PDA

Bekijk Volledige Versie : Wat vinden jullie van dit voorstel !



vgeld
08-04-04, 20:22
Het voorstel is als volgt:

Ik wil samen met de bezoekers van Maroc.nl een journalistieke prijs in het leven roepen. De prijs zal worden toegekend aan een Marokkaanse journalist(e) die moedige schrijft over corruptie en politieke clientèle in Marokko.

verzoek aan beheer om dit onderwerp als topper aan te wijzen

Voor de duidelijkheid: het gaat om journalisten die in Marokko wonen

Bofko
08-04-04, 22:59
Geplaatst door vgeld
Het voorstel is als volgt:

Ik wil samen met de bezoekers van Maroc.nl een journalistieke prijs in het leven roepen. De prijs zal worden toegekend aan een Marokkaanse journalist(e) die moedige schrijft over corruptie en politieke clientèle in Marokko.

verzoek aan beheer om dit onderwerp als topper aan te wijzen

Voor de duidelijkheid: het gaat om journalisten die in Marokko wonen

Het wil nog niet helemaal lukken met dit initiatief ,vgeld .
Ik zal je een kleine zet geven door deze reaktie te plaatsen.
UP.

melou
08-04-04, 23:17
goed initiatief.

alleen hebben de 2e en 3e generatie marokkaanse nederlanders geen idee van de journalistiek in marokko. is het niet wat moeilijk te beoordelen vanuit nederland. zijn er misschien online edities? of alleen papieren franstalige en arabische.

eigenlijk ben ik zeer geinteresseerd naar wat de mening is van marokkanen inzake terrorisme (met name Madrid) en midden-oosten beleid.

hopenlijk dat jullie me op weg kunnen helpen. nogmaals een goed idee

Bofko
08-04-04, 23:24
Geplaatst door melou
goed initiatief.

alleen hebben de 2e en 3e generatie marokkaanse nederlanders geen idee van de journalistiek in marokko. is het niet wat moeilijk te beoordelen vanuit nederland. zijn er misschien online edities? of alleen papieren franstalige en arabische.

eigenlijk ben ik zeer geinteresseerd naar wat de mening is van marokkanen inzake terrorisme (met name Madrid) en midden-oosten beleid.

hopenlijk dat jullie me op weg kunnen helpen. nogmaals een goed idee

Melou, open een thread hierover met een stelling en een pakkende titel.
Dat is de beste manier denk ik. :)

Zwarte Schaap
08-04-04, 23:25
Geplaatst door vgeld
Het voorstel is als volgt:

Ik wil samen met de bezoekers van Maroc.nl een journalistieke prijs in het leven roepen. De prijs zal worden toegekend aan een Marokkaanse journalist(e) die moedige schrijft over corruptie en politieke clientèle in Marokko.

verzoek aan beheer om dit onderwerp als topper aan te wijzen

Voor de duidelijkheid: het gaat om journalisten die in Marokko wonen

Goed idee, waar iedereen zich achter zou moeten scharen.

1 probleem:

Ik denk dat heel weinig prikkers, inclusief moi, dergelijke journalisten kennen en/of daar enig weet van hebben. Zou jij daar mischien wat aan kunnen doen, door o.a. dergelijke stukken voor ons toegankelijk te maken?

Anyhow ik vind het een goed idee om op positieve wijze mee te bouwen aan een nieuwe Marokko.

(Het zou eigenlijk verder moeten gaan dan alleen op Maroc.nl.)

Marsipulami
08-04-04, 23:41
Geplaatst door vgeld
Het voorstel is als volgt:

Ik wil samen met de bezoekers van Maroc.nl een journalistieke prijs in het leven roepen. De prijs zal worden toegekend aan een Marokkaanse journalist(e) die moedige schrijft over corruptie en politieke clientèle in Marokko.

verzoek aan beheer om dit onderwerp als topper aan te wijzen

Voor de duidelijkheid: het gaat om journalisten die in Marokko wonen

Ik zie Mohamed VI al bibberen van schrik. Marokko is beoordeeld vanuit de Noord-Afrikaanse context een prima land. Er is geen burgeroorlog en de armoede is er minder groot dan in de rest van Afrika. Extremisme kennen ze ook al niet in Marokko. Bovendien worden er voorzichtige stappen gezet richting verdere democratisering.

vgeld
09-04-04, 13:45
Geplaatst door Zwarte Schaap
Goed idee, waar iedereen zich achter zou moeten scharen.

1 probleem:

Ik denk dat heel weinig prikkers, inclusief moi, dergelijke journalisten kennen en/of daar enig weet van hebben. Zou jij daar mischien wat aan kunnen doen, door o.a. dergelijke stukken voor ons toegankelijk te maken?

Anyhow ik vind het een goed idee om op positieve wijze mee te bouwen aan een nieuwe Marokko.

(Het zou eigenlijk verder moeten gaan dan alleen op Maroc.nl.)

Het probleem is dat ik niet alle stukken kan vertalen.
Ik volg nu een dossier rond de bouwfraude en "it's 2 much "om te vertalen.
Wij hoeven alleen maar de prijs in het leven te roepen en de journalisten (+ lezers?)moeten zelf uitmaken wie in aanmerking komt voor de prijs.

De volgende krant (http://www.aujourdhui.ma) bijvoorbeeld is een bijtertje. maar er zijn meer bijtertjes.
Mijn bijdrage zal ruimhartig zijn.