PDA

Bekijk Volledige Versie : Van Aartsen: Balkenende mist daadkracht



Waterval
10-04-04, 08:30
Van Aartsen: Balkenende mist daadkracht

Uitgegeven: 10 april 2004 09:09
Laatst gewijzigd: 10 april 2004 09:10

DEN HAAG - Premier Balkenende ontbeert kracht. Hij zou meer moeten doorpakken, stelt VVD-fractieleider Van Aartsen zaterdag in het Algemeen Dagblad. "Hij heeft het wel in zich, maar het komt er niet uit."

De VVD-leider suggereert dat Balkenende onvoldoende tot zijn recht komt als premier omdat hij zich teveel laat afremmen door de linkervleugel in het CDA. Volgens de liberale voorman zou de minister-president zich meer moeten laten leiden door de rechtse kiezers, en een voorbeeld moeten nemen aan minister Verdonk (Vreemdelingenzaken en Integratie). Die is volgens Van Aartsen van "de afdeling doorzetten".

Ook verwacht Balkenende volgens Van Aartsen ten onrechte veel steun voor "zijn abstracte verhalen over waarden en normen." "Dat is zó vaag, daar haken mensen af."

Van Aartsen zou er niet rouwig om zijn als de afschaffing van de onroerend zaak belasting (ozb) niet doorgaat, ook al was dit bij de afgelopen verkiezingen een van de belangrijkste VVD-thema's. "Ach, de liberale kiezer heeft niets met de ozb. Het kan hem waarschijnlijk niets schelen of de VVD die verkiezingsbelofte wel of niet nakomt."

De VVD-voorman wacht nog op excuses van minister Donner (Justitie). Die had vorige maand tijdens een debat over terrorisme in de richting van VVD'er Wilders gezegd dat als die een godsdienstoorlog wil voeren, hij dat zonder de bewindsman moest doen. Wilders nam die opmerking serieuzer dan de minister dat zelf deed en eiste excuses. Van Aartsen verwacht die de komende week, en wel publiekelijk.
nu.nl


Het stijgt ze allemaal een beetje naar het hoofd, daar bij de VVD...

Tomas
10-04-04, 11:54
Geplaatst door Waterval

Het stijgt ze allemaal een beetje naar het hoofd, daar bij de VVD...

Met Balkenende als minister-president vind ik dat ook niet vreemd. Ik denk dat onderhand iedereen bij zichzelf denkt dat ie nederland kan runnen.

arnd
10-04-04, 12:27
Geplaatst door Tomas
Met Balkenende als minister-president vind ik dat ook niet vreemd. Ik denk dat onderhand iedereen bij zichzelf denkt dat ie nederland kan runnen.

Hm, jij probeert echt uit te munten in domme reacties, niet?

Even op inhoud.......

Dat moet van Aartsen zeggen. Die is geeneens in staat om de kosten van de nieuwe ambassade in Berlijn (besloten en grotendeels uitgevoerd toen hij deze portefeuille had ten tijde van PAARS) in de hand te houden. Gevolg: budgetoverschrijding van 24 miljoen Euro, oftewel bijna 100% overschrijding.

En dan nu zeggen dat Balkenende te weinig daadkracht heeft .... Haagse humor...

Rode Smurf
10-04-04, 12:55
Balkenende mist wel meer...........

S@deeQ
10-04-04, 13:26
Geplaatst door Rode Smurf
Balkenende mist wel meer...........

inzicht,mannelijkheid,leiderschap,gezag,humor,uits traling,invloed .........

ik kan wel 2 A4tjes vol schrijven :knife_hea