PDA

Bekijk Volledige Versie : Wat te doen met moslimterroristen...



Bismilaah
06-04-04, 14:33
Imbecielen die in de naam van de Islam, in de naam van God, in de naam van de profeet Mohammed, in de naam van de Koran onschuldige mensen vermoorden (zoals bij de aanslagen van Madrid, Casablanca, New York) moeten nadat zij opgepakt zijn en in staat van beschuldiging zijn gesteld een openbare terechtstelling ondergaan. Al die sukkels op een plein in een kooi stoppen, benzine d'r over heen, in de fik steken en je hebt het beste stukje prime time television dat je krijgen kunt... Uiteraard is dat niets vergeleken met het hellevuur dat hen te wachten staat, maar een voorproefje kan geen kwaad. Des te meer omdat het geschreeuw dat gehoord gaat worden bij het levend in brand steken van die duivels potentiële moordenaars op andere gedachten zal brengen...


ps: Zowel God als de boodschapper van God Mohammed hebben de mens opgedragen degenen die chaos/wanorde veroorzaken of onschuldige mensen vermoorden koud te maken. Een gevangenis zal niet baten.

Goodnight
06-04-04, 14:38
Beste Bismillaah.....

het woordje moslimterorristen klopt niet.

terorristen volstaat namelijk.

islam heeft zoals je zelf al aangeeft niets met terrorisme te maken.....dus skip dat moslim aub. :o

Mattijs
06-04-04, 14:48
Je kan ook zeggen "moslims die vanuit hun geloof zeggen terreur te moeten uitoefenen tegen de vijand in het westen, de ongelovigen dus".

Critice
06-04-04, 14:50
Geplaatst door Goodnight
islam heeft zoals je zelf al aangeeft niets met terrorisme te maken.....dus skip dat moslim aub. :o
Als dat er niets mee te maken heeft, waarom zijn er dan zoveel terroristen die hun inspiratie uit de islam halen? Volgens mij heeft het er juist alles mee te maken!

Joepie
06-04-04, 14:52
ik zou ze nieteens willen vermoorden, dan menen ze (en hun aanhang) dat ze martelaren zijn geworden en die (onjuiste) overtuiging gun ik ze nieteens.

Joepie
06-04-04, 14:55
Geplaatst door Critice
Als dat er niets mee te maken heeft, waarom zijn er dan zoveel terroristen die hun inspiratie uit de islam halen? Volgens mij heeft het er juist alles mee te maken!

Wat denk ik bedoeld wordt is dat de bron niet bij de islam zelf ligt, maar bij de terroristen nl. hun foute interpetatie van het geloof.

Bismilaah
06-04-04, 15:00
Geplaatst door Goodnight
Beste Bismillaah.....

het woordje moslimterorristen klopt niet.

terorristen volstaat namelijk.

islam heeft zoals je zelf al aangeeft niets met terrorisme te maken.....dus skip dat moslim aub. :o


Waarom klopt dat niet? Ze bidden, geloven in God etc. Dat zijn dus moslims. En als zij aanslagen plegen omdat zij leven alleen vol woede en hun harten kwaadaardig zijn dan zijn het moslimterroristen. Zij zijn het die de Islam in gevaar brengen, niet de joden, niet de christenen.

Bismilaah
06-04-04, 15:03
Geplaatst door Mattijs
Je kan ook zeggen "moslims die vanuit hun geloof zeggen terreur te moeten uitoefenen tegen de vijand in het westen, de ongelovigen dus".


Vanuit de Islam wordt zelfs aangegeven dat je geen terreur mag uitoefenen. Op wanorde creëeren en/of onschuldige mensen vermoorden staat de doodstraf en een plaats in de hel.

Bismilaah
06-04-04, 15:11
Geplaatst door Critice
Als dat er niets mee te maken heeft, waarom zijn er dan zoveel terroristen die hun inspiratie uit de islam halen? Volgens mij heeft het er juist alles mee te maken!


Dat zijn de ware onwetenden! De eerste 3 die de hel in zullen worden gesleept zijn naast een geleerde en een rijke ook een 'martelaar' die zegt in de naam van God zijn leven te hebben gegeven. God en de engelen zullen hem voor leugenaar uitmaken en het vuur zal voor hem worden opgestookt.

Critice
06-04-04, 15:16
Geplaatst door Bismilaah
Dat zijn de ware onwetenden! De eerste 3 die de hel in zullen worden gesleept zijn naast een geleerde en een rijke ook een 'martelaar' die zegt in de naam van God zijn leven te hebben gegeven. God en de engelen zullen hem voor leugenaar uitmaken en het vuur zal voor hem worden opgestookt.
Dat is een welles/nietes spelletje. De moslimterroristen zullen jou "onwetend" noemen en de hel in het vooruitzicht stellen.

Bismilaah
06-04-04, 15:26
Geplaatst door Joepie
ik zou ze nieteens willen vermoorden, dan menen ze (en hun aanhang) dat ze martelaren zijn geworden en die (onjuiste) overtuiging gun ik ze nieteens.


Welke aanhang? Zij hebben geen aanhang en als zij een aanhang zouden hebben dan zijn het duivelse aanhangers. Lees het volgende stukje eens:

'Dan zal degene die gedood werd ter wille van God naar voren worden gebracht en God zal tegen hem zeggen: Waarom werd jij gedood? Hij zal zeggen: Ik werd bevolen te vechten in djihad ter wille van U mijn Heer. Dus ik vocht tot ik werd gedood. God zal zeggen: Jij hebt gelogen! En de engelen zullen zeggen: Jij hebt gelogen! God zal zeggen: Je wilde alleen dat er gezegd werd dat die en die moedig is. En dat werd gezegd.'

Deze lhadith (overlevering) slaat op bijv. zelfmoordaanslagplegers. Zij plegen de aanslag uit een foutief motief (zonde), zij doden zichzelf (zonde), zij doden onschuldige mensen (zonde). Drie x scheepsrecht dus zijn dat volwaardige leden voor de hel.

Je leven geven voor de djihad kan alleen als aan de volgende voorwaarden wordt voldaan:

- ter verdediging van de waarden van God.
-om de vrede en godsdienstvrijheid te herstellen en te waarborgen.
-de tirannie te weerstaan.
-de djihad moet geleid worden door een geestelijke leider.
-stoppen zodra de vijand de wapens neerlegt.
-vrouwen, kinderen, ouderen, zieken moeten ongedeerd blijven, bomen en gewassen worden niet geschaad.

Djihad staat los van imperialisme, grenskwesties, stammenoorlogen, burgertwisten, neiging om te veroveren en te onderdrukken, te koloniseren, uit te buiten, het opdringen van geloof en zelfmoord.

Dus martelaren kunnen zij nooit worden. Als de Islam die gepredikt wordt door zulke terroristen de Islam zou zijn die God en Zijn boodschapper Mohammed prediken dan had ik mijn leven al lang gegeven! Het mooie paradijs met alles erop en eraan is toch iets anders dan dit miezerig kikkerlandje. :D

Bismilaah
06-04-04, 15:49
Geplaatst door Critice
Dat is een welles/nietes spelletje. De moslimterroristen zullen jou "onwetend" noemen en de hel in het vooruitzicht stellen.

Nee hoor. Ik baseer me op de Koran en de lhadith, simpel. De meeste moslimterroristen baseren zich op Ont-Laden en consorten. Er staat duidelijk in aangegeven dat je door het vermoorden van onschuldige mensen en het creëeren van wanorde de toorn van God op je af zal roepen. Ik ken de Koran (en een gedeelte vd uitleg) uit mijn hoofd en vele lhadith op het gebied van djihad heb ik bestudeerd. De meest geleerden op het gebied van Islam (in alle facetten) delen dezelfde visie als ik;

'Hijacking Planes, terrorizing innocent people and shedding blood constitute a form of injustice that can not be tolerated by Islam, which views them as gross crimes and sinful acts.'
(Shaykh Abdul Aziz al-Ashaikh, Grand Mufti of Saudi Arabia and Chairman of the Senior Ulama)

'The terrorists acts, from the perspective of Islamic law, constitute the crime of hirabah (waging war against society).'

Bovenstaande Fatwa is opgemaakt en ondertekend door:

*Shaykh Yusuf al-Qaradawi, Grand Islamic Scholar and Chairman of the Sunna and Sira Countil, Qatar
*Judge Tariq al-Bishri, First Deputy President of the Council d'etat, Egypt
*Dr. Muhammad s. al-Awa, Professor of Islamic Law and Shari'a, Egypt
*Dr. Haytham al-Khayyat, Islamic scholar, Syria
*Fahmi Houaydi, Islamic scholar, Syria
*Shaykh Taha Jabir al-Alwani, Chairman, North America High Council

'Neither the law of Islam nor its ethical system justify such a crime.'
(Zaki Badawi, Principal of the Muslim College in London)

'It is wrong to kill innocent people. It is also wrong to praise those who kill innocent people.'
(Mufti Nizamuddin Shamzai)

Waarom zeggen deze mensen dit? Omdat God het tegen deze mensen heeft gezegd in de Koran en in de lhadith!

'...and whoever does evil equal to the weight of an atom shall see it.'
(Koran 99:7-8)

'By God, he is not a true believer, from whose mischief his neighbors do not feel secure.'
Prophet Mohammed (Bukhari, Muslim)

jada
06-04-04, 16:06
Geplaatst door Bismilaah
Imbecielen die in de naam van de Islam, in de naam van God, in de naam van de profeet Mohammed, in de naam van de Koran onschuldige mensen vermoorden (zoals bij de aanslagen van Madrid, Casablanca, New York) moeten nadat zij opgepakt zijn en in staat van beschuldiging zijn gesteld een openbare terechtstelling ondergaan. Al die sukkels op een plein in een kooi stoppen, benzine d'r over heen, in de fik steken en je hebt het beste stukje prime time television dat je krijgen kunt... Uiteraard is dat niets vergeleken met het hellevuur dat hen te wachten staat, maar een voorproefje kan geen kwaad. Des te meer omdat het geschreeuw dat gehoord gaat worden bij het levend in brand steken van die duivels potentiële moordenaars op andere gedachten zal brengen...


ps: Zowel God als de boodschapper van God Mohammed hebben de mens opgedragen degenen die chaos/wanorde veroorzaken of onschuldige mensen vermoorden koud te maken. Een gevangenis zal niet baten.

Blij ook eens zulke verhalen te horen. :blij:

Marsipulami
06-04-04, 16:28
Geplaatst door jada


Geplaatst door Bismilaah
Imbecielen die in de naam van de Islam, in de naam van God, in de naam van de profeet Mohammed, in de naam van de Koran onschuldige mensen vermoorden (zoals bij de aanslagen van Madrid, Casablanca, New York) moeten nadat zij opgepakt zijn en in staat van beschuldiging zijn gesteld een openbare terechtstelling ondergaan. Al die sukkels op een plein in een kooi stoppen, benzine d'r over heen, in de fik steken en je hebt het beste stukje prime time television dat je krijgen kunt... Uiteraard is dat niets vergeleken met het hellevuur dat hen te wachten staat, maar een voorproefje kan geen kwaad. Des te meer omdat het geschreeuw dat gehoord gaat worden bij het levend in brand steken van die duivels potentiële moordenaars op andere gedachten zal brengen...


ps: Zowel God als de boodschapper van God Mohammed hebben de mens opgedragen degenen die chaos/wanorde veroorzaken of onschuldige mensen vermoorden koud te maken. Een gevangenis zal niet baten.

Blij ook eens zulke verhalen te horen. :blij:

Nou, ik vind volgend zinnetje toch wel een beetje te krachtig: "Al die sukkels op een plein in een kooi stoppen, benzine d'r over heen, in de fik steken en je hebt het beste stukje prime time television dat je krijgen kunt... "

Volgens mij zijn zulke daders zwaar geestesgestoord. Lenvenslange TBS lijkt me geschikter.

Max Stirner
06-04-04, 18:03
[

Nou, ik vind volgend zinnetje toch wel een beetje te krachtig: "Al die sukkels op een plein in een kooi stoppen, benzine d'r over heen, in de fik steken en je hebt het beste stukje prime time television dat je krijgen kunt... "

Volgens mij zijn zulke daders zwaar geestesgestoord. Lenvenslange TBS lijkt me geschikter. [/B][/QUOTE]




Ik weet niet hoe het in Belgie zit natuurlijk, maar in Nederland ontsnappen ze altijd uit die TBS-inrichtingen. Een stukje prime-time televisie (na 22.00 uiteraard) lijkt me dan toch beter

DEMOcraat
06-04-04, 18:09
Geplaatst door Bismilaah
Waarom klopt dat niet? Ze bidden, geloven in God etc. Dat zijn dus moslims. En als zij aanslagen plegen omdat zij leven alleen vol woede en hun harten kwaadaardig zijn dan zijn het moslimterroristen. Zij zijn het die de Islam in gevaar brengen, niet de joden, niet de christenen.

je moet wel onderscheid maken tussen moslims die de islam als een geloof belijden en de anderen nl terroristen die de islam voor politieke doeleinden gebruiken.

Goodnight
07-04-04, 07:15
Geplaatst door Critice
Als dat er niets mee te maken heeft, waarom zijn er dan zoveel terroristen die hun inspiratie uit de islam halen? Volgens mij heeft het er juist alles mee te maken!

door het woord moslim voor terroristen te plaatsen impliceer je daarmee dat iedere moslim een terrorist is Truus.
Bovendien is hun terrorisme misschien vooral gericht op 'ongelovigen'
maar ook moslims zijn daar het slachtoffer van.

Goodnight
07-04-04, 07:17
Geplaatst door Bismilaah
Waarom klopt dat niet? Ze bidden, geloven in God etc. Dat zijn dus moslims. En als zij aanslagen plegen omdat zij leven alleen vol woede en hun harten kwaadaardig zijn dan zijn het moslimterroristen. Zij zijn het die de Islam in gevaar brengen, niet de joden, niet de christenen.

Slimmerd, dat kan wel zo zijn.Maar daarmee geef je aan dat jij dus ook een terrorist bent.......

is dat zo?

Nee toch?

Bommel Ding
07-04-04, 07:48
Geplaatst door Goodnight
door het woord moslim voor terroristen te plaatsen impliceer je daarmee dat iedere moslim een terrorist is Truus.
Dat is een implicatie die jij eraan geeft. Vrij vergezocht ook.


Bovendien is hun terrorisme misschien vooral gericht op 'ongelovigen' maar ook moslims zijn daar het slachtoffer van.
Neemt niet weg dat het gaat om islamitische terroristen gaat die ook nog eens specifiek zeggen te "strijden" uit naam van de islam. De moslims die bij hun aanslagen omkomen gaan volgens die leer gelijk naar het paradijs, dus die zouden alleen maar blij moeten zijn zeker?

Goodnight
07-04-04, 09:38
Geplaatst door Bommel Ding
Dat is een implicatie die jij eraan geeft. Vrij vergezocht ook.[quote]

ja vind je?
Ik denk dat je je er even goed in moet verdiepen alvorens je tegenspreekt.
Door het woord moslim er voor te zetten wil je dus zeggen dat zij die daden in naam van de Islam plegen.
Dus het wordt ons vroogeschreven door de Islam.
Daar doe je veel moslims die er niet achter staan en weten wat de Islam inhoud onrecht mee.


[quote]Neemt niet weg dat het gaat om islamitische terroristen gaat die ook nog eens specifiek zeggen te "strijden" uit naam van de islam. De moslims die bij hun aanslagen omkomen gaan volgens die leer gelijk naar het paradijs, dus die zouden alleen maar blij moeten zijn zeker?

Volgens welke leer?Heb je wel gelezen wat Bismilaah uit de Koran heeft gereciteerd.
Dat is iets wat zij zelf geloven.Maar de mannen die afgelopen zaterdag bijv. zichzelf opbliezen ipv overgeven zijn echt geen martelaars.Evenmin zijn diegene die 119 op hun geweten hebben dat ook niet.

En ze gebruiken de Islam hierbij dat is wat anders.
De KKK handelden toch ook uit godsdienstige overwegingen?
Noem je ze Christen terorristen?
Nee het zijn dan gewoon misdadigers die denken te handelen uit godsdienstige overwegingen.

Dus wat mij betreft vind ik het woord moslimterrorist een belediging voor mijn moslim zijn!

Iglo
07-04-04, 09:40
Geplaatst door Goodnight
door het woord moslim voor terroristen te plaatsen impliceer je daarmee dat iedere moslim een terrorist is Truus.
Bovendien is hun terrorisme misschien vooral gericht op 'ongelovigen'
maar ook moslims zijn daar het slachtoffer van.
Absoluut niet, dat zou zo zijn als je het woordje terrorist weglaat.
Het zijn terroristen, en ze zeggen zelf: "wij zijn moslim". Ze zouden waarschijnlijk zelfs zeggen dat jij geen echte moslim bent. Wie ben ik om te zeggen of ze moslims zijn of niet?

taouanza
07-04-04, 09:42
Geplaatst door Critice
Als dat er niets mee te maken heeft, waarom zijn er dan zoveel terroristen die hun inspiratie uit de islam halen? Volgens mij heeft het er juist alles mee te maken!

Omdat andere terroristen gewoon in de naam van democratie en blablabla in uniform hun eigen belangen verdedigen en nog meer dood en verderf zaaien alleen hebben ze toevallige hele goeie PRmensen hebben.:moe:

NIS
07-04-04, 09:44
Geplaatst door Goodnight
Volgens welke leer?Heb je wel gelezen wat Bismilaah uit de Koran heeft gereciteerd.
Dat is iets wat zij zelf geloven.Maar de mannen die afgelopen zaterdag bijv. zichzelf opbliezen ipv overgeven zijn echt geen martelaars.Evenmin zijn diegene die 119 op hun geweten hebben dat ook niet.

En ze gebruiken de Islam hierbij dat is wat anders.
De KKK handelden toch ook uit godsdienstige overwegingen?
Noem je ze Christen terorristen?
Nee het zijn dan gewoon misdadigers die denken te handelen uit godsdienstige overwegingen.

Dus wat mij betreft vind ik het woord moslimterrorist een belediging voor mijn moslim zijn!

:duim:

Goodnight
07-04-04, 09:51
Geplaatst door Iglo
Absoluut niet, dat zou zo zijn als je het woordje terrorist weglaat. wat bazel je?


Het zijn terroristen, en ze zeggen zelf: "wij zijn moslim". Ze zouden waarschijnlijk zelfs zeggen dat jij geen echte moslim bent. Wie ben ik om te zeggen of ze moslims zijn of niet?

Ow de onschuld zelve: wie ben ik om te zeggen of ze moslim zijn of niet?
maar je weet wel heel goed te vertellen dat ze handelen uit islamitische overwegingen.

En het zal me worst wezen of ze vinden dat ik geen echte moslima ben of niet.Ik blaas me zelf of anderen niet op.

Dus wie heeft er meer recht van spreken?

Iglo
07-04-04, 09:54
Geplaatst door taouanza
Omdat andere terroristen gewoon in de naam van democratie en blablabla in uniform hun eigen belangen verdedigen en nog meer dood en verderf zaaien alleen hebben ze toevallige hele goeie PRmensen hebben.:moe: PR technisch zijn lieden als Osama bin Laden ed juist heel erg handig bezig! Het maakt hen helemaal niet zo uit hoe ze in het westen gezien worden, maar wel hoe ze door de gemiddelde arme islamiet gezien worden. Zijn levensstijl lijkt zo op die van de profeet, de manier waarop hij zich kleed, de manier waarop hij woont etc etc. Op die manier vergeet de gemiddelde islamiet dat wat hij doet absoluut verboden is in de Islam.
Even wat cijfers: "a Bir Zeit poll found that 26 percent of Palestinians consider the Sept. 11 attacks consistent with Islamic law. In Pakistan, a Gallup found a nearly identical 24 percent reaching this conclusion." en verder: "An online survey of Indonesians found 50 percent seeing bin Laden as a "justice fighter" and 35 percent a terrorist." En zo zou je nog wel even door kunnen gaan.
Dat noem ik nu goede PR. Je doet iets wat absoluut verboden is door de Islam, en ondertussen is er een hele grote groep in de Islam die met je sympathiseert. Osama en zijn vriendjes zijn niet achterlijk, hoe gek ze zich ook gedragen.

taouanza
07-04-04, 09:57
Geplaatst door Iglo
PR technisch zijn lieden als Osama bin Laden ed juist heel erg handig bezig! Het maakt hen helemaal niet zo uit hoe ze in het westen gezien worden, maar wel hoe ze door de gemiddelde arme islamiet gezien worden. Zijn levensstijl lijkt zo op die van de profeet, de manier waarop hij zich kleed, de manier waarop hij woont etc etc. Op die manier vergeet de gemiddelde islamiet dat wat hij doet absoluut verboden is in de Islam.
Even wat cijfers: "a Bir Zeit poll found that 26 percent of Palestinians consider the Sept. 11 attacks consistent with Islamic law. In Pakistan, a Gallup found a nearly identical 24 percent reaching this conclusion." en verder: "An online survey of Indonesians found 50 percent seeing bin Laden as a "justice fighter" and 35 percent a terrorist." En zo zou je nog wel even door kunnen gaan.
Dat noem ik nu goede PR. Je doet iets wat absoluut verboden is door de Islam, en ondertussen is er een hele grote groep in de Islam die met je sympathiseert. Osama en zijn vriendjes zijn niet achterlijk, hoe gek ze zich ook gedragen.

Maar naar het westen toe hebben ze slechte pr.
In tegenstelling tot de Amerikanen die een ouderwetse koloniale bezetting kunnen slijten als 'bevrijding'. Geniaal of nie?!

Iglo
07-04-04, 10:02
Geplaatst door Goodnight
wat bazel je?

Ow de onschuld zelve: wie ben ik om te zeggen of ze moslim zijn of niet?
maar je weet wel heel goed te vertellen dat ze handelen uit islamitische overwegingen.

Nee, dat weten ze ZELF goed te vertellen, en zoals ik al zei ze zeggen zelf altijd: "wij zijn moslims". Zij vinden zichzelf moslim, en zijn daar heel zeker van ;-). Dus hoe zou ik ze anders moeten noemen: "zij noemen zichzelf moslims, maar Goodnight vind van niet, maar zij weer van wel dus ik weet het ook niet meer"-terroristen? Natuurlijk niet, zij noemen zichzelf moslim, dus simpel: het zijn moslim-terroristen, nou zeg ik niet dat ze voor de Islam vechten, maar domweg dat ze zichzelf moslim vinden, en dat ZIJ vinden dat ze daarvoor vechten.


En het zal me worst wezen of ze vinden dat ik geen echte moslima ben of niet.Ik blaas me zelf of anderen niet op.

Dus wie heeft er meer recht van spreken?
Als ik dat aan hen vraag, dan weet ik wel welk antwoord ik zal krijgen.

Anwaro
07-04-04, 10:10
Geplaatst door taouanza
Maar naar het westen toe hebben ze slechte pr.
In tegenstelling tot de Amerikanen die een ouderwetse koloniale bezetting kunnen slijten als 'bevrijding'. Geniaal of nie?!

Precies!

Critice
07-04-04, 10:15
Geplaatst door taouanza
Maar naar het westen toe hebben ze slechte pr.
In tegenstelling tot de Amerikanen die een ouderwetse koloniale bezetting kunnen slijten als 'bevrijding'. Geniaal of nie?!
In feite was het geen bevrijding he. De Irakezen werden helemaal niet onderdrukt door Saddam, ze mochten alles zeggen wat ze maar wouden en die massagraven zijn verzinsels van de zionisten. Evenals die gifgasaanvallen. En al die politieke vluchtelingen die Irak ontvlucht zijn, waren in feite op de vlucht wegens belastingontduiking.

..zapper
07-04-04, 10:24
Het lijkt mij eerder een MOAB-like cultuurshock wat er in Iraq is gebeurt. Als je al ziet wat het effect van een Mediamarkt in Polen is die tijdens de eerste openingsdag ook het aldaar onbekende begrip aanbieding introduceren, kun je wel nagaan wat het effect is als je in een dag tijd probeert het begrip democratie een land in te stampen. Die Amerikanen hebben gewoon absoluut niet nagedacht over de gevolgen. Ze hebben het leger en daarmee de authoriteit ontslagen van een onderdrukt volk, dat vraagt om mega-problemen en die hebben ze mi gekregen. Het klinkt bot, maar het enige wat helpt is met harde hand regeren en langzaam afbouwen naar een democratie, wat er nu gebeurt is veel te hals-over-de-kop voor de inwoners van Iraq en dat creeert een samenleving van chaos waar veel ruimte is voor opruiers zoals inmiddels duidelijk mag zijn.

taouanza
07-04-04, 10:27
Geplaatst door zapper
Het lijkt mij eerder een MOAB-like cultuurshock wat er in Iraq is gebeurt. Als je al ziet wat het effect van een Mediamarkt in Polen is die tijdens de eerste openingsdag ook het aldaar onbekende begrip aanbieding introduceren, kun je wel nagaan wat het effect is als je in een dag tijd probeert het begrip democratie een land in te stampen. Die Amerikanen hebben gewoon absoluut niet nagedacht over de gevolgen. Ze hebben het leger en daarmee de authoriteit ontslagen van een onderdrukt volk, dat vraagt om mega-problemen en die hebben ze mi gekregen. Het klinkt bot, maar het enige wat helpt is met harde hand regeren en langzaam afbouwen naar een democratie, wat er nu gebeurt is veel te hals-over-de-kop voor de inwoners van Iraq en dat creeert een samenleving van chaos waar veel ruimte is voor opruiers zoals inmiddels duidelijk mag zijn.

Sorry hoor even heel concreet:
Neem jij schoonheidadviezen van een slons?
Wat voor geweldige dingen heeft Bush voor Amerika gedaan dattie dat voor Irak kan doen?????

Iglo
07-04-04, 10:28
Geplaatst door taouanza
Maar naar het westen toe hebben ze slechte pr. In het westen hebben ze zichzelf inderdaad gehaat gemaakt. Maar dat is omdat dit in hun PR-techniek past. Ze willen nu helemaal niet geliefd zijn in het westen. Ze richten zich op de Moslim-wereld. En daar heersen nogal wat anti-westerse stemmingen. Het is voor hen dus een bonus als ze in het westen gehaat zijn.

In tegenstelling tot de Amerikanen die een ouderwetse koloniale bezetting kunnen slijten als 'bevrijding'. Geniaal of nie?! Het gezooi in Irak is geen bevrijding, maar het is ook geen koloniale bezetting. Het zit er ergens tussen, maar dit lijkt me nogal een doodgetreden pad.

taouanza
07-04-04, 10:29
Geplaatst door Critice
In feite was het geen bevrijding he. De Irakezen werden helemaal niet onderdrukt door Saddam, ze mochten alles zeggen wat ze maar wouden en die massagraven zijn verzinsels van de zionisten. Evenals die gifgasaanvallen. En al die politieke vluchtelingen die Irak ontvlucht zijn, waren in feite op de vlucht wegens belastingontduiking.


Allemaal gebeurd with a little help from his friends.:fpetaf:
En nu is het een groot feest dankzij dezelfde friends. :rolleyes:

..zapper
07-04-04, 10:29
Geplaatst door taouanza
Sorry hoor even heel concreet:
Neem jij schoonheidadviezen van een slons?
Wat voor geweldige dingen heeft Bush voor Amerika gedaan dattie dat voor Irak kan doen?????

Roep ik ergens dat Bush geweldige dingen doet? Volgens mij valt er tussen mijn regels door vooral het tegenovergestelde te lezen. Die man denkt niet na bij wat ie doet en heeft daarmee complete chaos gecreeerd in Iraq en ik ben van mening dat je beter in een onderdrukt land kunt leven dan in een land van chaos.

taouanza
07-04-04, 10:31
Geplaatst door Iglo
In het westen hebben ze zichzelf inderdaad gehaat gemaakt. Maar dat is omdat dit in hun PR-techniek past. Ze willen nu helemaal niet geliefd zijn in het westen. Ze richten zich op de Moslim-wereld. En daar heersen nogal wat anti-westerse stemmingen. Het is voor hen dus een bonus als ze in het westen gehaat zijn.
[B] Het gezooi in Irak is geen bevrijding, maar het is ook geen koloniale bezetting. Het zit er ergens tussen, maar dit lijkt me nogal een doodgetreden pad.

Ja zoals de westerse PR zich richt op de westerlingen. Kan me niet voorstellen dat ze toestemming hebben gekregen van de moslims voor Guantanamobay en bommentapijten op Afganistan en de bezetting van Irak.

taouanza
07-04-04, 10:33
Geplaatst door zapper
Roep ik ergens dat Bush geweldige dingen doet? Volgens mij valt er tussen mijn regels door vooral het tegenovergestelde te lezen. Die man denkt niet na bij wat ie doet en heeft daarmee complete chaos gecreeerd in Iraq en ik ben van mening dat je beter in een onderdrukt land kunt leven dan in een land van chaos.

Het was meer een aanvulling op jouw betoog.:moe:

..zapper
07-04-04, 10:36
Geplaatst door taouanza
Het was meer een aanvulling op jouw betoog.:moe:

Dank, ben ik niet gewend ;)

taouanza
07-04-04, 10:49
Geplaatst door zapper
Dank, ben ik niet gewend ;)

Das nie waar :knipoog:

Bismilaah
07-04-04, 17:20
Geplaatst door Goodnight
Slimmerd, dat kan wel zo zijn.Maar daarmee geef je aan dat jij dus ook een terrorist bent.......

is dat zo?

Nee toch?


Hoe geef ik daar blijk aan dan??? Ik snap jouw redenering niet! Ik bid en vast etcetera dus ik ben moslim. Dan ben ik toch geen terrorist! Rare vogel ben je!

Bismilaah
07-04-04, 17:23
Geplaatst door Bommel Ding
De moslims die bij hun aanslagen omkomen gaan volgens die leer gelijk naar het paradijs...


Volgens welke leer??? Niet volgens de Islam hoor!!! Al die moslims die bij zulke aanslagen het leven laten gaan linea recta naar het vuur!

Bismilaah
07-04-04, 17:31
Geplaatst door zapper
Het lijkt mij eerder een MOAB-like cultuurshock wat er in Iraq is gebeurt. Als je al ziet wat het effect van een Mediamarkt in Polen is die tijdens de eerste openingsdag ook het aldaar onbekende begrip aanbieding introduceren, kun je wel nagaan wat het effect is als je in een dag tijd probeert het begrip democratie een land in te stampen. Die Amerikanen hebben gewoon absoluut niet nagedacht over de gevolgen. Ze hebben het leger en daarmee de authoriteit ontslagen van een onderdrukt volk, dat vraagt om mega-problemen en die hebben ze mi gekregen. Het klinkt bot, maar het enige wat helpt is met harde hand regeren en langzaam afbouwen naar een democratie, wat er nu gebeurt is veel te hals-over-de-kop voor de inwoners van Iraq en dat creeert een samenleving van chaos waar veel ruimte is voor opruiers zoals inmiddels duidelijk mag zijn.


Daar ben ik het ongeveer wel mee eens. De Amerikanen wisten van te voren dat Irak uit diverse gemeenschappen bestaan, zij wisten dat de soennitische Saddam de shiietische meerderheid jarenlang heeft gedemoniseerd. Dat het weghalen van Saddam zou zorgen voor problemen tussen de burgers onderling en tav de westerlingen wisten zij ook. Waarom dan oorlog vraag je je af? Wat dacht je van die vaten olie onder de grond? En wat dacht je van de vriendjes van Bush die in de wapenindustrie zitten? Het wordt nog meer chaos met nog meer doden en het is nog lang niet voorbij! Moge God de onschuldigen sparen!