PDA

Bekijk Volledige Versie : WOIII te ver gezocht?



L3amrani
13-04-04, 21:19
Zelf zie ik veel overeenkomsten tussen de tijd tussen de twee wereldoorlogen en nu. Er heerst een soort stuurloze gezapigheid, men loopt rond met een (nationale)indentiteitscrisis en bepaalde groepen mensen keren zich steeds meer in zichzelf en tegen andere groepen. Het algehele sentiment is duidelijk tegen bepaalde groepen. Zo ging het toen, in mij ogen gaat het nu net zo.

Een groot verschil is dat er extreme armoede was in het Duitsland van toen. Armoede honger en ellende. Dit was de voedingsbodem waarop de bovengenoemde punten konden groeien rijpen en veroorzaken wat er gebeurd is.

Zo een armoede hebben we op dit moment in het geheel niet.

Nu komen er binnenkort een hele zooi nieuwe landen bij de EU.
Arme landen welke nog lang niet functioneren op het nivo van de Noordelijke staten van de EU. Dit gaat veel geld kosten en zal een hoop ellende met zich meebrengen. (ik zie zelfs de gegroeide EU uiteen vallen in drie blokken, Noord, Zuid en Oost, maar dat ter zijde)

Zal de ellende, geldverslinding en onzekerheid die dit met zich meebrengt een vergelijkbare voedingsbodem wezen als de armoede van zo'n 80 jaar geleden?. Ik bedoel dus niet dat wij in Nederland zo arm zullen worden, maar dat dit mensen zal bewegen tot bewegingen zoals deze tussen de twee wereldoorlogen in plaats vonden.

Wat denken jullie?


L3amrani

lennart
13-04-04, 21:22
De armoede moet nog komen. We zijn pas in de beginstadia van WO3. Er zal spoedig een breakdown van het wereldwijde financiele systeem ontstaan. In dit economische klimaat, met chaos in grote delen van de wereld, zal een NWO opstaan, dat met veel geweld de hele wereld zal onderwerpen aan een fascistische juk, waarin de mensen als slaven zullen werken voor hun meesters.

barfly
13-04-04, 21:24
Geplaatst door L3amrani
Zelf zie ik veel overeenkomsten tussen de tijd tussen de twee wereldoorlogen en nu. Er heerst een soort stuurloze gezapigheid, men loopt rond met een (nationale)indentiteitscrisis en bepaalde groepen mensen keren zich steeds meer in zichzelf en tegen andere groepen. Het algehele sentiment is duidelijk tegen bepaalde groepen. Zo ging het toen, in mij ogen gaat het nu net zo.

Een groot verschil is dat er extreme armoede was in het Duitsland van toen. Armoede honger en ellende. Dit was de voedingsbodem waarop de bovengenoemde punten konden groeien rijpen en veroorzaken wat er gebeurd is.

Zo een armoede hebben we op dit moment in het geheel niet.

Nu komen er binnenkort een hele zooi nieuwe landen bij de EU.
Arme landen welke nog lang niet functioneren op het nivo van de Noordelijke staten van de EU. Dit gaat veel geld kosten en zal een hoop ellende met zich meebrengen. (ik zie zelfs de gegroeide EU uiteen vallen in drie blokken, Noord, Zuid en Oost, maar dat ter zijde)

Zal de ellende, geldverslinding en onzekerheid die dit met zich meebrengt een vergelijkbare voedingsbodem wezen als de armoede van zo'n 80 jaar geleden?. Ik bedoel dus niet dat wij in Nederland zo arm zullen worden, maar dat dit mensen zal bewegen tot bewegingen zoals deze tussen de twee wereldoorlogen in plaats vonden.

Wat denken jullie?


L3amrani

De uitbreiding van de EU is een logische zaak en zal de economie stimuleren. Ik dnek dat de EU binnen 100 jaar zal uitgroeien tot een nieuwe grootmacht die alle anderen voorbij zal streven en dan zal er een nieuwe alliantie ontstaan die de VS aan de EU verbindt. Op die manier zal de weg open staan om een nieuwe, alles overheersende wereldmacht te creëren. Dat denk ik :)

L3amrani
13-04-04, 21:38
En wat denken jullie van het volgende?

Een terroristische aanslag in de vorm van een 'genadeklap' dat de grootste aanleiding kan geven voor een WereldOorlog. Het zal ook niet zomaar een aanslag zijn. Door veel slachtoffers te maken krijgen de kwaadaardige 'moslims' zoals Usama bin Laden wat ze willen, een 'Jihad'. Het zal niet zo zijn dat Westerse landen zich massaal keren tegen de Islam. Nee, bondgenoot Amerika zal vele landen bij een conflict betrekken. Die landen moeten wel omwille hun economische positie. Ze worden dus letterlijk de oorlog in gesleurt. Meer aanslagen zullen plaatsvinden doordat deze bondgenoten zich ook daadwerkelijk hebben gemend met het conflict, de spanning stijgt, en het is wachten op die 'genadeklap'. Dat de VS het midden-oosten platlegt in tien minuten is logisch. Dit land heeft zoveel wapens en technologie, het is gewoon not done voor het Midden-Oosten denk ik. Maar ik denk dat niet alleen de 'Islamitische' vijand zich tegen de VS za; keren. Ook Noord-Korea kan zich tot bondgenoot van die zgz verzetsgroepen verklaren. En dat is ook gevaarlijk voor de omringende landen die zich liever neutraal houden. Bij de VS is het altijd hetzelfde:" Je bent voor ons of tegen ons". Zo zal het bij de opponent(en) ook wel zijn.


L3amrani

barfly
13-04-04, 21:45
Geplaatst door L3amrani
En wat denken jullie van het volgende?

Een terroristische aanslag in de vorm van een 'genadeklap' dat de grootste aanleiding kan geven voor een WereldOorlog. Het zal ook niet zomaar een aanslag zijn. Door veel slachtoffers te maken krijgen de kwaadaardige 'moslims' zoals Usama bin Laden wat ze willen, een 'Jihad'. Het zal niet zo zijn dat Westerse landen zich massaal keren tegen de Islam. Nee, bondgenoot Amerika zal vele landen bij een conflict betrekken. Die landen moeten wel omwille hun economische positie. Ze worden dus letterlijk de oorlog in gesleurt. Meer aanslagen zullen plaatsvinden doordat deze bondgenoten zich ook daadwerkelijk hebben gemend met het conflict, de spanning stijgt, en het is wachten op die 'genadeklap'. Dat de VS het midden-oosten platlegt in tien minuten is logisch. Dit land heeft zoveel wapens en technologie, het is gewoon not done voor het Midden-Oosten denk ik. Maar ik denk dat niet alleen de 'Islamitische' vijand zich tegen de VS za; keren. Ook Noord-Korea kan zich tot bondgenoot van die zgz verzetsgroepen verklaren. En dat is ook gevaarlijk voor de omringende landen die zich liever neutraal houden. Bij de VS is het altijd hetzelfde:" Je bent voor ons of tegen ons". Zo zal het bij de opponent(en) ook wel zijn.


L3amrani

Ik denk, dat als een atoombom ontploft in NewYork, dat dan de pleuris flink uitbreekt ja. De binding van bondgenoten zal dan niet alleen meer een economische zijn maar een van verbondenheid.

Misschien is het nu wel te vroeg of te laat om te bepalen of WW3 al aan de gang is.

Noord-Korea lijkt ineen te storten, daar is geen steun te vinden voor het MO. Het MO moet eens proberen een mate van eenheid en eenstemmigheid te bereiken en anders zal er weinig terecht komen van alle idealen.

lennart
13-04-04, 21:45
Voordat WO3 daadwerkelijk losbarst moet eerst de VS vallen. Dit zal gebeuren in Iraq, waar ze hun halve leger zullen verliezen. Vervolgens zal de VS volledig bankroet worden verklaard en wordt het pad geeffent voor een wereld zonder vrijheid en zonder democratie. Voor de mensen die nu aan de macht zijn in de VS, is de VS met haar grondwet de grootste vijand.

Dus ik verwacht dat voordat de oorlog begint er een fascistische regime zal zijn geinstalleerd in wat wij nu de VS noemen, dat zijn grondgebied snel zal uitbreiden in heel de Amerikas.

Mattijs
13-04-04, 21:46
Nostradamus was een kleine jongen in vergelijking met de heren hier.

Maar ja, een profeet wordt nooit geëerd in eigen land. :bril:

Er is maar één oplossing om het westen te beschermen tegen fanaten binnen de islam .................

lennart
13-04-04, 21:51
Hmm.. Mohammed werd toch vooral in eigen land geeerd..

barfly
13-04-04, 21:52
Geplaatst door lennart
Dus ik verwacht dat voordat de oorlog begint er een fascistische regime zal zijn geinstalleerd in wat wij nu de VS noemen, dat zijn grondgebied snel zal uitbreiden in heel de Amerikas.

Dit is nu al aan de gang, waar heeft de VS geen legers? Ze zorgen voor een reden van overlast. Drugs. En hebben binnen 10 jaar een land nagenoeg in hun greep zoals Colombia.

Toen de economie al afbraak vertoonde en Ome binLaden het nodig vond om de VS aan te vallen, was het de VS die gretig gebruik maakte van de gelegenheid om de economie middels de oorlogsmachine (fascisme?) een impuls te geven.

DEMOcraat
13-04-04, 21:53
Geplaatst door barfly
De uitbreiding van de EU is een logische zaak en zal de economie stimuleren. Ik dnek dat de EU binnen 100 jaar zal uitgroeien tot een nieuwe grootmacht die alle anderen voorbij zal streven en dan zal er een nieuwe alliantie ontstaan die de VS aan de EU verbindt. Op die manier zal de weg open staan om een nieuwe, alles overheersende wereldmacht te creëren. Dat denk ik :)

vergeet china en india niet...

Mattijs
13-04-04, 21:53
In het begin niet hoor, toen werd hij verjaagd.

Pas toen hij veel macht en geld had vergaard, werd hij geaccepteerd.

barfly
13-04-04, 21:55
Geplaatst door DEMOcraat
vergeet china en india niet...

Die zullen hard groeien ja, maar ze hebben problemen. Geen directe hand op de energiemarkt, niet genoeg lokale grondstoffen. En ze worden al gecorrumpeerd omdat het westen ze inhuurd wegens lageloonkosten.

L3amrani
13-04-04, 21:56
Geplaatst door Mattijs
Nostradamus was een kleine jongen in vergelijking met de heren hier.

Maar ja, een profeet wordt nooit geëerd in eigen land. :bril:

Er is maar één oplossing om het westen te beschermen tegen fanaten binnen de islam ................. Sommige mensen vinden dat je een pessimist bent als je een Wo3 voorspelt. Maar wat is er erger, realistisch zijn of een groot probleem ontkennen? Je kan wel met je vrede's-buttons gaan lopen, met een bloem in je haren. Maar wanneer de oorlog uitbreekt zal dat iedereen treffen. Liever bereidt je jezelf voor, voor zover dat mogelijk is. WOIII zal echt verschrikkelijk zijn, totale vernietiging.

arnd
13-04-04, 21:58
Geplaatst door lennart
De armoede moet nog komen. We zijn pas in de beginstadia van WO3. Er zal spoedig een breakdown van het wereldwijde financiele systeem ontstaan. In dit economische klimaat, met chaos in grote delen van de wereld, zal een NWO opstaan, dat met veel geweld de hele wereld zal onderwerpen aan een fascistische juk, waarin de mensen als slaven zullen werken voor hun meesters.

Wauw, shocking :(

Kan je dit eens nader uitwerken.

L3amrani
13-04-04, 22:06
Jaja, laten we elkaar lekker bang maken :stout:

barfly
13-04-04, 22:14
Geplaatst door L3amrani
Jaja, laten we elkaar lekker bang maken :stout:

Zie jij het zonniger in dan? :)

Orakel
13-04-04, 22:24
Geplaatst door Mattijs
Er is maar één oplossing om het westen te beschermen tegen fanaten binnen de islam .................

Eruit zetten? Niet zoveel rukken ANdries, ga je slecht van strijken.

Faithless
14-04-04, 00:09
Geplaatst door L3amrani
Liever bereidt je jezelf voor, voor zover dat mogelijk is. WOIII zal echt verschrikkelijk zijn, totale vernietiging.

Hoe moeten we ons hier op voorbereiden? Persoonlijk? Als land?

Al Sawt
14-04-04, 00:22
Geplaatst door Mattijs


Er is maar één oplossing om het westen te beschermen tegen fanaten binnen de islam ................. En wat is de oplossing?

mark61
14-04-04, 02:19
Ehhh....tussen wie en wie moest die oorlog precies gaan? En waarover?

Mattijs
14-04-04, 06:53
Niet zoveel rukken ANdries, ga je slecht van strijken.

ANdries???

barfly
14-04-04, 09:30
Geplaatst door mark61
Ehhh....tussen wie en wie moest die oorlog precies gaan? En waarover?

Tussen iedereen anders was het immers geen wereldoorlog! :zozo:

mark61
14-04-04, 09:41
Geplaatst door barfly
Tussen iedereen anders was het immers geen wereldoorlog! :zozo:

Knap verwarrend allemaal. Ik blijf thuis.

barfly
14-04-04, 09:43
Geplaatst door mark61
Knap verwarrend allemaal. Ik blijf thuis.

Met die instelling gebeurt er natuurlijk niks :mad:

mark61
14-04-04, 10:03
Geplaatst door barfly
Met die instelling gebeurt er natuurlijk niks :mad:

Kan je je niet tevreden stellen met die virtuele oorlog hier? :boer: Dr zijn dr hier toch ook genoeg trigger happy.

mrz
14-04-04, 10:05
Virtuele oorlog? Lol, ik zie telkens allemaal genegeerde berichtjes onder elkaar. Is dat dan virtuele oorlog? :cheefbek:

L3amrani
14-04-04, 13:04
Geplaatst door barfly
Zie jij het zonniger in dan? :)

Dat er het een en ander verkeert gaat op onze aardkloot hoeft geen betoog. Jij en ik zijn maar burgers die hard van de daken kunnen schreeuwen maar uiteindelijk kunnen wij alleen maar toekijken vanuit de zijlijn. Machteloos.


L3amrani

L3amrani
14-04-04, 13:07
Geplaatst door Faithless
Hoe moeten we ons hier op voorbereiden? Persoonlijk? Als land?


Een plekje op de maan zien te bemachtigen?. :rolleyes:

mark61
14-04-04, 13:32
Geplaatst door L3amrani
Dat er het een en ander verkeert gaat op onze aardkloot hoeft geen betoog. Jij en ik zijn maar burgers die hard van de daken kunnen schreeuwen maar uiteindelijk kunnen wij alleen maar toekijken vanuit de zijlijn. Machteloos.


L3amrani

Als jij en Barfly en ik en alle burgers zich niet laten meeslepen in gewelddadige avonturen van welke soort dan ook scheelt dat al een stuk.

L3amrani
14-04-04, 14:19
Geplaatst door mark61
Als jij en Barfly en ik en alle burgers zich niet laten meeslepen in gewelddadige avonturen van welke soort dan ook scheelt dat al een stuk.

Dat was ik eerlijk gezegd ook niet van plan, mark. Maar zeg eens eerlijk, toekijken en wachten op de eerste bom die (per ongeluk) op je dak valt is ook geen zaligmakende gedachte, niet?. Of ben ik nu een tikkeltje te pessimistisch?.


L3amrani

mark61
14-04-04, 14:30
Geplaatst door L3amrani
Dat was ik eerlijk gezegd ook niet van plan, mark. Maar zeg eens eerlijk, toekijken en wachten op de eerste bom die (per ongeluk) op je dak valt is ook geen zaligmakende gedachte, niet?. Of ben ik nu een tikkeltje te pessimistisch?.


L3amrani

L3amrani, je dacht toch niet dat ik jou persoonlijk ergens van beticht hè :p

Nee, dat is het niet. Maar voorlopig kunnen we er luid en duidelijk afstand van nemen. Als er hier nou nog een partij was die niet blind achter de VS aanloopt. Je zou bijna naar België emigreren. Je pessimisme is wrschl. gerechtvaardigd wat betreft het niet-Westen. Bommen en granaten hier zal wel incidenteel blijven. Ik vraag me trouwens af wat de IND gaat doen met Irakese vluchtelingen die hier zouden komen met een beroep op de onveiligheid in hun land?

L3amrani
14-04-04, 15:07
Geplaatst door mark61
L3amrani, je dacht toch niet dat ik jou persoonlijk ergens van beticht hè :p

Nee, dat is het niet. Maar voorlopig kunnen we er luid en duidelijk afstand van nemen. Als er hier nou nog een partij was die niet blind achter de VS aanloopt. Je zou bijna naar België emigreren. Je pessimisme is wrschl. gerechtvaardigd wat betreft het niet-Westen. Bommen en granaten hier zal wel incidenteel blijven. Ik vraag me trouwens af wat de IND gaat doen met Irakese vluchtelingen die hier zouden komen met een beroep op de onveiligheid in hun land?

Nou hiermee tik je de spijker op zn kop, niet blindelings achter de VSA aanhollen. Zoiets als "VSA geeft ons toch wel rugdekking", nou, van mij hoeft R'dam ook niet voor een deel platgewalst worden zoals dit gebeurt was tijdens WOII bij wijze van, om daarna op Moeder VSA's helpende hand te wachten die de zgz soldaten van Allah moet vangen. Wij staan denk ik niet te wachten op een burgeroorlog, moslims vs ongelovige/andersgelovige. Als er daadwerkelijk een aanslag komt dan denk ik dat de meest gematigde Jan of hendrik geen verschil meer maakt tussen een gematigd moslim of getikte 'moslim'.

Om terug te komen op je retorische vraag. De IND zal nu wel 10 keer nadenken alvorens gevluchte Irakezen in NL op te nemen, of het moet een zwaar Pro-Amerikaanse Irakees zijn.

L3amrani

mark61
14-04-04, 15:18
Geplaatst door L3amrani
Nou hiermee tik je de spijker op zn kop, niet blindelings achter de VSA aanhollen. Zoiets als "VSA geeft ons toch wel rugdekking", nou, van mij hoeft R'dam ook niet voor een deel platgewalst worden zoals dit gebeurt was tijdens WOII bij wijze van, om daarna op Moeder VSA's helpende hand te wachten die de zgz soldaten van Allah moet vangen.

Zo had ik het nog niet eens bekeken, de VS als helpende hand achteraf. Ik dacht dat 'de politiek' in het algemeen vindt dat de VS de 'westerse waarden' uitdraagt ende verdedigt. Wat ik waag te ontkennen, maar goed.


Wij staan denk ik niet te wachten op een burgeroorlog, moslims vs ongelovige/andersgelovige. Als er daadwerkelijk een aanslag komt dan denk ik dat de meest gematigde Jan of hendrik geen verschil meer maakt tussen een gematigd moslim of getikte 'moslim'.

Maak je geen zorgen, als mijn benen er bij 'de aanslag' af worden gerukt zal ik nog steeds niet denken dat het door mijn Mar. buurman dan wel Turkse buurvrouw komt. Gelukkig zit mn verstand niet in mn benen. If it means anything to you en vzv ik dat nu al mag voorspellen.


Om terug te komen op je retorische vraag. De IND zal nu wel 10 keer nadenken alvorens gevluchte Irakezen in NL op te nemen, of het moet een zwaar Pro-Amerikaanse Irakees zijn.

L3amrani

Ja dat wordt natuurlijk lastig. Een pro-VS Iraki heeft toch geen reden om te vluchten? Die bouwt eendrachtig met de VS het land op toch? :hihi: Dus een vluchter zal wel zo'n verdomde verzetsstrijder zijn....

Mark 6 1

P.S. Je komt toch wel mn rolstoel duwen af en toe voor een wandelingetje in het park hè? geintje

L3amrani
14-04-04, 15:34
Geplaatst door mark61
Zo had ik het nog niet eens bekeken, de VS als helpende hand achteraf. Ik dacht dat 'de politiek' in het algemeen vindt dat de VS de 'westerse waarden' uitdraagt ende verdedigt. Wat ik waag te ontkennen, maar goed.

Maak je geen zorgen, als mijn benen er bij 'de aanslag' af worden gerukt zal ik nog steeds niet denken dat het door mijn Mar. buurman dan wel Turkse buurvrouw komt. Gelukkig zit mn verstand niet in mn benen. If it means anything to you en vzv ik dat nu al mag voorspellen.

Ja dat wordt natuurlijk lastig. Een pro-VS Iraki heeft toch geen reden om te vluchten? Die bouwt eendrachtig met de VS het land op toch? :hihi: Dus een vluchter zal wel zo'n verdomde verzetsstrijder zijn....

Mark 6 1

P.S. Je komt toch wel mn rolstoel duwen af en toe voor een wandelingetje in het park hè? geintje

Als we de geschiedenis mogen geloven, genezen we achteraf de wonden, dat zal in de toekomst ook wel zo gaan vrees ik.

Het zijn juist de Pro-Amerikaanse Irakies die hun biezen zullen pakken, een persoon als baardman al-Sadr lust hen rauw :D

Oke, je stelt mij gerust dat JIJ één van die gematigde mensen bent die hun hersens "niet in hun been" hebben zitten maar er zijn maar al te veel die hun hersens in hun achterwerk hebben zitten. Die ZIT echt niet te wachten op een Moslim die hem voortduwt in zijn rolstoel :haha:


L3amrani

mark61
14-04-04, 15:49
Geplaatst door L3amrani
Als we de geschiedenis mogen geloven, genezen we achteraf de wonden, dat zal in de toekomst ook wel zo gaan vrees ik.

Het zijn juist de Pro-Irakies die hun biezen zullen pakken, een persoon als baardman al-Sadr lust hen rauw :D

Oke, je stelt mij gerust dat JIJ één van die gematigde mensen bent die hun hersens "niet in hun been" hebben zitten maar er zijn maar al te veel die hun hersens in hun achterwerk hebben zitten. Die ZIT echt niet te wachten op een Moslim die hem voortduwt in zijn rolstoel :haha:


L3amrani

Das altijd achteraf. Maar 'deze keer' hoef ik niks van de ami's, thanx but no thanx.

Ja wie er gaat aankloppen hangt een beetje af van de ontwikkelingen. Die pro's zullen we dan maar doorsturen naar het land of the free, home of the brave.

Ach ik weet niet hoor, er schreeuwen wat mensen erg hard. Als ik er 1 tegenkom zeg ik dan altijd dat ze zich beter kunnen inhouden, want gezien de demografische ontwikkelingen is de kans groot dat een moslim/a ze later in het verpleeghuis gaan verschonen. Als ze zich gedragen, that is, want anders kunnen ze in hun vuil blijven liggen. Ik ben als het ware gewoon in mijn toekomst aan het investeren, begrijp je? :wink: In any case, bij mij mag je altijd op zolder komen schuilen.

L3amrani
14-04-04, 16:17
Geplaatst door mark61
Das altijd achteraf. Maar 'deze keer' hoef ik niks van de ami's, thanx but no thanx.

Ja wie er gaat aankloppen hangt een beetje af van de ontwikkelingen. Die pro's zullen we dan maar doorsturen naar het land of the free, home of the brave.

Ach ik weet niet hoor, er schreeuwen wat mensen erg hard. Als ik er 1 tegenkom zeg ik dan altijd dat ze zich beter kunnen inhouden, want gezien de demografische ontwikkelingen is de kans groot dat een moslim/a ze later in het verpleeghuis gaan verschonen. Als ze zich gedragen, that is, want anders kunnen ze in hun vuil blijven liggen. Ik ben als het ware gewoon in mijn toekomst aan het investeren, begrijp je? :wink: In any case, bij mij mag je altijd op zolder komen schuilen.

Heel verstandig en moedig van je, mensen zoals jij worden in 'de swastika-kringen' niet echt gewaardeert. En laat dit nou net de groep zijn die sterk aan het groeien is in Nederland. Uiteraard gehult in een net pak, jaja, ze gaan met de tijd mee. :denk: .

L3amrani

mark61
14-04-04, 16:41
Geplaatst door L3amrani
Heel verstandig en moedig van je, mensen zoals jij worden in 'de swastika-kringen' niet echt gewaardeert. En laat dit nou net de groep zijn die sterk aan het groeien is in Nederland. Uiteraard gehult in een net pak, jaja, ze gaan met de tijd mee. :denk: .

L3amrani

Ik maak me inderdaad wel zorgen over die politici. Maar heb nog steeds hoop op zelfreinigend vermogen. In ieder geval buitelen ze nu al zo over elkaar heen, dat allo/moslimbashen geen, eh hoe heet dat in de marketing, onderscheidend element meer is. Dus kunnen ze er net zo goed weer mee ophouden. Ik maak me de meeste zorgen over de man in de straat. Kom ik er een tegen, dan praat ik ook met hem/haar. Helpt wel eens. Dat jij daar niet elke keer trek in hebt kan ik me levendig voorstellen.

L3amrani
14-04-04, 17:35
Geplaatst door mark61
Ik maak me inderdaad wel zorgen over die politici. Maar heb nog steeds hoop op zelfreinigend vermogen. In ieder geval buitelen ze nu al zo over elkaar heen, dat allo/moslimbashen geen, eh hoe heet dat in de marketing, onderscheidend element meer is. Dus kunnen ze er net zo goed weer mee ophouden. Ik maak me de meeste zorgen over de man in de straat. Kom ik er een tegen, dan praat ik ook met hem/haar. Helpt wel eens. Dat jij daar niet elke keer trek in hebt kan ik me levendig voorstellen.

Klopt als een tiet, helaas. Ik kan overigens niet zeggen dat dit de schuld is van de 'autochtone' meerderheid, ook de 'allo' minderheid weet van geen ophouden. Alleen is het moeilijk te bewijzen wie of wat de voedingsbodem is voor datgene waar we nu alle in beland zijn. Ik vind dat de gematigde 'allo Moslims' en - 'autochtone' ongelovige/andersgelovige hand in hand hun stem duidelijker moeten laten horen om te voorkomen en NIET te hoeven genezen.

L3amrani

mark61
14-04-04, 17:50
Geplaatst door L3amrani
Klopt als een tiet, helaas. Ik kan overigens niet zeggen dat dit de schuld is van de 'autochtone' meerderheid, ook de 'allo' minderheid weet van geen ophouden. Alleen is het moeilijk te bewijzen wie of wat de voedingsbodem is voor datgene waar we nu alle in beland zijn. Ik vind dat de gematigde 'allo Moslims' en - 'autochtone' ongelovige/andersgelovige hand in hand hun stem duidelijker moeten laten horen om te voorkomen en NIET te hoeven genezen.

L3amrani

Mijn -niet zelf verzonnen- verklaring is de economie. Geef een Hollander (ja wie niet eigenlijk) een zak geld en hij klaagt nergens meer over. Vandaar dat 40 jaar nieuwe Nederlanders ook zo onopgemerkt kon passeren. Maar kom je aan zn aandelen, en raakt de wereld(-economie) nog meer in mineur vanwege zo'n flagrante aanval op de Trotse Symbolen van de Vrijhandel, dan slaat de stemming om en moeten er zondebokken gevonden worden. En als er dan ook nog wat eikeltjes hier en daar de boel lopen te verzieken is die bok snel gevonden. Maar goed, gelul achteraf.

Wij laten toch onze stem op dit forum vrolijk horen? Niet gehinderd door extremisten aan beide zijden? Kwestie van in de real world verder 'uitdragen' excuus voor de uitdrukking. En af en toe een meeting in real life zou ook leuk zijn. Dan heb je alvast een paar tientallen 'normale mensen'. Niet veel, maar ook niet weinig.

L3amrani
14-04-04, 18:40
Geplaatst door mark61
Mijn -niet zelf verzonnen- verklaring is de economie. Geef een Hollander (ja wie niet eigenlijk) een zak geld en hij klaagt nergens meer over. Vandaar dat 40 jaar nieuwe Nederlanders ook zo onopgemerkt kon passeren. Maar kom je aan zn aandelen, en raakt de wereld(-economie) nog meer in mineur vanwege zo'n flagrante aanval op de Trotse Symbolen van de Vrijhandel, dan slaat de stemming om en moeten er zondebokken gevonden worden. En als er dan ook nog wat eikeltjes hier en daar de boel lopen te verzieken is die bok snel gevonden. Maar goed, gelul achteraf.

Wij laten toch onze stem op dit forum vrolijk horen? Niet gehinderd door extremisten aan beide zijden? Kwestie van in de real world verder 'uitdragen' excuus voor de uitdrukking. En af en toe een meeting in real life zou ook leuk zijn. Dan heb je alvast een paar tientallen 'normale mensen'. Niet veel, maar ook niet weinig.

Vanuit economisch perspectief gezien kan dit wel kloppen ja. Ik denk echter niet dat al die problemen te danken zijn aan de jattende Mohamed en de krenterige Jan :D. De Nederlandse bevolking, 'allochtoon en autochtoon', leven op dit moment in angst. De 'autochtone' Nederlander wordt angst ingeboezemt door al die beelden en verhalen over 'islamitische' terroristen en daarboven komt zijn vooroordeel over de Marokkaanse raddraaiertjes van islamitische afkomst. En je hebt daar 'tegenover' de 'allochtone' Nederlander die verhalen hoort of zelf heeft meegemaakt over racisme en discriminatie van 'autochtone' ongelovige/andersgelovige origine en neemt samenzweringsverhaaltjes/complottheorien van ongelovige/andersgelovige zijde als zoete koek in zich op. En jawel, je hebt aan beide kanten stieren die in de ander een rode doek zien(voorzover stieren kleuren kunnen zien :D ).

Het is een totale onbeheersbare proces geworden, omdat mensen in dit soort situaties vastgrijpen aan hun identiteit, dat voelt wel zo veilig.

Geld komt en gaat zoals jij weet, maar een mensen leven opgeven voor centen is zelfs voor de Opper-Hollander iets te veel van het goede :p

mark61
14-04-04, 19:03
Geplaatst door L3amrani
Vanuit economisch perspectief gezien kan dit wel kloppen ja. (...) En jawel, je hebt aan beide kanten stieren die in de ander een rode doek zien(voorzover stieren kleuren kunnen zien :D ).

Het is een totale onbeheersbare proces geworden, omdat mensen in dit soort situaties vastgrijpen aan hun identiteit, dat voelt wel zo veilig.

Geld komt en gaat zoals jij weet, maar een mensen leven opgeven voor centen is zelfs voor de Opper-Hollander iets te veel van het goede :p

Nou ja, ik bedoelde dan ook dat een aanslag op het WTC angst inboezemt. Ook omdat het een symbool is van westerse almacht en gelijk. Die niet meer zo vanzelfsprekend is als voorheen.

Alleen geldt voor beide zijden dat die identiteit in toenemende mate niet meer zo vast en vertrouwd is als voorheen.

Of dat proces onbeheersbaar is, daar zijn we zelf bij. Ik ben niet zo bang. Jij kan trouwens als de nood aan de man komt nog vluchten naar een (verondersteld) land van herkomst. Ik niet. Mag ik dan mee? ;)

Dat van een mensenleven opgeven voor centen moet je even uitleggen. Ik kan me er van alles bij voorstellen.

L3amrani
14-04-04, 19:44
Geplaatst door mark61
Nou ja, ik bedoelde dan ook dat een aanslag op het WTC angst inboezemt. Ook omdat het een symbool is van westerse almacht en gelijk. Die niet meer zo vanzelfsprekend is als voorheen.

Alleen geldt voor beide zijden dat die identiteit in toenemende mate niet meer zo vast en vertrouwd is als voorheen.

Of dat proces onbeheersbaar is, daar zijn we zelf bij. Ik ben niet zo bang. Jij kan trouwens als de nood aan de man komt nog vluchten naar een (verondersteld) land van herkomst. Ik niet. Mag ik dan mee? ;)

Dat van een mensenleven opgeven voor centen moet je even uitleggen. Ik kan me er van alles bij voorstellen.

Identiteit kan zeker bij sommige weer vast en vertrouwd raken. De 2e maar vooral 3e generatie Marokkaanse jongens gaan juist zoeken naar hun 'verloren identiteit'. Uit onderzoek is gebleken dat juist die groep jongens beetgepakt wordt door schizofrenie. Dat zijn dan ook vaak de jongens die je voor koek en ei de jachtvelden in kunt sturen, het rekruteringsverhaal bla bla bla. Dit wil niet zeggen dat dat de authentieke identiteit is van hun voorouders. Ze voelen zich buitengesloten en tekort gedaan in deze maatschappij en hebben daarom grote kans om in verkeerde handen te vallen. Dit geldt ook voor de 'autochtone' jeugd alleen zijn hun motieven om in verkeerde handen te vallen anders dan die van de eerst genoemde groep.

Nederland zal ik niet verlaten, ben hier geboren en getogen dus zo snel zijn ze van mij niet af. We zullen moeten vechten voor wat we waard zijn. je kan het land waar je geboren en getogen bent niet achterlaten in de mess, zo makkelijk gaat dat niet. Mijn topic begon over een mogelijke WOIII, de benaming zegt het al, een WERELDoorlog dus de enige mogelijkheid om aan een WO te ontkomen is een plekje zien te bemachtigen op de maan :D.

Ik bedoelde met "een mensenleven opgeven voor de centen", dat het geen zin heeft om de centen als motief te gebruiken om anderen te verafschuwen. Een zwarte schaap uitzoeken die een mogelijke oorzaak is van een te lege portemonee. Met zo'n instelling creeer je uiteindelijk haat en de mogelijke gevolgen kunnen niet te overzien zijn. De Joden werden ook voor en tijdens de 2e WO verantwoordelijk gesteld voor alle ellende waarin de duitsers zaten. De gevolgen moge duidelijk zijn.

L3amrani

mark61
14-04-04, 22:24
Geplaatst door L3amrani
Identiteit kan zeker bij sommige weer vast en vertrouwd raken.(...)het rekruteringsverhaal bla bla bla. Dit wil niet zeggen dat dat de authentieke identiteit is van hun voorouders. Ze voelen zich buitengesloten en tekort gedaan in deze maatschappij en hebben daarom grote kans om in verkeerde handen te vallen. Dit geldt ook voor de 'autochtone' jeugd alleen zijn hun motieven om in verkeerde handen te vallen anders dan die van de eerst genoemde groep.

Ja dat verhaal accepteer ik wel. Maar ik hoop en verwacht dat het niet zulke grote vormen zal aannemen. De meeste mensen komen toch materiëel en emotioneel wel goed terecht.


Nederland zal ik niet verlaten, ben hier geboren en getogen dus zo snel zijn ze van mij niet af. We zullen moeten vechten voor wat we waard zijn. je kan het land waar je geboren en getogen bent niet achterlaten in de mess, zo makkelijk gaat dat niet.

OK we blijven.


Mijn topic begon over een mogelijke WOIII, de benaming zegt het al, een WERELDoorlog dus de enige mogelijkheid om aan een WO te ontkomen is een plekje zien te bemachtigen op de maan :D.

De vorige edities waren nou ook weer niet zo massaal dat er geen plekken waren waar de oorlog ver weg was. In any case zie ik het doemscenario niet voor me. Alleen al omdat er geen duidelijke geografisch gescheiden partijen zijn. Enig massaal conflict zal denk ik eerder een chaotische, meervoudige burgeroorlog worden. Maar dan nog, geen paniek. Ik geloof er niet in. Teveel mensen hebben teveel te verliezen. En juist degenen die werkelijk het minst te verliezen hebben zijn meestal het vreedzaamst.


Ik bedoelde met "een mensenleven opgeven voor de centen", dat het geen zin heeft om de centen als motief te gebruiken om anderen te verafschuwen. Een zwarte schaap uitzoeken die een mogelijke oorzaak is van een te lege portemonee. Met zo'n instelling creeer je uiteindelijk haat en de mogelijke gevolgen kunnen niet te overzien zijn. De Joden werden ook voor en tijdens de 2e WO verantwoordelijk gesteld voor alle ellende waarin de duitsers zaten. De gevolgen moge duidelijk zijn.

Sorry ik ging wat kort door de bocht. Ik bedoelde dat de economische ontwikkelingen en het bekende incident een ongericht gevoel van onbehagen opleverden, waardoor voorheen kleine irritaties grote vormen aan gingen nemen. Dus niet zo'n direct verband. Vandaar dat ik je ook niet begreep. Het westen is nog steeds rijker dan het ooit tevoren geweest is, grote delen van het niet-westen ondanks alles ook. Niet te vergelijken met de 20-er en 30-er jaren. Dus wees asjeblieft niet zo zwartgallig.

Zullen we het hier maar bij laten? Ik zie je wel ergens anders hier, hoop ik.

Mark