PDA

Bekijk Volledige Versie : Telegraaf pakt oude gewoontes weer op



ZbaqZbaq
10-04-04, 19:44
''Jonge A'damse moslims aangezet tot haat''
Bron: Telegraaf (restricted editie)


De Telegraaf wijdt vandaag een paginagroot artikel over rigoureuse radicalisering onder jonge moslims in Amsterdam. Marokkaanse jongens die hier geboren zijn, uiten steeds vaker intense haat voor hun eigen land – Nederland. Enkelen zouden zelfs bereid zijn om tot actie over te gaan, zo heeft een informant de krant verteld.

De informant, waarvan de Telegraaf de naam geheim houdt, is zelf een moslim en kent de groeperingen die zich tegen het westen afzetten. Volgens hem worden met name jonge Marokkanen rijp gemaakt voor geweld door gewiekste ronselaars. Ze gebruiken daarbij onder meer een onlangs in Amsterdam opgedoken videoband. ''De Marokkaanse moslimstrijders van het bloedbad in Madrid zitten overal. Ook hier'', zo waarschuwt de informant.

De informant zegt verder: ''Nederland kent zijn eigen 'Bin Laden-bende': een groep Marokkaanse jongens uit Amsterdam is 'serieus' bezig met voorbereidingen voor de gewelddadige strijd tegen het Westen. Zij worden in moskeeën, buurthuizen en in privé-woningen geïndoctrineerd om hun geboorteland – Nederland – te haten.''

Het verhaal van de informant wordt bevestigd door een 33-jarige Marokkaanse buurtwerker in Amsterdam-West. ''Meedoen aan de jihad speelt momenteel heel erg. Ik zie het om mij heen gebeuren: jongens die opeens naar de moskee gaan, baardjes laten groeien en de koran citeren. Ze worden gehersenspoeld door gekken die de islam misbruiken. Die jongens krijgen hele rare ideeën in hun hoofd, op een gegeven moment weten ze niet beter.''

De informant vervolgt: ''Op straat in Amsterdam, in de moslimbuurten, is de strijd tegen het terrorisme het gesprek van de dag. Maar wat je steeds vaker hoort, vooral onder radicale jongens, is dat Amerika en zijn bondgenoten de echte terroristen zijn. Dat wordt erin gepompt door allerlei moslimgroepen, zoals de Arabisch Europese Liga (AEL) van Abou Jahjah. Zij proberen jongeren te werven met grote scheldpartijen tegen het Westen.''

Vogens de informant wordt het lot van de Palestijnen, ''onze broeders'', altijd ingezet om steun te krijgen voor de jihad. Jonge jongens zijn daar heel gevoelig voor. Ook wordt telkens gezegd dat de moslims onderdrukt worden, in Europa, maar ook in hun land van herkomst Marokko, waar veel jongeren nog vaak met vakantie gaan. Jongeren van 16, 17 jaar zouden met behulp van video's, waarop geweld tegen moslims is te zien, klaar gestoomd worden voor de jihad.

----------------------------------------------------------------

De oude nazi-krant heeft de smaak weer te pakken.

Wie is die informant trouwens ? persvoorlichter van het CIDI misschien ?

Maar ja..de waarheid zal moeilijk te achterhalen zijn gezien ze een ANONIEME informant gebruiken voor dit artikel...en de naam van de "jongerenwerker"wordt ook al niet genoemd.

Goodnight
10-04-04, 19:47
De verkoopcijfers moeten opgeschroefd worden.
Buitelandse overnemers liggen op de loer, dus tjsa de Telegraaf moet toch wat he?

Waterval
10-04-04, 19:52
Geplaatst door Goodnight
Buitelandse overnemers liggen op de loer, dus tjsa de Telegraaf moet toch wat he?


Toch geen moslims he?

Goodnight
10-04-04, 19:54
Geplaatst door Waterval
Toch geen moslims he?

:hihi:

Dan gaan ze liever failliet denk ik, dan dat ze het door moslims over laten nemen.....

Tomas
10-04-04, 20:31
Wat makkelijk om de krant op zijn reputatie aan te vallen. Haal eerst de argumenten maar eens onderuit. Dat is niet makkelijk.

Heb ik elders gelezen.

Maargoed, het is de telegraaf dus je moet het met een korreltje zout nemen. Dat doe ik dan ook. En weet dat er ook een kern van waarheid in zit. En verbaas mij weer ten ene malen hoe naief erop gereageerd wordt door sommigen.

Rabi'ah.
10-04-04, 20:40
Geplaatst door Tomas
Wat makkelijk om de krant op zijn reputatie aan te vallen. Haal eerst de argumenten maar eens onderuit. Dat is niet makkelijk.

Heb ik elders gelezen.

Maargoed, het is de telegraaf dus je moet het met een korreltje zout nemen. Dat doe ik dan ook. En weet dat er ook een kern van waarheid in zit. En verbaas mij weer ten ene malen hoe naief erop gereageerd wordt door sommigen.

Welke kern van waarheid is dat dan volgens jou? Als autochtone Nederlanders kritiek hebben op het Westerse imperialisme en zich solidair voelen met het onderdrukte deel van de wereld zijn het "idealisten" of "linkse rakkers", en als Marokkanen en/of moslims datzelfde gevoel van -terechte- solidariteit hebben vanuit hun eigen achtergrond, wordt er ineens gesproken van "haat" "fundamentalisme" en "terrorisme". Hoe wonderlijk. :rolleyes:":duivels: :moe:

Groetjes,

Rabiah.

Tomas
10-04-04, 20:49
Geplaatst door Rabi'ah.
Welke kern van waarheid is dat dan volgens jou? Als autochtone Nederlanders kritiek hebben op het Westerse imperialisme en zich solidair voelen met het onderdrukte deel van de wereld zijn het "idealisten" of "linkse rakkers", en als Marokkanen en/of moslims datzelfde gevoel van -terechte- solidariteit hebben vanuit hun eigen achtergrond, wordt er ineens gesproken van "haat" "fundamentalisme" en "terrorisme". Hoe wonderlijk. :rolleyes:":duivels: :moe:

Groetjes,

Rabiah.

De Badermeinhof gruppe werd niet vaak aangesproken als linkse rakkers. Of denk jij dat de bomaanslag in Madrid door van die leuke idealistische linkse rakkertjes is uitgevoerd?

Rode Smurf
10-04-04, 20:51
Die beelden van een tijdje terug, waarop Osama vertelde dat de rekrutering van moslims in Nederland voorspoedig verloopt, zijn zeker ook overdreven?

Rode Smurf
10-04-04, 20:53
Geplaatst door Rabi'ah.
Welke kern van waarheid is dat dan volgens jou? Als autochtone Nederlanders kritiek hebben op het Westerse imperialisme en zich solidair voelen met het onderdrukte deel van de wereld zijn het "idealisten" of "linkse rakkers", en als Marokkanen en/of moslims datzelfde gevoel van -terechte- solidariteit hebben vanuit hun eigen achtergrond, wordt er ineens gesproken van "haat" "fundamentalisme" en "terrorisme". Hoe wonderlijk. :rolleyes:":duivels: :moe:

Groetjes,

Rabiah.

Jouw priksels moeten we ook maar met een korreltje zout nemen.

Want ik heb je toch dingen zien goedpraten...... :moe:

Rabi'ah.
10-04-04, 21:13
Geplaatst door Rode Smurf
Jouw priksels moeten we ook maar met een korreltje zout nemen.

Want ik heb je toch dingen zien goedpraten...... :moe:

Oja? Hoe, wanneer en waarom dan? Zou je me misschien de link kunnen geven? Wat zou ik hebben goedgepraat volgens jou? Eerlijk gezegd vind het nogal zwak om met beschuldigingen te komen en ze vervolgens niet te kunnen staven met feiten. :rolleyes: :moe:

Groetjes,

Rabiah.

mrz
10-04-04, 21:19
Geplaatst door Tomas
Maargoed, het is de telegraaf dus je moet het met een korreltje zout nemen.

Hmm misschien is gewoon Thomas zijn poging ook beetje naief over te komen? :o :cheefbek:

Rabi'ah.
10-04-04, 21:19
Geplaatst door Tomas
De Badermeinhof gruppe werd niet vaak aangesproken als linkse rakkers. Of denk jij dat de bomaanslag in Madrid door van die leuke idealistische linkse rakkertjes is uitgevoerd?

Volgens mij volg jij nu de onder bepaalde mensen gangbare neiging tot het (bewust) verwarren van begrippen in een discussie. Erg vermoeiend. :moe:
Maargoed, ik zal het je nog maar eens haarfijn uitleggen. :strik: :)

Er is namelijk nogal een (hemelsbreed) verschil tussen:

1. Linkse activisten die voor hun protest gebruikmaken van wettige middelen.
2. Marokkaanse jongeren die zich solidair voelen met hun islamitische broeders en zusters in het onderdrukte deel van de wereld en voor hun protest gebruik maken van wettige middelen.
3. Linkse terroristen
4. "Islamitische" terroristen

Maakt wel wat uit he? :moe:

Volgens mij hadden we het hier over Marokkaanse jongeren uit de 2e categorie, die in het door ZZ geposte artikel worden gecriminaliseerd en op één lijn worden gesteld met misdadigers uit groep 4, net zoals jij activisten uit groep 1 op één lijn stelt met mensen uit groep 3. :moe:
Volg je het nog, Tompoesje, of wordt het nu al te moeilijk voor je? :strik: :p :duivels:

Groetjes,

Rabiah.

Tomas
10-04-04, 21:25
Geplaatst door Rabi'ah.
Volgens mij volg jij nu de onder bepaalde mensen gangbare neiging tot het (bewust) verwarren van begrippen in een discussie. Erg vermoeiend. :moe:
Maargoed, ik zal het je nog maar eens haarfijn uitleggen. :strik: :)

Er is namelijk nogal een (hemelsbreed) verschil tussen:

1. Linkse activisten die voor hun protest gebruikmaken van wettige middelen.
2. Marokkaanse jongeren die zich solidair voelen met hun islamitische broeders en zusters in het onderdrukte deel van de wereld en voor hun protest gebruik maken van wettige middelen.
3. Linkse terroristen
4. "Islamitische" terroristen

Maakt wel wat uit he? :moe:

Volgens mij hadden we het hier over Marokkaanse jongeren uit de 2e categorie, die in het door ZZ geposte artikel worden gecriminaliseerd en op één lijn worden gesteld met misdadigers uit groep 4, net zoals jij activisten uit groep 1 op één lijn stelt met mensen uit groep 3. :moe:
Volg je het nog, Tompoesje, of wordt het nu al te moeilijk voor je? :strik: :p :duivels:

Groetjes,

Rabiah.

Al deze onzin om maar vooral te ontkennen dat de Islam gebruikt wordt door terroristen. Of ze nu links of rechts zijn interesseert mij geen ene fuk. Dat er idealisten tussen zitten die zich aan een spoorlijn vastketenen is fantastsisch, maar die zie je niet zo heel veel meer tegenwoordig. De methodes zijn wat aan het veranderen en ik ben daar niet zo heel erg blij mee. Nogmaals: De Islam wordt misbruikt. En je hebt daar grofweg twee ontkenners van: De mensen die het goed vinden en er tot over hun oren in zitten en de naievelingen die het niet willen weten.

freya
10-04-04, 21:27
Geplaatst door Rabi'ah.
Volgens mij volg jij nu de onder bepaalde mensen gangbare neiging tot het (bewust) verwarren van begrippen in een discussie. Erg vermoeiend. :moe:
Maargoed, ik zal het je nog maar eens haarfijn uitleggen. :strik: :)

Er is namelijk nogal een (hemelsbreed) verschil tussen:

1. Linkse activisten die voor hun protest gebruikmaken van wettige middelen.
2. Marokkaanse jongeren die zich solidair voelen met hun islamitische broeders en zusters in het onderdrukte deel van de wereld en voor hun protest gebruik maken van wettige middelen.
3. Linkse terroristen
4. "Islamitische" terroristen

Maakt wel wat uit he? :moe:

Volgens mij hadden we het hier over Marokkaanse jongeren uit de 2e categorie, die in het door ZZ geposte artikel worden gecriminaliseerd en op één lijn worden gesteld met misdadigers uit groep 4, net zoals jij activisten uit groep 1 op één lijn stelt met mensen uit groep 3. :moe:
Volg je het nog, Tompoesje, of wordt het nu al te moeilijk voor je? :strik: :p :duivels:

Groetjes,

Rabiah.

Vlak jij de mogelijkheid dat mensen uit groep 2 de overstap zullen maken naar groep 3 of 4 helemaal uit?

Rabi'ah.
10-04-04, 21:37
Geplaatst door freya
Vlak jij de mogelijkheid dat mensen uit groep 2 de overstap zullen maken naar groep 3 of 4 helemaal uit?

Nee, die mogelijkheid vlak ik niet helemaal uit. Alles, of tenminste veel, is immers mogelijk in deze wereld :wink: :p.
Nee ff serieus: Als die hysterische stemmingmakerij nog langer doorgaat, denk ik inderdaad dat er misschien gefrustreerde geesten zullen zijn die al in een rotpositie zitten (aan de onderkant van de samenleving) en dan door de uitsluiting en het racisme gevoelig zijn voor giftige salafi-propaganda die ze anders aan zich voorbij zouden laten gaan.
Het is een self-fulfilling prophecy, snap je? Kennelijk begrijpen veel mensen het wel, maar aan de reactie van Tompoes te lezen, heeft hij er ook na uitgebreide uitleg nog niks van begrepen, en dat is nou precies wat ik bedoel(de). :moe:

Groetjes,

Rabiah.

Goodnight
10-04-04, 21:56
Geplaatst door Tomas
Wat makkelijk om de krant op zijn reputatie aan te vallen. Haal eerst de argumenten maar eens onderuit. Dat is niet makkelijk.

Heb ik elders gelezen.



Kan je dan nooit origineel zijn? :student:

Rode Smurf
10-04-04, 22:07
Geplaatst door Rabi'ah.
Oja? Hoe, wanneer en waarom dan? Zou je me misschien de link kunnen geven? Wat zou ik hebben goedgepraat volgens jou? Eerlijk gezegd vind het nogal zwak om met beschuldigingen te komen en ze vervolgens niet te kunnen staven met feiten. :rolleyes: :moe:

Groetjes,

Rabiah.

Mijn excuses, ik verwarde je met Freya.

Mattijs
10-04-04, 22:12
Een deel van de ontknoping zal niet lang op zich hoeven wachten denk ik. in de nabije toekomst zal duidelijk worden of er een kern van waarheid in het verhaal zal zitten.

Goodnight
10-04-04, 22:14
selffullfilling prophecy heet dat :student:

Rode Smurf
10-04-04, 22:16
Geplaatst door Goodnight
selffullfilling prophecy heet dat :student:

Ben je je alvast aan het indekken?

Rabi'ah.
10-04-04, 23:16
Geplaatst door Rode Smurf
Mijn excuses, ik verwarde je met Freya.

Excuses aanvaard.

Orakel
11-04-04, 14:16
Geplaatst door ZbaqZbaq
''Jonge A'damse moslims aangezet tot haat''
Bron: Telegraaf (restricted editie)


Marokkaanse jongens die hier geboren zijn,

hun eigen land – Nederland.

om hun geboorteland – Nederland – te haten.''

maar ook in hun land van herkomst Marokko,

Grappig om te zien hoe de nadruk nu ineens gelegd wordt. Om het verhaal meer cachet te geven hebben ze het nu ineens over "eigen land" en "Amsterdamse Moslims".

Toevallig gister een stuk in de Metro gelezen en was ook van een bedroevend nivo. Ging over Al-Sadr en de auteut had het over "die gasten' en "volgelingen van een of andere...".

De zondagamateurs van de journalistiek.

Maarten
12-04-04, 03:28
En stel dat het klopt, dan heeft Nederland het gewoon aan zichzelf te danken.
Als je geen gezicht laat zien t.a.v. die dingen waar die jongens van balen, dan heeft dat gewoon een prijskaartje.
Voor de 100ste keer: als politiek en pers zich niet profeleren naar de gangbare normen hier, dan bestaan die dingen dus niet, en herkennen mensen zich er ook niet in.
Waar moet je zijn als je tegen het onrecht inzake de palestijnen enz bent? Bij de jihadi's, waar anders?
Logisch gevolg van een keuze bij politiek en media.

NIS
12-04-04, 08:17
Geplaatst door Maarten
En stel dat het klopt, dan heeft Nederland het gewoon aan zichzelf te danken.
Als je geen gezicht laat zien t.a.v. die dingen waar die jongens van balen, dan heeft dat gewoon een prijskaartje.
Voor de 100ste keer: als politiek en pers zich niet profeleren naar de gangbare normen hier, dan bestaan die dingen dus niet, en herkennen mensen zich er ook niet in.
Waar moet je zijn als je tegen het onrecht inzake de palestijnen enz bent? Bij de jihadi's, waar anders?
Logisch gevolg van een keuze bij politiek en media.

he he.. eindelijk een wijze opmerking. De politiek en de media hebben dit veroorzaakt. In Den Haag denkt men door dwang, de allochtonen vanzelf verwesteren en assimileren. Niks van dit zal echter gebeuren. Die zogenaamde stoute jongens, kiezen juist daarom voor de Islam en gaan dagelijks of een paar keer per week naar de Moskee.

Het resultaat van het huidige beleid is juist het omgekeerde bereiken. Moslims (vooral de doelgroep waar het omgaat) heeft zich nooit zo diep in de Islam verdiept als voorheen. Al moet ik zeggen, dat die trend al heel lang gaande is. De Islam is geen zwakke godsdienst. Het is niet een geloof waar ze (allochtonen) bij gaan twijfelen.

