PDA

Bekijk Volledige Versie : Beelden van gedode buitenlanders op tv getoond



S@deeQ
11-04-04, 14:06
Beelden van gedode buitenlanders op tv getoond


DUBAI - De Arabische zender al-Jazeera heeft zondag beelden uitgezonden van twee dode mannen die werden aangeduid als medewerkers van de Amerikaanse inlichtingendiensten. Zij zouden in de stad Fallujah zijn doodgeschoten.

De video-opname toonde de bebloede lichamen van twee buitenlandse mannen in burgerkleding die op de grond lagen. Een van de twee was in de rug geschoten en de ander in een been. Om de lijken heen stonden Iraakse mannen. Wanneer de opnamen waren gemaakt en door wie, werd niet duidelijk gemaakt.

De afgelopen week is een aantal buitenlanders in Irak gedood, ontvoerd of verdwenen. Onder de vermisten zijn Amerikanen en twee Duitse veiligheidsfunctionarissen.

Zaterdagavond zond al-Jazeera beelden uit van een Amerikaanse man die volgens zijn Irakese gijzelnemers gedood zal worden als de Verenigde Staten hun troepen niet terugtrekken uit de belegerde stad Fallujah.

De twee in Irak vermiste Duitse veiligheidsfunctionarissen zijn volgens de Britse zondagskrant The Sunday Telegraph dood. Volgens een verslaggever van het blad zijn de twee door Iraakse opstandelingen doodgeschoten. De krant plaatste foto's van twee bebloede lijken. Het Duitse ministerie van Buitenlandse Zaken liet zondagmiddag weten dat de twee 'met grote waarschijnlijkheid' dood zijn.


http://www.aljazeera.net/mritems/images/2004/4/11/1_218201_1_17.jpg

Hagana
11-04-04, 19:32
:lekpuh: FYMMF

Julien
11-04-04, 19:58
:moe:

Zwarte Schaap
11-04-04, 20:53
Ik zou zweren dat ik hier eerder een bijdrage van 5 woorden van mij had gestaan.