PDA

Bekijk Volledige Versie : Het geheime wapen van VVD??



taouanza
09-04-04, 10:27
Ik zat net de krant van gister te lezen maar dat maakt niet uit. De hele geschiedenis is de krant van gister als je er over nadenkt.

Een krantenkop schreeuwde:

Bezuinigingspakket ligt klaar

Automatisch ging mijn gedachten sarcastisch naar het spektakel van AHA van gister en dacht ik: Ach ja als de hoofddoekjes maar verboden worden.:moe:

En toen dacht ik:denk:

Mischien is dit wel de bedoeling.
Mischien zet de VVD elke keer AHA in om de bevolking ongemerkt de bezuiningen door de strot te douwen.

Ik hoorde bijvoorbeeld gister dat de inflatie daalde omdat produkten goedkoper zijn geworden. Twee vliegen in een klap. voedsel wordt betaalbaar en de inflatie daalt.
Dus al die ellende had voorkomen kunnen worden als de regering ingreep in de prijstijging bij euro. We zijn al die tijd belazert waar we bij stonden.
Maar hoor je iemand daar over?
Het is Irak en hoofddoekjes wat de klok slaat.

We worden uitgemolken en iedereen staat te klappen voor AHA of haar uit te jouwen.

Of is dit te veel eer voor het denkvermogen van de VVD?:vreemd:

Bommel Ding
09-04-04, 10:30
Geplaatst door taouanza
Ik zat net de krant van gister te lezen maar dat maakt niet uit. De hele geschiedenis is de krant van gister als je er over nadenkt.

Een krantenkop schreeuwde:

Bezuinigingspakket ligt klaar

Automatisch ging mijn gedachten sarcastisch naar het spektakel van AHA van gister en dacht ik: Ach ja als de hoofddoekjes maar verboden worden.:moe:

En toen dacht ik:denk:

Mischien is dit wel de bedoeling.
Mischien zet de VVD elke keer AHA in om de bevolking ongemerkt de bezuiningen door de strot te douwen.

Ik hoorde bijvoorbeeld gister dat de inflatie daalde omdat produkten goedkoper zijn geworden. Twee vliegen in een klap. voedsel wordt betaalbaar en de inflatie daalt.
Dus al die ellende had voorkomen kunnen worden als de regering ingreep in de prijstijging bij euro. We zijn al die tijd belazert waar we bij stonden.
Maar hoor je iemand daar over?
Het is Irak en hoofddoekjes wat de klok slaat.

We worden uitgemolken en iedereen staat te klappen voor AHA of haar uit te jouwen.

Of is dit te veel eer voor het denkvermogen van de VVD?:vreemd:
Ik geloof dat enkel de mohamedanen zich zo druk maken om Hirsi Ali

Mark
09-04-04, 10:31
Nederland geeft gewoon meer uit dan het heeft en dat kan natuurlijk niet. Terecht dat er bezuinigd wordt.

Die hoofddoekjes is een verhaal apart.

Als je echt wilt bezuinigen moet je dat doen op de dag dat juliana overlijdt.

taouanza
09-04-04, 10:33
Geplaatst door Mark
Nederland geeft gewoon meer uit dan het heeft en dat kan natuurlijk niet. Terecht dat er bezuinigd wordt.

Die hoofddoekjes is een verhaal apart.

Als je echt wilt bezuinigen moet je dat doen op de dag dat juliana overlijdt.

Het laatste is mij totaal voorbij gegaan door dat gedoe met Theo.:argwaan:

Mark
09-04-04, 10:35
Geplaatst door taouanza
Het laatste is mij totaal voorbij gegaan door dat gedoe met Theo.:argwaan:

Ik stond langs de kant te kijken bij de stoet en kan je vertellen dat het aantal allochtonen die naar de stoet kwamen kijken omgekeerd evenredig was met het aantal autochtonen dat je door de week op de lijnbaan ziet shoppen.

:rolleyes:

taouanza
09-04-04, 10:37
Geplaatst door Mark
Ik stond langs de kant te kijken bij de stoet en kan je vertellen dat het aantal allochtonen die naar de stoet kwamen kijken omgekeerd evenredig was met het aantal autochtonen dat je door de week op de lijnbaan ziet shoppen.

:rolleyes:

Er komen heel veel autochtonen shoppen op de lijnbaan.:vreemd:

..zapper
09-04-04, 10:37
Het huidige kabinet heeft geen interesse in de publieke opinie, wetten worden in hoog tempo door de kamer heen gejassed, ongeacht wat wij er van vinden. Ze nemen mi juist niet eens de moeite om een rookgordijn op te trekken.

Mark
09-04-04, 10:39
Geplaatst door taouanza
Er komen heel veel autochtonen shoppen op de lijnbaan.:vreemd:

ik zal voortaan beter opletten :nerveus:

Mark
09-04-04, 10:40
Geplaatst door zapper
Het huidige kabinet heeft geen interesse in de publieke opinie, wetten worden in hoog tempo door de kamer heen gejassed, ongeacht wat wij er van vinden. Ze nemen mi juist niet eens de moeite om een rookgordijn op te trekken.

Met die ouderwetse eindeloze overlegcultuur kom je nergens, gewoon spijkers met koppen slaan.

..zapper
09-04-04, 10:44
Geplaatst door Mark
Met die ouderwetse eindeloze overlegcultuur kom je nergens, gewoon spijkers met koppen slaan.

Heb ik geen moeite mee, alleen jassen ze er wetten doorheen zonder bij voorbaat ook maar eventjes bij de gevolgen stil te staan en deze voortijdig te ondervangen. Kijk maar naar de bejaardenhuizen, thuiszorg ed. Het vorige kabinet liet proefballonnetjes op, in dit kabinet zijn de proefballontjes kennelijk meteen wet en regel.

taouanza
09-04-04, 10:44
Geplaatst door Mark
Met die ouderwetse eindeloze overlegcultuur kom je nergens, gewoon spijkers met koppen slaan.

Jij bent dus wel tevree met de huidige stand van zaken?

..zapper
09-04-04, 10:45
Geplaatst door taouanza
Er komen heel veel autochtonen shoppen op de lijnbaan.:vreemd:

Iedere week!

Bommel Ding
09-04-04, 10:46
Geplaatst door taouanza
Er komen heel veel autochtonen shoppen op de lijnbaan.:vreemd:
Wat mij laatst opviel is dat er altijd zoveel hoofddoekjes bij Mc Donalds binnen zitten. Terwijl Mc Donalds toch wel het toppunt is van een land dat ze zo verafschuwen. Is dat Mc Donalds eten soms toch halal?

taouanza
09-04-04, 10:49
Geplaatst door Bommel Ding
Wat mij laatst opviel is dat er altijd zoveel hoofddoekjes bij Mc Donalds binnen zitten. Terwijl Mc Donalds toch wel het toppunt is van een land dat ze zo verafschuwen. Is dat Mc Donalds eten soms toch halal?

Het is je bedoeling om de moslims tegen te spreken maar je spreekt nu vooral je zelf tegen.:moe:

Mattijs
09-04-04, 10:56
Dus al die ellende had voorkomen kunnen worden als de regering ingreep in de prijstijging bij euro.

Taouanza onze groot economie wonder :stout:

taouanza
09-04-04, 10:58
Geplaatst door Mattijs
Taouanza onze groot economie wonder :stout:

Betaal jij mij rekeningen?:moe:

Bommel Ding
09-04-04, 10:58
Geplaatst door Mattijs
Taouanza onze groot economie wonder :stout:
Ze heeft wel gelijk, kijk maar eens hoe geweldig het gaat in die communistische landen waar de overheid het prijspeil bepaalt. ;)

taouanza
09-04-04, 10:58
Geplaatst door Bommel Ding
Ze heeft wel gelijk, kijk maar eens hoe geweldig het gaat in die communistische landen waar de overheid het prijspeil bepaalt. ;)

Ik wist niet dat het lat zo hoog lag.:moe:

Mark
09-04-04, 10:58
Geplaatst door taouanza
Jij bent dus wel tevree met de huidige stand van zaken?

Economie zit in een dipje, komt wel weer goed...

Bezuinigingen zijn naar, en je moet ervoor waken dat je een minimaal niveau behoudt.

Ik vind wel dat uitkeringen, wao etc in het verleden te makkelijk zijn uitgekeerd en dat je op die manier mensen niet stimuleert om te werken. Door dat lastiger te maken zorg je ervoor dat het betaalbaar blijft om de mensen die het echt nodig hebben die uitkeringen te geven. Als je dat niet doet is het sociale systeem niet meer te betalen.

..zapper
09-04-04, 11:01
De euro heeft zo'n beetje een verdubbeling m'n maandelijkse onkosten veroorzaakt. Wat eerst een gulden kostte kost nu een euro. De rekenwonders zitten in de kamer, die durven te beweren dat de inflatie is gedaald.

taouanza
09-04-04, 11:01
Geplaatst door Mark
Economie zit in een dipje, komt wel weer goed...

Bezuinigingen zijn naar, en je moet ervoor waken dat je een minimaal niveau behoudt.

Ik vind wel dat uitkeringen, wao etc in het verleden te makkelijk zijn uitgekeerd en dat je op die manier mensen niet stimuleert om te werken. Door dat lastiger te maken zorg je ervoor dat het betaalbaar blijft om de mensen die het echt nodig hebben die uitkeringen te geven. Als je dat niet doet is het sociale systeem niet meer te betalen.

In het verleden zijn ze inderdaad te makkelijk uitgekeerd. Maar nu wordt het te moeilijk.
Men kan wel in veel gevallen voorkomen dat mensen ziek worden en daar moet aan gewerkt worden.
Doordat in het verleden mensen te makkelijk een uitkering hebben gekregen wordt haast vergeten dat er mensen zijn die wel ziek zijn.
Je kan beter voorkomen dan genezen.

Mattijs
09-04-04, 11:01
Taouanza, het is allang duidelijk dat jij alleen op micro-niveau denkt, je eigen zakie.

Economie is meer dan het budget van een gezinnetje :lachu:

Mark
09-04-04, 11:02
Geplaatst door zapper
De euro heeft zo'n beetje een verdubbeling m'n maandelijkse onkosten veroorzaakt. Wat eerst een gulden kostte kost nu een euro. De rekenwonders zitten in de kamer, die durven te beweren dat de inflatie is gedaald.

Dus jij hebt in 3 jaar 100% inflatie gehad? Hmmm bel de kranten!

taouanza
09-04-04, 11:03
Geplaatst door Mark
Dus jij hebt in 3 jaar 100% inflatie gehad? Hmmm bel de kranten!

Dus jij hebt er niks van gemerkt dat alles wat een gulden was nu een euro is?

..zapper
09-04-04, 11:03
Geplaatst door Mattijs
Taouanza, het is allang duidelijk dat jij alleen op micro-niveau denkt, je eigen zakie.

Economie is meer dan het budget van een gezinnetje :lachu:

Kennelijk denk je zelf op microniveau (vond ik al langer), Taouanza is een van de velen die dit ervaart, zeg maar de meerderheid...

taouanza
09-04-04, 11:04
Geplaatst door Mattijs
Taouanza, het is allang duidelijk dat jij alleen op micro-niveau denkt, je eigen zakie.

Economie is meer dan het budget van een gezinnetje :lachu:

Ik weet niet of je het door hebt maar de hele wereld bestaat uit gezinnetjes.:rolleyes:

Mark
09-04-04, 11:04
Geplaatst door taouanza
In het verleden zijn ze inderdaad te makkelijk uitgekeerd. Maar nu wordt het te moeilijk.
Men kan wel in veel gevallen voorkomen dat mensen ziek worden en daar moet aan gewerkt worden.
Doordat in het verleden mensen te makkelijk een uitkering hebben gekregen wordt haast vergeten dat er mensen zijn die wel ziek zijn.
Je kan beter voorkomen dan genezen.

Mensen die onterecht die uitkeringen krijgen zijn juist degenen die uiteindelijk de oorzaak zijn dat de echte zieken te weinig krijgen.

Maar zoals ik al zei moet je ervoor waken dat je onder een bepaald niveau komt..... niet doorslaan naar de andere kant.

Ik ben er wel van overtuigd dat de bezuinigingen mogelijk eindelijk iets kunnen doen aan de slecht georganiseerde sociale instellingen waar teveel aan de strijkstok blijft hangen.

..zapper
09-04-04, 11:04
Geplaatst door Mark
Dus jij hebt in 3 jaar 100% inflatie gehad? Hmmm bel de kranten!

Waar koop jij je spulletjes?

Mark
09-04-04, 11:05
Geplaatst door taouanza
Dus jij hebt er niks van gemerkt dat alles wat een gulden was nu een euro is?

nee, mijn maandlasten zijn sinds 2001 niet met 100% gestegen.

de jouwe wel?

Mark
09-04-04, 11:06
Geplaatst door zapper
Waar koop jij je spulletjes?

Gewoon Ah en Ikea en op de lijnbaan :)

..zapper
09-04-04, 11:08
Geplaatst door Mark
Gewoon Ah en Ikea en op de lijnbaan :)

:( Ik ook? Ding jij af? Wil je mij dat ook leren? :D
Mijn maandlasten zijn sinds 2000 zo'n beetje geexplodeerd, m'n salaris is gelukkig goed meegegroeid, maar in verhouding tot andere valuta is Nederland inmiddels een reteduur land...

Mark
09-04-04, 11:10
Geplaatst door zapper
:( Ik ook? Ding jij af?

Ik zou niet durven, toch taouanza? :hihi:

taouanza
09-04-04, 11:13
Geplaatst door Mark
Ik zou niet durven, toch taouanza? :hihi:

Duh wat een vergelijking van niks.:rolleyes:

Mark
09-04-04, 11:15
Geplaatst door taouanza
Duh wat een vergelijking van niks.:rolleyes:

altijd blijven lachen ;)

Ik schat in dat mijn maandlasten misschien 15-20% gestegen zijn

taouanza
09-04-04, 11:15
Geplaatst door Mark
Mensen die onterecht die uitkeringen krijgen zijn juist degenen die uiteindelijk de oorzaak zijn dat de echte zieken te weinig krijgen.

Maar zoals ik al zei moet je ervoor waken dat je onder een bepaald niveau komt..... niet doorslaan naar de andere kant.

Ik ben er wel van overtuigd dat de bezuinigingen mogelijk eindelijk iets kunnen doen aan de slecht georganiseerde sociale instellingen waar teveel aan de strijkstok blijft hangen.

Maar daar schijnt Zalm juist geen moeite mee te hebben. Hij vind dat men maar zeurt als het gaat om salarissen van topfunctionarissen.

Er is groot verschill tussen bezuinigen en geldpompen maar de werkelijke oplossing is reorganisatie. Zoals Pimmetje ook voorstelde.

Mark
09-04-04, 11:17
Geplaatst door taouanza
Maar daar schijnt Zalm juist geen moeite mee te hebben. Hij vind dat men maar zeurt als het gaat om salarissen van topfunctionarissen.

Er is groot verschill tussen bezuinigen en geldpompen maar de werkelijke oplossing is reorganisatie. Zoals Pimmetje ook voorstelde.

Zalm houdt juist salarisstijgingen van ministers tegen....

Daar had Pim wel een punt, hoewel hij wel kon overdrijven en ik geen enkel vertrouwen erin heb dat hij het wel had kunnen oplossen.

taouanza
09-04-04, 11:17
Geplaatst door Mark
nee, mijn maandlasten zijn sinds 2001 niet met 100% gestegen.

de jouwe wel?

Nee maar de rest wel! :boos:

Mark
09-04-04, 11:19
Geplaatst door taouanza
Nee maar de rest wel! :boos:

welke rest? Inflatie is een 3tal jaar 4% geweest. Euro is hier gedeeltelijk de schuld van...

100% is gewoon totaal overdreven.....

taouanza
09-04-04, 11:20
Geplaatst door Mark
Zalm houdt juist salarisstijgingen van ministers tegen....




Das heel nobel van hem maar als het gaat om het bedrijfsleven vind hij dat men zeurt. Ik heb het zelf gezien.



Daar had Pim wel een punt, hoewel hij wel kon overdrijven en ik geen enkel vertrouwen erin heb dat hij het wel had kunnen oplossen.

Nee dat denk ook niet. Maar hij had wel een goeie punt.
Er zou bijvoorbeeld veel geld in het onderwijs worden gepompt en als ik mensen die voor de klas staan vraag of ze daar iets van gemerkt hebben antwoorden ze:Nee.

taouanza
09-04-04, 11:22
Geplaatst door Mark
welke rest? Inflatie is een 3tal jaar 4% geweest. Euro is hier gedeeltelijk de schuld van...

100% is gewoon totaal overdreven.....

Betaal jij mijn rekeningen?:moe:

En al die boeren en fruittelers die klaagden over de hoge prijzen die zijn nooit gekregen hebben voor hun waar. Dus in de tussenhandel is de prijs flink opgeschroefd.

Mark
09-04-04, 11:26
Geplaatst door taouanza
Das heel nobel van hem maar als het gaat om het bedrijfsleven vind hij dat men zeurt. Ik heb het zelf gezien.

Ik zou het niet weten, heb het niet gezien




Geplaatst door taouanza

Nee dat denk ook niet. Maar hij had wel een goeie punt.
Er zou bijvoorbeeld veel geld in het onderwijs worden gepompt en als ik mensen die voor de klas staan vraag of ze daar iets van gemerkt hebben antwoorden ze:Nee.

Hetzelfde geldt voor de ziekenhuizen kan ik je verklappen.

Mark
09-04-04, 11:31
Geplaatst door taouanza
Betaal jij mijn rekeningen?:moe:

En al die boeren en fruittelers die klaagden over de hoge prijzen die zijn nooit gekregen hebben voor hun waar. Dus in de tussenhandel is de prijs flink opgeschroefd.

De prijzen zijn toen eenmalig opgeschroefd, dat is duidelijk. Een hele stomme fout van de regering. dat resulteerde dus in die hoge inflatie van 4%.

Veel mensen DENKEN dat prijzen 100% gestegen zijn omdat zichtbare prijzen (eten, benzine) gestegen zijn terwijl de minder zichtbare kosten van het dagelijks leven niet zo hard gestegen zijn.

taouanza
09-04-04, 11:32
Geplaatst door Mark
Ik zou het niet weten, heb het niet gezien





Hetzelfde geldt voor de ziekenhuizen kan ik je verklappen.

En als er wordt bezuinigd wie denk je dat zal merken?
De directeuren?

taouanza
09-04-04, 11:34
Geplaatst door Mark
De prijzen zijn toen eenmalig opgeschroefd, dat is duidelijk. Een hele stomme fout van de regering. dat resulteerde dus in die hoge inflatie van 4%.

Veel mensen DENKEN dat prijzen 100% gestegen zijn omdat zichtbare prijzen (eten, benzine) gestegen zijn terwijl de minder zichtbare kosten van het dagelijks leven niet zo hard gestegen zijn.


Maar het komt er op neer dat het leven stukken duurder is geworden.
En het ook geen wonderen voor de economie heeft gedaan.

Mark
09-04-04, 11:42
Geplaatst door taouanza
En als er wordt bezuinigd wie denk je dat zal merken?
De directeuren?

Nee, maar dat is meer een psychologische klap in het gezicht van de werknemer die op de 0-lijn zit. Als je naar de totale financien kijkt zal bezuinigen op die ene directeur in het niet vallen bij het bezuinigen op 10.000 werknemers.

Mattijs
09-04-04, 11:43
Misschien moet je wat erbij gaam werken Taouanza?

Mark
09-04-04, 11:44
Geplaatst door taouanza
Maar het komt er op neer dat het leven stukken duurder is geworden.
En het ook geen wonderen voor de economie heeft gedaan.

Het is duurder geworden en de salarissen zijn ook egstegen. De komende jaren zal de inflatie een stuk lager zijn (nu 1.1%) maar zullen de salarissen ook minder hard stijgen.

Op de korte termijn heeft het de toen over verhitte economie nog verder over verhit. Op de lange termijn geloof ik wel dat een economisch blok met 1 munteenheid de financiele kracht van de EU (en dus de EU landen) zal versterken.

Bommel Ding
09-04-04, 11:46
Geplaatst door Mattijs
Misschien moet je wat erbij gaam werken Taouanza?
Inderdaad, in plaats van de hele op dit prikbord te hangen en klagen kan ze ook haar handjes eens laten wapperen en geld verdienen.

..zapper
09-04-04, 11:47
Geplaatst door Mark
De prijzen zijn toen eenmalig opgeschroefd, dat is duidelijk. Een hele stomme fout van de regering. dat resulteerde dus in die hoge inflatie van 4%.

Veel mensen DENKEN dat prijzen 100% gestegen zijn omdat zichtbare prijzen (eten, benzine) gestegen zijn terwijl de minder zichtbare kosten van het dagelijks leven niet zo hard gestegen zijn.

Het komt erop neer dat de verzekeringen, woningen, de producten met accijnzen (oa benzine en sigaretten), infrastructurele producten (gas water licht ed), duurzame inrichting (lampen ed) en uitgaan allemaal zwaar duurder zijn geworden. Levensmiddelen zijn minder hard gestegen, maar dat is slechts een schijntje van mijn maandlasten. Daarnaast is de dekking van verzekeringen afgenomen waardoor ik daar ook mijn lasten heb zien stijgen...

Mark
09-04-04, 11:50
Geplaatst door zapper
Het komt erop neer dat de verzekeringen, woningen, de producten met accijnzen (oa benzine en sigaretten), infrastructurele producten (gas water licht ed), duurzame inrichting (lampen ed) en uitgaan allemaal zwaar duurder zijn geworden. Levensmiddelen zijn minder hard gestegen, maar dat is slechts een schijntje van mijn maandlasten. Daarnaast is de dekking van verzekeringen afgenomen waardoor ik daar ook mijn lasten heb zien stijgen...

Mijn spaarhypotheek is 30 jaar lang maandelijks hetzelfde bedrag, laat die inflatie maar komen :D

taouanza
09-04-04, 11:51
Geplaatst door Bommel Ding
Inderdaad, in plaats van de hele op dit prikbord te hangen en klagen kan ze ook haar handjes eens laten wapperen en geld verdienen.

Mijn privesituatie gaat je geen reet aan!

Bommel Ding
09-04-04, 12:20
Geplaatst door taouanza
Mijn privesituatie gaat je geen reet aan!
Dan moet je het zelf ook niet constant over prive zaken hebben.

taouanza
09-04-04, 12:25
Geplaatst door Bommel Ding
Dan moet je het zelf ook niet constant over prive zaken hebben.

Tuurlijk de bezuinigingen gaan alleen maar mee mij aan?
Of heb je zo'n last van mijn aankonding van mijn bibliotheekbezoek?:rolleyes:

Bommel Ding
09-04-04, 12:27
Geplaatst door taouanza
Tuurlijk de bezuinigingen gaan alleen maar mee mij aan?
Of heb je zo'n last van mijn aankonding van mijn bibliotheekbezoek?:rolleyes:
Ik heb er geen last van, maar als je het zelf zo vaak over privezaken hebt moet je niet gaan zanikken als andere mensen dit ook eens doen.

taouanza
09-04-04, 12:43
Geplaatst door Bommel Ding
Ik heb er geen last van, maar als je het zelf zo vaak over privezaken hebt moet je niet gaan zanikken als andere mensen dit ook eens doen.

Betaal jij mijn rekeningen?

Bommel Ding
09-04-04, 12:45
Geplaatst door taouanza
Betaal jij mijn rekeningen?
Als jij de mijne betaalt wil ik dat graag doen!

lennart
09-04-04, 12:47
Geplaatst door Mark
Nederland geeft gewoon meer uit dan het heeft en dat kan natuurlijk niet. Terecht dat er bezuinigd wordt.

Die hoofddoekjes is een verhaal apart.

Als je echt wilt bezuinigen moet je dat doen op de dag dat juliana overlijdt.

Nouja.. Taouanza heeft natuurlijk wel een beetje gelijk, dit soort discussies komen altijd opzetten wanneer er slecht financieel nieuws is.

Ook opvallend trouwens dat net gisteren er weer een raport uit komt dat de lonen van ministers met 30% omhoog moeten. Dus Zalm kon weer eens grootmoedig zeggen dat er in een tijd van bezuinigingen natuurlijk geen plaats is voor loonsverhogingen. Het enige wat ik mij afvroeg over het raport is waarom ze er geen 50% van hebben gemaakt. :rolleyes:

Mark
09-04-04, 12:48
Geplaatst door lennart
Nouja.. Taouanza heeft natuurlijk wel een beetje gelijk, dit soort discussies komen altijd opzetten wanneer er slecht financieel nieuws is.


Is dat zo? Naar mijn weten is de hele verrechtsing van Nederland begonnen toen het nog goed ging met de economie.

lennart
09-04-04, 12:50
Geplaatst door Mark
Mijn spaarhypotheek is 30 jaar lang maandelijks hetzelfde bedrag, laat die inflatie maar komen :D

Het probleem is dat de deflatie jouw salaris omlaag zal doen gaan. Ondertussen gaan de prijzen van energie natuurlijk wel stijgen.

lennart
09-04-04, 12:53
Geplaatst door Mark
Is dat zo? Naar mijn weten is de hele verrechtsing van Nederland begonnen toen het nog goed ging met de economie.

Zover ik weet kwam Fortuyn opzetten in eind 2001, begin 2002... toen begon de financiele situatie dramatisch te keren. Ik ben het overigens er niet mee eens dat de economie goed ging aan het einde van de jaren negentig. Het was veel gebakken lucht economie, waardoor er meer belastingen binnenkwamen, maar er was maar weinig structureels aan die economische opleving.

Mark
09-04-04, 12:57
Geplaatst door lennart
Zover ik weet kwam Fortuyn opzetten in eind 2001, begin 2002... toen begon de financiele situatie dramatisch te keren. Ik ben het overigens er niet mee eens dat de economie goed ging aan het einde van de jaren negentig. Het was veel gebakken lucht economie, waardoor er meer belastingen binnenkwamen, maar er was maar weinig structureels aan die economische opleving.

Volgens mij waanden de meeste mensen zich nog in de economische hemel toen. Dat het gebakken lucht was is vooral achteraf goed te zeggen maar was toen niet goed bekend.... zeker niet bij de massa's die zogenaamd afleidingsmaneouvres voor hun kiezen krijgen bij slecht economisch nieuws.

Mark
09-04-04, 12:58
Geplaatst door lennart
Het probleem is dat de deflatie jouw salaris omlaag zal doen gaan. Ondertussen gaan de prijzen van energie natuurlijk wel stijgen.

Deflatie hebben we nog niet... en die energieprijzen heb je ook bij een huurhuis.

Mattijs
09-04-04, 19:13
Taouanza klaagt graag over alles wat er in Nederland gebeurt, dus ook over haar tekort aan geld. Maar nogmaals meid, ga wat bijverdienen.

taouanza
09-04-04, 20:45
Geplaatst door Mattijs
Taouanza klaagt graag over alles wat er in Nederland gebeurt, dus ook over haar tekort aan geld. Maar nogmaals meid, ga wat bijverdienen.

:slapen:

Mattijs
10-04-04, 00:30
Is het je verboden te gaan werken om wat bij te verdienen?

Tomas
10-04-04, 00:48
Geplaatst door Mattijs
Is het je verboden te gaan werken om wat bij te verdienen?

Flikker toch op man met je gezeik. Boere hufter.

Orakel
10-04-04, 03:12
Geplaatst door Tomas
Flikker toch op man met je gezeik. Boere hufter.

:fplet:

Goodnight
10-04-04, 14:47
Geplaatst door Bommel Ding
Ik geloof dat enkel de mohamedanen zich zo druk maken om Hirsi Ali

wat zijn mohamedanen? :vreemd:

Mattijs
10-04-04, 16:16
Mensen die Mohamed als groot inspirator zien van hun leven en religie. Ook al willen moslims liever niet zo genoemd worden, dan valt niet te ontkennen dat die profeet het lichtend voorbeeld binnen de islam was, waar veel om draait.

Het feit alleen al dat je kan zeggen af te stammen in de verte van Mohammed de profeet geeft je aanzien binnen de islamitische wereld.

Goodnight
10-04-04, 21:01
Geplaatst door Mattijs
Mensen die Mohamed als groot inspirator zien van hun leven en religie. Ook al willen moslims liever niet zo genoemd worden, dan valt niet te ontkennen dat die profeet het lichtend voorbeeld binnen de islam was, waar veel om draait.

Het feit alleen al dat je kan zeggen af te stammen in de verte van Mohammed de profeet geeft je aanzien binnen de islamitische wereld.

Mohamedanen bestaan niet, wel moslims of islamieten.

De Profeet vrede zij met hem was het lichtend voorbeeld idd,logisch want het was niet voor niets een boodschapper van Allah, een uiteverkorene, maar we geloven in Allah niet in Mohammed als onze Schepper, de Islam niet in het Mohammedaanse.

De term slaat dus nergens op en is volgens mij van eeuwen terug toen men pas in aanraking kwam met Moslims.

tegenwoordig spreken we gewoon van moslims dus en niet van mohammedanen.....

Mattijs
10-04-04, 23:29
Mohamedanen bestaan niet, wel moslims of islamieten.

Zei ik toch al dat je dat zou zeggen! :knipoog:

Goodnight
10-04-04, 23:40
Geplaatst door Mattijs
Zei ik toch al dat je dat zou zeggen! :knipoog:

Je hebt een gave me jong, je kan de toekomst voorspellen.


Het is moslims en niet mohamedanen.....

Maar voor jou gemoedsrust mag je er van maken wat je wil.....

Mattijs
10-04-04, 23:46
:koppel: :engel: