PDA

Bekijk Volledige Versie : Allochtonen krijgen eigen bos



freya
05-04-04, 15:22
Allochtonen krijgen eigen bos

BEEK - Het Geldersch Landschap en de Beekse stichting wAarde gaan samen een zogenoemd Bos om van te Smullen aanplanten op de Nijmeegse heuvelrug. Het bos vol noten- en vruchtenbomen is vooral bedoeld om meer allochtonen van de natuur te laten genieten, heeft wAarde-directeur Th. van Slobbe maandag gezegd.

Volgens de beide natuurorganisaties komen allochtone mensen heel weinig in de natuur. Een verklaring daarvoor is volgens de buitenlanders zelf, dat de bossen in Nederland saai zijn. "In hun eigen land is overal in de natuur iets te eten", aldus Van Slobbe. "Daar willen we nu aan tegemoetkomen door smulbossen aan te planten. In de komende jaren planten we bij een aantal grote steden in het land dergelijke bossen aan."

wAarde is al enige tijd bezig met een door het ministerie van VROM gesteund project Multiculturele waardering van natuur en milieu in Nederland. Volgens de stichting is de relatie met de natuur in de eigen omgeving van belang voor integratie en inburgering. De Beekse stichting wil zodra de bomen in het smulbos gegroeid zijn elk najaar voor allochtonen en autochtonen een picknick organiseren, waarbij de rijpe noten en vruchten kunnen worden opgegeten.

Volgende week dinsdag trekt de eerste groep allochtone Nederlanders met vertegenwoordigers van wAarde en Het Geldersch Landschap de bossen in om te bepalen welke bomen en struiken zullen worden aangeplant. "Er komen alleen eetbare gewassen in het Bos om van te Smullen te staan. Te denken valt aan appel- en perenbomen, frambozen- en bessenstruiken en notenbomen. Ook paddenstoelen zijn waarschijnlijk populair", aldus Van Slobbe.

Het is de bedoeling dat deze groep mensen in het najaar meehelpt met de aanplant van het bos. In 2005 en 2006 volgen smulbossen op andere plekken in het land. De Pluk-de-Dag-picknick moet een jaarlijks terugkerend, landelijk evenement worden.

NU.nl

taouanza
05-04-04, 15:27
:moe:
Smulbos het lijkt wel een kudde geiten.:moe:

TFOE
05-04-04, 15:30
De volgende stap is om er wild gedierte rond te laten lopen waar door allochtonen dan op gejaagd kan worden...........

Alien1375
05-04-04, 15:31
Zolang er maar gratis te vreten is.....:p

Bofko
05-04-04, 15:31
Dit is het meest Truttige,Paternalistische Integratie-voorstel wat ik ooit gezien heb.
Maar ja, de Nederlanse Natuurorganisaties bulken van het geld. Ze weten van gekkigheid niet meer wat ze doen moeten.

000NobelPrizes
05-04-04, 15:36
Okay, dus volgend jaar zijn er fruit en noten te koop aan de rand van het bos in Nijmegen.

freya
05-04-04, 15:39
Geplaatst door Bofko
Dit is het meest Truttige,Paternalistische Integratie-voorstel wat ik ooit gezien heb.


Idd en die georganiseerde picknick is is het toppunt :haha:

We zetten wel vruchtbomen neer, maar alleen de boswachters mogen plukken en dan mag je 1 x per jaar verplicht gezellig komen doen :student:

Bovendien is het idee dat alleen allochtonen graag meer variatie in de bossen willen zien al de grootsmogelijke onzin :moe:

De notenbomen in het Beatrixpark zijn heel geliefd bij de autochtone omwonende ( volledig witte wijk daar) Ik woon ietsje verderop en kom altijd te laat :mad:

000NobelPrizes
05-04-04, 15:44
Geplaatst door freya


De notenbomen in het Beatrixpark zijn heel geliefd bij de autochtone omwonende ( volledig witte wijk daar) Ik woon ietsje verderop en kom altijd te laat :mad:

Dat heb ik ook gehoord van de omwonenden. Dagelijks liepen de autochtonen erlangs en plukten wat nootjes. Totdat op een dag, heel vroeg in de ochtend, een lading allochtonen kwam met plastic tassen, en in no-time het hele laantje bomen hebben leeggeplukt. Nu vind je het vast minder erg.

plexus
05-04-04, 16:04
zou leuk zijn als ze ook 'mushrooms' zouden planten..

freya
05-04-04, 16:06
Geplaatst door 000NobelPrizes
Dat heb ik ook gehoord van de omwonenden. Dagelijks liepen de autochtonen erlangs en plukten wat nootjes. Totdat op een dag, heel vroeg in de ochtend, een lading allochtonen kwam met plastic tassen, en in no-time het hele laantje bomen hebben leeggeplukt. Nu vind je het vast minder erg.

Leuk geprobeerd :haha:

Laantje notenbomen :haha:


Beter leren liegen Nobelientje! :zwaai:

Bofko
05-04-04, 16:06
Geplaatst door 000NobelPrizes
Dat heb ik ook gehoord van de omwonenden. Dagelijks liepen de autochtonen erlangs en plukten wat nootjes. Totdat op een dag, heel vroeg in de ochtend, een lading allochtonen kwam met plastic tassen, en in no-time het hele laantje bomen hebben leeggeplukt. Nu vind je het vast minder erg.

Weet je zeker dat het geen eekhoorns of sprinkhanen waren...

Maar zo gaat het ook met de kokkels in Zeeland.

freya
05-04-04, 16:07
Geplaatst door plexus
zou leuk zijn als ze ook 'mushrooms' zouden planten..



Ook paddenstoelen zijn waarschijnlijk populair", aldus Van Slobbe.

:wohaa:

plexus
05-04-04, 16:13
Geplaatst door freya
:wohaa:

heb het bericht niet eens gelezen.. :nerveus:

Orakel
05-04-04, 17:43
Geplaatst door freya
Allochtonen krijgen eigen bos

BEEK - Het Geldersch Landschap en de Beekse stichting wAarde gaan samen een zogenoemd Bos om van te Smullen aanplanten op de Nijmeegse heuvelrug. Het bos vol noten- en vruchtenbomen is vooral bedoeld om meer allochtonen van de natuur te laten genieten, heeft wAarde-directeur Th. van Slobbe maandag gezegd.

