PDA

Bekijk Volledige Versie : El Tawheed-moskee adviseert vrouwenbesnijdenis



Bommel Ding
08-04-04, 07:52
Moskee-lectuur: vrouwen moeten besneden

Uitgegeven: 8 april 2004 08:24

AMSTERDAM - In de lectuur van de El Tawheed-moskee in Amsterdam staat dat 'meisjes besneden moeten worden'. Het is volgens gezondheidscentrum voor vluchtelingen Pharos voor het eerst dat deze oproep in een Nederlandse moskee gedaan wordt, zo bericht Trouw.

De moskee heeft onlangs een open dag georganiseerd, in een poging van het slechte imago af te komen. Dat imago is onder meer opgeroepen door uitspraken van een imam uit de moskee, die niet-moslims 'brandhout voor de hel' noemde en vrouwen verbood zonder toestemming van hun man het huis te verlaten.

In de lectuur die El Tawheed aanbiedt, staat vrouwen weliswaar dezelfde rechten hebben als mannen, maar 'de wetenschap heeft aangetoond dat er grote verschillen zijn in biologische natuur, fysieke capaciteiten en geestelijke vermogens'. Daarom zou het 'onrechtvaardig' zijn om vrouwen dezelfde 'verantwoordelijkheden, rechten en plichten te geven als de man'.

Vrouwen moeten volgens de lectuur luisteren naar haar man. Ongehoorzaamheid is ontoelaatbaar. Wanneer een vrouw seks weigert of haar huis verlaat, vervalt de zorgplicht van de man voor zijn echtgenote. Een vrouw die liegt verdient 'minstens 100 slagen'.

Mattijs
08-04-04, 07:59
Ongehoord. Hopelijk dat dit verder uitgezocht wordt. En als dit waar blijkt te zijn, mag dat hele moskeebestuur wat mij betreft uitgezet worden.

Bommel Ding
08-04-04, 08:03
Mijn ervaring is dat moslims meestal over elkaar heenvallen om te verklaren dat vrouwenbesnijdenis geen islamitisch maar cultureel verschijnsel is. Dan vraag ik me toch af waarom het door een moskee gepromoot wordt. En ik ben ook benieuwd hoeveel meisjes daadwerkelijk verminkt zijn nav die gestoorde praatjes uit die moskee. En hoe ver kan die moskee nog gaan zonder dat er eens tegen wordt opgetreden?

NIS
08-04-04, 08:04
De moskee onmiddelijk sluiten. Is het trouwens een Marokkaans moskee? We waren al gespaard van vrouwenbesnijdenis. Nu komt er een achterlijke Imam mij vertellen, dat ook wij vrouwen moeten besnijden. Marokkaanen doen dit niet en dat zal ook zo blijven! :regie:

Ze leren het ook nooit. We zitten in Nederland en Nederlands recht staat boven de Koran. Dit is wat de Islam ons verteld. We hebben de regels hier te respecteren.. :mad:

Simon
08-04-04, 08:07
Geplaatst door Bommel Ding
Mijn ervaring is dat moslims meestal over elkaar heenvallen om te verklaren dat vrouwenbesnijdenis geen islamitisch maar cultureel verschijnsel is. Dan vraag ik me toch af waarom het door een moskee gepromoot wordt. En ik ben ook benieuwd hoeveel meisjes daadwerkelijk verminkt zijn nav die gestoorde praatjes uit die moskee. En hoe ver kan die moskee nog gaan zonder dat er eens tegen wordt opgetreden?

Het is toch verboden? Het lijkt mij dat dit strafrechtelijk is aan te pakken. Maar nog beter zou zijn als de overkoepelende moslimorganisatie - die nu toch echt actief schijnt te zijn - hier direct maatregelen tegen neemt.

Joesoef
08-04-04, 08:07
Mocht dit waar zijn, moskee sluiten en afbreken, bestuur uitzetten.

DEMOcraat
08-04-04, 08:07
Geplaatst door Bommel Ding
Mijn ervaring is dat moslims meestal over elkaar heenvallen om te verklaren dat vrouwenbesnijdenis geen islamitisch maar cultureel verschijnsel is. Dan vraag ik me toch af waarom het door een moskee gepromoot wordt. En ik ben ook benieuwd hoeveel meisjes daadwerkelijk verminkt zijn nav die gestoorde praatjes uit die moskee. En hoe ver kan die moskee nog gaan zonder dat er eens tegen wordt opgetreden?

dat wordt niet door de moskee gepromoot maar door de imam van die eene moskee.gooi niet alles doorelkaar.

ieniemienie
08-04-04, 08:15
Geplaatst door Bommel Ding
Moskee-lectuur: vrouwen moeten besneden

Uitgegeven: 8 april 2004 08:24

AMSTERDAM - In de lectuur die El Tawheed aanbiedt, staat vrouwen weliswaar dezelfde rechten hebben als mannen, maar 'de wetenschap heeft aangetoond dat er grote verschillen zijn in biologische natuur, fysieke capaciteiten en geestelijke vermogens'. Daarom zou het 'onrechtvaardig' zijn om vrouwen dezelfde 'verantwoordelijkheden, rechten en plichten te geven als de man'.

.

In de versnipperaar met die lectuur. Uit het jaar nul en getuigend van teveel fantasie om daar dan deze conclusies aan te verbinden. Men schermt hier wel erg gemakkelijk met "de wetenschap heeft aangetoond..." Een smoes om vrouwen achter te stellen en te onderdrukken met als oneigenlijk argument dat "het geschreven staat". Zo gaat dat al milennia lang in de diverse religies.Omdat het geschreven staat hoeft men niet meer na te denken schijnbaar.
Religies zijn niet bedoeld als vrijbrief om anderen onrecht te doen of achter te stellen.Toch wordt dit telkens weer als argument aangegrepen, door mensen (mannen ) die hun macht over vrouwen willen uitoefenen. Zelfs in Nederland.Tijd dat tegenstanders van zoveel onwetendheid zich laten horen !We leven namelijk in 2004 en niet meer in het jaar 0, (of nog vroeger) :loens:

Zwarte Schaap
08-04-04, 08:23
Geplaatst door NIS
De moskee onmiddelijk sluiten. Is het trouwens een Marokkaans moskee? We waren al gespaard van vrouwenbesnijdenis. Nu komt er een achterlijke Imam mij vertellen, dat ook wij vrouwen moeten besnijden. Marokkaanen doen dit niet en dat zal ook zo blijven! :regie:

Ze leren het ook nooit. We zitten in Nederland en Nederlands recht staat boven de Koran. Dit is wat de Islam ons verteld. We hebben de regels hier te respecteren.. :mad:

Die imam vertelt jou niets, je gaat niet eens naar die moskee. Je moet gewoon beter lezen wat er staat.

Volgens mij ben jij nog niet voldoende geintegreerd en schreeuw je van alles om er bij mogen horen.

Het Nederlands recht die jij boven de Koran stelt moet je wel goed naleven en niet opzij zetten wanneer het jou uitkomt zoals je laatst stelde voor moslimmannen met baarden in marokko.

Voor de wet ben je onschuldig totdat het tegendeel is bewezen. Je kunt dus beter afwachten wat de daadwerkelijke feiten zijn voordat je hier alerlei dingen roept die tegen het recht zijn.

Het wordt tijd voor jou dat je eens integreert en de plaats van het recht kent en weet wanneer die moet worden toegepast.

Bommel Ding
08-04-04, 08:25
Wat vind je van een moskee die oproept tot vrouwenbesnijdenis, Zwarte Schaap? Zie je er ook een islamitische oorsprong in?

Zwarte Schaap
08-04-04, 08:25
Geplaatst door Joesoef
Mocht dit waar zijn, moskee sluiten en afbreken, bestuur uitzetten.

Ook weer zo een sukkel die onbeschaafde methodes hier in Nederland wil invoeren. Hallo ben je wel genoeg geintegreerd of moeten we jou ook even uitzetten met je primitieve methodes?

taouanza
08-04-04, 08:29
Geplaatst door Bommel Ding
Moskee-lectuur: vrouwen moeten besneden

Uitgegeven: 8 april 2004 08:24

AMSTERDAM - In de lectuur van de El Tawheed-moskee in Amsterdam staat dat 'meisjes besneden moeten worden'. Het is volgens gezondheidscentrum voor vluchtelingen Pharos voor het eerst dat deze oproep in een Nederlandse moskee gedaan wordt, zo bericht Trouw.

De moskee heeft onlangs een open dag georganiseerd, in een poging van het slechte imago af te komen. Dat imago is onder meer opgeroepen door uitspraken van een imam uit de moskee, die niet-moslims 'brandhout voor de hel' noemde en vrouwen verbood zonder toestemming van hun man het huis te verlaten.

In de lectuur die El Tawheed aanbiedt, staat vrouwen weliswaar dezelfde rechten hebben als mannen, maar 'de wetenschap heeft aangetoond dat er grote verschillen zijn in biologische natuur, fysieke capaciteiten en geestelijke vermogens'. Daarom zou het 'onrechtvaardig' zijn om vrouwen dezelfde 'verantwoordelijkheden, rechten en plichten te geven als de man'.

Vrouwen moeten volgens de lectuur luisteren naar haar man. Ongehoorzaamheid is ontoelaatbaar. Wanneer een vrouw seks weigert of haar huis verlaat, vervalt de zorgplicht van de man voor zijn echtgenote. Een vrouw die liegt verdient 'minstens 100 slagen'.


Vrouwen hebben altijd de zelfde of zelfs meer verantwoordelijkheid en plichten. Ze hebben nooit dezelfde rechten. En dat is heel wat anders.:moe:

Goodnight
08-04-04, 08:30
Ik ken iemand die een trouwe moskee ganger is in die moskee.
Ik zal eens vragen in hoeverre dit waar is.
Zoals ik die mensen ken die naar die moskee gaan staan ze echt niet achter dit soort waanzinnige idee-en.
En Bommelding, ik zal het dan nogmaals eens verkondigen:

vrouwenbesnijdenis is geen islamitische voorschrift, als dat zo was zouden wij ook besneden zijn.
Mannen daarentegen zijn wel verplicht net als de joodse mannen zich te besnijden.Dit is het verbond tussen Adam en Allah ( s.a.w).

vrouwenbesnijdenis is een traditionele gebeuren wat ook onder Koptische Christenen uit het MO voorkomt.Maar dit krijgt minder aandacht als zijnde een Christelijke voorschrift.....

Mocht het zo zijn dat die moskee dit inderdaad propageert ( wat mij sterk lijkt, zeker als een open dag organiseert om zodoende van je 'slechte imago' af te komen) dan aanpakken die handel.

En zolang dit soort berichten blijft verschijnen zullen wij moslims daar tegen ageren Bommeliding, of je dat nu leuk vindt of niet.

Iets toegeven waar wij niet aan doen?
kan je wachten tot je een ons weegt!

Bommel Ding
08-04-04, 08:30
Geplaatst door Zwarte Schaap
Ook weer zo een sukkel die onbeschaafde methodes hier in Nederland wil invoeren.
Je hebt het zeker over die imam die vrouwenbesnijdenis wil invoeren?

Bommel Ding
08-04-04, 08:31
Geplaatst door Goodnight
Ik ken iemand die een trouwe moskee ganger is in die moskee.
Ik zal eens vragen in hoeverre dit waar is.
Zoals ik die mensen ken die naar die moskee gaan staan ze echt niet achter dit soort waanzinnige idee-en.
En Bommelding, ik zal het dan nogmaals eens verkondigen:

vrouwenbesnijdenis is geen islamitische voorschrift, als dat zo was zouden wij ook besneden zijn.
Mannen daarentegen zijn wel verplicht net als de joodse mannen zich te besnijden.Dit is het verbond tussen Adam en Allah ( s.a.w).

vrouwenbesnijdenis is een traditionele gebeuren wat ook onder Koptische Christenen uit het MO voorkomt.Maar dit krijgt minder aandacht als zijnde een Christelijke voorschrift.....

Mocht het zo zijn dat die moskee dit inderdaad propageert ( wat mij sterk lijkt, zeker als een open dag organiseert om zodoende van je 'slechte imago' af te komen) dan aanpakken die handel.

En zolang dit soort berichten blijft verschijnen zullen wij moslims daar tegen ageren Bommeliding, of je dat nu leuk vindt of niet.

Iets toegeven waar wij niet aan doen?
kan je wachten tot je een ons weegt!
De profeet heeft vrouwenbesnijdenis nooit verboden, wel heeft hij gezegd dat het voorzichtig moet gebeuren en dat er niet te diep mag worden gesneden of zoiets. Hieruit kunnen fundies natuurlijk afleiden dat het toegestaan is.

Simon
08-04-04, 08:39
Geplaatst door Bommel Ding
De profeet heeft vrouwenbesnijdenis nooit verboden, wel heeft hij gezegd dat het voorzichtig moet gebeuren en dat er niet te diep mag worden gesneden of zoiets. Hieruit kunnen fundies natuurlijk afleiden dat het toegestaan is.

Fundies inderdaad wel. Maar moslims zijn in het algemeen onder alle omstandigheden tegen slavernij hoewel Mohammed ook mensen als slaven verkocht. Wat Mohammed wel of niet deed is niet in alle gevallen maatgevend. Hij was ook een mens van zijn tijd.

Zwarte Schaap
08-04-04, 08:44
Geplaatst door Simon
Fundies inderdaad wel. Maar moslims zijn in het algemeen onder alle omstandigheden tegen slavernij hoewel Mohammed ook mensen als slaven verkocht. Wat Mohammed wel of niet deed is niet in alle gevallen maatgevend. Hij was ook een mens van zijn tijd.

Klinklare onzin, bijvoorbeeld een Marokkaanse orthodoxe gelovige zal nooit van zijn leven achter vrouwenbesnijdenis staan. Mensen geven te snel de schuld aan orthodoxe gelovigen. Je kunt het beter zoeken in de culturele achtergrond van die mensen.

000NobelPrizes
08-04-04, 08:45
Moskee hoeft van mij niet dicht: maar geef die imam een enkeltje. Ik weet alleen niet of er landen zijn die wel zin hebben in zo'n achterlijke kerel.
Zet er een nieuwe imam in, zo een die direct een aansteker onder zulke teksten houdt en de moskeegangers wat fatsoenlijks gaat vertellen.

Potverdorie: dat gelazer ook elke keer met die belachelijk prehistorische opvattingen over vrouwen. Houdt dat dan nooit op? :sniper:

Bommel Ding
08-04-04, 08:46
Geplaatst door 000NobelPrizes
Moskee hoeft van mij niet dicht: maar geef die imam een enkeltje. Ik weet alleen niet of er landen zijn die wel zin hebben in zo'n achterlijke kerel.
Zet er een nieuwe imam in, zo een die direct een aansteker onder zulke teksten houdt en de moskeegangers wat fatsoenlijks gaat vertellen.

Potverdorie: dat gelazer ook elke keer met die belachelijk prehistorische opvattingen over vrouwen. Houdt dat dan nooit op? :sniper:
Ik denk dat het bestuur van die moskee ook een belangrijk onderdeel van het probleem vormt.

000NobelPrizes
08-04-04, 08:53
Geplaatst door Bommel Ding
Ik denk dat het bestuur van die moskee ook een belangrijk onderdeel van het probleem vormt.

Dat weet ik niet: laatst scheen er ook onderling gekissebis te zijn om dat diverse groeperingen die van dezelfde moskee gebruik maakten, het niet met elkaar eens waren. De een vond de ander te fundamentalistisch en de ander vond (allicht) weer van niet.
Er was meer dan 1 bestuur voor zover ik heb begrepen. Maakt de zaak er niet overzichtelijker op.

Simon
08-04-04, 08:55
Geplaatst door Zwarte Schaap
Klinklare onzin, bijvoorbeeld een Marokkaanse orthodoxe gelovige zal nooit van zijn leven achter vrouwenbesnijdenis staan. Mensen geven te snel de schuld aan orthodoxe gelovigen. Je kunt het beter zoeken in de culturele achtergrond van die mensen.

Ik vind geloof een cultuuruiting dus wat mij betreft is dat een academisch verschil.
Het is wat mij betreft onzin als iemand met religieuze argumenten komt om te zeggen ... ja maar dat heeft niks met je geloof te maken. Het is je culturele achtergrond. Immers, vanuit de beleving van die persoon is dat niet zo. Zeker niet als hij/zij het onderbouwt met religieuze teksten.

In de praktijk is het meestal zo dat een moslim (of een christen) als deze zich wil distancieren van bepaalde opvattingen zegt dat het niks met het geloof te maken heeft en als deze zich zeer verwant voelt met bepaalde gedachten zal aangeven dat het onderdeel is van het geloof. Zo zijn hoofddoekjes verplicht volgens het geloof volgens veel moslims. Andere moslims zien het als een cultuuruiting.

Goodnight
08-04-04, 08:56
Geplaatst door Bommel Ding
De profeet heeft vrouwenbesnijdenis nooit verboden, wel heeft hij gezegd dat het voorzichtig moet gebeuren en dat er niet te diep mag worden gesneden of zoiets. Hieruit kunnen fundies natuurlijk afleiden dat het toegestaan is.

De profeet ( vrede zij met hem) bracht in die tijd allerlei veranderingen.
Bepaalde gewoontes en tradities kon hij niet van de een op de andere dag veranderen of verbieden.

Wat ik weet van de orthodoxe moslims om mij heen heeft vrouwenbesnijdenis absoluut geen prioriteit voor hen.

Vrouwenbesnijdenis in die tijd werd uitegvoerd en hij zei idd dat er niet te diep gesneden mag worden, bepaalde plekjes mmochten niet beshadigd worden ivm dat de vrouw ook moet genieten tijdens de sex met haar man.

Een vrouw heeft zelfs het recht binnen de Islam als haar man haar sexueel niet kan bevredigen om van hem te scheidden.

Goodnight
08-04-04, 08:58
Geplaatst door Zwarte Schaap
Klinklare onzin, bijvoorbeeld een Marokkaanse orthodoxe gelovige zal nooit van zijn leven achter vrouwenbesnijdenis staan. Mensen geven te snel de schuld aan orthodoxe gelovigen. Je kunt het beter zoeken in de culturele achtergrond van die mensen.

Precies!
Ik ken zoals ik al eerder zei iemand die naar die moskee gaat.En ook verschillende orthodoxe moslims om mij heen.Maar vrouwenbesnijdenis heeft echt bij hun geen prioriteit.

taouanza
08-04-04, 09:00
Wannneer gaat de Islamitische universiteit de eerste imams afleveren?

Joesoef
08-04-04, 09:02
Geplaatst door Zwarte Schaap
Ook weer zo een sukkel die onbeschaafde methodes hier in Nederland wil invoeren. Hallo ben je wel genoeg geintegreerd of moeten we jou ook even uitzetten met je primitieve methodes?


Beter lezen zwart schaap, ik zei als het waar is. Vrouwenbesnijdenis gaat namelijk in tegen elke vorm van menselijkheid, democratie en vrijheid.

Uitzetten is niet onbeschaafd, vrouwenbesnijdenis propageren wel. En nog maals, als het waar is dat dit gezegd zou zijn.

Ik ben geitergreerd genoeg om te kunnen zeggen dat vrouwen besnijdenis walchelijk is en dat voorstanders er van hier niets te zoeken hebben.

000NobelPrizes
08-04-04, 09:03
Geplaatst door Goodnight
Precies!
Ik ken zoals ik al eerder zei iemand die naar die moskee gaat.En ook verschillende orthodoxe moslims om mij heen.Maar vrouwenbesnijdenis heeft echt bij hun geen prioriteit.
Geen prioriteit? Ik kijk nu even verbaasd naar je woordkeuze: bedoel je dat zo?

Ik zou zeggen: ze moeten natuurlijk faliekant TEGEN vrouwenbesnijdenis zijn (en voor zover ik wist zijn mocro's dat ook: het zijn alleen Afrikanen zoals Somaliers die zulke monsterlijkheden uitvoeren, toch?)

NIS
08-04-04, 09:08
Geplaatst door Zwarte Schaap
Die imam vertelt jou niets, je gaat niet eens naar die moskee. Je moet gewoon beter lezen wat er staat.

Volgens mij ben jij nog niet voldoende geintegreerd en schreeuw je van alles om er bij mogen horen.

Het Nederlands recht die jij boven de Koran stelt moet je wel goed naleven en niet opzij zetten wanneer het jou uitkomt zoals je laatst stelde voor moslimmannen met baarden in marokko.

Voor de wet ben je onschuldig totdat het tegendeel is bewezen. Je kunt dus beter afwachten wat de daadwerkelijke feiten zijn voordat je hier alerlei dingen roept die tegen het recht zijn.

Het wordt tijd voor jou dat je eens integreert en de plaats van het recht kent en weet wanneer die moet worden toegepast.

Hoe moet ik hierop reageren? Wat een niveau zeg. Ik ga me niet verlagen.. :auw2:

Goodnight
08-04-04, 09:10
Geplaatst door 000NobelPrizes
Geen prioriteit? Ik kijk nu even verbaasd naar je woordkeuze: bedoel je dat zo?

Ik zou zeggen: ze moeten natuurlijk faliekant TEGEN vrouwenbesnijdenis zijn (en voor zover ik wist zijn mocro's dat ook: het zijn alleen Afrikanen zoals Somaliers die zulke monsterlijkheden uitvoeren, toch?)

Ik wist dat iemand hier over ging struikelen.
Ik bedoel daar uiteraard mee, ze vinden dit niet belangrijk om daar zo veel aandacht aan te schenken als anderen die hen beschuldigen van vrouwenbesnijdenis.

