PDA

Bekijk Volledige Versie : Bin laden duikt op in zwolle



S@deeQ
09-04-04, 17:23
Zwolle poetst Bin-Laden zo snel mogelijk weg
door Janine Stougie

9 APRIL 2004 - ZWOLLE - De gemeente Zwolle wil de in de stad opgedoken beeltenissen van de islamitische terreurleider Osama bin Laden zo snel mogelijk weg hebben.

http://www.destentor.nl/gfx/gfx_nieuw/kranten/STN/artikelvisuals/2100229-230148-groot.jpg


(Foto Tom van Dijke)


‘We hebben Rijkswaterstaat ingelicht, want het zijn hun pilaren‘, aldus een gemeentewoordvoerder. ‘Ze hebben beloofd met spoed de shockerende graffiti te verwijderen. Net zoals wij dat doen bij grafitti met beledigende of racistische teksten. Normale grafitti wordt tijdens het periodiek onderhoud verwijderd. Maar dit soort dingen kun je niet te lang tolereren.‘

Voor zo ver bekend zijn de beeltenissen op twee plekken aangebracht. Wie er achter de graffiti zit is nog volstrekt onduidelijk. Zwolle staat niet bekend als stad waar radicale moslims zich ophouden. Toch is het niet zomaar een actie, want de twee portretten zijn met een sjabloon aangebracht. Een sjabloon, dat een onschuldige knutselaar niet zomaar in elkaar zet. Bovendien vertonen de twee exact gelijke beeltenissen veel overeenkomsten met de Bin-Ladenportretten die je geregeld op televisie in landen met aanhangers van de terroristenleider ziet.

Hoewel ongerust willen de gemeente en politie er niet te veel woorden aan vuil maken. Over de angst dat de beeltenis van Osama bin Laden binnenkort op meer plekken in de stad te zien zal zijn willen ze zich nog niet uitlaten. ‘Eerst dat spul weg. En dan kijken we wel verder. Nu is het alleen maar heel vervelend. Mocht het portret binnenkort op meer plaatsen opduiken dan gaan we ons er verder over buigen‘, aldus de gemeentewoordvoerder. Hoe justitie omgaat met de daders wil het Openbaar Ministerie niets over zeggen. Normaal gesproken staat er op het aanbrengen van graffiti, wat volgens justitie gelijk staat aan vernieling, maximaal twee jaar gevangenisstraf of een boete van 11.250 euro. Of dat ook geldt in het geval van shockerende portretten zoals de beeltenis van de man die door het Westen als massamoordenaar wordt gezien, kan de woordvoerder van het OM niet zeggen.‘Er zijn ons geen eerdere gevallen bekend. Dus geen flauw idee hoe we hiermee om moeten gaan.‘



:haha:

TFOE
09-04-04, 19:16
Geplaatst door S@deeQ
maximaal twee jaar gevangenisstraf of een boete van 11.250 euro.

:schok: ZOVEEEEEEEEL?????!!!!!!!!................... :maf:

mark61
09-04-04, 19:36
Vin het wel wat hebben van Che Guevara. Versie 2001 dan. Mis alleen die ster op zn baret. En de halve maan natuurlijk.

elke malloot kan een sjabloon maken

TFOE
09-04-04, 19:43
Geplaatst door mark61
Vin het wel wat hebben van Che Guevara. Versie 2001 dan. Mis alleen die ster op zn baret. En de halve maan natuurlijk.

elke malloot kan een sjabloon maken


http://newformulah.fol.nl/visuals/cheladen.gif

mark61
09-04-04, 19:49
Geplaatst door TFOE
http://newformulah.fol.nl/visuals/cheladen.gif

Oei, een halve maan wordt swoosh. Is Nike een dekmantel of wordt de marketing van al-Qa`ida nu serieus ter hand genomen?

TFOE
09-04-04, 19:53
Geplaatst door mark61
Oei, een halve maan wordt swoosh. Is Nike een dekmantel of wordt de marketing van al-Qa`ida nu serieus ter hand genomen?


Alkaida levert goedkope arbeiders om die schoenen te maken en daarvoor in ruil schenkt Nike hun gympen. Die terroristen moeten na zo'n aanslag snel kunnen weg sprinten.........

mark61
09-04-04, 19:56
Geplaatst door TFOE
Alkaida levert goedkope arbeiders om die schoenen te maken en daarvoor in ruil schenkt Nike hun gympen. Die terroristen moeten na zo'n aanslag snel kunnen weg sprinten.........

Ow nou begrijp ik m. Sponsoring dus.

TFOE
09-04-04, 20:05
Geplaatst door mark61
Ow nou begrijp ik m. Sponsoring dus.

:cola: Ja waarom ook niet.......Als multinational moet je zo af en toe je horizon verbreden.......en n terreurgroepering steunen heeft iets exotisch......

Abelone
09-04-04, 20:12
Slapers. Nike is Grieks voor 'Overwinning'.
Stom toeval, want je had net zo goed het embleem van McDonald's op die pet kunnen plakken.

TFOE
09-04-04, 20:18
Geplaatst door Abelone
Slapers. Nike is Grieks voor 'Overwinning'.
Stom toeval, want je had net zo goed het embleem van McDonald's op die pet kunnen plakken.

:aftel: En McDonalds's is empirealistisch-zionitische-kruisvaarders-Engels voor "Overwinning"......

Abelone
09-04-04, 20:20
Geplaatst door TFOE
:aftel: En McDonalds's is empirealistisch-zionitische-kruisvaarders-Engels voor "Overwinning"......
Kruisvaarders...

Kan iemand speciaal voor dit woord een fraaie K ontwerpen zoals de monniken indertijd in de middeleeuwen, met al die priegels eromheen en zo?

Dawud
09-04-04, 20:37
Geplaatst door Abelone
Kruisvaarders...

Kan iemand speciaal voor dit woord een fraaie K ontwerpen zoals de monniken indertijd in de middeleeuwen, met al die priegels eromheen en zo?

En dan verplicht op laten borduren?

Wat is dit weer een idiote discussie hier, niet?

Abelone
09-04-04, 20:40
Geplaatst door Dawud
En dan verplicht op laten borduren?

Wat is dit weer een idiote discussie hier, niet?
Bij mij komt elke keer het predikaat 'idioot' bovendrijven zodra ik Kruisvaarder hoor.
Die kende ik voorheen alleen uit strips, vandaar. En uit de geschiedenisboekjes.
Ze zouden entreegeld moeten vragen voor die tijdreizen.

TFOE
09-04-04, 20:41
Geplaatst door Abelone
Kruisvaarders...

Kan iemand speciaal voor dit woord een fraaie K ontwerpen zoals de monniken indertijd in de middeleeuwen, met al die priegels eromheen en zo?

:o Tis n beetje over the top.........maar hier moeten we het voorlopig mee doen:

http://www.psymon.com/initials/franck/franck-k.gif

Abelone
09-04-04, 20:46
Met wat goede wil is er wel ergens een K uit te distilleren.
Ik dacht even dat het een van die plaatjes was waar je aandachtig naar moest loeren, en dan komt er opeens een verrot lijk met een gil tegen je scherm aangesprongen. Vreselijk is dat.

TFOE
09-04-04, 20:52
Geplaatst door Abelone
Met wat goede wil is er wel ergens een K uit te distilleren.
Ik dacht even dat het een van die plaatjes was waar je aandachtig naar moest loeren, en dan komt er opeens een verrot lijk met een gil tegen je scherm aangesprongen. Vreselijk is dat.

:wat?!: Plaatjes waarbij er plotseling een verrot lijk tegen je beeldscherm aanvliegt??

:roker: Jij hebt LSD van top kwaliteit...........Wauw!

Abelone
09-04-04, 20:55
Geplaatst door TFOE
:wat?!: Plaatjes waarbij er plotseling een verrot lijk tegen je beeldscherm aanvliegt??

:roker: Jij hebt LSD van top kwaliteit...........Wauw!

Valt wel mee: ik stink gewoon erg makkelijk in dat soort ongein.
Een uur later zit ik nog te hijgen van de schrik.

TFOE
09-04-04, 21:06
Geplaatst door Abelone
Valt wel mee: ik stink gewoon erg makkelijk in dat soort ongein.
Een uur later zit ik nog te hijgen van de schrik.

:rolleyes: Het is maar een letter K...........meer niet. Er zit hoogstens een verborgen boodschap in geheimtaal in verwerkt maar verotte lijken zul je er niet in vinden.............
:student: Vrede met Goede Vrijdag

Abelone
09-04-04, 21:09
Geplaatst door TFOE
:rolleyes: Het is maar een letter K...........meer niet. Er zit hoogstens een verborgen boodschap in geheimtaal in verwerkt maar verotte lijken zul je er niet in vinden.............
:student: Vrede met Goede Vrijdag

Peace to you too, bro.


En een K kan best eng zijn.