PDA

Bekijk Volledige Versie : Canada begint massale slacht zeehonden



Waterval
12-04-04, 11:06
Canada begint massale slacht zeehonden

Uitgegeven: 12 april 2004 08:37
Laatst gewijzigd: 12 april 2004 08:37

OTTAWA - Canada heeft zich de woede op de hals gehaald van nationale en internationale dierenactivisten. Net als dertig jaar geleden staat de zeehondenjacht ter discussie. Maandag begint aan de Canadese oostkust een van de grootste slachtpartijen van de laatste decennia. In 36 uur zullen jagers zo veel mogelijk babyzeehondjes afmaken.

Het jagen op jonge zeehonden was tot voor kort slechts mondjesmaat toegestaan sinds de wereld Canada in de ban deed naar aanleiding van bloederige televisiebeelden van doodgeknuppelde zeehondjes in de jaren zeventig. Maar bont is weer in en de exploderende zeehondengemeenschap bedreigt volgens de regering de vissenpopulatie.

Canada besloot vorig jaar de quota voor de zeehondenvangst op te schroeven van 15.000 tot ruim 300.000 per jaar. Dierenrechtenorganisaties menen dat de zeehonden als zondebok worden opgevoerd om het falende visbeleid te verdoezelen. De jagers moeten zich nu wel aan strenge regels houden. Ze mogen de zeehonden niet meer doodknuppelen, maar doodschieten. Die regels worden met voeten getreden, zegt de internationale dierenrechtenorganisatie Ifaw. Ifaw zegt over recente beelden te beschikken van jagers die zeehonden levend villen en met een boothaak over het ijs slepen terwijl ze nog niet dood zijn.

De Humane Society in buurland de Verenigde Staten is een campagne begonnen: 'Club Sandwiches Not Seals', die onder meer ondersteund wordt door societydiva Paris Hilton. Ook heeft de organisatie paginagrote advertenties in Amerikaanse dagbladen gezet om een reisboycot naar Canada te initiëren. Het Canadese toerismebureau zei vorige week al rekening te houden met een terugval in inkomsten in de toeristische sector

nu.nl

http://www.bontvoordieren.nl/img/info/hunt3.jpg

Couscousje
12-04-04, 11:34
Ja...

Wat moet je hier nu op zeggen?

Cc

taouanza
12-04-04, 11:40
Geplaatst door Couscousje
Ja...

Wat moet je hier nu op zeggen?

Cc

Dat heb ik nou ook.

Mill
12-04-04, 11:57
Geplaatst door Waterval
http://www.bontvoordieren.nl/img/info/hunt3.jpg

Ik zie het probleem niet.

mrz
12-04-04, 12:17
Lost me bij de 15, meaning of which beetje aan me voorbij gegaan is. :rolleyes:

Verder, kinderachtige vorm van bangmakerij ofzo? :cheefbek: