PDA

Bekijk Volledige Versie : Mag je dit als politicus zeggen?



Julien
07-04-04, 13:23
Er is geen God dan de God van de Bijbel. Het is mijn vaste overtuiging dat het christelijke geloof die exclusiviteit , die uniciteit heeft.

Kortom, Allah bestaat niet. Dat zegt Rouvoet (fractievoorzitter Christenunie) in een interview in de Nieuwe Revu.

Aangezien Nederland christelijke partijen toestaat, zijn dit toch normale uitspraken. Of vinden jullie van niet?

freya
07-04-04, 13:29
Geplaatst door Julien
Kortom, Allah bestaat niet. Dat zegt Rouvoet (fractievoorzitter Christenunie) in een interview in de Nieuwe Revu.

Aangezien Nederland christelijke partijen toestaat, zijn dit toch normale uitspraken. Of vinden jullie van niet?

Aangezien de koran de bijbel erkent als voorgaande openbaring, moet de God van de bijbel wel dezelfde als Allah zijn.

Zo'n christenfundamentalist weet daar natuurlijk niks van, aangezien hij maar 1 boek kent.

mark61
07-04-04, 14:32
Geplaatst door freya
Aangezien de koran de bijbel erkent als voorgaande openbaring, moet de God van de bijbel wel dezelfde als Allah zijn.

Zo'n christenfundamentalist weet daar natuurlijk niks van, aangezien hij maar 1 boek kent.

Tja tis komisch hoe een gelovige zijn god 'claimt'. Vooral als het voor de meesten toch dezelfde god is. Geloof ik. Lastig, dat monotheïsme. Ik raak er maar zo van in de war. God met MPS.

mrz
07-04-04, 14:38
Geplaatst door Julien
Kortom, Allah bestaat niet. Dat zegt Rouvoet (fractievoorzitter Christenunie) in een interview in de Nieuwe Revu.

Aangezien Nederland christelijke partijen toestaat, zijn dit toch normale uitspraken. Of vinden jullie van niet?

Voor sommige mensen, zal god misschien niet bestaan nee. :cheefbek:

NIS
07-04-04, 14:39
Geplaatst door Julien
Kortom, Allah bestaat niet. Dat zegt Rouvoet (fractievoorzitter Christenunie) in een interview in de Nieuwe Revu.

Aangezien Nederland christelijke partijen toestaat, zijn dit toch normale uitspraken. Of vinden jullie van niet?

Allah is het Arabische woord voor God.

Zwarte Schaap
07-04-04, 14:47
Geplaatst door Julien
Kortom, Allah bestaat niet. Dat zegt Rouvoet (fractievoorzitter Christenunie) in een interview in de Nieuwe Revu.

Aangezien Nederland christelijke partijen toestaat, zijn dit toch normale uitspraken. Of vinden jullie van niet?

Atheisten zeggen toch ook dat GOD niet bestaat, dus waarom zou hij niet mogen zeggen dat Allah niet bestaat.

Moslims geloven ook niet dat Jezus GOD was.

Rabi'ah.
07-04-04, 16:42
Geplaatst door Julien
Kortom, Allah bestaat niet. Dat zegt Rouvoet (fractievoorzitter Christenunie) in een interview in de Nieuwe Revu.

Aangezien Nederland christelijke partijen toestaat, zijn dit toch normale uitspraken. Of vinden jullie van niet?

Wat mij betreft wel, er is in Nederland vrijheid van meningsuiting. Trouwens, Allah is gewoon het Arabische woord voor God, christelijke Arabieren noemen God ook "Allah".
Voor een moslim is het heel simpel: La illaha ill'Allah: er is geen godheid dan God, er bestaat dus maar Een, dus "goden van verschillende godsdiensten" bestaan niet voor moslims.
Alleen hebben verschillende godsdiensten wel vaak andere Godsbeelden (binnen 1 religie vaak ook, trouwens).

Groetjes,

Rabiah.

freya
07-04-04, 16:53
Geplaatst door mark61
Tja tis komisch hoe een gelovige zijn god 'claimt'. Vooral als het voor de meesten toch dezelfde god is. Geloof ik. Lastig, dat monotheïsme. Ik raak er maar zo van in de war. God met MPS.

Kijk daarom ben ik nou gewoon heiden :tover:

Vitesse
07-04-04, 17:15
Aangezien de koran de bijbel erkent als voorgaande openbaring, moet de God van de bijbel wel dezelfde als Allah zijn.

Freya ben je al moslim geworden?

Just_B
07-04-04, 17:21
Het bestaan van Allah hangt niet af van Rouvoet's denken over Hem... dus hij mag zeggen wat hij denkt en gelooft.

freya
07-04-04, 17:21
Geplaatst door Vitesse
Freya ben je al moslim geworden?

Niet van die domme vragen stellen GJ :tover:

Het feit dat ik me verdiep in het gedachtengoed van anderen, wil nog niet zeggen dat ik het ook overneem.

En het zal je wel verbazen dat het ook omgekeerd telt: het feit dat ik het met een bepaalde ideologie niet eens ben, wil niet zeggen dat ik me er niet in verdiept heb.

Sommige mensen denken zelfstandig na :strik:

mark61
07-04-04, 17:28
Geplaatst door freya
Sommige mensen denken zelfstandig na :strik:

Hè bah. Dat moeten we hier niet willen.

freya
07-04-04, 17:34
Geplaatst door mark61
Hè bah. Dat moeten we hier niet willen.

:roken:

burgerking
07-04-04, 18:14
Geplaatst door Julien
Kortom, Allah bestaat niet. Dat zegt Rouvoet (fractievoorzitter Christenunie) in een interview in de Nieuwe Revu.

Aangezien Nederland christelijke partijen toestaat, zijn dit toch normale uitspraken. Of vinden jullie van niet?

Ja, waarom zou hij dat niet mogen zeggen?

Hagana
07-04-04, 19:10
Rouvoet heeft gelijk, Jezus Christus was en is de zoon van God en er is geen God dan de God van de Bijbel dus inderdaad Allah bestaat niet.

Hagana
07-04-04, 20:29
Het is de terreur niet het.
Verder waren de leden van Hagana vrijheidsstrijders maar ik begrijp dat je als extremist alleen in termen van terreur kunt denken dus dat neem ik je niet kwalijk.

Rabi'ah.
07-04-04, 21:45
Geplaatst door freya
Kijk daarom ben ik nou gewoon heiden :tover:

Tssss, zie mijn post eens dan :stout: :p Kijk, daarom ben ík nou moslima :strik: Niet je eigen loftrompet steken voordat anderen het doen he dame? Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg :hihi:


Groetjes,


Rabiah.

Al Sawt
07-04-04, 22:17
Geplaatst door Hagana
Het is de terreur niet het.
Verder waren de leden van Hagana ******strijders maar ik begrijp dat je als extremist alleen in termen van terreur kunt denken dus dat neem ik je niet kwalijk. En aanhangers van Hagana, waren zeker geen extremisten?

Hoe kunnen de leden van een organisatie, vrijheidstrijders zijn?
Terwijl ze uit alle uithoeken van de wereld vandaan kwamen.

Zwarte Schaap
07-04-04, 23:06
Geplaatst door Hagana
Het is de terreur niet het.
Verder waren de leden van Hagana vrijheidsstrijders maar ik begrijp dat je als extremist alleen in termen van terreur kunt denken dus dat neem ik je niet kwalijk.

De haganah was één van de eerste terreurgroepen in het Midden-Oosten. Doel landroof en Palestijnen wegjagen.

Donna
07-04-04, 23:08
Geplaatst door Hagana
Het is de terreur niet het.
Verder waren de leden van Hagana vrijheidsstrijders maar ik begrijp dat je als extremist alleen in termen van terreur kunt denken dus dat neem ik je niet kwalijk.



De hagana streed inderdaad tegen de illegale bezetting van het 'heilige land'. Alleen waren de Britten toen de bezetters.

Gek hoe de geschiedenis zichzelf telkens weer herhaalt.