PDA

Bekijk Volledige Versie : Nieuwe Kerk toont Marokkaanse topstukken



vlegeltje
07-04-04, 15:20
Nieuwe Kerk toont Marokkaanse topstukken


AMSTERDAM (ANP) - Nederland en Marokko onderhouden in 2005 vierhonderd jaar diplomatieke betrekkingen met elkaar. Naar aanleiding van dit jubileum wijdt De Nieuwe Kerk in Amsterdam in december een tentoonstelling aan het Noord-Afrikaanse land: 'Marokko: smeltkroes van culturen'.

Musea van veel Marokkaanse steden lenen topstukken aan De Nieuwe Kerk. Bijna driehonderd zullen er te zien zijn. Veel verschillende beschavingen die Marokko kende komen aan bod. De Marokkaanse minister van cultuur M. Achaari zei woensdag bij de aankondiging van de tentoonstelling dat vierhonderd jaar betrekkingen niet genoeg is om elkaar te leren kennen . Hij hoopt dat de expositie Nederlanders en Marokkanen dichter bij elkaar brengt.

,,Nederland heeft een grote Marokkaanse gemeenschap. Zij komen niet alleen uit arme dorpen, maar zijn ook vertegenwoordigers van deze rijke cultuur'', zei Achaari. Directeur E. Veen van De Nieuwe Kerk verwacht 700.000 bezoekers voor de tentoonstelling. Hij hoopt dat daar veel 'nieuwe Nederlanders' bij zitten.

In 2005 zullen in Nederland en Marokko allerlei festiviteiten plaatsvinden om de vierhonderd jaar betrekkingen te vieren. Deze zijn heel divers, van het opzetten van een kinderkliniek in Noord-Marokko tot dancefeesten in Nederland met Marokkaanse muziek en in Marokko met Nederlandse muziek.

Ideeën voor meer projecten kunnen worden aangemeld bij de stichting. Alles wat al op stapel staat is nu al te bekijken op de internetpagina www.MarokkoNederland400.nl


Datum: 07-04-2004 15:16 Bron: ANP

---------------------------------------------------------------------------

Hé, moeten wij geen project aanmelden?

Iemand ideeën?

NIS
07-04-04, 15:24
Komt de koning nu eindelijk een keer naar Nederland? Wij gaan zeker naar de Nieuwe Kerk :fparty:

mark61
07-04-04, 15:32
Geplaatst door vlegeltje
Hij hoopt dat de expositie Nederlanders en Marokkanen dichter bij elkaar brengt.(...)

...en in Marokko met Nederlandse muziek.


André Hazes op Jma el Fnaa (excuus voor de spelling)? Ben bang dat dat de volkeren niet nader tot elkaar brengt...:hihi:

NIS
07-04-04, 15:49
Geplaatst door mark61
André Hazes op Jma el Fnaa (excuus voor de spelling)? Ben bang dat dat de volkeren niet nader tot elkaar brengt...:hihi:

Als je een paar blonde grietjes in het koor van Andre gooit, dan weet ik zeker dat we tot elkaar gaan komen. :duim:

vlegeltje
07-04-04, 15:51
Geplaatst door mark61
André Hazes op Jma el Fnaa (excuus voor de spelling)? Ben bang dat dat de volkeren niet nader tot elkaar brengt...:hihi:

Maar dit lijkt mij wel wat:


MA/NL Beachtour
Zon, zee, strand, kunst, cultuur, muziek en dans.
Drie dagen in Al Hoceima, Tetouan en Casablanca. Loungen met DJ's en Spoken Word op het strand, Genieten, luisteren en dansen op muziek gespeeld door artiesten uit Nederland en Marokko op het podium aan de boulevard... Dat is de Marmoucha Beachtour, die in de zomer van 2005 plaatvindt.


http://www.marokkonederland400.nl/v2/p?id=47#details

mark61
07-04-04, 16:00
Geplaatst door NIS
Als je een paar blonde grietjes in het koor van Andre gooit, dan weet ik zeker dat we tot elkaar gaan komen. :duim:

Laat die alibi-André dan ook maar weg. :fpimp:

mark61
07-04-04, 16:01
Geplaatst door vlegeltje
Maar dit lijkt mij wel wat:



http://www.marokkonederland400.nl/v2/p?id=47#details

Jah daar zat ik eerder aan te denken. NLMaroc re-export. Maar waar het NLmuziekelement er dan inkomt...vergeet het liever :zozo:

vlegeltje
07-04-04, 16:27
Geplaatst door mark61
Jah daar zat ik eerder aan te denken. NLMaroc re-export. Maar waar het NLmuziekelement er dan inkomt...vergeet het liever :zozo:

NL-muziek is niet alleen Andre Hazes hoor.

Wij hebben de beste DJ's van de wereld.
:jumping::jumping::jumping:

mark61
07-04-04, 16:39
Geplaatst door vlegeltje
NL-muziek is niet alleen Andre Hazes hoor.

Wij hebben de beste DJ's van de wereld.
:jumping::jumping::jumping:

Maakt een DJ muziek? Of draait ie (Amerikaanse) platen?

Pytaghoras
07-04-04, 16:59
Geplaatst door NIS
Komt de koning nu eindelijk een keer naar Nederland? Wij gaan zeker naar de Nieuwe Kerk :fparty:

Ik zie het voor mij: NIS in de rij wachtend op zijn koning. Wat ga je doen? Hoelang ga je daarover doen om zijn hand te kussen? 5 seconden?

freya
07-04-04, 17:05
Geplaatst door vlegeltje


---------------------------------------------------------------------------

Hé, moeten wij geen project aanmelden?

Iemand ideeën?

De ultieme maroc.nl meeting! :hihi:

Een groot feest, waarvoor we ook allerlei mensen uitnodigen die hier regelmatig besproken worden.

programma:
Debat met T v G te A en DAJJ

Extreme makeover met Wilders

en uh vul maar in........

Pytaghoras
07-04-04, 17:59
Ik dacht dat de diplomatieke betrekkingen tussen Nederland en Marokko slecht zijn. Wat valt er nu te vieren? Het is namelijk zo dat Nederland als laatste de onafhankelijkhei van Marokko heeft erkend.

NIS
07-04-04, 18:57
Geplaatst door Pytaghoras
Ik dacht dat de diplomatieke betrekkingen tussen Nederland en Marokko slecht zijn. Wat valt er nu te vieren? Het is namelijk zo dat Nederland als laatste de onafhankelijkhei van Marokko heeft erkend.

Klopt! En dat is de reden waarom er nooit echt een band is ontstaan tussen Maroc en NL. Jammer van die koppige kaaskoppen :zweep:


Daarnaast zal ik zijn hand niet kussen Pyt. Ik geef 'm wel een strakke hand en wens hem succes met Marokko. We mogen blij zijn met deze koning. Heb jij wel eens de andere Arabische landen geanalyseerd. Bijvoorbeel Algerije, Libie, Egypte etc. Blij to be from Maroc.

NIS
07-04-04, 19:00
MA/NL Beachtour
Zon, zee, strand, kunst, cultuur, muziek en dans.
Drie dagen in Al Hoceima, Tetouan en Casablanca. Loungen met DJ's en Spoken Word op het strand, Genieten, luisteren en dansen op muziek gespeeld door artiesten uit Nederland en Marokko op het podium aan de boulevard... Dat is de Marmoucha Beachtour, die in de zomer van 2005 plaatvindt.


Als je iets van Marokko moet tonen, dan is het Marrakech. Wat heb je in Al Hoceima of Casa te zoeken. Go Marrakech! Het is niet voor niks dat het de Beverly Hills van Marokko wordt genoemd. Alle grootheden gaan daar heen en laat Kaas daar ook van proeven. :D

mark61
07-04-04, 19:03
Geplaatst door NIS
Als je iets van Marokko moet tonen, dan is het Marrakech. Wat heb je in Al Hoceima of Casa te zoeken. Go Marrakech! Het is niet voor niks dat het de Beverly Hills van Marokko wordt genoemd. Alle grootheden gaan daar heen en laat Kaas daar ook van proeven. :D

Kaas ister al. Je moest eens weten hoeveel buitenlanders die riyadhs (?)aan het opkopen zijn. W.o. Nederlanders.

Pytaghoras
07-04-04, 19:14
Geplaatst door NIS
Als je iets van Marokko moet tonen, dan is het Marrakech. Wat heb je in Al Hoceima of Casa te zoeken. Go Marrakech! Het is niet voor niks dat het de Beverly Hills van Marokko wordt genoemd. Alle grootheden gaan daar heen en laat Kaas daar ook van proeven. :D

Marrakech heeft zoveel aandacht gehad. Het is nu tijd dat andere steden in Marokko ook de kans krijgen om zich te laten ontplooien. Alhoceima wordt niet voor niets de parel genoemd van Middellandse zee. Je hoef trouwens ook geen moeite te doen om te kunnen dansen als je daar aanwezig bent, want jouw billen worden geschudt door natuurlijkse kracht die daar sinds februati aanwezig is.

vlegeltje
07-04-04, 22:14
Geplaatst door mark61
Maakt een DJ muziek? Of draait ie (Amerikaanse) platen?

Jij bent echt 61 hè? :cheefbek:

Jah, een goeie DJ maakt zijn eigen platen ;)

R&B en hiphop zijn wel aardig(Amerikaans), maar geef mij maar Drum&Bass(GB). :jumping: :jumping: :jumping:

vlegeltje
07-04-04, 22:16
Geplaatst door Pytaghoras
... Je hoef trouwens ook geen moeite te doen om te kunnen dansen als je daar aanwezig bent, want jouw billen worden geschudt door natuurlijkse kracht die daar sinds februati aanwezig is.

:D


:jumping: :jumping: :jumping:

mark61
07-04-04, 22:33
Geplaatst door vlegeltje
Jij bent echt 61 hè? :cheefbek:

Echt waar


Jah, een goeie DJ maakt zijn eigen platen ;)

R&B en hiphop zijn wel aardig(Amerikaans), maar geef mij maar Drum&Bass(GB). :jumping: :jumping: :jumping:

Sommige dj's dus. Maar waar blijft die klompendans nou waarmee het Marokkaanse publiek nodig moet worden verrijkt?

vlegeltje
07-04-04, 22:42
U had zo iets in gedachten?

http://www.rowwenheze.nl/fotos/klompendans.jpg

:maf3: :maf: :duizelig: :D

mark61
07-04-04, 22:51
Geplaatst door vlegeltje
U had zo iets in gedachten?

http://www.rowwenheze.nl/fotos/klompendans.jpg

:maf3: :maf: :duizelig: :D

Dit zal ze op het Jmaa nog lang heugen ja. Een onvergetelijke Hollandse cultuuruiting.