PDA

Bekijk Volledige Versie : Hirschi onder vuur



Sawda
08-04-04, 18:27
VVD-Kamerlid Ayaan Hirsi Ali ligt onder vuur in de Tweede Kamer wegens een column die ze schreef in het Algemeen Dagblad. Tot woede van het CDA trekt Hirsi Ali daarin een vergelijking tussen apartheid en zwarte en witte scholen. Zij verwijt met name het CDA en de ChristenUnie dat in stand te houden. Kamerlid Sterk van het CDA eiste vandaag in het debat over het rapport van de commissie-Blok excuses wegens het gebruik van het woord apartheid. De VVD-politica bood die daarop aan, omdat het woord apartheid inderdaad te beladen was, zo meende zijn. Die excuses werden aanvaard door Sterk, die wel toevoegde dat het VVD-Kamerlid dinsdag tijdens de eerste termijn haar inziens alleen maar ''heeft staan sputteren en verder geen enkel concreet voorstel heeft gedaan. Een politiek van lik-me-vestje.''

Even later echter zei Hirsi Ali tegen Kamerlid Huizinga van de ChristenUnie dat zij nog steeds achter haar column staat. Maar in plaats van 'apartheid' had ze beter het woord 'verzuiling' kunnen gebruiken, meende ze. GroenLinks fractievoorzitter Femke Halsema vroeg zich hierna af wat de excuses van het liberale Kamerlid eigenlijk voorstelden.

Inmiddels had ook fractievoorzitter Van Aartsen van de VVD afstand genomen van de uitspraken van Hirsi Ali, die hij als ''hoogst ongelukkig'' kwalificeerde. CDA-Kamerlid Sterk zei dat Hirsi Ali ''de grenzen van de politieke geloofwaardigheid in zicht heeft''.

Tweede-Kamer-voorzitter Weisglas greep in en zei dat er over Hirsi Ali later verder gepraat kan worden. Hij wil het debat over integratie met de commissie-Blok niet onder laten sneeuwen door deze kwestie.

fok.nl

De ene vernedering na de andere. :hihi:

plexus
08-04-04, 18:35
verdiende loon voor de vvd..

Al3arbi
08-04-04, 18:48
Op naar `t mediapark?

Mattijs
08-04-04, 18:50
Het hele debat heb ik via internet gevolgd, maar ik heb geen vernedering gehoord hoor. Ze heeft het woordje 'apartheid' teruggenomen, maar zei duidelijk geen afstand te nemen van de inhoud, en daar had mevr. Sterk van het CDA niet van terug.

Sawda
08-04-04, 18:56
die wel toevoegde dat het VVD-Kamerlid dinsdag tijdens de eerste termijn haar inziens alleen maar ''heeft staan sputteren en verder geen enkel concreet voorstel heeft gedaan. Een politiek van lik-me-vestje.''

Dit zou ik niet echt als een comliment beschouwen.

Mattijs
08-04-04, 19:38
Als je het niet in het geheel gehoord hebt, kun je er niet over oordelen. Deze journalist schrijft er niet bij hoe AHA op de anderen reageerde. Ze deed dat beheerst en goed.

Maar het CDA kan het niet goed verkroppen politiek gezien dat de VVD met veel onderwerpen aan de haal gaat.

lennart
08-04-04, 19:48
Geplaatst door Mattijs
Als je het niet in het geheel gehoord hebt, kun je er niet over oordelen. Deze journalist schrijft er niet bij hoe AHA op de anderen reageerde. Ze deed dat beheerst en goed.


Ik vind eigenlijk dat Hirsi nog wel eens als een kip zonder kop acteert... Eigenlijk altijd.

S@deeQ
08-04-04, 20:05
CDA: Hirsi Ali is niet meer geloofwaardig

Uitgegeven: 8 april 2004 19:57
Laatst gewijzigd: 8 april 2004 19:58

DEN HAAG - Het VVD-Tweede-Kamerlid Hirsi Ali is niet meer geloofwaardig voor haar CDA-collega Sterk. De excuses die Hirsi Ali donderdag aanbood over haar column in het Algemeen Dagblad, waarin ze een verband legt tussen de standpunten van het CDA en de christenunie met apartheidspolitiek, zijn blijkbaar niks waard, aldus Sterk.

Hirsi Ali had in de column geschreven dat de christelijke partijen een gesegregeerde maatschappij willen. Ze noemde Sterk en Huizinga-Heringa van de ChristenUnie met name. De laatste betichtte ze ervan een pleidooi te houden voor apartheid.

Nadat Sterk daar een punt van had gemaakt tijdens het debat met de commissie-Blok, bood Hirsi Ali haar excuses aan. Sterk en Huizinga-Heringa accepteerden die, totdat in een nadere toelichting bleek dat Hirsi Ali alleen afstand nam van het woord 'apartheid'. "Wat mij betreft heeft ze haar geloofwaardigheid verspeeld", zei Sterk vervolgens.

Onrecht

Ook Huizinga-Heringa toonde zich diep gekwetst door de woorden van de VVD'er. "Ik begrijp niet waar u het vandaan haalt. Het doet onze partij groot onrecht aan. De ChristenUnie wil juist dat mensen elkaar opzoeken en leren kennen. Ik neem u dat kwalijk."

Hirsi Ali verdedigde zich door te stellen dat een column is bedoeld om discussie los te maken en te prikkelen. VVD-fractievoorzitter Van Aartsen liet weten dat hij "diplomatiek gezegd hoogst ongelukkig is met de column" en afstand neemt van de inhoud ervan. Volgens Hirsi Ali heeft Van Aartsen niks te zeggen over de column omdat ze die op persoonlijke titel schrijft.

NIS
08-04-04, 20:09
Die geit toch..

Yunis
08-04-04, 20:16
[QUOTE]Geplaatst door S@deeQ
[B]CDA: Hirsi Ali is niet meer geloofwaardig

DEN HAAG - Het VVD-Tweede-Kamerlid Hirsi Ali is niet meer geloofwaardig voor haar CDA-collega Sterk.

:vlammen: :auw2:
Komen die lui daar nu pas achter....???Persoonlijk vind ik het teveel eer om haar ueberhaupt nog serieus te nemen......Negeren is het beste.......voor die vrouwelijke Theo Janmaat...... :gek: :gek:

DEMOcraat
08-04-04, 20:23
die hshi ali toch ik denk dat het niet lang duurt voordat ze tegen de vvd uithaalt.
sinds ze andacht krijgt van de media gedraagt ze zich als een dolle koe,ze mag blij zijn dat ze zich in nederland bevindt waar genoeg gras velden zijn.in somalie zou het anders zijn geweest met die clans en woestijnen.

nl-x
08-04-04, 21:13
Ja hoor... Toen de Islaam en islamitische organisaties de mikpunt waren van Ayaan's wraak voor haar zieke poesje juichde heel Nederland voor haar. Echter nu zij zich tegen de Christelijke partijen keerde is het ineens stilletjes... Rarara...

De tijd dat ze uitgekauwd eruit wordt gespuugd zal niet meer lang op zich laten wachten... zoals ik bij dr toetreden bij de vvd had gezegd.

Dawud
08-04-04, 21:33
Hulde voor haar moed en strijd, ook al draaft ze soms iets te ver door!

nl-x
08-04-04, 21:39
Geplaatst door Dawud
Hulde voor haar moed en strijd, ook al draaft ze soms iets te ver door! Ruik ik daar weer eens gs'er :moe:

Dawud
08-04-04, 21:41
Geplaatst door nl-x
Ruik ik daar weer eens gs'er :moe:

En wat is een gs'er?

nl-x
08-04-04, 21:44
Nou, als je het niet weet ... dan staat het voor "grote sukkel" :D

Dawud
08-04-04, 21:47
Geplaatst door nl-x
Nou, als je het niet weet ... dan staat het voor "grote sukkel" :D

Als jij het leuk vindt om mensen te beledigen met dit soor kwalificaties, dan zegt het meer over de leegheid van jezelf.

S@deeQ
08-04-04, 22:00
Geplaatst door Dawud
Als jij het leuk vindt om mensen te beledigen met dit soor kwalificaties, dan zegt het meer over de leegheid van jezelf.


niet zo zeiken, GS is eigenlijk nog een compliment voor jou :lekpuh:

Dawud
08-04-04, 22:02
Geplaatst door S@deeQ
niet zo zeiken, GS is eigenlijk nog een compliment voor jou :lekpuh:

Van welke hoogte denkt u die te kunnen geven?

S@deeQ
08-04-04, 22:06
Geplaatst door Dawud
Van welke hoogte denkt u die te kunnen geven?

:fucyc: ik krijg hem altijd omhoog, en ook weer heel diep.

pfff ik ga ff erover na denken of het nou de hoogte of de diepte het belangrijkste is . blijf wachten , ben zo terug :alien:

Max Stirner
08-04-04, 22:06
Hirsi Ali verwijt christelijke scholen dat ze hun godsdienst misbruiken om hun scholen 'wit' te houden als ik het goed begrijp. Heeft ze daarin ongelijk?? Ik ben bang van niet......

driesje
08-04-04, 22:08
Geplaatst door Dawud
Als jij het leuk vindt om mensen te beledigen met dit soor kwalificaties, dan zegt het meer over de leegheid van jezelf.
:D :boer:

taouanza
08-04-04, 22:08
Geplaatst door Max Stirner
Hirsi Ali verwijt christelijke scholen dat ze hun godsdienst misbruiken om hun scholen 'wit' te houden als ik het goed begrijp. Heeft ze daarin ongelijk?? Ik ben bang van niet......

Volgens mij heeft ze helemaal geen moeite met witte scholen. Meer met islamitische scholen.
En er zijn zat christelijke zwarte scholen.

taouanza
08-04-04, 22:10
Geplaatst door Dawud
Als jij het leuk vindt om mensen te beledigen met dit soor kwalificaties, dan zegt het meer over de leegheid van jezelf.

Nou gezien je aantal strafpunten in zo'n korte tijd moet je hoofd elke ogenblik zweven.:rolleyes:

Max Stirner
08-04-04, 22:11
Geplaatst door taouanza
Volgens mij heeft ze helemaal geen moeite met witte scholen. Meer met islamitische scholen.
En er zijn zat christelijke zwarte scholen.


Precies...witte scholen en zwarte scholen....dat is nu precies het probleem.

Dawud
08-04-04, 22:13
Geplaatst door Max Stirner
Precies...witte scholen en zwarte scholen....dat is nu precies het probleem.

Ik denk niet dat dit het probleem is, ik denk dat het probleem is dat een moslim per definitie niet kan integreren in een maatschappij die niet-moslim is.

S@deeQ
08-04-04, 22:17
Geplaatst door Dawud
Ik denk niet dat dit het probleem is, ik denk dat het probleem is dat een moslim per definitie niet kan integreren in een maatschappij die niet-moslim is.

:) en daarom gaan we eerst voor een islamitische maatschapij zorgen om te kunnen integreren :auw2:

als ik jou was zionistje, zou ik gauw naar israel optyfen :boer:

Mattijs
08-04-04, 22:33
Ik blijf bewondering hebben voor haar moed.

Wel vrees ik dat v. Aartsen haar wel moet opofferen in de strijd tegen het CDA. Ze wordt nu fijngemalen tussen de grote partijen, daar de VVD dit kabinet niet kapot wil maken.

Max Stirner
08-04-04, 22:44
Geplaatst door plexus
verdiende loon voor de vvd..

Dus Jimi staat achter het CDA en de ChristenUnie?

Mattijs
08-04-04, 22:49
Max, de vijand van mijn vijand is mijn vriend als het zo uitkomt in de ogen van mensen als Plexus en andere AHA haters.

Rabi'ah.
08-04-04, 23:06
Geplaatst door taouanza
Nou gezien je aantal strafpunten in zo'n korte tijd moet je hoofd elke ogenblik zweven.:rolleyes:

:haha: :haha: :haha:

By the way Sadeeq, nu we het toch over het nieuwe integratiebeleid hebben, zullen we afspreken dat iedere Nederlandse zionist met een grote b*k die post op Marokkaanse fora, aansluiting kan zoeken bij zn geestverwanten in Israel?
Wat denk je ervan? Er zou wel een stuk meer ruimte zijn in NL.......Het zou hier trouwens ook een stuk beter ruiken ...... :hihi:

Zo, 'k ga nu maar eens slapen.......

Groetjes,

Rabiah.

Yunis
09-04-04, 02:24
Geplaatst door Dawud
Ik denk niet dat dit het probleem is, ik denk dat het probleem is dat een moslim per definitie niet kan integreren in een maatschappij die niet-moslim is.

:duivels:
Beste GS-ertje, voor de laatste keer "BLIJF VAN MIJN VLAGGETJE AF"
en ook van m'n moskee.......het intereseert me niet of je bepaalde mening hebt, zolang je maar van m'n vlaggetje afblijft..!!!!!
Luister toch es.....een keertje..... :zweep: :schreeuw:
:boos: :stomp: :fplet:

Dawud
09-04-04, 08:01
Geplaatst door Rabi'ah.
:haha: :haha: :haha:

By the way Sadeeq, nu we het toch over het nieuwe integratiebeleid hebben, zullen we afspreken dat iedere Nederlandse zionist met een grote b*k die post op Marokkaanse fora, aansluiting kan zoeken bij zn geestverwanten in Israel?
Wat denk je ervan? Er zou wel een stuk meer ruimte zijn in NL.......Het zou hier trouwens ook een stuk beter ruiken ...... :hihi:

Zo, 'k ga nu maar eens slapen.......

Groetjes,

Rabiah.
Volgens mij zegt dit meer over de benepenheid van jou met zo'n smakeloos grapje.

taouanza
09-04-04, 09:05
Geplaatst door Mattijs
Max, de vijand van mijn vijand is mijn vriend als het zo uitkomt in de ogen van mensen als Plexus en andere AHA haters.

Geld dat niet voornamlijk voor de AHAfans: Er komt geen zinnig woord uit haar maar ze is tegen de islam?

hoe de waard is.........:rolleyes:

Dawud
09-04-04, 09:10
Geld dat niet voornamlijk voor de AHAfans: Er komt geen zinnig woord

Kom jij dan eens met de zinnige repliek op haar uitspraken.

Mattijs
09-04-04, 09:12
Ik vind dat ze juist heel zinnige dingen zegt. Ze zegt tenminste wat ze denkt en vindt, en ze is duidelijk en dapper. Wat ik van veel anderen niet kan zeggen.

Haar politieke gevoel is misschien nog niet tot het uiterst ontwikkeld, maar ze is wel duidelijk.

taouanza
09-04-04, 09:14
Geplaatst door Dawud
Kom jij dan eens met de zinnige repliek op haar uitspraken.


No heb ik tig keer gedaan lees mijn bijna 8000 berichten. Als je de smilies eruit haalt zullen het er een stuk of 4000 zijn. En als je er herhalingen eruit haalt zullen het volgens mij 1000 zijn.
Wie zegt mij dat je niet gewoon tig keer bent gebanned en je gelijk komt halen met een nieuwe nick?
Zoek mijn argumenten op en ik hoor het wel als je een tegenargument hebt.:wink:

taouanza
09-04-04, 09:16
Geplaatst door Mattijs
Ik vind dat ze juist heel zinnige dingen zegt. Ze zegt tenminste wat ze denkt en vindt, en ze is duidelijk en dapper. Wat ik van veel anderen niet kan zeggen.

Haar politieke gevoel is misschien nog niet tot het uiterst ontwikkeld, maar ze is wel duidelijk.

Gister kwam ik ook een heel dapper oude dame tegen in zwemschoentjes. Ze liep raaskallend en scheldend door de straat.
Dapper hoor ze kan mensen tegen komen die niet van kritiek zijn gediend.:rolleyes:

Dawud
09-04-04, 09:18
Wie zegt mij dat je niet gewoon tig keer bent gebanned en je gelijk komt halen met een nieuwe nick?

Ik kan je gerust stellen, ik ben nog niet definitief gebanned en werk nog steeds vanuit mijn naam, op dit deelforum ben ik nieuw, doe al iets langer mee op 'islam en meer'.

Dawud
09-04-04, 09:20
Zoek mijn argumenten op en ik hoor het wel als je een tegenargument hebt.

Sorry, maar dit vind ik zwak. Je doet mee aan de discussie, of niet.

Max Stirner
09-04-04, 09:24
Geplaatst door taouanza
Geld dat niet voornamlijk voor de AHAfans: Er komt geen zinnig woord uit haar maar ze is tegen de islam?

hoe de waard is.........:rolleyes:

't grappige is dat haar uitingen in dit geval dus helemaal niet over de Islam gaan.
Het omgekeerde van wat jij zegt, gaat dus ook op: Hirsi Ali zegt iets en iedereen begint meteen te tetteren, zonder uberhaupt maar te lezen wat ze gezegd heeft.
Ik ben het lang niet altijd met haar eens, ben zeker geen `Fan`, maar in dit geval sta ik 100% achter haar.

taouanza
09-04-04, 09:36
Geplaatst door Max Stirner
't grappige is dat haar uitingen in dit geval dus helemaal niet over de Islam gaan.
Het omgekeerde van wat jij zegt, gaat dus ook op: Hirsi Ali zegt iets en iedereen begint meteen te tetteren, zonder uberhaupt maar te lezen wat ze gezegd heeft.
Ik ben het lang niet altijd met haar eens, ben zeker geen `Fan`, maar in dit geval sta ik 100% achter haar.

Dus jij bent ook kwaad dat het CDA vindt dat integratie ook via het geloof kan?

keizer
09-04-04, 09:40
In dit geval heeft Hirsi Ali gewoon groot gelijk, er bestaat gewoon een feitelijke Apartheid in Nederland.

Ik baal eigenlijk dat ik die term niet zelf gevonden heb voor de huidige situatie.

Mattijs
09-04-04, 09:44
Taouanza je zult het heftig ontkennen, maar je bent gewoon een beetje jaloers op deze dame, die vanuit een illegale status even de taal leert, de universiteit doorloopt, een goede baan krijgt, en daarna vanuit het niets in de politiek komt.

Natuurlijk zegt ze ook foute dingen, natuurlijk is ze nog geen politica our sang. Maar ze heeft wel iets op eigenkracht bereikt. Ze heeft de juiste wegen bewandeld om ergens te komen.
De boodschap die ze heeft, is natuurlijk niet de jouwe, maar om een politica steeds op persoonlijke zaken aan te vallen om de reden dat ze jou onwelgevallige zaken naar voren brengt vind ik juist zwak en onzinnig.

Mattijs
09-04-04, 09:45
En ze is niet anti-islam alleen. Ze wil ook verandering in bestaande systemen die traag lopen en verroest zijn door oude politieke standpunten.

Max Stirner
09-04-04, 09:46
Geplaatst door taouanza
Dus jij bent ook kwaad dat het CDA vindt dat integratie ook via het geloof kan?


Niet alleen het CDA zegt dat....ook de burgermeester van Amsterdam (PvdA) doet dat bijvoorbeeld.
Als je het echt wil weten....ik heb helemaal niets met het CDA, ik vind het de meest hypocriete partij in Nederland.
Ik denk dat die hele integratie ze geen **** interesseert en dat ze deze kwestie alleen aangrijpen om hun eigen straatje (ofwel de bijzondere scholen) `schoon` (ofwel wit) te houden.

taouanza
09-04-04, 09:47
Geplaatst door Max Stirner
Niet alleen het CDA zegt dat....ook de burgermeester van Amsterdam (PvdA) doet dat bijvoorbeeld.
Als je het echt wil weten....ik heb helemaal niets met het CDA, ik vind het de meest hypocriete partij in Nederland.
Ik denk dat die hele integratie ze geen **** interesseert en dat ze deze kwestie alleen aangrijpen om hun eigen straatje (ofwel de bijzondere scholen) `schoon` (ofwel wit) te houden.

Ja ik weet dat ook Cohen dat zegt maar waarom maakt het je kwaad?

Mattijs
09-04-04, 09:51
Taouanza je zult het heftig ontkennen, maar je bent gewoon een beetje jaloers op deze dame, die vanuit een illegale status even de taal leert, de universiteit doorloopt, een goede baan krijgt, en daarna vanuit het niets in de politiek komt.

Natuurlijk zegt ze ook foute dingen, natuurlijk is ze nog geen politica our sang. Maar ze heeft wel iets op eigenkracht bereikt. Ze heeft de juiste wegen bewandeld om ergens te komen.
De boodschap die ze heeft, is natuurlijk niet de jouwe, maar om een politica steeds op persoonlijke zaken aan te vallen om de reden dat ze jou onwelgevallige zaken naar voren brengt vind ik juist zwak en onzinnig.

En Yayaan is niet alleen tegen de islam, ze wil ook de oude vastgeroeste politieke ideeën omtrent het Nederlandse onderwijssysteem lospeuteren. HULDE.

Max Stirner
09-04-04, 10:10
Geplaatst door taouanza
Ja ik weet dat ook Cohen dat zegt maar waarom maakt het je kwaad?


Dat is niet het punt dat mij kwaad maakt (kwaad wordt ik trouwens niet zo snel, hooguit een beeje moedeloos). Integratie via het geloof (ja dan nee) is een kwestie waar ik eerlijk gezegd te weinig van af weet om daar een beetje de wijsneus over te gaan uithangen.

Mijn punt is dat het bijzonder onderwijs in mijn ogen misbruikt wordt om onwelkome leerlingen (toevallig(?) vaak allochtoon) te weren en zo de scholen wit te houden. Niet echt bevordelijk voor de integratie dacht ik zo. In die context vind ik zelfs het beladen woord `Apartheid` niet te ver gaan. Dat was het punt van Hirsi Ali en ik geef haar gelijk.

keizer
09-04-04, 10:20
Hirsi Ali pakt juist iedereen aan, ook het eigen VVD gepeupel, dat is prijzenswaardig.

'arm bij arm, rijk bij rijk' is een soort VVD apartheid

taouanza
09-04-04, 10:27
Geplaatst door Mattijs
Taouanza je zult het heftig ontkennen, maar je bent gewoon een beetje jaloers op deze dame, die vanuit een illegale status even de taal leert, de universiteit doorloopt, een goede baan krijgt, en daarna vanuit het niets in de politiek komt.


.

Hmmm hoe komt het dan dat ik trots ben op de allochtonen en Marokkanen in het bijzonder die wel op een eerlijke manier goed zijn terecht gekomen?



Natuurlijk zegt ze ook foute dingen, natuurlijk is ze nog geen politica our sang. Maar ze heeft wel iets op eigenkracht bereikt. Ze heeft de juiste wegen bewandeld om ergens te komen.
De boodschap die ze heeft, is natuurlijk niet de jouwe, maar om een politica steeds op persoonlijke zaken aan te vallen om de reden dat ze jou onwelgevallige zaken naar voren brengt vind ik juist zwak en onzinnig.


Onwelgevallige zaken?
Oh do vertel?:rolleyes:


En Yayaan is niet alleen tegen de islam, ze wil ook de oude vastgeroeste politieke ideeën omtrent het Nederlandse onderwijssysteem lospeuteren. HULDE

Dat wil ik ook daarom wil ik het onderwijs in.
Ik zie mensen op een afstand beledigen en kwetsen niet echt als oplossing. Maar er zelf iets aan willen doen is inderdaad zeer laf van mijn. De grootste helden staan aan wal.:rolleyes:

taouanza
09-04-04, 10:31
Geplaatst door Max Stirner
Dat is niet het punt dat mij kwaad maakt (kwaad wordt ik trouwens niet zo snel, hooguit een beeje moedeloos). Integratie via het geloof (ja dan nee) is een kwestie waar ik eerlijk gezegd te weinig van af weet om daar een beetje de wijsneus over te gaan uithangen.

Mijn punt is dat het bijzonder onderwijs in mijn ogen misbruikt wordt om onwelkome leerlingen (toevallig(?) vaak allochtoon) te weren en zo de scholen wit te houden. Niet echt bevordelijk voor de integratie dacht ik zo. In die context vind ik zelfs het beladen woord `Apartheid` niet te ver gaan. Dat was het punt van Hirsi Ali en ik geef haar gelijk.

