PDA

Bekijk Volledige Versie : Dagelijks leven

denker
13-04-04, 21:16
Ja, leuk die staatsinrichting maar ik kijk naar het dagelijks leven van de mensen in Senegal en Gambia en wat mij opviel is dat zij totaal geen perspectief hebben, eern werkloosheid van meer dan 50 procent, een mulla die vijf keer per dag van de daken schreeuwt om meer gebed maar investeren in de samenleving Ho Maar!, vrouwen die bedelen met een paar hongerige kinderen aan hun zijde terwijl manlief het met andere vrouwen houdt zoals zijn grote voorbeeld mohammed, enz. enz.Het is een grof schandaal om mensen in die armoede te laten leven terwijl de clan van de president zich volvreet in naam van alla omdat hij ook het een of andere waanidee heeft van goddelijkheid. Machthebbers moeten verdomme DIENEN! zoals het grote voorbeeld voor de mensheid Jezus heeft gedaan! Het gaat niet om vechten en geld en vrouwen en seks en status en aanzien en gouden koepels en hard schreeuwen en hard bidden en indruk maken! Het gaat verdomme om oprechte dienstbaarheid, eensgezindheid en samenwerking! Je bent geen slaaf van je godsdienst maar religie moet inspireren tot het goede en het constructieve. hoe kun je een boek serieus nemen waarin vrouwen gestenigd moeten worden en verstoten en besneden en waarin je wordt opgeroepen tot een zgn. heilige oorlog. Het is een ziekte! En zijn vrouwen soms geen mensen? Gelden mensenrechten niet voor hen? God wil dat mensen vrij en gelukkig zijn, echt waar.

Abdulwadud
14-04-04, 08:38
VRAAG : Denker, indien u met het taalgebruik zoals in uw bijdrage over 'dagelijks leven' missie c.q. zending gaat bedrijven (naar gelang uw richting, NH, RK of anderszins) in bijvoorbeeld Sénégal; denkt u dat u dan serieus genomen wordt? U mag uiteraard zeggen wat u Denkt, maar ik verzoek u voortaan niet te vloeken wanneer u het over de ook in de islam geliefde profeet Jezus/Isa heeft.

http://www.islamicity.com/MOSQUE/ARABICSCRIPT/AYAT/19/19_16.htm 19:16-35

denker
16-04-04, 17:23
Zie hier weer het typische met 2 maten meten door muslims. Zelf loop je altijd en overal iedereen lastig te vallen met je geloof maar als een ander het doet vanuit een ander geloof/visie, oh, dan is het huis der rechtvaardigheid te klein. Overigens moet ik jou teleurstellen abdelahuppeldepup, Overal ter wereld gaat de getuigenis van de blijde boodschap door! En overal opent het harten naar God die mensen liefheeft en vrijmaakt. Of jij dat nu leuk vindt of niet. Overal zijn kerken bezig met projecten om vrouwen te leren schrijven, lezen, te ondernemen zodat zij hun eigen door God gegeven talenten kunnen ontplooiien voor de samenleving en zodat ze voor hun kinderen kunnen zorgen zonder de tirannie van een of andere godsdienstwaanzinnige hufter. Overal! Ook in Senegal! Lekker puh!

denker
16-04-04, 17:35
Om nog even terug te komen op je beschuldiging dat ik zou vloeken; onzin. Ik getuig van Jezus die als zoon van God en niet als eenvoudig brallend profeetje zich heeft bekend aan christenen. Wie in hem gelooft krijgt het eeuwig leven! Na zijn verrijzenis zijn de getuigen omgekocht om hun mond over dit zoveelste wonder te houden. Zelfs de Joden waarvan de meesten niet in Jezus de Verlosser geloven, vertellen en geloven dit tot op de dag van vandaag. Dat is toch zeer opzienbarend. Je vloekt juist zelf door de ware Jezus te ontkennen; Hij die alles gaf voor de mensen en de mensen, ondankbaar en blind en dom als zij zijn, die zijn liefde niet accepteren en zoals moslims altijd en eeuwig redenen zoeken om te strijden met elkaar Dat is pas vloeken! En dat is islam, altijd een smoesje klaar hebben om geweld te gebruiken. Als ik in de sloot spring, doe jij het dan ook? Jezus zei; Stop met alle geweld, vergeef elkaar!!! Maar Stop want het houdt nooit op!!! En dat snappen veel moslims nog steeds niet, mede dankzij hun geloof. Wat Jezus doet voor en in en met mensen, kun je pas ervaren als je hem aanvaardt als je persoonlijke beste Vriend en Verlosser van alle kwaad, inclusief de haat. De wereld heeft Jezus nodig!

denker
16-04-04, 17:36
Kijk maar eens op internet hoeveel christelijke organisaties doen voor hun medemensen, ongeacht ras en geloof, naar het voorbeeld van hun held Jezus!

F2509ISLAM
01-05-04, 22:48
Denker,

dat de mensen n gambia (derde wereld landen) geen perspectief hebben is mede te danken aan de elite landen. Kijk maar naar de geschiedenis, nederlanders waren piraten, plunderen vele landen en haalden alle duurzame grondstoffen en zijn daar weggegaan. Of Amerika die zogenaamd om de bevolking geeft en daar militaire acties uitvoert. Geloof je het nou zelf, miljoenen werklozen in eigen land en dan nog miljarden euro vrij maken om van bijv. Irak, een democratishe land te maken. Ze zijn daar alleen maar voor eigen belangen zoals alle andere landen die meedoen (Nedeland). ALLEEN maar voor de olie. Waarom gaat Amerila niet in Afrika helpen?? Daar is natuulijk niets meer: diamanten, goud, en andere grondstoffen zijn al door o.a. Nederland gestolen.
En wat beteft de inzameling voor de armen, Wist je dat elke moslim verplicht is om sadagaa (een vastgestelde begrag) om aan de ARMEN TE GEVEN. Wie is er eigenlijk vrijgevig, de moslims natuurlijk, je ziet het overal. Als je bij Nederlander thuis komt en ze eten aan tafel dan mag je niet eens aanschijven, want je bent niet uitgenodigd.Wat betreft de arabische leider die worden geleid door Amerika en het westen.De wereld draait om geld en waar geld is, is macht.

He DENKER, ik adviseer je om je eigen religie te bestuderen en daarover na te denken, dan zul je zien dat het barst met dingen die niet waar zijn.

\

dicksr
04-05-04, 16:35
Geplaatst door denker
Ja, leuk die staatsinrichting maar ik kijk naar het dagelijks leven van de mensen in Senegal en Gambia en wat mij opviel is dat zij totaal geen perspectief hebben, eern werkloosheid van meer dan 50 procent, een mulla die vijf keer per dag van de daken schreeuwt om meer gebed maar investeren in de samenleving Ho Maar!, vrouwen die bedelen met een paar hongerige kinderen aan hun zijde terwijl manlief het met andere vrouwen houdt zoals zijn grote voorbeeld mohammed, enz. enz.Het is een grof schandaal om mensen in die armoede te laten leven terwijl de clan van de president zich volvreet in naam van alla omdat hij ook het een of andere waanidee heeft van goddelijkheid. Machthebbers moeten verdomme DIENEN! zoals het grote voorbeeld voor de mensheid Jezus heeft gedaan! Het gaat niet om vechten en geld en vrouwen en seks en status en aanzien en gouden koepels en hard schreeuwen en hard bidden en indruk maken! Het gaat verdomme om oprechte dienstbaarheid, eensgezindheid en samenwerking! Je bent geen slaaf van je godsdienst maar religie moet inspireren tot het goede en het constructieve. hoe kun je een boek serieus nemen waarin vrouwen gestenigd moeten worden en verstoten en besneden en waarin je wordt opgeroepen tot een zgn. heilige oorlog. Het is een ziekte! En zijn vrouwen soms geen mensen? Gelden mensenrechten niet voor hen? God wil dat mensen vrij en gelukkig zijn, echt waar.

Beste denker,

Soldaat voor Christus?? Gelijk halen door anderen door het slijk te halen?

Waar haal je nu de moed vandaan om dit soort vergelijkingen te maken?

Je hoeft niet verder dan onze eigen 'biblebelt' te gaan om de uitkomsten van dit soort fundamentalistisch gebral te herkennen. Inteelt, incest, polio om er maar een paar te noemen. Gevolgd door vrouwenmishandeling, ongelijkwaardigheid tussen man en vrouw, ontzeggen van stemrecht aan devrouw in politiek en kerk. Waar lul je nou over? Selectief winkelen in allerlei citaten kun je niet in de plaats stellen van denken.
Weet je wat, pak je hele boeltje in, emigreer naar de USA en ondersteun de fundamentalistische kerk daar bij zijn herverkiezing! Of ga naar Irak en help zijn soldaten bij de verdere vernedering van gevangenen, lekker christelijk. Maar hij roept gelukkig iedere dag God aan en dan is het goed en wordt hem vergeving gezonden.

Bij Jezus werd een overspelige vrouw gebracht door farizeeers (denkers?). Rabbi zo spraken zij, rabbi in de wt van Mozes staat dat een overspelige vrouw gedood moet worden door steniging. Jezus antwoordde na een herhaald verzoek en zij: Wie onder U is zonder zonde, werpe de eerste steen!

Denk daar nu eens over na 'denkertje'

dicksr

super ick
20-05-04, 17:23
Geplaatst door denker
Om nog even terug te komen op je beschuldiging dat ik zou vloeken; onzin. Ik getuig van Jezus die als zoon van God en niet als eenvoudig brallend profeetje zich heeft bekend aan christenen. Wie in hem gelooft krijgt het eeuwig leven! Na zijn verrijzenis zijn de getuigen omgekocht om hun mond over dit zoveelste wonder te houden. Zelfs de Joden waarvan de meesten niet in Jezus de Verlosser geloven, vertellen en geloven dit tot op de dag van vandaag. Dat is toch zeer opzienbarend. Je vloekt juist zelf door de ware Jezus te ontkennen; Hij die alles gaf voor de mensen en de mensen, ondankbaar en blind en dom als zij zijn, die zijn liefde niet accepteren en zoals moslims altijd en eeuwig redenen zoeken om te strijden met elkaar Dat is pas vloeken! En dat is islam, altijd een smoesje klaar hebben om geweld te gebruiken. Als ik in de sloot spring, doe jij het dan ook? Jezus zei; Stop met alle geweld, vergeef elkaar!!! Maar Stop want het houdt nooit op!!! En dat snappen veel moslims nog steeds niet, mede dankzij hun geloof. Wat Jezus doet voor en in en met mensen, kun je pas ervaren als je hem aanvaardt als je persoonlijke beste Vriend en Verlosser van alle kwaad, inclusief de haat. De wereld heeft Jezus nodig!

Denker,

Ik heb je stukje aandachtig gelezen. Dat het getuigd van enorme kortzichtigheid en domheid viel mij direct op. Het generaliseren alle moslims is volgens onze grondwet discriminatie. Nu zit mij dat niet zo dwars, maar je hebt me wel aan het denken gezet.
Hoe komt ie nou toch aan die naam: denker. Toen ik gisteren mijn hond uitliet kwam ik een man tegen met een tekkel genaamd giant; Toen viel het kwartje. :D :D