PDA

Bekijk Volledige Versie : Indymedia.nl : 15.000 demonstranten tegen deportatiebeleid Verdonk!!!!



Rabi'ah.
10-04-04, 21:37
15.000 demonstranten tegen Verdonk
Platform Keer het Tij - 10.04.2004 17:44

Vanmiddag trokken 15.000 demonstranten door de Amsterdamse binnenstad, aldus de organisatie. Dat is meer dan de verwachte 10.000. Dit blijkt uit een telling van de organisatie. De kleurrijke menigte trok in een twee kilometer lange stoet door de stad.


De demonstratie was gericht tegen het plan van minister Verdonk om komende maanden duizenden vluchtelingen, die hier al jaren
wonen, het land uit te zetten. Woordvoerder Rene Danen van het platform Keer het Tij zegt dat "de grote opkomst duidelijk maakt dat het verzet in het land tegen het inhumane uitzettingsbeleid van dit kabinet sterk is. Verdonk is duidelijk nog niet van ons af; onze doelstelling is om alle uitzettingen te voorkomen. Vele lokale acties zullen daar voor zorgen."

Aan de demonstratie werd meegewerkt door Jan Mulder, Ad Visser, cabaretier Vincent Bijlo en kinderboekenschrijfster Carry Slee al op. De politici Femke Halesema, Jan de Wit en Klaas de Vries stonden ook op het programma.

Nieuwe acties platform Keer het Tij.

De demonstratie is georganiseerd door platform Keer het Tij waar ruim 400
organisaties bij zijn aangesloten, die gezamenlijk meer dan 300.000 leden
hebben. Het platform organiseerde vorig jaar na Prinsjesdag al een grote demonstratie in Amsterdam tegen het harde rechtse regeringsbeleid waar 25.000 mensen aan deelnamen. Dit jaar komt er een groot protest rond Prinsjesdag in Den Haag.

E-Mail: [email protected] Website: http://www.keerhettij.nl

bron: http://www.indymedia.nl

Mattijs
10-04-04, 23:24
Terwijl ik van alle kanten hoorde dat het er 5000 waren. Nou ja een beetje optimisme hoort erbij natuurlijk.

Van mij hadden trouwens alle 26000 mensen/illegalen een pardon mogen krijgen. Als daarna maar een duidelijk en streng immigratie beleid gevoerd zou worden.
Tja, de ideeën van Pim. Maar ik ben toch geen Fortuynist.
Maar ik moet zeggen, hij had wel een paar goede ideeën.

TFOE
11-04-04, 13:16
Geplaatst door Mattijs

Tja, de ideeën van Pim. Maar ik ben toch geen Fortuynist.
Maar ik moet zeggen, hij had wel een paar goede ideeën.

:regie: Gaan we het over het gedachtengoed van Pimmetje hebben of blijven we on-topic en hebben we het over de demo?!

biraat Ik zag trouwens die klote PVDA met een kraampje op de Dam staan gister bij die demo......... :knife_hea Waar halen die deadheads het lef vandaan? Zij zijn degene die het strenge deportatiebeleid op gang hebben gebracht onder Kokhalzen Paars............