PDA

Bekijk Volledige Versie : Internetprovider weigert AEL site nog langer te hosten



Bommel Ding
14-04-04, 10:38
Na enige succesvolle acties van Geenstijl is het nu voorlopig echt afgelopen met de AEL-site, hun ISP heeft de handel geblokkeerd. Dus zoekt de AEL haar heil bij een of andere obscuur bedrijfje in Maleisie. Misschien dat we Zbaq/Nabil daarom momenteel zo weinig zien hier? :D
http://internet-haganah.co.il/hmedia/13apr04-ael-whydown.gif

bron: http://internet-haganah.co.il/haganah/

Bommel Ding
14-04-04, 10:47
Met "een kritisch artikel over de oorlog in Irak" zal de AEL zeker die steunbetuiging aan gewelddadige acties tegen coalitietroepen bedoelen?

Mattijs
14-04-04, 12:04
Tja als je in nederland hard roept dat Nederland bij de bezettende macht behoort, en dan het verzet daar aanmoedigt dan moedig je ook aan Nederlanders te doden, en dat wordt niet gepikt.

taouanza
14-04-04, 12:07
Geplaatst door Mattijs
Tja als je in nederland hard roept dat Nederland bij de bezettende macht behoort, en dan het verzet daar aanmoedigt dan moedig je ook aan Nederlanders te doden, en dat wordt niet gepikt.

Ja en vrijheid van meningsuiting is zo'n heilig goed hier in Nederland.:moe:

Tomas
14-04-04, 12:09
Geplaatst door taouanza
Ja en vrijheid van meningsuiting is zo'n heilig goed hier in Nederland.:moe:

Zolanf je niet (indirect) oproept tot geweld of haat probeert te zaaien.

In Amerika bestaat die restrictie niet. Daar mag wel alles.

keizer
14-04-04, 12:11
Art. 7 . - 1. Niemand heeft voorafgaand verlof nodig om door de drukpers gedachten of gevoelens te openbaren, behoudens ieders verantwoordelijkheid volgens de wet.

Rabi'ah.
14-04-04, 12:49
Ja ik had al gezien dat de site down was ja. :moe: Allerlei extreemrechtse rotsites mogen wel bestaan, en de site van AEL kennelijk niet.......hoezo censuur? :moe:

Bommel Ding
14-04-04, 12:52
Geplaatst door Rabi'ah.
Ja ik had al gezien dat de site down was ja. :moe: Allerlei extreemrechtse rotsites mogen wel bestaan, en de site van AEL kennelijk niet.......hoezo censuur? :moe:
Het valt inderdaad allebei in diezelfde bagger categorie. Extreem rechtse en andere ongure sites krijgen meestal geen voet aan de grond bij Nederlandse providers, maar stappen dan gewoon over op een buitenlands bedrijfje waar ze hun rotzooi wel op het net kunnen gooien. En dat gaat de AEL nu dus ook precies doen.

Rabi'ah.
14-04-04, 12:56
Geplaatst door Bommel Ding
Het valt inderdaad allebei in diezelfde bagger categorie. Extreem rechtse en andere ongure sites krijgen meestal geen voet aan de grond bij Nederlandse providers, maar stappen dan gewoon over op een buitenlands bedrijfje waar ze hun rotzooi wel op het net kunnen gooien. En dat gaat de AEL nu dus ook precies doen.

En waarom stel jij in Godsnaam de AEL op een lijn met extreem-rechts? :moe: De AEL is juist mede opgericht als tegenreactie op het racisme en de uitsluitingsmechanismen van het West-Europa van de 21e eeuw. :moe:

Groetjes,

Rabiah.

Zwarte Schaap
14-04-04, 12:56
Geplaatst door Mattijs
Tja als je in nederland hard roept dat Nederland bij de bezettende macht behoort, en dan het verzet daar aanmoedigt dan moedig je ook aan Nederlanders te doden, en dat wordt niet gepikt.

Dat is de hypocriete opstelling van Nederland. Irak wordt bezet of je nu hoog of laag springt, de waarheid kun je niet ontkennen.

De verantwoordelijkheid ligt bij de Nederlandse politiek die de bezetter steunt en niet bij mensen die moreel achter de verzetshelden staan.

Vraag onze weinige Nederlandse verzethelden hoe zij denken over een bezetter.

Bommel Ding
14-04-04, 13:00
Geplaatst door Zwarte Schaap
Dat is de hypocriete opstelling van Nederland. Irak wordt bezet of je nu hoog of laag springt, de waarheid kun je niet ontkennen.

De verantwoordelijkheid ligt bij de Nederlandse politiek die de bezetter steunt en niet bij mensen die moreel achter de verzetshelden staan.

Vraag onze weinige Nederlandse verzethelden hoe zij denken over een bezetter.
Toch blijft het raar dat alle Marokkaantjes die zo begaand zeggen te zijn met Irak, geen moer geven om de Marokkaanse bezetting van de Westelijke Sahara.

Rabi'ah.
14-04-04, 13:04
Geplaatst door Bommel Ding
Toch blijft het raar dat alle Marokkaantjes die zo begaand zeggen te zijn met Irak, geen moer geven om de Marokkaanse bezetting van de Westelijke Sahara.

ALLE Marokkanen? Ken jij ALLE Marokkanen die tegen de Iraakse bezetting zijn dan? :rolleyes: :moe:
En wat opvallend toch, dat als er aandacht wordt gevraagd voor de onderdrukking van het Iraakse en Palestijnse volk, bepaalde autochtonen het ineens nodig vinden om te beginnen over de Westerse Sahara, de Koerden of Tibet. :rolleyes: :moe:
Of, om met een journalist te spreken: "Als ik zeg dat de Rijn vies is, hoef ik toch nog niet meteen erbij te zeggen dat de Maas ook vies is?"

Groetjes,

Rabiah.

Tomas
14-04-04, 13:07
Schaap scheert alle bezetters over 1 kam in zijn reply, dus dan krijgt hij terrecht deze opmerking lijkt mij.

Zwarte Schaap
14-04-04, 13:10
Geplaatst door Bommel Ding
Toch blijft het raar dat alle Marokkaantjes die zo begaand zeggen te zijn met Irak, geen moer geven om de Marokkaanse bezetting van de Westelijke Sahara.

Je hoeft geen Marokkaan te zijn om met de waarheid in Irak begaan te zijn. 700 doden in één week.

Toch blijft het raar dat de waarheid die zo overduidelijk aanwezig is toch niet door bepaalde schijnheiltjes gezien wordt. Het lijkt wel alsof ze geilen op leugens.

Bommel Ding
14-04-04, 13:10
Geplaatst door Rabi'ah.
[B]ALLE Marokkanen? Ken jij ALLE Marokkanen die tegen de Iraakse bezetting zijn dan? :rolleyes: :moe:
Nee, maar ik ben er nog nooit eentje tegengekomen die zich ook zo druk maakte om bezettingen door islamitische landen. En lees jij altijd alles letterlijk? Dan kan ik daar voortaan rekening mee houden.


En wat opvallend toch, dat als er aandacht wordt gevraagd voor de onderdrukking van het Iraakse en Palestijnse volk, bepaalde autochtonen het ineens nodig vinden om te beginnen over de Westerse Sahara, de Koerden of Tibet. :rolleyes: :moe:
Omdat de autochtonen hier hypocrisie wordt verweten maak ik ZS even attent op zijn eigen hypocrisie. Ook opvallend trouwens dat het Iraakse volk nu ineens onderdrukt wordt genoemd terwijl ze momenteel meer vrijheden hebben dan ze in tientallen jaren gehad hebben. Over de onderdrukking door Saddam hoorde je hier overigens ook zelden iets.

Zwarte Schaap
14-04-04, 13:14
Geplaatst door Tomas
Schaap scheert alle bezetters over 1 kam in zijn reply, dus dan krijgt hij terrecht deze opmerking lijkt mij.

Je zegt het goed ik scheer alle bezetters over één kam. Een bezetter blijft een bezetter.

Bommel Ding
14-04-04, 13:16
Geplaatst door Zwarte Schaap
Je zegt het goed ik scheer alle bezetters over één kam. Een bezetter blijft een bezetter.
Maar hoe komt het dan toch dat we jou nog nooit gehoord hebben over de Westelijke Sahara?

Zwarte Schaap
14-04-04, 13:23
Geplaatst door Bommel Ding
Maar hoe komt het dan toch dat we jou nog nooit gehoord hebben over de Westelijke Sahara?

Mischien omdat je hypocriet en blind bent.

De sahara kun je nooit vergelijken met de Irak. Iedereen weet dat de sahara Marokkaanse grondgebied is dat door de kolonisators onderling verdeelt is en de probleem hebben geschapen door groepen tegen elkaar op te zetten. In heel Afrika heeft men zo allerlei conflicten geschapen.

Men noemt het de verdeel en heers tacktiek van de hypocrieten.

Maar Nederlanders die in Irak zijn blijven ten alle tijde bezetters en/of schoothondjes van de grote bezetter terwijl de meerderheid van het Nederlandse volk ertegen is.

Bommel Ding
14-04-04, 13:25
Geplaatst door Zwarte Schaap
Mischien omdat je hypocriet en blind bent. Je gebruikt een legitieme

De sahara kun je nooit vergelijken met de Irak. Iedereen weet dat de sahara Marokkaanse grondgebied is dat door de kolonisators onderling verdeelt is en de probleem hebben geschapen door groepen tegen elkaar op te zetten. In heel Afrika heeft men zo allerlei conflicten geschapen.

Men noemt het de verdeel en heers tacktiek van de hypocrieten.

Maar Nederlanders die in Irak zijn blijven ten alle tijde bezetters en/of schoothondjes van de grote bezetter terwijl de meerderheid van het Nederlandse volk ertegen is.
blabla, de Israeliers hebben ook allemaal van die mooie geschiedkundige verklaringen dat heel het gebied van hun is. Maar dat de huidige bewoners van dat gebied daar anders over denken doet voor jullie allebei niet ter zake. Zoveel verschil jij eigenlijk niet van een zionist.

Tomas
14-04-04, 13:26
Generaliseren is dom, nog dommer is om er mee door te gaan tegen beter weten in.

Mark
14-04-04, 13:26
Geplaatst door Zwarte Schaap
De sahara kun je nooit vergelijken met de Irak. Iedereen weet dat de sahara Marokkaanse grondgebied is


Bezetter praat :fpetaf:

Zwarte Schaap
14-04-04, 13:32
Geplaatst door Bommel Ding
blabla, de Israeliers hebben ook allemaal van die mooie geschiedkundige verklaringen dat heel het gebied van hun is. Maar dat de huidige bewoners van dat gebied daar anders over denken doet voor jullie allebei niet ter zake. Zoveel verschil jij eigenlijk niet van een zionist.

Je zegt het goed, de zionisten hebben geschiedkundige verhalen, maar Marokko heeft geschiedkundige feiten die direct verbonden zijn met wat ik zeg. Imperialisten moeten nooit beloond worden voor hun kwaadaardige verdeel en heers politiek

Nederland zal in de analen opgenomen worden als bezetter en steunverlener van de bezetter.

Zwarte Schaap
14-04-04, 13:34
Geplaatst door Tomas
Generaliseren is dom, nog dommer is om er mee door te gaan tegen beter weten in. Dom is het door te gaan met de doden die de bezetter teweeg brengt met zijn onderdrukkingspolitiek goed praten.

mark61
14-04-04, 13:35
Geplaatst door Bommel Ding
Dus zoekt de AEL haar heil bij een of andere obscuur bedrijfje in Maleisie.

Daar is niks obscuurs aan. De perfectly respectable http://www.risq.org, een site van NL politicologen met een kritisch oog, wordt ook gehost in Maleisië. Misschien is het goedkoper?

Zwarte Schaap
14-04-04, 13:35
Geplaatst door Mark
Bezetter praat :fpetaf: zegt de ezel.

mark61
14-04-04, 13:38
Geplaatst door Zwarte Schaap
Je zegt het goed, de zionisten hebben geschiedkundige verhalen, maar Marokko heeft geschiedkundige feiten die direct verbonden zijn met wat ik zeg. Imperialisten moet nooit beloond worden voor hun kwaadaardige verdeel en heers politiek

Nederland zal in de analen opgenomen worden als bezetter en steunverlener van de bezetter.

Anale fixatie? Annaal, van annus = jaar.

Waarom zou een deel van de bevolking van een land om welke reden dan ook niet naar zelfbeschikking kunnen streven? Of het nou Basken, N-Ieren, Friezen of Sahraoui's zijn? Ik weet het, het is een doos van Pandora openen, maar waar eindigt het zelfbeschikkingsrecht der volkeren precies? Toen Wilson er in de Balkan ook niet meer uitkwam?

Faithless
14-04-04, 13:39
Geplaatst door mark61
Daar is niks obscuurs aan. De perfectly respectable http://www.risq.org, een site van NL politicologen met een kritisch oog, wordt ook gehost in Maleisië. Misschien is het goedkoper?

$5,00 per maand is inderdaad niet zoveel. AEL's host (http://www.357hosting.com/)

Mark
14-04-04, 13:42
Geplaatst door Zwarte Schaap
zegt de ezel.

verdeel en heers tactieken

Tomas
14-04-04, 13:44
Je zou er bekant schizofreen van worden.

Zwarte Schaap
14-04-04, 13:51
Geplaatst door 151 Nobelprizes
Daar hebben de Westelijke Saharanen toch heel andere ideeen over.
Zelfs zo anders, dat Marokko een 2500 kilometer lange muur heeft gebouwd, tegen de daden van de verzetshelden.
Klinkt dit bekend? ;)

Dat is om de meerderheid te beschermen tegen de opgehitsten die door spanje en Algerije gesteund worden.

Ik hoop dat Nederland snel haar militairen terug trekt en niet meer als schoothondje voor de bezetter handelt.

mark61
14-04-04, 13:53
Geplaatst door Tomas
Je zou er bekant schizofreen van worden.

...als je het al niet was.

In het algemeen, bedoel ik. Jeder Konsequenz führt zum Teufel.

barfly
14-04-04, 13:55
Ja en vrijheid van meningsuiting is zo'n heilig goed hier in Nederland.


Ja ik had al gezien dat de site down was ja. Allerlei extreemrechtse rotsites mogen wel bestaan, en de site van AEL kennelijk niet.......hoezo censuur?


Dus als ik een webhosting bedrijfje heb en vind dat de AEL een sneu clubje is en dat mijn boterham in het gevaar breng dan mag ik die site niet sluiten? En dan reken je dat gewoon alle Nederlanders aan als censuur etc?

Overigens worden de meeste extreemrechtse sites (ook extreem reli-fanatistisch) in met name de VS gehost.

Zwarte Schaap
14-04-04, 14:01
Geplaatst door 151 Nobelprizes
Voor wat betreft het eerste: de VN heeft de bezetting van de W-Sahara niet erkend als zijnde legitiem. Daar hebben ze zich over gebogen, en kwamen tot die conclusie. Het staat op de politieke agenda om in te grijpen, alleen zijn de Marokkanen meesters in het traineren.

Het tweede: ik hoop het niet voor de Irakezen. Die zijn aan de beulen overgeleverd als de troepen zich nu terugtrekken. Tis maar net wat voor jou belangrijk is.

De VN erkent geen bezettingen alleen legitieme rechten. De VN heeft de aanspraken van de Marokkanen al heel lang geleden onderstreept.

Eerst een puinhoop maken van Irak en daarna zeggen dat de puinhoop groter wordt als de bezetter terugtrekt past precies in de hypocriete opstelling. Kun je nog hypocrieter zijn met de argumentatie?

Tomas
14-04-04, 14:01
Geplaatst door mark61
...als je het al niet was.

In het algemeen, bedoel ik. Jeder Konsequenz führt zum Teufel.

Hypocrisie is een noodzakelijke menselijke eigenschap. En ook hiervoor geldt dat overmaat ernstige geestelijke schade kan aanbrengen.

mark61
14-04-04, 14:07
Geplaatst door Tomas
Hypocrisie is een noodzakelijke menselijke eigenschap. En ook hiervoor geldt dat overmaat ernstige geestelijke schade kan aanbrengen.

Alles waar te voor staat behalve tevreden?

mark61
14-04-04, 14:08
Tis een beetje stil hier over zelfbeschikkingsrecht. Wespennest? zs?

Tomas
14-04-04, 14:10
Geplaatst door mark61
Alles waar te voor staat behalve tevreden?

Nee niet meer, deze zin is echt tevaak gebruikt.

Vooral door oma's.

Zwarte Schaap
14-04-04, 14:17
Geplaatst door 151 Nobelprizes
WS beroept zich op de VN-resolutie (1960) van de zelfbeschikking. Marokko beroept zich op historische gronden en bovendien hebben ze er indertijd 350.000 kolonisten (en een leger) neergezet. Marokko vindt dat de WS beter af is onder hun bestuur. Daarom is het schijnheilig om dit te vergelijken met de bezetting van Irak. Een gedeelde Marokko is de imperialistische politiek van de kolonisatoren belonen.

Je moet wel zeer wanhopig zijn om de bezetting van Irak met de unificatie van Marokko te durven vergelijken.

Mark
14-04-04, 14:23
Geplaatst door Zwarte Schaap
De VN erkent geen bezettingen alleen legitieme rechten. De VN heeft de aanspraken van de Marokkanen al heel lang geleden onderstreept.


De imperialistische Marokko lobby heeft veel macht :(

Moge jullie nakomelingen jullie vergeven voor deze dwalingen

TonH
14-04-04, 14:23
Geplaatst door Zwarte Schaap
Daarom is het schijnheilig om dit te vergelijken met de bezetting van Irak. Een gedeelde Marokko is de imperialistische politiek van de kolonisatoren belonen.

Je moet wel zeer wanhopig zijn om de bezetting van Irak met de unificatie van Marokko te durven vergelijken.

Blijft staan dat Marokko al bijna 30 jaar een uitspraak van het International Court of Justice aan zijn laars lapt en is dus geen haar beter/slechter dan de door velen zo verfoeide USA.

Zwarte Schaap
14-04-04, 14:32
Geplaatst door 151 Nobelprizes
Ik snap geen iota van de zin 'gedeelde Marokko en imp. politiek' en zo.

Enfin, je hebt inmiddels wel door dat bezettingen, zeker met historische gronden, erg gecompliceerd zijn. Dus dat je niet zomaar met een vinger kan wijzen naar wie er zo fout zit. Daarom verbaast het me dat Marokkanen, met hun eigen complexe bezettingspolitiek, zich uitsluitend op anderen richten en liever niet naar zichzelf kijken. Zij moeten als geen ander beseffen hoe ingewikkeld de zaken kunnen liggen. Marokko voert geen bezettingspolitiek maar is bezig zijn legitieme rechten te verdedigen die door de bezetter spanje en Frankrijk zijn ontnomen. Amerika wil zich het recht toe eigenen om de olie van de rechtmatige eigenaren, het Iraakse volk, te ontnemen.

Dan snap je nogmaals dat het erbij halen van Marokko in de kwestie van Irak een zeer hypocriet opstelling is.

De bezetting van Irak is overduidelijk door de VN en de rest van de wereld verworpen maar toch heb je hier schijnheilen die dat goed praten.

mark61
14-04-04, 14:34
Geplaatst door Tomas
Nee niet meer, deze zin is echt tevaak gebruikt.

Vooral door oma's.

Ja opa.

Mattijs
14-04-04, 14:38
Kortom, de AEL wordt niet gepruimd in Nederland. Heeft niets met vrijheid van meningsuiting te maken, maar wel met het al dan niet willen steunen/hosten van een onguur clubje als de AEL :fuckit:

Tomas
14-04-04, 14:50
Ja die bezetting van WS gaat toch wel erg aan mijn hart. Hebben die verfoeilijke voorstanders van de bezetting ook een aparte naam? Want ik vind anti-Marokkaans zo ongenuanceerd. Ik heb liever iets genuanceerders. Iemand?

Simon
14-04-04, 14:51
Maleisië ? Zet die AEL site toch bij xs4all.nl. Die hebben een goede traditie als voorvechters van de vrijheid van meningsuiting.

http://www.xs4all.nl/overxs4all/sponsoring/index.html

mark61
14-04-04, 14:54
Geplaatst door Zwarte Schaap
Marokko voert geen bezettingspolitiek maar is bezig zijn legitieme rechten te verdedigen die door de bezetter spanje en Frankrijk zijn ontnomen. Amerika wil zich het recht toe eigenen om de olie van de rechtmatige eigenaren, het Iraakse volk, te ontnemen.

Jamaar op zich, zonder Irak- of andere link. Hoe zat het nou met het zelf-be-schik-kings-rehecht?

Of, niks zeggen, Sahrawi's zijn Marokkanen die het nog niet weten. Zoals Koerden Bergturken zijn maar het nog niet weten.

mark61
14-04-04, 14:56
Geplaatst door Simon
Maleisië ? Zet die AEL site toch bij xs4all.nl. Die hebben een goede traditie als voorvechters van de vrijheid van meningsuiting.

http://www.xs4all.nl/overxs4all/sponsoring/index.html

Tot ze onlangs, een beetje embarassing vonden ze zelf, van de rechter gelijk kregen in een spam-banproces: het recht van de provider om te bepalen wie of wat hij host gaat voor vrijheid van meningsuiting. Zie de pers en de reactie van xs4all zelf daarover.

Dutchguy
14-04-04, 15:16
"Unificatieproces". Prachtig woord, prachtige mat ook om allerlei troep onder te kunnen vegen.

mark61
14-04-04, 15:35
Geplaatst door Dutchguy
"Unificatieproces". Prachtig woord, prachtige mat ook om allerlei troep onder te kunnen vegen.

Geef maar toe, jij mag ook graag unificeren af en toe :hihi:

Zwarte Schaap
14-04-04, 15:36
Geplaatst door mark61
Jamaar op zich, zonder Irak- of andere link. Hoe zat het nou met het zelf-be-schik-kings-rehecht?

Of, niks zeggen, Sahrawi's zijn Marokkanen die het nog niet weten. Zoals Koerden Bergturken zijn maar het nog niet weten.

Als je de geschiedenis erop na slaat zal blijken dat de latere leiders van het polisario teleurgestelde marokkanen zijn die in de Marokkaanse bevrijdingsorganisatie hebben gezeten en zich in de steek voelden gelaten bij de onafhankelijkheid van Marokko. Ze wilden namelijk Marokko in één keer bevrijden.

Marokko moest op grond van onderhandelingen zich koest houden en zich niet uitlaten over de bevrijding van het de sahara. Spanje en Algerije (communistische regime) hebben daar handig gebruik van gemaakt door een kunstmatige probleem te creeren.

In Irak blijkt duidelijk wie de bezetter is en wie de verzetstrijders zijn. Door leugens over marokko erbij te halen probeert men dat te verdoezelen.

Dutchguy
14-04-04, 15:36
Geplaatst door mark61
Geef maar toe, jij mag ook graag unificeren af en toe :hihi:

Ja, maar daarna geef ik de zooi weer terug. :slaap:

Zwarte Schaap
14-04-04, 15:38
Geplaatst door Dutchguy
"Unificatieproces". Prachtig woord, prachtige mat ook om allerlei troep onder te kunnen vegen.

Marokko is in vele stukken door de bezetters verdeeld. Om weer één geheel te worden noem ik een unificatieproces.

Bommel Ding
14-04-04, 15:40
Geplaatst door mark61
Daar is niks obscuurs aan. De perfectly respectable http://www.risq.org, een site van NL politicologen met een kritisch oog, wordt ook gehost in Maleisië. Misschien is het goedkoper?
Dat het in Maleisie gehost wordt is nog niet eens zo heel raar, maar het bedrijfje zelf is wel nogal obscuur. Bekijk hun andere klanten maar eens, oa:
www.shareeah.org
www.worldofislam.info
www.cihad.net

Bommel Ding
14-04-04, 15:42
Geplaatst door Zwarte Schaap
Dat is om de meerderheid te beschermen tegen de opgehitsten die door spanje en Algerije gesteund worden.
Goh dus net zoals Israel haar burgers wil beschermen tegen de opgehitsten Palestjinen door de terreurorganisaties?

Zwarte Schaap
14-04-04, 15:45
Geplaatst door Bommel Ding
Goh dus net zoals Israel haar burgers wil beschermen tegen de opgehitsten Palestjinen door de terreurorganisaties?

Israel is een product van de westerse kolonisatiepolitiek net als de bezetters van Irak.

Bommel Ding
14-04-04, 15:46
Geplaatst door Zwarte Schaap
Marokko is in vele stukken door de bezetters verdeeld. Om weer één geheel te worden noem ik een unificatieproces.
Moeten jullie Algerije en Mauretanië dan ook niet bezetten? En waarom zou het weer één geheel moeten worden als de inwoners dat zelf helemaal niet willen?

mark61
14-04-04, 15:49
Geplaatst door Zwarte Schaap
Als je de geschiedenis erop na slaat zal blijken dat de latere leiders van het polisario teleurgestelde marokkanen zijn die in de Marokkaanse bevrijdingsorganisatie hebben gezeten en zich in de steek voelden gelaten bij de onafhankelijkheid van Marokko. Ze wilden namelijk Marokko in één keer bevrijden.

Marokko moest op grond van onderhandelingen zich koest houden en zich niet uitlaten over de bevrijding van het de sahara. Spanje en Algerije (communistische regime) hebben daar handig gebruik van gemaakt door een kunstmatige probleem te creeren.

Dat geloof ik zo van je. En van die buitenlandse 'belangen' ook. Maar blijft het feit dat er blijkbaar (intussen?) een Sahrawi-identiteit is ontstaan die zich onderscheiden ziet van de Marokkaanse identiteit. Of denk je dat die identiteit nep is en alleen gebaseerd op de buit cq grondstoffenrijkdom die daar te halen is?


In Irak blijkt duidelijk wie de bezetter is en wie de verzetstrijders zijn. Door leugens over marokko erbij te halen probeert men dat te verdoezelen.

Dat staat buiten kijf. Ik wou het juist even 'los' zien.

mark61
14-04-04, 15:51
Geplaatst door Dutchguy
Ja, maar daarna geef ik de zooi weer terug. :slaap:

Dat maakt het alleen nog maar erger :vreemd:

Zwarte Schaap
14-04-04, 15:54
Geplaatst door Bommel Ding
Moeten jullie Algerije en Mauretanië dan ook niet bezetten? En waarom zou het weer één geheel moeten worden als de inwoners dat zelf helemaal niet willen?

Het volk in Noord-Afrika wil heel graag één worden. Als de dictators verdwenen zijn zal dat vanzelf gaan.

Ik ben blij voor de Sjieten en Sunni's dat ze een eenheid vormen en zich niet laten delen.

Bommel Ding
14-04-04, 15:58
Geplaatst door Zwarte Schaap
Marokko voert geen bezettingspolitiek maar is bezig zijn legitieme rechten te verdedigen die door de bezetter spanje en Frankrijk zijn ontnomen. Amerika wil zich het recht toe eigenen om de olie van de rechtmatige eigenaren, het Iraakse volk, te ontnemen.
Je vergeet erbij te zeggen dat Marokko ook profiteert van de aanwezige bodemschatten.

De situatie lijkt meer op Israel dan je wilt toegeven. Ruim tweederde van de Westelijke Sahara wordt bezet en is door de muur omgeven. De muur deelt sectoren van de door Marokko bezette gebieden op in “bantoestans”, waardoor plaatselijke inwoners geheel geïsoleerd zijn. In het gebied aan gene zijde van de muur verkeren al 28 jaar lang meer dan 165.000 door Marokko verdreven Saharanen in de meest erbarmelijke omstandigheden, nog altijd bivakkerend in vluchtelingenkampen met de vluchtelingenstatus. Zonder uitzicht op een recht op terugkeer. Klinkt allemaal bekend he?

Zwarte Schaap
14-04-04, 16:01
Geplaatst door mark61
Dat geloof ik zo van je. En van die buitenlandse 'belangen' ook. Maar blijft het feit dat er blijkbaar (intussen?) een Sahrawi-identiteit is ontstaan die zich onderscheiden ziet van de Marokkaanse identiteit. Of denk je dat die identiteit nep is en alleen gebaseerd op de buit cq grondstoffenrijkdom die daar te halen is?

Marokkanen hebben vele identiteiten en subculturen maar dat is geen reden om de kolonisatoren te belonen.

Ik ben zelf een deel van een bepaalde sub-cultuur van Marokko waar de Spanjaarden ons ook hadden afgesneden van de rest van Marokko. Ik zal het nooit goed vinden dat het Marokkaanse grondgebied gebruikt zal worden voor de verdeel en heers politiek van de Imperialisten/bezetters.


Dat staat buiten kijf. Ik wou het juist even 'los' zien. Ik niet omdat als ik dat niet erbij vermeld dan beloon ik de hypocriet die het punt waar deze discussie omdraait probeerde te verdoezelen met zijn schijnheilige inbreng.

Bommel Ding
14-04-04, 16:01
Geplaatst door Zwarte Schaap
Het volk in Noord-Afrika wil heel graag één worden. Als de dictators verdwenen zijn zal dat vanzelf gaan.

Ik ben blij voor de Sjieten en Sunni's dat ze een eenheid vormen en zich niet laten delen.
Ze willen zo graag één worden dat Marokko bombardementen met fosfor en napalm moest uitvoeren, er een enorme muur nodig is en er duizenden vluchtelingen zijn. En dat de inwoners van de Westelijke Sahara Polisario opgericht hebben om zich die Marokkaans bezetters van het lijf te houden. Yeah right Zwarte Schaap. :vingers:

Zwarte Schaap
14-04-04, 16:07
Geplaatst door Bommel Ding
Je vergeet erbij te zeggen dat Marokko ook profiteert van de aanwezige bodemschatten.

De situatie lijkt meer op Israel dan je wilt toegeven. Ruim tweederde van de Westelijke Sahara wordt bezet en is door de muur omgeven. De muur deelt sectoren van de door Marokko bezette gebieden op in “bantoestans”, waardoor plaatselijke inwoners geheel geïsoleerd zijn. In het gebied aan gene zijde van de muur verkeren al 28 jaar lang meer dan 165.000 door Marokko verdreven Saharanen in de meest erbarmelijke omstandigheden, nog altijd bivakkerend in vluchtelingenkampen met de vluchtelingenstatus. Zonder uitzicht op een recht op terugkeer. Klinkt allemaal bekend he?

Je bedoelt ermee te zeggen dat de imperialisten juist dit deel van Marokko willen afscheiden zodat ze met behulp van die paar dictors vrij spel zullen hebben op het roven van de Marokkaanse hulpbronnen.

Net als wat ze nu proberen te doen in Irak om controle te krijgen over de natuurlijke hulpbronnen van Irak.

Zwarte Schaap
14-04-04, 16:12
Geplaatst door Bommel Ding
Ze willen zo graag één worden dat Marokko bombardementen met fosfor en napalm moest uitvoeren, er een enorme muur nodig is en er duizenden vluchtelingen zijn. En dat de inwoners van de Westelijke Sahara Polisario opgericht hebben om zich die Marokkaans bezetters van het lijf te houden. Yeah right Zwarte Schaap. :vingers:

De Westerse imperialisten willen nooit erkennen dat zij hiervoor verantwoordelijk zijn met hun verdeel en heers politiek om via die paar opstandelingen onrust in het land te creeren. Nee jij gebruikt dit om een nieuwe bezetting goed te praten.

Bommel Ding
14-04-04, 16:13
Geplaatst door Zwarte Schaap
Je bedoelt ermee te zeggen dat de imperialisten juist dit deel van Marokko willen afscheiden zodat ze met behulp van die paar dictors vrij spel zullen hebben op het roven van de Marokkaanse hulpbronnen.
Noem je de natuurlijke bodemschatten van de Westelijke Sahara nu al "Marokkaanse hulpbronnen"? De gretigheid druipt er vanaf. Het gaat niet om de imperialisten, maar om de inwoners van dat gebied, waarom mogen zij niet stemmen in een referendum wat hun wil is? Waarom wordt dat al jaren door Marokko geblokkeerd?


Net als wat ze nu proberen te doen in Irak om controle te krijgen over de natuurlijke hulpbronnen van Irak.
Ook al zo'n fabeltje, het is je waarschijnlijk niet opgevallen maar de olieprijs is de laatste tijd gestegen tot nieuwe records. En dat zou Amerika dan alleen al meer dan 200 miljard dollar moeten opleveren om zelfs maar uit de kosten te komen. Leg maar eens uit hoe ze dat voor elkaar moeten krijgen. Of denk je werkelijk dat de Irakezen zo zwak zijn dat ze zich van hun olie laten bestelen? En dat de rest van de wereld dit allemaal prima vindt?

Bommel Ding
14-04-04, 16:16
Om nog even terug op het onderwerp van deze topic te komen: onze vrienden van Geenstijl hebben er inmiddels ook lucht van gekregen.



AEL.nl vlucht naar Maleisië

De Nederlandse tak van de AEL heeft toevlucht gezocht tot Maleisië voor het hosten van hun website. Onlangs werd de site door hoster Blixem van het net geknikkerd. Maar de AEL-ertjes werden warm ontvangen door 357hosting, een Nieuwegeins eenmansbedrijfje dat gespecialiseerd is in het anoniem hosten van extremistische moslimsites. Zie ook deze chat met de Nieuwegeinse internetmartelaren. 357hosting kwam eerder in opspraak omdat het Amerikaanse Simon Wiesenthal instituut van de Nederlandse overheid eiste dat de sites per direct werden gesloten. Bij 357hosting staan tal van sites waar opgeroepen wordt tot gewapend verzet tegen het Westen en Joden in het algemeen. AEL zegt dat ze zijn verwijderd vanwege iets inhoudelijks over Irak. Ja, de AEL is goed op weg... Tijd voor GeenStijl prullenbakken in Nieuwegein!

http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/002535.html

Zwarte Schaap
14-04-04, 16:21
Geplaatst door Bommel Ding
Noem je de natuurlijke bodemschatten van de Westelijke Sahara nu al "Marokkaanse hulpbronnen"? De gretigheid druipt er vanaf. Het gaat niet om de imperialisten, maar om de inwoners van dat gebied, waarom mogen zij niet stemmen in een referendum wat hun wil is? Waarom wordt dat al jaren door Marokko geblokkeerd?

Het zijn in iedere geval geen bezittingen van de Westerse Imperialisten net zoals de aardolie niet van de USA en haar schoothondjes is.

De wereld is vol van voorbeelden waar de westerse imperialisten problemen hebben achter gelaten wat precies past in de verdeel en heers politiek. Ik denk bijvoorbeeld aan ruanda met bijna 1 miljoen doden.


Ook al zo'n fabeltje, het is je waarschijnlijk niet opgevallen maar de olieprijs is de laatste tijd gestegen tot nieuwe records. En dat zou Amerika dan alleen al meer dan 200 miljard dollar moeten opleveren om zelfs maar uit de kosten te komen. Leg maar eens uit hoe ze dat voor elkaar moeten krijgen. Of denk je werkelijk dat de Irakezen zo zwak zijn dat ze zich van hun olie laten bestelen? En dat de rest van de wereld dit allemaal prima vindt?

droom maar lekker verder, Ja de USA was daar om de WMD wapens op te sporen die niet gevonden zijn en democratie te brengen die het volk niet wil.

Hahahaha........Je hebt zeker gelijk dat de Irakezen zich niet zo makkelijk van hun natuurlijke hulpbronnen zullen laten beroven. De irakezen zijn niet zwak dat bewijzen de opstanden en het verzet. Daar gaat deze discussie over.

Bommel Ding
14-04-04, 16:24
Geplaatst door Zwarte Schaap
Het zijn in iedere geval geen bezittingen van de Westerse Imperialisten net zoals de aardolie niet van de USA en haar schoothondjes is.

De wereld is vol van voorbeelden waar de westerse imperialisten problemen hebben achter gelaten wat precies past in de verdeel en heers politiek. Ik denk bijvoorbeeld aan ruanda met bijna 1 miljoen doden.
Dat is geen antwoord op mijn vraag of de inwoners van de Westelijke Sahara niet zelf over hun lot zouden moeten kunnen beslissen.


droom maar lekker verder, Ja de USA was daar om de WMD wapens op te sporen die niet gevonden zijn en democratie te brengen die het volk niet wil.

Hahahaha........Je hebt zeker gelijk dat de Irakezen zich niet zo makkelijk van hun natuurlijke hulpbronnen zullen beroven. De irakezen zijn niet zwak dat bewijzen de opstanden en het verzet. Daar gaat deze discussie over.
En ook dit is geen antwoord op mijn vraag hoe Amerika zou moeten profiteren van de Iraakse olievoorraden.

RISQ.NL
14-04-04, 16:32
De perfectly respectable http://www.risq.org, een site van NL politicologen met een kritisch oog, wordt ook gehost in Maleisië. Misschien is het goedkoper? [/B]

Even iets recht zetten: de website van RISQ, www.risq.org (http://www.risq.org), wordt niet gehost in Maleisië maar 'gewoon' in Nederland. Het is trouwens wél het overwegen waard om het in Maleisië te doen; uit ervaring weet ik dat er in Maleisië perfecte, en spot-goedkope ISPs zijn.

Overigens wil ik alle Maroc.nl bezoekers die goede achtergrond stukken schrijven, uitnodigen om deze voor te dragen voor publicatie op RISQ. Inzendingen: http://www.risq.org/modules.php?name=Submit_News

Liever lezen dan schrijven? Meld je dan aan voor onze maandelijkse nieuwsbrief met nieuwe artikelen op RISQ!
Aanmelden: http://www.risq.org/modules.php?name=Your_Account&op=new_user

Gegroet,

M.H.J. van den Berg
Hoofdredacteur RISQ | Review of International Social Questions

Zwarte Schaap
14-04-04, 16:33
Geplaatst door Bommel Ding
Dat is geen antwoord op mijn vraag of de inwoners van de Westelijke Sahara niet zelf over hun lot zouden moeten kunnen beslissen. Westelijk sahara is een creatie van de westerse imperialisten. Alle Marokkanen moeten erover stemmen niet alleen een deel van de Marokkanen. Zie Baskenland.


En ook dit is geen antwoord op mijn vraag hoe Amerika zou moeten profiteren van de Iraakse olievoorraden. Door de verdeel en heers-politiek controle krijgen over de aardolieproductie en bronnen.

Simon
14-04-04, 16:50
Geplaatst door mark61
Tot ze onlangs, een beetje embarassing vonden ze zelf, van de rechter gelijk kregen in een spam-banproces: het recht van de provider om te bepalen wie of wat hij host gaat voor vrijheid van meningsuiting. Zie de pers en de reactie van xs4all zelf daarover.


Wat heeft SPAM nu te maken met vrijheid van meningsuiting? Dat is een argument dat wordt aangevoerd door bedrijven die met SPAM hun brood verdienen. Het zou net als in de VS verboden moeten worden in Europa! Laat ze maar eerst een systeem verzinnen dat ik kan aangeven dat ik GEEN spam wens. En dan bedoel ik een systeem dat werkt. Tot die tijd mogen ze het van mij verbieden.

taouanza
14-04-04, 17:14
Geplaatst door Bommel Ding
Nee, maar ik ben er nog nooit eentje tegengekomen die zich ook zo druk maakte om bezettingen door islamitische landen. En lees jij altijd alles letterlijk? Dan kan ik daar voortaan rekening mee houden.


Omdat de autochtonen hier hypocrisie wordt verweten maak ik ZS even attent op zijn eigen hypocrisie. Ook opvallend trouwens dat het Iraakse volk nu ineens onderdrukt wordt genoemd terwijl ze momenteel meer vrijheden hebben dan ze in tientallen jaren gehad hebben. Over de onderdrukking door Saddam hoorde je hier overigens ook zelden iets.

Omdat je daar altijd overheen leest.
Als ik wat zeg, doe ik dat omdat het mijn mening is niet omdat jij of een ander dat van me verlangt. En zeker niet om een onderwerp te vermijden.

taouanza
14-04-04, 17:21
Geplaatst door Tomas
Ja die bezetting van WS gaat toch wel erg aan mijn hart. Hebben die verfoeilijke voorstanders van de bezetting ook een aparte naam? Want ik vind anti-Marokkaans zo ongenuanceerd. Ik heb liever iets genuanceerders. Iemand?

Van mij mogen ze de Sahara hebben.
Ik zit hier toch allochtoon te wezen.:moe:
Zo nu heb ik het gezegd!
Gaan nu de Amerikanen weg uit Irak en de Israel uit Palestina?

Mattijs
14-04-04, 19:54
Door deze topic eens wat meer gelezen over de westelijke Shara, en wat schetst mijn verbazing? Marokko heeft een nog langere muur gebouwd dan de Israelies, en wel met DEZELFDE motivatie, en daar heb ik nog NOOIT iets over gehoord!!!

De Marokkaanse barrière is een ongeveer 2.500 kilometer lang bouwwerk bestaande uit metershoge zandbergen, bunkers, prikkeldraadversperringen en mijnenvelden dat voornamelijk door de Westelijke Sahara loopt. De barrière is langer dan de Chinese Muur, de Berlijnse Muur en de Israëlische Westoeverbarrière. De sinds 1981 gebouwde barrière zou de guerrillastrijders van Polisario buiten Marokko en het merendeel van de Westelijke Sahara moeten houden.

De Westelijke Sahara is door Marokko bezet en eenzijdig geannexeerd. Meer dan tweederde van de Westelijke Sahara valt binnen de barrière. De rest wordt effectief door Polisario bestuurd, waarmee Marokko in 1991 een bestand tekende. Omdat de barrière op veel plaatsen aan weerszijden van een gebied ligt, en omdat eenderde van het van de Westelijke Sahara aan de oost- en zuidkant van de barrière ligt, zijn er verschillende 'bantoestans' ontstaan met geïsoleerde inwoners.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Marokkaanse_muur

Eigenlijk is Zwart Schaap een soort zionist, maar dan betrokken op Marokko :)

Mattijs
14-04-04, 20:13
Zouden veel Marokkanen weleens op de hoogte zijn van deze 'apartheidsmuur'?

Yunis
14-04-04, 22:23
Geplaatst door Mattijs
Kortom, de AEL wordt niet gepruimd in Nederland. Heeft niets met vrijheid van meningsuiting te maken, maar wel met het al dan niet willen steunen/hosten van een onguur clubje als de AEL :fuckit:

:boos: Het feit dat ze de AEL slechts monddood kunnen maken door de IPS onder druk te zetten om de AEL te verbieden betekent dat de AEL een enorme invloed heeft op het publiek. Maar niet getreurd.....
De AEL gaat gewoon verder.....Zoals alle door de onderdrukkers monddood gemaakte helden verrijst de AEL als een fenix uit z'n as.....
Voorbeelden te over....Sukarno, Nasser en talloze helden zijn ons voorbeeld..... :lole: :lole:

Mattijs
14-04-04, 22:41
Als de AEL nu ook nog eens protesteert tegen de muur die Marokko opgeworpen heeft in de westelijke Sahara, dan zullen ze nog meer invloed krijgen Yunis!

DEMOcraat
14-04-04, 22:44
Geplaatst door Bommel Ding
Maar hoe komt het dan toch dat we jou nog nooit gehoord hebben over de Westelijke Sahara?

volgens mij weet je heel weinige over sahara...
sahara is niet bezet door marokko maar bevrijdt van spanje.

Zwarte Schaap
14-04-04, 22:51
Geplaatst door Mattijs
Eigenlijk is Zwart Schaap een soort zionist, maar dan betrokken op Marokko :)

Elke keer komt er weer een schijnheiltje onder de steen vandaan en waagt zijn kans. Ik zou zeggen lees maar mijn eerdere commentaar en kom dan pas met je afleidingstactieken.

DEMOcraat
14-04-04, 22:54
Geplaatst door Mattijs
Zouden veel Marokkanen weleens op de hoogte zijn van deze 'apartheidsmuur'?

noem je dat een apartheidsmuur...
volgens mij moet je zelf eens gaan kijken wie achter die muur woont.
de hele woestijn tussen die landen kun je ook als een muur zien,maar ja deze muur die jij bedoelt loopt door akkers wegen dorpen vernielt bomen etc...kweet niet welke muur je bedoelt als je dat een muur mag noemen want dat is bakken woestijn zand op elkaar gestapeld.zoiets kan ook op natuurlijke wijze ontstaan.

Julien
14-04-04, 22:55
Geplaatst door Zwarte Schaap
Dat is om de meerderheid te beschermen tegen de opgehitsten die door spanje en Algerije gesteund worden.

Ik hoop dat Nederland snel haar militairen terug trekt en niet meer als schoothondje voor de bezetter handelt.

ow, als een islamitisch land iets doet praat jij het weer aan alle kanten goed..

de schijnheiligheid druipt er van af.

Bommel Ding
14-04-04, 22:56
Geplaatst door DEMOcraat
volgens mij weet je heel weinige over sahara...
Hoor wie het zegt...misschien zou je de hele topic eens moeten lezen ipv 1 berichtje uit het begin van de discussie, maar vooruit nog een keer in de herhaling:


sahara is niet bezet door marokko maar bevrijdt van spanje.
Nadat de Spanjaarden de Westelijke Sahara verlieten deden Marokko en Mauretanië een millitaire inval, een paar jaar later trok Mauretanië zich terug, Marokko greep toen haar kans om ook dat deel te bezetten en is tot op de dag van vandaag nog steeds een bezetter.

Bommel Ding
14-04-04, 22:57
Geplaatst door Zwarte Schaap
Elke keer komt er weer een schijnheiltje onder de steen vandaan en waagt zijn kans. Ik zou zeggen lees maar mijn eerdere commentaar en kom dan pas met je afleidingstactieken.
Aan het begin van deze discussie zei je nog:

"Je zegt het goed ik scheer alle bezetters over één kam. Een bezetter blijft een bezetter"

Maar daar ben je inmiddels rap van teruggekomen.

Bommel Ding
14-04-04, 22:58
Geplaatst door DEMOcraat
noem je dat een apartheidsmuur...
volgens mij moet je zelf eens gaan kijken wie achter die muur woont.
de hele woestijn tussen die landen kun je ook als een muur zien,maar ja deze muur die jij bedoelt loopt door akkers wegen dorpen vernielt bomen etc...kweet niet welke muur je bedoelt als je dat een muur mag noemen want dat is bakken woestijn zand op elkaar gestapeld.zoiets kan ook op natuurlijke wijze ontstaan.
Marokkaanse muur

De Marokkaanse barrière is een ongeveer 2.500 kilometer lang bouwwerk bestaande uit metershoge zandbergen, bunkers, prikkeldraadversperringen en mijnenvelden dat voornamelijk door de Westelijke Sahara loopt. De barrière is langer dan de Chinese Muur, de Berlijnse Muur en de Israëlische Westoeverbarrière. De sinds 1981 gebouwde barrière zou de guerrillastrijders van Polisario buiten Marokko en het merendeel van de Westelijke Sahara moeten houden.

De Westelijke Sahara is door Marokko bezet en eenzijdig geannexeerd. Meer dan tweederde van de Westelijke Sahara valt binnen de barrière. De rest wordt effectief door Polisario bestuurd, waarmee Marokko in 1991 een bestand tekende. Omdat de barrière op veel plaatsen aan weerszijden van een gebied ligt, en omdat eenderde van het van de Westelijke Sahara aan de oost- en zuidkant van de barrière ligt, zijn er verschillende 'bantoestans' ontstaan met geïsoleerde inwoners.

Julien
14-04-04, 23:00
Geplaatst door DEMOcraat
volgens mij weet je heel weinige over sahara...
sahara is niet bezet door marokko maar bevrijdt van spanje.

Palestina is niet bezet door zionisten maar brevrijdt van Groot-Brittanie :moe:

Mattijs
14-04-04, 23:01
sahara is niet bezet door marokko maar bevrijdt van spanje.


De Marokkaanse barrière is een ongeveer 2.500 kilometer lang bouwwerk bestaande uit metershoge zandbergen, bunkers, prikkeldraadversperringen en mijnenvelden dat voornamelijk door de Westelijke Sahara loopt. De barrière is langer dan de Chinese Muur, de Berlijnse Muur en de Israëlische Westoeverbarrière. De sinds 1981 gebouwde barrière zou de guerrillastrijders van Polisario buiten Marokko en het merendeel van de Westelijke Sahara moeten houden.

De Westelijke Sahara is door Marokko bezet en eenzijdig geannexeerd. Meer dan tweederde van de Westelijke Sahara valt binnen de barrière. De rest wordt effectief door Polisario bestuurd, waarmee Marokko in 1991 een bestand tekende. Omdat de barrière op veel plaatsen aan weerszijden van een gebied ligt, en omdat eenderde van het van de Westelijke Sahara aan de oost- en zuidkant van de barrière ligt, zijn er verschillende 'bantoestans' ontstaan met geïsoleerde inwoners.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Marokkaanse_muur

Zwarte Schaap
14-04-04, 23:08
Geplaatst door Julien
ow, als een islamitisch land iets doet praat jij het weer aan alle kanten goed..

de schijnheiligheid druipt er van af.

Onze franse ezelsveulen denkt ik probeer het nog een keer want hij ruikt steun van zijn mede hypocrieten.

Bommel Ding
14-04-04, 23:11
Geplaatst door Zwarte Schaap
Onze franse ezelsveulen denkt ik probeer het nog een keer want hij ruikt steun van zijn mede hypocrieten.
Als iemand een hypocriet is ben jij het wel. Wel commentaar leveren op niet-islamitische bezettingen, maar zodra het over een bezetting door een islamitisch land gaat mag het zelfs geen bezetting heten en wordt alles goedgepraat. En daarbij gebruik je ook nog eens precies dezelfde praatjes en technieken als de zionisten ook doen.

Zwarte Schaap
14-04-04, 23:12
Geplaatst door Bommel Ding
Aan het begin van deze discussie zei je nog:

"Je zegt het goed ik scheer alle bezetters over één kam. Een bezetter blijft een bezetter"

Maar daar ben je inmiddels rap van teruggekomen. Ach gossie onze hypocriet ziet dat zijn vriendjes onder de steen zijn gekropen en denkt laat ik het ook maar weer eens proberen.

Wees welkom maar heb je nog wat aan toe te voegen aan deze discussie of blijf je doorgaan met je spelletjes?

Tomas
14-04-04, 23:16
Volgens mij wordt er hier een schaap niet helemaal halal geslacht. Iedereen kijkt toe en niemand doet wat. ´t is wat.

Bommel Ding
14-04-04, 23:17
Geplaatst door Zwarte Schaap
Ach gossie onze hypocriet zien dat zijn vriendjes onder de steen zijn gekropen en denkt laat ik het ook maar weer eens proberen.

Wees welkom maar heb je nog wat aan toe te voegen aan deze discussie of blijf je doorgaan met je spelletjes?
Je zou toch eens wat origineler moeten worden, intussen heb je iedereen al eens voor hypocriet uitgemaakt of onder een steen laten uitkruipen. Kun je het niet af zonder die persoonlijke aanvallen?

Verder heb ik weinig toe te voegen, jij hebt immers duidelijk laten merken met twee maten te meten en veel geleerd te hebben van de zionistentruucjes.

Zwarte Schaap
14-04-04, 23:18
Geplaatst door Bommel Ding
Als iemand een hypocriet is ben jij het wel. Wel commentaar leveren op niet-islamitische bezettingen, maar zodra het over een bezetting door een islamitisch land gaat mag het zelfs geen bezetting heten en wordt alles goedgepraat. En daarbij gebruik je ook nog eens precies dezelfde praatjes en technieken als de zionisten ook doen. Jij weigert de historische feiten te erkennen, daarom is met jou geen discussie mogelijk.

Het enige waar je op uit bent is ons van de werkelijke discussie af te houden, namelijk de vrijheid van meningsuiting van het AEL omtrent zaken in Irak.

Ik heb je al genoeg van repliek bedient maar je begint gewoon opnieuw.

Bommel Ding
14-04-04, 23:18
Geplaatst door Tomas
Volgens mij wordt er hier een schaap niet helemaal halal geslacht. Iedereen kijkt toe en niemand doet wat. ´t is wat.
Ze worden niet graag met hun "eigen" bezetting geconfronteerd, maar kunnen de feiten niet veranderen. Vandaar dat ze dat schaap maar laten spartelen zeker? :knipoog:

Zwarte Schaap
14-04-04, 23:20
Geplaatst door Bommel Ding
Je zou toch eens wat origineler moeten worden, intussen heb je iedereen al eens voor hypocriet uitgemaakt of onder een steen laten uitkruipen. Kun je het niet af zonder die persoonlijke aanvallen?

Verder heb ik weinig toe te voegen, jij hebt immers duidelijk laten merken met twee maten te meten en veel geleerd te hebben van de zionistentruucjes.

Als je met wat beters komt dan hoef ik je ook niet zo te noemen wat je bent. Ik raak helemaal niet onder de indruk van je frustraties en je leugenachtigheid die ons alleen van de werkelijke discussie wil afleiden

Yunis
14-04-04, 23:23
Geplaatst door Mattijs
Als de AEL nu ook nog eens protesteert tegen de muur die Marokko opgeworpen heeft in de westelijke Sahara, dan zullen ze nog meer invloed krijgen Yunis!


De AEL heeft z'n handen al vol aan het slechten van de zionistische muur. Verder moet zij zich bezig houden met het slechten van de muur tussen allochtoontje en autochtoontje...... :zweep:
Trouwens wat denk je wel......voor het omverwerpen van een muur moet je maar je zionistische vriendjes vragen die zullen vast en zeker wel een buldozer over hebben van hun activiteiten in de Gaza, als ze tenminste tijd hebben ...Die racisten hebben het vast en zeker te druk met het doodrijden en vermoorden van Palestijnse kinderen....... :fuckit2:

S@deeQ
14-04-04, 23:25
Geplaatst door Bommel Ding
Ze worden niet graag met hun "eigen" bezetting geconfronteerd, maar kunnen de feiten niet veranderen. Vandaar dat ze dat schaap maar laten spartelen zeker? :knipoog:

Je schat jezelf te hoog in, dsje


Als limburg,friesland en de antillen vrij zij dan mag je pas commentaar leveren.

Bommel Ding
14-04-04, 23:26
http://www.ddh.nl/pipermail/vredeslijst/2004/001259.html

Yunis
14-04-04, 23:26
Geplaatst door Tomas
Volgens mij wordt er hier een schaap niet helemaal halal geslacht. Iedereen kijkt toe en niemand doet wat. ´t is wat.

:handbang:
Volgens mij wordt het tijd dat een paar poesjes de gracht ingegooid worden.........Jerry wint het toch altijd van die domme katje Tom...... :zwaai:

..zapper
14-04-04, 23:27
Geplaatst door Yunis
:boos: Het feit dat ze de AEL slechts monddood kunnen maken door de IPS onder druk te zetten om de AEL te verbieden betekent dat de AEL een enorme invloed heeft op het publiek. Maar niet getreurd.....
De AEL gaat gewoon verder.....Zoals alle door de onderdrukkers monddood gemaakte helden verrijst de AEL als een fenix uit z'n as.....
Voorbeelden te over....Sukarno, Nasser en talloze helden zijn ons voorbeeld..... :lole: :lole:

Voor zover ik weet heeft niemand de ISP onder druk gezet. Persoonlijk zou ik de AEL overigens ook niet willen hosten, niet vanwege hun standpunten maar de wijze waarop ze die proberen op te dringen. Welke gezonde geest wil nu een site hosten van een stelletje rotzooi trappende vlag in brand stekers?

Bommel Ding
14-04-04, 23:29
Geplaatst door 151 Nobelprizes
Er worden op dit moment zware verliezen geleden tegen de Limburgers: maar we houden de bezetting vol! Limburg is van Nederland, potjandorie!
We moeten misschien wel de Limburgse muur nog een metertje ophogen. En de Limburgers die naar Duitsland zijn gevlucht kunnen fluiten naar hun recht op terugkeer!

..zapper
14-04-04, 23:30
Geplaatst door 151 Nobelprizes
Er worden op dit moment zware verliezen geleden tegen de Limburgers: maar we houden de bezetting vol! Limburg is van Nederland, potjandorie!

Zappert voelt zich als raslimburger 100% allochtoon hier in holland ;)

Tomas
14-04-04, 23:31
Geplaatst door Yunis
:handbang:
Volgens mij wordt het tijd dat een paar poesjes de gracht ingegooid worden.........Jerry wint het toch altijd van die domme katje Tom...... :zwaai:

Nou voel ik met als Schaap, ik kan hier echt niet tegenop. :(

Mattijs
14-04-04, 23:33
Zwart Schaap lukt het nog steeds niet de splinter uit het eigen oog te halen. ;)

Bommel Ding
14-04-04, 23:39
Geplaatst door 151 Nobelprizes
De Verenigde Naties hebben de annexatie nooit erkend. Ook het Internationaal Gerechtshof in Den Haag veroordeelde de Marokkaanse inval als onrechtmatig. Daarom moeten ze maar snel naar Schaap luisteren: die weet tenminste hoe het zit.
Oh maar de VN en het Internationaal Gerechtshof zijn nu toch niet van belang? Marokko regelt het zelf wel even, laat de VN zich maar samen met de AEL bezig houden om de Israelische muur af te breken. :D

Bommel Ding
14-04-04, 23:44
Geplaatst door 151 Nobelprizes
Er zou een stemming over gehouden worden, 13 jaar geleden al geloof ik. Marokko heeft 140.000 bezwaarschriften ingediend tegen het stem-voorstel van de VN. Tsja, dan kan het wel even duren he?
Het valt me mee dat de mensen van Polisario intussen nog niet zijn overgestapt op de tactieken van de Palestijnse "verzets"bewegingen.

vlegeltje
14-04-04, 23:44
Geplaatst door mark61
Daar is niks obscuurs aan. De perfectly respectable http://www.risq.org, een site van NL politicologen met een kritisch oog, wordt ook gehost in Maleisië. Misschien is het goedkoper?

Zitten gewoon in Utrecht hoor. :)

Domain ID:D94673406-LROR
Domain Name:RISQ.ORG
Created On:20-Feb-2003 21:27:38 UTC
Last Updated On:30-Jan-2004 14:35:42 UTC
Expiration Date:20-Feb-2005 21:27:38 UTC
Sponsoring Registrar:R11-LROR
Status:OK
Registrant ID:tunQR67EjaV3gz9R
Registrant Name:R.C. Stoutenbeek
Registrant Organization:Delphi Website Hosting
Registrant Street1:Postbus 14086
Registrant City:Utrecht
Registrant Postal Code:3508SC
Registrant Country:NL
Registrant Phone:+3.1302671710
Registrant Email:[email protected]
Admin ID:tunQR67EjaV3gz9R
Admin Name:R.C. Stoutenbeek
Admin Organization:Delphi Website Hosting
Admin Street1:Postbus 14086
Admin City:Utrecht
Admin Postal Code:3508SC
Admin Country:NL
Admin Phone:+3.1302671710
Admin Email:[email protected]
Tech ID:tunQR67EjaV3gz9R
Tech Name:R.C. Stoutenbeek
Tech Organization:Delphi Website Hosting
Tech Street1:Postbus 14086
Tech City:Utrecht
Tech Postal Code:3508SC
Tech Country:NL
Tech Phone:+3.1302671710
Tech Email:[email protected]
Name Server:NS1.DWH.NL
Name Server:NS2.DWH.NL

Yunis
14-04-04, 23:47
Geplaatst door Bommel Ding
Je zou toch eens wat origineler moeten worden, intussen heb je iedereen al eens voor hypocriet uitgemaakt of onder een steen laten uitkruipen. Kun je het niet af zonder die persoonlijke aanvallen?

Verder heb ik weinig toe te voegen, jij hebt immers duidelijk laten merken met twee maten te meten en veel geleerd te hebben van de zionistentruucjes.


:stomp: Zei de ene zionist tegen de ander: "Ik heb een cursus zionistisch onzin uitkramen gevolgd bij de JDl"
Zei de ander: " Ik heb een cursus zionistische pilootcursus gevolgd bij bij de CIDI"
Zei de ander: "Hoe doe je het dan?"
Antwoordde de ander:" Gewoon de stuur pakken, ogen dicht en vliegen...totdat je de Bijlmer raakt"
"Totdat je de Bijlmer raakt?? De Bijlmer flats in Amsterdam???Hoe bedoel je......" " Dan komt er een Japanese pasagier uit de brokstukken van de Bijlmerflats en aan je vraagt:'Zijn we El Al ???' :maf2:

..zapper
14-04-04, 23:47
Geplaatst door vlegeltje
Zitten gewoon in Utrecht hoor. :)



Klopt en vallen daarmee dus gewoon ondere de Nederlandse regelgeving, maar het was niet de regelgeving die er de brui aan gaf, alleen de ISP die er geen zin meer in had.

Zwarte Schaap
14-04-04, 23:48
Geplaatst door Mattijs
Zwart Schaap lukt het nog steeds niet de splinter uit het eigen oog te halen. ;)

Begin jij nou maar eerst die balk uit je oog te halen en maak je dan pas maar druk om de vermeende splinter in mijn oog.

vlegeltje
14-04-04, 23:53
Geplaatst door RISQ.NL
Even iets recht zetten: de website van RISQ, www.risq.org (http://www.risq.org), wordt niet gehost in Maleisië maar 'gewoon' in Nederland. Het is trouwens wél het overwegen waard om het in Maleisië te doen; uit ervaring weet ik dat er in Maleisië perfecte, en spot-goedkope ISPs zijn.

Overigens wil ik alle Maroc.nl bezoekers die goede achtergrond stukken schrijven, uitnodigen om deze voor te dragen voor publicatie op RISQ. Inzendingen: http://www.risq.org/modules.php?name=Submit_News

Liever lezen dan schrijven? Meld je dan aan voor onze maandelijkse nieuwsbrief met nieuwe artikelen op RISQ!
Aanmelden: http://www.risq.org/modules.php?name=Your_Account&op=new_user

Gegroet,

M.H.J. van den Berg
Hoofdredacteur RISQ | Review of International Social Questions

Hmm, ze hebben zelf ook al gereageerd. :)

Eerst topic lezen, dan reageren vlegeltje :stomp:

Mattijs
14-04-04, 23:54
tja Nederland heeft geen land bezet, heeft een open samenleving, met een levendig parlement. Geen alleenheersend vorst, maar wel een heel leuke Maxima. Dus welke balk heb ik in mijn oog?

Nee dan dat Marokko, een bezettende macht, met een grote muur tegen verzets/vrijheidsstrijders een alleenheersend koning met een marionettenparlement. Een onderdrukkend systeem, waarin minderheden (berbers) zelfs na een vreselijke aardbeving niet eens adequate hulp konden krijgen.

Yunis
14-04-04, 23:55
Geplaatst door zapper
Voor zover ik weet heeft niemand de ISP onder druk gezet. Persoonlijk zou ik de AEL overigens ook niet willen hosten, niet vanwege hun standpunten maar de wijze waarop ze die proberen op te dringen. Welke gezonde geest wil nu een site hosten van een stelletje rotzooi trappende vlag in brand stekers?

:zweep: Ben jij niet bij de verkeerde site ?? Moet jij niet bij www.geenstijl.nl zijn en samen met je onvolwassen pubertvriendjes BOMMEL..DING gaan doen...???Weet de politie tegelijk bij wie ze de schadeclaims kunnen verhalen.... :lol:
Die onzin die jullie daar altijd uitkramen is nu al flink afgeremd, he .... :lol: Nu moeten jullie je zelf censureren...... :schrik: :lachu: :lol:
Grotere sukkels heb ik niet gezien :wohaa:

Rode Smurf
14-04-04, 23:57
Geplaatst door Mattijs

Nee dan dat Marokko, een bezettende macht, met een grote muur tegen verzets/vrijheidsstrijders een alleenheersend koning met een marionettenparlement. Een onderdrukkend systeem, waarin minderheden (berbers) zelfs na een vreselijke aardbeving niet eens adequate hulp konden krijgen.

En de couscous is ook al niet te vreten.

S@deeQ
14-04-04, 23:58
Geplaatst door Mattijs
tja Nederland heeft geen land bezet, heeft een open samenleving, met een levendig parlement. Geen alleenheersend vorst, maar wel een heel leuke Maxima. Dus welke balk heb ik in mijn oog?

Nee dan dat Marokko, een bezettende macht, met een grote muur tegen verzets/vrijheidsstrijders een alleenheersend koning met een marionettenparlement. Een onderdrukkend systeem, waarin minderheden (berbers) zelfs na een vreselijke aardbeving niet eens adequate hulp konden krijgen.


:zweep:

lees zelf maar

http://nl.wikipedia.org/wiki/Friesland

..zapper
14-04-04, 23:59
Geplaatst door Yunis
:zweep: Ben jij niet bij de verkeerde site ?? Moet jij niet bij www.geenstijl.nl zijn en samen met je onvolwassen pubertvriendjes BOMMEL..DING gaan doen...???Weet de politie tegelijk bij wie ze de schadeclaims kunnen verhalen.... :lol:
Die onzin die jullie daar altijd uitkramen is nu al flink afgeremd, he .... :lol: Nu moeten jullie je zelf censureren...... :schrik: :lachu: :lol:
Grotere sukkels heb ik niet gezien :wohaa:

:hihi: Over generaliseren gesproken!! Op het moment dat AEL op zwart ging stond er inderdaad op GS een topic over hun nieuwsbrief, net als hier op maroc.nl en in vele andere media. Heeft er mi niets mee te maken gehad, lees de comments er nog maar ff op na... Ik werd voor gek versleten toen ik zei dat ik vermoedde dat de ISP de stekker eruit had getrokken... Maar ik had lekker wel gelijk! Puh ;)

ZbaqZbaq
15-04-04, 00:07
AEL interview mbt Sahara



U betuigt uw solidariteit met de Palestijnse strijd. Steunt u ook het verzet van de Sahrawi’s tegen de Marokkaanse bezetting van de Westelijke Sahara?

“Nee. Ik ben een Arabisch nationalist en ik zie deze kwestie niet als een bezetting. Een Arabisch land kan een ander Arabisch land niet bezetten.
“Wanneer de Sahrawi’s de steun van de Arabische nationale beweging willen hebben, moeten ze hun strijd anders definiëren. Zij moeten een revolutionaire strijd tegen het regime voeren, in plaats van een onafhankelijkheidsstrijd. Zo’n strijd werkt de koloniale verdeling van de Arabische natie alleen maar in de hand.
“Ik geloof in een Arabische federale staat, niet in separatisme. Wie voor separatisme strijdt, is reactionair. In de Arabische wereld betekent progressief zijn strijden voor eenheid. Eenheid, in plaats van het creëren van nieuwe pseudo-nationale identiteiten.”

Mattijs
15-04-04, 00:09
“Ik geloof in een Arabische federale staat, niet in separatisme. Wie voor separatisme strijdt, is reactionair. In de Arabische wereld betekent progressief zijn strijden voor eenheid. Eenheid, in plaats van het creëren van nieuwe pseudo-nationale identiteiten.”

jaja, de panArabische eenheidsdictatuur .......... lijkt me toch niet fijn om te leven.........

Yunis
15-04-04, 00:15
Geplaatst door zapper
:hihi: Over generaliseren gesproken!! Op het moment dat AEL op zwart ging stond er inderdaad op GS een topic over hun nieuwsbrief, net als hier op maroc.nl en in vele andere media. Heeft er mi niets mee te maken gehad, lees de comments er nog maar ff op na... Ik werd voor gek versleten toen ik zei dat ik vermoedde dat de ISP de stekker eruit had getrokken... Maar ik had lekker wel gelijk! Puh ;)

:boogie: Gut oh gut......Ik had wel gelijk he....PUBERS....
Volgens mij ben jij als RASLIMBURGER naar dezelfde school als die RASFRIEZEN gegaan, die nauwelijks de Nederlandse taal machtig zijn en nog nooit van een Nederlandse geschiedenis en cultuur gehoord hebben....En dan maar naar de allochtonen wijzen..... :auw:
Toch maar een inburgeringscursus voor autochtonen invoeren !!!!!! :boogie: Kijken hoeveel van die pubers die hier de forum volgen zullen zakken..... :wohaa:

Zwarte Schaap
15-04-04, 00:17
Geplaatst door ZbaqZbaq
AEL interview mbt Sahara

U betuigt uw solidariteit met de Palestijnse strijd. Steunt u ook het verzet van de Sahrawi’s tegen de Marokkaanse bezetting van de Westelijke Sahara?

“Nee. Ik ben een Arabisch nationalist en ik zie deze kwestie niet als een bezetting. Een Arabisch land kan een ander Arabisch land niet bezetten.
“Wanneer de Sahrawi’s de steun van de Arabische nationale beweging willen hebben, moeten ze hun strijd anders definiëren. Zij moeten een revolutionaire strijd tegen het regime voeren, in plaats van een onafhankelijkheidsstrijd. Zo’n strijd werkt de koloniale verdeling van de Arabische natie alleen maar in de hand.
“Ik geloof in een Arabische federale staat, niet in separatisme. Wie voor separatisme strijdt, is reactionair. In de Arabische wereld betekent progressief zijn strijden voor eenheid. Eenheid, in plaats van het creëren van nieuwe pseudo-nationale identiteiten.”

Europa wordt het volk de strot ingeduwd, overal ontstaan economische machtsblokken en voor de derde wereld is verdeling het beste. Dan kan men de landen beter tegen elkaar uitspelen en zo nog beter de landen uitzuigen.

Zelf de markten massaal beschermen en de gesubsideerde overproduktie in de verdeelde arme landen dumpen.

Verdeling van Marokko is altijd al de politiek geweest, net als Irak wil men hoe dan ook het land in verschillende blokken delen en tegen elkaar opzetten. Vooralsnog zijn de koerden helaas het meest ontvankelijk daarvoor.

..zapper
15-04-04, 00:19
Geplaatst door Yunis
:boogie: Gut oh gut......Ik had wel gelijk he....PUBERS....
Volgens mij ben jij als RASLIMBURGER naar dezelfde school als die RASFRIEZEN gegaan, die nauwelijks de Nederlandse taal machtig zijn en nog nooit van een Nederlandse geschiedenis en cultuur gehoord hebben....En dan maar naar de allochtonen wijzen..... :auw:
Toch maar een inburgeringscursus voor autochtonen invoeren !!!!!! :boogie: Kijken hoeveel van die pubers die hier de forum volgen zullen zakken..... :wohaa:

Hahaha ik had gelijk, jij kunt alleen maar generaliseren (en veel leuke plaatjes plakken), zielig hoor, maar je zult er vast beter van slapen. Als je je iets meer zou verdiepen in mijn comments zou je wellicht anders brullen. Typisch puber gedrag...

Yunis
15-04-04, 00:36
Geplaatst door Mattijs
jaja, de panArabische eenheidsdictatuur .......... lijkt me toch niet fijn om te leven.........

Tja ja....beter daar dan onder de Amerikaanse "DEMOCRATIE" die ze in het Midden-Oosten willen opleggen....met het verbieden van kranten, het neerslaan van demonstraties en doodschieten van onschuldige burgers... in Irak, Afghanistan en Palestina :lol:
Mooie "DEMOCRATIE" in het bloed van de onderdrukte Iraki's......als bezetter....samen met de andere trawanten zoals Nederland. Met Nederlandse soldaten strijdend als kruisvaarders met "triggerhappy" vingers....Hoeveel Iraki's, Afghanen en Palestijnen moeten worden vermoord in naam van jouw zgn Westerse, Amerikaanse democratie......
:student: :tranen: :tranen:

DEMOcraat
15-04-04, 00:43
Geplaatst door Julien
Palestina is niet bezet door zionisten maar brevrijdt van Groot-Brittanie :moe:

en die zionisten zijn door de britten naar palestina gestuurd.
waarom zeg je gewoon de palestina is bevrijdt door britten op groot brittanie..als je dat een bevrijding wilt noemen.

Rode Smurf
15-04-04, 00:54
Geplaatst door ZbaqZbaq
AEL interview mbt Sahara

Hahaha..........toen ik dit las dacht ik bij mezelf: wat een smerige machtswellusteling.
Pas naderhand zag ik dat dit van de AEL kwam. Echt typisch weer.

DEMOcraat
15-04-04, 00:55
Geplaatst door Mattijs
De Marokkaanse barrière is een ongeveer 2.500 kilometer lang bouwwerk bestaande uit metershoge zandbergen, bunkers, prikkeldraadversperringen en mijnenvelden dat voornamelijk door de Westelijke Sahara loopt. De barrière is langer dan de Chinese Muur, de Berlijnse Muur en de Israëlische Westoeverbarrière. De sinds 1981 gebouwde barrière zou de guerrillastrijders van Polisario buiten Marokko en het merendeel van de Westelijke Sahara moeten houden.

De Westelijke Sahara is door Marokko bezet en eenzijdig geannexeerd. Meer dan tweederde van de Westelijke Sahara valt binnen de barrière. De rest wordt effectief door Polisario bestuurd, waarmee Marokko in 1991 een bestand tekende. Omdat de barrière op veel plaatsen aan weerszijden van een gebied ligt, en omdat eenderde van het van de Westelijke Sahara aan de oost- en zuidkant van de barrière ligt, zijn er verschillende 'bantoestans' ontstaan met geïsoleerde inwoners.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Marokkaanse_muur

ik weet niet of je weet hoe de spanjaarden uit sahara zijn weggegaan niet door polisario.
sahara was verdeelt tussen marokko en mauritania aangezien mauritania geen middelen had om het te controleeren had ze zijn deel aan marokko overgelaten.
marokko had ceuta en malilia voor de sahara geruild waar was polisario toen gebleven.
wat die inwoners van sahara betreft het zijn marokkaanen.
het is algerije die polisario steunt tegen marokko met de bedoeling om toegang tot de atlantische ocean te krijgen terwijl ze land bezetten van marokko en polisario... als jou moet geloven dan.

DEMOcraat
15-04-04, 01:01
Geplaatst door Bommel Ding
Hoor wie het zegt...misschien zou je de hele topic eens moeten lezen ipv 1 berichtje uit het begin van de discussie, maar vooruit nog een keer in de herhaling:


Nadat de Spanjaarden de Westelijke Sahara verlieten deden Marokko en Mauretanië een millitaire inval, een paar jaar later trok Mauretanië zich terug, Marokko greep toen haar kans om ook dat deel te bezetten en is tot op de dag van vandaag nog steeds een bezetter.

militaire inval...in welke jaar was dat.
op internet kun je veel informatie vinden maar of het de werkelijke is dat is een andere vraag.

Julien
15-04-04, 01:46
Geplaatst door Zwarte Schaap
Onze franse ezelsveulen denkt ik probeer het nog een keer want hij ruikt steun van zijn mede hypocrieten.

jammer voor je, maar dat geldt niet voor mij.

ik veroordeel alle bezettingen.. itt jij, want jij praat de islamitische bezettingen goed, schijnheil!

DEMOcraat
15-04-04, 01:54
Geplaatst door Julien
jammer voor je, maar dat geldt niet voor mij.

ik veroordeel alle bezettingen.. itt jij, want jij praat de islamitische bezettingen goed, schijnheil!

wanneer is er sprake van een bezetting..
een vraagje.

Julien
15-04-04, 02:11
Geplaatst door DEMOcraat
wanneer is er sprake van een bezetting..
een vraagje.

Als een land een territorium van een ander etnisch volk bezet, terwijl dat etnische volk zich niet wil identificeren met dat land, en als dat land de etniciteit van dat volk wil onderdrukken.

DEMOcraat
15-04-04, 09:39
Geplaatst door Julien
Als een land een territorium van een ander etnisch volk bezet, terwijl dat etnische volk zich niet wil identificeren met dat land, en als dat land de etniciteit van dat volk wil onderdrukken.

in dat geval wordt de hele africa bezet.elke land telt 3 of meer etnische volken met hun eigen taal.

Bommel Ding
15-04-04, 10:03
Geplaatst door DEMOcraat
militaire inval...in welke jaar was dat.
1975 of 1976

Zwarte Schaap
15-04-04, 10:11
Geplaatst door Julien
Als een land een territorium van een ander etnisch volk bezet, terwijl dat etnische volk zich niet wil identificeren met dat land, en als dat land de etniciteit van dat volk wil onderdrukken.

Het leuke van alles is dat het geen andere etnische volk is. Het zijn gewoon Marokkanen. Het hoort bij het spelletje van de imperialisten om voor te doen alsof het een andere volk is.

Mijn regio wilden ze ook laten afknabbelen door voor te doen alsof wij een andere etnische volk zijn als de rest van Marokko.

In Europa wil men volkeren die niet eens hetzelfde geloof hebben, niet eens dezelfde taal spreken en niet eens tot dezelfde etnische groep behoren tot één geheel smeden.

Mattijs
15-04-04, 10:15
In Europa wil men volkeren die niet eens hetzelfde geloof hebben, niet eens dezelfde taal spreken en niet eens tot dezelfde etnische groep behoren tot één geheel smeden.

De VS zijn ook ontstaan uit diverse staten die eerst niet wilden samengaan, waar zelfs een bloedige burgeroorlog mede voor gevoerd werd.

Europa zal één worden. Dat kost veel, brengt veel rotzooi, maar zal in de wat verdere toekomst blijken goed te zijn.
Ik zeg dit ondanks het feit dat ik het nu ook niet zo zie zitten, daar mijn kleine privé belang geschaad wordt. :knipoog:

..zapper
15-04-04, 10:18
Geplaatst door Mattijs
De VS zijn ook ontstaan uit diverse staten die eerst niet wilden samengaan, waar zelfs een bloedige burgeroorlog mede voor gevoerd werd.

Europa zal één worden. Dat kost veel, brengt veel rotzooi, maar zal in de wat verdere toekomst blijken goed te zijn.
Ik zeg dit ondanks het feit dat ik het nu ook niet zo zie zitten, daar mijn kleine privé belang geschaad wordt. :knipoog:

Probeer je nu te zeggen dat als Europa wordt als de US dat beter is voor ons? WHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA

Mattijs
15-04-04, 10:21
Nee hoor, Europa doet het op eigen wijze. Ik zei dit als antwoord op Zwart Schaap die zei dat men hier meerdere volken tot één wilde smeden, wat hij leek te zien als een schending van het één of ander.

TonH
15-04-04, 12:10
Geplaatst door Bommel Ding
1975 of 1976

1975 was de zgn 'Groene Mars' waarbij 350.000 Marokkanen de WS intrekken.
1979 valt Marokko ook het zuidelijke deel van de WS binnen (dat tot dan door Mauritanië werd 'bestuurd'), nadat Mauritanië een accoord had gesloten met Polisario.

DEMOcraat
15-04-04, 12:31
Geplaatst door Bommel Ding
1975 of 1976
dat was het jaar van de groene mars...ongewapende burgers.veel van mijn familie leden zijn toen ook gegaan.

MEES
15-04-04, 13:18
ff doorgelezen dit stukje...tijd voor mijn eerste reactie op dit forum.

Conclusie :

1.de marrokaanse/arabische/islamitische? posters op dit forum keuren westers imperialisme af, maar arabisch imperialisme is toegestaan , met alle middelen.

2.palestijnse kinderen zijn meer waard dan joodse/westerse/sahwari kinderen.

3.het is bar slecht leven in het westen, al die vrijheid ...liever een arabische federatie met 1 leider, geestelijk leider that is, en geen internet. liever saddam dan de pvda.l liever een op islamitische geschoolde onderdrukking, dan een op westerse leest geschoolde vrijheid.

4.Israel heeft geen historische aanspraak, maar Marokko wel, want de Sahwaris zijn gewoon Marrokanen, ondanks dat ze zich dat niet voelen, net zoals dat de Koerden gewoon Arab zijn, hoewel ze het daar helemaal niet mee eens zijn.


leerzame ochtend :)

Bommel Ding
15-04-04, 14:31
Geplaatst door DEMOcraat
dat was het jaar van de groene mars...ongewapende burgers.veel van mijn familie leden zijn toen ook gegaan.
Op zulke familie mag je trots zijn...NOT

Bommel Ding
15-04-04, 14:32
Geplaatst door MEES
ff doorgelezen dit stukje...tijd voor mijn eerste reactie op dit forum.

Conclusie :

1.de marrokaanse/arabische/islamitische? posters op dit forum keuren westers imperialisme af, maar arabisch imperialisme is toegestaan , met alle middelen.

2.palestijnse kinderen zijn meer waard dan joodse/westerse/sahwari kinderen.

3.het is bar slecht leven in het westen, al die vrijheid ...liever een arabische federatie met 1 leider, geestelijk leider that is, en geen internet. liever saddam dan de pvda.l liever een op islamitische geschoolde onderdrukking, dan een op westerse leest geschoolde vrijheid.

4.Israel heeft geen historische aanspraak, maar Marokko wel, want de Sahwaris zijn gewoon Marrokanen, ondanks dat ze zich dat niet voelen, net zoals dat de Koerden gewoon Arab zijn, hoewel ze het daar helemaal niet mee eens zijn.


leerzame ochtend :)
aardige samenvatting!

DEMOcraat
15-04-04, 14:46
Geplaatst door Bommel Ding
Op zulke familie mag je trots zijn...NOT

trots ben zeker op mijn familie.de vraag is of je het wel wist en hoe ze daar zijn gekomen.
het was nl verplicht om deel te nemen aan die mars of je het wel of niet wilt,iedereen die een vrachtauto had moest ook mee.

MuslimaRose
15-04-04, 15:20
En nu tijd voor mijn reactie.. Op Mees..


Citaat
"1.de marrokaanse/arabische/islamitische? posters op dit forum keuren westers imperialisme af, maar arabisch imperialisme is toegestaan , met alle middelen."

Reactie
ALS Westers imperialisme goed is, waarom is Islamitisch imperialisme slecht? En imperialisme omvat inderdaad alle middelen, zoals we nu bijvoorbeeld zien in afgebrand en platgebombardeerd Afghanistan en Irak; ten gevolge van Westers imperialisme wel te verstaan..

Citaat
"2.palestijnse kinderen zijn meer waard dan joodse/westerse/sahwari kinderen."

Reactie
Nee 1 dode Amerikaanse soldaat en 1 aanslag in Madrid, en wij krijgen NIETS anders meer te zien op het nieuws, alsof Amerikaanse en Spaanse levens meer waard zijn dan Iraakse. Inderdaad, oog om oog, tand om tand, wij moslims voelen ons begaan met onze medemoslim, en helemaal wanneer we zien dat die mede-moslims, als het ware niets waard zijn in vergelijking met andere (westerse) mensenlevens. Actie vraagt om reactie, door deze media-hypocrisie vestigen wij onze aandacht op moslimslachtoffers.

Citaat
"3.het is bar slecht leven in het westen, al die vrijheid ...liever een arabische federatie met 1 leider, geestelijk leider that is, en geen internet. liever saddam dan de pvda.l liever een op islamitische geschoolde onderdrukking, dan een op westerse leest geschoolde vrijheid."

Reactie
Punt 3 doet mij werkelijk walgen, omdat je ervan uitgaat dan mijn BEVRIJDENDE religie educatief gezien onderdrukkend is, en de westerse bevrijdend. Die meisjes in Frankrijk zullen zich onontbeerlijk heerlijk bevrijd voelen wanneer ze voor hun gevoel halfnaakt in de WESTERSE schoolbanken moeten plaatsnemen. Wat een vrijheid. Volg jij het nieuws weleens? Verder vind ik jou ontzettend eurocentrisch. Kijk wij kunnen 2 kanten beoordelen, de Arabische, en de Westerse, maar jij hebt echt geen kaas gegeten van Arabisch, Islamitisch religieus en levensbeschouwelijk onderwijs.
De rest van de vergelijkingen zijn té belachelijk om op te reageren..

Citaat
"4.Israel heeft geen historische aanspraak, maar Marokko wel, want de Sahwaris zijn gewoon Marrokanen, ondanks dat ze zich dat niet voelen, net zoals dat de Koerden gewoon Arab zijn, hoewel ze het daar helemaal niet mee eens zijn."

Reactie
Israel proclameert een land wat historisch gezien niet hun bezit was, Marokko proclameert (en heeft) een gebied dat zowel uit zowel historisch als synchroon oogpunt, altijd al bij Marokko heeft gehoord. Interessant dat jij je kan verplaatsen in de belevingswereld van de Sahrawi's (NIET Sahwari's). Vertel eens, hoeveel jaar heb je in de Sahara geleefd? Nog een nieuwtje, zij voelen zich wel degelijk Marokkanen, ik ken ze namelijk. Zelfs onder de Sahara, zijn er Berberse Mauritaniërs die zich Marokkaan noemen, ondanks het feit dat in een ander land geboren zijn. Dat is misschien moeilijk te verkroppen, maar trots kent geen grenzen, letterlijk en figuurlijk...

Citaatje
"leerzame ochtend"

Conclusie
Volgens mij projecteer jij je frustraties over Marokkanen in Nederland op macro-niveau, waarbij je op losse schroeven staande en nietszeggende argumenten over Koerden, internet, Islam, en "Sahwari's" gebruikt, die werkelijk enerzijds misselijkmakend zijn, en anderzijds zooo simpel & lachwekkend zijn.
Interessant dat we het overigens ineens over Marokkaanse "bezetting" hebben, en niet over de Nederlandse politiek, want volgens mij zou Amerika alleen politiek, en niet militair gesteund worden door Nederland. Wat doen al die militairen daar nu toch in Irak? Wat zijn de Westerse leiders toch eerlijk, rechtdoorzee en onbezettend!

Ik hoop dat je ooit een echte leerzame ochtend tegemoet komt tijdens een verstikkende, onderdrukkende en mishandelende Islamitische les, want dat vinden wij Marokkanen echt een educatief bovenzinnelijke ervaring!!

Oecht Warda

Mattijs
15-04-04, 15:48
Nee 1 dode Amerikaanse soldaat en 1 aanslag in Madrid, en wij krijgen NIETS anders meer te zien op het nieuws, alsof Amerikaanse en Spaanse levens meer waard zijn dan Iraakse.

Net zoals jij gericht bent op het lijden van medemoslims, ben ik meer gericht op de westerse wereld (Europa in dit geval), en als daar een aanslag met 192 doden is, en zoals in NY meer dan 2000 dan is mijn aandacht daar op gericht en wil ik er ook alles over weten.


En daar de terrorist die de aanslagen organiseerde in NY, Kenia etc. in Afghanistan huisde, en gehuisvest werd door de Taliban, werd Afghanistan aangevallen. Zij hadden de kans gehad die boef uit te leveren.

MuslimaRose
15-04-04, 23:38
Ik woon ook in Europa, ik ben ook geïnteresseerd wat er in Europa gebeurt. Desondanks ben ik niet ALLEEN gefocused op welke westerlingen overlijden, ook andere mensenlevens tellen. Ook ik was geschrokken toen de aanslagen gebeurden, op dat moment. Het is echter overdreven om 2 weken alleen dezelfde beelden te laten zien, want de rest van de wereld draait door. Tenslotte wordt mijn wereld niet alleen beheerst door het inventieve woord :moslimterroristen. Ik vroeg me trouwens af of ik (naar aanleiding van het gezeik over moskees en terroristen"broeinesten") ook onderzoek moet doen naar protestante en katholieke kerken, wie weet is daar een broeinest van Ira-activisten. Ik hoop dat men, na deze vergelijking te hebben gemaakt, zich beseft hoe belachelijk die voorgaande stelling is.

Warda

jans
16-04-04, 00:12
Ik woon ook in Europa, ik ben ook geïnteresseerd wat er in Europa gebeurt. Desondanks ben ik niet ALLEEN gefocused op welke westerlingen overlijden, ook andere mensenlevens tellen. Ook ik was geschrokken toen de aanslagen gebeurden, op dat moment. Het is echter overdreven om 2 weken alleen dezelfde beelden te laten zien, want de rest van de wereld draait door.

Alleen is Madrid wat ingrijpender, omdat de kans dat het een keer in Nederland gebeurd ook niet zo gek meer is.


Ik vroeg me trouwens af of ik (naar aanleiding van het gezeik over moskees en terroristen"broeinesten") ook onderzoek moet doen naar protestante en katholieke kerken, wie weet is daar een broeinest van Ira-activisten. Ik hoop dat men, na deze vergelijking te hebben gemaakt, zich beseft hoe belachelijk die voorgaande stelling is.

Ik vind jouw vergelijking nogal belachelijk, de IRA betrekt maar een klein deel, alleen Noord Ierland. Moslim-terrorisme is zich internationaal aan het ontwikkelen, voor het geval dat je het nog niet door had.

Ik hoop dat men, na deze vergelijking te hebben gelezen, zich beseft hoe belachelijk die voorgaande vergelijking is.

..zapper
16-04-04, 00:26
Geplaatst door jans
Alleen is Madrid wat ingrijpender, omdat de kans dat het een keer in Nederland gebeurd ook niet zo gek meer is.



Ik vind jouw vergelijking nogal belachelijk, de IRA betrekt maar een klein deel, alleen Noord Ierland. Moslim-terrorisme is zich internationaal aan het ontwikkelen, voor het geval dat je het nog niet door had.

Ik hoop dat men, na deze vergelijking te hebben gelezen, zich beseft hoe belachelijk die voorgaande vergelijking is.

De vergelijking is niet zo belachelijk als jij stelt. De IRA heeft immers ook in Nederland tenminste twee aanslagen gepleegd (in Roermond). De IRA is geen realistische bedreiging. De IRA opereerde in Roermond niet door toedoen van de Katholieke kerk in Nederland en kreeg uit die hoek ook op geen enkele wijze steun, die vergelijking is wel heel erg krom.