Kort gezegd: het komt niet verder bij hen op, zijn er niet mee opgevoed, kennen het hele fenomeen niet tot hier in Nederland.
Ik denk dat orhodoxe moslims zich meer met nader tot Allah ( s.a.w) bezig houden dan met geslachtsdelen die verminkt moeten worden.

..zapper
08-04-04, 09:11
Geplaatst door DEMOcraat
dat wordt niet door de moskee gepromoot maar door de imam van die eene moskee.gooi niet alles doorelkaar.

Het staat toch in de lectuur? Lijkt mij dat het dan niet slechts de mening van die imam vertolkt, maar de mening van die moskee. Ik vind het nogal zwaar denigrerend allemaal. Dit is ver over de grens van het juridisch toelaatbare inzake vrijheid van meningsuiting heen, zeker omdat ze als ik jullie comments zo lees zich voor eea niet achter het geloof kunnen verschuilen. Volgens mij moet justitie daar hard tegen optreden gezien zowel besnijdenis, verkrachting, slaan en geiseling van vrouwen is verboden in Nederland.

000NobelPrizes
08-04-04, 09:12
Geplaatst door Zwarte Schaap
Volgens mij ben jij nog niet voldoende geintegreerd en schreeuw je van alles om er bij mogen horen.



Ik krijg allesbehalve de indruk hier te maken te hebben met iemand die 'ergens bij wil horen'. Integendeel. Hier is iemand die zelf nadenkt. Dat mag jou in het verkeerde keelgat schieten, maar om dan te schermen met 'integratie' en 'epigonisme' vind ik wel erg laag-bij-de-gronds, Zwarte Schat.

Bommel Ding
08-04-04, 09:13
Geplaatst door Goodnight
Ik denk dat orhodoxe moslims zich meer met nader tot Allah ( s.a.w) bezig houden dan met geslachtsdelen die verminkt moeten worden.
Misschien denken ze daar juist wel dichter door bij Allah te komen. Het zou mij niet verbazen, er zijn immers ook genoeg islamitische gekken die denken direct naar het paradijs te gaan wanneer ze zich opblazen te midden van een mensenmassa. Daarbij vergeleken zijn verminkingen aan geslachtsdelen slechts peanuts!

000NobelPrizes
08-04-04, 09:15
Geplaatst door Goodnight
Ik wist dat iemand hier over ging struikelen.
Ik bedoel daar uiteraard mee, ze vinden dit niet belangrijk om daar zo veel aandacht aan te schenken als anderen die hen beschuldigen van vrouwenbesnijdenis.

Kort gezegd: het komt niet verder bij hen op, zijn er niet mee opgevoed, kennen het hele fenomeen niet tot hier in Nederland.
Ik denk dat orhodoxe moslims zich meer met nader tot Allah ( s.a.w) bezig houden dan met geslachtsdelen die verminkt moeten worden.
Ah okay: ik wil niet op alle slakken zout leggen, maar ik wilde de betekenis van prioriteit in deze context gewoon even navlooien.

Ik ben weer gerust. Zijn we allemaal nog heel, dames?

Goodnight
08-04-04, 09:22
Geplaatst door 000NobelPrizes
Ah okay: ik wil niet op alle slakken zout leggen, maar ik wilde de betekenis van prioriteit in deze context gewoon even navlooien.

Ik ben weer gerust. Zijn we allemaal nog heel, dames?

Check: alles intact! :hihi:

000NobelPrizes
08-04-04, 09:24
Geplaatst door Goodnight
Check: alles intact! :hihi:

Wow GN: sexy zo op de vroege ochtend. :engel:

taouanza
08-04-04, 09:24
Geplaatst door Goodnight
Check: alles intact! :hihi:

Ik mag niet kijken is haram.:(

000NobelPrizes
08-04-04, 09:25
Taouanza, ook nog heel? Check 's? En neem de tijd ;)

Goodnight
08-04-04, 09:25
Geplaatst door Bommel Ding
Misschien denken ze daar juist wel dichter door bij Allah te komen. Het zou mij niet verbazen, er zijn immers ook genoeg islamitische gekken die denken direct naar het paradijs te gaan wanneer ze zich opblazen te midden van een mensenmassa. Daarbij vergeleken zijn verminkingen aan geslachtsdelen slechts peanuts!

dat kan...die gekken heb idd ook.
Maar zoals ik al zei: deze moskee wil het imago verbetern.
Eerst voor de hand liggende is denk ik dat je niet vrouwenbesnijdenis gaat propageren....

verder geloof ik dat het percentage moslims in Nl die aan vrouwenbesnijdenis doet 0,0 is.
Afgezien dan van de culturen waarbij dit gebruikelijk is: Somalische moslims en Koptische Christenen.

Joesoef
08-04-04, 09:26
TROUW




Lectuur El Tawheed-moskee: Vrouwen moeten besneden
door Lodewijk Dros
2004-04-08 - lezersreacties op dit artikel (10)

'Meisjes moeten besneden worden', meldt El Tawheed-lectuur. Volgens gezondheidscentrum voor vluchtelingen Pharos duikt deze oproep voor het eerst op in een Nederlandse moskee.


AMSTERDAM - Open huis in moskee El Tawheed, Amsterdam Oud-West. In de moskee islamieten van 15 nationaliteiten. Het omstreden godshuis wil graag van z'n slechte imago af; het dankt zijn bekendheid aan antiwesterse, antisemitische en vrouwvijandige publicaties. En, niet op de laatste plaats, aan de imam, de Egyptische sjeikh Shershaby, die niet-moslims 'brandhout voor de hel' noemde en vrouwen verbood zonder toestemming van hun man het huis te verlaten.

Ter oriëntatie op het geloof biedt El Tawheed stapels lectuur aan. Voor de kennismaking met de islam kopen we een van de ongeveer twintig exemplaren van 'Fatwas of Muslim Women', verschenen in Egypte in 2000 en volgens de inleiding geschreven door een eminent imam.

Vrouwen hebben dezelfde rechten als mannen, zij het dat 'de wetenschap heeft aangetoond dat er grote verschillen zijn in biologische natuur, fysieke capaciteiten en geestelijke vermorgens' en het daarom 'onrechtvaardig' zou zijn om vrouwen dezelfde 'verantwoordelijkheden, rechten en plichten te geven als de man'.

Het boek laat geen twijfel bestaan over de rol van de lezeres: die moet luisteren naar haar man. Ongehoorzaamheid is ontoelaatbaar. Weigert een vrouw haar man seks of verlaat ze het huis zonder zijn toestemming, dan vervalt de zorgplicht van de man voor zijn echtgenote: geen geld, geen kleren.

Wat te doen met een vrouw die flink liegt? ,,Ze moet gestraft worden, liefst enkele malen.'' Het boek noemt een 'strenge straf' gepast -'minstens 100 slagen'. Het zijn, blijkt uit de context, geen pedagogische tikjes. Voorbeeld is kalief 'Umar bin Al-kahattab, die een vrouw bestrafte door haar 300 slagen te geven. Wél uitgesmeerd over drie dagen, dit om de verwondingen te beperken.

In het boek ontbreekt een introductie van de schrijver. Moefti Ibn Taymyah (of: Taymiyya) is een radicale imam uit 1300. De Utrechtse arabist Hans Jansen wijdde zijn oratie aan hem en legde een verband tussen hem en Osama bin Laden. Het is, zegt Jansen, een 'beroemdheid' en een 'invloedrijke ideoloog voor de militante islamisten'.

Het boek staat vol actuele wenken, ontdaan -merkt de vertaler op- van misverstandwekkende formuleringen. De wenken zijn geen suggesties: het zijn fatwa's, gezaghebbende uitspraken van een belangrijke geestelijke.

Een groot deel van het boek wordt ingenomen door de casuïstiek rond het huwelijk: wat met wie en hoe. Uithuwelijken, anale seks, weinig blijft ongenoemd. Daarbij moeten vrouwen volgens 'Fatwas of muslim women' besneden worden.





Vrouwen moeten, aldus het boek, evenals mannen besneden worden. Vrouwenbesnijdenis ,,bestaat in het verwijderen van de voorhuid van de clitoris (niet de clitoris zelf, zoals sommigen ten onrechte veronderstellen). Met het oog daarop zei de profeet -vrede zij met hem: 'Doe het mild, niet extreem, dan is het gezond voor zowel man als vrouw'.''

Bij de man dient besnijdenis de hygiëne: voorkomen van 'vuil onder de voorhuid'. Bij vrouwen zit het anders: het besnijden moet hen 'helpen hun lust onder controle te houden'.

De aangehaalde tekst van profeet Mohammed wordt, zegt arabist Jansen, algemeen gebruikt in landen waar vrouwenbesnijdenis gebruik is, zoals in Egypte en Soedan. In Nederland is vrouwenbesnijdenis een ernstig misdrijf, waar maximaal twaalf jaar op staat.

Agnes Verhulst van Pharos noemt het verkopen van het boek 'schokkend en gevaarlijk'. ,,We hebben juist sleutelfiguren in de moslimwereld nodig om vrouwenbesnijdenis te bestrijden.''

Farid Zaari van El Tawheed ('Wij zijn een orthodoxe moskee') wijst erop dat ,,er regels in de islam zijn die ik niet kan ontkennen, zoals lijfstraffen''. En als de profeet dat gezegd heeft over besnijdenis van vrouwen, dan is dat zo, zegt Zaari.

,,Maar in Nederland is het verboden, dus zeggen wij: doe het niet.''

Zaari is ook bestuurslid en 'personeelsmanager' van de islamitische basisschool As Siddieq, die volgens onderzoek ondermaats presteert als het om integratie gaat.

Imam Shershaby is voorzitter van As Siddieq. Pogingen vanuit de Amsterdamse overheid om de school van de moskee los te maken, zijn gestrand.

Het boek 'Fatwas of muslim women' is een 'studieboek voor gevorderden', zegt Zaari, dus hij wil er in het vervolg een toelichting bij leveren. Niet om zich van de inhoud te distantiëren, want dat is 'het begin van het einde'.

,,Moet ik straks ook de Koran wegdoen? Dan pak ik m'n koffers en ga naar Marokko.'' Het boek blijft in de verkoop, zegt Zaari. Hij heeft imam Shershaby nog niet gesproken, maar 'die vindt hetzelfde als ik', verzekert Zaari.





Laat iemand mij alsjeblieft vertellen dat dit niet waar is wat daar in die Moskee gebeurt.

taouanza
08-04-04, 09:29
Geplaatst door 000NobelPrizes
Taouanza, ook nog heel? Check 's? En neem de tijd ;)



Nee! :argwaan:

TonH
08-04-04, 09:30
Ow dames, zo 's ochtends bij een kopje koffie?: "Breng ons niet in verzoeking..." :nerveus:

000NobelPrizes
08-04-04, 09:31
Geplaatst door taouanza
Nee! :argwaan:

Mag ik het voor je doen? :jumping:

000NobelPrizes
08-04-04, 09:31
Geplaatst door TonH
Ow dames, zo 's ochtends bij een kopje koffie?: "Breng ons niet in verzoeking..." :nerveus:

gia sou file mou, kala eise?

Goodnight
08-04-04, 09:32
Geplaatst door TonH
Ow dames, zo 's ochtends bij een kopje koffie?: "Breng ons niet in verzoeking..." :nerveus:

het gaat bergafwaarts met dit forum.
Ik kan beter naar WSDB gaan...... :o

TonH
08-04-04, 09:33
http://www.alminar.com/fatwas_small_small.jpg


FATWAS OF MUSLIM WOMEN

Ibn Taymhah, 272 pg HB

A thought-provoking analysis of the many complex issues facing the Muslim Ummah in the 21st century. A brief overview of the basics of Islam and analysis of the relationship between Abrahamic faiths.

Availability: Usually ships the next business day.

List price: $12.00


Ok Joesoef, jij was er al :zwaai:

000NobelPrizes
08-04-04, 09:36
Gatver. Dit zijn krantenberichten die je alleen met je benen stijf over mekaar kan lezen.

Al3arbi
08-04-04, 09:38
Shershaby en Co zijn verknipt. Echt verknipt. Dit is trouwens niet de eerste keer dat dit geroepen is vanaf El-Tawheed. Enkele jaren geleden ook `n keer gebeurd. Media was er toen niet als de kippen bij, helaas wil ik haast zeggen.

TonH
08-04-04, 09:38
Geplaatst door 000NobelPrizes
gia sou file mou, kala eise?

Έτσι κι έτσι, maar na het lezen van sommige reacties weer ietsje beter :D

Εσύ; Καλά;

taouanza
08-04-04, 09:41
Geplaatst door TonH
http://www.alminar.com/fatwas_small_small.jpg




Ok Joesoef, jij was er al :zwaai:


Ach een mooi roosje erbij.:moe:

TonH
08-04-04, 09:45
Geplaatst door Joesoef
Laat iemand mij alsjeblieft vertellen dat dit niet waar is wat daar in die Moskee gebeurt.

Amen, maar ik vrees dat dit 'werkje' breder verspreid is over de wereld en niet afgedaan kan worden als een 'vlugschrift' of foldertje.

De reactie van Zaari vind ik schandalig. Wat een plaat moet die man voor z'n kop hebben na alles wat er in de afgelopen jaren rond 'zijn' moskee geroepen is. :duivels:

Goodnight
08-04-04, 09:45
Ta, mantour arat zjent ielliem?

Kadestght lfiesta? :gefeli: :lole:

taouanza
08-04-04, 09:49
Geplaatst door Goodnight
Ta, mantour arat zjent ielliem?

Kadestght lfiesta? :gefeli: :lole:

Geen idee?
Maar ze is binnenkort jarig dan ben je welkom.:D

taouanza
08-04-04, 09:50
Geplaatst door Al3arbi
Shershaby en Co zijn verknipt. Echt verknipt. Dit is trouwens niet de eerste keer dat dit geroepen is vanaf El-Tawheed. Enkele jaren geleden ook `n keer gebeurd. Media was er toen niet als de kippen bij, helaas wil ik haast zeggen.

Volgens mij hebben die gasten allemaal een heel gelukkig huwelijk enzo.:moe:

Al3arbi
08-04-04, 09:53
Geplaatst door Joesoef
Laat iemand mij alsjeblieft vertellen dat dit niet waar is wat daar in die Moskee gebeurt.

Je zou eens langs moeten, een van de lezingen van Shershaby bijwonen. Erg leerzaam....;)

freya
08-04-04, 09:54
Geplaatst door TonH
Amen, maar ik vrees dat dit 'werkje' breder verspreid is over de wereld en niet afgedaan kan worden als een 'vlugschrift' of foldertje.

Is te bestellen via internet, google maar ff
:moe:


De reactie van Zaari vind ik schandalig. Wat een plaat moet die man voor z'n kop hebben na alles wat er in de afgelopen jaren rond 'zijn' moskee geroepen is. :duivels:

Wie heeft dan die imago-verbeterende-open-dag bedacht vraag ik me af.

Dit doet me denken aan die opendag is de Arrahmanemoskee, waar ik was :cheefbek:

Kern van de zaak is vrees ik dat bepaalde mensen echt niet van deze wereld zijn en gewoon niet weten hoe omstreden hun denkbeelden buiten hun eigen kleine wereldje zijn.

Joesoef
08-04-04, 09:54
Ik hoop dat dit snel overwaaid en weer vergeten is. Anders weet ik wel waar ik de komende week weer mee bezig ben. Wederom verantwoording afleggen dat dit niets met Islam te maken heeft.

Al3arbi
08-04-04, 09:55
Geplaatst door taouanza
Volgens mij hebben die gasten allemaal een heel gelukkig huwelijk enzo.:moe:

Tis sterker. Ze hebben Nederlandse vrouwen. Die vrouwen geven ook `n boekje uit.'El-Tawheed' `n soort van Maandblad, heb heel wat edities thuisliggen, maar kan over vrouwenbesnijdenis niets terugvinden,

Bommel Ding
08-04-04, 09:58
Geplaatst door Al3arbi
Tis sterker. Ze hebben Nederlandse vrouwen. Die vrouwen geven ook `n boekje uit.'El-Tawheed' `n soort van Maandblad, heb heel wat edities thuisliggen,
wat moet je daarmee?

taouanza
08-04-04, 09:58
Geplaatst door Al3arbi
Tis sterker. Ze hebben Nederlandse vrouwen. Die vrouwen geven ook `n boekje uit.'El-Tawheed' `n soort van Maandblad, heb heel wat edities thuisliggen, maar kan over vrouwenbesnijdenis niets terugvinden,

die schijnen het ergste te zijn pas bekeerde moslims.
Alhoewel ik persoonlijk andere ervaringen heb met nieuwe moslima's.

Goodnight
08-04-04, 10:02
Geplaatst door Joesoef
Ik hoop dat dit snel overwaaid en weer vergeten is. Anders weet ik wel waar ik de komende week weer mee bezig ben. Wederom verantwoording afleggen dat dit niets met Islam te maken heeft.

Ach joh, je moet het positief bekijken.
Vraag er gewoon geld voor.
Een soort van islamitische adviseur. :duivels:

keizer
08-04-04, 10:04
Farid Zaari van El Tawheed ('Wij zijn een orthodoxe moskee') wijst erop dat ,,er regels in de islam zijn die ik niet kan ontkennen, zoals lijfstraffen''. En als de profeet dat gezegd heeft over besnijdenis van vrouwen, dan is dat zo, zegt Zaari.

,,Maar in Nederland is het verboden, dus zeggen wij: doe het niet.''

Zaari is ook bestuurslid en 'personeelsmanager' van de islamitische basisschool As Siddieq, die volgens onderzoek ondermaats presteert als het om integratie gaat.

Imam Shershaby is voorzitter van As Siddieq. Pogingen vanuit de Amsterdamse overheid om de school van de moskee los te maken, zijn gestrand.

Het boek 'Fatwas of muslim women' is een 'studieboek voor gevorderden', zegt Zaari, dus hij wil er in het vervolg een toelichting bij leveren. Niet om zich van de inhoud te distantiëren, want dat is 'het begin van het einde'.

,,Moet ik straks ook de Koran wegdoen? Dan pak ik m'n koffers en ga naar Marokko.'' Het boek blijft in de verkoop, zegt Zaari. Hij heeft imam Shershaby nog niet gesproken, maar 'die vindt hetzelfde als ik', verzekert Zaari.


quote uit het Trouw artikel

Lijkt me idd het verstandigst dat ie zijn koffers pakt en dat Zwarte Schaap hier op het forum moeten ze aan zijn ballen ophangen

Joesoef
08-04-04, 10:04
Geplaatst door taouanza
die schijnen het ergste te zijn pas bekeerde moslims.
Alhoewel ik persoonlijk andere ervaringen heb met nieuwe moslima's.

De meeste bekeerde Moslim mannen zijn extremer dan extreem. Ooit een hele discussie gehad met zo een man die vond dat vrouwenbesnijdenis inderdaad noodzakelijk was. Om de vrouw onder controlle te houden.

Al3arbi
08-04-04, 10:04
Geplaatst door Bommel Ding
wat moet je daarmee?

Lezen. What else?

@Taouanza, `t zijn idd van die pasbekeerde dames. Ik herinner me nog dat ik de vrouw van 1 van die Egyptenaren daar uitmaakte voor Ninja, en daarna `n preek kreeg die uren leek te duren. Was sjo leuk :p

Goodnight
08-04-04, 10:05
Geplaatst door sjeng
hee dat komt bekend voor!
ik denk dat het wel met de islam te maken heeft, alleen een kant van de islam die je niet wil zien of waar je niets mee te maken wil hebben.
elke godsdienst heeft zijn idioten.
ik wil ook niets te maken hebben met fundi joden in een of andere caravan settlement maar ontkennen dat er een religieuze link is schiet niets op. Toch moet ik mij ook op dit forum steeds verantwoorden voor de daden van lui die ik niet eens wil kennen.

Ook jij moet je handelaarsgeest aan het werk zetten.
Jullie kunnen er zelfs een bedrijfje van maken:

JoMos
voor al u uw vragen omtrent islamitische en joodse gebruiken.

Nu alleen een Christen erbij en volia het geld kan binnen stromen.

Altijd negatieve naar het positieve ombuigen.

Tjsakkaaaaa!!!!!

Mattijs
08-04-04, 10:06
Ik vind geloof een cultuuruiting dus wat mij betreft is dat een academisch verschil.

Hierin heeft Simon dus groot gelijk. Cultuur en geloof hebben een duidelijke interaktie die vermenging veroorzaakt.

000NobelPrizes
08-04-04, 10:08
Geplaatst door Joesoef
Ik hoop dat dit snel overwaaid en weer vergeten is.
Anders weet ik wel waar ik de komende week weer mee bezig ben. Wederom verantwoording afleggen dat dit niets met Islam te maken heeft.
Nou, ik hoop dat dit niet snel overwaait. Als daar echt van die idiote dingen geroepen worden, moet er ingegrepen worden. Door liberale moslim-organisaties, overheid, wie dan ook. En niet dat dit na 'het overwaaien' gewoon door blijft gaan.
Voor wat betreft dat verantwoording afleggen: tis kiezen uit 2 kwaden. Al3arbi merkte al op dat dit een paar jaar geleden niet het nieuws haalde. Nee, want dat was toen nog discriminatie of racisme. Nu valt het onder praktijken die niet door de beugel kunnen en doet men er wat mee. Hopelijk.

Joesoef
08-04-04, 10:08
Geplaatst door sjeng
hee dat komt bekend voor!
ik denk dat het wel met de islam te maken heeft, alleen een kant van de islam die je niet wil zien of waar je niets mee te maken wil hebben.
elke godsdienst heeft zijn idioten.
ik wil ook niets te maken hebben met fundi joden in een of andere caravan settlement maar ontkennen dat er een religieuze link is schiet niets op. Toch moet ik mij ook op dit forum steeds verantwoorden voor de daden van lui die ik niet eens wil kennen.

Dit soort Imams vinden in hun thuisland geen gehoor. Heb langere tijd in Iran gezeten en Indonesie, nog nooit zulke onzin gehoord. In Egypte zijn er zelfs Imams de bak in gegaan voor dit soort uitspraken. FGM vind hoofdzakelijk plaats in landen rond de evenaar.

000NobelPrizes
08-04-04, 10:10
Geplaatst door Joesoef
De meeste bekeerde Moslim mannen zijn extremer dan extreem. Ooit een hele discussie gehad met zo een man die vond dat vrouwenbesnijdenis inderdaad noodzakelijk was. Om de vrouw onder controlle te houden.

:ninja2:

Wat een zwak, bang mannetje was dat trouwens.

Al3arbi
08-04-04, 10:11
Geplaatst door 000NobelPrizes
Nou, ik hoop dat dit niet snel overwaait. Als daar echt van die idiote dingen geroepen worden, moet er ingegrepen worden. Door liberale moslim-organisaties, overheid, wie dan ook. En niet dat dit na 'het overwaaien' gewoon door blijft gaan.
Voor wat betreft dat verantwoording afleggen: tis kiezen uit 2 kwaden. Al3arbi merkte al op dat dit een paar jaar geleden niet het nieuws haalde. Nee, want dat was toen nog discriminatie of racisme. Nu valt het onder praktijken die niet door de beugel kunnen en doet men er wat mee. Hopelijk.


Toen had de Media nog niets met El-Tawheed.

Goodnight
08-04-04, 10:12
Ik had jaren geleden ook een abbonement op die boekjes van Tawheed.
Apart was idd dat ik ze had gekregen van een NLmoslima.Die was bekeerd en heeeeeel erg fanatiek.

Kende ook een Nederlands meisje dat binnen een half jaar getransfromeerd was.Je zag alleen maar een beetje van haar ogen.
Ze had haar vriendje de bons gegeven omdat hij niet islamitisch genoeg was en richte zich volledig op de Islam.

Ze was toen pas 20.
Het was echt heel apart omdat ze dan met haar hollandse vader op straat liep en die was juist heel vrij etc.
Werkte in een abortuskliniek en dergelijke.

000NobelPrizes
08-04-04, 10:13
Geplaatst door Al3arbi
Toen had de Media nog niets met El-Tawheed.

Hadden.

En nee: daar werd simpelweg niets over geschreven. Mensen hadden het er wel over, maar onze fijne politici hebben elke discussie in de kiem gesmoord. Daarom zijn er nu nog zoveel vooroordelen. Alles had allang besproken kunnen/moeten worden: gewoon eerlijk en open.
Nu zit de majority van de moslims met de gebakken peren door al die indianenverhalen die de ronde zijn gegaan.

Ansari
08-04-04, 10:16
Geplaatst door Goodnight

Apart was idd dat ik ze had gekregen van een NLmoslima.Die was bekeerd en heeeeeel erg fanatiek.


Ben je tegenwoordig fanatiek als je de Islam wilt belijden op alle mogelijke fronten?

Bofko
08-04-04, 10:18
Geplaatst door Joesoef
De meeste bekeerde Moslim mannen zijn extremer dan extreem. Ooit een hele discussie gehad met zo een man die vond dat vrouwenbesnijdenis inderdaad noodzakelijk was. Om de vrouw onder controlle te houden.

In de Middeleeuwen hadden ze de kuisheidsgordel om de vrouw te controleren. Dit is erger.

000NobelPrizes
08-04-04, 10:19
Geplaatst door Bofko
In de Middeleeuwen hadden ze de kuisheidsgordel om de vrouw te controleren. Dit is erger.

Het is inderdaad erger. Zelfs als de vrouwen toen ongesteld werden en dat ijzer lekker ging roesten.
Verhip, kuisheidsgordel uit de middeleeuwen.... goeie analogie.

Joesoef
08-04-04, 10:20
Geplaatst door Ansari
Ben je tegenwoordig fanatiek als je de Islam wilt belijden op alle mogelijke fronten?

Ligt er aan wat "alle" is. Verschild nogal. Je kan niet spreken over een universele Islam.

taouanza
08-04-04, 10:22
Geplaatst door Al3arbi
Lezen. What else?

@Taouanza, `t zijn idd van die pasbekeerde dames. Ik herinner me nog dat ik de vrouw van 1 van die Egyptenaren daar uitmaakte voor Ninja, en daarna `n preek kreeg die uren leek te duren. Was sjo leuk :p

spoken :nerveus:

Waar ging die preek over?:hihi:

Bofko
08-04-04, 10:22
Geplaatst door 000NobelPrizes
ijzer lekker ging roesten


Is natuurlijk weer wel goed tegen de bloedarmoede. De vrouwen zagen er zo bleek uit toen.

Joesoef
08-04-04, 10:23
Geplaatst door Bofko
In de Middeleeuwen hadden ze de kuisheidsgordel om de vrouw te controleren. Dit is erger.

Erger? FGM is vreselijk. Maar hoe haal jij het in je hoofd om van mij een citaat te gebruiken en dat vervolgens in verband te brengen met een kuisheidsgordel.

Bofko
08-04-04, 10:26
Geplaatst door Joesoef
Erger? FGM is vreselijk. Maar hoe haal jij het in je hoofd om van mij een citaat te gebruiken en dat vervolgens in verband te brengen met een kuisheidsgordel.

Sorry, maar af en toe slaat mijn fantasie op hol

Mark
08-04-04, 10:27
Ik heb ook een zelfcontrole gedaan, alles zit er nog :)

taouanza
08-04-04, 10:28
Wat gebeurt er met zo'n kuisheidsgordel als de vrouw zwanger blijkt te zijn en dan man langer dan negen maanden wegblijft?

000NobelPrizes
08-04-04, 10:31
Geplaatst door Mark
Ik heb ook een zelfcontrole gedaan, alles zit er nog :)

Vraag je je dat nou echt af op die zeldzame momenten dat je 'm loslaat, Mark?

Al3arbi
08-04-04, 10:32
Geplaatst door Goodnight
Ik had jaren geleden ook een abbonement op die boekjes van Tawheed.
Apart was idd dat ik ze had gekregen van een NLmoslima.Die was bekeerd en heeeeeel erg fanatiek.

Kende ook een Nederlands meisje dat binnen een half jaar getransfromeerd was.Je zag alleen maar een beetje van haar ogen.
Ze had haar vriendje de bons gegeven omdat hij niet islamitisch genoeg was en richte zich volledig op de Islam.

Ze was toen pas 20.
Het was echt heel apart omdat ze dan met haar hollandse vader op straat liep en die was juist heel vrij etc.
Werkte in een abortuskliniek en dergelijke.


Ik vond die vrouwen echt raar vroeger, wist ik veel. Wat ik ook apart vond was dat Shershaby altijd hamerde op `n terugkeer naar `t Moederland. Omdat `t leven in `t Westen niet toegestaan is. Ons geld is Haram. Ons voedsel. Onze leefwijze, kortom alles. We moesten asap vertrekken, vervolgens wees ik `m (brutaal dat ik was) op `t feit dat hij `n zaak had in Nederland en dat zoiets Haram is, volgens hem. Tjah, ik heb toen weer `n preek gehad. En om weer ff uit de school te klappen, fysiek geweld werd niet geschuwd. Maar niemand kwam ooit aan mij...:p

Al3arbi
08-04-04, 10:34
Geplaatst door taouanza
spoken :nerveus:

Waar ging die preek over?:hihi:

De kuisheid van die vrouwen, en dat ik daarmee niet mocht spotten en ze niet mocht vergelijken met iconen uit `t verderfelijke westen. Ik was als kotertje vrij gevat en vertelde dat Ninja`s `n oosters iets zijn. Tjah, de blik die ik daarna toegeworpen kreeg sprak boekdelen...:p

000NobelPrizes
08-04-04, 10:34
Geplaatst door taouanza
Wat gebeurt er met zo'n kuisheidsgordel als de vrouw zwanger blijkt te zijn en dan man langer dan negen maanden wegblijft?
Dan krijg je een baby met een beugel.

Bommel Ding
08-04-04, 10:36
Geplaatst door Goodnight
Ik had jaren geleden ook een abbonement op die boekjes van Tawheed.
Apart was idd dat ik ze had gekregen van een NLmoslima.Die was bekeerd en heeeeeel erg fanatiek.

Kende ook een Nederlands meisje dat binnen een half jaar getransfromeerd was.Je zag alleen maar een beetje van haar ogen.
Ze had haar vriendje de bons gegeven omdat hij niet islamitisch genoeg was en richte zich volledig op de Islam.

Ze was toen pas 20.
Het was echt heel apart omdat ze dan met haar hollandse vader op straat liep en die was juist heel vrij etc.
Werkte in een abortuskliniek en dergelijke.
Schokkend dat mensen zo gehersenspoeld kunnen worden

taouanza
08-04-04, 10:36
Geplaatst door Al3arbi
De kuisheid van die vrouwen, en dat ik daarmee niet mocht spotten en ze niet mocht vergelijken met iconen uit `t verderfelijke westen. Ik was als kotertje vrij gevat en vertelde dat Ninja`s `n oosters iets zijn. Tjah, de blik die ik daarna toegeworpen kreeg sprak boekdelen...:p

Ik zie het helemaal voor me.:hihi:

Bofko
08-04-04, 10:36
Geplaatst door taouanza
Wat gebeurt er met zo'n kuisheidsgordel als de vrouw zwanger blijkt te zijn en dan man langer dan negen maanden wegblijft?

Daar hadden ze de Middelleeuwse keizersnede voor.
Komt nu af en toe nog voor in Mexico.

..zapper
08-04-04, 10:40
Geplaatst door Al3arbi
Ik vond die vrouwen echt raar vroeger, wist ik veel. Wat ik ook apart vond was dat Shershaby altijd hamerde op `n terugkeer naar `t Moederland. Omdat `t leven in `t Westen niet toegestaan is. Ons geld is Haram. Ons voedsel. Onze leefwijze, kortom alles. We moesten asap vertrekken, vervolgens wees ik `m (brutaal dat ik was) op `t feit dat hij `n zaak had in Nederland en dat zoiets Haram is, volgens hem. Tjah, ik heb toen weer `n preek gehad. En om weer ff uit de school te klappen, fysiek geweld werd niet geschuwd. Maar niemand kwam ooit aan mij...:p

Allemaal het land uit? Goh ik wist niet dat er ook zoiets was als extreem rechtse imams... Was hij kaal? :D

Al3arbi
08-04-04, 10:44
Geplaatst door zapper
Allemaal het land uit? Goh ik wist niet dat er ook zoiets was als extreem rechtse imams... Was hij kaal? :D


As a matter of fact, he was. Voor de geinteresseerden onder ons. Elke zondag, houdt Shershaby `n lezing in El-Tawheed in `t Nederlands voor de mensen die wat meer kennis willen opdoen. Opgelet, lezing enkel voor Broeders.

Dutchess
08-04-04, 10:44
Geplaatst door 000NobelPrizes
Ah okay: ik wil niet op alle slakken zout leggen, maar ik wilde de betekenis van prioriteit in deze context gewoon even navlooien.

Ik ben weer gerust. Zijn we allemaal nog heel, dames?

:haha:

Clitoris? Mes?

Zout? Vlooien?

:schok:


Auw......

taouanza
08-04-04, 10:44
Geplaatst door 000NobelPrizes
Dan krijg je een baby met een beugel.

Ik denk dat je eerder een baby in twee stukken krijgt.:verward:

Mattijs
08-04-04, 10:46
Opgelet, lezing enkel voor Broeders.

Een rechtszaak waardig :stout:

Zwarte Schaap
08-04-04, 10:47
Geplaatst door Simon
Ik vind geloof een cultuuruiting dus wat mij betreft is dat een academisch verschil.
Het is wat mij betreft onzin als iemand met religieuze argumenten komt om te zeggen ... ja maar dat heeft niks met je geloof te maken. Het is je culturele achtergrond. Immers, vanuit de beleving van die persoon is dat niet zo. Zeker niet als hij/zij het onderbouwt met religieuze teksten.

In de praktijk is het meestal zo dat een moslim (of een christen) als deze zich wil distancieren van bepaalde opvattingen zegt dat het niks met het geloof te maken heeft en als deze zich zeer verwant voelt met bepaalde gedachten zal aangeven dat het onderdeel is van het geloof. Zo zijn hoofddoekjes verplicht volgens het geloof volgens veel moslims. Andere moslims zien het als een cultuuruiting.

Het gaat mij erom dat je alles onder de noemer van fundis wil scharen. Een orthodoxe moslim staat niet automatisch voor vrouwenbesnijdenis.

Dutchess
08-04-04, 10:55
Bij de man dient besnijdenis de hygiëne: voorkomen van 'vuil onder de voorhuid'. Bij vrouwen zit het anders: het besnijden moet hen 'helpen hun lust onder controle te houden'.

Dit klinkt logisch. Als ik een kerel zou hebben die deze onzin gelooft zou je mijn lust om hem zijn strot af te snijden ook onder controle moeten houden.

Zwarte Schaap
08-04-04, 10:57
Geplaatst door Joesoef
Beter lezen zwart schaap, ik zei als het waar is. Vrouwenbesnijdenis gaat namelijk in tegen elke vorm van menselijkheid, democratie en vrijheid.

Uitzetten is niet onbeschaafd, vrouwenbesnijdenis propageren wel. En nog maals, als het waar is dat dit gezegd zou zijn.

Ik ben geitergreerd genoeg om te kunnen zeggen dat vrouwen besnijdenis walchelijk is en dat voorstanders er van hier niets te zoeken hebben.

Ik heb het goed gelezen, maar ik reageer op je primitieve reaktie die meteen de moskee wil slopen en de mensen eruit wil zetten. Dat is onbeschaaafd volgens de normen van onze samenleving.

Iemand die een verkeerde opvatting en/of daad pleegt moet normaal volgens de geldende normen en waarden behandeld worden.

Gebedshuizen slopen en mensen uitzetten is niet conform onze rechtsorde.

Zwarte Schaap
08-04-04, 11:01
Geplaatst door NIS
Hoe moet ik hierop reageren? Wat een niveau zeg. Ik ga me niet verlagen.. :auw2:

Je hebt je al enkele malen verlaagd lullo. Je moet je corrupte onrechtmatige gedrag jegens het Recht achter je laten en eens respect tonen voor de Nederlandse rechtsorde. Wat je allemaal uitkraamt maakt jou nog erger als diegene die je wenst te bekritiseren.

freya
08-04-04, 11:03
Geplaatst door Zwarte Schaap
Gebedshuizen slopen en mensen uitzetten is niet conform onze rechtsorde.

Zwart Schaap is het braafste schaapje in dit klasje :student:

Zwarte Schaap
08-04-04, 11:04
Geplaatst door 000NobelPrizes
Ik krijg allesbehalve de indruk hier te maken te hebben met iemand die 'ergens bij wil horen'. Integendeel. Hier is iemand die zelf nadenkt. Dat mag jou in het verkeerde keelgat schieten, maar om dan te schermen met 'integratie' en 'epigonisme' vind ik wel erg laag-bij-de-gronds, Zwarte Schat.

Integratie is respect voor de Nederlandse rechtsorde en de elementaire mensenrechten. Bij de eerste de beste meningsverschil mensen hun rechten schenden duidt bij mij op een verminderde inbedding van de Nederlandse rechtsorde.

Zwarte Schaap
08-04-04, 11:06
Geplaatst door freya
Zwart Schaap is het braafste schaapje in dit klasje :student:

Wat betreft het toepassen van de elementaire rechtsbeginselen/normen wel ja !

Joesoef
08-04-04, 11:10
Geplaatst door Zwarte Schaap
Gebedshuizen slopen en mensen uitzetten is niet conform onze rechtsorde.

Beetje symboliek is aan jou niet beteed merk ik. Maar ik blijf van mening dat een betuur dat achter het verhaal staat zoals vanmorgen in Trouw stond mag kiezen, of uitspraken terug nemen en er afstand van doen of terug naar land van herkomst. Met de uitspraken van hun schenden ze namelijk het rechtssysteem in Nederland.

Bommel Ding
08-04-04, 11:10
Geplaatst door Zwarte Schaap
Integratie is respect voor de Nederlandse rechtsorde en de elementaire mensenrechten.
Wat ben jij een schijnheil, om dat als illegaal te zeggen.

TonH
08-04-04, 11:13
:verward:

Zit net deze stukken te lezen en als laatste een reactie van Goodnight, zit ik ineens op WSDB!

Deze discussie is gespleten! :schok:

Zwarte Schaap
08-04-04, 11:17
Geplaatst door Joesoef
Beetje symboliek is aan jou niet beteed merk ik. Maar ik blijf van mening dat een betuur dat achter het verhaal staat zoals vanmorgen in Trouw stond mag kiezen, of uitspraken terug nemen en er afstand van doen of terug naar land van herkomst. Met de uitspraken van hun schenden ze namelijk het rechtssysteem in Nederland.

Ik hou niet van dat stoere lullo-LPF taaltje dat men bij de minste geringste meteen over land uitzetten en moskeen slopen praat.

Iedereen die het rechtssysteem schendt heeft recht op een behoorlijke rechtszaak confrom onze normen en waarden. Wat jij en je andere zogenaamde verongelijkte zakkenwassers roepen heb ik een bloedhekel aan. Voor mij geldt ten alle tijde een behoorlijke rechtspraak, met minder neem ik geen genoegen!

000NobelPrizes
08-04-04, 11:18
Geplaatst door Zwarte Schaap
Integratie is respect voor de Nederlandse rechtsorde en de elementaire mensenrechten. Bij de eerste de beste meningsverschil mensen hun rechten schenden duidt bij mij op een verminderde inbedding van de Nederlandse rechtsorde.

Ik wil massamoord van terroristen nou niet meteen scharen onder het eerste het beste meningsverschil.

000NobelPrizes
08-04-04, 11:22
Geplaatst door 000NobelPrizes
Ik wil massamoord van terroristen nou niet meteen scharen onder het eerste het beste meningsverschil.
Verhip: verkeerde thread. :haha:

TonH
08-04-04, 11:34
Geplaatst door 000NobelPrizes
Verhip: verkeerde thread. :haha:

Jij blijft tenminste op nieuws van de dag. Ik kwam 'boven' in WSDB! :verward:

Ik ruik een complot :bril:

TonH
08-04-04, 11:37
Geplaatst door Zwarte Schaap
Ik hou niet van dat stoere lullo-LPF taaltje dat men bij de minste geringste meteen over land uitzetten en moskeen slopen praat.

Iedereen die het rechtssysteem schendt heeft recht op een behoorlijke rechtszaak confrom onze normen en waarden. Wat jij en je andere zogenaamde verongelijkte zakkenwassers roepen heb ik een bloedhekel aan. Voor mij geldt ten alle tijde een behoorlijke rechtspraak, met minder neem ik geen genoegen!

Zaari biedt het zelf min of meer aan, dus daar mag je hem aan houden.


,,Moet ik straks ook de Koran wegdoen? Dan pak ik m'n koffers en ga naar Marokko.'' Het boek blijft in de verkoop, zegt Zaari.

Mattijs
08-04-04, 11:40
Wat ben jij een schijnheil, om dat als illegaal te zeggen.

Zwart Schaap ben jij illegaal in Nederland??? Op grond waarvan durf jij iets te zeggen over het houden van de rechtsregels in Nederland als je illegaal zou zijn?

keizer
08-04-04, 12:10
Ik zie tot mijn schrik dat er hier mensen zijn die een besnijdenis vergelijken met een kuisheidsgordel.

Een kuisheidgordel kan je afdoen, een besnijdenis is niet ongedaan te maken.

TonH
08-04-04, 12:16
http://www.islam-boeken.nl/images/uploads/gids_islam_opvoeding.gif
Auteur: Abdullah Nasih Ulwan

Ik hoor net van GroenLinks dat ook in dit fijne werkje de vrouwenbesnijdenis en het slaan van je vrouw wordt aanbevolen.

Alsmede wat 'lekkere' teksten over Joden... :verward:

freya
08-04-04, 12:19
Geplaatst door TonH
http://www.islam-boeken.nl/images/uploads/gids_islam_opvoeding.gif
Auteur: Abdullah Nasih Ulwan

Ik hoor net van GroenLinks dat ook in dit fijne werkje de vrouwenbesnijdenis en het slaan van je vrouw wordt aanbevolen.

Alsmede wat 'lekkere' teksten over Joden... :verward:

Hier te bestellen

http://www.islam-boeken.nl/store/details.php?ProductID=83


Hoeveel mensen zullen dit al gelezen hebben?

Mattijs
08-04-04, 12:21
Daarin staat o.a. dat vrouwen geslagen mogen worden als er maar geen zichtbaar letsel wordt achtergelaten op het lichaam, dat joden leugenachtig en misdadig zijn etc.etc.

Alle zaken die door diverse moslims altijd aangekondigd worden als on-islamitisch, staan in dit boekje geëtaleerd als GOED islamitisch en door moslimgeleerden onderbouwd. :gek:

TonH
08-04-04, 12:21
Geplaatst door freya
Hier te bestellen

http://www.islam-boeken.nl/store/details.php?ProductID=83


Hoeveel mensen zullen dit al gelezen hebben?

http://www.islam-boeken.nl/ktml2/images/uploads/reclame1.gif

't Is nieuw?

Leuke opvoeding zal dat zijn...

Mattijs
08-04-04, 12:22
Het is überhaupt strafbaar zoiets opruiends op de markt te brengen.

Joesoef
08-04-04, 12:39
Geplaatst door Zwarte Schaap
Ik hou niet van dat stoere lullo-LPF taaltje dat men bij de minste geringste meteen over land uitzetten en moskeen slopen praat.

Iedereen die het rechtssysteem schendt heeft recht op een behoorlijke rechtszaak confrom onze normen en waarden. Wat jij en je andere zogenaamde verongelijkte zakkenwassers roepen heb ik een bloedhekel aan. Voor mij geldt ten alle tijde een behoorlijke rechtspraak, met minder neem ik geen genoegen!


Goed lezen is aan jou niet beteed, maar dat heb ik al eerder gemerkt bij jou. Je leest graag wat je wilt lezen en dan vooral als jouw vooroordelen op die manier bevestigd kunnen worden.

Ik zei dat men kon kiezen, of uitspraak terug nemen of verhuizen naar een land waar men dat soort uitspraken wel accepteerd. We hebben het namelijk wel over het goed praten van vrouwen mishandeling en vrouwen verminking.

Zwarte Schaap
08-04-04, 12:45
Geplaatst door TonH
Zaari biedt het zelf min of meer aan, dus daar mag je hem aan houden.

Er is een verschil tussen het vrijwillig vertrekken en het roepen/eisen van LPF onzin.

Mattijs
08-04-04, 12:45
http://66.102.11.104/search?q=cache:ixD5fnLkfJ4J:www.al-islaam.com/al-islaam/artikelen/opvoeding/opvoeding.doc+islamitische+opvoeding&hl=en&ie=UTF-8

De profeet (Allah's vrede en zegen zij met hem) zei dat u uw kinderen op zevenjarige leeftijd moet voorbereiden op het gebed door middel van beloningen enz en op tienjarig leeftijd mag slaan als het niet bidden wilt.

Zwarte Schaap
08-04-04, 12:47
Geplaatst door Mattijs
Zwart Schaap ben jij illegaal in Nederland??? Op grond waarvan durf jij iets te zeggen over het houden van de rechtsregels in Nederland als je illegaal zou zijn?

Rechtsregels en een behoorlijke rechtspraak gelden voor iedereen, ook als je illegaal bent. Een mening van een illegaal wordt niet illegaal door de status van de persoon. De mening staat los van de verblijfsstatus.

taouanza
08-04-04, 12:49
Geplaatst door Mattijs
http://66.102.11.104/search?q=cache:ixD5fnLkfJ4J:www.al-islaam.com/al-islaam/artikelen/opvoeding/opvoeding.doc+islamitische+opvoeding&hl=en&ie=UTF-8

De profeet (Allah's vrede en zegen zij met hem) zei dat u uw kinderen op zevenjarige leeftijd moet voorbereiden op het gebed door middel van beloningen enz en op tienjarig leeftijd mag slaan als het niet bidden wilt.

Wat wil jij eigenlijk zeggen met je aanwezigheid hier?

Zwarte Schaap
08-04-04, 13:01
Geplaatst door Joesoef
Goed lezen is aan jou niet beteed, maar dat heb ik al eerder gemerkt bij jou. Je leest graag wat je wilt lezen en dan vooral als jouw vooroordelen op die manier bevestigd kunnen worden.

Ik zei dat men kon kiezen, of uitspraak terug nemen of verhuizen naar een land waar men dat soort uitspraken wel accepteerd. We hebben het namelijk wel over het goed praten van vrouwen mishandeling en vrouwen verminking.

Het wordt tijd dat jij eens leest wat ik schrijf. Wat je zegt staat nog steeds haaks op onze rechtsbeginselen. Moskeen slopen en mensen uitzetten op grond van hun mening zijn praktijken die we hier in Nederland al heel lang geleden hebben uitgeband.

Mattijs
08-04-04, 13:07
De kleding
Op het gebied van kleding is het aan te bevelen eenvoudige kleding te dragen. Geen kleding met opvallende kleuren; aan jongens moet van het begin af aan duidelijk gemaakt worden dat meisjes wel zijde mogen dragen en dat jongens daar niet van houden of anders voor verwijfd aangezien worden.


1) De boodschapper heeft gezegd: “Laat uw kind vanaf het zevende jaar meedoen met het gebed, en vanaf het tiende jaar dwingt u het.” Het kind wordt niet gedwongen te vasten in deze periode van groei en ontwikkeling, maar als het zelf wil vasten (meestal een paar uur per dag) dan wordt dat niet verboden.


http://www.al-yaqeen.com/moslima/gezin/De%20Islamitische%20opvoeding%20deel%202.htm

Goodnight
08-04-04, 13:11
erg vulgaire opmerking jada :kotsen:

Ibrahim B.
08-04-04, 13:11
Geplaatst door freya
Hier te bestellen

http://www.islam-boeken.nl/store/details.php?ProductID=83


Hoeveel mensen zullen dit al gelezen hebben?

500 paginas voor maar 17.50, das niet duur. Daarnaast ben ik wel benieuwd wat er wel niet instaat. Vele prikkers hier geven heel makkelijk kritiek zonder die boek uberhaupt gelezen te hebben. :moe:

mark61
08-04-04, 13:21
Geplaatst door Bommel Ding
Mijn ervaring is dat moslims meestal over elkaar heenvallen om te verklaren dat vrouwenbesnijdenis geen islamitisch maar cultureel verschijnsel is. Dan vraag ik me toch af waarom het door een moskee gepromoot wordt. En ik ben ook benieuwd hoeveel meisjes daadwerkelijk verminkt zijn nav die gestoorde praatjes uit die moskee. En hoe ver kan die moskee nog gaan zonder dat er eens tegen wordt opgetreden?

Dat is het ook. Voor de zoveelste keer, vrouwenbesnijdenis komt voor in de 'circumcision belt' van Senegal / Gambia tot Soedan / Egypte. Veel van de mensen zijn toevallig moslim, veel ook christen of 'animist'. Het is dan ook een veel ouder verschijnsel dan welke monogodsdienst ook. De moskee is bij mijn weten Egyptisch (geïnspireerd, gefinancierd) En Egypte is een land waar een groot deel van de moslims graag beweren dat vrouwenbesnijdenis islamitisch is. Wat niet zo is.

Overigens, al vind ik vrouwenbesnijdenis afgrijselijk, ik vind het niet fundamenteel verschillen van mannenbesnijdenis, die in alle monogodsdiensten eigenlijk gangbaar is. Kijk naar Amerika. Alleen komen ze er daar nu langzamerhand van terug geloof ik, omdat ze beseffen dat de motivatie niet zo zeer hygiëne, als wel puriteinse opvattingen over sexualiteit was / is. En mannenbesnijdenis mag ook vrolijk worden gepropageerd en uitgevoerd. Discriminatie!

Ik kan me niet voorstellen dat Marokkanen of Turken opeens massaal aan het voor hen wezensvreemde besnijden slaan. Wie wel?

jada
08-04-04, 13:24
Geplaatst door Goodnight
erg vulgaire opmerking :kotsen:

Hieruit mag ik opmaken dat je voortaan geen vruchtensappen meer tot je neemt? :D

Mattijs
08-04-04, 13:28
Ibrahim, er werd uit voorgelezen op de radio. Er staan gewoon strafbare zaken in.

Als Groen Links er al vragen over gaat stellen, en het boek wil laten verbieden zegt al genoeg.

mark61
08-04-04, 13:30
Geplaatst door 000NobelPrizes
Geen prioriteit? Ik kijk nu even verbaasd naar je woordkeuze: bedoel je dat zo?

Ik zou zeggen: ze moeten natuurlijk faliekant TEGEN vrouwenbesnijdenis zijn (en voor zover ik wist zijn mocro's dat ook: het zijn alleen Afrikanen zoals Somaliers die zulke monsterlijkheden uitvoeren, toch?)

Ha, het zijn die negers weer die het gedaan hebben. Nobeltje, vrijwel heel Egypte besnijdt vrouwen. Moslims en Kopten. Wel s van Nawal es-Saadawi gehoord? Ja, ze is maf, ik weet het. Maar op dit gebied weet ze wat ze zegt. Voor Lybië en Soedan zou ik mijn hand ook maar niet in het vuur steken. By the way, Mocro's zijn ook Afrikanen. Met meer zwart bloed dan they care for.

mark61
08-04-04, 13:30
. pfff server

Joesoef
08-04-04, 13:31
Geplaatst door Zwarte Schaap
Het wordt tijd dat jij eens leest wat ik schrijf. Wat je zegt staat nog steeds haaks op onze rechtsbeginselen. Moskeen slopen en mensen uitzetten op grond van hun mening zijn praktijken die we hier in Nederland al heel lang geleden hebben uitgeband.


Ok, aangezien het vrijheids van meningsuiting is mag ik vast wel vinden dat je deze mensen mag laten kiezen, of een uitspraak die tegen elke rechtsgang in Nederland in gaat terug nemen, of opdonderen.:hihi: En dat afbreken bedoel ik symbolisch mr zwart wit.

Mill
08-04-04, 13:47
Offtopic: ik vind het nogal ongepast en laag-bij-de-gronds om Zwarte Schaap op zijn illegale status te "pakken".

mark61
08-04-04, 13:48
Geplaatst door taouanza
Wat gebeurt er met zo'n kuisheidsgordel als de vrouw zwanger blijkt te zijn en dan man langer dan negen maanden wegblijft?

Ow verkeerd begrepen. Ehhh...sleutel halen bij pastoor.

000NobelPrizes
08-04-04, 14:08
Geplaatst door mark61
Ha, het zijn die negers weer die het gedaan hebben. Nobeltje, vrijwel heel Egypte besnijdt vrouwen. Moslims en Kopten. Wel s van Nawal es-Saadawi gehoord? Ja, ze is maf, ik weet het. Maar op dit gebied weet ze wat ze zegt. Voor Lybië en Soedan zou ik mijn hand ook maar niet in het vuur steken. By the way, Mocro's zijn ook Afrikanen. Met meer zwart bloed dan they care for.


De negers hebben het weer gedaan; is dat wat je uit mijn woorden opmaakt, Markje? Naar verluidt doen Somalische ouders dit uit liefde voor hun kinderen, omdat hun weet-ik-veel wat hen vertelt dat dit het beste is. Ze hebben vluchtelingenstatus, maar wippen net zo makkelijk even over naar Somalie om hun dochters te laten verminken.

Wie wat waar hoe doet buiten onze landsgrenzen, daar kunnen we weinig aan doen. Als ze NL staatsburgers zijn, moeten we ingrijpen - schijnt.

En inderdaad, ik had nog nooit iets gehoord over besnijdenissen bij mocro's. Bij Egyptenaren wel. Ik heb een dame ooit nog bij Adriaan van Dis zien verdedigen met argumenten. Van Dis ging uit zijn schil.

mark61
08-04-04, 14:40
Vrouwenbesnijdenis komt op grote schaal voor. De Verenigde Naties en haar Wereld Gezondheidsorganisatie (WHO) schatten het totaal aantal vrouwen dat op de wereld is besneden op niet minder dan 130 miljoen. Amnesty International gaat zelfs uit van 135 miljoen. Per jaar komen er naar schatting ruim twee miljoen bij. Dat is zo’n 6.000 per dag, 1 per 15 seconden.

Verreweg de meeste besneden vrouwen, circa 110 miljoen, wonen in Afrika. In zeker 28 Afrikaanse landen gelegen tussen de evenaar en de kreeftskeerkring wordt vrouwenbesnijdenis stelselmatig toegepast (zie kaart). De landen buiten Afrika waar vrouwenbesnijdenis gebruikelijk is, liggen in Zuidoost-Azië (waaronder Indonesië, Sri Lanka en Maleisië) en op het Arabisch Schiereiland (Yemen, Oman en de Verenigde Arabische Emiraten).

http://www.nidi.nl/public/demos/dm00062.gif

In de schaal waarop en de vorm waarin vrouwen worden besneden bestaan grote verschillen (zie kader 'De ingreep'). Zo wordt vrouwenbesnijdenis in Indonesië alleen uitgevoerd bij het moslimdeel van de bevolking en beperkt het zich hier tot de ‘mildste’ vorm. In landen in de Hoorn van Afrika (Egypte, Soedan, Eritrea, Djibouti, Ethiopië en Somalië) daarentegen wordt meer dan driekwart van de vrouwelijke bevolking besneden en een groot deel van hen ondergaat de meest ernstige vorm.

Onbegrip

Lange tijd was het absoluut ‘not done’ om openlijk over vrouwenbesnijdenis te spreken, laat staan het te bekritiseren. Hoewel het nu grotendeels uit de taboesfeer is verdwenen, blijft het nog steeds een zeer gevoelig en delicaat onderwerp. De voornaamste oorzaak hiervan is de diepe geworteldheid van deze praktijk in de cultuur van vele volkeren en de sterke concentratie ervan op het Afrikaanse continent. Het aankaarten van vrouwenbesnijdenis mondt hierdoor al snel uit in een algehele discussie over verschillen in cultureel gebruik, normen en waarden en in wederzijds onbegrip (zie kader 'Waarom besnijden'). De niet-praktiserende landen wuiven vrouwenbesnijdenis vaak eenvoudig weg als ‘barbaars en middeleeuws, een onzinnige en bizarre traditie, ontstaan uit de dominantie van mannen, die direct en overal verboden moet worden’. De praktiserende landen, aan de andere kant, beschouwen deze scherpe veroordeling veelal als misplaatste bemoeienis en een herhaald superioriteitsvertoon vanuit het westen. Bovendien vinden zij de ophef erover opmerkelijk gezien de vele vrouwelijke ‘rituelen’ in niet-Afrikaanse landen, zoals het levend verbranden van weduwen in India, het inbinden van de voeten van meisjes in China, borstvergroting en andere vormen van cosmetische chirurgie, piercing en het dragen van hoge hakken.

Standpunten

Dit alles heeft internationale gezondheidsorganisaties er echter niet van weerhouden om een duidelijk en unaniem standpunt tegen vrouwenbesnijdenis in te nemen: het is één van de meest ernstige vormen van geweld tegen vrouwen en kinderen, een schending van verscheidene universele mensenrechten (waaronder het recht op leven, vrijheid en onschendbaarheid, lichamelijke zelfbeschikking en integriteit) en een gevaar voor de gezondheid en dient uit dien hoofde bestreden te worden. Zij spreken dan ook liever over genitale verminking in plaats van over vrouwenbesnijdenis. De laatste jaren is dit standpunt op tal van wereldconferenties geventileerd, waaronder de Tweede Wereldconferentie over Mensenrechten in Wenen in 1993, de Internationale Conferentie over Bevolking en Ontwikkeling in Cairo in 1994, de Vierde Internationale Vrouwenconferentie in Beijing in 1995, waar vrouwenbesnijdenis hoog op de agenda stond, en onlangs op de Beijing+5 Vrouwenconferentie te New York. Mede als gevolg hiervan werd op 25 oktober vorig jaar op initiatief van Nederland door de Verenigde Naties unaniem een resolutie aangenomen die alle landen oproept tot uitbanning van vrouwenbesnijdenis. Maar liefst 116 landen, waaronder ook veel Afrikaanse landen, hebben hun handtekening onder deze resolutie gezet. Hiermee is nu internationaal erkend dat geen enkele godsdienst, cultuur, traditie, overtuiging of gebruik vrouwenbesnijdenis rechtvaardigt.

http://www.nidi.nl/public/demos/dm00062.html

Wel goed voor de goegemeente om even wat objectieve info tot zich te nemen.

Daviddavid
08-04-04, 15:01
Geplaatst door sjeng
wat is er mis met de kieteldood om je vrouw onder controle te houden??? :wink:



Waarom moeten vrouwen eigenlijk onder controle worden gehouden?

Mattijs
08-04-04, 15:07
Dat boek over die islamitische opvoeding werd net ook in de tweede kamer genoemd in het debat over integratie.

Op meerdere sites worden vreemde zaken genoemd over opvoeding trouwens.

Mill
08-04-04, 15:07
Geplaatst door Daviddavid
Waarom moeten vrouwen eigenlijk onder controle worden gehouden?

Three words: Sugar. Lee. Hooper.

Daviddavid
08-04-04, 15:10
Geplaatst door Mill
Three words: Sugar. Lee. Hooper.


Gypsy. Rose. Lee

Dutchess
08-04-04, 15:11
Geplaatst door Mill
Three words: Sugar. Lee. Hooper.


Ben jij getrouwd met Sugar Lee Hooper??!? :schok:

jaja
08-04-04, 15:11
zie verder:

http://www.amnesty.org/ailib/intcam/femgen/fgm1.htm

http://www.fgmnetwork.org/index.php

Voor een discussie van de hadith waarop men zich soms beroept .. en waarom dat onterecht is:

http://www.religioustolerance.org/fem_cirm.htm

http://www.mwlusa.org/publications/positionpapers/fgm.html

Mattijs
08-04-04, 18:22
DEN HAAG (ANP) - GroenLinks wil dat de Gids voor Islamitische Opvoeding uit de handel wordt genomen. De fractie vindt sommige passages zo schokkend dat sprake is van strafbare feiten.

De Kamerleden Halsema en Azough hebben minister Donner van Justitie donderdag schriftelijke vragen hierover gesteld en daarin aangedrongen op maatregelen. GroenLinks valt vooral over de uitspraken die vrouwenbesnijdenis en het slaan van vrouwen en kinderen goedkeuren en over negatieve beweringen over joden. De Gids voor Islamitische Opvoeding wordt uitgegeven door uitgeverij Noer in Delft.

Vitesse
08-04-04, 18:48
Femke heeft het licht gezien, HOERAH!

freya
08-04-04, 18:50
Geplaatst door Vitesse
Femke heeft het licht gezien, HOERAH!

Ageren tegen een dom boek is nog iets heel anders dan ageren tegen de islam!

Mattijs
08-04-04, 18:53
Wie had het over ageren tegen de 'islam'?

Voor mij is het duidelijk dat GL bezig is eindelijk ook op te houden politiek correct te reageren. Vier jaar geleden had Femke of toen Rosenmöller echt niets over zo'n boekje gezegd hoor.

Yunis
08-04-04, 19:56
Geplaatst door Mattijs
DEN HAAG (ANP) - GroenLinks wil dat de Gids voor Islamitische Opvoeding uit de handel wordt genomen. De fractie vindt sommige passages zo schokkend dat sprake is van strafbare feiten.

De Kamerleden Halsema en Azough hebben minister Donner van Justitie donderdag schriftelijke vragen hierover gesteld en daarin aangedrongen op maatregelen. GroenLinks valt vooral over de uitspraken die vrouwenbesnijdenis en het slaan van vrouwen en kinderen goedkeuren en over negatieve beweringen over joden. De Gids voor Islamitische Opvoeding wordt uitgegeven door uitgeverij Noer in Delft.

:regie: Ik heb jullie reakties gelezen en tot de moslims van de forum wil ik kwijt, dat jullie je niet moeten laten opfokken door die anti-islamisten. Ik sta verbaasd dat er nog moslims zijn die serieus op dit onderwerp ingaan....Dat onwetenden zo reageren kan ik vanuit hun benepen (LEES ANTI-ISLAMITISCHE) wereldvisie nog inkomen......maar dat moslims telkens in die ongenuaceerde onzin intrappen......
:cheefbek: :lekpuh: :lekpuh:

DEMOcraat
08-04-04, 20:42
Geplaatst door zapper
Het staat toch in de lectuur? Lijkt mij dat het dan niet slechts de mening van die imam vertolkt, maar de mening van die moskee. Ik vind het nogal zwaar denigrerend allemaal. Dit is ver over de grens van het juridisch toelaatbare inzake vrijheid van meningsuiting heen, zeker omdat ze als ik jullie comments zo lees zich voor eea niet achter het geloof kunnen verschuilen. Volgens mij moet justitie daar hard tegen optreden gezien zowel besnijdenis, verkrachting, slaan en geiseling van vrouwen is verboden in Nederland.

ja zapper het staat allemaal in de lectuur zoals panorama revu dagbladen tv gidsen etc...ik zou zeggen lees ze goed dan weet je wat de islam is zoals die wilders.

DEMOcraat
08-04-04, 20:49
Geplaatst door Bommel Ding
Misschien denken ze daar juist wel dichter door bij Allah te komen. Het zou mij niet verbazen, er zijn immers ook genoeg islamitische gekken die denken direct naar het paradijs te gaan wanneer ze zich opblazen te midden van een mensenmassa. Daarbij vergeleken zijn verminkingen aan geslachtsdelen slechts peanuts!

en hoe zit met die amerikaanen met hun bloedbaden in irak denken ze daarmee ook ergens naar toe te gaan...of is de eene onschuldige niet hezelfd als het andere.

DEMOcraat
08-04-04, 20:57
Geplaatst door Daviddavid
Waarom moeten vrouwen eigenlijk onder controle worden gehouden?

dat snap ik ook niet en helemaal niet de controle over de man.

taouanza
08-04-04, 21:05
Geplaatst door Vitesse
Femke heeft het licht gezien, HOERAH!

Je vergeet Azough.:moe:

DEMOcraat
08-04-04, 21:22
Geplaatst door Mattijs
Daarin staat o.a. dat vrouwen geslagen mogen worden als er maar geen zichtbaar letsel wordt achtergelaten op het lichaam, dat joden leugenachtig en misdadig zijn etc.etc.

ik vre me af hoe het zit het met die westerse vrouwen die tijdens een potje SM flink worden geslagen en vernedert... :confused:

Alle zaken die door diverse moslims altijd aangekondigd worden als on-islamitisch, staan in dit boekje geëtaleerd als GOED islamitisch en door moslimgeleerden onderbouwd. :gek: