PDA

Bekijk Volledige Versie : Al-Sadr in hongerstaking tegen bloedvergieten



barfly
09-04-04, 15:37
KUFA (ANP/RTR) - De radicale sjiitische leider Muqtada al-Sadr is
in hongerstaking gegaan om te protesteren tegen het Amerikaanse
bloedvergieten in Irak. Dat heeft een van zijn naaste medewerkers
vrijdag meegedeeld.

Euhm, daar zullen de Amerikanen wel van onder de indruk zijn :rolleyes:

Mattijs
09-04-04, 18:04
De radicale sjiitische leider Muqtada al-Sadr is
in hongerstaking gegaan om te protesteren tegen het Amerikaanse
bloedvergieten in Irak

Dat hij lang moge hongeren!

Rabi'ah.
09-04-04, 20:01
Geplaatst door Mattijs
Dat hij lang moge hongeren!

Dat jij moge krijgen wat je een ander toewenst. :)

Groetjes,

Rabiah.

P.S.

:moe:

Abelone
09-04-04, 20:17
Muq probeert de Gandhi uit te hangen. Jammer alleen dat Gandhi's maag rammelde voor alle betrokken partijen.

Ik zie het theater al helemaal voor me. Een visagist die De Grote Muq wat extra bleekjes schminkt met wat dramatische walletjes onder de ogen. Steeks zwakker heft hij de armen, steeds lomer wordt zijn stem.
En zijn aanhang gaat met de dag harder te keer om het leed van hun grote inspirator.

[DOEK]

Mattijs
09-04-04, 20:59
Dat jij moge krijgen wat je een ander toewenst.

Ik wens die man iets toe wat hij zelf wil? Of zou hij het voor de 'bühne' doen? Alleen als er mensen in de buurt zijn?
Laat hem doen als Ghandi, precies, en dan echt voor vrede tussen alle groepen.

barfly
09-04-04, 21:03
Ik vind de reacties hier niet echt opwindend kan er ietsje meer inspiratie in? :moe:

Abelone
09-04-04, 21:07
Vind je het gek. We hebben net allemaal gegeten.

barfly
09-04-04, 21:22
Geplaatst door Abelone
Vind je het gek. We hebben net allemaal gegeten.

Wat heb je gegeten?

Abelone
09-04-04, 21:30
Geplaatst door barfly
Wat heb je gegeten?
Ik zie dat je een serieuze poging doet het niveau van deze thread wat op te stuwen.

Vooruit. Zalmforel met basilicum en risotto met geitenkaas.
Blauwe kaas met druiven en port toe.

Ik hoop dat Muqtada meeleest.

barfly
09-04-04, 21:34
Geplaatst door Abelone
Ik zie dat je een serieuze poging doet het niveau van deze thread wat op te stuwen.

Vooruit. Zalmforel met basilicum en risotto met geitenkaas.
Blauwe kaas met druiven en port toe.

Ik hoop dat Muqtada meeleest.

Dat ziet er lekker uit, behalve de risotto daar heb ik slechte herinneringen aan.

Btw wie is Muqtada? :p

PS, als ik 33 was en dan al lekker Bush een beetje serieus kon beledigen dan zou ik het graag doen :)

Simon
09-04-04, 21:36
Geplaatst door barfly
KUFA (ANP/RTR) - De radicale sjiitische leider Muqtada al-Sadr is
in hongerstaking gegaan om te protesteren tegen het Amerikaanse
bloedvergieten in Irak. Dat heeft een van zijn naaste medewerkers
vrijdag meegedeeld.

Euhm, daar zullen de Amerikanen wel van onder de indruk zijn :rolleyes:

Nogal hypocriet voor iemand die sjiietische leiders heeft laten vermoorden en zelf dit geweld ontketend heeft.

Abelone
09-04-04, 21:40
Geplaatst door barfly


Btw wie is Muqtada?
De naam van een nieuwe dieetmethode uit Irak. Het schijnt revolutionair te werken.

barfly
09-04-04, 21:41
Geplaatst door Simon
Nogal hypocriet voor iemand die sjiietische leiders heeft laten vermoorden en zelf dit geweld ontketend heeft.

Toch is het opvallend dat ie over zo'n 10.000 man militia kan beschikken louter omdat ie uit een invloedrijke (religieuse) familie komt.

Abelone
09-04-04, 21:42
Geplaatst door barfly
Toch is het opvallend dat ie over zo'n 10.000 man militia kan beschikken louter omdat ie uit een invloedrijke (religieuse) familie komt.
Heb je het niveau van zijn aanhang al gezien?
Straatarm en het verstand van een bloemkool.
Opeens kunnen ze ook big boy wezen. Kunst.

barfly
09-04-04, 21:47
Geplaatst door Abelone
Heb je het niveau van zijn aanhang al gezien?
Straatarm en het verstand van een bloemkool.
Opeens kunnen ze ook big boy wezen. Kunst.

Correct, maar dat is tevens het probleem. Al die sloebers hebben minstens een Kalashnikov en kunnen ermee schieten. Geen opleiding inderdaad, maar niet per definitie dom. Wel religieus geindoctrineerd en sociaal. Ik vraag me af of Iran erachter zit :)

Abelone
09-04-04, 21:49
Geplaatst door barfly
Correct, maar dat is tevens het probleem. Al die sloebers hebben minstens een Kalashnikov en kunnen ermee schieten. Geen opleiding inderdaad, maar niet per definitie dom. Wel religieus geindoctrineerd en sociaal. Ik vraag me af of Iran erachter zit :)
Wel dom. Als iemand met een baard ze vertelt om de horlepijp te dansen, doen ze dat ook.

barfly
09-04-04, 21:51
Geplaatst door Abelone
Wel dom. Als iemand met een baard ze vertelt om de horlepijp te dansen, doen ze dat ook.

Ja das waar dat hebben we hier in Nederland ook gezien met die kale nicht.

Abelone
09-04-04, 21:55
Geplaatst door barfly
Ja das waar dat hebben we hier in Nederland ook gezien met die kale nicht.
Ik miste daarbij alleen de kalishnikovs op de plaatjes. Photoshop?

barfly
09-04-04, 21:57
Geplaatst door Abelone
Ik miste daarbij alleen de kalishnikovs op de plaatjes. Photoshop?

Wat heeft Photoshop ermee te maken? Het ging toch om de massa hysterie of niet?

Abelone
09-04-04, 21:59
Geplaatst door barfly
Wat heeft Photoshop ermee te maken? Het ging toch om de massa hysterie of niet?
Massahysterie boeit me weinig. Pas als ze gewapend zijn.

Simon
09-04-04, 22:00
Geplaatst door barfly
Toch is het opvallend dat ie over zo'n 10.000 man militia kan beschikken louter omdat ie uit een invloedrijke (religieuse) familie komt.

Gezien de stomme fouten die de amerikanen gemaakt hebben verbaasd mij dat niet echt. Er zijn ook gematigde Iraki's die heel blij zijn dat Saddam verdreven is die na enkele maanden helemaal genoeg hadden van die amerikanen gezien hun optreden. Zoals ik een amerikaan vorige week op TV hoorde zeggen: "Wij willen overal ons model opleggen. Dat is niet goed".

sjo
09-04-04, 22:45
Geplaatst door Simon
Gezien de stomme fouten die de amerikanen gemaakt hebben verbaasd mij dat niet echt. Er zijn ook gematigde Iraki's die heel blij zijn dat Saddam verdreven is die na enkele maanden helemaal genoeg hadden van die amerikanen gezien hun optreden. Zoals ik een amerikaan vorige week op TV hoorde zeggen: "Wij willen overal ons model opleggen. Dat is niet goed".

Wist hij ook nog een beter model te bedenken ? Het Iraakse model misschien ?

groeten
sjo

Marsipulami
10-04-04, 00:28
Geplaatst door barfly
Ik vind de reacties hier niet echt opwindend kan er ietsje meer inspiratie in? :moe:

(passage uit de film ‘Gandhi’)

Tijdens één van de hongerstakingen van Mohandas K. Gandhi., toen deze wilde vasten tot de dood omdat hij zich schuldig voelde omwille van de waanzin van haat en geweld tussen moslims en hindoe’s in India in 1947, kwam er een hindoe naar hem toe.

Hij gooide een stuk brood aan de voeten van Gandhi en schreeuwde: ‘Hier eet…eet…Ik ga naar de hel; maar niet met jouw dood op mijn geweten.’

Gandhi zei: ‘Alleen God beslist wie naar de hel gaat.’

De hindoe zei: ‘Ik heb een kind vermoord, een moslim kind…ik smakte zijn hoofd tegen de muur tot het stierf..’

Gandhi vroeg: ‘Waarom ?’.

Hij zei: ‘Zij hebben mijn zoon vermoord….mijn kleine jongen…de moslims hebben mijn geliefd kind vermoord.’

Gandhi zei: ‘Ik weet een uitweg uit de hel... Zoek een kind, een moslim kind, waarvan de moeder en de vader vermoord werden door hindoe’s, een kleine jongen, net zoals je eigen kind. Zorg voor deze jongen en voedt hem op als was het je eigen kind. Alleen wees er zeker van dat het een moslim is en dat je hem zal opvoeden als een moslim.’

De man zakte door zijn knieën en begon te wenen...

Bron: Marsipulami's PC-archief

TonH
10-04-04, 00:53
Geplaatst door Marsipulami
(passage uit de film ‘Gandhi’)

Tijdens één van de hongerstakingen van Mohandas K. Gandhi., toen deze wilde vasten tot de dood omdat hij zich schuldig voelde omwille van de waanzin van haat en geweld tussen moslims en hindoe’s in India in 1947, kwam er een hindoe naar hem toe.

Hij gooide een stuk brood aan de voeten van Gandhi en schreeuwde: ‘Hier eet…eet…Ik ga naar de hel; maar niet met jouw dood op mijn geweten.’

Gandhi zei: ‘Alleen God beslist wie naar de hel gaat.’

De hindoe zei: ‘Ik heb een kind vermoord, een moslim kind…ik smakte zijn hoofd tegen de muur tot het stierf..’

Gandhi vroeg: ‘Waarom ?’.

Hij zei: ‘Zij hebben mijn zoon vermoord….mijn kleine jongen…de moslims hebben mijn geliefd kind vermoord.’

Gandhi zei: ‘Ik weet een uitweg uit de hel... Zoek een kind, een moslim kind, waarvan de moeder en de vader vermoord werden door hindoe’s, een kleine jongen, net zoals je eigen kind. Zorg voor deze jongen en voedt hem op als was het je eigen kind. Alleen wees er zeker van dat het een moslim is en dat je hem zal opvoeden als een moslim.’

De man zakte door zijn knieën en begon te wenen...

Bron: Marsipulami's PC-archief

Goed archief :duim: en mooie gedachte voor stille zaterdag.

Simon
10-04-04, 09:06
Geplaatst door sjo
Wist hij ook nog een beter model te bedenken ? Het Iraakse model misschien ?

groeten
sjo

Al-Sadr? Nou die wil in ieder geval dat de amerikanen direct vertrekken (hetgeen mij overigens ook niet de oplossing lijkt) en hij schijnt veel geld te hebben dat hem ook wel populair maakt omdat hij humanitaire hulpprogramma's financiert. Volgens mij zou na het vertrek van de VS (als dat te snel zou plaatsvinden) een burgeroorlog ontstaan.

Echter ik vind best dat de Irakezen een punt hebben als ze vinden dat de USA te veel hun wil opleggen. Het is hun land niet. Ik kan mij voorstellen dat ze er zorg voor willen dragen dat nu alle bevolkingsgroepen in het bestuur vertegenwoordigd raken maar verder moet ze zich natuurlijk bescheiden opstellen.

Goodnight
10-04-04, 10:33
Geplaatst door TonH
Goed archief :duim: en mooie gedachte voor stille zaterdag.

helemaal mee eens!

:duim:

Joesoef
10-04-04, 10:46
Geplaatst door Marsipulami
(passage uit de film ‘Gandhi’)


Bron: Marsipulami's PC-archief

http://www.tbreak.com/forums/images/smilies/tear.gif

000NobelPrizes
10-04-04, 11:22
Gandhi's hongerstaking was ook effectiever. Hij was een stuk fragieler dan deze Muqtada, die voorlopig wel vooruit kan met zijn naturel voorraad extra kilootjes.

DEMOcraat
10-04-04, 14:54
Geplaatst door Abelone
Heb je het niveau van zijn aanhang al gezien?
Straatarm en het verstand van een bloemkool.
Opeens kunnen ze ook big boy wezen. Kunst.

verstand van een bloemkool ????het feit dat ze daar geen bloemkool kennen en in nederland wel zegt genoeg over hun en jouw verstand..

Mattijs
10-04-04, 15:10
Zoals hierboven al gezegd, deze al Sadr krijgt pas echt gezag zoals Ghandi als hij broodmager op een matje ergens op straat gaat liggen.
Voor het echter zover is kan hij nog een eind doorhongeren.

Voorlopig is hij qua postuur het evenbeeld van Sharon :lekpuh:

barfly
10-04-04, 16:40
Geplaatst door DEMOcraat
verstand van een bloemkool ????het feit dat ze daar geen bloemkool kennen en in nederland wel zegt genoeg over hun en jouw verstand..

Ik zou iets genuanceerder willen zijn. Het feit dat ze Bloemkool niet kennen is hun onwetendheid, dat Nederlanders het opeten ook. :D

barfly
10-04-04, 21:41
Geplaatst door Marsipulami
(passage uit de film ‘Gandhi’)

Tijdens één van de hongerstakingen van Mohandas K. Gandhi., toen deze wilde vasten tot de dood omdat hij zich schuldig voelde omwille van de waanzin van haat en geweld tussen moslims en hindoe’s in India in 1947, kwam er een hindoe naar hem toe.

Hij gooide een stuk brood aan de voeten van Gandhi en schreeuwde: ‘Hier eet…eet…Ik ga naar de hel; maar niet met jouw dood op mijn geweten.’

Gandhi zei: ‘Alleen God beslist wie naar de hel gaat.’

De hindoe zei: ‘Ik heb een kind vermoord, een moslim kind…ik smakte zijn hoofd tegen de muur tot het stierf..’

Gandhi vroeg: ‘Waarom ?’.

Hij zei: ‘Zij hebben mijn zoon vermoord….mijn kleine jongen…de moslims hebben mijn geliefd kind vermoord.’

Gandhi zei: ‘Ik weet een uitweg uit de hel... Zoek een kind, een moslim kind, waarvan de moeder en de vader vermoord werden door hindoe’s, een kleine jongen, net zoals je eigen kind. Zorg voor deze jongen en voedt hem op als was het je eigen kind. Alleen wees er zeker van dat het een moslim is en dat je hem zal opvoeden als een moslim.’

De man zakte door zijn knieën en begon te wenen...

Bron: Marsipulami's PC-archief

Goed stuk! Ik zou willen dat de wereld meer van dit soort mensen had :duim:

Marsipulami
10-04-04, 22:35
Geplaatst door barfly
Goed stuk! Ik zou willen dat de wereld meer van dit soort mensen had :duim:

Nog meer ? Eén miljard katholieken op de wereld is al wel genoeg ;) .

barfly
10-04-04, 22:38
Geplaatst door Marsipulami
Nog meer ? Eén miljard katholieken op de wereld is al wel genoeg ;) .

Tja, 't is dat ik katholiek ben... verveeld