PDA

Bekijk Volledige Versie : Terrorisme / 'Marokkaanse radicalen onderschat'



Rode Smurf
07-04-04, 08:09
door Paul-Kleis Jager
2004-04-07

AMSTERDAM - De Europese inlichtingendiensten hebben het gevaar van Marokkaanse moslimradicalen onderschat. Dat zegt de Marokkaanse politicoloog Mohamed Darif, die het milieu van djihadstrijders in zijn land onderzocht.

De Marokkaanse terreurgroep Groupe islamique combattant marocain (GICM) wordt verantwoordelijk gehouden voor de aanslagen in Madrid van 11 maart en die van vorig jaar in Casablanca, waarbij 33 mensen omkwamen. Maar pas sinds 11 maart (192 doden) zijn verschillende Europese inlichtingendiensten echt interesse gaan tonen voor radicale moslims van Marokkaanse origine: maandag werden in de omgeving van Parijs dertien personen gearresteerd op verdenking van banden met de GICM.

Volgens de Franse inlichtingendienst werden de Marokkanen al vier maanden gevolgd. De Marokkaanse terreurdeskundige Mohamed Darif gelooft daar niet in. ,,Natuurlijk zeggen ze dat. Maar waarom kwamen ze dan niet eerder in actie? De waarheid is dat inlichtingendiensten na 11 maart van mening zijn veranderd: vóór Madrid zijn er wel Marokkanen in Europa opgepakt, maar nu pas hebben ze écht prioriteit gekregen.''

Een andere aanwijzing voor de aanvankelijke terughoudendheid is volgens Darif de weigering van Groot-Brittannië om de GICM'er Mohamed Gerbouzi uit te leveren aan Marokko. Gerbouzi werd vanwege zijn rol in Casablanca bij verstek veroordeeld tot 20 jaar gevangenisstraf. Hij zou ook contacten hebben gehad met verschillende daders van het bloedbad in Madrid.

Marokko heeft ook zelf aan de onderschatting bijgedragen, zegt Darif. ,,Er werden na de aanslagen in Casablanca enorm veel mensen gearresteerd, waaronder veel onschuldigen. Dat maakte de hele zaak rond de GICM in Europese ogen minder geloofwaardig.''

De GICM, opgericht in 1998, past in de strategie van Al-Kaida die is gebaseerd op een los, bijna virtueel netwerk van groepen en cellen zonder centraal commando. ,,De eerste jaren van de GICM verleenden ze logistieke steun aan Al-Kaida-cellen in Europa, maar na 11 september werd de blik op concrete actie gericht. Met Casablanca en Madrid als resultaat.''

De Marokkanen speelden in beide gevallen de rol van onderaannemers, benadrukt Darif. ,,De planning is bij Al-Kaida altijd in handen van mensen uit de Golfregio of andere landen.'' Het antwoord op de vraag waarom zoveel Marokkanen betrokken zijn bij '11-M' is eenvoudig: ,,Het doel bepaalt wie een aanslag uitvoert. In Europa wonen overal Marokkanen die goed in hun omgeving opgaan.''

Darif is het met verschillende inlichtingendiensten eens dat de Jordaniër Aboe Moessab Zarkawi het brein van Casablanca en Madrid is. Zarkawi is ook, zeggen de Amerikanen, met zijn Al Ansar-groep de drijvende kracht achter het verzet in Irak. Gisteren trok hij de aandacht met een oproep meer 'kruisvaarders' in Irak te doden en werd hij in zijn geboorteland bij verstek ter dood veroordeeld voor de moord op een Amerikaanse diplomaat.

Darif vermoedt dat de Tunesiër Abdelmajid Fakhet de coördinator van de actie was, de noodzakelijke schakel tussen de afdeling planning en uitvoering. Afgelopen zaterdag blies Fakhet zich samen met waarschijnlijk vijf 'onderaannemers' op in de Madrileense voorstad Leganés.

'De Tunesiër' was, denkt Darif, de plaatsvervanger van Imad Yarkas, de chef van de Spaanse Al-Kaida-cel. De Syriër Yarkas, alias Aboe Dahdah, zit al een tijd vast voor zijn aandeel in de voorbereiding van de 11 september-aanslagen in de VS.

Bommel Ding
07-04-04, 08:12
Gelukkig dat de inlichtingendiensten nu wakker zijn geworden.

NIS
07-04-04, 08:19
Snap echt nie, dat Marokkanen zich met dit soort praktijken bezig houden :kwaad:

Het wordt tijd voor common sense!

Mattijs
07-04-04, 08:57
Die jongens uit Eindhoven gingen niet op jihad, in Nederland zijn geen jihadstrijders, grote onzin, zeggen veel Marokkanen hier. Dat is alleen onderdeel van de hetze, zeggen veel Marokkanen hier. :cheefbek:

NIS
07-04-04, 09:07
Geplaatst door Mattijs
Die jongens uit Eindhoven gingen niet op jihad, in Nederland zijn geen jihadstrijders, grote onzin, zeggen veel Marokkanen hier. Dat is alleen onderdeel van de hetze, zeggen veel Marokkanen hier. :cheefbek:

Mattijs, in mijn omgeving kom ik dit soort lieden niet tegen. Het is zeker een klein beetje hetze. Een heel kleine groep, die het verpest voor de rest. Mijn optiek is dus duidelijk.

000NobelPrizes
07-04-04, 09:16
Geplaatst door NIS
Mattijs, in mijn omgeving kom ik dit soort lieden niet tegen. Het is zeker een klein beetje hetze. Een heel kleine groep, die het verpest voor de rest. Mijn optiek is dus duidelijk.
Het lijkt me verstandig om dergelijke radicalen niet te koppelen aan 'nationaliteit'. Er lopen overal van die radicalen rond, die voor wat mij betreft eigen nationaliteits- en statenloos zijn. Ze hanteren volstrekt hun eigen wetten en eigen visie, die niets overeen heeft met de manier waarop de rest (bijna iedereen dus) met elkaar wenst te leven.

taouanza
07-04-04, 09:26
Nou ik maak me zorgen om al die arme onschuldige stakkers die aan de lopende band worden opgepakt gefoltert zonder enig bewijs of verdediging. Na 11/9 waren al een stuk of 600 opgepakt na de aanslag in casablanca duizenden en het zullen er alleen meer worden.
Maar bewaar jullie medemenselijkheid voor de voorpagina.

NIS
07-04-04, 09:30
Geplaatst door taouanza
Nou ik maak me zorgen om al die arme onschuldige stakkers die aan de lopende band worden opgepakt gefoltert zonder enig bewijs of verdediging. Na 11/9 waren al een stuk of 600 opgepakt na de aanslag in casablanca duizenden en het zullen er alleen meer worden.
Maar bewaar jullie medemenselijkheid voor de voorpagina.

De Marokkaanse overheid heeft het perfect gedaan. Door hun, heeft Madrid heel wat kunnen arresteren. De geheimedienst van Maroc is een van de beste in de wereld. Niemand ontkomt daar aan een aanslag. Een paar onschuldigen... kan nie anders. Risico van het vak "Moslim zijn" :D

000NobelPrizes
07-04-04, 09:33
Geplaatst door NIS
De Marokkaanse overheid heeft het perfect gedaan. Door hun, heeft Madrid heel wat kunnen arresteren. De geheimedienst van Maroc is een van de beste in de wereld. Niemand ontkomt daar aan een aanslag. Een paar onschuldigen... kan nie anders. Risico van het vak "Moslim zijn" :D
De Marokkaanse geheime dienst is niet een van de beste van de wereld, maar zij zijn minder terughoudend in hun opsporingsmethoden.
Westerse geheime diensten hanteren nog allerlei humane codes en privacy rechten et cetera. Marokkaanse agenten kennen het gedachtegoed van de terroristen ook veel beter: het westen staat daar ten eerste mijlenver vanaf, en ten tweede hebben ze er nog niet zo lang mee te maken als de Marokkanen.

taouanza
07-04-04, 09:33
Geplaatst door NIS
De Marokkaanse overheid heeft het perfect gedaan. Door hun, heeft Madrid heel wat kunnen arresteren. De geheimedienst van Maroc is een van de beste in de wereld. Niemand ontkomt daar aan een aanslag. Een paar onschuldigen... kan nie anders. Risico van het vak "Moslim zijn" :D

Zoals ik al zei: Bewaar je medeleven voor de voorpagina.:moe:

taouanza
07-04-04, 09:34
Geplaatst door 000NobelPrizes
De Marokkaanse geheime dienst is niet een van de beste van de wereld, maar zij zijn minder terughoudend in hun opsporingsmethoden.
Westerse geheime diensten hanteren nog allerlei humane codes en privacy rechten et cetera. Marokkaanse agenten kennen het gedachtegoed van de terroristen ook veel beter: het westen staat daar ten eerste mijlenver vanaf, en ten tweede hebben ze er nog niet zo lang mee te maken als de Marokkanen.

Das makkelijk als je al een terrorist bent als je het brood te duur vindt.:moe:

NIS
07-04-04, 09:38
Geplaatst door 000NobelPrizes
De Marokkaanse geheime dienst is niet een van de beste van de wereld, maar zij zijn minder terughoudend in hun opsporingsmethoden.
Westerse geheime diensten hanteren nog allerlei humane codes en privacy rechten et cetera. Marokkaanse agenten kennen het gedachtegoed van de terroristen ook veel beter: het westen staat daar ten eerste mijlenver vanaf, en ten tweede hebben ze er nog niet zo lang mee te maken als de Marokkanen.

Precies! Het lijkt me een goede zaak als Nederland toenadering zoekt tot Marokko. Zal haar veel problemen schelen. De extremisten moeten aangepakt worden. Je kan de aanslagen niet voorkomen door alleen als EU samen te werken, maar ook samenwerking met landen als Marokko bijvoorbeeld. Dat land heeft jaren ervaring en kent zoals je zegt, de gedachtegangen van de baardapen al te goed. Voor de aanslagen in Amerika, was Marokko bezig met terrorismebestrijding. Als Marokkaan met baard had je bij de grensovergang vanaf Spanje heel wat te vrezen van de Douane.

Jammer, dat de rol van de Marokkaanse overheid bij arrestaties in Spanje nooit in journaals worden genoemd. Al die lijsten en foto's komen van de Marokkaanse overheid. Maar ja.. te veel eer voor ze, denkt de NOS. Marokkanen zijn slecht en dat moeten we zo houden denken ook de kranten.

Zelfs de aanwezigheid van Moulay Rachid en zijn neef bij de uitvaart van prinses Juliana werd amper genoemd in Kranten en Journaals. Zelfs niet in het rijtje koningshuizen. Kotsen moet ik ervan..

taouanza
07-04-04, 09:45
Geplaatst door NIS
Precies! Het lijkt me een goede zaak als Nederland toenadering zoekt tot Marokko. Zal haar veel problemen schelen. De extremisten moeten aangepakt worden. Je kan de aanslagen niet voorkomen door alleen als EU samen te werken, maar ook samenwerking met landen als Marokko bijvoorbeeld. Dat land heeft jaren ervaring en kent zoals je zegt, de gedachtegangen van de baardapen al te goed. Voor de aanslagen in Amerika, was Marokko bezig met terrorismebestrijding. Als Marokkaan met baard had je bij de grensovergang vanaf Spanje heel wat te vrezen van de Douane.

Jammer, dat de rol van de Marokkaanse overheid bij arrestaties in Spanje nooit in journaals worden genoemd. Al die lijsten en foto's komen van de Marokkaanse overheid. Maar ja.. te veel eer voor ze, denkt de NOS. Marokkanen zijn slecht en dat moeten we zo houden denken ook de kranten.

Zelfs de aanwezigheid van Moulay Rachid en zijn neef bij de uitvaart van prinses Juliana werd amper genoemd in Kranten en Journaals. Zelfs niet in het rijtje koningshuizen. Kotsen moet ik ervan..


Ach je neemt de schending van mensenrechten voor lief in je verdediging van de westerlingen en dan tonen ze je prinsje niet.:cheefbek:
Shows how much you know.:rolleyes:

000NobelPrizes
07-04-04, 09:49
Geplaatst door NIS
[B]Precies! Het lijkt me een goede zaak als Nederland toenadering zoekt tot Marokko. Zal haar veel problemen schelen. De extremisten moeten aangepakt worden. Je kan de aanslagen niet voorkomen door alleen als EU samen te werken, maar ook samenwerking met landen als Marokko bijvoorbeeld. Dat land heeft jaren ervaring en kent zoals je zegt, de gedachtegangen van de baardapen al te goed. Voor de aanslagen in Amerika, was Marokko bezig met terrorismebestrijding. Als Marokkaan met baard had je bij de grensovergang vanaf Spanje heel wat te vrezen van de Douane.

Gun onze inlichtingendiensten de tijd... De methodes die de Marokkaanse geheime dienst hanteert mogen dan effectief zijn: de regels waar 'wij' ons aan hebben te houden, zijn strikter en gebaseerd op een heel andere visie. Europa slaapt niet, Europa is iets te hooghartig. Ze denken dat zij uiteindelijk met dialoog en een sigaret veel kunnen oplossen, omdat dat 'hun' gedachtegang is. Mocro's zijn er allang achter dat het zo niet werkt.


Jammer, dat de rol van de Marokkaanse overheid bij arrestaties in Spanje nooit in journaals worden genoemd. Al die lijsten en foto's komen van de Marokkaanse overheid. Maar ja.. te veel eer voor ze, denkt de NOS. Marokkanen zijn slecht en dat moeten we zo houden denken ook de kranten.

Nee, dat is het niet. Waar wij in Europa rekening mee hebben te houden, is de publieke verontwaardiging. Als onze geheime diensten acuut de methodes van een dienst als de Marokkaanse zouden overnemen, zou iedereen verontwaardiging kraaien, see? Europa moet erachter komen met wie zij daadwerkelijk te maken heeft en hoe daarmee effectief om te gaan. Dat betekent dat je een aantal van de jou bekende (Europese) basisregels moet laten varen. Velen denken dat het daarmee erger wordt: dat kun je hen niet kwalijk nemen want zo denken ze nu eenmaal. Dat je met het toestoppen van een hapje democratie, een snee lekker brood en permanent gevulde beurs alles oplost.

NIS
07-04-04, 09:50
Geplaatst door taouanza
Ach je neemt de schending van mensenrechten voor lief in je verdediging van de westerlingen en dan tonen ze je prinsje niet.:cheefbek:
Shows how much you know.:rolleyes:

Mensenrechten? Die gelden niet voor moordenaars van onschuldige mensen.. Inleveren die privacy!

taouanza
07-04-04, 09:52
Geplaatst door NIS
Mensenrechten? Die gelden niet voor moordenaars van onschuldige mensen.. Inleveren die privacy!

privacy?:rolleyes:

taouanza
07-04-04, 09:53
Geplaatst door 000NobelPrizes
Gun onze inlichtingendiensten de tijd... De methodes die de Marokkaanse geheime dienst hanteert mogen dan effectief zijn: de regels waar 'wij' ons aan hebben te houden, zijn strikter en gebaseerd op een heel andere visie. Europa slaapt niet, Europa is iets te hooghartig. Ze denken dat zij uiteindelijk met dialoog en een sigaret veel kunnen oplossen, omdat dat 'hun' gedachtegang is. Mocro's zijn er allang achter dat het zo niet werkt.


Nee, dat is het niet. Waar wij in Europa rekening mee hebben te houden, is de publieke verontwaardiging. Als onze geheime diensten acuut de methodes van een dienst als de Marokkaanse zouden overnemen, zou iedereen verontwaardiging kraaien, see? Europa moet erachter komen met wie zij daadwerkelijk te maken heeft en hoe daarmee effectief om te gaan. Dat betekent dat je een aantal van de jou bekende (Europese) basisregels moet laten varen. Velen denken dat het daarmee erger wordt: dat kun je hen niet kwalijk nemen want zo denken ze nu eenmaal. Dat je met het toestoppen van een hapje democratie, een snee lekker brood en permanent gevulde beurs alles oplost.

Ja Europa heeft een eigen Guantanamobay nodig. Toen had je helemaal geen aanslagen meer.:denk:

Max Stirner
07-04-04, 10:50
Heb je ook nog ideeen hoe je dit probleem WEL zou moeten aanpakken Taouanza?

taouanza
07-04-04, 10:51
Geplaatst door Max Stirner
Heb je ook nog ideeen hoe je dit probleem WEL zou moeten aanpakken Taouanza?

Check mijn onderschrift.:wink:

Rode Smurf
07-04-04, 10:57
Geplaatst door taouanza
Check mijn onderschrift.:wink:

Hmmm! Je hebt er niet echt goed over nagedacht merk ik.

taouanza
07-04-04, 10:59
Geplaatst door Rode Smurf
Hmmm! Je hebt er niet echt goed over nagedacht merk ik.

Nee dat doe jij wel ff voor me.:rolleyes:

Canaris
07-04-04, 11:02
wanneer men 2 jaar op maroc meeloopt kan men niet verrast zijn door het marokkaanse extremisme

sorrie voor de vele genuanceerden hier , maar de geestelijke gestoorde fundies die hier schrijven en schreven acht ik tot alles in staat.

Max Stirner
07-04-04, 11:04
Da een heel mooi onderschrift....maar ik denk niet dat alleen armoede (ik neem niet aan dat je met `een beter bestaan` 72 maagden bedoelt tenminste) deze barbaarse daden kan verklaren.
Bovendien is dat de langere termijn....er moet nu hard worden ingegrepen anders gaat het echt heel erg fout en de 99,99% van de normale moslims zullen hier helaas de wrange vruchten van plukken ben ik bang.

Max Stirner
07-04-04, 11:06
Geplaatst door Canaris
wanneer men 2 jaar op maroc meeloopt kan men niet verrast zijn door het marokkaanse extremisme

sorrie voor de vele genuanceerden hier , maar de geestelijke gestoorde fundies die hier schrijven en schreven acht ik tot alles in staat.


Ik vind veel mensen hier juist vrij genuanceerd...op een paar puberale onruststokertjes na.

taouanza
07-04-04, 11:13
Geplaatst door Max Stirner
Da een heel mooi onderschrift....maar ik denk niet dat alleen armoede (ik neem niet aan dat je met `een beter bestaan` 72 maagden bedoelt tenminste) deze barbaarse daden kan verklaren.



Joh neem jij lekker aan wat jij wilt aannemen!:moe:





Bovendien is dat de langere termijn....er moet nu hard worden ingegrepen anders gaat het echt heel erg fout en de 99,99% van de normale moslims zullen hier helaas de wrange vruchten van plukken ben ik bang.

Ja pak maar nog harder aan. Het was al zo'n feest.:moe:
Kweek maar nog meer haat!

Das toevallig percies wat die extremisten denken. Er zullen wel onschuldigen vallen maar het doel heiligt de middelen.
Wanneer wordt het duidelijk dat iedereen dezelfde taal gebruikt????

taouanza
07-04-04, 11:15
Geplaatst door Canaris
wanneer men 2 jaar op maroc meeloopt kan men niet verrast zijn door het marokkaanse extremisme

sorrie voor de vele genuanceerden hier , maar de geestelijke gestoorde fundies die hier schrijven en schreven acht ik tot alles in staat.

Rot toch een end op man!
De enige die hier zo extreem schrijft is Yehi en iedereen kan er dwars doorheen zien.
Het is maar wat je wilt zien.

Zwarte Schaap
07-04-04, 11:24
Geplaatst door NIS
Mensenrechten? Die gelden niet voor moordenaars van onschuldige mensen.. Inleveren die privacy!

Inschallah wordt jij één van de duizenden verdachte in Marokko.

Critice
07-04-04, 11:27
Geplaatst door Zwarte Schaap
Inschallah wordt jij één de duizenden verdachte in Marokko.
Schaapje toch! Hoe zit het trouwens met je illegaliteit?

Mill
07-04-04, 11:31
Heb je ook nog ideeen hoe je dit probleem WEL zou moeten aanpakken Taouanza?


Check mijn onderschrift.

Ehhh...


Als ik mijn straatje in wijk F-8 van Islamabad uit loop, sta ik binnen driehonderd meter voor het appartement van Khalid Khawaja, een vriend van Osama bin Laden en verdacht van de moord op de Amerikaanse journalist Daniel Pearl.

"Er komen nog honderd aanslagen in Europa, nog honderd Madrids. Jullie kunnen ons niet verslaan, omdat wij een superieure ideologie hebben."

"Madrid was het gevolg van de strijd tussen de slaven van God en jullie slaven van Satan. Geef je over aan God en de aanslagen stoppen"

"Niemand verdient het geregeerd te worden door de duivel. Accepteer Mohammed, vrede zij met hem, als de laatste profeet en als de boodschapper van God. Accepteer de koran als het woord van God. Wij zullen jullie helpen rechtvaardigheid te bereiken. De tijd zal komen dat we jullie zullen bevrijden van jullie machthebbers, bevrijden van de democratie. Mensen hebben niet het recht om te heersen, dat is alleen aan God."

"Ik heb zelfs liever Bush, want die is gelovig. Bush is tegen homofielen. Zijn ze helemaal gek ge worden in de VS met die huwelijken? Wij hebben de doodstraf voor sodomieten."

"Spanje was vroeger islamitisch. Wij willen het kalifaat (vereniging van alle moslimlanden in een staat onder goddelijke wetten van Spanje tot en met Indonesië — hd) herstellen, alle moslims moeten in één rijk wonen, net als vroeger. Van daaruit kunnen we optrekken, met kernwapens, elektronische bommen, gifgassen, tegen de ongelovigen. Luister, iedere farao heeft een Mozes. Wij zullen niet stoppen voordat elke farao, overal ter wereld, is neergehaald. Al zou de hele wereld moslim zijn, maar het gouden beeld van Toetanchamon in Egypte toch nog heel, dan gaan we door totdat het beeld kapot is."

"Jullie drinken en produceren alcohol. Jullie staan gokken toe, heffen rente. Prostitutie en homofilie heersen. Jullie kunnen trots zijn op het verspreiden van hiv en aids. Trots op jullie president Bill Clinton die overspel pleegde en daarvoor alleen maar gestraft werd met een verhoor."

Niet al te ver verwijderd van generaal Aslam Beg heeft ook luitenant-kolonel Hamid Gul een aardig optrekje. Gul is voormalig hoofd van de Pakistaanse inlichtingendienst ISI. Als vroegere leider van een club Pakistaanse nucleaire wetenschappers die in Afghanistan een kernbom voor al-Qaeda wilden bouwen, wordt Gul door tegenstanders ook wel Mister Evil genoemd. Gul is al-Qaeda-lid en ideoloog.

"Wij erkennen alle voorvaderen en profeten van de joden en christenen, maar jullie weigeren onze profeet te erkennen. Jullie systeem zal instorten. Het einde van de westerse beschaving is in de maak. Als ik jou was zou ik me heel erg veel zorgen maken."

Osama bin Ladens club kent geen einde. Word je een moslim, dan is het feit dat je alcohol drinkt nog altijd genoeg reden om je te vermoorden. Stop je ook met de alcohol, dan moeten tevens de foto’s uit je huis weg. Heb je alle fotoalbums weggegooid, moeten ook de cd’s eraan geloven. En zo gaat het maar door.
Al-Qaeda belt de politie niet voordat ze een aanslag pleegt. Het is juist de bedoeling dat er zo veel mogelijk slachtoffers vallen. Omdat de slachtoffers slaven van Satan zijn, bestaat het begrip onschuldigen niet. Hoe meer onschuldigen er vallen onder de ongelovigen, hoe meer haat Satan voelt tegen de slaven van God. Aanslagen worden niet meer opgeëist, want schijnbare zinloosheid maakt ons nog kwader en dat geeft juist zin aan al-Qaeda’s strijd. Bin Laden hoopt dat zijn haat de onze aansteekt en zal leiden tot een niet te lijmen tweedeling in de wereld, een ultieme clash of cultures.
Bin Laden zelf is daar heel open in. In een rechtvaardiging van de aanvallen van 11 september 2001 houdt de al-Qaeda-leider begin oktober van dat jaar in Afghanistan een toespraak voor aanhangers. Hij zegt: "

Deze gebeurtenissen hebben de wereld verdeeld in twee kampen, die van de gelovigen en die van de ongelovigen, moge God u bij hen weghouden. Iedere moslim moet zich haasten om bij de overwinning van zijn religie te helpen. De wind van geloof is gekomen, de wind van verandering is gekomen die de onderdrukkers zal vernietigen op het eiland van de profeet Mohammed (Saoedi-Arabië — hd), vrede zij met hem."

Khalid Khawaja is het daar volledig mee eens.

"Waar wij van uitgaan, is dat als er maar genoeg aanslagen plaatsvinden de christenen uiteindelijk alle moslims uit Amerika en Europa zullen gooien. Dit is erg belangrijk voor ons, want wij willen niet dat moslims zich mengen met Satan of door hem geregeerd worden. Moslims die in dienst zijn van de ongelovigen mogen niet worden begraven en gaan direct naar de hel. Alle moslims in het Westen moeten uiteindelijk in het kalifaat gaan wonen."


Ik denk niet dat ze stoppen als er fair trade is en iedereen het recht heeft om te streven naar een beter leven, Taouanza.

taouanza
07-04-04, 11:36
Geplaatst door Mill
Ehhh...



Ik denk niet dat ze stoppen als er fair trade is en iedereen het recht heeft om te streven naar een beter leven Taouanza.

Moet er dan geen fair trade komen?
Er zijn zat mensen die de ellende zwijgend ondergaan moeten deze dan vergeten worden.
Men veroordeelt mensen die geweld gebruiken om hun mening te verkondigen. Maar wie beloont mensen die het niet doen?
En denk je dat die hoge pieten zelf zich opblazen?
Staat Bush en Osama zelf op het strijdveld?
Daar hebben ze arme sloebers voor nodig.

Zolang geweld ipv van onrecht het nieuws haalt komt niemand een stap dichterbij de oplossing.

Mill
07-04-04, 11:39
Geplaatst door taouanza
Moet er dan geen fair trade komen?

Jawel, alleen deze lui interesseert het geen reet of er fair trade is. Ze willen ons verdelgen omdat we slaven van Satan zijn en ze stoppen pas als we vijf keer per dag met een burka aan naar het oosten liggen te prevelen.

NIS
07-04-04, 11:43
Geplaatst door Zwarte Schaap
Inschallah wordt jij één de duizenden verdachte in Marokko.

Je bent niet voor niks een verdachte. Ik zorg ervoor dat ik geen verdachte zal worden. Ik gedraag me zoals het hoort. Ik ga niet roepen "dood aan het westen" en weet ik allemaal voor onzin. Het lot heb je in je eigen hand. :D

Wil je het goed hebben, dan moet je hard werken en/of studeren. Iedere keer het westen de schuld geven, is nonsense. Als het westen uit bijvoorbeeld de Arabische landen vertrekt, dan vechten de Arabieren wel tegen elkaar. Kijk maar naar Algerije. Hoop, dat de intellectuelen ooit gaan overwinnen. De verlichting moet snel plaatsvinden onder de Moslims.

Wa salaam! :D

Critice
07-04-04, 11:46
Geplaatst door NIS
Wil je het goed hebben, dan moet je hard werken en/of studeren. Iedere keer het westen de schuld geven, is nonsense. Als het westen uit bijvoorbeeld de Arabische landen vertrekt, dan vechten de Arabieren wel tegen elkaar. Kijk maar naar Algerije. Hoop, dat de intellectuelen ooit gaan overwinnen. De verlichting moet snel plaatsvinden onder de Moslims.

Wa salaam! :D
:duim:

taouanza
07-04-04, 11:47
Geplaatst door Mill
Jawel, alleen deze lui interesseert het geen reet of er fair trade is. Ze willen ons verdelgen omdat we slaven van Satan zijn en ze stoppen pas als we vijf keer per dag met een burka aan naar het oosten liggen te prevelen.


Jawel waarom maakt niemand daar ophef over?!
Extremisme gedeid bij ellende, dat zie je zelfs hier in Nederland dus kun je nagaan hoe het elders in de wereld is.
Dus hoe meer ellende hoe meer extremisme.
Maar ja zolang beide partijen baad hebben bij ellende........

taouanza
07-04-04, 11:49
Geplaatst door Critice
:duim:

Schijt aan de mensenrechten als dat het westen goed uitkomt!:duim:

taouanza
07-04-04, 11:51
Geplaatst door NIS
Je bent niet voor niks een verdachte. Ik zorg ervoor dat ik geen verdachte zal worden. Ik gedraag me zoals het hoort. Ik ga niet roepen "dood aan het westen" en weet ik allemaal voor onzin. Het lot heb je in je eigen hand. :D

Wil je het goed hebben, dan moet je hard werken en/of studeren. Iedere keer het westen de schuld geven, is nonsense. Als het westen uit bijvoorbeeld de Arabische landen vertrekt, dan vechten de Arabieren wel tegen elkaar. Kijk maar naar Algerije. Hoop, dat de intellectuelen ooit gaan overwinnen. De verlichting moet snel plaatsvinden onder de Moslims.

Wa salaam! :D

tuurlijk jij zit hier veilig in het westen je druk te maken of de prins wel of niet in beeld komt.
Sommige hebben liever een baan, onderdak en een toekomst.:moe:

Yorphim
07-04-04, 12:18
Geplaatst door taouanza
Ach je neemt de schending van mensenrechten voor lief in je verdediging van de westerlingen en dan tonen ze je prinsje niet.:cheefbek:
Shows how much you know.:rolleyes:
De Marrokaanse prins had zeker getoond moeten worden.
Oost en west moet samenwerken tegen extremisme dan bedoel ik extremisme in alle vormen niet alleen Moslim maar ook Christelijk en Joods fundamentalisme.
Alles wat fundamenteel verkeerd is moet je fundamenteel hard :sniper: aanpakken..............
En helaas waar gehakt wordt vallen spaanders :moeilijk:

Yorphim
07-04-04, 12:33
Eigenlijk zit ik te wachten tot het Westen er echt genoeg van krijgt...
Het moment waarop op Osame viktorie kraait..
eidelijke de complete segregatie en totale scheiding tussen Moslim en niet Moslims..........
Osama's overwinning duurt maar 1 druk op de knop lang. Er wordt dan op drie knopjes gedrukt Die van Rusland, de USa en die van China. Mogen jullie raden welke knopjes dit zijn en of de westerse wereld de gevolgen overleefd

taouanza
07-04-04, 12:36
Geplaatst door Yorphim
Eigenlijk zit ik te wachten tot het Westen er echt genoeg van krijgt...
Het moment waarop op Osame viktorie kraait..
eidelijke de complete segregatie en totale scheiding tussen Moslim en niet Moslims..........
Osama's overwinning duurt maar 1 druk op de knop lang. Er wordt dan op drie knopjes gedrukt Die van Rusland, de USa en die van China. Mogen jullie raden welke knopjes dit zijn en of de westerse wereld de gevolgen overleefd

Je kat moet op dieet zo'n gewicht is dierenmishandeling.:moe:

joop.r
07-04-04, 12:41
Geplaatst door NIS
Je bent niet voor niks een verdachte. Ik zorg ervoor dat ik geen verdachte zal worden. Ik gedraag me zoals het hoort. Ik ga niet roepen "dood aan het westen" en weet ik allemaal voor onzin. Het lot heb je in je eigen hand. :D

Wil je het goed hebben, dan moet je hard werken en/of studeren. Iedere keer het westen de schuld geven, is nonsense. Als het westen uit bijvoorbeeld de Arabische landen vertrekt, dan vechten de Arabieren wel tegen elkaar. Kijk maar naar Algerije. Hoop, dat de intellectuelen ooit gaan overwinnen. De verlichting moet snel plaatsvinden onder de Moslims.

Wa salaam! :D
Ben ik helemaal met jou een ,maar hoe maak dat aan de fanatieken
bekend?

taouanza
07-04-04, 12:46
Geplaatst door joop.r
Ben ik helemaal met jou een ,maar hoe maak dat aan de fanatieken
bekend?

Dan zul je met bewijs komen voor je gewouwel.:moe:


http://www.grenzeloos.org/artikel/viewartikel.php/id/598.html

Oh oh oh wat kom je toch ver met je hardwerken en een diploma.:moe:

joop.r
07-04-04, 12:59
Geplaatst door taouanza
Dan zul je met bewijs komen voor je gewouwel.:moe:

Als jij nog bewijsen moet hebben zegt dat meer over jou dan over mij.
Want iets zinnigs heb ik van jou nog niet gehoord.

taouanza
07-04-04, 13:02
Buitenlandse bedrijven, vooral uit Frankrijk hebben grote belangen in Marokko. De Franse multinational Vivandi heeft een groot gedeelte van de aandelen van Maroc Telecom gekocht en zal binnenkort de rest van de aandelen kopen. Het gehele elektriciteitsnet van Rabat is reeds opgekocht door Vivandi en in een aantal steden in het noorden van Marokko zijn de elektriciteitsnetten inmiddels in bezit van Spaanse bedrijven. Marokko is ook bezig met een vrijhandelsakkoord met de Verenigde Staten. Dit akkoord zal vooral de landbouw in Marokko gaan beïnvloeden, zo benadrukt Said. Marokko dreigt zo dezelfde weg in te slaan als Zuid-Amerika. Grootschalige productie van gewassen voor de export naar rijke landen die gaat ten koste van de voedselproductie van de eigen bevolking en van de kleine boeren bedrijven. Een dergelijke ontwikkeling zal de verarming van de bevolking verder versterken.


The future is bright.:moe:

Maar zolang niemand zich opblaast wat kan het ons dan schelen?:fpetaf:

taouanza
07-04-04, 13:04
Vanaf 1983 voert de regering van Marokko strikt de politiek van het Internationaal Monetair Fonds (IMF) uit. Sindsdien is de werkloosheid enorm toegenomen. De regering bezuinigt op gezondheidszorg, onderwijs en huisvesting. Begin jaren tachtig kwamen er jaarlijks nog zo’n 40.000 nieuwe banen bij, nu is dit cijfer gedaald tot 7.000

niks dan goeds uit het westen.:fpetaf:

mark61
07-04-04, 14:56
Geplaatst door NIS
(...)Jammer, dat de rol van de Marokkaanse overheid bij arrestaties in Spanje nooit in journaals worden genoemd. Al die lijsten en foto's komen van de Marokkaanse overheid. Maar ja.. te veel eer voor ze, denkt de NOS. Marokkanen zijn slecht en dat moeten we zo houden denken ook de kranten.

Zelfs de aanwezigheid van Moulay Rachid en zijn neef bij de uitvaart van prinses Juliana werd amper genoemd in Kranten en Journaals. Zelfs niet in het rijtje koningshuizen. Kotsen moet ik ervan..

Valt wel mee denk ik. Ik volg het nieuws nauwelijks, maar ik heb wel degelijk gehoord dat de Marokkaanse autoriteiten Spanje en andere landen al uitgebreid hadden gewaarschuwd. Ook was mij bekend dat Moulay Rachid aanwezig was. Terwijl die hele begrafenis aan mij grotendeels voorbij gegaan is.

Niet dat je in het algemeen niet gelijk hebt aangaande tendentieuze berichtgeving.

Zwarte Schaap
07-04-04, 15:08
Geplaatst door NIS
Je bent niet voor niks een verdachte. Ik zorg ervoor dat ik geen verdachte zal worden. Ik gedraag me zoals het hoort. Ik ga niet roepen "dood aan het westen" en weet ik allemaal voor onzin. Het lot heb je in je eigen hand. :D

Wil je het goed hebben, dan moet je hard werken en/of studeren. Iedere keer het westen de schuld geven, is nonsense. Als het westen uit bijvoorbeeld de Arabische landen vertrekt, dan vechten de Arabieren wel tegen elkaar. Kijk maar naar Algerije. Hoop, dat de intellectuelen ooit gaan overwinnen. De verlichting moet snel plaatsvinden onder de Moslims.

Wa salaam! :D

Ik hou niet van pleidooien die het negeren van de wet propageren. Als jij het goed vindt dat iemand met een baard als verdachte wordt gezien dan ben je minstens even erg als een terrorist. Ik walg van dergelijke eenvoud.

mark61
07-04-04, 15:11
Geplaatst door taouanza
Moet er dan geen fair trade komen?
Er zijn zat mensen die de ellende zwijgend ondergaan moeten deze dan vergeten worden.
Men veroordeelt mensen die geweld gebruiken om hun mening te verkondigen. Maar wie beloont mensen die het niet doen?
En denk je dat die hoge pieten zelf zich opblazen?
Staat Bush en Osama zelf op het strijdveld?
Daar hebben ze arme sloebers voor nodig.

Zolang geweld ipv van onrecht het nieuws haalt komt niemand een stap dichterbij de oplossing.

Ik ben het wel eens met je 'analyse' van de grondoorzaken, maar als je kijkt naar de feitelijke daders zitten er dacht ik heel weinig arme sloebers onder. Eerder de mensen die je ook aanhaalt, met een diploma, ambities, kwaliteiten, die alsnog kansarm zijn. En daarmee de frustraties van de massa vertolken.

Ik denk trouwens dat types als Bush en Osama wel degelijk bereid zijn zelf te vechten. Dat ze daarop hun populariteit baseren. Omdat de mensen denken dat ze niet slechts laf staan te lullen, maar daadwerkelijk zouden vechten als het zo uit kwam. De meeste Amerikaanse presidenten hebben in het leger gezeten en gebruiken dat gegeven in hun campagnes. Zie Kerry. Van Osama weet ik het niet, ik denk dat hij te ziek is (nieren?) om te kunnen vechten, maar het anders zo zou doen.

Evengoed zal wederzijdse vernietiging niets oplossen dan wraakgevoelens bevredigen. Daar kan je ook al niet van eten. Als detail: Marokko zou kunnen beginnen niet de visrechten voor een fooi aan de EU te verkopen, maar de eigen visserijindustrie te ontwikkelen. Als ik het goed begrijp staan de visverwerkende fabrieken in Marokko te verroesten terwijl de EU de Atlantische Oceaan leegvist. Why?

taouanza
07-04-04, 15:15
Geplaatst door mark61
Ik ben het wel eens met je 'analyse' van de grondoorzaken, maar als je kijkt naar de feitelijke daders zitten er dacht ik heel weinig arme sloebers onder. Eerder de mensen die je ook aanhaalt, met een diploma, ambities, kwaliteiten, die alsnog kansarm zijn. En daarmee de frustraties van de massa vertolken.

Ik denk trouwens dat types als Bush en Osama wel degelijk bereid zijn zelf te vechten. Dat ze daarop hun populariteit baseren. Omdat de mensen denken dat ze niet slechts laf staan te lullen, maar daadwerkelijk zouden vechten als het zo uit kwam. De meeste Amerikaanse presidenten hebben in het leger gezeten en gebruiken dat gegeven in hun campagnes. Zie Kerry. Van Osama weet ik het niet, ik denk dat hij te ziek is (nieren?) om te kunnen vechten, maar het anders zo zou doen.

Evengoed zal wederzijdse vernietiging niets oplossen dan wraakgevoelens bevredigen. Daar kan je ook al niet van eten. Als detail: Marokko zou kunnen beginnen niet de visrechten voor een fooi aan de EU te verkopen, maar de eigen visserijindustrie te ontwikkelen. Als ik het goed begrijp staan de visverwerkende fabrieken in Marokko te verroesten terwijl de EU de Atlantische Oceaan leegvist. Why?

Percies why?

NIS
07-04-04, 15:41
Geplaatst door taouanza
Buitenlandse bedrijven, vooral uit Frankrijk hebben grote belangen in Marokko. De Franse multinational Vivandi heeft een groot gedeelte van de aandelen van Maroc Telecom gekocht en zal binnenkort de rest van de aandelen kopen. Het gehele elektriciteitsnet van Rabat is reeds opgekocht door Vivandi en in een aantal steden in het noorden van Marokko zijn de elektriciteitsnetten inmiddels in bezit van Spaanse bedrijven. Marokko is ook bezig met een vrijhandelsakkoord met de Verenigde Staten. Dit akkoord zal vooral de landbouw in Marokko gaan beïnvloeden, zo benadrukt Said. Marokko dreigt zo dezelfde weg in te slaan als Zuid-Amerika. Grootschalige productie van gewassen voor de export naar rijke landen die gaat ten koste van de voedselproductie van de eigen bevolking en van de kleine boeren bedrijven. Een dergelijke ontwikkeling zal de verarming van de bevolking verder versterken.


The future is bright.:moe:

Maar zolang niemand zich opblaast wat kan het ons dan schelen?:fpetaf:

Dat betekend, dat we nog niet zo goed ontwikkeld zijn. Onze jongens moeten iets harder studeren en/ of werken om die bedrijven zelf te besturen. Hard werken om je eigen economie te stimuleren. Dat moeten de Marokkanen in Marokko. En niet op hun reet zitten en wachten tot de overheid iets voor ze gaat doen. Is er weinig werk, ga zelf ondernemen. Help mee met het creeren van banen. Onderneem!

Dit principe geldt ook in Nederland. Doe een goede studie of zoek een leuke baan waarmee je een stuk onafhankelijkheid voor jezelf kan creeren.

Je tegen het westen keren is niet de oplossing. Je moet juist open zijn voor vernieuwing. Daarmee kun je verder komen. Kijk naar Japan.. Een slecht voorbeeld was China, maar haar Economie gaat nu ook als een raket!

mark61
07-04-04, 15:54
Geplaatst door taouanza
Percies why?

Ik ben bang dat ik het antwoord ook al weet. Omdat de EU invoerrechten heft op Marokkaanse vis? Kweet het niet zeker, maar denk het wel bijna. De rest van de wereld zou eens op zo'n WTO-bijeenkomst guts moeten hebben en weigeren hun grondstoffen te verpatsen tot hun eindprodukten toegang krijgen tot de westerse markt. Maar ja, daar liggen die omgekochte dictators (excusez de term) natuurlijk niet van wakker. Aan de andere kant zou dan de ware aard van het westen bovenkomen. Ik doe mee aan de guerilla als jij kookt. Deal?

NIS, kennis is helaas geen macht en nog minder geld. Er zijn wrschl. al zat hoogopgeleide Marocs, alleen zonder het geld om Maroc Telecom ff over te nemen.

joop.r
07-04-04, 15:55
Geplaatst door NIS
Dat betekend, dat we nog niet zo goed ontwikkeld zijn. Onze jongens moeten iets harder studeren en/ of werken om die bedrijven zelf te besturen. Hard werken om je eigen economie te stimuleren. Dat moeten de Marokkanen in Marokko. En niet op hun reet zitten en wachten tot de overheid iets voor ze gaat doen. Is er weinig werk, ga zelf ondernemen. Help mee met het creeren van banen. Onderneem!

Dit principe geldt ook in Nederland. Doe een goede studie of zoek een leuke baan waarmee je een stuk onafhankelijkheid voor jezelf kan creeren.

Je tegen het westen keren is niet de oplossing. Je moet juist open zijn voor vernieuwing. Daarmee kun je verder komen. Kijk naar Japan.. Een slecht voorbeeld was China, maar haar Economie gaat nu ook als een raket!
Ja maar dan moeten ze gaan werken en wat zullen hun vrienden daarvan zeggen die zullen hen wattjes gaan vinden.
En zeggen dat niets doen cool is.
Begrijp mij goed alleen je zelf ontwikkelen garandeerd een beetere toekomst voor je zelf maar dan ben je ook een voorbeeld voor je landgenoten.

taouanza
07-04-04, 22:05
Geplaatst door joop.r
Ja maar dan moeten ze gaan werken en wat zullen hun vrienden daarvan zeggen die zullen hen wattjes gaan vinden.
En zeggen dat niets doen cool is.
Begrijp mij goed alleen je zelf ontwikkelen garandeerd een beetere toekomst voor je zelf maar dan ben je ook een voorbeeld voor je landgenoten.


:moe:

Ibn Batouta
07-04-04, 22:22
Effe nog ter info sjeikh Usama Bin Laden is zeer bekend om zijn jihad tegen de Sovjets , en heeft deelgenomen aan grote veldslagen die de doorbraak bleken tegen de USSR in afghanistan.

Zie de bekende veldslagen in Jaji en Jalalabad.

Wa salamu alla man ittaba'a lhoeda

Critice
07-04-04, 22:22
Geplaatst door Zwarte Schaap
Ik hou niet van pleidooien die het negeren van de wet propageren.
Als illegaal zijnde overtreed je toch 24 uur per dag de wet?

Zwarte Schaap
07-04-04, 22:43
Geplaatst door Critice
Als illegaal zijnde overtreed je toch 24 uur per dag de wet?

Illegaal zijn is op zich geen strafbare feit en verder schend ik niemands vrijheid en/of recht.

Yunis
07-04-04, 22:48
Geplaatst door joop.r
Ja maar dan moeten ze gaan werken en wat zullen hun vrienden daarvan zeggen die zullen hen wattjes gaan vinden.
En zeggen dat niets doen cool is.
Begrijp mij goed alleen je zelf ontwikkelen garandeerd een beetere toekomst voor je zelf maar dan ben je ook een voorbeeld voor je landgenoten.

:fuckit2: Goed voorbeeld doet goed volgen....eerst jij...... :jumping:

Donna
07-04-04, 22:49
Geplaatst door joop.r
Ja maar dan moeten ze gaan werken en wat zullen hun vrienden daarvan zeggen die zullen hen wattjes gaan vinden.
En zeggen dat niets doen cool is.
Begrijp mij goed alleen je zelf ontwikkelen garandeerd een beetere toekomst voor je zelf maar dan ben je ook een voorbeeld voor je landgenoten.


Sorry hoor, maar wat klets je nou? Al heb je in Marokko een doktorgraad (wat alleen voor de mensen met geld is weggelegd), werk is er nauwelijks voor je tenzij je een vriendje van de koninklijke familie bent. In Marokko heb je geen uitkeringen, niets doen is daar alles behalve cool. Denk je dat die jongens uit de rif voor de kat zijn viool verdrinken in de straat van gibraltar? Die denken naar een betere toekomst te zwemmen. Zou jij dat voor je lol doen, of omdat het 'cool' is? Hervormingen zijn daar keihard nodig, en dan niet de hervormingen van het IMF die alleen maar banen kosten, en buitenlandse bedrijven de kans geven om het bedrijfsleven in Marokko zelf kapot te concureren en de winst naar het buitenland te sluizen ipv in dat land te investeren. En al helemaal niet als de corruptie niet tegelijk ook keihard wordt aangepakt. Het is echt niet zo dat alle ellende van het westen komt, integendeel. Maar een beetje een realistisch beeld van de 'waarden' die bij IMF/WTO gelden, is wel het minste. Noem het zelfkritiek.

joop.r
07-04-04, 22:56
Geplaatst door Donna
Sorry hoor, maar wat klets je nou? Al heb je in Marokko een doktorgraad (wat alleen voor de mensen met geld is weggelegd), werk is er nauwelijks voor je tenzij je een vriendje van de koninklijke familie bent. In Marokko heb je geen uitkeringen, niets doen is daar alles behalve cool. Denk je dat die jongens uit de rif voor de kat zijn viool verdrinken in de straat van gibraltar? Die denken naar een betere toekomst te zwemmen. Zou jij dat voor je lol doen, of omdat het 'cool' is? Hervormingen zijn daar keihard nodig, en dan niet de hervormingen van het IMF die alleen maar banen kosten, en buitenlandse bedrijven de kans geven om het bedrijfsleven in Marokko zelf kapot te concureren en de winst naar het buitenland te sluizen ipv in dat land te investeren. En al helemaal niet als de corruptie niet tegelijk ook keihard wordt aangepakt. Het is echt niet zo dat alle ellende van het westen komt, integendeel. Maar een beetje een realistisch beeld van de 'waarden' die bij IMF/WTO gelden, is wel het minste. Noem het zelfkritiek.

Donna
We hadden het over de marokanen in Nederland en andere westerse landen.
Uit ervaring weet ik hoe slechtde leefstandaard in Marokko is.

Donna
07-04-04, 23:05
Geplaatst door joop.r
Donna
We hadden het over de marokanen in Nederland en andere westerse landen.
Uit ervaring weet ik hoe slechtde leefstandaard in Marokko is.


Dan las ik het verkeerd, sorry.

Neemt niet weg dat het nog steeds een vertekend beeld is. Mohammed Atta studeerde in Duitsland. Die twee prikkers die naar Kashmir gingen, studeerden en werkten alletwee. Die man die ze de Tunesier noemden had ook allerlei banen. Je denkt toch niet dat de R&B luisterende hangjeugd met scooters en ambities in de cokebusiness waar jij het over hebt bereid zijn om zichzelf op te blazen 'voor het goede doel'? Die hebben het veel te druk met zichzelf om teleurgesteld et zijn in het westen.

Al Sawt
07-04-04, 23:30
Geplaatst door NIS
De Marokkaanse overheid heeft het perfect gedaan. Door hun, heeft Madrid heel wat kunnen arresteren. De geheimedienst van Maroc is een van de beste in de wereld. Niemand ontkomt daar aan een aanslag. Een paar onschuldigen... kan nie anders. Risico van het vak "Moslim zijn" :D En daarom zagen ze de aanslagen in Casablanca en Madrid aankomen zeker?

Sorry NIS,

Maar je bent een regelechte idioot!

Om te beweren; dat er 'paar onschuldigen' zijn gepakt, bewijs je kortzichtigheid op de werkelijkheid.

Er zijn duizenden mensen opgepakt, zonder enkel vorm van verdenking of aanwijzing. Als je het dan typeert; als risico van het vak "Moslim zijn", ben je geen haar beter dan sommige 'figuranten' op prikbord.

Al Sawt
07-04-04, 23:33
Geplaatst door Zwarte Schaap
Inschallah wordt jij één van de duizenden verdachte in Marokko. Amen!

joop.r
07-04-04, 23:46
Geplaatst door Al Sawt
En daarom zagen ze de aanslagen in Casablanca en Madrid aankomen zeker?

Sorry NIS,

Maar je bent een regelechte idioot!

Om te beweren; dat er 'paar onschuldigen' zijn gepakt, bewijs je kortzichtigheid op de werkelijkheid.

Er zijn duizenden mensen opgepakt, zonder enkel vorm van verdenking of aanwijzing. Als je het dan typeert; als risico van het vak "Moslim zijn", ben je geen haar beter dan sommige 'figuranten' op prikbord.
Toch prettig dat jij de wijsheid in pacht heb om een ander uit te schelden voor idioot dat siert je als mens

Al Sawt
07-04-04, 23:52
Mijn respect voor jou is nog dieper gezakt.


Geplaatst door NIS
Je bent niet voor niks een verdachte. Ik zorg ervoor dat ik geen verdachte zal worden. Ik gedraag me zoals het hoort. Ik ga niet roepen "dood aan het westen" en weet ik allemaal voor onzin. Het lot heb je in je eigen hand. :D In een rechtstaat, heb je in een zekere zin je eigen lot in handen. Maar in landen als Marokko die door een accute gevaar van radicalisme worden bedreigd, zal je snel te maken hebben met onrecht.

Je hoeft heus geen dood aan het westen roepen. Een bezoek aan een 'verkeerde' huis, is genoeg om opgepakt te worden.

Geplaatst door NIS

Wil je het goed hebben, dan moet je hard werken en/of studeren. Iedere keer het westen de schuld geven, is nonsense. Als het westen uit bijvoorbeeld de Arabische landen vertrekt, dan vechten de Arabieren wel tegen elkaar. Kijk maar naar Algerije. Hoop, dat de intellectuelen ooit gaan overwinnen. Die intellectuelen, worden door die despoten van Arabische leiders onderdrukt en gemarginaliseerd.
En elk vorm van ontwikkeling, wordt tegen gehouden.

Voorts is de verdeling binnen de Arabische wereld, voor een deel te danken aan de Arabische leiders zelf en vooral aan de VS en erfenis van de koloniale tijdperk. Amerikaanse of een Westerse vertrek uit de Arabische wereld, zal eerder een zegening betekenen dan een vloek!

En als jij denkt; dat de Arabieren niet met elkaar kunnen samenwerken, bewijst de minachting die je voor je eigen volk hebt.


Geplaatst door NIS

De verlichting moet snel plaatsvinden onder de Moslims. Geloof je de onzin over de verlichting?

Wat kan de verlichting voor ons betekenen? En waarom hebben we uberhaupt verlichting nodig?

Graag uitleg, NIS?

Al Sawt
07-04-04, 23:56
Geplaatst door joop.r
Toch prettig dat jij de wijsheid in pacht heb om een ander uit te schelden voor idioot dat siert je als mens Inderdaad!

Als iemand beweert; dat onschuldigen die gepakt worden hun eigen risisco is, alleen maar omdat ze een overtuiging aanhangen. Dan is mijn 'gescheld' zacht uitgedrukt.

Al Sawt
08-04-04, 00:05
Geplaatst door joop.r
Ja maar dan moeten ze gaan werken en wat zullen hun vrienden daarvan zeggen die zullen hen wattjes gaan vinden.
En zeggen dat niets doen cool is.
Begrijp mij goed alleen je zelf ontwikkelen garandeerd een beetere toekomst voor je zelf maar dan ben je ook een voorbeeld voor je landgenoten. En dit beweert een bejaarde Israelier, die in een gesubsidieerde maatschappij leeft!

Ik heb nog nooit van een Marokkaanse leeftijdsgenoot gehoord, dat werken voor watjes is. En dat niets doen cool is.

Dergelijke beweringen zijn niets anders dan rethoriek.

Joop,

Ik ben naar mijn mening en naar de standaarden van de Nederlandse samenleving, goed ontwikkelt.

Daarom hoef ik niet te wachten op iemand als NIS die zich zelf gaat ontwikkelen, om later als een voorbeeld voor zijn 'landgenoten' te dienen.

Alleen maar omdat NIS, mening in de straatje van Joop.r past.
Beetje hypocriet van je Joop!

joop.r
08-04-04, 00:16
Geplaatst door Al Sawt
Mijn respect voor jou is nog dieper gezakt.

In een rechtstaat, heb je in een zekere zin je eigen lot in handen. Maar in landen als Marokko die door een accute gevaar van radicalisme worden bedreigd, zal je snel te maken hebben met onrecht.

Je hoeft heus geen dood aan het westen roepen. Een bezoek aan een 'verkeerde' huis, is genoeg om opgepakt te worden.
Die intellectuelen, worden door die despoten van Arabische leiders onderdrukt en gemarginaliseerd.
En elk vorm van ontwikkeling, wordt tegen gehouden.

Voorts is de verdeling binnen de Arabische wereld, voor een deel te danken aan de Arabische leiders zelf en vooral aan de VS en erfenis van de koloniale tijdperk. Amerikaanse of een Westerse vertrek uit de Arabische wereld, zal eerder een zegening betekenen dan een vloek!

En als jij denkt; dat de Arabieren niet met elkaar kunnen samenwerken, bewijst de minachting die je voor je eigen volk hebt.

Geloof je de onzin over de verlichting?

Wat kan de verlichting voor ons betekenen? En waarom hebben we uberhaupt verlichting nodig?

Graag uitleg, NIS?
AlSawt

Je geeft zelf al aan hoe moelijk het is om in een land te wonen waar geen democratie is een verkeerd huis binnen gaan kan al je dood betekenen.
Dan snap ik een ding niet waarom niet alle mensen van gelijke gedachten mobeliseren en die wantoestanden an de kaak stellen in brussel Parijs of voor het VN gebouw of waar ook.
Ik denk dat je dan veel meer berijkt voor bewoners die in de arabische landen wonen en als ze voldoende steun krijgen van de bewoners en hun geestverwanten van de vrije wereld ze zelf mischien ook in opstand durven te komen
want Marks heef het al gezegt als het volk het wil staat het Radar stil.
p/s dit heeft niets met een Zionistische gedachten temaken

joop.r
08-04-04, 00:25
Geplaatst door Al Sawt
En dit beweert een bejaarde Israelier, die in een gesubsidieerde maatschappij leeft!

Ik heb nog nooit van een Marokkaanse leeftijdsgenoot gehoord, dat werken voor watjes is. En dat niets doen cool is.

Dergelijke beweringen zijn niets anders dan rethoriek.

Joop,

Ik ben naar mijn mening en naar de standaarden van de Nederlandse samenleving, goed ontwikkelt.

Daarom hoef ik niet te wachten op iemand als NIS die zich zelf gaat ontwikkelen, om later als een voorbeeld voor zijn 'landgenoten' te dienen.

Alleen maar omdat NIS, mening in de straatje van Joop.r past.
Beetje hypocriet van je Joop!

Gelukkig heb ik nog nooit mijn hand hoeven op te houden ook nu nog niet omdat werken nu eenmaalmijn hobby is en wat is bejaard is daar een leeftijd voor.
Ik heb nooit gezegt dat jij niet ontwikkeld was mischien heb jij wel meer geleerd dan ik maar een ding heb ik meer dan jij en dat is leefendservaring.

En Hypocriet ben ik zeker niet daarvoor heb ik een te sterke eigen mening en dat moet jij toch wel weten onderhand,

Yunis
08-04-04, 00:55
[QUOTE]Geplaatst door joop.r
AlSawt

Je geeft zelf al aan hoe moelijk het is om in een land te wonen waar geen democratie is een verkeerd huis binnen gaan kan al je dood betekenen.
Dan snap ik een ding niet waarom niet alle mensen van gelijke gedachten mobeliseren en die wantoestanden an de kaak stellen in brussel Parijs of voor het VN gebouw of waar ook.
Ik denk dat je dan veel meer berijkt voor bewoners die in de arabische landen wonen en als ze voldoende steun krijgen van de bewoners en hun geestverwanten van de vrije wereld ze zelf mischien ook in opstand durven te komen
want Marks heef het al gezegt als het volk het wil staat het Radar stil.
p/s dit heeft niets met een Zionistische gedachten temaken [
/QUOTE]

:duivel: Ik vind het vreemd dat je zegt dat alle mensen van gelijke gedachten moeten worden gemobiliseerd om "die wantoestanden aan de kaak stellen" en "in opstand durven te komen".
Dit gebeurt dagelijks in Palestina.....en kinderen, vrouwen en mannen die dit doen worden neergemaaid....door je fantastische democratische 'Israël'.... :wow:
Of zijn je woorden alleen maar van toepassing op de niet-westerse Arabische landen....en niét op je veel geprezen 'zionistische entiteit'. :kotsen2:
Mooie lege woorden en schizofrenie komen waarschijnlijk met de jaren.... :kwaad:

joop.r
08-04-04, 08:11
Geplaatst door Yunis
[QUOTE]Geplaatst door joop.r
AlSawt

Je geeft zelf al aan hoe moelijk het is om in een land te wonen waar geen democratie is een verkeerd huis binnen gaan kan al je dood betekenen.
Dan snap ik een ding niet waarom niet alle mensen van gelijke gedachten mobeliseren en die wantoestanden an de kaak stellen in brussel Parijs of voor het VN gebouw of waar ook.
Ik denk dat je dan veel meer berijkt voor bewoners die in de arabische landen wonen en als ze voldoende steun krijgen van de bewoners en hun geestverwanten van de vrije wereld ze zelf mischien ook in opstand durven te komen
want Marks heef het al gezegt als het volk het wil staat het Radar stil.
p/s dit heeft niets met een Zionistische gedachten temaken [
/QUOTE]

:duivel: Ik vind het vreemd dat je zegt dat alle mensen van gelijke gedachten moeten worden gemobiliseerd om "die wantoestanden aan de kaak stellen" en "in opstand durven te komen".
Dit gebeurt dagelijks in Palestina.....en kinderen, vrouwen en mannen die dit doen worden neergemaaid....door je fantastische democratische 'Israël'.... :wow:
Of zijn je woorden alleen maar van toepassing op de niet-westerse Arabische landen....en niét op je veel geprezen 'zionistische entiteit'. :kotsen2:
Mooie lege woorden en schizofrenie komen waarschijnlijk met de jaren.... :kwaad:

Vind je het goed dat ik op zoveel onbegrip haat en frustratie jouwerzijds niet meer inga.
En wat de schizfrenie betreft is dat bij jou geboorte al begonnen en hebben ze jou ook nooit respect voor anderen bij gebracht een gemiste kans voor digene die jou heeft opgevoed.

NIS
08-04-04, 08:40
Geplaatst door Al Sawt
Mijn respect voor jou is nog dieper gezakt.

In een rechtstaat, heb je in een zekere zin je eigen lot in handen. Maar in landen als Marokko die door een accute gevaar van radicalisme worden bedreigd, zal je snel te maken hebben met onrecht.

Je hoeft heus geen dood aan het westen roepen. Een bezoek aan een 'verkeerde' huis, is genoeg om opgepakt te worden.
Die intellectuelen, worden door die despoten van Arabische leiders onderdrukt en gemarginaliseerd.
En elk vorm van ontwikkeling, wordt tegen gehouden.

Voorts is de verdeling binnen de Arabische wereld, voor een deel te danken aan de Arabische leiders zelf en vooral aan de VS en erfenis van de koloniale tijdperk. Amerikaanse of een Westerse vertrek uit de Arabische wereld, zal eerder een zegening betekenen dan een vloek!

En als jij denkt; dat de Arabieren niet met elkaar kunnen samenwerken, bewijst de minachting die je voor je eigen volk hebt.

Geloof je de onzin over de verlichting?

Wat kan de verlichting voor ons betekenen? En waarom hebben we uberhaupt verlichting nodig?

Graag uitleg, NIS?

Laat ik even voorop stellen, dat ik Marokkaan en Moslim ben. Ben daar erg trots op! Ik ben trots op de Marokkanen (met uitzondering van de extremisten en een paar gekken).

Jouw verhaal over de Arabische leiders. Wat wil dat zeggen? De Arabische leiders zeggen alleen maar veel over de bevolking van het land waar ze regeren. Een land is pas gezond aan verandering toe als de bevolking daar ook toe in staat is. In Marokko en andere Arabische landen wonen te veel analfabeten en achterlijke mensen. Mensen, die hun dochters (zelfs hier in Nederland) thuis houden. Ze mogen niet naar school en moeten snel trouwen. Heeft absoluut niks met de Islam te maken, maar met de achterlijkheid van deze mensen. De jongens krijgen weinig waardering en aandacht. Ze gaan het verkeerde pad op. Mensen die misbruik maken van sociale voorzieningen. De onderste laag van de bevolking. Het wordt tijd dat deze mensen eens verlicht gingen leven. Niet als barbaren van de WAO genieten.

In Nederland heb je te maken met de onderste laag. De gegoeden zitten in Marokko. Van de berg in de Nederlandse maatschappij gedumpt.

Veel Arabieren weten niet hoe ze met de vrijheden moeten omgaan. Kijk maar om je heen in Nederland. We lopen te schelden op de Joden. Terwijl Marokko zo haar best heeft gedaan om de relatie's wereldwijd optimaal te houden. Het wordt tijd dat een deel van de Marokkanen (berggeiten) eens gaat verlichten.

Extremistische partijen (zogenaamde Moslims) willen aan de macht komen om het land te destabiliseren. Logisch, dat de overheid met de harde hand regeert. Je kan het vergelijken met de reaktie van de Amerikanen. De aanslagen in Casablanca hebben ons niet goed gedaan en die van Madrid ook niet. Deze mensen proberen in de nog zo vredige Marokko, alleen onrust te zaaien en hun eigen normen en waarden opleggen.

:D

taouanza
08-04-04, 08:42
Geplaatst door NIS
Laat ik even voorop stellen, dat ik Marokkaan en Moslim ben. Ben daar erg trots op! Ik ben trots op de Marokkanen (met uitzondering van de extremisten en een paar gekken).

Jouw verhaal over de Arabische leiders. Wat wil dat zeggen? De Arabische leiders zeggen alleen maar veel over de bevolking van het land waar ze regeren. Een land is pas gezond aan verandering toe als de bevolking daar ook toe in staat is. In Marokko en andere Arabische landen wonen te veel analfabeten en achterlijke mensen. Mensen, die hun dochters (zelfs hier in Nederland) thuis houden. Ze mogen niet naar school en moeten snel trouwen. De jongens krijgen weinig waardering en gaan het verkeerde pad op. Mensen die misbruik maken van sociale voorzieningen. De onderste laag van de bevolking. Het wordt tijd dat deze mensen eens verlicht gingen leven. Niet als barbaren van de WAO genieten.

Veel Arabieren weten niet hoe ze met de vrijheden moeten omgaan. Kijk maar om je heen in Nederland. We lopen te schelden op de Joden. Terwijl Marokko zo haar best heeft gedaan om de relatie's wereldwijd optimaal te houden. Het wordt tijd dat een deel van de Marokkanen (berggeiten) eens gaat verlichten.

Extremistische partijen (zogenaamde Moslims) willen aan de macht komen om het land te destabiliseren. Logisch, dat de overheid met de harde hand regeert. Je kan het vergelijken met de reaktie van de Amerikanen. De aanslagen in Casablanca hebben ons niet goed gedaan en die van Madrid ook niet. Deze mensen proberen in de nog zo vredige Marokko, alleen onrust te zaaien en hun eigen normen en waarden opleggen. Waar is de democratie?

Ontwikkeling heb je in je eigen hand? Kijk niet naar te veel mislukte gevallen. Kijk naar de Marokkanen die het wel ver geschopt hebben. :D



AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAARRRRRRRRGGGGGGHHHHHHHHHHHH H

NIS
08-04-04, 08:46
Geplaatst door taouanza
AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAARRRRRRRRGGGGGGHHHHHHHHHHHH H

Bedankt voor je heldere reaktie! :duim:

Bommel Ding
08-04-04, 08:48
Geplaatst door NIS
Bedankt voor je heldere reaktie! :duim:
Het valt nog mee dat ze zich deze keer niet beperkt tot enkel een smiley. Ooit komt ze er wel! :student:

taouanza
08-04-04, 08:49
Geplaatst door NIS
Bedankt voor je heldere reaktie! :duim:

Nou je hebt die teksten die ik heb geplaatst toch niet gelezen.:rolleyes:

NIS
08-04-04, 08:51
Geplaatst door Bommel Ding
Het valt nog mee dat ze zich deze keer niet beperkt tot enkel een smiley. Ooit komt ze er wel! :student:

Dat denk ik ook.. :regie:

taouanza
08-04-04, 08:51
Geplaatst door Bommel Ding
Het valt nog mee dat ze zich deze keer niet beperkt tot enkel een smiley. Ooit komt ze er wel! :student:

Je wou zeggen dat je dit gelezen hebt?


http://www.grenzeloos.org/artikel/viewartikel.php/id/598.html

000NobelPrizes
08-04-04, 08:59
Geplaatst door NIS
Laat ik even voorop stellen, dat ik Marokkaan en Moslim ben. Ben daar erg trots op! Ik ben trots op de Marokkanen (met uitzondering van de extremisten en een paar gekken).

Jouw verhaal over de Arabische leiders. Wat wil dat zeggen? De Arabische leiders zeggen alleen maar veel over de bevolking van het land waar ze regeren. Een land is pas gezond aan verandering toe als de bevolking daar ook toe in staat is. In Marokko en andere Arabische landen wonen te veel analfabeten en achterlijke mensen. Mensen, die hun dochters (zelfs hier in Nederland) thuis houden. Ze mogen niet naar school en moeten snel trouwen. Heeft absoluut niks met de Islam te maken, maar met de achterlijkheid van deze mensen. De jongens krijgen weinig waardering en aandacht. Ze gaan het verkeerde pad op. Mensen die misbruik maken van sociale voorzieningen. De onderste laag van de bevolking. Het wordt tijd dat deze mensen eens verlicht gingen leven. Niet als barbaren van de WAO genieten.

In Nederland heb je te maken met de onderste laag. De gegoeden zitten in Marokko. Van de berg in de Nederlandse maatschappij gedumpt.

Veel Arabieren weten niet hoe ze met de vrijheden moeten omgaan. Kijk maar om je heen in Nederland. We lopen te schelden op de Joden. Terwijl Marokko zo haar best heeft gedaan om de relatie's wereldwijd optimaal te houden. Het wordt tijd dat een deel van de Marokkanen (berggeiten) eens gaat verlichten.

Extremistische partijen (zogenaamde Moslims) willen aan de macht komen om het land te destabiliseren. Logisch, dat de overheid met de harde hand regeert. Je kan het vergelijken met de reaktie van de Amerikanen. De aanslagen in Casablanca hebben ons niet goed gedaan en die van Madrid ook niet. Deze mensen proberen in de nog zo vredige Marokko, alleen onrust te zaaien en hun eigen normen en waarden opleggen.

:D

:fpetaf:

En sterkte gewenst, oh verlichte... :kusgrijs:

NIS
08-04-04, 08:59
Geplaatst door taouanza
Je wou zeggen dat je dit gelezen hebt?


http://www.grenzeloos.org/artikel/viewartikel.php/id/598.html

Ben jij Riffie? Maar een vraag hoor..

000NobelPrizes
08-04-04, 09:00
Geplaatst door Bommel Ding
Het valt nog mee dat ze zich deze keer niet beperkt tot enkel een smiley. Ooit komt ze er wel! :student:

Recepten kun je niet met een smiley overbrengen.

(Taouanza: ;) )

taouanza
08-04-04, 09:02
Geplaatst door NIS
Ben jij Riffie? Maar een vraag hoor..

Nee ik ben geen Riffie wat dat er mee te maken heeft mag Joost weten maar ik ben het niet.:rolleyes:

taouanza
08-04-04, 09:03
Geplaatst door 000NobelPrizes
Recepten kun je niet met een smiley overbrengen.

(Taouanza: ;) )

Oja hoor ga jij ook al op de Marktoer?
Die denkt ook maar overal mee weg te komen als hij dit eronder plaatst. ;)

:rolleyes:

000NobelPrizes
08-04-04, 09:07
Geplaatst door taouanza
Oja hoor ga jij ook al op de Marktoer?
Die denkt ook maar overal mee weg te komen als hij dit eronder plaatst. ;)


Daar komt ie ook mee weg, de klootzak :haha:

Hij slingert met meer beledigingen dan jij tagine maakt, en toch heeft ie 0 strafpunten.

Mark: :fpetaf:

Zwarte Schaap
08-04-04, 11:11
Geplaatst door taouanza
Je wou zeggen dat je dit gelezen hebt?


http://www.grenzeloos.org/artikel/viewartikel.php/id/598.html

Ik vond deze wel wreed en lafhartig:


Karim vertelt mij het verhaal van de drol in de universiteitsmoskee. Toen hij in Casablanca studeerde, hadden linkse studenten en fundamentalistische studenten voortdurend ruzie. De spanning laaide op toen er in de moskee van de universiteit een drol werd aangetroffen. De schuld werd in de schoenen geschoven van de linkse studenten. Later bleek dat de politie hier achter zat. Zo worden de twee groepen tegen elkaar opgezet om te zorgen dat ze zich niet samen tegen het systeem zullen keren.

Al Sawt
08-04-04, 11:46
Leuk betoog!

Maar eerlijk gezegd, geef je alleen een weergave van je eigen visie.
Hoewel je visie voor een deel wel klopt, is het stuk ingewikkelder

Geplaatst door NIS
Laat ik even voorop stellen, dat ik Marokkaan en Moslim ben. Ben daar erg trots op! Ik ben trots op de Marokkanen (met uitzondering van de extremisten en een paar gekken). Daar zijn we met elkaar eens.


Geplaatst door NIS
Jouw verhaal over de Arabische leiders. Wat wil dat zeggen? De Arabische leiders zeggen alleen maar veel over de bevolking van het land waar ze regeren. Je vergist je.
Arabische leiders zijn door hun zelfverijking en onderdrukking zo afhankelijk geworden van het westen, dat ze het niet zonder kunnen overleven.
Landen als Marokko, Tunesie, Egypte, Yemen en Jordanie, zijn financieel en politiek afhankelijk van VS.

VS torpedeert elke toenadering binnen de Arabische wereld en maakt gebruik van heers en verdeel tactiek. Jouw bewering; dat de Arabieren elkaar zonder VS, zouden gaan bevechten klopt van geen kant.

Het zou eerder een zegening zijn, als de VS haar bemoeizuchtige politiek staakt en zich onpartijdig opstelt.


Geplaatst door NIS

Een land is pas gezond aan verandering toe als de bevolking daar ook toe in staat is. In Marokko en andere Arabische landen wonen te veel analfabeten en achterlijke mensen. En hoe zou dat nou komen? Elk overheid is verplicht, om voor scholing en ontwikkeling te zorgen. Arabische landen zijn daar niet in gefaald, maar in verzuimd. Omdat analfabetisering een instrument van onderdrukking is en dat daarmee een wezenlijke machtsmiddel is.

Geplaatst door NIS

Mensen, die hun dochters (zelfs hier in Nederland) thuis houden. Ze mogen niet naar school en moeten snel trouwen. Heeft absoluut niks met de Islam te maken, maar met de achterlijkheid van deze mensen. Daar ben ik het met je eens! Scholing en weinig kennis van de Islam, zorgt voor dergelijke tendensen.

Geplaatst door NIS

De jongens krijgen weinig waardering en aandacht. Ze gaan het verkeerde pad op. Mensen die misbruik maken van sociale voorzieningen. De onderste laag van de bevolking. Het wordt tijd dat deze mensen eens verlicht gingen leven. Niet als barbaren van de WAO genieten. Dergelijke zaken, zijn overal te wereld te vinden in migratie processen. Elk migranten-gemeenschap wereldwijd, heeft er mee te maken.

Omdat de kern van de migranten uit laag opgeleiden en kansloze mensen bestaat, is de sociale ontplooing van die groep ook laag. En daarom zullen zaken als werkloosheid, criminaliteit en ontevredenheid vaak voorkomen. Tijd en geen verlichting, zal de integratie bevorderen.
De allochtone gemeenschap zal meer en meer succesvolle mensen afleveren en daarom zich zelf ontwikkelen.

Geplaatst door NIS

Veel Arabieren weten niet hoe ze met de vrijheden moeten omgaan. Kijk maar om je heen in Nederland. We lopen te schelden op de Joden. Terwijl Marokko zo haar best heeft gedaan om de relatie's wereldwijd optimaal te houden. Het wordt tijd dat een deel van de Marokkanen (berggeiten) eens gaat verlichten.
Verlichting is geen wondermiddel.
Maar kennis, vrijheid en gelijke kansen in de Arabische wereld, zullen meer zoden aan de dijk zetten. En met vrijheid moet je leren mee om te gaan.

Wat betreft de gescheld richting onze Joodse medelanders.
Het is kwalijk en totaal onacceptabel. Maar aan de ene kant, komen dergelijke zaken voort uit stereotyping, ongenoegen en mislukte zelfontplooing.

Die vergelijking kan je ook trekken met sommige Nederlanders, die de Nederlandse moslims met Osama bin Laden vereenzelvigen.

Geplaatst door NIS

Extremistische partijen (zogenaamde Moslims) willen aan de macht komen om het land te destabiliseren. Logisch, dat de overheid met de harde hand regeert. Je kan het vergelijken met de reaktie van de Amerikanen. De aanslagen in Casablanca hebben ons niet goed gedaan en die van Madrid ook niet. Deze mensen proberen in de nog zo vredige Marokko, alleen onrust te zaaien en hun eigen normen en waarden opleggen. Dat krijg je ervan, als je als staat geen oppositie duldt en een andere geluid als bedreiging ervaart.

Elk politieke organisatie binnen een ondemocratische staat, zal gaan radicaliseren als ze hun politieke agenda niet op een vredige manier mogen verkondigen.

Zij kunnen hun achterban wijsmaken, dat hun politieke beleid ten goede komt aan de bevolking en dat de motivatie is van hun verbod.

Dat zie je met de FIS in Algerije, Gema,a Islamiya in Egypte, maar ook met linkse organisaties in Latijns Amerika.

Als die organisaties democratische kansen hadden gehad, dan zouden ze de middenweg hebben bewandeld. Maar het mocht niet zo zijn en met alle gevolgen van dien.