Mijn dochter zit op een witte school. En als de school te donker wordt gaan de witte ouders waarschijnelijk weg. Daar beslist de school niet maar de ouders en zo gaat dat ook met wijken.
Wil je ouders gaan dwingen om in hun wijk te blijven wonen?

Dawud
09-04-04, 10:31
Geplaatst door Max Stirner
Niet alleen het CDA zegt dat....ook de burgermeester van Amsterdam (PvdA) doet dat bijvoorbeeld.
Als je het echt wil weten....ik heb helemaal niets met het CDA, ik vind het de meest hypocriete partij in Nederland.
Ik denk dat die hele integratie ze geen **** interesseert en dat ze deze kwestie alleen aangrijpen om hun eigen straatje (ofwel de bijzondere scholen) `schoon` (ofwel wit) te houden.

Hoewel ik de vorige keer Jan Peter heb gestemd, vind ik dit een van de domste standpunten die ze in hebben genomen over integratie.

Geloof is er allereerst voor de prive-sfeer. Vanuit die levensovertuiging laat jij je stem horen in andere geledingen.
Integratie via religie inzake islam betekent:
1. Of de islam moet zich aanpassen aan Westerse normen en waarden. (Graag zelfs, maar kun je dit van bovenaf sturen? Ik denk het niet.).
2. Islam helpen versterken om hen eerder in een positie te plaatsen dat de zij haar agenda kan afwerken. (En wie wil er nu sjaria?)

Het CDA zou beter moeten weten, islam is meer dan een religie.

taouanza
09-04-04, 10:37
Geplaatst door Dawud
Hoewel ik de vorige keer Jan Peter heb gestemd, vind ik dit een van de domste standpunten die ze in hebben genomen over integratie.

Geloof is er allereerst voor de prive-sfeer. Vanuit die levensovertuiging laat jij je stem horen in andere geledingen.
Integratie via religie inzake islam betekent:
1. Of de islam moet zich aanpassen aan Westerse normen en waarden. (Graag zelfs, maar kun je dit van bovenaf sturen? Ik denk het niet.).
2. Islam helpen versterken om hen eerder in een positie te plaatsen dat de zij haar agenda kan afwerken. (En wie wil er nu sjaria?)

Het CDA zou beter moeten weten, islam is meer dan een religie.

Joh heel islamitisch nederland staat te popelen om te stenigen en handen af te hakken!:moe:
Maar he das maar een detail maar vooral door raaskallen.:moe:

Bommel Ding
09-04-04, 10:39
Geplaatst door taouanza
Joh heel islamitisch nederland staat te popelen om te stenigen en handen af te hakken!:moe:
Maar he das maar een detail maar vooral door raaskallen.:moe:
Iemand die tegen de Sharia is kan zichzelf geen moslim noemen.

Dawud
09-04-04, 10:39
Geplaatst door taouanza
Joh heel islamitisch nederland staat te popelen om te stenigen en handen af te hakken!:moe:
Maar he das maar een detail maar vooral door raaskallen.:moe:

Het interesseert mij niet zo wat islamitisch nederland vindt. Ik kijk liever wat de koran en soenna ons voor 'goeds' beloven.

Dawud
09-04-04, 10:41
Geplaatst door Bommel Ding
Iemand die tegen de Sharia is kan zichzelf geen moslim noemen.

En zo is dat!

Mattijs
09-04-04, 10:41
Het CDA zou beter moeten weten, islam is meer dan een religie.

Precies.

En Taouanza als jij niet weet wat Ayaan zegt dat jou onwelgevallig is, waar heb je het dan over?

taouanza
09-04-04, 10:47
Geplaatst door Bommel Ding
Iemand die tegen de Sharia is kan zichzelf geen moslim noemen.

Ik ben ook niet tegen de sharia maar meer die invulling die het wordt gegeven en de manier waarop het wordt gezien.

taouanza
09-04-04, 10:48
Geplaatst door Dawud
Het interesseert mij niet zo wat islamitisch nederland vindt. Ik kijk liever wat de koran en soenna ons voor 'goeds' beloven.

tuurlijk interesseert het je niet. Stel je voor dat ze andere gedachtes hebben dan jouw vooroordelen. Moeten we nie hebben natuurlijk.:rolleyes:

taouanza
09-04-04, 10:49
Geplaatst door Mattijs
Precies.

En Taouanza als jij niet weet wat Ayaan zegt dat jou onwelgevallig is, waar heb je het dan over?

Ik weet heus wel wat ze zegt ik vraag wat onwelgevallig is volgens JOU.
En ik wacht nog steed op antwoord. :knipoog:

Dawud
09-04-04, 10:51
Geplaatst door taouanza
tuurlijk interesseert het je niet. Stel je voor dat hun ze andere gedachtes hebben dan jouw vooroordelen. Moeten we nie hebben natuurlijk.:rolleyes:

Waar hebt je het over?

Is het afhakken van handen bij diefstal een vooroordeel?

taouanza
09-04-04, 10:52
Geplaatst door Dawud
Waat hebt je het over?

De vraag is waar heb jij het over?

Je bent niet geinteresseert in wat moslims denken maar je hebt wel je mening klaar.

taouanza
09-04-04, 10:54
Geplaatst door Dawud
Waar hebt je het over?

Is het afhakken van handen bij diefstal een vooroordeel?
wie zegt dat de sharia inhoudt
Wie zegt dat men uberhaupt de sharia wil invoeren?
Wel consequent blijven.
Maar aangezien je het niet eens wil weten vraag ik me af waar we het eigenlijk over hebben.
Lekker rechter zou jij worden zeg: Ik wil geen bewijs zien ik gooi em toch wel in de gevangenis.

Dawud
09-04-04, 10:59
Geplaatst door taouanza
wie zegt dat de sharia inhoudt
Daar heb je de zogenaamde islamitische wetscholen voor.


Wie zegt dat men uberhaupt de sharia wil invoeren?
Omdat dat is wat de islam wil.


Wel consequent blijven.
Maar aangezien je het niet eens wil weten vraag ik me af waar we het eigenlijk over hebben.
Ik weet waar ik het over heb in dit geval. Ik vraag mij af, of jij dat wel weet.


Lekker rechter zou jij worden zeg: Ik wil geen bewijs zien ik gooi em toch wel in de gevangenis.
??

taouanza
09-04-04, 11:01
Geplaatst door Dawud
Daar heb je de zogenaamde islamitische wetscholen voor.


Omdat dat is wat de islam wil.


Ik weet waar ik het over heb in dit geval. Ik vraag mij af, of jij dat wel weet.


??

Leg eens uit als je het zo goed weet.
En ik wil bronnen en bewijzen.

Bommel Ding
09-04-04, 11:03
Geplaatst door taouanza
Ik ben ook niet tegen de sharia maar meer die invulling die het wordt gegeven en de manier waarop het wordt gezien.
ledematen afhakken en stenigen is onlosmakelijk verbonden met de sharia.

Dawud
09-04-04, 11:05
Geplaatst door taouanza
Leg eens uit als je het zo goed weet.
En ik wil bronnen en bewijzen.

Gaarne maar kun je je vraag iets concretiseren aangezien mijn tijd ook beperkt is?

Max Stirner
09-04-04, 11:05
Geplaatst door Dawud
Daar heb je de zogenaamde islamitische wetscholen voor.


Omdat dat is wat de islam wil.


Ik weet waar ik het over heb in dit geval. Ik vraag mij af, of jij dat wel weet.


??


Hier gaat de topic niet over.... :student: `Wel ff bij de les blijven kinderen`

taouanza
09-04-04, 11:08
Geplaatst door Dawud
Gaarne maar kun je je vraag iets concretiseren aangezien mijn tijd ook beperkt is?

Jij begon over sharia in nederland.
You tell me?:vreemd:

Max Stirner
09-04-04, 11:09
Geplaatst door taouanza
Mijn dochter zit op een witte school. En als de school te donker wordt gaan de witte ouders waarschijnelijk weg. Daar beslist de school niet maar de ouders en zo gaat dat ook met wijken.
Wil je ouders gaan dwingen om in hun wijk te blijven wonen?

Ik geef je zo antwoord, Taouanza....ik moet helaas ook nog werken (ik snap niet wat er zo `goed` is aan deze vrijdag!). Zo te zien vermaak jij je wel met de andere prikkers op dit forum he :wink:

taouanza
09-04-04, 11:10
Geplaatst door Bommel Ding
ledematen afhakken en stenigen is onlosmakelijk verbonden met de sharia.

Ik zie het toch anders dat is ook de reden waarom ik als moslim tegen de sharia ben die in praktijk wordt gebracht.
Theorie en praktijk wereld van verschil.

taouanza
09-04-04, 11:11
Geplaatst door Max Stirner
Ik geef je zo antwoord, Taouanza....ik moet helaas ook nog werken (ik snap niet wat er zo `goed` is aan deze vrijdag!). Zo te zien vermaak jij je wel met de andere prikkers op dit forum he :wink:

Werk ze:zwaai:

Dawud
09-04-04, 11:12
Geplaatst door taouanza
Jij begon over sharia in nederland.
You tell me?:vreemd:

Ok, ik stel voor - om de discussie niet verder te laten vertroebelen - dat jij je vragens stelt op subforum 'islam en meer'.

Meet you there.

Sou3adje...
09-04-04, 11:13
Goed zo, Ayaan. :)

Zelfs onder de autochtone (politiek actieve) bevolking begint zich een tak af te scheiden die (Nu pas? Stelletje koeien! :moe: ) inziet hoe overbodig die ene blauwe stoel in de Tweede Kamer met het stickertje 'Ayaan' wel niet is.

NIS
09-04-04, 11:14
Geplaatst door taouanza
Jij begon over sharia in nederland.
You tell me?:vreemd:

Sharia en de huidige democratie in het zogenaamde westen kennen veel overeenkomsten!

jaja
09-04-04, 11:16
Geplaatst door NIS
Sharia en de huidige democratie in het zogenaamde westen kennen veel overeenkomsten! .. en enkele essentiele verschillen ...

taouanza
09-04-04, 11:17
Geplaatst door Dawud
Ok, ik stel voor - om de discussie niet verder te laten vertroebelen - dat jij je vragens stelt op subforum 'islam en meer'.

Meet you there.

Eerlijk gezegd niet echt mijn plekje.
volgens mij hebben jullie daar julle eigen werkelijkheid.:vreemd:

Dawud
09-04-04, 11:17
Geplaatst door Sou3adje...
Goed zo, Ayaan. :)

Zelfs onder de autochtone (politiek actieve) bevolking begint zich een tak af te scheiden die (Nu pas? Stelletje koeien! :moe: ) inziet hoe overbodig die ene blauwe stoel in de Tweede Kamer met het stickertje 'Ayaan' wel niet is.
En kun je dat eens toelichten?

Max Stirner
09-04-04, 12:24
Geplaatst door Sou3adje...
Goed zo, Ayaan. :)

Zelfs onder de autochtone (politiek actieve) bevolking begint zich een tak af te scheiden die (Nu pas? Stelletje koeien! :moe: ) inziet hoe overbodig die ene blauwe stoel in de Tweede Kamer met het stickertje 'Ayaan' wel niet is.

Je speelt alleen op de man (vrouw). Niet echt chique van je en ook nogal vermoeiend om te moeten lezen.

lennart
09-04-04, 12:29
Geplaatst door Max Stirner
Je speelt alleen op de man (vrouw). Niet echt chique van je en ook nogal vermoeiend om te moeten lezen.

Kijk.. dat doet Ali nu ook continu. Zoals ze nu weer tekeergaat tegen het CDA. Hoe durft zij om het CDA apartheid te verwijten?

De meeste zwarte scholen zijn namelijk gewoon openbare scholen, maar daar schijnt die domme troela uit Afghanistan zich niets van aan te trekken. Of kwam ze nu uit Eritrea? Nouja ze heeft er in elk geval over gelogen.

Max Stirner
09-04-04, 12:52
Geplaatst door taouanza
Mijn dochter zit op een witte school. En als de school te donker wordt gaan de witte ouders waarschijnelijk weg. Daar beslist de school niet maar de ouders en zo gaat dat ook met wijken.
Wil je ouders gaan dwingen om in hun wijk te blijven wonen?


Ik ben niet zo voor dwang....heeft niet veel effect denk ik.

Maar ik vind het niet OK als politieke partijen de segregatie van het onderwijs stimuleren in plaats van tegengaan.
Gevolg van die `eigen geloof eerst`-politiek van de (in dit geval Christelijke) scholen - in mijn ogen gewoon een smoes om niet teveel allochtonen toe te laten - is dat de openbare scholen eerder `zwart` worden, waardoor er nog meer witte ouders weggaan.
Zo kom je dus in een vicieuze cirkel. Dat is volgens mij een van de redenen voor het ontstaan van witte en zwarte scholen.

Zwarte Schaap
09-04-04, 12:52
Geplaatst door Bommel Ding
ledematen afhakken en stenigen is onlosmakelijk verbonden met de sharia.

Ik denk dat de laatste 100 jaar de doodstraf vaker is uitgesproken en uitgevoerd is in het westen dan handen afhakken in een Islamitische land in 1000 jaar.

Max Stirner
09-04-04, 12:57
Geplaatst door lennart
Kijk.. dat doet Ali nu ook continu. Zoals ze nu weer tekeergaat tegen het CDA. Hoe durft zij om het CDA apartheid te verwijten?

De meeste zwarte scholen zijn namelijk gewoon openbare scholen, maar daar schijnt die domme troela uit Afghanistan zich niets van aan te trekken. Of kwam ze nu uit Eritrea? Nouja ze heeft er in elk geval over gelogen.

En waarom dacht je dat die openbare scholen zwart waren? Dat is namelijk precies het punt van die `***** ******* uit Eritrea` (Somalie). Je weet zo veel en denkt soms zo weinig na.....

lennart
09-04-04, 14:23
Geplaatst door Max Stirner
En waarom dacht je dat die openbare scholen zwart waren? Dat is namelijk precies het punt van die `***** ******* uit Eritrea` (Somalie). Je weet zo veel en denkt soms zo weinig na.....

Ja tuurlijk joh... dat komt natuurlijk door het CDA :rolleyes:

Er zijn witte openbare scholen en zwarte openbare scholen.. hoe kan dit.. We proberen het nog eens..

Max Stirner
09-04-04, 14:44
Geplaatst door lennart
Ja tuurlijk joh... dat komt natuurlijk door het CDA :rolleyes:

Er zijn witte openbare scholen en zwarte openbare scholen.. hoe kan dit.. We proberen het nog eens..

Is goed....kijken of we eruit komen.

Aan de ene kant is een school vaak natuurlijk gewoon een afspiegeling van de betreffende wijk, dat er in bijvoorbeeld de Bijlmer vooral zwarte scholen zijn is logisch en onontkoombaar.

Mijn probleem is echter dat `bijzondere scholen` (alleen het woord al), die op Christelijke leest geschoeid zijn er vaak alles aan doen om te zorgen dat hun school toch vooral bestemd blijft voor witte (al dan niet Christelijke) kindertjes. Hierdoor moeten allochtone kinderen bijna noodgewongen naar openbare scholen of bijvoorbeeld naar speciale islamitische scholen - waar ik ook geen voorstander van ben.

De wet geeft bijzondere scholen dus de mogelijkheid om leerlingen te weigeren en het CDA wil dat graag zo houden.
Ik niet. Persoonlijk zou ik het liefst zien dat al het onderwijs met een religieuze basis op de schop gaat. Religie heeft niets met onderwijs te maken en verschaft met name een excuus om een soort `eigen volk eerst`-politiek te voeren als het aankomt op het al-dan-niet aannemen van kinderen.

lennart
09-04-04, 14:58
In Nederland staan in eenzelfde wijk zowel een zwarte als witte openbare school. Hoe kan dat?

Poging drie.

ps. Openbare scholen mogen trouwens ook leerlingen weigeren. Ze hebben dezelfde rechten en plichten als religieuze scholen.

taouanza
09-04-04, 15:19
Geplaatst door Max Stirner
Is goed....kijken of we eruit komen.

Aan de ene kant is een school vaak natuurlijk gewoon een afspiegeling van de betreffende wijk, dat er in bijvoorbeeld de Bijlmer vooral zwarte scholen zijn is logisch en onontkoombaar.

Mijn probleem is echter dat `bijzondere scholen` (alleen het woord al), die op Christelijke leest geschoeid zijn er vaak alles aan doen om te zorgen dat hun school toch vooral bestemd blijft voor witte (al dan niet Christelijke) kindertjes. Hierdoor moeten allochtone kinderen bijna noodgewongen naar openbare scholen of bijvoorbeeld naar speciale islamitische scholen - waar ik ook geen voorstander van ben.

De wet geeft bijzondere scholen dus de mogelijkheid om leerlingen te weigeren en het CDA wil dat graag zo houden.
Ik niet. Persoonlijk zou ik het liefst zien dat al het onderwijs met een religieuze basis op de schop gaat. Religie heeft niets met onderwijs te maken en verschaft met name een excuus om een soort `eigen volk eerst`-politiek te voeren als het aankomt op het al-dan-niet aannemen van kinderen.

Mijn dochter heeft op een katholieke school gezeten die de norm van 25% allochtonen hanteerde. De school was dus niet wit en ik vond die norm prima.

Tomas
09-04-04, 15:23
Geplaatst door lennart
In Nederland staan in eenzelfde wijk zowel een zwarte als witte openbare school. Hoe kan dat?

Poging drie.

ps. Openbare scholen mogen trouwens ook leerlingen weigeren. Ze hebben dezelfde rechten en plichten als religieuze scholen.

Of scholen zomaar leerlingen mogen weigeren lijkt mij sterk. Ik vond bij mijn zoektocht naar een school voor mijn kinderen dat een bepaalde school hier in Gouda die voorheen niet echt fundamentalistisch was, zich nu heel erg als Christelijke-normen-en-waarden school profileerde. En met succes. Ze trekken veel bange autochtone kinderen aan. Dat zie ik een openbare school nog niet zo snel voor elkaar krijgen.

lennart
09-04-04, 15:30
Geplaatst door Tomas
Of scholen zomaar leerlingen mogen weigeren lijkt mij sterk. Ik vond bij mijn zoektocht naar een school voor mijn kinderen dat een bepaalde school hier in Gouda die voorheen niet echt fundamentalistisch was, zich nu heel erg als Christelijke-normen-en-waarden school profileerde. En met succes. Ze trekken veel bange autochtone kinderen aan. Dat zie ik een openbare school nog niet zo snel voor elkaar krijgen.

Precies... de ouders zijn degene die hiervoor kiezen. Het is dus niet het CDA dat de apartheid creeert, maar de Nederlandse bevolking.

Tomas
09-04-04, 15:33
Geplaatst door lennart
Precies... de ouders zijn degene die hiervoor kiezen. Het is dus niet het CDA dat de apartheid creeert, maar de Nederlandse bevolking.

Het gaat er voor mij om dat het systeem van bijzondere scholen dit soort methodes toelaat. Dat op een indirecte wijze er een soort van apartheid in gecreerd kan worden. Dat een groot deel van de nederlandse bevolking dit wil, maakt het er niet minder kwalijk op.

En wat maakt dat nou allemaal uit? Het cda is ook door de nederlandse bevolking gecreerd.

Max Stirner
09-04-04, 15:36
Geplaatst door lennart
In Nederland staan in eenzelfde wijk zowel een zwarte als witte openbare school. Hoe kan dat?

Poging drie.

ps. Openbare scholen mogen trouwens ook leerlingen weigeren. Ze hebben dezelfde rechten en plichten als religieuze scholen.


In dat geval is het dus duidelijk een keuze van de ouders.
Dan houdt het op, de overheid kan moeilijk die kinderen (en hun ouders) bij hun strot grijpen om ze te dwingen naar een bepaalde school te gaan.

Is het niet zo dat een school om religieuze redenen bepaalde leerlingen mag weigeren? Openbare scholen beschikken in ieder geval niet over dat 'excuus'. Volgens mij is de praktijk in de grote steden toch zo dat vooral de openbare scholen zwart zijn en de Christelijke scholen wit.

Punt blijft dat de politiek alles zou moeten doen wat in haar vermogen ligt om ervoor te zorgen dat scholen een afspiegeling zijn van de samenleving.
Hirsi Ali sprak de Christelijke scholen aan op hun verantwoordelijkheid wat dat betreft en ik vind de hysterische reactie van het CDA en de ChristenUnie in dat opzicht veelzeggend.

Diezelfde hysterische reactie van veel prikkers als ze alleen de naam 'Hirsi Ali' horen vallen is ook typisch trouwens. Volgens mij wisten velen uberhaupt niet wat ze gezegd had voordat ze haar begonnen af te ******.

lennart
09-04-04, 16:14
Geplaatst door Tomas
Het gaat er voor mij om dat het systeem van bijzondere scholen dit soort methodes toelaat. Dat op een indirecte wijze er een soort van apartheid in gecreerd kan worden. Dat een groot deel van de nederlandse bevolking dit wil, maakt het er niet minder kwalijk op.

En wat maakt dat nou allemaal uit? Het cda is ook door de nederlandse bevolking gecreerd.

Het gaat mij erom dat dit soort systemen ook te maken zijn en al bestaan binnen openbare scholen. De scheiding wordt opgezocht door Nederlanders, niet door het CDA.

Ik zou juist graag zien, dat mensen zich weer wat meer bekommeren om scholing en weer zelf scholen gaan oprichten gericht op de toekomst.

Mattijs
09-04-04, 18:02
ps. Openbare scholen mogen trouwens ook leerlingen weigeren.

Lennart openbare scholen mogen geen kinderen weigeren, lees de wet erop na.

lennart
09-04-04, 18:57
Geplaatst door Mattijs
Lennart openbare scholen mogen geen kinderen weigeren, lees de wet erop na.

Natuurlijk mogen ze dat wel...

http://216.239.51.104/search?q=cache:w-c_OJNl9coJ:www.leerplichtwet.nl/produkten/Folders/Folder_toelating_schorsing_verwijdering2003.doc+op enbare+school+weigert+leerling&hl=nl&ie=UTF-8

Mattijs
09-04-04, 19:02
Lennart, dat is verwijdering of schorsing. Maar een openbare school mag in principe niemand weigeren als leerling als ze zich aanmelden.

lennart
09-04-04, 19:05
Geplaatst door Mattijs
Lennart, dat is verwijdering of schorsing. Maar een openbare school mag in principe niemand weigeren als leerling als ze zich aanmelden.

2. Niet toegelaten worden

Over het algemeen worden leerlingen, zowel in het basisonderwijs als in het voortgezet onderwijs, toegelaten op de school die de ouders hebben gekozen. Toelating is dus normaalgesproken geen probleem. Desondanks kan het gebeuren dat een schooldirecteur (namens het bevoegd gezag) toelating weigert, bijvoorbeeld als er sprake is van een verwijzing naar het (voortgezet) speciaal onderwijs. Een directeur die besluit een leerling niet toe te laten, moet de ouders schriftelijk informeren over:

de inhoud van het besluit;
de redenen van de weigering;
de mogelijkheid van bezwaar;
de manier, waarop dit bezwaar kenbaar gemaakt moet worden.

Op basis van welke wetten kan een besluit tot weigering genomen worden?

Voor een openbare school gelden de regels van de Algemene wet bestuursrecht (Awb).

Voor een bijzondere school gelden vergelijkbare regels, die in onderwijswetten zijn opgenomen.


Een bezwaarschrift moet binnen de termijn van zes weken zijn ingediend bij het bevoegd gezag van de school. Het bevoegd gezag dient binnen vier weken hierop te reageren. De termijnen worden in de diverse wetten vermeld.

Meer informatie treft u aan in de volgende wetten:

voor het basisonderwijs: de Wet op het Primair Onderwijs (WPO)
voor het voortgezet onderwijs: de Wet op het Voortgezet Onderwijs (WVO) en het Inrichtingsbesluit WVO
voor het speciaal onderwijs: de Wet op de Expertise Centra (WEC)
voor het (middelbaar) beroepsonderwijs: de Wet Educatie en Beroepsonderwijs (WEB)