Volgens de beide natuurorganisaties komen allochtone mensen heel weinig in de natuur. Een verklaring daarvoor is volgens de buitenlanders zelf, dat de bossen in Nederland saai zijn. "In hun eigen land is overal in de natuur iets te eten", aldus Van Slobbe. "Daar willen we nu aan tegemoetkomen door smulbossen aan te planten. In de komende jaren planten we bij een aantal grote steden in het land dergelijke bossen aan."

wAarde is al enige tijd bezig met een door het ministerie van VROM gesteund project Multiculturele waardering van natuur en milieu in Nederland. Volgens de stichting is de relatie met de natuur in de eigen omgeving van belang voor integratie en inburgering. De Beekse stichting wil zodra de bomen in het smulbos gegroeid zijn elk najaar voor allochtonen en autochtonen een picknick organiseren, waarbij de rijpe noten en vruchten kunnen worden opgegeten.

Volgende week dinsdag trekt de eerste groep allochtone Nederlanders met vertegenwoordigers van wAarde en Het Geldersch Landschap de bossen in om te bepalen welke bomen en struiken zullen worden aangeplant. "Er komen alleen eetbare gewassen in het Bos om van te Smullen te staan. Te denken valt aan appel- en perenbomen, frambozen- en bessenstruiken en notenbomen. Ook paddenstoelen zijn waarschijnlijk populair", aldus Van Slobbe.

Het is de bedoeling dat deze groep mensen in het najaar meehelpt met de aanplant van het bos. In 2005 en 2006 volgen smulbossen op andere plekken in het land. De Pluk-de-Dag-picknick moet een jaarlijks terugkerend, landelijk evenement worden.

NU.nl

Men neme een portie draconishce bezuinigingen, exorbitante verhogingen van de gemeentelijke heffingen, een uitgeholde zorg en een kop van jut. Daarnaast de behoefte om geld uit te geven aan een bos in deze periode van financiële droogte en dat legitimeren we dan door de kop van jut in te zetten.

De allochtoon als duizend-dingen-doekje.

Joesoef
05-04-04, 17:50
Deze topic is 4 dagen te laat geopend.

Bommel Ding
05-04-04, 18:21
. De Beekse stichting wil zodra de bomen in het smulbos gegroeid zijn elk najaar voor allochtonen en autochtonen een picknick organiseren, waarbij de rijpe noten en vruchten kunnen worden opgegeten.

Is het nu een eigen bos voor allochtonen? of een smulbos voor iedereen? Want als het voor allochtonen only is, wat gaan dan die autochtonen mogen plukken?

Misschien twee aparte bossen? een allochtoons bos en een autochtoons bos?

Dutchguy
05-04-04, 20:59
Waar ik woon heb je allang smulbossen. Mijn ouders plukten er vroeger zelf ook nogal wat. Je zag toen ook al autochtonen en allochtonen door elkaar plukken. Mijn moeder kwam toen in gesprek met een Marokkaanse man en heeft toen nog een heleboel hazelnoten meegekregen, dat vond ze zo lief.
Ik vind het wel wat hebben maar door al dat groen betalen we ons ook blauw aan belastingen.

kspeciaal
05-04-04, 22:29
Geplaatst door freya
Allochtonen krijgen eigen bos

BEEK - Het Geldersch Landschap en de Beekse stichting wAarde gaan samen een zogenoemd Bos om van te Smullen aanplanten op de Nijmeegse heuvelrug. Het bos vol noten- en vruchtenbomen is vooral bedoeld om meer allochtonen van de natuur te laten genieten, heeft wAarde-directeur Th. van Slobbe maandag gezegd.

Volgens de beide natuurorganisaties komen allochtone mensen heel weinig in de natuur. Een verklaring daarvoor is volgens de buitenlanders zelf, dat de bossen in Nederland saai zijn. "In hun eigen land is overal in de natuur iets te eten", aldus Van Slobbe. "Daar willen we nu aan tegemoetkomen door smulbossen aan te planten. In de komende jaren planten we bij een aantal grote steden in het land dergelijke bossen aan."

wAarde is al enige tijd bezig met een door het ministerie van VROM gesteund project Multiculturele waardering van natuur en milieu in Nederland. Volgens de stichting is de relatie met de natuur in de eigen omgeving van belang voor integratie en inburgering. De Beekse stichting wil zodra de bomen in het smulbos gegroeid zijn elk najaar voor allochtonen en autochtonen een picknick organiseren, waarbij de rijpe noten en vruchten kunnen worden opgegeten.

Volgende week dinsdag trekt de eerste groep allochtone Nederlanders met vertegenwoordigers van wAarde en Het Geldersch Landschap de bossen in om te bepalen welke bomen en struiken zullen worden aangeplant. "Er komen alleen eetbare gewassen in het Bos om van te Smullen te staan. Te denken valt aan appel- en perenbomen, frambozen- en bessenstruiken en notenbomen. Ook paddenstoelen zijn waarschijnlijk populair", aldus Van Slobbe.

Het is de bedoeling dat deze groep mensen in het najaar meehelpt met de aanplant van het bos. In 2005 en 2006 volgen smulbossen op andere plekken in het land. De Pluk-de-Dag-picknick moet een jaarlijks terugkerend, landelijk evenement worden.

NU.nl
Hehe... ook de natuurorganisaties hebben het sleutelwoord tot subsidies ontdekt "Integratie" en het is hun ook nog gelukt! knap hoor...Zouden er kamervragen over komen morgen denk je :confused: ??? ben benieuwd! Ik gok op Wilders! jullie???

Bofko
05-04-04, 22:35
Geplaatst door kspeciaal
Hehe... ook de natuurorganisaties hebben het sleutelwoord tot subsidies ontdekt "Integratie" en het is hun ook nog gelukt! knap hoor...Zouden er kamervragen over komen morgen denk je :confused: ??? ben benieuwd! Ik gok op Wilders! jullie???

Ik denk niet er veel subsidie naar natuurorganisaties gaat. Volgens mij komt het meeste geld binnen door particuliere giften .

kspeciaal
05-04-04, 22:46
Geplaatst door Bofko
Ik denk niet er veel subsidie naar natuurorganisaties gaat. Volgens mij komt het meeste geld binnen door particuliere giften .
De financiering is niet zo simpel bij natuurorganisaties zoals zij doen geloven hoor! Er zit degelijk overheids/belastinggeld in zowel direkt als indirekt en zeker in bovenstaande geval. Je weet blijkbaar te weinig af van de geldstromen van natuurorganisaties!! sorry!
Doe mee dan aan de voorspelling: wel/geen kamervragen! dat is leuker!

Julien
06-04-04, 00:17
wat een sukkels!

Alsof allochtonen 1 ras zijn, 1 cultuur zoals de autochtonen :vreemd:
de ene allochtoon eet champignons, de andere allochtoon wil geen varkens en de andere allochtoon wil geen honden in het bos en de andere allochtoon vindt honden weer wel 'heilig' om op te eten.

Hallooo zeg, kan die betutteling eens stoppen. De ene allochtoon is de andere allochtoon niet, of ligt dat woord zo lekker in de mond bij die mensen?

Bommel Ding
06-04-04, 07:25
Ik vroeg me al af waar al die smulbossen stonden in die noord-afrikaanse woestijngebieden......

zouden dadels hier ook kunnen groeien?

barfly
06-04-04, 09:19
Binnenkort in dit theater! Allochtonen met een eigen eiland, een eigen vakantiekamp, een eigen stad, een eigen uitgaansgebied, een eigen paspoort, een eigen taal. Waarom niet een eigen land?

plexus
06-04-04, 09:21
Geplaatst door barfly
Binnenkort in dit theater! Allochtonen met een eigen eiland, een eigen vakantiekamp, een eigen stad, een eigen uitgaansgebied, een eigen paspoort, een eigen taal. Waarom niet een eigen land?

yep zo zie je maar weer.. het heeft veel voordelen om een allochtoon te zijn :fplet:

freya
06-04-04, 09:49
Geplaatst door barfly
Binnenkort in dit theater! Allochtonen met een eigen eiland, een eigen vakantiekamp, een eigen stad, een eigen uitgaansgebied, een eigen paspoort, een eigen taal. Waarom niet een eigen land?

Allochtonië :hihi:

jaja
06-04-04, 09:54
eehh . .. het is even zoeken .. maar ik heb toch vaak genoeg op mijn fietstochten in het bos wat extra profiant gevonden .. bosbessen, bramen, beukenootjes, tamme kastanjes etc etc. ... Je moet even weten waar je moet kijken .. dan is er ook in de huidige bossen soms best wel wat lekkers te vergaren ...!!:)

taouanza
06-04-04, 10:04
Zover ik weet eten Marokkanenen Turken ik het bos omdat ze hun EIGEN eten meenemen.
Marokkkanen houden zeker wel van de natuur. Maar ja het Kralingse Bos is maar op 10min afstand. En die schwa komt echt niet van een boom.
Wat een betutteling tfoe!
Ik dacht dat we ervan af waren.:mad:

Marsipulami
06-04-04, 10:06
De Marokkanen hebben al een allochtonenbos in Israël:

"Mohammed Achahboun zoekt al jaren erkenning voor de Marokkanen in Nederland. ,,We moeten elkaar beter leren kennen. Weet u dat Marokko in de Tweede Wereldoorlog ook erg veel voor de Joden heeft gedaan. Vanaf 1941 had het pro-Duitse Franse Vichy-regime veel in de melk te brokkelen in Marokko. Desondanks is er geen enkele Jood uit Marokko weggevoerd, integendeel, veel Joden uit Europa zijn naar Marokko gevlucht en hebben daar onderdak gekregen. De Marokkaanse Joden in Israël hebben uit eerbied voor Mohammed V zelfs een bos in Israël naar hem vernoemd. ''"

Trouw

http://www.trouw.nl/nieuwsenachtergronden/artikelen/1051852030704.html

taouanza
06-04-04, 10:09
Geplaatst door Marsipulami
De Marokkanen hebben al een allochtonenbos in Israël:

"Mohammed Achahboun zoekt al jaren erkenning voor de Marokkanen in Nederland. ,,We moeten elkaar beter leren kennen. Weet u dat Marokko in de Tweede Wereldoorlog ook erg veel voor de Joden heeft gedaan. Vanaf 1941 had het pro-Duitse Franse Vichy-regime veel in de melk te brokkelen in Marokko. Desondanks is er geen enkele Jood uit Marokko weggevoerd, integendeel, veel Joden uit Europa zijn naar Marokko gevlucht en hebben daar onderdak gekregen. De Marokkaanse Joden in Israël hebben uit eerbied voor Mohammed V zelfs een bos in Israël naar hem vernoemd. ''"

Trouw

http://www.trouw.nl/nieuwsenachtergronden/artikelen/1051852030704.html

En dan zeggen dat Marokkanen niks weten over de WOII.:moe:
Er is ook een plein naar HassanII genoemd.

Mark
06-04-04, 10:09
Nu nog een bos met lianen zodat afrikaanse negers lekker tussen de bomen kunnen slingeren zoals thuis.

De enige reactie op dit plan kan zijn "Zijn ze helemaal gek geworden? wat een stelletje achterlijke mongolen"

freya
06-04-04, 10:14
Ik vraag me ook af waar ze al die volwassen vruchtbomen vandaan gaan halen. Als ze over een paar jaar al willen picknicken, kunnen ze geen jonge boompjes aanplanten.

Hoelang duurt het voordat een notenboom vruchten geeft? :duizelig:

Bommel Ding
06-04-04, 10:22
Ik geloof dat een notenboom zeker een jaar of 15 nodig heeft om vruchten te dragen.
Goed voor de vijfde generatie allochtonen dan zeker? Maar zouden die dan nog wel weten dat hun betovergrootouders uit een land komen waar de vruchten aan de bomen hingen?
Dit wordt een serieus probleem denk ik. Moeten ze weer een nieuwe cursus organizeren om aan te leren dat in het land van Ooit ook smulbossen stonden.......

Mark
06-04-04, 10:24
Prem gaat ze aanklagen :)

Daviddavid
06-04-04, 10:28
Homo's hebben al heel lang hun eigen stukken natuur.

:stout:

000NobelPrizes
06-04-04, 10:30
Geplaatst door Mark
Nu nog een bos met lianen zodat afrikaanse negers lekker tussen de bomen kunnen slingeren zoals thuis.

De enige reactie op dit plan kan zijn "Zijn ze helemaal gek geworden? wat een stelletje achterlijke mongolen"

:haha:

By the way: dat was Tarzan.

Als je in oorspronkelijke sfeer wilt blijven, moeten ze een palmboom neerzetten met daaronder (plenty) kruikjes rijstwijn.

barfly
06-04-04, 10:31
Geplaatst door Daviddavid
Homo's hebben al heel lang hun eigen stukken natuur.

:stout:

Was dat niet het lommerrijke en pittoreske Bosberg?

Daviddavid
06-04-04, 10:38
Geplaatst door barfly
Was dat niet het lommerrijke en pittoreske Bosberg?


Geen idee, ík kom natuurlijk nooit op zulke plaatsen. Maar het klinkt eng, dat Bosberg.

TonH
06-04-04, 10:39
Geplaatst door Daviddavid
Homo's hebben al heel lang hun eigen stukken natuur.

:stout:

En dat geeft aan het woordt 'smulbos' weer een heel andere smaak :nerveus:

Goodnight
06-04-04, 10:39
Geplaatst door Vitiges
Om alle geledingen optimaal van dienst te zijn stel ik voor dat we de dienstverlening uitbreiden. Bij het smulbos komt een leverancier van gratis springstoffen.

wacht ik ga mijn kietelspieren even trainen....misschien dat ik er dan ook om kan lachen. :vreemd:

Goodnight
06-04-04, 10:41
Geplaatst door Bommel Ding
Ik geloof dat een notenboom zeker een jaar of 15 nodig heeft om vruchten te dragen.
Goed voor de vijfde generatie allochtonen dan zeker? Maar zouden die dan nog wel weten dat hun betovergrootouders uit een land komen waar de vruchten aan de bomen hingen?
Dit wordt een serieus probleem denk ik. Moeten ze weer een nieuwe cursus organizeren om aan te leren dat in het land van Ooit ook smulbossen stonden.......

en noemen zich dan Afro-Nederlanders?

000NobelPrizes
06-04-04, 10:45
Die Gelderlandse boeren hadden even hun licht op moeten steken in de Randstad. Bij een natuurgebied in A-West zitten de hele focking zomer lang de allochtonen in de natuur; nemen lekker hun eigen eten mee en hebben het voor zover ik kan zien prima naar hun zin.

taouanza
06-04-04, 10:47
Geplaatst door 000NobelPrizes
Die Gelderlandse boeren hadden even hun licht op moeten steken in de Randstad. Bij een natuurgebied in A-West zitten de hele focking zomer lang de allochtonen in de natuur; nemen lekker hun eigen eten mee en hebben het voor zover ik kan zien prima naar hun zin.

Maar daar kan je geen subsidie meekrijgen als ze uitzichzelf de natuur in gaan.:rolleyes:

SalmayaSale
06-04-04, 10:48
Geplaatst door Bofko
Dit is het meest Truttige,Paternalistische Integratie-voorstel wat ik ooit gezien heb.
Maar ja, de Nederlanse Natuurorganisaties bulken van het geld. Ze weten van gekkigheid niet meer wat ze doen moeten.



Ik meen dat de initiatiefnemers hoop koesteren dat de bosOnervaren allochtonen in dezelfde bos zouden verdwalen en door boze Wolf zouden worden gegeten.
:lol:
Dan zijn ze van de integratieproblemen verlost halulia :lole:

Goodnight
06-04-04, 10:49
Geplaatst door Vitiges
Waar zitten die?

Onder mijn voeten! nou goed!

Lach je dan werkelijk nooit?

nors mannetje.... :moe:

000NobelPrizes
06-04-04, 10:50
Geplaatst door taouanza
Maar daar kan je geen subsidie meekrijgen als ze uitzichzelf de natuur in gaan.:rolleyes:
Holy Moses. Volgens mij moet je de citroentjes 's wat minderen, mops ;)

000NobelPrizes
06-04-04, 10:52
Geplaatst door SalmayaSale
Ik meen dat de initiatiefnemers hoop koesteren dat de bosOnervaren allochtonen in dezelfde bos zouden verdwalen en door boze Wolf zouden worden gegeten.
:lol:
Dan zijn ze van de integratieproblemen verlost halulia :lole:

Aha, dat bos is dus toch niet bedoeld voor alle allochtonen ;)

Bofko
06-04-04, 10:59
Maar in een eerdere thread is al opgemerkt dat de meeste allochtonen
praktisch nooit in een bos komen.
Wel in pretparken.
Ik denk dat dit voorstel alleen zin heeft als ze een pretpark van dit bos maken.Dan komen ze wel.

Pretpark "Smulbos" bij Nijmegen.

taouanza
06-04-04, 11:03
Geplaatst door 000NobelPrizes
Holy Moses. Volgens mij moet je de citroentjes 's wat minderen, mops ;)

Ik vind je veel leuker als je onaardig bent.:moe:

000NobelPrizes
06-04-04, 11:03
Misschien moeten ze wat meer kinderboerderijen in de bossen brengen :)

taouanza
06-04-04, 11:05
Geplaatst door Bofko
Maar in een eerdere thread is al opgemerkt dat de meeste allochtonen
praktisch nooit in een bos komen.
Wel in pretparken.
Ik denk dat dit voorstel alleen zin heeft als ze een pretpark van dit bos maken.Dan komen ze wel.

Pretpark "Smulbos" bij Nijmegen.

Zoals mijn exschoonmoeder altijd zei:
Gar iegoertbzdem tgiem!:moe:

000NobelPrizes
06-04-04, 11:06
Geplaatst door taouanza
Ik vind je veel leuker als je onaardig bent.:moe:

Ach, die ene keer. Laat mij nou ook 's sympathiek doen.

000NobelPrizes
06-04-04, 11:07
Geplaatst door taouanza
Zoals mijn exschoonmoeder altijd zei:
Gar iegoertbzdem tgiem!:moe:
Waarop je haar verwonderd aankeek en zei: "Wat zeg je?"

taouanza
06-04-04, 11:08
Geplaatst door 000NobelPrizes
Waarop je haar verwonderd aankeek en zei: "Wat zeg je?"

Nee ik moest eerlijk gezegd heel hard lachen. Moet er nog steeds om lachen.:haha:

Bofko
06-04-04, 11:08
Geplaatst door taouanza
Zoals mijn exschoonmoeder altijd zei:
Gar iegoertbzdem tgiem!:moe:

Is je exschoonmoeder Baskisch ?

taouanza
06-04-04, 11:09
Geplaatst door Bofko
Is je exschoonmoeder Baskisch ?

Nee

Goodnight
06-04-04, 14:34
Geplaatst door Vitiges
Om mijn bericht over de springstof lag ik zelf in een deuk. Jij dus niet.

het domste wat je kan doen: lachen om je eigen grappen.
Suffer bestaat niet! :vreemd:

taouanza
06-04-04, 14:39
Geplaatst door Goodnight
het domste wat je kan doen: lachen om je eigen grappen.
Suffer bestaat niet! :vreemd:

:nerveus:






:zegniets:

taouanza
06-04-04, 15:09
Geplaatst door Vitiges
Wie om zichzelf kan lachen, die heeft pas echt humor!



:zegniets:

Bofko
06-04-04, 17:09
"Goede morgen beste dames en heren allochtonen,

Welkom, ik ben Fred uw smulboswachter , en ik ga u een rondleiding geven door dit voor u o zo mysterieuze en interessante bos. We hebben u van te voren gevraagd om vooral niets te eten mee te nemen want daarvan is genoeg te vinden in dit rijke bos. Hahaha.
Om u een beetje op uw gemak te stellen : willen de heren allochtonen dan hier links van mij plaats nemen en de dames-allochtonen rechts. Dank u.En dames, de sluiers kunnen wat losser gedrapeerd worden want de heren zijn nu een beetje uit de buurt . Hahahaha.
Al dat rijke voedsel wat hier in dit bos te vinden is hebben wij natuurlijk niet al voor u verzameld. Nee, nee,nee . Uit onderzoek met wolven en beren is gebleken dat het zoeken naar het voedsel uiteindelijk veel meer levensvreugde oplevert . Dus dat zoeken gaan we gesellig saampjes effen met zijn allen doen zometeen.
En dames en heren zet u aub uw blijste gezicht op want het is mooi weer en we hebben U natuurlijk toch ook 10 euro gegeven om hier naartoe te komen. Hihihi.
Zo als u uw schoteltje melk allemaal leeggedronken hebt dan kunnen we nu gaan."

mark61
06-04-04, 17:38
"Ehhh..., het is de bedoeling dat u uw auto laat staan."

Bofko
06-04-04, 21:09
" Ja we gaan met de benenwagen, ja. Wat ?. Benenwagen. Benenwagen is gewoon tevoet gaan.Lopen.De ene voet voor de ander zetten .Wat ?. Ik versta u niet ...Nee, nee, er is ook geen bus. Dames en heren, het is geen pretpark hier".

<wordt vervolgd>

DEMOcraat
06-04-04, 23:09
en nu nog een eigen land voor alle allochtonen ik stel voor om te beginnen een provencie. :chef:

Bofko
06-04-04, 23:12
" Zo, dames en heren we komen nu bij het bos aan en links van u ziet u een enorme Amerikaanse zilverspar. Blijft ook in de winter groen. Wat? Nee. Wat ? Ja in Amerika is alles groot ja. . Niet alleen de koelkast, maar ook de zilverspar. Eh, nee die boom ernaast is niet dood hij heeft alleen zijn blaadjes al laten vallen.

Goed, Dames en Heren hier staan een aantal fruitbomen en de bedoeling is dat u wat fruit gaat plukken die we vervolgens gaan verzamelen en opeten onder het genot van een schoteltje melk. U zult hier geen dadels,olijven, cocosnoten , passievruchten of vijgen aantreffen. Maar weest u gerust er zit niets giftigs tussen. We hebben uitgebreide samenwerkingsverbanden met diverse islamitische natuurverenigingen en alle door ons geplante fruit is halal. Zo zeg je dat toch, he. Halal.ok. Ja dank u.Halal,dus.Niet Haram, ja"

<wordt vervolgd>.

SalmayaSale
07-04-04, 07:36
[QUOTE]Geplaatst door Bofko
[B]" Zo, dames en heren we komen nu bij het bos aan en links van u ziet u een enorme Amerikaanse zilverspar. Blijft ook in de winter groen.

Over Amerikaanse zilverspar moest je niet over hebben.
Dan is het hele project in de soep.
Nu zullen de heren of dames met teveel alquaidabloed die boom willen opblazen. :dood:

Maar verder je stuk is:lole:

Bofko
07-04-04, 10:46
"Wilt u eerst even u vinger opsteken.Anders wordt het zo'n kippenhok hier.Uw naam is... Sale. Mevrouw Sale. Dank voor uw waarschuwing, maar iedereen - u toch ook- is bij het betreden van dit bos zeer uitgebreid gefouilleerd vanochtend en alle scherpe voorwerpen zijn bij mijn collega ingeleverd.
Dames en Heren het is inmiddels gebedstijd. We hebben hier in dit bos een speciaal gebedsveldje aangelegd .Daar zijn we nu. Het gras is in de richting van Mekka gemaaid..Ja,ja, aan alles is gedacht. Ik heb imam - de man met de baard hier naast mij- Chaaq Al-Qasimi El Qoq Al Sahaf ibn Muhammed ibn Saqr gevraagd de gebedsmatjes mee te nemen.Mpff .Sorry, mijn gebit schoot even los...
Ik heb hem 20 euro extra gegeven om niet, ik herhaal, om niet tot het gebed op te roepen.
De vogels zouden ervan kunnen schrikken. Hahaha.En het is hier een stiltegebied.
Na het gebed zullen we dan gezamelijk het fruit gaan eten.Chaaq, deel jij even de matjes uit? Dank je.Gaat u maar bidden.Toe maar."

"Zo dames en heren allochtonen, we zijn nu aan het einde van de wandeling gekomen. de bedoeling is dat we dit soort wandelingen vaker gaan organiseren.U hebt voor deze wandeling 10 euro gekregen om hier naartoe te komen. Het is uiteindelijk natuurlijk wel de bedoeling dat u dit soort activiteiten leuk gaat vinden en ervoor gaat betalen, net als de autochtone Nederlanders.Wat zegt u ? .. Ja graag gedaan.
Bedenk wel ...uw smulboswachter is er voor u. At your service.Hahaha.
Ik zou zeggen tot ziens en ga in vrede. Salami."

mark61
07-04-04, 11:01
"Wilt u wel nog even de barbecues doven, uw 144-delig plastic servies oprapen en uw kinderen uit de bomen verwijderen?"

SalmayaSale
07-04-04, 11:04
Geplaatst door Bofko
"Uw naam is... Sale. Mevrouw Sale."

Ik zou zeggen tot ziens en ga in vrede. Salami."

Mevrouw Salma aub, Sale suggeert iets dat ik niet leuk vind........Iets zegt mij dat jij het ook zo bedoelt. Gemeen hein?? :mad:

Is de Salami wel halal? Niet alles verpesten aan het eind.:jammer:

Bofko
07-04-04, 11:37
Geplaatst door SalmayaSale
Mevrouw Salma aub, Sale suggeert iets dat ik niet leuk vind........Iets zegt mij dat jij het ook zo bedoelt. Gemeen hein?? :mad:


Je bedoelt het Franse 'sale' of zo ? Nee hoor, ik had hier geen negatieve associaties bij. Maar als je eigen naam je niet bevalt wil ik hem wel wijzigen in het stuk. :) Zeg het maar.


Is de Salami wel halal? Niet alles verpesten aan het eind.:jammer: [/B]

Integratie gaat altijd met horten en stoten en onbedoelde , soms grappig uitvallende situaties. En Fred de smulboswachter is nog niet helemaal klaar met zijn kursus 'Omgekeerd integreren'!

jada
07-04-04, 13:13
Geplaatst door Bofko
"Wilt u eerst even u vinger opsteken.Anders wordt het zo'n kippenhok hier.Uw naam is... Sale. Mevrouw Sale. Dank voor uw waarschuwing, maar iedereen - u toch ook- is bij het betreden van dit bos zeer uitgebreid gefouilleerd vanochtend en alle scherpe voorwerpen zijn bij mijn collega ingeleverd.
Dames en Heren het is inmiddels gebedstijd. We hebben hier in dit bos een speciaal gebedsveldje aangelegd .Daar zijn we nu. Het gras is in de richting van Mekka gemaaid..Ja,ja, aan alles is gedacht. Ik heb imam - de man met de baard hier naast mij- Chaaq Al-Qasimi El Qoq Al Sahaf ibn Muhammed ibn Saqr gevraagd de gebedsmatjes mee te nemen.Mpff .Sorry, mijn gebit schoot even los...
Ik heb hem 20 euro extra gegeven om niet, ik herhaal, om niet tot het gebed op te roepen.
De vogels zouden ervan kunnen schrikken. Hahaha.En het is hier een stiltegebied.
Na het gebed zullen we dan gezamelijk het fruit gaan eten.Chaaq, deel jij even de matjes uit? Dank je.Gaat u maar bidden.Toe maar."

"Zo dames en heren allochtonen, we zijn nu aan het einde van de wandeling gekomen. de bedoeling is dat we dit soort wandelingen vaker gaan organiseren.U hebt voor deze wandeling 10 euro gekregen om hier naartoe te komen. Het is uiteindelijk natuurlijk wel de bedoeling dat u dit soort activiteiten leuk gaat vinden en ervoor gaat betalen, net als de autochtone Nederlanders.Wat zegt u ? .. Ja graag gedaan.
Bedenk wel ...uw smulboswachter is er voor u. At your service.Hahaha.
Ik zou zeggen tot ziens en ga in vrede. Salami."

Hij is schitterend, waar haal je het vandaan. :lachu:

mark61
07-04-04, 13:26
Geplaatst door SalmayaSale
Mevrouw Salma aub, Sale suggeert iets dat ik niet leuk vind........Iets zegt mij dat jij het ook zo bedoelt. Gemeen hein?? :mad:

Is de Salami wel halal? Niet alles verpesten aan het eind.:jammer:

Dan moet je maar niet zo'n lange naam hebben. Of plak hem op de plaats van 'member'. Dat kan ook al onfrisse associaties hebben. :hihi:

SalmayaSale
07-04-04, 13:37
Geplaatst door mark61
Dan moet je maar niet zo'n lange naam hebben. Of plak hem op de plaats van 'member'. Dat kan ook al onfrisse associaties hebben. :hihi:


Mechant, silegteoerlander :corcky: :ego:

freya
07-04-04, 13:42
Geplaatst door Bofko
[BDames en Heren het is inmiddels gebedstijd. We hebben hier in dit bos een speciaal gebedsveldje aangelegd .Daar zijn we nu. Het gras is in de richting van Mekka gemaaid [/B]

:haha: :melig::haha: :melig:
:haha: :melig::haha: :melig:
:haha: :melig::haha: :melig:

mark61
07-04-04, 13:51
Geplaatst door SalmayaSale
Mechant, silegteoerlander :corcky: :ego:

Méchant? Hulpvaardig zou ik zeggen. En je ziet, het Werkt. :chinees:

SalmayaSale
07-04-04, 14:27
Geplaatst door mark61
Méchant? Hulpvaardig zou ik zeggen. En je ziet, het Werkt. :chinees:


Ja hoor, mijn 2de voornaam is plaggeest. :boeps:
Mille merci :Iluvu:

mark61
07-04-04, 14:29
Geplaatst door SalmayaSale
Ja hoor, mijn 2de voornaam is plaggeest. :boeps:
Mille merci :Iluvu:

Silegte vrouw.

SalmayaSale
07-04-04, 14:34
Geplaatst door mark61
Silegte vrouw.



:tranen: :stomp:

Orakel
07-04-04, 17:53
Geplaatst door Bofko
"Wilt u eerst even u vinger opsteken.Anders wordt het zo'n kippenhok hier.Uw naam is... Sale. Mevrouw Sale. Dank voor uw waarschuwing, maar iedereen - u toch ook- is bij het betreden van dit bos zeer uitgebreid gefouilleerd vanochtend en alle scherpe voorwerpen zijn bij mijn collega ingeleverd.
Dames en Heren het is inmiddels gebedstijd. We hebben hier in dit bos een speciaal gebedsveldje aangelegd .Daar zijn we nu. Het gras is in de richting van Mekka gemaaid..Ja,ja, aan alles is gedacht. Ik heb imam - de man met de baard hier naast mij- Chaaq Al-Qasimi El Qoq Al Sahaf ibn Muhammed ibn Saqr gevraagd de gebedsmatjes mee te nemen.Mpff .Sorry, mijn gebit schoot even los...
Ik heb hem 20 euro extra gegeven om niet, ik herhaal, om niet tot het gebed op te roepen.
De vogels zouden ervan kunnen schrikken. Hahaha.En het is hier een stiltegebied.
Na het gebed zullen we dan gezamelijk het fruit gaan eten.Chaaq, deel jij even de matjes uit? Dank je.Gaat u maar bidden.Toe maar."

"Zo dames en heren allochtonen, we zijn nu aan het einde van de wandeling gekomen. de bedoeling is dat we dit soort wandelingen vaker gaan organiseren.U hebt voor deze wandeling 10 euro gekregen om hier naartoe te komen. Het is uiteindelijk natuurlijk wel de bedoeling dat u dit soort activiteiten leuk gaat vinden en ervoor gaat betalen, net als de autochtone Nederlanders.Wat zegt u ? .. Ja graag gedaan.
Bedenk wel ...uw smulboswachter is er voor u. At your service.Hahaha.
Ik zou zeggen tot ziens en ga in vrede. Salami."

:haha:

Op de radio hadden ze het al over Boslims. Past mooi in dit stuk.

SalmayaSale
08-04-04, 07:52
Geplaatst door mark61
Silegte vrouw.


Beste Mark61,

Wij dwalen van het bos.
Wij zou, denk jij de schuld van krijgen?
Niet Jij de autochtoon maar Ik de Allochtoon.
Saboteuse van de BosIntegratiePlan. :droef:

Bofko
08-04-04, 08:57
Geplaatst door SalmayaSale
Beste Mark61,

Wij dwalen van het bos.
Wij zou, denk jij de schuld van krijgen?
Niet Jij de autochtoon maar Ik de Allochtoon.
Saboteuse van de BosIntegratiePlan. :droef:

Alhoewel ik Mark61 niet ben wil ik hierop toch reageren.

Iedereen praat en identificeert zich met ofwel allochtoon ofwel autochtoon. 2 groepen dus.Ik heb niet het idee dat dit een korrekte weerspiegeling van de werkelijkheid is.
Ik wil nu een stapje verder gaan en hierbij 2 nieuwe groepen introduceren, waarmee we onszelf straks kunnen gaan identificeren.

1. De allochtone autochtoon. Populair gezegd :de witte negerzoen.
2. De autochtone allochtoon. Populair gezegd :de bounty

SalmayaSale
08-04-04, 09:34
Geplaatst door Bofko
Alhoewel ik Mark61 niet ben wil ik hierop toch reageren.

Iedereen praat en identificeert zich met ofwel allochtoon ofwel autochtoon. 2 groepen dus.Ik heb niet het idee dat dit een korrekte weerspiegeling van de werkelijkheid is.
Ik wil nu een stapje verder gaan en hierbij 2 nieuwe groepen introduceren, waarmee we onszelf straks kunnen gaan identificeren.

1. De allochtone autochtoon. Populair gezegd :de witte negerzoen.
2. De autochtone allochtoon. Populair gezegd :de bounty


Suggetie nummer 2:

1- De allochZonderToon. Populair gezegd: Be een allochtoon en zwijg.
2- De autochMetToon. Populair gezegd: Be een autochtoon en laat je stem horen.
3- De allochtonediedenktdathijeenautochtoonis. Populair gezegd: dewittenegerzoen die denkt dat hij een bounty is. :handbang:


Achhhhhhhhh wat klinkt het toch pessimistisch :fpuh: maar misschien realistisch. :jeweetog:

Bofko
08-04-04, 09:47
Geplaatst door SalmayaSale
Suggetie nummer 2:

1- De allochZonderToon. Populair gezegd: Be een allochtoon en zwijg.
2- De autochMetToon. Populair gezegd: Be een autochtoon en laat je stem horen.
3- De allochtonediedenktdathijeenautochtoonis. Populair gezegd: dewittenegerzoen die denkt dat hij een bounty is. :handbang:


Achhhhhhhhh wat klinkt het toch pessimistisch :fpuh: maar misschien realistisch. :jeweetog:

Hele creatieve suggestie :) , maar ik vind het te pessimistisch.Te slachtofferig.

SalmayaSale
08-04-04, 10:38
Geplaatst door Bofko
Hele creatieve suggestie :) , maar ik vind het te pessimistisch.Te slachtofferig.



Dat zei ik toch? :boogie:
Maar ja Bofkonten met idealistische ideën duren maar kort :student:

Bofko
08-04-04, 10:46
Geplaatst door SalmayaSale
Dat zei ik toch? :boogie:
Maar ja Bofkonten met idealistische ideën duren maar kort :student:

:student: Beste mevrouw Salma ,je bent vergeten 'kunstbroeder' in je creatieve compositie te verwerken. :(

SalmayaSale
08-04-04, 11:01
Geplaatst door Bofko
:student: Beste mevrouw Salma ,je bent vergeten 'kunstbroeder' in je creatieve compositie te verwerken. :(


Beste Broeder, sorry de Kunst is mij even ontglipt :jumping:
Trouwens, in welke kunst is je broederschap gespecialiseerd? :verward:

Zusterkluns Salma :p

Bofko
08-04-04, 11:17
Geplaatst door SalmayaSale
Beste Broeder, sorry de Kunst is mij even ontglipt :jumping:
Trouwens, in welke kunst is je broederschap gespecialiseerd? :verward:

Zusterkluns Salma :p

Ik twijfel nog tussen : "surrogaat-broeder" en "(uit)broeder van creativiteit" . Heb je een advies ?

SalmayaSale
08-04-04, 12:20
Geplaatst door Bofko
Ik twijfel nog tussen : "surrogaat-broeder" en "(uit)broeder van creativiteit" . Heb je een advies ?


Wat denk jij van : Pechvogels onder ons tot bofkonten verheffen.
Dat is pas een kunst in de broederschap. :handbang:

Bofko
08-04-04, 12:59
Geplaatst door SalmayaSale
Wat denk jij van : Pechvogels onder ons tot bofkonten verheffen.
Dat is pas een kunst in de broederschap. :handbang:

Een waarlijk, schone taak.

Even duidelijkheid krijgen door hardop denken :
Je hebt 'echte' pechvogels en je hebt 'zelf-ingebeelde' pechvogels.
Een 'zelf-ingebeelde' bofkont is echter altijd een 'echte' bofkont.

Mee eens ?

Dus, alleen 'zelf-ingebeelde' pechvogels zijn misschien tot bofkont te verheffen.
Het gebruik van een spiegelende bol is daar een mooi hulpmiddel bij.
Het wezenlijke van jezelf en je directe omgeving blijf je zien echter je kiest zelf je invalshoek om stukken uit te vergroten en te vervormen zoals je dat zelf wilt.

Zitten we nog op dezelfde golflengte ?

mark61
08-04-04, 12:59
Geplaatst door Bofko
Alhoewel ik Mark61 niet ben wil ik hierop toch reageren.

1. De allochtone autochtoon. Populair gezegd :de witte negerzoen.
2. De autochtone allochtoon. Populair gezegd :de bounty

Ik krijg een identiteitscrisis van jou. Gauw even in de spiegel kijken.

Hmmm. Laat ook maar.

mark61
08-04-04, 12:59
.

mark61
08-04-04, 13:03
Geplaatst door SalmayaSale
Beste Mark61,

Wij dwalen van het bos.
Wij zou, denk jij de schuld van krijgen?
Niet Jij de autochtoon maar Ik de Allochtoon.
Saboteuse van de BosIntegratiePlan. :droef:

Chère Salma,

Nou niet verder zeuren, hup, morgen om 6 uur 's ochtends het bos in. Rugzakje met eigen lunch mee. Of anders...

SalmayaSale
08-04-04, 13:13
Geplaatst door mark61
Chère Salma,

Nou niet verder zeuren, hup, morgen om 6 uur 's ochtends het bos in. Rugzakje met eigen lunch mee. Of anders...


Cher bountywittenegerzoen (mag kiezen)

Morgen is Goedevrijdag, wil jij een slechte vrijdag van maken door mij zo vroeg in het bos te slepen???????????? Je suis crevee man, ik wil uitslapen. :loog:

Trouwens is het ook gebedsdag, silegte autochtoon die denkt dat hij wel allochtoon kan zijn en intussen goede moslima van de moskee naar het bos slepen. :o

Of anders......................zou jij durfen????????????? :duivels:

SalmayaSale
08-04-04, 13:20
Geplaatst door Bofko
Een waarlijk, schone taak.

Even duidelijkheid krijgen door hardop denken :
Je hebt 'echte' pechvogels en je hebt 'zelf-ingebeelde' pechvogels.
Een 'zelf-ingebeelde' bofkont is echter altijd een 'echte' bofkont.

Mee eens ?

Dus, alleen 'zelf-ingebeelde' pechvogels zijn misschien tot bofkont te verheffen.
Het gebruik van een spiegelende bol is daar een mooi hulpmiddel bij.
Het wezenlijke van jezelf en je directe omgeving blijf je zien echter je kiest zelf je invalshoek om stukken uit te vergroten en te vervormen zoals je dat zelf wilt.

Zitten we nog op dezelfde golflengte ?

Ik denk dat wij nog op dezelfde golf zitten, voor de lengte, even eerste een meter halen hoor. :wink:

Hoe weet je dat echte pechvolgels geen zelf-ingebeelde pechvogels in zich hebben.
Niet te snel van de race uitsluiten, meer analyse is wel nodig, mee akkord?????????????

De andere cases zijn te makkelijk. Wij gaan voor de hopeloze gevalen, de broeders in nood.
Ben je er Klaar voor???????????? :moeilijk:

mark61
08-04-04, 13:58
Geplaatst door SalmayaSale
Cher bountywittenegerzoen (mag kiezen)

Morgen is Goedevrijdag, wil jij een slechte vrijdag van maken door mij zo vroeg in het bos te slepen???????????? Je suis crevee man, ik wil uitslapen. :loog:

Trouwens is het ook gebedsdag, silegte autochtoon die denkt dat hij wel allochtoon kan zijn en intussen goede moslima van de moskee naar het bos slepen. :o

Of anders......................zou jij durfen????????????? :duivels:

Goede moslima mag bij wijze van uitzondering in de Dar ul-Harb heus wel eens in het Bos bidden. Om ca. twee uur is de boswandeling trouwens al weer afgelopen; met fris gemoed en intern gereinigd naar moskee.

Bofko
08-04-04, 14:06
Geplaatst door SalmayaSale
Ik denk dat wij nog op dezelfde golf zitten, voor de lengte, even eerste een meter halen hoor. :wink:

Hoe weet je dat echte pechvolgels geen zelf-ingebeelde pechvogels in zich hebben.
Niet te snel van de race uitsluiten, meer analyse is wel nodig, mee akkord?????????????

De andere cases zijn te makkelijk. Wij gaan voor de hopeloze gevalen, de broeders in nood.
Ben je er Klaar voor???????????? :moeilijk:

Echte pechvogels kan ik niet echt helpen. Valt niet zoveel aan te analyseren."Respect" is enige open deur die ik kan bedenken. :cheefbek:

SalmayaSale
08-04-04, 14:07
Geplaatst door mark61
Goede moslima mag bij wijze van uitzondering in de Dar ul-Harb heus wel eens in het Bos bidden. Om ca. twee uur is de boswandeling trouwens al weer afgelopen; met fris gemoed en intern gereinigd naar moskee.

Dar elharb? dar el- haram oui.
Goede moslima mag niet in een bos bidden als een kafir aan het kijken is. :boos:
Dan krijg jij weer het verhaal, weet jij...............van roodkapje en le mechant loup. :(

mark61
08-04-04, 15:09
Geplaatst door SalmayaSale
Dar elharb? dar el- haram oui.
Goede moslima mag niet in een bos bidden als een kafir aan het kijken is. :boos:
Dan krijg jij weer het verhaal, weet jij...............van roodkapje en le mechant loup. :(

Loup kafir kijkt wel even de andere kant op. U kunt uw imam/chaperonne meenemen als dat uw reputatie ten goede komt.

Bommel Ding
09-04-04, 11:09
http://geenstijl.nl/feauteaufuck/manches/6/