PDA

Bekijk Volledige Versie : Een vraagje aan de autochtonen



vgeld
12-04-04, 17:05
Waarom lijdt Nederland de laatste jaren aan een minderwaardigheidscomplex?. Wie geeft de aftrapaftrap?

PS: @@ Over Belgen hoor ik overigens geen moppen meer ! want Belgie behoort tot de primera division als het om gezondheidszorg, onderwijs …etc gaat

Bart.NL
12-04-04, 17:13
We hadden een "Grote Leider" die ons onderwees dat we grote groepen mensen hebben binnengehaald die nog niet aangepast zijn aan die moderne tijd, maar bovenal dat alles wat wij belangrijk vonden, waardeloos is geworden, en dat Nederland zelf niet is aangepast aan de moderne tijd (van kenniseconomie tot roofkapitalisme en oorlog).

Het is niet mijn mening. Ik probeer dat minderwaardigheidsgevoel onder woorden te brengen.

mrz
12-04-04, 17:20
We zitten misschien deels onder zeeniveau ja, of sloeg die misplaatste "aftrapaftrap" daar niet op?

Tomas
12-04-04, 17:21
Nou jongens, hij stelt een serieuze vraag en nog wel zo vriendelijk en onbevooroordeeld als maar kan, dus doe je best.

Abelone
12-04-04, 17:27
Minderwaardigheidscomplex, nee: eerder bescheidenheid.

Maar hoe meer vergelijkingsmateriaal er voorhanden kwam, hoe toffer ik de Hollanders ben gaan vinden.

Nog bedankt he? :)

vgeld
12-04-04, 17:33
Geplaatst door Bart.NL
We hadden een "Grote Leider" die ons onderwees dat we grote groepen mensen hebben binnengehaald die nog niet aangepast zijn aan die moderne tijd, maar bovenal dat alles wat wij belangrijk vonden, waardeloos is geworden, en dat Nederland zelf niet is aangepast aan de moderne tijd (van kenniseconomie tot roofkapitalisme en oorlog).

Het is niet mijn mening. Ik probeer dat minderwaardigheidsgevoel onder woorden te brengen.

Achter die "grote leider" liep een volk die niet eens wist waar Den Haag lag(zie beelden van het binnenhof op 6 mei). De "Grote leider" waar je het over hebt had zelf een afkeer van dat soort volk. Het minderwaardigheidsgevoel is begonnen voor die tijd. Het minderwaardigheidsgevoel heeft wel geleid tot "een staatsgreep", lees machtsgreep door het klootjesvolk. Autochtonen moeten de superintelligente Zalm erkentelijke zijn voor de beëindiging van de macht van de schizofrenen .

Anyway de machtsgreep is het resultaat, maar mijn vraag was/is: waarom leidt NL aan een minderwaardigheidsgevoel dat zelfs heeft geleid tot machtsovername door schizofrenen. Het laatste moet je ook letterlijke lezen

barfly
12-04-04, 17:43
Geplaatst door vgeld
Waarom lijdt Nederland de laatste jaren aan een minderwaardigheidscomplex?. Wie geeft de aftrapaftrap?

PS: @@ Over Belgen hoor ik overigens geen moppen meer ! want Belgie behoort tot de primera division als het om gezondheidszorg, onderwijs …etc gaat

Komop vgeld, gooi 't eruit! Wat zit je allemaal dwars? Ben je afgewezen door een autochtoon meisje dat kennelijk toch zo niet dolgelukkig was met jou superieure identiteit?

Of wellicht voel je jezelf een beetje minderwaardig? Met je identiteit grotendeels gebaseerd op een oude overheerser?

De meeste Nederlanders die ik ken zijn eerder bescheiden en dat is niet zo vreemd in een land waar nationalisme gelukkig niet in het standaard onderwijs pakket zit anders dan in sommige landen zoals Frankrijk...

lennart
12-04-04, 17:48
Nederland als land is een beetje vastgelopen. We hebben een bijna post-moderne staat opgebouwd, met enorme welwaart en een hoog levensstandaard. Maar we weten niet hoe we nu verder moeten. Er is maar weinig meer om te liberaliseren op persoonlijk vlak en de gewilde veranderingen in de gezondheidszorg en onderwijs zijn zo complex dat men zich niet goed kan voorstellen wat we precies willen en hoe we dat dan moeten doen.

De toekomst dreigt bovendien niet plezierig te worden en de huidige politieke partijen weten hier geen antwoord op geven. Sterker nog ze adresseren niet eens de vragen van toekomst door te blijven vaststeken als een plaat in de waan van de dag: hoofddoekjes, wmds, bezuiningen, loonsverhoging voor ministers, etc.

De grote truckendoos van verandering is de EU geworden, maar ook daar stokt het, de Nederlandse bevolking is niet geinteresseerd en weet niet wat het kan verwachten van Europa. De mensen zijn Europa langzamerhand als een dreiging gaan zien en niet als een mogelijkheid.

Wat er moet gebeuren is een nationaal debat. Een debat over de toekomst, wat is de functie van een post-moderne staat, moet het sociaal zijn, moet het bedrijven bevorderen, welke macht moet het hebben? En misschien het belangrijkste, moet een nationale staat eigenlijk nog wel vaste grenzen hebben, of moeten we ons niet langer meer langs grenzen organiseren, maar op basis van mogelijkheden en uitzichten.

Daarbij moeten natuurlijk ook de obstakels van de toekomst worden meegenomen, zoals milieuproblemen en energieproblemen, of hoe wij met de omgeving omgaan;leven met de natuur of vechten tegen de elementen.

lennart
12-04-04, 17:50
Geplaatst door barfly
De meeste Nederlanders die ik ken zijn eerder bescheiden en dat is niet zo vreemd in een land waar nationalisme gelukkig niet in het standaard onderwijs pakket zit anders dan in sommige landen zoals Frankrijk...

Jij verwart nuchterheid met bescheidenheid :)

vgeld
12-04-04, 17:51
Geplaatst door barfly
Komop vgeld, gooi 't eruit! Wat zit je allemaal dwars? Ben je afgewezen door een autochtoon meisje dat kennelijk toch zo niet dolgelukkig was met jou superieure identiteit?

Of wellicht voel je jezelf een beetje minderwaardig? Met je identiteit grotendeels gebaseerd op een oude overheerser?

De meeste Nederlanders die ik ken zijn eerder bescheiden en dat is niet zo vreemd in een land waar nationalisme gelukkig niet in het standaard onderwijs pakket zit anders dan in sommige landen zoals Frankrijk...

Ik probeer mijn constateringen te toetsen. Ik constateer dat dit land aan een identiteitscrisis leidt. Wellicht kunnen jullie autochtonen een verklaring vinden voor mijn constatering.

Over de autochtoon meisjes geen kwaad woord. Ik word vertroeteld

barfly
12-04-04, 17:53
Geplaatst door lennart
Jij verwart nuchterheid met bescheidenheid :)

Inderdaad ik had ook nog wat met nuchterheid kunnen doen ;)

burgerking
12-04-04, 17:54
Geplaatst door vgeld
Ik probeer mijn constateringen te toetsen. Ik constateer dat dit land aan een identiteitscrisis leidt. Wellicht kunnen jullie autochtonen een verklaring vinden voor mijn constatering.

Over de autochtoon meisjes geen kwaad woord. Ik word vertroeteld


Omdat we bijgod niet meer weten wat onze cultuur nou precies inhoudt. En steeds meer mensen hebben daar wel behoefte aan omdat grenzen steeds meer wegvallen en Nederland om allerlei redenen verdwijnt (het Nederland van de jaren 50 dan). Omdat iedereen weet wat de problemen zijn in onderwijs, de gezondheiudszorg, weet ik veel, maar niemand meer weet hoe we die moeten oplossen. Omdat we wel een tweede kamer hebben maar eigenlijk niet weten wat die nou moet controleren omdat we de macht willens en wetens hebben weggegeven aan bedrijfsleven en managers. Tel daarbij op een grote groep allochtone jongeren die eigenlijk ook niet weten wat hun cultuur nou eigenlijk is of zou moeten zijn, en hoe de toekomst eruit moet zien, en je hebt een nationaal minderwaardigheidscomplex waarbij iedereen om het hardst roept om respect. Maar respect waarvoor, dat weet eigenlijk niemand.

lennart
12-04-04, 17:58
Geplaatst door burgerking
Omdat we bijgod niet meer weten wat onze cultuur nou precies inhoudt. Tel daarbij op een grote groep allochtone jongeren die dat eigenlijk ook niet weten, en je hebt een nationaal minderwaardigheidscomplex waarbij iedereen om het hardst roept om respect.

Wij weten wel wat onze cultuur is, maar we weten niet precies wat we ermee moeten. Nederlanders net als alle andere volkeren houden ervan aan het handje te worden meegenomen, maar er is niemand die woorden heeft die ons bekoren.

burgerking
12-04-04, 18:00
Ja, ik heb er nog maar wat bijgezet maar of het nou veel toevoegt: ik weet het niet.

TFOE
12-04-04, 18:02
Geplaatst door burgerking
Omdat we bijgod niet meer weten wat onze cultuur nou precies inhoudt.

:schok: Ik moest vorig jaar n poster ontwerpen voor n koningendag festival en ik had daarbij de Nederlandse vlag gebruikt. Prompt kwam daar ruzie over met de opdrachtgevers want dat zou te nationalistisch wezen om n Nederlandse vlag te gebruiken. Ik moest rekening houden met de allochtonen en die zouden het wel eens verkeerd kunnen opvatten zo'n Nederlandse vlag.................. :schok:

Minderwaardigheid? Nah
Bescheiden? Nah
Nuchter? Nah
Nederlanders zijn eerder te lief en te braaf en te voorzichtig :nijn:

vgeld
12-04-04, 18:04
Geplaatst door burgerking
Omdat we bijgod niet meer weten wat onze cultuur nou precies inhoudt. Tel daarbij op een grote groep allochtone jongeren die dat eigenlijk ook niet weten, en je hebt een nationaal minderwaardigheidscomplex waarbij iedereen om het hardst roept om respect.

Gebeurtenissen die plaatsgevonden hebben blijkbaar er toe geleid dat Nederland een land van graaiers bijvoorbeeld? is geworden.
Ik probeer een reconstructie te maken van het drama dat Nederland heeft getroffen.
Probeer te beginnen bij de commissie van Traa tot de veroordeling van hogescholen en de betrokkenheid van ministers bij subsidiefraude en bouwfraude

lennart
12-04-04, 18:06
Nederlanders zijn eerder te lief en te braaf en te voorzichtig


Inderdaad :)

Maar we zijn in elk geval ook nieuwsgierig, dat is een goeie kwaliteit.

Waar ik bang voor ben is dat we te voorzichtig zullen zijn en de 'Window of opportunity' nu missen om veranderingen in gang te zetten, die zo broodnodig zullen zijn over een paar jaar.

burgerking
12-04-04, 18:12
Geplaatst door vgeld
Gebeurtenissen die plaatsgevonden hebben blijkbaar er toe geleid dat Nederland een land van graaiers bijvoorbeeld? is geworden.
Ik probeer een reconstructie te maken van het drama dat Nederland heeft getroffen.
Probeer te beginnen bij de commissie van Traa tot de veroordeling van hogescholen en de betrokkenheid van ministers bij subsidiefraude en bouwfraude


Naah.

Nederland is geen land van graaiers. Nederland is er de afgelopen jaren achtergekomen dat we een land zijn als ieder ander land, gemiddeld dus. Geen gidsland, want hier vind dezelfde shit plaats als overal. Corruptie, misdaad, hebberigheid... Nederland is dus niet tot iets verworden, we zijn er achtergekomen wat we al die tijd al zijn.

En dat doet pijn. Het doet altijd pijn als illusies kapot gaan.

Mattijs
12-04-04, 18:13
Alles en iedereen die kleiner is dan een grote, en dat niet gewoon accepteert en er naar leeft krijgt een minderwaardigheidscomplex.

Nederland wil als land altijd bij de groten horen, dat heeft w.s. met de macht van de Nederlanden in het verleden te maken.

Nederland is klein, en moet dat accepteren. Nederland hoeft ook niet allemansvriend te zijn. Nederland moet zichzelf zijn. Denemarken speelt ook niet overal de eerste viool, loopt ook niet in alles de groten na, en wil ook niet persé groter lijken dan het is.

Kortom, niet Nederland heeft een minderwaardigheidsgevoel, maar Nederlandse politici wel.

Abelone
12-04-04, 18:26
Vgeld is iemand die zijn cultuur superieur acht.
Dat moet hij zelf weten. Maar het is me een raadsel waarom hij steeds elders inferioriteit zoekt om zijn eigen superioriteit te bewijzen.
Misschien is hij er toch niet helemaal van overtuigd.

vgeld
12-04-04, 18:54
Geplaatst door Abelone
Vgeld is iemand die zijn cultuur superieur acht.
Dat moet hij zelf weten. Maar het is me een raadsel waarom hij steeds elders inferioriteit zoekt om zijn eigen superioriteit te bewijzen.
Misschien is hij er toch niet helemaal van overtuigd.
Je probeert verbanden te leggen die er niet zijn. Probeer een antwoord te geven op mij vraag. Alle autochtonen hebben een verklaring gegeven waar ik iets mee kan maar jij probeert je te verschuilen achter superioriteit vs inferioriteit.
Kom op ! verras me met je betoog

Rode Smurf
12-04-04, 18:56
Nederland heeft altijd al relatief weinig nationalistisch vertoon gehad. Iets dat duidt op een diep gewortelde identiteit. Landen waar meer behoefte is aan "vlaggenvertoon" zijn veel onzekerder over hun identiteit.
Dus dat bij Vgeld deze waanideen hebben kunnen postvatten, heeft te maken met een behoefte aan discussie. Mischien wel vanwege zijn eigen zwakke zelfbeeld.

Abelone
12-04-04, 18:59
Geplaatst door vgeld
Je probeert verbanden te leggen die er niet zijn. Probeer een antwoord te geven op mij vraag. Alle autochtonen hebben een verklaring gegeven waar ik iets mee kan maar jij probeert je te verschuilen achter superioriteit vs inferioriteit.
Kom op ! verras me met je betoog
Ik had je al eerder geantwoord. Zie vorige pagina.

Rode Smurf
12-04-04, 19:00
Geplaatst door vgeld

PS: @@ Over Belgen hoor ik overigens geen moppen meer ! want Belgie behoort tot de primera division als het om gezondheidszorg, onderwijs …etc gaat

En wederom papegaai je de media en de rest van het land na. Als je ECHT kennis van zaken zou hebben, dan zou je dit niet roepen.

Abelone
12-04-04, 19:06
Geplaatst door Rode Smurf
Nederland heeft altijd al relatief weinig nationalistisch vertoon gehad. Iets dat duidt op een diep gewortelde identiteit. Landen waar meer behoefte is aan "vlaggenvertoon" zijn veel onzekerder over hun identiteit.

Ik voel er helemaal niets voor om opeens met vlaggen te gaan zwaaien of ander schreeuwerig, opzichtig gedoe om iets te gaan bewijzen. Onze cultuur/identiteit IS er gewoon. Als buitenstaanders onze identiteit niet snappen omdat het niet volgens de hen herkenbare manier wordt voorgeschoteld, dan moet dat maar. Kan mij 't schelen welke conclusies ze trekken.

vgeld
12-04-04, 19:07
Geplaatst door Rode Smurf
Nederland heeft altijd al relatief weinig nationalistisch vertoon gehad. Iets dat duidt op een diep gewortelde identiteit. Landen waar meer behoefte is aan "vlaggenvertoon" zijn veel onzekerder over hun identiteit.
Dus dat bij Vgeld deze waanideen hebben kunnen postvatten, heeft te maken met een behoefte aan discussie. Mischien wel vanwege zijn eigen zwakke zelfbeeld.
Ik heb niet bedacht dat allochtonen die zich willen naturaliseren het Wilhelmus moeten kunnen zingen.
Over zelfbeeld gesproken.
By the way: mijn zelfbeeld is niet onderhevig aan de waan van de dag.

vgeld
12-04-04, 19:12
Geplaatst door Rode Smurf
En wederom papegaai je de media. Als je ECHT kennis van zaken zou hebben, dan zou je dit niet roepen. .
Dit vat ik als compliment. Je kunt me in iedere geval niet verwijten dat ik verhalen uit mijn duim zit te zuigen.

Abelone
12-04-04, 19:16
Geplaatst door Abelone
Minderwaardigheidscomplex, nee: eerder bescheidenheid.

Maar hoe meer vergelijkingsmateriaal er voorhanden kwam, hoe toffer ik de Hollanders ben gaan vinden.

Nog bedankt he? :)

Et voila Vgeld, ik zal je accommoderen.

..zapper
12-04-04, 19:32
Is dat zo? En waarom vindt jij dan dat dat zo is? Waaruit maak je dat op? Misschien kun je je stelling beter argumenteren, dan kan ik beter inschatten waar je naartoe wilt. Ik kan me zonder die argumenten iig niet in je stelling vinden.

TFOE
12-04-04, 19:49
Geplaatst door zapper
Alle extremen gaan te ver, anders zouden het geen extremen zijn.

Haal dat woordje te maar eruit............anders wordt het zo negatief terwijl extremiteit helemaal niet negatief hoeft te zijn........

..zapper
12-04-04, 19:59
Geplaatst door TFOE
Haal dat woordje te maar eruit............anders wordt het zo negatief terwijl extremiteit helemaal niet negatief hoeft te zijn........

Een van de dingen waar ik trots op ben in Nederland zijn spreekwoorden en gezegdes. 'Te' is nooit goed... Extremiteit is voor mij synoniem aan 'te'. Extremiteit vind ik 'te veel' of 'te weinig' van het goede danwel het kwade.

Abelone
12-04-04, 20:03
Geplaatst door zapper
Een van de dingen waar ik trots op ben in Nederland zijn spreekwoorden en gezegdes. 'Te' is nooit goed... Extremiteit is voor mij synoniem aan 'te'. Extremiteit vind ik 'te veel' of 'te weinig' van het goede danwel het kwade.

Dat is een cadeautje van onze oude Grieken. ;)
Die hanteerden al vanaf het prille begin gezegdes als: "metron ariston", ofwel 'maat is het beste'.

..zapper
12-04-04, 20:09
Geplaatst door Abelone
Dat is een cadeautje van onze oude Grieken. ;)
Die hanteerden al vanaf het prille begin gezegdes als: "metron ariston", ofwel 'maat is het beste'.

Leuk, ik heb me er nooit in verdiept, maar vind het erg leuk dat er zoveel wijsheid in schuil gaat, iets wat vaak wordt vergeten. Veel zullen mogelijk hun oorsprong in het grieks en latijn vinden.

Bart.NL
12-04-04, 20:25
Geplaatst door vgeld
Achter die "grote leider" liep een volk die niet eens wist waar Den Haag lag(zie beelden van het binnenhof op 6 mei). De "Grote leider" waar je het over hebt had zelf een afkeer van dat soort volk. Het minderwaardigheidsgevoel is begonnen voor die tijd. Het minderwaardigheidsgevoel heeft wel geleid tot "een staatsgreep", lees machtsgreep door het klootjesvolk. Autochtonen moeten de superintelligente Zalm erkentelijke zijn voor de beëindiging van de macht van de schizofrenen .

Anyway de machtsgreep is het resultaat, maar mijn vraag was/is: waarom leidt NL aan een minderwaardigheidsgevoel dat zelfs heeft geleid tot machtsovername door schizofrenen. Het laatste moet je ook letterlijke lezen

Ik zie dat toch anders. Voor de "Grote Leider" heerste er, in ieder geval aan de oppervlakte, zelfgenoegzaamheid en zelfvertrouwen (poldermodel, banenmachine, toename welvaart voor velen) en de paarse partijen deden het goed in de peilingen.

Toen kwam 11 september en daarna werd er handig ingespeeld op de sluimerende onvrede en de groeiende angst.

Als het minderwaardigheidsgevoel volgens jou is begonnen voor die tijd, kun je dat het beste duidelijk maken met een redenatie en voorbeelden want voor mij is dat niet duidelijk. Dat geldt ook voor de term schizofrenen.

mark61
12-04-04, 23:18
Geplaatst door vgeld
Waarom lijdt Nederland de laatste jaren aan een minderwaardigheidscomplex?. Wie geeft de aftrapaftrap?


In 2000 barstte de internetbubble. Iedereen zn aandelen naar de klote. Kleine dip voor de kapitalistische produktiewijze AKA vrije markt. 911: Land of Hope and Glory is niet onkwetsbaar, geen Hoop, nog minder Glorie. En eigenlijk blijkt het in NL net zo'n zootje als overal. Gelukkig hebben wij een zondebok.

mark61
12-04-04, 23:23
Oh ja en wat betekent vgeld nou eigenlijk?

TFOE
12-04-04, 23:28
Geplaatst door zapper
Een van de dingen waar ik trots op ben in Nederland zijn spreekwoorden en gezegdes. 'Te' is nooit goed... Extremiteit is voor mij synoniem aan 'te'. Extremiteit vind ik 'te veel' of 'te weinig' van het goede danwel het kwade.

:roker: Ik heb vroeger geleerd: Overal waar het woordje te voor staat is niet goed........
Khou van extreme muziek. Das electronische ruis op hard volume met veel distortion.....extreem, abstract en mooi om naar te luisteren. Maar zeker niet te erg, te lelijk, te slecht of te veel of te te te te te te te........

Pytaghoras
12-04-04, 23:32
Geplaatst door TFOE
:schok: Ik moest vorig jaar n poster ontwerpen voor n koningendag festival en ik had daarbij de Nederlandse vlag gebruikt. Prompt kwam daar ruzie over met de opdrachtgevers want dat zou te nationalistisch wezen om n Nederlandse vlag te gebruiken. Ik moest rekening houden met de allochtonen en die zouden het wel eens verkeerd kunnen opvatten zo'n Nederlandse vlag.................. :schok:

Minderwaardigheid? Nah
Bescheiden? Nah
Nuchter? Nah
Nederlanders zijn eerder te lief en te braaf en te voorzichtig :nijn:

dan had je in plaats daarvan de Marokkaanse vlag gebruikt. Rood lijkt een beetje op organje. Dan heb je tenminste ook rekening gehouden met de allochtonen.

mark61
12-04-04, 23:33
Geplaatst door TFOE
[Bte te te te te te te........ [/B]

tevreden

TFOE
12-04-04, 23:43
Geplaatst door Pytaghoras
dan had je in plaats daarvan de Marokkaanse vlag gebruikt. Rood lijkt een beetje op organje. Dan heb je tenminste ook rekening gehouden met de allochtonen.

......En dan mot krijgen met Turken, Surinamers en Antilianen omdat die zich buiten gesloten voelen........
De Marokkaanse vlag is wel erg mooi. Krachtig en simpel. Net zoals de vlag van Turkije en Tunesia........
Ik bracht toen trouwens tijdens die ruzie als tegen-argument dat er in Marokko op elke straathoek de Marokkaanse vlag wappert maar dat vonden ze maar eng nationalistisch............

TFOE
12-04-04, 23:44
Geplaatst door mark61
tevreden

:student: Te moet afzonderlijk van het andere woord af staan........