PDA

Bekijk Volledige Versie : Tienjarige Rotterdammer leidt zakkenroller naar politie



Simon
08-04-04, 21:40
Tienjarige Rotterdammer leidt zakkenroller naar politie

Uitgegeven: 8 april 2004 21:01
Laatst gewijzigd: 8 april 2004 21:02

AMSTERDAM - Een zeer pienter tienjarig jongetje uit Rotterdam heeft woensdagmiddag in zijn woonplaats een 24-jarige zakkenroller met een slimme list in de handen van de politie gedreven. Hij zag op een roltrap dat de 24-jarige dievegge iets uit een tas van een vrouw in een rolstoel zag halen. Omdat hij het niet vertrouwde, besloot de jongen achter de vrouw aan te rennen en tegen haar te zeggen dat hij was verdwaald.

Het jongetje vertelde de zakkenroller dat hij bij een boekwinkel moest zijn, maar niet meer wist hoe hij daar moest komen. De vrouw besloot hem daarop te begeleiden. Zij reden via metrostation Beurs, waar het jochie de aandacht wist te trekken van RET-personeel. Zij overmeesterden daarop de vrouw en waarschuwden de politie.

mark61
08-04-04, 23:27
Geplaatst door Simon
Tienjarige Rotterdammer leidt zakkenroller naar politie


Wat een gluiperd. Beroep doen op moederlijke gevoelens van menselijke crimineel.

Bofko
08-04-04, 23:30
Op veel te jonge leeftijd veel te politiek correct.
:kotsen:

lennart
08-04-04, 23:33
Crimefighting boy...

Hij heeft de oproepen van de regering gehoord en is informant geworden, 1984 style :cool:

Orakel
08-04-04, 23:46
Is er al een Balkenende-award?

Sou3adje...
08-04-04, 23:49
Geplaatst door lennart
Crimefighting boy...

Hij heeft de oproepen van de regering gehoord en is informant geworden, 1984 style :cool:



Ik heb je opmerkingen gemist. :hihi:

En uhm, de kans is groot dat dat jong van Marokkaanse komaf is. Zo'n doorgewinterde sluwerd kan natuurlijk alleen maar Marokkaans zijn.

Daarom vraag ik me oprecht af waarom zijn afkomst niet vermeld wordt. Zou ons imago zo goed doen. Eindelijk een Marokkaanse puber die geen misdaden pleegt maar die bestrijdt. Uiteraard wel met behoud van eigen culturele way of dealing with that.

:lachu:

..zapper
09-04-04, 00:06
Zie je nu wel dat het niet goed gaat met de jeugd? Ik heb het nog zoooo gezegd :D

taouanza
09-04-04, 09:11
Geplaatst door Sou3adje...
Ik heb je opmerkingen gemist. :hihi:

En uhm, de kans is groot dat dat jong van Marokkaanse komaf is. Zo'n doorgewinterde sluwerd kan natuurlijk alleen maar Marokkaans zijn.

Daarom vraag ik me oprecht af waarom zijn afkomst niet vermeld wordt. Zou ons imago zo goed doen. Eindelijk een Marokkaanse puber die geen misdaden pleegt maar die bestrijdt. Uiteraard wel met behoud van eigen culturele way of dealing with that.

:lachu:

:haha:

Mark
09-04-04, 09:29
Zo'n player in spe moet wel een marokkaan zijn ja! :hihi:

taouanza
09-04-04, 09:30
Geplaatst door Mark
Zo'n player in spe moet wel een marokkaan zijn ja! :hihi:

Zeg eens eerlijk wat heb je liever?:hihi:

Mark
09-04-04, 09:33
Geplaatst door taouanza
Zeg eens eerlijk wat heb je liever?:hihi:

Het gaat er niet om wat ik vindt maar wat vrouwen vinden. En die houden van players en bad boys :) En ze houden van klagen achteraf dat ze players en bad boys zijn :)

taouanza
09-04-04, 09:34
Geplaatst door Mark
Het gaat er niet om wat ik vindt maar wat vrouwen vinden. En die houden van players en bad boys :) En ze houden van klagen achteraf dat ze players en bad boys zijn :)

Nee ik bedoel een kruimeldief van 10 jaar of een kruimeldiefvanger van 10 jaar?:hihi:

Mark
09-04-04, 09:36
Geplaatst door taouanza
Nee ik bedoel een kruimeldief van 10 jaar of een kruimeldiefvanger van 10 jaar?:hihi:

geef mij die kleine nsb'er maar die de dieven aangeeft :melig:

taouanza
09-04-04, 09:40
Geplaatst door Mark
geef mij die kleine nsb'er maar die de dieven aangeeft :melig:

Ik weet het niet hoor voor mij klinkt het net zo erg.:hihi:

Mark
09-04-04, 09:43
Geplaatst door taouanza
Ik weet het niet hoor voor mij klinkt het net zo erg.:hihi:

Ja maar wij oprechte burgers hebben er dan geen last van toch ;)

Zwarte Schaap
10-04-04, 10:54
Zakkenrollers attentie, Ömer ziet alles

http://w3s.rotterdamsdagblad.nl/upload/rdagblad.artikel.foto/1081524564_10049.jpg

Ömer Faruk: de ’schrik’ van het zakkenrollersgilde. (Foto Jaap Rozema / Rotterdams Dagblad)

Rotterdam - Als een zakkenroller in Rotterdam snode plannen heeft, doet hij of zij er voortaan goed aan om eerst te kijken of Ömer Faruk in de buurt is. De Rotterdammer beschikt weliswaar nog niet over alle vereiste politie papieren maar zijn staat van dienst is zó bijzonder dat hij al best een beetje de ’schrik’ van het zakkenrollersgilde mag worden genoemd.

En dat op 10-jarige leeftijd. Hoe dan ook is de Rotterdamse politie bijzonder ingenomen met deze onverwachte ’collega’, die deze week met diverse handigheidjes een 24-jarige zakkenrolster wist af te leveren bij het bevoegd gezag.

Ömer was woensdagmiddag vanaf zijn school aan de Schiedamseweg in Rotterdam West op weg naar huis toen hij zag hoe een vrouw probeerde spullen weg te pakken uit een tas van een invalide vrouw. ,,Ze zat een beetje te frummelen aan een rugtas op de leuning van die stoel. Ik kon niet goed zien wat ze had gestolen, want ze had heel handig de mouwen om haar handen gedaan.’’ De jongen, nog niet zo potig dat hij de zakkenrolster direct over de knie kan leggen, besloot haar op een originele manier te ’achtervolgen’.

,,Ik vroeg haar of ze wist waar de boekenzaak van Donner was omdat ik daar een belangrijke afspraak had. Ze liep nog met me mee ook. Dat was mooi meegenomen.’’ Eenmaal verderop in metrostation Beurs wist hij RET controleurs te tippen over de vrouw. ,,Zonder dat ze daar iets van merkte.’’ Het personeel schakelde politiemensen in, die op hun beurt de dame inrekenden mét assistentie uiteraard van collega Faruk, die ’er ook wel voor zorgde dat ze niet meer kon vluchten.

,,Ik heb haar ook beetgehouden, want zo iemand mag natuurlijk niet zomaar verdwijnen.’’ Voor de jongen was het karwei daarmee niet ten einde. Op het bureau diende hij ook nog even haarfijn als getuige een verklaring af te leggen en werd hij zelfs door een echte rechercheur ondervraagd. ,,Ik moest die meneer heel veel beantwoorden ja.’’

Ömer kreeg al gauw in de gaten dat ze op het bureau deze hulp buitengewoon waardeerden. ,,Ze vonden het allemaal prachtig.’’ Zijn vader, zelf politieman in Vlaardingen, was al even opgetogen toen hij hoorde hoe meesterlijk zijn zoon zich opgesteld. ,,Ja, die was echt heel trots op me.’’ Ömer kwam een stuk later thuis dan de bedoeling was, maar kon gelukkig nog wel op tijd naar karate. Daar heeft hij zeker in geuren en kleuren het avontuur aan de maten verteld. ,,Nee, eigenlijk niet, daar heb ik niet aan gedacht. Dit is toch niets bijzonders?’’

Aan karate doet hij al dik anderhalf jaar. ,,Voor mijn veiligheid,’’ laat hij monter weten. Wat nu als hij straks weer zo’n geval van zakkenrollerij gadeslaat? Nou, O¨mer ziet alles en laat het er echt nóót bij zitten. ,,Een volgende keer? Dan doe ik precies hetzelfde.’’

Bron: Rotterdams Dagblad 10/04/0

Dutchguy
10-04-04, 13:27
Gisteren werd hij geinterviewd bij SBS6. Heb echt moeten lachen, wat een eigengereid ventje. :)

taouanza
10-04-04, 14:51
Ömer kreeg al gauw in de gaten dat ze op het bureau deze hulp buitengewoon waardeerden. ,,Ze vonden het allemaal prachtig.’’ Zijn vader, zelf politieman in Vlaardingen, was al even opgetogen toen hij hoorde hoe meesterlijk zijn zoon zich opgesteld. ,,Ja, die was echt heel trots op me.’’ Ömer kwam een stuk later thuis dan de bedoeling was, maar kon gelukkig nog wel op tijd naar karate. Daar heeft hij zeker in geuren en kleuren het avontuur aan de maten verteld. ,,Nee, eigenlijk niet, daar heb ik niet aan gedacht. Dit is toch niets bijzonders?’’

hek awa hek.:hihi: