PDA

Bekijk Volledige Versie : Nu het de Irakezen zijn die bij bosjes worden opgeblazen is het opeens errug stil.



taouanza
08-04-04, 13:42
:moe:

Goodnight
08-04-04, 13:44
Bijkomende schade.
democratie moet en zal er komen!

Goedschiks of Kwaadschiks!!!



Kwaadschiks dan maar! :student:

Simon
08-04-04, 13:53
Geplaatst door Goodnight
Bijkomende schade.
democratie moet en zal er komen!

Goedschiks of Kwaadschiks!!!



Kwaadschiks dan maar! :student:


Je kan net zo goed stellen: Al-Sadr wil de macht ,
Goedschiks of Kwaadschiks!!!

Goodnight
08-04-04, 13:58
Geplaatst door Simon
Je kan net zo goed stellen: Al-Sadr wil de macht ,
Goedschiks of Kwaadschiks!!!

dat kan uiteraard ook

Maar dat is binnelandse 'politiek' waar Amerika zich normaal niet druk om maakt.

plexus
08-04-04, 13:59
we herdenken met z'n alle..vandaar die stilte

Simon
08-04-04, 14:37
Geplaatst door Goodnight
dat kan uiteraard ook

Maar dat is binnelandse 'politiek' waar Amerika zich normaal niet druk om maakt.

Nee maar ik denk dat de VS echt niet tolereert dat er een dictatuur van Mullahs ontstaat. En Al-Sadr zou daar denk ik een goede kandidaat voor zijn. Hij wordt gesteund door Iran en heeft al bewezen er geen probleem mee te hebben andere geestelijken in Irak te laten vermoorden.

GroteWolf
08-04-04, 14:45
Die altijd boze mannen met Kalashnikovs die alle Joden en Amerikanen wel eens zullen vermoorden, die bedoel je?

Natuurlijk is het erg dat er (ook) Iraakse kinderen, vrouwen, watermeloenenverkopers en dergelijk vermoord, verminkt en invalide gemaakt worden. Dus zullen er wel weer een paar honderd Italianen (voornamelijk toeristen) of Engelsen (voornamelijk Aziaten) of Turkse voorbijgangers van een synagoge of Kenyase werknemers van een vakantie resort opgeblazen worden. Net zoals die voornamelijk arme Zuid Amerikaanse immigranten die in die trein zaten op weg van hun werk in Madrid.

Het terrorisme van Al Qaida treft de verkeerden en dient uiteindelijk geen enkel doel. Het is blinde haat maar als je er de wapenhandel of oliemiljardairs of Amerikaanse WASP'S niet mee raakt bereik je niks. Irakis' Israeli's, Spanjaarden, Afghanen...allemaal collateral damage.
De bezetting van Irak had ook positieve gevolgens kunnen hebben (maar daar merk ik wel steeds minder van).

NIS
08-04-04, 14:59
Geplaatst door GroteWolf
Die altijd boze mannen met Kalashnikovs die alle Joden en Amerikanen wel eens zullen vermoorden, die bedoel je?

Natuurlijk is het erg dat er (ook) Iraakse kinderen, vrouwen, watermeloenenverkopers en dergelijk vermoord, verminkt en invalide gemaakt worden. Dus zullen er wel weer een paar honderd Italianen (voornamelijk toeristen) of Engelsen (voornamelijk Aziaten) of Turkse voorbijgangers van een synagoge of Kenyase werknemers van een vakantie resort opgeblazen worden. Net zoals die voornamelijk arme Zuid Amerikaanse immigranten die in die trein zaten op weg van hun werk in Madrid.

Het terrorisme van Al Qaida treft de verkeerden en dient uiteindelijk geen enkel doel. Het is blinde haat maar als je er de wapenhandel of oliemiljardairs of Amerikaanse WASP'S niet mee raakt bereik je niks. Irakis' Israeli's, Spanjaarden, Afghanen...allemaal collateral damage.
De bezetting van Irak had ook positieve gevolgens kunnen hebben (maar daar merk ik wel steeds minder van).


Net zoals die voornamelijk arme Zuid Amerikaanse en Marokkaanse immigranten die in die trein zaten op weg van hun werk in Madrid.

Goodnight
08-04-04, 15:04
Geplaatst door Simon
Nee maar ik denk dat de VS echt niet tolereert dat er een dictatuur van Mullahs ontstaat. En Al-Sadr zou daar denk ik een goede kandidaat voor zijn. Hij wordt gesteund door Iran en heeft al bewezen er geen probleem mee te hebben andere geestelijken in Irak te laten vermoorden.

Nee zetten een eigen dictator op de troon, dat is beter voor hen.
Tuurlijk zullen ze niet iemand tolereren die tegen hen is.
was het zo dat Al-sadr aan hun kant stond dan was er geen enkel probleem geweest.
En het vermoorden van andere geestelijken doorhem laat hun koud hoor.

Als ze geen dictatuur tolereren laten ze gelijk even door marcheren naar SA.
Koningshuis heeft eigen privelegertje wat is opgeleid door Amerikanen.
Die houden eigen bevolking prima in toom en ach die dooien die er bij vallen...allemaal bijkomstigheden.

Koningshuis danst naar hun pijpen that's all that counts!

Canaris
08-04-04, 15:15
Ok we installeren gewoon een Mullahcratie omdat de hardst schreeuwenden dat zo willen.

Zo schijnt een demokratisch process in het midden Oosten te funtioneren.

Forget de intellektuele nomenclature
Nee , een analphabeet en volgens velen een uiterst domme man , wil een Mullahcratie, verzameld een stel nog dommere jongens om zich heen , die met kalasnikows gaan schieten, en op Marox(oeps)c lult men weer over de demokraitie die geen kans mag hebben

Jullie heben het wel heel druk hiermee?
Waarom zijn jullie toch zo tegen een demokratie in irak ?
Zitten hier met een volle pens dankzij een demokratiei maar verafschuwen hetzelfde voor de broeders en zusters.

jaja
08-04-04, 15:39
Geplaatst door Simon
Je kan net zo goed stellen: Al-Sadr wil de macht ,
Goedschiks of Kwaadschiks!!! .. en daarom is veel interessanter wat al-Sistani doet ... laat hij de laagste in rang de macht grijpen binnen de Shi'itische clerus of grijpt hij in?

lennart
08-04-04, 16:15
Geplaatst door jaja
.. en daarom is veel interessanter wat al-Sistani doet ... laat hij de laagste in rang de macht grijpen binnen de Shi'itische clerus of grijpt hij in?

Sistani weet dat hij Sadr de baas is, dus hij zal afwachten op de reactie van de Amerikanen en de rest van Coalitie. Als die reactie Sistani niet bevalt, zal hij Sadr steunen. Op het moment leunt hij in de richting van Sadr, zeker als Sadr goed met de Soennieten samenwerkt.

Simon
08-04-04, 16:23
Geplaatst door Goodnight
Als ze geen dictatuur tolereren laten ze gelijk even door marcheren naar SA.
Koningshuis heeft eigen privelegertje wat is opgeleid door Amerikanen.
Die houden eigen bevolking prima in toom en ach die dooien die er bij vallen...allemaal bijkomstigheden.

Koningshuis danst naar hun pijpen that's all that counts!

Ik ken ook alle zonden van de amerikanen. Maar als ze daar nu vertrekken barst er een burgeroorlog los (overiegsn zie ik het conflict met de amerikanen ook ten dele als een burgeroorlog). En de meeste Irakezen willen een democratie.

lennart
08-04-04, 16:26
Geplaatst door Simon
Ik ken ook alle zonden van de amerikanen. Maar als ze daar nu vertrekken barst er een burgeroorlog los (overiegsn zie ik het conflict met de amerikanen ook ten dele als een burgeroorlog). En de meeste Irakezen willen een democratie.

Juist niet.. Iran, Syrie en Turkije zullen dan gezamelijk troepen naar Iraq sturen en het land tussen elkaar verdelen.

Simon
08-04-04, 16:31
Geplaatst door lennart
Juist niet.. Iran, Syrie en Turkije zullen dan gezamelijk troepen naar Iraq sturen en het land tussen elkaar verdelen.

Ook een idee maar geen goede oplossing voor de Irakezen. Jammer dat de VS zo weinig goodwill heeft weten te vergaren.

lennart
08-04-04, 16:37
Verschrikkelijke beelden van de Amerikaanse oorlogsmisdaden in Fallujjah:
http://english.aljazeera.net/NR/exeres/8CB7C17E-F69E-48A2-8034-DEA425192815.htm

lennart
08-04-04, 16:58
Geplaatst door Simon
Ook een idee maar geen goede oplossing voor de Irakezen. Jammer dat de VS zo weinig goodwill heeft weten te vergaren.

De Neocons waren niet zo geinteresseerd in goodwill hoor, ze willen de onlusten uitbreiden naar Syrie en Iran.

Bovendien zullen ze willen proberen om het Amerikaanse leger "failliet" te laten verklaren en het leger privatiseren.

Ik ben benieuwd of de VS ook de hulp van Israel zullen gaan vragen. Want Europa (http://www.thestar.com/NASApp/cs/ContentServer?pagename=thestar/Layout/Article_Type1&c=Article&cid=1081375813243&call_pageid=968332188854&col=968350060724
) zal alleen maar willen terug trekken.

GroteWolf
08-04-04, 17:31
Ook een idee maar geen goede oplossing voor de Irakezen. Jammer dat de VS zo weinig goodwill heeft weten te vergaren.


IIG slecht voor de Koerden.

lennart
08-04-04, 18:58
Goed artikel over de huidige stand van zaken: http://www.atimes.com/atimes/Middle_East/FD09Ak02.html

jaja
08-04-04, 19:13
Geplaatst door lennart
Goed artikel over de huidige stand van zaken: http://www.atimes.com/atimes/Middle_East/FD09Ak02.html lees ook
http://www.atimes.com/atimes/Middle_East/FD08Ak04.html

lennart
08-04-04, 19:23
Geplaatst door jaja
lees ook
http://www.atimes.com/atimes/Middle_East/FD08Ak04.html

Dat stuk van Mark Eikson loopt toch wat achter, Sadr wint sympathie.. en snel.

De huidige opstand zal misschien nog tot rust komen, maar als de Amerikanen zoveel geweld gebruiken als dat ze nu doen, dan is het een aflopende zaak voor de VS.

DEMOcraat
08-04-04, 21:08
Geplaatst door Canaris
Ok we installeren gewoon een Mullahcratie omdat de hardst schreeuwenden dat zo willen.

Zo schijnt een demokratisch process in het midden Oosten te funtioneren.

Forget de intellektuele nomenclature
Nee , een analphabeet en volgens velen een uiterst domme man , wil een Mullahcratie, verzameld een stel nog dommere jongens om zich heen , die met kalasnikows gaan schieten, en op Marox(oeps)c lult men weer over de demokraitie die geen kans mag hebben

Jullie heben het wel heel druk hiermee?
Waarom zijn jullie toch zo tegen een demokratie in irak ?
Zitten hier met een volle pens dankzij een demokratiei maar verafschuwen hetzelfde voor de broeders en zusters.

ik vraag me af over welke DEMOcratie heb je het over de amerikaanse of de algemene volgens de vn richtlijnen.
zoals je nu in irak kunt zien is die MULLAHcratie beter dan die amerikaanse DEMOcratie(dommecratie)getuige het aantal slachtpartijen die dagelijks zijn.