Jongeren, die gewoon op een goede manier voor vroomheid kiezen (ik zie ze in mijn omgeving), heb je ook! Dat is namelijk het grootste deel van de jongeren waar in het artiekel om gaat. Ze kiezen bewust voor een leven als een goede Moslim (hun optiek, moeten we in dit vrije land respecteren. Ze handelen binnen het kader van de wet). Het aantal (met slechte bedoelingen) waar het artikel werkelijk om wil gaan prediken, is heel wat kleiner, dan wordt gesuggereerd. Ik ken in ieder geval niemand.

Sinds de hoofddoekjesaffaire, zijn er ook meer vrouwen/meisjes, de hoofddoekjes gaan dragen.

Ik vraag me soms af, welke personen de politiek over het te voeren beleid adviseren.. Ze doen het errug fout! Die gasten hebben geen bal verstand van zaken.. I am out! :D

Abelone
12-04-04, 08:42
Geplaatst door Rabi'ah.
Als die hysterische stemmingmakerij nog langer doorgaat, denk ik inderdaad dat er misschien gefrustreerde geesten zullen zijn die al in een rotpositie zitten (aan de onderkant van de samenleving) en dan door de uitsluiting en het racisme gevoelig zijn voor giftige salafi-propaganda die ze anders aan zich voorbij zouden laten gaan.


Er worden allang wereldwijd voortdurend aanslagen gepleegd door radicale, gehersenspoelde jongens. En als er niet zoveel aanslagen werden voorkomen, lag het aantal nog veel hoger.

Maar in Nederland ligt de oorzaak voor radicalisering bij de media.
Dank voor deze uitzonderingspositie.

taouanza
12-04-04, 09:59
Geplaatst door Abelone
Er worden allang wereldwijd voortdurend aanslagen gepleegd door radicale, gehersenspoelde jongens. En als er niet zoveel aanslagen werden voorkomen, lag het aantal nog veel hoger.

Maar in Nederland ligt de oorzaak voor radicalisering bij de media.
Dank voor deze uitzonderingspositie.

Dat heel logisch als je er echt over nadenkt. De media is heel vijandig tegen de islam en Marokkanen. En tegenwoordig bepaalt de media de gedachtegang van de mensen. En de politiek verwoordt ook niet de mening van de mensen maar verteld de mensen wat ze moeten denken.
Dus als ze allebei vijandigheid tegen moslims en marokkanen prediken ja is het niet meer dan logisch dat moslims zich aangevallen voelen.
Ik weet dat men iets anders verwacht.
Maar ja het leven is nou eenmaal geen cococolareclame: Je neemt een slok en de wereld danst. Nee hoor de keiharde werkelijkheid gaat gewoon door. De werkelijkheid dat je er als moslim nooit bij zal horen.

Er wordt een land bezet
Een volk onderdrukt
uitgemoord
Er gaan 4 amerikanen dood
En wordt nog meer onderdrukt en uitgemoord maar waar hebben we het over de vier.
En alle moslims moeten zich diep schamen voor de vier.
En geen westerling die zich moet schamen voor de duizenden doden.
Dat meten met 2 maten of meer dat heeft echt niemand door hoor.:moe:
Oja en het zijn de moslims die geen verschil weten tussen burgers en militairen.Mijn God wat een arrogantie!

Tomas
12-04-04, 10:05
Merkwaardig hoe hersenen toch kunnen werken. Zolang het kan dan is lacherig ontkennen de beste remedie. Pas als het wat lastig wordt is het zoeken naar een verklaren waarbij de schuldvraag elders wordt gelegd de remedie. Wat moet er gebeuren voordat men de schuld bij de daders legt?

taouanza
12-04-04, 10:10
Geplaatst door Tomas
Merkwaardig hoe hersenen toch kunnen werken. Zolang het kan dan is lacherig ontkennen de beste remedie. Pas als het wat lastig wordt is het zoeken naar een verklaren waarbij de schuldvraag elders wordt gelegd de remedie. Wat moet er gebeuren voordat men de schuld bij de daders legt?

Als je nu stopt heb je een mooi getal.

Tomas
12-04-04, 10:12
Geplaatst door taouanza
Als je nu stopt heb je een mooi getal.

Te laat.

Het is mooi weer, dus...

taouanza
12-04-04, 10:15
Geplaatst door Tomas
Te laat.

Het is mooi weer, dus...

Mooi weer?
Het is nu mooi weer.

freya
12-04-04, 10:34
Geplaatst door Rode Smurf
Mijn excuses, ik verwarde je met Freya.

Zo, en wat voor dingen heb ik dan allemaal zitten goedpraten?

Mark
12-04-04, 10:41
Geplaatst door Rabi'ah.
Nee ff serieus: Als die hysterische stemmingmakerij nog langer doorgaat, denk ik inderdaad dat er misschien gefrustreerde geesten zullen zijn die al in een rotpositie zitten (aan de onderkant van de samenleving) en dan door de uitsluiting en het racisme gevoelig zijn voor giftige salafi-propaganda die ze anders aan zich voorbij zouden laten gaan.
Het is een self-fulfilling prophecy, snap je?

Oftewel het telegraaf artikel klopt? :zwaai:



Geplaatst door Maarten
[B]En stel dat het klopt, dan heeft Nederland het gewoon aan zichzelf te danken.

Ik zal het in de speech voor de nabestaanden verwerken Maarten :)

DEMOcraat
12-04-04, 12:51
Geplaatst door ZbaqZbaq
''Jonge A'damse moslims aangezet tot haat''
Bron: Telegraaf (restricted editie)


De Telegraaf wijdt vandaag een paginagroot artikel over rigoureuse radicalisering onder jonge moslims in Amsterdam. Marokkaanse jongens die hier geboren zijn, uiten steeds vaker intense haat voor hun eigen land – Nederland. Enkelen zouden zelfs bereid zijn om tot actie over te gaan, zo heeft een informant de krant verteld.

De informant, waarvan de Telegraaf de naam geheim houdt, is zelf een moslim en kent de groeperingen die zich tegen het westen afzetten. Volgens hem worden met name jonge Marokkanen rijp gemaakt voor geweld door gewiekste ronselaars. Ze gebruiken daarbij onder meer een onlangs in Amsterdam opgedoken videoband. ''De Marokkaanse moslimstrijders van het bloedbad in Madrid zitten overal. Ook hier'', zo waarschuwt de informant.

De informant zegt verder: ''Nederland kent zijn eigen 'Bin Laden-bende': een groep Marokkaanse jongens uit Amsterdam is 'serieus' bezig met voorbereidingen voor de gewelddadige strijd tegen het Westen. Zij worden in moskeeën, buurthuizen en in privé-woningen geïndoctrineerd om hun geboorteland – Nederland – te haten.''

Het verhaal van de informant wordt bevestigd door een 33-jarige Marokkaanse buurtwerker in Amsterdam-West. ''Meedoen aan de jihad speelt momenteel heel erg. Ik zie het om mij heen gebeuren: jongens die opeens naar de moskee gaan, baardjes laten groeien en de koran citeren. Ze worden gehersenspoeld door gekken die de islam misbruiken. Die jongens krijgen hele rare ideeën in hun hoofd, op een gegeven moment weten ze niet beter.''

De informant vervolgt: ''Op straat in Amsterdam, in de moslimbuurten, is de strijd tegen het terrorisme het gesprek van de dag. Maar wat je steeds vaker hoort, vooral onder radicale jongens, is dat Amerika en zijn bondgenoten de echte terroristen zijn. Dat wordt erin gepompt door allerlei moslimgroepen, zoals de Arabisch Europese Liga (AEL) van Abou Jahjah. Zij proberen jongeren te werven met grote scheldpartijen tegen het Westen.''

Vogens de informant wordt het lot van de Palestijnen, ''onze broeders'', altijd ingezet om steun te krijgen voor de jihad. Jonge jongens zijn daar heel gevoelig voor. Ook wordt telkens gezegd dat de moslims onderdrukt worden, in Europa, maar ook in hun land van herkomst Marokko, waar veel jongeren nog vaak met vakantie gaan. Jongeren van 16, 17 jaar zouden met behulp van video's, waarop geweld tegen moslims is te zien, klaar gestoomd worden voor de jihad.

----------------------------------------------------------------

De oude nazi-krant heeft de smaak weer te pakken.

Wie is die informant trouwens ? persvoorlichter van het CIDI misschien ?

Maar ja..de waarheid zal moeilijk te achterhalen zijn gezien ze een ANONIEME informant gebruiken voor dit artikel...en de naam van de "jongerenwerker"wordt ook al niet genoemd.

ik vraag me af uit welke deel van marokko die informant komt.toch niet uit het binnenland want daar wonen de meeste anti iriffieyen.

taouanza
12-04-04, 13:01
Geplaatst door DEMOcraat
ik vraag me af uit welke deel van marokko die informant komt.toch niet uit het binnenland want daar wonen de meeste anti iriffieyen.


:verward:

Weer
12-04-04, 13:08
Geplaatst door Rabi'ah.
Nee, die mogelijkheid vlak ik niet helemaal uit. Alles, of tenminste veel, is immers mogelijk in deze wereld :wink: :p.
Nee ff serieus: Als die hysterische stemmingmakerij nog langer doorgaat, denk ik inderdaad dat er misschien gefrustreerde geesten zullen zijn die al in een rotpositie zitten (aan de onderkant van de samenleving) en dan door de uitsluiting en het racisme gevoelig zijn voor giftige salafi-propaganda die ze anders aan zich voorbij zouden laten gaan.
Het is een self-fulfilling prophecy, snap je? Kennelijk begrijpen veel mensen het wel, maar aan de reactie van Tompoes te lezen, heeft hij er ook na uitgebreide uitleg nog niks van begrepen, en dat is nou precies wat ik bedoel(de). :moe:

Groetjes,

Rabiah.

Onzin. In Spanje hadden jouw broeders en zusters geen self-fulfilling prophecy nodig, snap je?

Toedeloe

Maarten
12-04-04, 14:40
Geplaatst door Mark
Oftewel het telegraaf artikel klopt? :zwaai:

Dat zou dus kunnen. Maar dat weet niemand (hier). En de omvang van het vershijnsel, die weet helemaal niemand. Daarom is het Telegraaf-artikel tendentieus en opruiend.

Verder is er dus een scheiding aan de gang. Maar de Telegraaf zal de laatste zijn om daar behoorlijke analyses van te maken. Berichten als het bovenstaande veroorzaken een kleine sensatie, en worden om die reden geplaatst. Noem het entertainment over de rug van.. En daar zitten weer prijskaartjes aan.

Gaat het trouwens wel om naieve jongens, die gelokt en misbruikt worden? Die 911-daders waren ontwikkeld he? En kijk eens op de site hier? Stikt van de argumentaties over westerse hypocrisie, die je beslist niet allemaal kunt negeren. Dom zijn ze hier niet. En dat zijn die jongens op de straat, die keuzes maken, misschien ook niet.


Geplaatst door Mark

Ik zal het in de speech voor de nabestaanden verwerken Maarten :)

Nou, doe het een tijdje ná de begrafenis.

Er zijn trouwens veel meer doden op deze bol: als je daar de rol van de politiek en de media weg laat in de speech, dan wordt je gelynched! :)

Vergis je trouwens niet. Nabestaanden zijn vaak nog járen met de oorzaak bezig. Een aantal wil echt tot op de bodem weten waarom het noodzakelijkwas, dat hun dierbare slachtoffer werd.

Op een 911-slachtoffersite zag ik overigens dezelfde controverse. Sommigen vonden het ongepast om de politiek er bij te slepen, terwijl anderen verbeten bezig zijn om de politieke verantwoordelijkheid tot op de bodem uit te zoeken.
Ik schreef daar dus, dat je dan net zo goed de gevolgen van de buitenlandse politiek van de VS, en bijvoorbeeld hun VN-beleid zou kunnen meenemen. Kreeg verbazend genoeg nog bijval ook. Velen wensen absoluut niet te blijven hangen bij de Bush-retoriek daar over.

Geldt voor Nederland ook. We leven echt in normen- en waarden tijdperk. Maar als je ziet hoeveel daarin volkomen genegeerd wordt, dan is dát wat duidelijk maakt, waar Nederland allemaal níet voor staat!
Ik kan ze geen ongelijk geven, de lui die voor wat anders kiezen. Als balkenende en Nova me niks in handen geven, waarmee moet ik ze dan ompraten? Ik kom niet ver met enkel de NCRV hoor! Of had jij nog ergens een Highlight liggen, waar die jongens zich aan kunnen spiegelen?

Abelone
12-04-04, 14:55
Nog altijd geen excuus voor het vormen van een gewelddadig tegenfront. Of misschien ben jij dat al heel gewoon gaan vinden.

DEMOcraat
12-04-04, 14:56
Geplaatst door taouanza
:verward:

wat wil je hiermee zeggen???

Maarten
12-04-04, 15:06
Geplaatst door Weer
Onzin. In Spanje hadden jouw broeders en zusters geen self-fulfilling prophecy nodig, snap je?

Toedeloe

Daar hadden ze Aznar, als je nog weet wat die voor politiek bedreef.

Maar het is simpel hoor. Je voorkomt enkel dat mensen voor foute politiek kiezen, door zelf wat beters aan te bieden. Nou is Nederland een beschaafd land, nietwaar? Maar voor zover Nederland daar niet voor uit komt, of dat niet etaleert, IS het dat dus niet. Perfect is het niet he? De vraag is dan hoe groot de berg imperfectie dan precies is?

Nou, voor zover het gaat over al die zaken die hier zo gevoelig liggen, zou ik bijna zeggen, dat Nederland wel debíel lijkt in hoe er met dingen omgegaan wordt.
Als je Balkenende's "Zo gaan wij in dit land niet met elkaar om" eens legt naast al die behandelingen van allochton standpunten, dan is het écht erg!
En als je van de zeer begrijpelijke- en goede standpunten van allochtonen inzake Israel en Irak niet méer kunt maken dan een angst voor terrorisme, dan is dát wat je aan die allochtonen presenteert! Bedenk maar hoe dat overkomt, en dan ligt de self-fullfilling Prophecy voor de hand. Zo simpel ligt dat.

De Nederlandse politiek doet totaal geen moeite om te wijzen op de overeenkomstige normen van Nederland en allochtonen in die zaken, en voert intussen een politiek, die daar helemaal mee in strijd is. Was driekwart hier niet tegen de oorlog? Zag driekwart Israel niet als de grootste bedreiging van de wereldvrede? (dat weet een groot deel der allochtonen niet eens.) Nou, de oorlog werd politiek gesteund, en over Israel valt in de politiek geen onvertogen woord. En dát is wat die allochtonen weer wél heel goed weten! Wou je nog moeilijkheden? Nou, je kríjgt ze hoor! Gewoon door Nederlandse domheid.

Maarten
12-04-04, 15:24
Geplaatst door freya
Zo, en wat voor dingen heb ik dan allemaal zitten goedpraten?

Ik had dus een Moeder, die zwaar door de communisten vervolgd was, en naar Duitsland vluchtte, in Nederland kwam, en daar tientallen jaren VVD stemde. Een ontwikkeld mens, perfect geintegreerd, type Russische intellectueel. Maar die had tegelijk erg goed in de gaten hoe bekrompen Nederland kon zijn.
Ben blij dat die niet meer heeft hoeven meemaken hoe er hier met allochtone standpunten wordt omgegaan, want die was weer accuut Marijnissen gaan stemmen. En je moest eens weten hoezeer die Russen het woord Socialistisch haten. Staat voor hen gelijk aan genocide.

Ken wel meer van die Russen, voor wie de Amerikaanse vrijheid nog een véel lichtender voorbeeld was dan voor ons! Maar als je die nóu hoort, dan lijken het wel salafi's.. Zijn al net zo bezig met analyses van Amerikaanse en Israelische politiek, als de Marokkanen hier.
En veel autochtonen denken al net zo.
Intussen wordt er over die jihadi's bericht, alsof het een autonoom verschijnsel gaat, dat nergens verband mee heeft. Hoe stom kun je zijn?..

Abelone
12-04-04, 15:27
Geplaatst door Maarten
Daar hadden ze Aznar, als je nog weet wat die voor politiek bedreef.

Maar het is simpel hoor. Je voorkomt enkel dat mensen voor foute politiek kiezen, door zelf wat beters aan te bieden. Nou is Nederland een beschaafd land, nietwaar? Maar voor zover Nederland daar niet voor uit komt, of dat niet etaleert, IS het dat dus niet. Perfect is het niet he? De vraag is dan hoe groot de berg imperfectie dan precies is?

Nou, voor zover het gaat over al die zaken die hier zo gevoelig liggen, zou ik bijna zeggen, dat Nederland wel debíel lijkt in hoe er met dingen omgegaan wordt.
Als je Balkenende's "Zo gaan wij in dit land niet met elkaar om" eens legt naast al die behandelingen van allochton standpunten, dan is het écht erg!
En als je van de zeer begrijpelijke- en goede standpunten van allochtonen inzake Israel en Irak niet méer kunt maken dan een angst voor terrorisme, dan is dát wat je aan die allochtonen presenteert! Bedenk maar hoe dat overkomt, en dan ligt de self-fullfilling Prophecy voor de hand. Zo simpel ligt dat.

De Nederlandse politiek doet totaal geen moeite om te wijzen op de overeenkomstige normen van Nederland en allochtonen in die zaken, en voert intussen een politiek, die daar helemaal mee in strijd is. Was driekwart hier niet tegen de oorlog? Zag driekwart Israel niet als de grootste bedreiging van de wereldvrede? (dat weet een groot deel der allochtonen niet eens.) Nou, de oorlog werd politiek gesteund, en over Israel valt in de politiek geen onvertogen woord. En dát is wat die allochtonen weer wél heel goed weten! Wou je nog moeilijkheden? Nou, je kríjgt ze hoor! Gewoon door Nederlandse domheid.

Als jouw verhaal ergens op sloeg, hadden we overal in het westen gewelddadige groepjes met motieven inzake broeinestjes wereldwijd.
Dat is dus niet zo; alleen strijk jij het glad omdat jij ook maar 1 focus hebt die toevallig overeen komt met die van deze gehersenspoelde jongeren.
Nog altijd geen reden om dat geweld goed te praten, en er al helemaal geen slinger aan te geven als zijnde rechtvaardigheid.

Rode Smurf
12-04-04, 15:34
Geplaatst door freya
Zo, en wat voor dingen heb ik dan allemaal zitten goedpraten?

http://www.maroc.nl/nieuws/forums/showthread.php?s=&postid=1254240#post1254240

Tomas
12-04-04, 15:43
Je zou bijna gaan denken dat de aivd een self fullfilling provecey heeft gecreerd met haar rapport, als je soms leest hoe dat gebruikt wordt.

freya
12-04-04, 15:45
Geplaatst door Rode Smurf
http://www.maroc.nl/nieuws/forums/showthread.php?s=&postid=1254240#post1254240

En wat precies praat ik daar volgens jou goed?

Rode Smurf
12-04-04, 15:47
Geplaatst door freya
En wat precies praat ik daar volgens jou goed?

Het gejuich van moslim kindertjes.

Maarten
12-04-04, 15:48
Geplaatst door Abelone
Nog altijd geen excuus voor het vormen van een gewelddadig tegenfront. Of misschien ben jij dat al heel gewoon gaan vinden.

Ja, heel gewoon.. Gewoon een logisch gevolg van de manier waarop Nederland zich profileert in zaken. Dat is zwaar onder de maat, en daar hangen prijskaartjes aan.
Heeft totaal geen zin om daar moreel verontwaardigd over te zijn. Als Nederland niet voor zijn normen gaat staan, vanwege alerlei secundaire belangetjes, dan krijg je dit. Daar kun jij verder niets aan doen, en ik ook niet. Consequenties van falende politiek, en beroerde meningsvorming in de media.
Nederland begrijpt gewoon slecht, dat allochtonen gewoon wel eens erkenning of waardering voor zaken willen krijgen, en dat het splijtzwameffect daarmee heel goed bestreden kan worden.

Schoolvoorbeeld blijft de Israel-politiek. Het Marokkaanse standpunt verschilt in feite niet veel van het gemiddelde denken bij de VN over de zaak. Maar de Nederlandse politiek is veel meer pro-Israel dan die van de VN, en de felle kritische VN-geluiden daar vind je hier bijna niets van terug. Erkenning van de aansluiting van dat Marokkaanse denken bij de VN-normen zie je hier nooit, en Nederland laat het liefst zien, dat de Marokkanen een probleem zijn, als het daar over gaat. Wou je nog een splijtzwam en moeilijkheden door nonchalante hypocrisie? Nou, we zitten op de goede weg zo.
En vele allochtonen vinen dit dus een fout land... of wel goed, maar moreel een troep. Overtuig jij ze maar.

Maarten
12-04-04, 16:06
Geplaatst door Abelone
Als jouw verhaal ergens op sloeg, hadden we overal in het westen gewelddadige groepjes met motieven inzake broeinestjes wereldwijd.
Dat is dus niet zo; alleen strijk jij het glad omdat jij ook maar 1 focus hebt die toevallig overeen komt met die van deze gehersenspoelde jongeren.
Nog altijd geen reden om dat geweld goed te praten, en er al helemaal geen slinger aan te geven als zijnde rechtvaardigheid.

Mij hoor je niet over goed praten.
Waar je mij over hoort, is dat mensen handelen vanuit morele overtuiging, en dat die overtuiging gevoed wordt door een totaal wereldbeeld, en een beoordeling van de situatie waarin ze zitten, bijvoorbeeld de Nederlandse politiek.
Dit gaat allemaal veel dieper dan meningsverschilletjes, of morele verschillen over losse dingen.
Mijn punt is steeds, dat je idioten geen troeven in handen moet geven. En Nederland doet dat met de grootste nonchalance met bakken vol. Dus praat ik niet over moraal, maar over prijskaartjes. Nederland maakt keuzes, en betaalt een prijs in de vorm van een onnodige splijtzwam. Dat kan gewoon gevolgen hebben. Niemand weet welke, maar risico's zijn er gewoon.

Eén focus zeg je? Nou, de Marokkanen hebben die anders wel bovenaan staan. En velen zijn dus witheet van woede, soms. En als Nederland dat niet interessant vindt, dan gaat dat een eigen leven leiden he? Weet jij waarheen? Gewoon logica hoor.

Maar kijk ook naar wat je zelf doet: je bent een van de velen die zich nooit positief uitlaat over het gemiddelde Marokkaanse standpunt inzake Israel, dat dus in het licht van VN-normen heel acceptabel is, maar komt wel weer met morele superioriteit en veroordeling, als er ellende dreigt. Heel Nederland doet het zo, en daar komt de ellende o.a. van.

Maarten
12-04-04, 16:22
Geplaatst door Abelone
Als jouw verhaal ergens op sloeg, hadden we overal in het westen gewelddadige groepjes met motieven inzake broeinestjes wereldwijd.


Ben jij echt pas 17? Dan weet je dus niet dat Israel al 36 jaar lang voorpagina nieuws is, en hoe smerig die politiek is. Dit is niet zó maar een zaakje hoor. Bedenk vooral ook, dat Arafat al sinds 1969 probeert om de zaak bij de VN te bepleiten, en hélemaal volgens de westerse VN-normen, en dat enkel de Amerikanen dat tegenhouden.
Nou, na 36 jaar nul op het request, en het accent dat 911 op de zaken gaf, makt vele Arabieren duidelijk, dat ze geen donder te verwachten hebben van westerse normen en waarden, en die gaan dus voor andere dingen kiezen.

Denk je dat ze naar jou luisteren met je verontwaardiging over onschuldige doden? Die maken je meteen duidelijk dat de westerse steun inzake Israel al goed was voor duizenden onschuldige doden! En die ragen je of je daar óok moreel verontwaardigd over bent?! En als je dan begint over geweld van Hamas, dan liggen die allemaal in een deuk! Jij blijft helemaal nergens in die discussie, en ze beschouwen je daar dan als die naieve westerling, die enkel aan zijn eigen mensen denkt. Einde verhaal. Die verslaan je nog op je éigen morele terrein!Hoe red jij je daar uit??

Abelone
12-04-04, 16:31
Geplaatst door Maarten

Mijn punt is steeds, dat je idioten geen troeven in handen moet geven.

Ik ben blij dat je toegeeft dat het idioten zijn.
Vervolgens rijst de vraag in hoeverre je tegemoet moet komen aan de wensen van idioten. Een idioot heeft namelijk niet eens een troef nodig, en een idioot is per definitie niet in staat om normaal met een conflictpunt om te gaan.
Het beste wat je in dit geval kunt doen, is die morele verontwaardiging vasthouden tegen zulk extreem gedrag. Jij kiest ervoor om het te benaderen als iets vanzelfsprekends, en iets logisch. Maar het is allesbehalve logisch. Logisch is een geweldloos front, zoals het anti-Apartheidscomite indertijd. Diplomatie, dialoog, anything.

Abelone
12-04-04, 16:55
[QUOTE]Geplaatst door Maarten
[B]Ben jij echt pas 17? Dan weet je dus niet dat Israel al 36 jaar lang voorpagina nieuws is, en hoe smerig die politiek is. Dit is niet zó maar een zaakje hoor. Bedenk vooral ook, dat Arafat al sinds 1969 probeert om de zaak bij de VN te bepleiten, en hélemaal volgens de westerse VN-normen, en dat enkel de Amerikanen dat tegenhouden.
Nou, na 36 jaar nul op het request, en het accent dat 911 op de zaken gaf, makt vele Arabieren duidelijk, dat ze geen donder te verwachten hebben van westerse normen en waarden, en die gaan dus voor andere dingen kiezen.

QUOTE]
Je doet net alsof Arafat een onderhandelingspartner is die iets constructiefs kan bewerkstelligen :-/
Het gaat allang niet meer om die man, noch om de mensen aan beide zijden die het met elkaar aan de diplomatieke tafel kunnen uitvechten. Arafat heeft weinig tot niets meer te zeggen. Onder druk van de terreurorganisaties is hij ook weggelopen bij de onderhandelingen met Barak in 2000, terwijl hij al bijna zijn hele eisenpakket ingewilligd zag. Dooronderhandelen zat er niet in: Arafat poetste de plaat omdat hij het vredesakkoord op het thuisfront (lees: aan de autonome terreurgroeperingen) niet kon verkopen.
Het wordt tijd dat daar 2 andere leiders worden aangesteld. Wat nog altijd geen garantie is dat de Hamas, Hezbollah, Islamic Jihad, Palestinian RF etc na wlek akkoord dan ook zullen ophouden met hun eigen oorlog. Deze organisaties hebben hele andere targets, en welke die zijn is hoog en breed bekend.

Maarten
12-04-04, 18:26
Geplaatst door Abelone
Ik ben blij dat je toegeeft dat het idioten zijn.
Vervolgens rijst de vraag in hoeverre je tegemoet moet komen aan de wensen van idioten.

Punt is dat die idioten drijfveren hebben, die redelijk aansluiten bij de VN-normen. Zo idioot zijn ze dus niet. Idioot is eigenlijk enkel denken, dat aanslagen en onschuldige slachtoffers hier hun doel dienen. Als ze dan roepen dat het westen dat ook doet, dan kun je ze aanwrijven dat ze dus hetzelfde doen, en daarom idioot zijn, omdat ze wat anders prediken.

Maar intussen doet het westen - en dat is inclusief jij - helemaal niets om duidelijk te krijgen, dat die normen en drijfveren van die jongens redelijk aansluiten bij de onze. Noem dat gerust een ongelofelijke domheid! En mij hoor je dus níet klagen als daar rotzooi van komt!
En echt hoor, als het gebeurt, dan ga ik écht met chips voor de TV zitten om al die onzinnige commentaren er over aan te horen, om dan te concluderen dat ze het nog érger maken! Absoluut geen medelijden mee! Als ze zo stom zijn als ze zijn, dan kun je het lijk echt al zien drijven.
De geschiedenis barst trouwns van de voorbeelden waarbij juist degenen die de hoogstaande moraal pretenderen de grootste rotzooi veroorzaken. Die blijven steken bij hard roepen, zoals jij ook, en doen intussen niet de zinnige dingen. Nederland staat er momenteel bol van..

Als autochtonen eens wat vaker met Marokkanen zouden praten, dan waren we waarschijnlijk een sutk dichter bij huis geweest. Maar de praktijk is, dat het vooral gebeurt wanneer er wat te mekkeren is, waarbij dan vaak meteen een grote moralisische bek open gezet wordt. En dat gebeurt dus redelijk massaal, de Telegraaf voorop. Praten we nog niet eens over de demonisering. Noem je dat een uitdragen van normen en waarden?? Werkt dat scheiding in de hand of niet?

Abelone
12-04-04, 18:43
Geplaatst door Maarten
Als autochtonen eens wat vaker met Marokkanen zouden praten, dan waren we waarschijnlijk een sutk dichter bij huis geweest. Maar de praktijk is, dat het vooral gebeurt wanneer er wat te mekkeren is, waarbij dan vaak meteen een grote moralisische bek open gezet wordt. En dat gebeurt dus redelijk massaal, de Telegraaf voorop. Praten we nog niet eens over de demonisering. Noem je dat een uitdragen van normen en waarden?? Werkt dat scheiding in de hand of niet?
Met elkaar praten...
Schets nu geen ideaalbeeldje alsof wij onze deuren decennia lang potdicht hebben gehouden voor de Marokkanen, die keer op keer aanbelden met uitgestoken hand, een vriendelijk verhaal en lekkere hapjes.
Er was am Anfang overigens genoeg toeschietelijkheid vanuit de Nederlanders: lees daar de verhalen maar 's over van de kinderen van de eerste lichting. Pas toen de aantallen de spuigaten uitliepen en de concentraties, werkeloosheid en onoverzichtelijkheid toenamen, groeide de kloof. Daarvoor leg ik inderdaad de schuld bij politici, die nagenoeg niets ondernamen om de nieuwkomers te betrekken in de maatschappij. Een uitkering en dan bleven ze vanzelf wel rustig, zoiets. Geen wonder dat we elkaar slecht hebben leren kennen. Zelfs op scholen is er nauwelijks vermenging.
En pubers zijn pubers: die zijn altijd in de war en zoekende. Als je ze op die leeftijd in je klauwen krijgt en hen boetseert, kun je ze vrij makkelijk sturen en hen een doel geven. Vleugje heroiek erover, en het is al helemaal verlokkelijk. En dat bedoel ik met de verkeerde motieven. Streven naar vrbetering, ja. Maar de manier waarop; nee. En daar zijn ze zichzelf nauwelijks van bewust.

taouanza
12-04-04, 18:47
Geplaatst door ZbaqZbaq
''Jonge A'damse moslims aangezet tot haat''
Bron: Telegraaf (restricted editie)


De Telegraaf wijdt vandaag een paginagroot artikel over rigoureuse radicalisering onder jonge moslims in Amsterdam. Marokkaanse jongens die hier geboren zijn, uiten steeds vaker intense haat voor hun eigen land – Nederland. Enkelen zouden zelfs bereid zijn om tot actie over te gaan, zo heeft een informant de krant verteld.

De informant, waarvan de Telegraaf de naam geheim houdt, is zelf een moslim en kent de groeperingen die zich tegen het westen afzetten. Volgens hem worden met name jonge Marokkanen rijp gemaakt voor geweld door gewiekste ronselaars. Ze gebruiken daarbij onder meer een onlangs in Amsterdam opgedoken videoband. ''De Marokkaanse moslimstrijders van het bloedbad in Madrid zitten overal. Ook hier'', zo waarschuwt de informant.

De informant zegt verder: ''Nederland kent zijn eigen 'Bin Laden-bende': een groep Marokkaanse jongens uit Amsterdam is 'serieus' bezig met voorbereidingen voor de gewelddadige strijd tegen het Westen. Zij worden in moskeeën, buurthuizen en in privé-woningen geïndoctrineerd om hun geboorteland – Nederland – te haten.''

Het verhaal van de informant wordt bevestigd door een 33-jarige Marokkaanse buurtwerker in Amsterdam-West. ''Meedoen aan de jihad speelt momenteel heel erg. Ik zie het om mij heen gebeuren: jongens die opeens naar de moskee gaan, baardjes laten groeien en de koran citeren. Ze worden gehersenspoeld door gekken die de islam misbruiken. Die jongens krijgen hele rare ideeën in hun hoofd, op een gegeven moment weten ze niet beter.''

De informant vervolgt: ''Op straat in Amsterdam, in de moslimbuurten, is de strijd tegen het terrorisme het gesprek van de dag. Maar wat je steeds vaker hoort, vooral onder radicale jongens, is dat Amerika en zijn bondgenoten de echte terroristen zijn. Dat wordt erin gepompt door allerlei moslimgroepen, zoals de Arabisch Europese Liga (AEL) van Abou Jahjah. Zij proberen jongeren te werven met grote scheldpartijen tegen het Westen.''

Vogens de informant wordt het lot van de Palestijnen, ''onze broeders'', altijd ingezet om steun te krijgen voor de jihad. Jonge jongens zijn daar heel gevoelig voor. Ook wordt telkens gezegd dat de moslims onderdrukt worden, in Europa, maar ook in hun land van herkomst Marokko, waar veel jongeren nog vaak met vakantie gaan. Jongeren van 16, 17 jaar zouden met behulp van video's, waarop geweld tegen moslims is te zien, klaar gestoomd worden voor de jihad.

----------------------------------------------------------------

De oude nazi-krant heeft de smaak weer te pakken.

Wie is die informant trouwens ? persvoorlichter van het CIDI misschien ?

Maar ja..de waarheid zal moeilijk te achterhalen zijn gezien ze een ANONIEME informant gebruiken voor dit artikel...en de naam van de "jongerenwerker"wordt ook al niet genoemd.


Als je amerikanen terroristen noemt ben je dus aan het brainwashen.
Wat ben je aan het doen als je moslims terroristen noemt.

De media geeft zelf dus haar schuld toe.
Als het in het negatief daglicht stellen van het westen opruiend is en aanzet tot haat.
Dan geld andersom toch ook het zelfde?

Abelone
12-04-04, 19:13
Geplaatst door taouanza
Als je amerikanen terroristen noemt ben je dus aan het brainwashen.
Wat ben je aan het doen als je moslims terroristen noemt.

De media geeft zelf dus haar schuld toe.
Als het in het negatief daglicht stellen van het westen opruiend is en aanzet tot haat.
Dan geld andersom toch ook het zelfde?
Niet veel soeps wat je hier pruttelt, maar ik wil er wel iets aan toevoegen.
Het westen wordt gekenmerkt door vrijheid van meningsuiting, dus kritiek is er voldoende. Voldoende? Het is een grote kakafonie van kritische geluiden. Echter: kritiek in de vorm van aanzetten tot geweld (zoals dit artikel aangeeft) valt nu weer net buiten de norm.

Snap je het?

Maarten
12-04-04, 19:13
Geplaatst door Abelone
:hihi: jij denkt hier echt even het erudietje te kunnen uithangen he?
Nou, sluit maar aan bij de Israel-discussies hier, dan merk je wel hoever je komt. En dat is niet ver. Je mag vast oefenen:

Je doet net alsof Arafat een onderhandelingspartner is die iets constructiefs kan bewerkstelligen

Een Arabier, die met een beroep op westerse normen, bij een hoofdzakelijk westerse VN al sinds 1967 of 68 enkel loopt te roepen over toepassing van VN-beginselen. En die VN zijn het ook nog grotendeels met hem eens, maar komen enkel door de Amerikanen niet ver !
En nou hebben we hier weer een huppeltrutje, die komt vertellen dat die vent niet deugt ? :hihi :


Arafat heeft weinig tot niets meer te zeggen.

Hoeft ie ook niet. Hij heeft gezegd wat ie te zeggen had, en als de VN krachteloos blijven, dan kan ie ook niet veel he ? Of wou je hem met de Amerikanen en de Israeli’s aan tafel hebben, die vanuit hun machtspositie niks anders willen dan Israelische belangen veilig stellen ?

Die onderhandelingen mislukken gewoon omdat de Israeli’s wíllen dat die mislukken ! Vrede betekent namelijk ontruiming van de gebieden, en dat willen ze voor geen goud ! Ze voeren al jaren een politiek om die door uitstel en verjaring in handen krijgen, en voeren enkel onderhandelingen, wanneer het westen ze daartoe dwingt ! Vrede ? My Ass ! Al die verhalen over Hamas, dienen alleen maar om doetjes zoals jij te overtuigen.


Onder druk van de terreurorganisaties is hij ook weggelopen bij de onderhandelingen met Barak in 2000, terwijl hij al bijna zijn hele eisenpakket ingewilligd zag. Dooronderhandelen zat er niet in: Arafat poetste de plaat omdat hij het vredesakkoord op het thuisfront (lees: aan de autonome terreurgroeperingen) niet kon verkopen.

Prima redden om die dan ook niet te accepteren! Hij moet zijn volk toch vertegenwoordigen?? En het is sowieso al de vraag wie de Palestijnen precies vertegenwoordigt! Kortom, dat hij het zo doet, is príma leiderschap! Níets op aan te merken!
Israeli’s weten overigens precies wat voor de Palestijnen acceptabel is en wat niet, dus die leggen de lat net wat te hoog, en roepen dan weer dat ze hun best gedaan hebben!!! HAHAHAHA! Resolutie 242 wel eens bekeken, over wat de VN acceptabel vonden?? Nou leg daar de voorstellen van de Israeli’s maar naast, dan zie je het zo, juffrouw Doetje.


Het wordt tijd dat daar 2 andere leiders worden aangesteld.

Ach… gaat juffrouw doetje al net zo kwaken als Bush en Sharon ? :hihi: Leuk die imitatie-arrogantie ! :hihi: Luister Honey, als ëen der partijen in een conflict een leider aanstelt, dan heb je het daarmee te doen ! Deden ze met Saddam ook he ? En Arafat is gewoon de man, die de VN-normen aanhaalt. Je kunt dus niet zeggen dat ie zó onder de maat is, dat je daar niet mee lult !!
Wie dat wél zegt, gaaft daarmee aan helemáal niet meer te willen lullen over vrede !!
Gewoon onderdeel van de Erets-Israel uitstel-politiek, en zeker goed genoeg voor juffrouw doetje !

Wist je dat ze in Israel al speculeren over een búrgeroorlog, als ze daadwerkelijk de resultaten van 36 jaar expansiepolitiek gaan opgeven ?? Rabin is er al 10 jaar voor door zijn kop geschoten ! En de eerstvolgende die het wéer probeert zal óok wel die kant op gaan !



Wat nog altijd geen garantie is dat de Hamas, Hezbollah, Islamic Jihad, Palestinian RF etc na wlek akkoord dan ook zullen ophouden met hun eigen oorlog. Deze organisaties hebben hele andere targets, en welke die zijn is hoog en breed bekend.


Terwijl daarvan gezégd wordt dat die Israel in zee willen drijven (Yasine zei bijvoorbeeld héel andere dingen), zijn die Israeli’s dus ECHT BEZIG met zo’n verdrijvingspolitiek !!!
En die vind je al terug bij Herzl, de grondlegger van het Zionisme, en bij Sharon, die de plannen daartoe al in 1978 ontwierp, en in de beginselverklaringen van bijv. Likud..
Stay around honey ! We havn’t started yet !

PS : als je 36 jaar zo moet leven, als de Palestijnen onder de Israelische bezetting, dan ga je roepen he ? Over in zee drijven he ? Iets nieuws onder de zon ? Dacht het niet he ? En begin maar niet over de aanval van 1967 en 1973, want die laten zich uitstekend verklaren door de Israelische veroveringen van 1948, die totaal in strijd met het VN-verdelingsplan 1947 waren ! Hamas was 10 jaar geleden een redelijk onbetekenende club. Volkomen logisch dat die nou groot worden door de bezetting. Kortom, eerst het tuig uit die gebieden, dat scheelt alweer.

Enige kritiek die ik hier ga krijgen, is dat ik zo’n makkie als jou pak. Maar dat is wat je krijgt, als je die onzin schrijft. Overigens ligt het niet aan je domheid, want de Nederlandse media geven al die onzin gewoon door. Daarom kun je ze gerust een doorgefluik van Israelische propaganda noemen. Politiek en media komen gewoon niet uit de knoop van die Holocaust-gevoelens, en daarom is het niveau van de discussies hier ook zo beroerd. Welcome in the real world !

Maarten
12-04-04, 19:32
Geplaatst door Abelone

Het westen wordt gekenmerkt door vrijheid van meningsuiting, dus kritiek is er voldoende.

Snap je het?

De joodse Israeli Ury Avnery merkte al op dat elke kritiek op Israel in de VS gelijk staat met politieke zelfmoord. Politici worden bijvoorbeeld meteen bekogeld met wagonladingen beschuldigingen van antisemitisme, om aar te zwijgen van de rest. Hier zag je precies hetzelfde rond Gretta Duisenberg. En hier durven politici en media het al evenmin, vanwege het gedonder dat ervan komt..
Vrijheid van meningsuiting?? Alleen zolang je niet gevaarlijk bent.. Jij kunt dat, ik kan dat.. Maar hogerop heb je meteen de maffia op je nek!

Voorbeeldje: de fam. Duisenberg is al met de dood bedreigt. En belangrijke joodse organisaties hebben serieus overwogen om haar man, toen de directeur van de Europese Bank het werken onmogelijk te maken, door hem te toegang tot essentiele plaatsen te ontzeggen. Hebben ze toen maar niet gedaan, want dat viel erg op.
Vrijheid van mening, dat heb vooral jij, zeker als je een leuk jurkje aan hebt! :hihi:

Taouanza, pak jij deze dame maar in, want ik kan wel aan de gang blijven.
Waar blijft die subsidie voor de integratie van autochtonen trouwens?

Abelone
12-04-04, 19:45
'Verhalen' over de Hamas... :haha: :haha: :haha:

Als ik zoiets lees, weet ik al genoeg.

De rest van je tone-of-voice (huppeltrutje, doetje, leuk jurkje, honey) bewaar je maar voor als je met je ex-vrouw in de rechtbank zit te bakkeleien.

Weer
12-04-04, 20:06
Geplaatst door Maarten
Daar hadden ze Aznar, als je nog weet wat die voor politiek bedreef.

Maar het is simpel hoor. Je voorkomt enkel dat mensen voor foute politiek kiezen, door zelf wat beters aan te bieden. Nou is Nederland een beschaafd land, nietwaar? Maar voor zover Nederland daar niet voor uit komt, of dat niet etaleert, IS het dat dus niet. Perfect is het niet he? De vraag is dan hoe groot de berg imperfectie dan precies is?

Nou, voor zover het gaat over al die zaken die hier zo gevoelig liggen, zou ik bijna zeggen, dat Nederland wel debíel lijkt in hoe er met dingen omgegaan wordt.
Als je Balkenende's "Zo gaan wij in dit land niet met elkaar om" eens legt naast al die behandelingen van allochton standpunten, dan is het écht erg!
En als je van de zeer begrijpelijke- en goede standpunten van allochtonen inzake Israel en Irak niet méer kunt maken dan een angst voor terrorisme, dan is dát wat je aan die allochtonen presenteert! Bedenk maar hoe dat overkomt, en dan ligt de self-fullfilling Prophecy voor de hand. Zo simpel ligt dat.

De Nederlandse politiek doet totaal geen moeite om te wijzen op de overeenkomstige normen van Nederland en allochtonen in die zaken, en voert intussen een politiek, die daar helemaal mee in strijd is. Was driekwart hier niet tegen de oorlog? Zag driekwart Israel niet als de grootste bedreiging van de wereldvrede? (dat weet een groot deel der allochtonen niet eens.) Nou, de oorlog werd politiek gesteund, en over Israel valt in de politiek geen onvertogen woord. En dát is wat die allochtonen weer wél heel goed weten! Wou je nog moeilijkheden? Nou, je kríjgt ze hoor! Gewoon door Nederlandse domheid.

Aznar had geen zin in barbaren. En je weer wat de barbaren hebben aangericht in Madrid. Aznar had het dus aan het juiste eind na 911 de barbaren van repliek te dienen. En er is nog veel werk te doen. En Nederland doet goed werk op dat gebied.

Mooie boel is dat! Omdat Nederland geen zin heeft deel te gaan uitmaken van het kaliphaat moeten we niet vreemd opkijken als onze kinderen vergast en gebombardeerd gaan worden door een stelletje geloofswaanzinnigen.

Barbaren die het in Nederland niet naar hun zin hebben zijn vrij om te vertrekken naar een islamitisch land naar keuze.

Maarten
12-04-04, 21:15
Geplaatst door Abelone
[I]
De rest van je tone-of-voice (huppeltrutje, doetje, leuk jurkje, honey) bewaar je maar voor als je met je ex-vrouw in de rechtbank zit te bakkeleien.

En heeft zoals gebruikelijk weer niets te melden zodra het echt ergens over gaat, net als de rest van die pro-Israel aanhang in de afgelopen 2 jaar! Partijtje zeiken, en dan heb je het gehad! Kunnen de zaak niet aan, klaar.

taouanza
12-04-04, 21:23
Geplaatst door Abelone
Niet veel soeps wat je hier pruttelt, maar ik wil er wel iets aan toevoegen.
Het westen wordt gekenmerkt door vrijheid van meningsuiting, dus kritiek is er voldoende. Voldoende? Het is een grote kakafonie van kritische geluiden. Echter: kritiek in de vorm van aanzetten tot geweld (zoals dit artikel aangeeft) valt nu weer net buiten de norm.

Snap je het?

Nee licht eens toe?:moe:

Maarten
12-04-04, 21:25
Geplaatst door Weer

Mooie boel is dat! Omdat Nederland geen zin heeft deel te gaan uitmaken van het kaliphaat moeten we niet vreemd opkijken als onze kinderen vergast en gebombardeerd gaan worden door een stelletje geloofswaanzinnigen.


Komt omdat Nederland niet pal gaat staan voor de VN-normen inzake Israel enzo. Wij denken daar een beetje mee te kunnen rotzooien met eigen gedachtetjes enzoo, dáar komt die ellende van! Nederland is in deze zaak totáal niet herkenbaar in de normen en waarden die het normaal pretendeert!
Wat draag je dan uit als land? Niets, Nop, Nada!
Dáarom kiezen ze nog liever Kalifaat, dan de gebleken "rechtsstaat"!
Kan ze geen ongelijk geven. Te moeilijk voor je?

Maarten
12-04-04, 21:28
Geplaatst door Abelone
'Verhalen' over de Hamas... :haha: :haha: :haha:

Als ik zoiets lees, weet ik al genoeg.


Hamas indoctrineert de Palestijnse kinderen en zet ze aan tot geweld, denk je ook niet? :)

Abelone
12-04-04, 21:34
Geplaatst door Maarten
En heeft zoals gebruikelijk weer niets te melden zodra het echt ergens over gaat, net als de rest van die pro-Israel aanhang in de afgelopen 2 jaar! Partijtje zeiken, en dan heb je het gehad! Kunnen de zaak niet aan, klaar.
Jij kunt zelf de zaak niet aan. Je komt met een oeverloos verhaal waarmee je slechts 1 kant van de zaak wilt bekijken, en daarmee fladder je over essentiele zaken als de terreurorganisaties, de corruptie van de PA, de broeihaarden in Nablus waardoor zelfs de burgemeester (uit woede versus Arafat) aftreedt, de haatkweekscholen van jonge jongens. Jij bent te star om te beseffen dat Israel een prachtige bliksemafleider is voor corrupte regimes in de regio, die zich suf lachen om mensen als jij die hen geweldig in de kaart spelen door blind in die Israel-focus-rommel te stinken. Ik heb je al 10x uitgelegd dat vrede niet in handen is van onderhandelaars aan de tafel.
Er is veel meer dat voor Palestijnen gedaan kan worden; er is veel meer wat de regimes doen die de terreur in stand houden. Er zit nog een hele psychologische tour de force achter over de verbittering om de verloren oorlogen. Er zitten veel meer kanten aan deze zaak dan jij zin hebt om toe te geven, dus vervolgens bler je dat vrede binnen 2 maanden een feit kan zijn. Hahahaha... sukkel.

Abelone
12-04-04, 21:37
Geplaatst door Maarten
Hamas indoctrineert de Palestijnse kinderen en zet ze aan tot geweld, denk je ook niet? :)
Niet alleen de Hamas. Ik heb een paar Palestijnse vrienden die je daar e.e.a. over zouden kunnen vertellen. Of ze dat willen is een tweede. Die kennen erg goed de ins & outs, en delen overigens jouw ziedende mening volstrekt niet. Integendeel: van mensen als jij hebben ze hun zakken vol want die doen de zaak geen goed.

Maarten
13-04-04, 01:08
Geplaatst door Abelone
Niet alleen de Hamas.

Volkomen voorgeprogrammeerd blijkbaar.. Listen Honey, als er IETS is wat die kinderen volkomen indoctrineert, dan is het wel de hele situatie daar! Daar kan geen verhaal van ouders of leiders tegenop!
Dit was een instinker dame, en je trapt er ook meteen in!
25% is ondervoed, dame. Dacht je dat ze niet weten waar het van kwam??
Vriendje door de kop geschoten, pa mishandeld, neef uit zijn huis gezet, water afgesloten, tanks die de boel in puin schieten, opa die zijn land niet meer op kan?? enz enz enz..
En géen van die kinderen heeft een behoorlijke toekomst.
Indoctrineert dat kinderen, or what!!
Dacht je dat ze van die ouderen steen-gooi les kregen, of ben jij echt zo stom?
Ik weet niet wat Hamas zegt, maar het moet er ín gaan als kóek!

Israelische indoctrinatie, wat dacht je daarvan? Pas weer onderzoek naar gedaan. Nou, de nieuwe schoolboekjes waren "minder erg dan de oude"! De ondertoon was van: godzijdank niet zo verschikkelijk als vroeger! Maar hier praat je over kinderen, die geen reden hebben om Palestijnen te haten omdat ze er geen last van hebben, maar die volgegooid worden met hoe vies, achterbaks, wild, onbetrouwbaar, agressief enz enz Palestijnen wel niet zijn! En van vele Nederlanders die in Israel waren hoorde ik dat ze schrokken van de hoeveelheid racisme daar. Zeker ook nieuw voor je!
Israeli's hebben voor hun geweld overigens een professioneel leger. Dat indoctrineert klaarblijkelijk genoeg! Zeker als je die piloten ma geloven, die niet meer willen. Maar er zijn verhalen zat over rechts-extremistische elementen zat, die ongecontroleerd hun gang kunnen gaan. Wou je nog klagen over een paar S-bommers? :hihi:

En laat je palestijnse vrienden maar voor zichzelf spreken. Ik denk dat die kotsen van hoe jij hier regageert!

Maarten
13-04-04, 01:21
Geplaatst door Abelone
Jij kunt zelf de zaak niet aan. Je komt met een oeverloos verhaal waarmee je slechts 1 kant van de zaak wilt bekijken, en daarmee fladder je over essentiele zaken als de terreurorganisaties, de corruptie van de PA, de broeihaarden in Nablus waardoor zelfs de burgemeester (uit woede versus Arafat) aftreedt, de haatkweekscholen van jonge jongens. Jij bent te star om te beseffen dat Israel een prachtige bliksemafleider is voor corrupte regimes in de regio, die zich suf lachen om mensen als jij die hen geweldig in de kaart spelen door blind in die Israel-focus-rommel te stinken. Ik heb je al 10x uitgelegd dat vrede niet in handen is van onderhandelaars aan de tafel.
Er is veel meer dat voor Palestijnen gedaan kan worden; er is veel meer wat de regimes doen die de terreur in stand houden. Er zit nog een hele psychologische tour de force achter over de verbittering om de verloren oorlogen. Er zitten veel meer kanten aan deze zaak dan jij zin hebt om toe te geven, dus vervolgens bler je dat vrede binnen 2 maanden een feit kan zijn. Hahahaha... sukkel.

Al die agressie is vooral het gevolg van de bezetting en heel normaal te noemen, zeker als het niet op houdt. Stikt natuurlijk van de meningsverschillen, en dat heb je als het water naar de lippen stijgt. Jij bent een welvaartspapkindje en snapt dat niet meer!
En de verhalen over die trauma's en spanningen: die zijn géen deel van de vredesovereenkomst! En dat snap jij ook, dus je zit hier weer te liegen als je suggereert dat ik dat óok nog in twee maanden bedoelde op te lossen.
En als je wilt weten hoeveel kanten er aan de zaak zitten, dan klik je m'n profiel aan, zoekt naar alle berichten, dan ben je 2 weken zoet, heb je je huiswerk gedaan, en hebben wij even geen last van dat huppeltrut gedoe hier.
Avnery al gelezen? Zo niet, begin daar maar mee.

Maarten
13-04-04, 01:34
Geplaatst door Abelone
in de kaart spelen door blind in die Israel-focus-rommel te stinken.

Ik lees dat niet, maar vind dat zelf uit door me in de zaken te verdiepen. And guess what? Al die critici van israel, wie ze ook zijn, waar ze ook vandaan komen, van welke achtergrod of kleur dan ook, ze komen állemaal op hetzelfde uit!!
En warom? Omdat de féiten de zaken uitstekend verklaren, en daar heeft níemand Hamas-propaganda voor nodig!
Verdiep je gewoon in algemene VN-optiek, en ze wordt vanzelf pro-Palestijns! :D
Reden voor de Israeli's om de complete UN voor antisemiet uit te maken overigens! :hihi: