hee Nobelientje. Alles wel?

Afgezien van jouw opmerking, is het zo dat het voor een deel ook wel de schuld van Megapool zelf is. Als ik met een FNV- of ander pasje 10% korting kan krijgen, betekent dat dat andere mensen 10% teveel betalen voor hun staafmixer.
En Appie verkoopt dezelfde koeken als de Aldi, maar dan anderhalf keer zo duur.

000NobelPrizes
04-04-04, 22:51
Geplaatst door Orakel
Hee Nobelientje. Alles wel?

Verrot maar alive. En jij?


Afgezien van jouw opmerking, is het zo dat het voor een deel ook wel de schuld van Megapool zelf is. Als ik met een FNV- of ander pasje 10% korting kan krijgen, betekent dat dat andere mensen 10% teveel betalen voor hun staafmixer.
En Appie verkoopt dezelfde koeken als de Aldi, maar dan anderhalf keer zo duur.
Zijn er zoveel mensen met FNV-pasjes die 10% goedkoper kunnen kopen dat het evenredig is aan het percentage dat daarom 10% meer moet betalen? Kan me zoiets nauwelijks voorstellen.
Waar je wel vet voor betaald, is voor de reclamecampagnes waarmee peperdure merken je inwrijven dat je 'erbij' hoort. Wordt toch grif - of juist daarom - gekocht. En sommige mensen jatten zelfs om merkschoentjes aan te kunnen trekken.
Appie sucks - daar ga ik al jaren niet meer heen, de afzetters. Zelfde laken een pak trouwens. Die geven ook teveel uit aan campagnes en promo, en dat betaal je terug met te dure hagelslag.

S@deeQ
04-04-04, 23:02
Geplaatst door 000NobelPrizes
Verrot maar alive. En jij?

.

:stout: Helpt het als ik vandaag ff langs kom :Iluvu:

Orakel
04-04-04, 23:03
Geplaatst door 000NobelPrizes
[B]Verrot maar alive. En jij?

Eet dan ook geen hagelslag mens, die Dr. de Ruyter is een kwakzalver.
Same shit, different day aan deze kant. :hihi:



Zijn er zoveel mensen met FNV-pasjes die 10% goedkoper kunnen kopen dat het evenredig is aan het percentage dat daarom 10% meer moet betalen? Kan me zoiets nauwelijks voorstellen.

Zou je inderdaad denken, maar de fnv heb 1.2 miljoen leden en daarnaast heb je nog andere aan bedrijven gelieerde inkoopverenigingen die 5 tot 10% korting bieden.

Zonder pasje lukt het trouwens ook, wist je dat? Als je een arrogant hoofd opzet of hebt, dan pingel je er ook zo een paar tientjes af.
Doe dat altijd als ik witgoed of een auto moet kopen.

S@deeQ
04-04-04, 23:05
megapool is een zooitje oplichters, ik ken veel mensen die iets hebben gekocht en dat in termijnen hebben betaald, die rotzakken hanteren een rente percentage van 22 % !!!. alleen dat wordt je natuurlijk niet verteld, :corcky:

S@deeQ
04-04-04, 23:07
Geplaatst door Orakel
Zonder pasje lukt het trouwens ook, wist je dat? Als je een arrogant hoofd opzet of hebt, dan pingel je er ook zo een paar tientjes af.
Doe dat altijd als ik witgoed of een auto moet kopen.


ik ga altijd voor de 50% kortng, verbaast me hoe vaak dat lukt :fuckit:

000NobelPrizes
04-04-04, 23:08
Geplaatst door Orakel
Eet dan ook geen hagelslag mens, die Dr. de Ruyter is een kwakzalver.
Same shit, different day aan deze kant. :hihi:

Ik houd sowieso niet van sjokela.





Zou je inderdaad denken, maar de fnv heb 1.2 miljoen leden en daarnaast heb je nog andere aan bedrijven gelieerde inkoopverenigingen die 5 tot 10% korting bieden.

Zonder pasje lukt het trouwens ook, wist je dat? Als je een arrogant hoofd opzet of hebt, dan pingel je er ook zo een paar tientjes af.
Doe dat altijd als ik witgoed of een auto moet kopen.
Dat gepingel.. gatver. Ik ga nooooooit met jou winkelen.
De prijs staat op een kaartje en daarmee uit. Wat is daar zo moeilijk aan?
Dat kashbah-gedoe ook ;)

000NobelPrizes
04-04-04, 23:09
Geplaatst door S@deeQ
megapool is een zooitje oplichters, ik ken veel mensen die iets hebben gekocht en dat in termijnen hebben betaald, die rotzakken hanteren een rente percentage van 22 % !!!. alleen dat wordt je natuurlijk niet verteld, :corcky:

Tulijk word je dat medegedeeld: staat op de contractjes die je tekent.
Handig als je die kunt lezen :knipoog:

000NobelPrizes
04-04-04, 23:10
Geplaatst door S@deeQ
:stout: Helpt het als ik vandaag ff langs kom :Iluvu:

Je bent een doorzetter, goser; dat moet ik je nageven.

Orakel
04-04-04, 23:16
Geplaatst door 000NobelPrizes
Ik houd sowieso niet van sjokela.

Wedden van wel? :stout:



Dat gepingel.. gatver. Ik ga nooooooit met jou winkelen.
De prijs staat op een kaartje en daarmee uit. Wat is daar zo moeilijk aan?

Dat het anders niet te betalen is. Een religieus shirtje kost tegenwoordig 80 euro en een broek 140 euro. En dan krijg je er geen aandelen bij.

En ik ga uit principe nooit met vrouwen winkelen. Ik gaat wel met Sadeeq, die gaat gelijk voor het halve werk.

000NobelPrizes
04-04-04, 23:19
Geplaatst door Orakel
Wedden van wel? :stout:

Echt niet. Sjokela schijnt een substituut te wezen; vandaar ;)


Dat het anders niet te betalen is. Een religieus shirtje kost tegenwoordig 80 euro en een broek 140 euro. En dan krijg je er geen aandelen bij.

En ik ga uit principe nooit met vrouwen winkelen. Ik gaat wel met Sadeeq, die gaat gelijk voor het halve werk.

140 euro voor een broek?! Jij dandy.

Ga maar fijn winkelen met Sadeeq hoor: mijn zegen hebben jullie.
Hand in hand winkeltje in en winkeltje uit: have fun.

Orakel
04-04-04, 23:32
Geplaatst door 000NobelPrizes
Echt niet. Sjokela schijnt een substituut te wezen; vandaar ;)

Sniewaar, want mannen smelten niet. Da's een fabeltje.



140 euro voor een broek?! Jij dandy.

Ja dahaag, da's niet wat ik ervoor betaal. Ik winkel grofweg 2 x per jaar: tijdens de opruimingen in januari en juli. Die kruideniersmentaliteit bevalt me wel.


Ga maar fijn winkelen met Sadeeq hoor: mijn zegen hebben jullie.
Hand in hand winkeltje in en winkeltje uit: have fun.

:D Sjors & Sjimmie.

S@deeQ
04-04-04, 23:33
Geplaatst door Orakel
En ik ga uit principe nooit met vrouwen winkelen. Ik gaat wel met Sadeeq, die gaat gelijk voor het halve werk.

er zitten wel wat risico's aan .

ik koop meestal eentje en steel er eentje. zo krijg ik altijd 50 % korting , waar dan ook bandiet

S@deeQ
04-04-04, 23:35
Geplaatst door 000NobelPrizes
Je bent een doorzetter, goser; dat moet ik je nageven.

:hihi: hangt van de droogte af, als ik te lang droog sta word ik wanhopig :lekpuh: