PDA

Bekijk Volledige Versie : Walgelijk wat ik op het journaal zag.



Zwarte Schaap
13-04-04, 00:15
IK kijk nu net voor het eerst journaal, en wat zie ik? Een lijk van een Irakees ligt aan de kant van de weg, en wat doen de soldaten? Die naderen het lijk tot op een paar meters en schieten gewoon een paar kogels op het lijk. De presentatrice zegt ijskoud, de amerikaane soldaten nemen geen enkele risico. Het deed me even denken aan de lijken van de Amerikaanse soldaten.

Walchelijk.

vlegeltje
13-04-04, 00:30
Gadverdamme, jah.
Ik heb net gekeken.

Walgelijk.

Dat het gebeurd, ja...
Maar om het dan ook zo uit te zenden...

Cool, we nemen geen risico.
We pompen er ff wat kogels in.
Normaalste zaak van de wereld...

lennart
13-04-04, 01:04
Iraakse terroristen kunnen niet dood genoeg zijn. :eek:

MokroMike
13-04-04, 01:26
Inderdaad ZS...dat was ook gelijk mijn eerste gedachte.

Maar ja.... het ging hier om een Irakees... das natuurlijk wel wat anders dan een blanke westerling.

Volgens mij is die afgrijselijke handeling zelfs in strijd met het oorlogsrecht ....... als die rechten tenminste gelden voor niet blanken... daar ben ik namelijk niet meer zo zeker van.

Al Sawt
13-04-04, 01:43
Geplaatst door MokroMike
Inderdaad ZS...dat was ook gelijk mijn eerste gedachte.

Maar ja.... het ging hier om een Irakees... das natuurlijk wel wat anders dan een blanke westerling.

Volgens mij is die afgrijselijke handeling zelfs in strijd met het oorlogsrecht ....... als die rechten tenminste gelden voor niet blanken... daar ben ik namelijk niet meer zo zeker van. De huidige ellende, moeten we ons zelf gaan verwijten.

Met ons doel ik op de Arabische leiderschap, die het vertikt om de rangen te sluiten en 1 eenheid vormt. Zolang dat niet gebeurt, zullen wij doelwit blijven van Amerikaanse agressie.

Mattijs
13-04-04, 06:54
Ik zag het ook. Ook dat is walgelijk. Dit leek meer op het afreageren van een uiterst gefrustreerd persoon.
Die mannen zijn hun leven daar niet zeker, tot het uiterst gespannen, en al een jaar van huis, met het vooruitzicht nog langer te moeten blijven. De Amerikaanse regering is hier rechtstreeks verantwoordelijk voor.

Syphax
13-04-04, 08:03
Geplaatst door Mattijs
Ik zag het ook. Ook dat is walgelijk. Dit leek meer op het afreageren van een uiterst gefrustreerd persoon.
Die mannen zijn hun leven daar niet zeker, tot het uiterst gespannen, en al een jaar van huis, met het vooruitzicht nog langer te moeten blijven. De Amerikaanse regering is hier rechtstreeks verantwoordelijk voor.

Yep, en hoelang nog voordat iedere Irakees als vijand wordt gezien met alle bloedige gevolgen van dien.
Waar doet mij dat toch aan denken... :vreemd:

Maar goed. De Iraki is bevrijd van Saddam!!

freya
13-04-04, 08:10
Geplaatst door MokroMike


Volgens mij is die afgrijselijke handeling zelfs in strijd met het oorlogsrecht .......

Zeker weten, een vijand die al is uitgeschakeld door een verwonding, mag niet gedood worden.

Maar ja de US heeft natuurlijk niet voor niks gedreigd om Den Haag aan te vallen, mocht daar ooit een US soldaat terecht komen te staan.

Is dat niet een vrijbrief voor dit soort misdaden? :confused:

joop.r
13-04-04, 08:25
Geplaatst door Al Sawt
De huidige ellende, moeten we ons zelf gaan verwijten.

Met ons doel ik op de Arabische leiderschap, die het vertikt om de rangen te sluiten en 1 eenheid vormt. Zolang dat niet gebeurt, zullen wij doelwit blijven van Amerikaanse agressie.

OOK dit keur ik sterk af en de gene die dat gedaan hebben dienen net zo als met de verkoolde lijken voor het gerecht te komen

Eelke
13-04-04, 08:39
Geplaatst door freya
Zeker weten, een vijand die al is uitgeschakeld door een verwonding, mag niet gedood worden.

De vijand moet dus verwond zijn.
De vijand moet dus uitgeschakeld zijn.

Ten eerste: Vergelijk dit eens met een gezonde soldaat die doet alsof hij dood is. Op het moment dat er dan een amerikaanse soldaat aankomt gaat hij schieten.

Ten tweede: De regel is van toepassing op gewonde soldaten en niet op dode. Een dode soldaat heeft bijna geen rechten. Je kunt het nog gooien op het verminken van een lijk. Maar als "lijken" zouden kunnen gaan schieten zou ik me ook niet aan die regel houden.

Het is zeker walgelijk maar zolang de burgers en vechtenden in Irak dezelfde kleren dragen zie ik niet in hoe ze het anders hadden moeten doen.


Maar ja de US heeft natuurlijk niet voor niks gedreigd om Den Haag aan te vallen, mocht daar ooit een US soldaat terecht komen te staan.

Is dat niet een vrijbrief voor dit soort misdaden? :confused:

Het is geen vrijbrief, maar zeker discutable.

Groet, groet Eelke

joop.r
13-04-04, 08:58
Geplaatst door Veerapen
De gene die voor het gerecht moeten verschijnen heb je al in je
onderschrift staan eeuwige schijnheilige.

Ik heb het al een keer geoperd en hier nog een keer.

Het aftellen voor Israel is begonen voor haar misdadden
jegens de mensheid.
De criminele bende in de Knesset zal met wortel en tak uitgeroeid
worden ,voor haar oorlogs ophitsing overal op de wereld.

Zelden heb ik zulke domme taal horen spreken als jij nu doet maar je zult wel niet anders kunnen.
Weet je wat je moet doen met je volgevreten pens hier na toekomen
en je luie poten uit je zakken halen en de palestijnen komen helpen om ook hun land opte bouwen zo als wij hebben gedaan en nog doen.

Joepie
13-04-04, 09:00
het is daar een oorlogsgebied.... vraag me af kijken of jij wel de risico's zou nemen als militair. (indien je er voor gekozen had daar aanwezig te zijn/ uitgezonden was)

Is makkelijk lullen voor ons aangezien wij in nederland naar de tv zit twe kijken. (beste stuurlui staan aan wal).

taouanza
13-04-04, 09:15
Geplaatst door Joepie
het is daar een oorlogsgebied.... vraag me af kijken of jij wel de risico's zou nemen als militair. (indien je er voor gekozen had daar aanwezig te zijn/ uitgezonden was)

Is makkelijk lullen voor ons aangezien wij in nederland naar de tv zit twe kijken. (beste stuurlui staan aan wal)

Zeg je dat ook over de vier Amerikanen die aan een brug hingen?
Weten wij hier in Nederland wat de Irakezen meemaken?

Joepie
13-04-04, 09:29
Geplaatst door taouanza
Zeg je dat ook over de vier Amerikanen die aan een brug hingen?
Weten wij hier in Nederland wat de Irakezen meemaken?

Oorlog haalt het ergste bij de mens naar boven en wordt dagelijks bewezen. Daarnaast heb je helemaal gelijk dat wij ons helemaal niet kunnen bevatten wat ze daar meemaken. Zowel de americanen als de irakezen of wie dan ook die al die ellende moet meemaken.

taouanza
13-04-04, 09:33
Geplaatst door Joepie
Oorlog haalt het ergste bij de mens naar boven en wordt dagelijks bewezen. Daarnaast heb je helemaal gelijk dat wij ons helemaal niet kunnen bevatten wat ze daar meemaken. Zowel de americanen als de irakezen of wie dan ook die al die ellende moet meemaken.

Oke dan ookal ben ik het niet helemaal met je eens je meet in iedergeval niet met twee maten.In dit geval dan niet.:wink:

freya
13-04-04, 09:43
Geplaatst door joop.r
de palestijnen komen helpen om ook hun land opte bouwen zo als wij hebben gedaan en nog doen.

Ik zou lachen als het niet zo triest was :moe:

Alles wat de Palestijnen opbouwen wordt door Israel in noodtempo weer kapotgemaakt.

Wat voor economie kan je opbouwen in een land dat door een bezetter is opgedeeld in kleine stukjes, waartussen maar moeizaam verkeer mogelijk is?
Wat voor landbouw kan je ontwikkelen in een land waar het meeste water wordt weggepompt door de bezetter?
Wat voor steden kan je bouwen, als de bezetter van het land geen bouwvergunningen geeft en 'illegale' gebouwen gewoon weer afbreekt?

joop.r
13-04-04, 09:55
Geplaatst door freya
Ik zou lachen als het niet zo triest was :moe:

Alles wat de Palestijnen opbouwen wordt door Israel in noodtempo weer kapotgemaakt.

Wat voor economie kan je opbouwen in een land dat door een bezetter is opgedeeld in kleine stukjes, waartussen maar moeizaam verkeer mogelijk is?
Wat voor landbouw kan je ontwikkelen in een land waar het meeste water wordt weggepompt door de bezetter?
Wat voor steden kan je bouwen, als de bezetter van het land geen bouwvergunningen geeft en 'illegale' gebouwen gewoon weer afbreekt?
Ben je er wel eens geweest????

taouanza
13-04-04, 09:56
Geplaatst door freya
Ik zou lachen als het niet zo triest was :moe:

Alles wat de Palestijnen opbouwen wordt door Israel in noodtempo weer kapotgemaakt.

Wat voor economie kan je opbouwen in een land dat door een bezetter is opgedeeld in kleine stukjes, waartussen maar moeizaam verkeer mogelijk is?
Wat voor landbouw kan je ontwikkelen in een land waar het meeste water wordt weggepompt door de bezetter?
Wat voor steden kan je bouwen, als de bezetter van het land geen bouwvergunningen geeft en 'illegale' gebouwen gewoon weer afbreekt?

Freya je moet geen appels met peren vergelijken.:rolleyes:

joop.r
13-04-04, 10:23
Geplaatst door Veerapen


Wat word ik nu bang zeg ik zit in de zon te bibberen GHAMOR.
En wat criminelen betreft vergelijk nooit een ander met jezelf

Rabi'ah.
13-04-04, 14:25
Geplaatst door MokroMike
Inderdaad ZS...dat was ook gelijk mijn eerste gedachte.

Maar ja.... het ging hier om een Irakees... das natuurlijk wel wat anders dan een blanke westerling.

Volgens mij is die afgrijselijke handeling zelfs in strijd met het oorlogsrecht ....... als die rechten tenminste gelden voor niet blanken... daar ben ik namelijk niet meer zo zeker van.

Is het ook, volkomen illegaal volgens het Internationaal Recht en de Vierde Conventie van Geneve. Een van de belangrijkste bepalingen van het oorlogsrecht is namelijk het verbod op liquidaties van non-combattanten.

Groetjes,

Rabiah.

Rabi'ah.
13-04-04, 14:27
Geplaatst door joop.r
Ben je er wel eens geweest????

Jij zeker wel he, als settler of soldaat van het IOF. :rolleyes: :moe:

freya
13-04-04, 14:48
Geplaatst door joop.r
Ben je er wel eens geweest????

Waarom moet ik er geweest zijn?

TFOE
13-04-04, 15:04
Geplaatst door joop.r
Ben je er wel eens geweest????

Goddank niet! Zolang er geen verbetering in zit zal ik geen stap op Israhelische bodem zetten. kzal geen stuiver verspillen aan dat land.
Kben mid jaren 90 paar keer in de regio geweest en ben blij dat mn paspoort niet ontsierd wordt door stempels van IsraHel.........

joop.r
13-04-04, 20:57
Geplaatst door freya
Waarom moet ik er geweest zijn?

Men heeft mij altijd geleerd dat als ik ergens over wil mee praten ik er geweest moet zijn om een oordeel te hebben vandaar dat Ik ook in diverse ARABISCHE landen ben geweest een van de landen was Maroko waar ik mijn vrouw heb leren kennen.
En wat ik verder inm Israel heb gedaan gaar jullie niets aan alleen dat ik nu van de zon geniet in Telaviv.

mark61
14-04-04, 02:37
Geplaatst door joop.r
Men heeft mij altijd geleerd dat als ik ergens over wil mee praten ik er geweest moet zijn om een oordeel te hebben vandaar dat Ik ook in diverse ARABISCHE landen ben geweest een van de landen was Maroko waar ik mijn vrouw heb leren kennen.
En wat ik verder inm Israel heb gedaan gaar jullie niets aan alleen dat ik nu van de zon geniet in Telaviv.

Ja dat was vroeger dat je ergens geweest moet zijn. Tegenwoordig hebben we Boeken, Kranten, Tijdschriften alsmede Internet. En zelfs uit de bevooroordeelde TV-verslagen uit het westen rijst de ranzige lucht van ontkenning en de regelrechte stank van onrecht op. Ik word er maar zo literair van.

freya
14-04-04, 08:05
Geplaatst door joop.r
Men heeft mij altijd geleerd dat als ik ergens over wil mee praten ik er geweest moet zijn om een oordeel te hebben vandaar dat Ik ook in diverse ARABISCHE landen ben geweest een van de landen was Maroko waar ik mijn vrouw heb leren kennen.
En wat ik verder inm Israel heb gedaan gaar jullie niets aan alleen dat ik nu van de zon geniet in Telaviv.

De raporten van de de VN en andere hulporganisaties spreken boekdelen.
Foto's en getuigenverslagen, tegenwoordig vaak direct per e mail verzonden, geven ook een aardig beeld.

En dan nog een beetje gezond verstand en menselijkheid erbij.

Voila!