PDA

Bekijk Volledige Versie : Arjan Erkel moslim geworden?



RinC
12-04-04, 11:22
:zozo:

Mark
12-04-04, 11:30
De barmhartigheid van zijn ontvoerders heeft zijn hart verwarmd voor de islam? :confused:

RinC
12-04-04, 11:42
Geplaatst door Mark
De barmhartigheid van zijn ontvoerders heeft zijn hart verwarmd voor de islam? :confused:

Ik hoorde 'em "Insha Allah" zeggen...Of floepte dat er gewoon uit, omdat ie het vaker hoorde?

Bofko
12-04-04, 11:43
Geplaatst door Mark
De barmhartigheid van zijn ontvoerders heeft zijn hart verwarmd voor de islam? :confused:

In langdurige gijzelingssituaties kan er een band ontstaan tussen gijzelnemer en gegijzelde. De gijzelaars die vorig jaar in de Algerijnse Sahara langdurig werden vastgehouden spraken met respect over hun ontvoerders, vanwege de goede behandeling.

Toen is ook gebleken dat dit soort situaties de ideale mogelijkheid biedt om eens flink af te vallen.

Waterval
12-04-04, 11:43
Geplaatst door Mark
De barmhartigheid van zijn ontvoerders heeft zijn hart verwarmd voor de islam? :confused:


:blij:

Abelone
12-04-04, 11:46
Geplaatst door Bofko
In langdurige gijzelingssituaties kan er een band ontstaan tussen gijzelnemer en gegijzelde. De gijzelaars die vorig jaar in de Algerijnse Sahara langdurig werden vastgehouden spraken met respect over hun ontvoerders, vanwege de goede behandeling.


In feite was dat slechts 1 van de gijzelaars: en dat verschijnsel heet het Stockholm Syndroom. De overigen gaven dat als reden op voor de mening die die ene gegijzelde achteraf had.

Julien
12-04-04, 11:51
Geplaatst door RinCoonie
Ik hoorde 'em "Insha Allah" zeggen...Of floepte dat er gewoon uit, omdat ie het vaker hoorde?

Zei ie dat echt? Haha insh'allah, soukran voor jullie gastvrijheid sahbi's :D

Mark
12-04-04, 12:13
De harten van die Japanners in Irak gaan binnenkort ook "Verwarmd" worden door de islam :p

Joesoef
12-04-04, 12:14
Geplaatst door RinCoonie
Ik hoorde 'em "Insha Allah" zeggen...Of floepte dat er gewoon uit, omdat ie het vaker hoorde?

In een intervieuw zojuist op radio een hoorde ik hem zeggen dat er een paar dingen waren die hem op de been hielden. Een er van was om met de lente weer eens een pilsje te gaan drinken op een gezellig terras.

Of zou hij een Buckler bedoelen?

Marsipulami
12-04-04, 12:14
Geplaatst door Mark
De barmhartigheid van zijn ontvoerders heeft zijn hart verwarmd voor de islam? :confused:

Het zou niet de eerste buitenlandse gevangene onder de islam zijn die iets dergelijks overkomt:


Yvonne Ridley: From Captive to Convert

"I promised that if they released me, I’d study Islam when I got back to London. And what started out as an academic study has now turned into something much more spiritual. I’m very impressed with what I’ve found."

Covered in a burqa from head to toe, Yvonne Ridley entered Afghanistan illegally “to try and cover the humanitarian crisis and speak to those Afghan people who couldn't or wouldn't leave the country.” Less than two weeks after the 9/11 attack, it was a time when traveling to Afghanistan posed great risk. “But journalists do take risks while they're pursuing stories … Journalists will go into hostile areas because by the very nature that is where the news story is,” she said in a BBC interview.

She was captured on September 28th by the Taliban and kept in prison for 10 days. “The first six days I was detained in the intelligence headquarters in Jalalabad and I was given a room with air-conditioning. I had access to a flush toilet and shower so I was quite comfortable there under the circumstances. Then I was moved to Kabul prison in the centre of the capital which was very basic. It had no running water - if you wanted water, you had to crank a hand pump in the courtyard outside and that was a real shock to the system.”

She was released 10 days later. She had no complaint about how she was treated. “They treated me with the greatest courtesy and respect, and I know that jars with a lot of people.”

After 1 year, she now surprises everyone by her plan to convert to Islam. In an interview with Newsweek, she mentions how that happened:

“When I was captured, I was visited by an imam who asked me if I’d like to convert. I thought if I just said yes, he’d say I was a fickle woman, and if I said no, then it would be a huge insult to Islam. So I promised that if they released me, I’d study Islam when I got back to London. And what started out as an academic study has now turned into something much more spiritual. I’m very impressed with what I’ve found.”

MSNBC: From Captive to Convert


___________


British journalist Yvonne Ridley
Dikirim oleh : firsonjr, 2002-08-30 17:15:04. Topik: Dunia Islam

British journalist Yvonne Ridley reveals the reasons behind her decision to convert to Islam

NEWSWEEK INTERNATIONAL


British journalist Yvonne Ridley reveals the reasons behind her decision to convert to Islam

NEWSWEEK INTERNATIONAL

Aug. 26 issue
Last September, as tensions mounted in Afghanistan, and Washington prepared to invade, British tabloid journalist Yvonne Ridley made headlines around the world. Clad head to toe in a burqa, Ridley was captured by the Taliban after sneaking into Afghanistan on the back of a mule.

IN HER NATIVE BRITAIN, the incident provoked heavy criticism. Ridley was accused of pulling a dangerous stunt at a sensitive time, endangering herself, her guides and the fragile state of international diplomacy. Now, nearly a year later, the veteran journalist is once again in the news. She recently announced plans to convert to Islam. Ridley sat down with NEWSWEEK’ s John Ghazvinian last week to explain her decision. Excerpts:

NEWSWEEK: It’s a bid odd, isn’t it, that a journalist who was held captive by the Taliban would, several months later, be converting to Islam?

RIDLEY: I know, you couldn’t make it up. It is strange. Some people have said, Oh, she’s suffering from Stockholm syndrome [in which kidnap victims become enamored of their captors]. But I abused them, I spat at them, swore at them, offended them, which is not what someone suffering from Stockholm syndrome does.

So why are you converting?

When I was captured, I was visited by an imam who asked me if I’d like to convert. I thought if I just said yes, he’d say I was a fickle woman, and if I said no, then it would be a huge insult to Islam. So I promised that if they released me, I’d study Islam when I got back to London. And what started out as an academic study has now turned into something much more spiritual. I’m very impressed with what I’ve found.

What was the point at which your academic interest tipped over into a
personal or spiritual one?

I can’t define one particular thing, but I can define the moment that I lost faith in Christianity. And that was during the siege of Manger Square, when the Israelis were shelling the Church of the Nativity, the holiest shrine in Christendom, and not one single church leader in this country condemned what was happening. Children up and down the country re-enact the Nativity every Christmas, it’s so pivotal to the whole religion, and not one lousy bishop or archbishop-not one of them-stood up. If they don’t have the conviction to stand up and shout about the abuse that’s happening to the holiest shrine in Christendom, if they couldn’t care less, why should I care?

What sort of conversations did you have with your captors in Afghanistan? Did you ever talk about Islam?

I wish I knew then what I know now, because I would have felt confident raising the issue of Islam and asking what on earth they thought they were doing with their women... But they were fanatical about their religion, so I just kept away from [the subject]. I did ask them why they destroyed the Buddhas. And they said, the whole world had ostracized us, and we had decided we were going to get rid of these rocks, and suddenly the whole world wanted to talk to us. We have millions of people starving, nobody gives a damn about us. We say we’re going to destroy a few rocks, and suddenly the whole world gets very agitated, everybody wants to come and talk. So we thought, stuff them.

Do you think there could have been some room for conversation or dialogue with the Taliban?

What happened in Afghanistan is a fantastic example of why you should never totally ostracize a country. Because it will then become a target for all the fanatics to go in and take advantage of. If the West had been able to help them, and if they had been allowed to become dependent on food aid, they might have come in from the edges a bit. We’ll never know.

What was your impression of the Taliban’s brand of Islam while you were there?

Every mealtime, even though I was on hunger strike, they would go through the ritual of washing my hands for me. They kept referring to me as their sister. They prayed five times a day regardless of what was happening.

What about this business of hanging your knickers up to dry in front of your captors?

I was washing my knickers and bra, and I hung them up on the line. And they told me to put a towel over it or something. And I said, that’s bloody ridiculous. I thought, that’s typical of men, who’ve never had to do washing or drying in their life. And I told them to get stuffed. And they told me that the governor was getting very angry, because his soldiers could see it, and it could give them impure thoughts. I said, if he’s that bothered, tell him to come and take them down himself. Anyway, within half an hour, because of the baking sun, they were dry.

Now that you’re becoming a Muslim, would you do the same thing again?

Well, it was very difficult. I had a game plan to get out of that prison,
and I just had to be as difficult as possible. No, I don’t think I would
have been more sensitive. I mean, I was their prisoner. I had to be as
awkward and horrible as possible.

© 2002 Newsweek, Inc.

Lika
12-04-04, 12:14
Geplaatst door RinCoonie
Ik hoorde 'em "Insha Allah" zeggen...Of floepte dat er gewoon uit, omdat ie het vaker hoorde?

Ik heb gisternacht de hele tijd gewacht op een herhaling van het journaal. Toen ik het in de middag hoorde, luisterde ik alleen en wist niet zeker of hij het was die het zei. Ook 'toevallig' dat hij een baard heeft laten staan.

:)

Mark
12-04-04, 12:17
Geplaatst door Marsipulami
. “The first six days I was detained in the intelligence headquarters in Jalalabad and I was given a room with air-conditioning. I had access to a flush toilet and shower so I was quite comfortable there under the circumstances.


Zie je wel dat het lieve jongens zijn met niets dan respect voor vrouwen :rolleyes:

Rode Smurf
12-04-04, 12:23
Vandaar die baard.........:hihi:

Julien
12-04-04, 12:26
trouwens, zijn alle winkels vandaag gesloten?

Is het eindelijk mooi weer, kun je niet chillen in de stad :(

Rabi'ah.
12-04-04, 12:30
Geplaatst door Julien
trouwens, zijn alle winkels vandaag gesloten?

Is het eindelijk mooi weer, kun je niet chillen in de stad :(

Lang leve de dictatuur der christelijke feestdagen. :moe:

Rode Smurf
12-04-04, 12:30
Geplaatst door Julien
trouwens, zijn alle winkels vandaag gesloten?

Is het eindelijk mooi weer, kun je niet chillen in de stad :(

Moet jij niet achter je altaar in vroom gebed de wedergeboorte van Jezus vieren?

:hihi:

Joesoef
12-04-04, 12:32
Geplaatst door Julien
trouwens, zijn alle winkels vandaag gesloten?

Is het eindelijk mooi weer, kun je niet chillen in de stad :(


Eikel. Je had je hout, spijkers en doornenkrans voor de paasdagen moeten kopen.

Julien
12-04-04, 12:39
Geplaatst door Joesoef
Eikel. Je had je hout, spijkers en doornenkrans voor de paasdagen moeten kopen.

nee ik ben vrijmetselaar volgens Zwartschaap.

Bofko
12-04-04, 12:42
Geplaatst door Joesoef
Eikel. Je had je hout, spijkers en doornenkrans voor de paasdagen moeten kopen.

Helemaal niet nodig . Je hebt JC-bouwpakketjes.

taouanza
12-04-04, 12:43
Dit is echt een rare topic.:haha:

Julien
12-04-04, 12:44
Geplaatst door Rode Smurf
Moet jij niet achter je altaar in vroom gebed de wedergeboorte van Jezus vieren?

:hihi:

neeew ik heb gister mijn antisemitisme opgebiecht bij de priester, da's genoeg religie voor mij de komende 7 maanden :zwaai:

Abelone
12-04-04, 13:17
Ontopic: het antwoord is op vraag titel is 'nee'.

Uit RTL Nieuws:
Een 'zeer gelukkige' Arjan Erkel heeft op Radio 1 zijn blijdschap over de vrijlating uitgesproken. Hij heeft zin in de lente: "Het lijkt me lekker om weer eens met een biertje op een terras te zitten!"

Tomas
12-04-04, 14:49
Geplaatst door Lika
Ik heb gisternacht de hele tijd gewacht op een herhaling van het journaal. Toen ik het in de middag hoorde, luisterde ik alleen en wist niet zeker of hij het was die het zei. Ook 'toevallig' dat hij een baard heeft laten staan.

:)

Er zullen vast ook wel religieuze amerikanen zijn die geloven dat er nu hordes Irakezen zich bekeren tot het christendom. Bij het volgende journaal zal ik eens heel goed luisteren of ik geen kerkklokken hoor luiden.

Amlou
12-04-04, 16:51
Nou ja, zeg. En dat zijn dus weer vijftigduizend aannames ipv feiten.
Het is helemaal niet duidelijk gemaakt in de media wie Arjan Erkel heeft ontvoerd, dus kom nou niet automatisch aanzetten dat het wel moslims zullen zijn....

Kort door de bocht!!

Bot zei dat Erkel vrij is door onderhandelen. Denk je nou echt dat deze WSP'er onderhandelt met "duivelse Moslim terroristen" (sarcastisch bedoeld)

Het is heel aannemelijk dat de handlangers van Putin achter de ontvoering zitten. Putin wil namelijk geen humanitaire hulp van buitenlanders in de regio van Dagestan en Tjetsjenie.

-Amlou.

lennart
12-04-04, 17:59
Ja de gijzelnemers zijn nog in mist gehuld.

taouanza
12-04-04, 18:03
Geplaatst door Amlou
Nou ja, zeg. En dat zijn dus weer vijftigduizend aannames ipv feiten.
Het is helemaal niet duidelijk gemaakt in de media wie Arjan Erkel heeft ontvoerd, dus kom nou niet automatisch aanzetten dat het wel moslims zullen zijn....

Kort door de bocht!!

Bot zei dat Erkel vrij is door onderhandelen. Denk je nou echt dat deze WSP'er onderhandelt met "duivelse Moslim terroristen" (sarcastisch bedoeld)

Het is heel aannemelijk dat de handlangers van Putin achter de ontvoering zitten. Putin wil namelijk geen humanitaire hulp van buitenlanders in de regio van Dagestan en Tjetsjenie.

-Amlou.

Ben jij soussia?

Marsipulami
12-04-04, 18:11
Geplaatst door Tomas
Er zullen vast ook wel religieuze amerikanen zijn die geloven dat er nu hordes Irakezen zich bekeren tot het christendom. Bij het volgende journaal zal ik eens heel goed luisteren of ik geen kerkklokken hoor luiden.

:wat?!: :watte?:


'Iraakse kerk groeit explosief'

Gepubliceerd op maandag 01 maart 2004

BAGDAD (ANP) - Het aantal kerkleden in Irak is explosief gestegen sinds een einde is gekomen aan het bewind van Saddam Hussein. Op verschillende plaatsen in het land leidt dat tot spanningen tussen christenen en moslims, zo hebben diverse Iraakse kerkleiders in gesprekken met het ANP gezegd.

Het is bijna een jaar geleden dat een eind kwam aan het regime van Hussein. ,,Veel Irakezen hebben lang rondgelopen met vragen, maar durfden die niet te stellen'', zei Y. Yousif, een leider van de Vrije Evangelische Kerk. ,,Onder Saddam was het verboden van godsdienst te veranderen. Veel mensen gaan op zoek naar de waarheid en vinden die nu in de christelijke kerk.''

Vooral de evangelische kerken maken een forse groei door. Voordat de Amerikaans-Britse coalitie Irak binnenviel, was er één evangelische kerk toegestaan in het land. Nu zijn er alleen al in de Iraakse hoofdstad Bagdad twaalf nieuwe gemeenten ontstaan.

Volgens de kerkleiders zien de moslims de groei van de kerken met lede ogen aan. Moslims die zich tot het christendom bekeren, worden vaak verstoten door hun familie. ,,Ze staan er in bijna alle opzichten alleen voor'', zei de predikant A. Athneal, die een Koerdische kerk stichtte.

,,De kerk heeft geen middelen anders dan het gebed om ze te helpen. Ook leiders van de kerk kunnen doelwit worden van bepaalde moslimfamilies. Zelf ben ik een paar keer met de dood bedreigd'', zei Athneal.

De kerkelijk leiders zeggen de mogelijke invoering van de sharia (strenge islamitische wetgeving) niet te vrezen. ,,De Amerikanen zullen dat niet toestaan'', stelde de Syrisch-orthodoxe priester A. Hana. ,,En hun invloed zal altijd groot blijven'', voegde hij daaraan toe.


http://www.planet.nl/planet/show/id=78873/contentid=451120/sc=c31135

Djihed
12-04-04, 19:16
Zijn bewakers hadden als doel een onafhankelijk Khalifaat te stichten. Daar kon hij geen sympathie voor hebben zij hij letterlijk.

(RTL4 nieuws)

De baard was er ook snel af, dus "Arjan de Moslim" bleek al gauw een fabeltje....

Orakel
12-04-04, 20:21
Geplaatst door Mark
De harten van die Japanners in Irak gaan binnenkort ook "Verwarmd" worden door de islam :p

:haha: Ga stuk hier! Dude, jij spoort echt niet.

Simon
12-04-04, 21:32
Hij heeft ook gezegd dat hij geen sympathie voor zijn ontvoerders voelt. Dus echt geen bekeerling naar het enige ware geloof.

Mark
12-04-04, 21:35
Geplaatst door Orakel
:haha: Ga stuk hier! Dude, jij spoort echt niet.

Ik ben mij er eentje :blij: