PDA

Bekijk Volledige Versie : A2 5 uur lang geblokkeerd.......door autochtonen..... 0 aanhoudingen



MokroMike
14-04-04, 12:06
***************************************
Woonwagenbewoners beëindigen actie

***************************************
MAASTRICHT De woonwagenbewoners van
Vinkenslag die vanochtend de A2 bij
Maastricht blokkeerden,hebben hun actie
rond half 11 beëindigd.Ze protesteerden
tegen de "overmatige" politiecontroles.

Op de weg waren afval en banden gegooid
waardoor lange files ontstonden.De
politie hield een peloton ME achter de
hand.De groep van circa 100 bewoners
dreigde met meer protestacties.

Een actieleidster zei in het Radio 1
Journaal dat de kampbewoners door de
gemeente Maastricht als beesten worden
behandeld.Het kamp kwam in het nieuws
door invallen van de politie vanwege
illegale activiteiten.
***************************************


Blokkade op A2 bij Maastricht opgeheven 14-04-2004


De bewoners van woonwagenkamp Vinkenslag die de A2 bij Maastricht hadden geblokkeerd hebben hun barricades weer verlaten. Woordvoerder John Clermons van de politie in Maastricht weet nog niet of de woonwagenbewoners vertrokken zijn door de ME of door de onderhandelingen met de politie.

Om 6.30 uur woensdagmorgen waren de kampbewoners begonnen met het barricaderen van de A2 met huisvuil en autobanden bij stadion De Geusselt. De blokkade was een protest tegen het beleid van burgemeester Leers van Maastricht.

Het verkeer rond de blokkade is nog een chaos. Rijkswaterstaat heeft het verkeer op de A2 omgeleid. Ten noorden van Maastricht wordt het verkeer bij verkeersplein Kerensheide omgeleid, ten zuiden van Maastricht bij Luik. Het verkeer in Maastricht zit nog vast. Clermons: "De automobilisten zijn er niet zo blij mee."


[Copyright 2004, Novum]

MokroMike
14-04-04, 12:17
:rambo: echt niet :D

Rabi'ah.
14-04-04, 12:22
Geplaatst door MokroMike
***************************************
Woonwagenbewoners beëindigen actie

***************************************
MAASTRICHT De woonwagenbewoners van
Vinkenslag die vanochtend de A2 bij
Maastricht blokkeerden,hebben hun actie
rond half 11 beëindigd.Ze protesteerden
tegen de "overmatige" politiecontroles.

Op de weg waren afval en banden gegooid
waardoor lange files ontstonden.De
politie hield een peloton ME achter de
hand.De groep van circa 100 bewoners
dreigde met meer protestacties.

Een actieleidster zei in het Radio 1
Journaal dat de kampbewoners door de
gemeente Maastricht als beesten worden
behandeld.Het kamp kwam in het nieuws
door invallen van de politie vanwege
illegale activiteiten.
***************************************


Blokkade op A2 bij Maastricht opgeheven 14-04-2004


De bewoners van woonwagenkamp Vinkenslag die de A2 bij Maastricht hadden geblokkeerd hebben hun barricades weer verlaten. Woordvoerder John Clermons van de politie in Maastricht weet nog niet of de woonwagenbewoners vertrokken zijn door de ME of door de onderhandelingen met de politie.

Om 6.30 uur woensdagmorgen waren de kampbewoners begonnen met het barricaderen van de A2 met huisvuil en autobanden bij stadion De Geusselt. De blokkade was een protest tegen het beleid van burgemeester Leers van Maastricht.

Het verkeer rond de blokkade is nog een chaos. Rijkswaterstaat heeft het verkeer op de A2 omgeleid. Ten noorden van Maastricht wordt het verkeer bij verkeersplein Kerensheide omgeleid, ten zuiden van Maastricht bij Luik. Het verkeer in Maastricht zit nog vast. Clermons: "De automobilisten zijn er niet zo blij mee."


[Copyright 2004, Novum]

Achja het wordt steeds duidelijker he :moe:.
Zoals ook met de site van AEL-NL.
Nu alleen nog de officiële vaststelling van een aparte wetgeving voor autochtonen en allochtonen :moe: :mad:.
Ik weet in ieder geval wel waar ik over een paar jaar insha'Allah zit als het nog langer zo doorgaat.......en dat is zeker NIET in Knollenland. :moe:

Groetjes,

Rabiah.

Bommel Ding
14-04-04, 12:23
Geplaatst door Rabi'ah.
Ik weet in ieder geval wel waar ik over een paar jaar insha'Allah zit als het nog langer zo doorgaat.......en dat is zeker NIET in Knollenland. :moe:

Neem al die andere AEL'ers ook gezellig mee! :zwaai:

Mark
14-04-04, 12:24
Geplaatst door Rabi'ah.

Ik weet in ieder geval wel waar ik over een paar jaar insha'Allah zit als het nog langer zo doorgaat.......en dat is zeker NIET in Knollenland. :moe:

Groetjes,

Rabiah.

Neem je die kutzigeuners mee? :giechel:

Rabi'ah.
14-04-04, 12:26
Geplaatst door Bommel Ding
Neem al die andere AEL'ers ook gezellig mee! :zwaai:

Ja, ik ga lkkr naar de zon, blijven jullie maar gezellig hier met BalkEllende.......maar dan niet gaan zeuren als de SGP de macht overneemt en een staat sticht met den Bijbel. :fpuh:

Groetjes,

Rabiah.

P.S.

Een andere optie is natuurlijk ook, dat wij Nederland gaan hervormen en dat jullie weggaan..... :duivels: Eerlijk gezegd begint die optie me ook steeds meer aan te trekken :duivels:

Mark
14-04-04, 12:28
Geplaatst door Rabi'ah.
Ja, ik ga lkkr naar de zon, blijven jullie maar gezellig hier met BalkEllende.......maar dan niet gaan zeuren als de SGP de macht overneemt en een staat sticht met den Bijbel. :fpuh:

Groetjes,

Rabiah.

P.S.

Een andere optie is natuurlijk ook, dat we Nederland gaan hervormen en dat jullie weggaan..... :duivels: Eerlijk gezegd begint die optie me ook steeds meer aan te trekken :duivels

Allemaal leuke ideeen, maar waarom heb ik het idee dat mijn ideeen mijn hele leven overheersend zullen zijn hier :p

Rabi'ah.
14-04-04, 12:29
Geplaatst door Mark
Neem je die kutzigeuners mee? :giechel:

KutSINTI en kutROMA nog altijd :ego:

Rabi'ah.
14-04-04, 12:31
Geplaatst door Mark
Allemaal leuke ideeen, maar waarom heb ik het idee dat mijn ideeen mijn hele leven overheersend zullen zijn hier :p

Uh.......omdat 1 gek meer gekken maakt? :hihi:

Mark
14-04-04, 12:32
Geplaatst door Rabi'ah.
KutSINTI en kutROMA nog altijd :ego:

Sorry, ik wilde die kampers niet beledigen ;)

Mark
14-04-04, 12:33
Geplaatst door Rabi'ah.
Uh.......omdat 1 gek meer gekken maakt? :hihi:

omdat de mensen die nu het hardst piepen het bangst zijn :)

allochtonen, andere minderheden en de onderlaag van autochtonen

Rabi'ah.
14-04-04, 12:39
Geplaatst door Mark
omdat de mensen die nu het hardst piepen het bangst zijn :)

allochtonen, andere minderheden en de onderlaag van autochtonen

Nou, ik ben allochtoon en zeker niet aan de onderkant van de samenleving, maar ik heb het idee dat we terecht wel bang kunnen zijn, vanwege die vreselijk scheurlijn die er door de samenleving loopt (zelfs door mijn eigen familie :( ) en dat er dingen bespreekbaar zijn geworden, waar we vroeger niet van gedroomd hadden, zoals een hoofddoekverbod, anders straffen van allochtonen (gebeurde in de praktijk allang, maar nu wordt er hardop over gesproken), bemoeienissen met partnerkeus en welke taal er thuis gesproken wordt, een mediahetze tegen moslims en Marokkanen, etc., etc., etc.
En wat me nog het meest geraakt/gekwetst heeft is dat de meeste autochtonen er als schaapjes achteraan lopen en niet gehinderd door enige kennis van de islam, de allochtone culturen en de geschiedenis de meest achterlijke en racistische uitspraken kunnen doen.
Tsja, misschien ben ik te naïef of idealistisch, maar ik had het Nederlandse volk -ook mijn volk!- hoger ingeschat dan dit. :(

Groetjes,

Rabiah.

Mark
14-04-04, 12:47
Geplaatst door Rabi'ah.
Nou, ik ben allochtoon en zeker niet aan de onderkant van de samenleving, maar ik heb het idee dat we terecht wel bang kunnen zijn, vanwege die vreselijk scheurlijn die er door de samenleving loopt (zelfs door mijn eigen familie :( ) en dat er dingen bespreekbaar zijn geworden, waar we vroeger niet van gedroomd hadden, zoals een hoofddoekverbod, anders straffen van allochtonen (gebeurde in de praktijk allang, maar nu wordt er hardop over gesproken), bemoeienissen met partnerkeus en welke taal er thuis gesproken wordt, een mediahetze tegen moslims en Marokkanen, etc., etc., etc.
En wat me nog het meest geraakt/gekwetst heeft is dat de meeste autochtonen er als schaapjes achteraan lopen en niet gehinderd door enige kennis van de islam, de allochtone culturen en de geschiedenis de meest achterlijke en racistische uitspraken kunnen doen.
Tsja, misschien ben ik te naïef of idealistisch, maar ik had het Nederlandse volk -ook mijn volk!- hoger ingeschat dan dit. :(

Groetjes,

Rabiah.


Op dit moment slaat Nederland weer door naar de andere kant.... als reactie op het beleid van de afgelopen 20-30 jaar.

In principe is elke volk opgebouwd uit een grote groep niet al te slimme, conservatieve mensen die alles wat vreemd is wantrouwen.

Die laten nu keihard hun stem horen. Dat doen ze eigenlijk alleen als ze zich aangevallen voelen... dus die angst zit niet alleen bij de autochtonen.

Al met al maak ik me niet al te veel zorgen... niet teveel afgaan op wat je leest en op internet ziet maar ook afgaan op wat je in het dagelijks leven meemaakt en dat zal een stuk minder zwart wit zijn.

Rabi'ah.
14-04-04, 12:52
Geplaatst door Mark
Op dit moment slaat Nederland weer door naar de andere kant.... als reactie op het beleid van de afgelopen 20-30 jaar.

In principe is elke volk opgebouwd uit een grote groep niet al te slimme, conservatieve mensen die alles wat vreemd is wantrouwen.

Die laten nu keihard hun stem horen. Dat doen ze eigenlijk alleen als ze zich aangevallen voelen... dus die angst zit niet alleen bij de autochtonen.

Al met al maak ik me niet al te veel zorgen... niet teveel afgaan op wat je leest en op internet ziet maar ook afgaan op wat je in het dagelijks leven meemaakt en dat zal een stuk minder zwart wit zijn.

Thanx voor de geruststelling......dus je kent wel degelijk serieus zijn he? :stout: Hoeveel is het je waard dat t geheim blijft..... :hihi: Maar tsja, die Nederlanders he......
Nou weet je wat het is ik had echt zo'n beeld dat Nederland 'zo'n tolerant land was, en dta blijkt dus wel tegen te vallen...... Ben het trouwens niet met je eens dat de meerderheid van ieder volk conservatief en xenofoob is.
Want mijn volk (het Surinaamse volk) leeft wel met tien verschillende etnisch-culturele groepen al decennialang vreedzaam naast elkaar.
Men respecteert en accepteret de verschillen, maar iedereen voelt zich toch Surinamer. Als dat daaar kan, moet dat hier toch ook kunnen...... Vind ik, tenminste :wink:

Groetjes,

Rabiah.

~Panthera~
14-04-04, 12:55
Geplaatst door 151 Nobelprizes
Niet als je afgaat op de getuigenissen van de eerste lichting. Het viel hen op hoe warm ze werden ontvangen en geholpen.
Het zijn de aantallen die deze houding later veranderde. Het geklit met elkaar ook, de concentraties in de wijken. Zo ontstond de kloof vanzelf en de politici verboden iedereen er ook maar 1 woord aan te wijden.
-------------------

Wat een gezever zeg ! Hier in Haarlem is door burgemeester Smit (pvda) al in de jaren 80 een einde gemaakt aan concentraties in wijken: spreiding door heel de stad dus.
Maar ja, volgens RECHTS was dit Slinks gedoe.
Spreiding was trouwens ook al aan de orde 20 jaar geleden door de SP, maar ja, die werden toen voor Marxistisch uitgemaakt, leuk detail: ze hadden dus gelijk.

Mark
14-04-04, 13:11
Geplaatst door Rabi'ah.
Thanx voor de geruststelling......dus je kent wel

leer toch eens nederlands joh :)



Geplaatst door Rabi'ah.

degelijk serieus zijn he? :stout: Hoeveel is het je waard dat t geheim blijft..... :hihi: Maar tsja, die Nederlanders he......
Nou weet je wat het is ik had echt zo'n beeld dat Nederland 'zo'n tolerant land was, en dta blijkt dus wel tegen te vallen...... Ben het trouwens niet met je eens dat de meerderheid van ieder volk conservatief en xenofoob is.
Want mijn volk (het Surinaamse volk) leeft wel met tien verschillende etnisch-culturele groepen al decennialang vreedzaam naast elkaar.
Men respecteert en accepteret de verschillen, maar iedereen voelt zich toch Surinamer. Als dat daaar kan, moet dat hier toch ook kunnen...... Vind ik, tenminste :wink:

Groetjes,

Rabiah.

Oh maar de autochtonen voelen zich ook best Nederlander hier....

Dus tussen de hindoestanen, bosnegers enzo is alles koek en ei... erg knap :duim:

Nederland is best tolerant, zolang we maar geen last van mensen hebben, dan houdt het op.

~Panthera~
14-04-04, 13:23
Geplaatst door Mark
Nederland is best tolerant, zolang we maar geen last van mensen hebben, dan houdt het op.
--------------------------

Je bedoelt, de tolerantie houdt op buiten de voordeur? :hihi:

Mark
14-04-04, 13:28
Geplaatst door ~Panthera~
--------------------------

Je bedoelt, de tolerantie houdt op buiten de voordeur? :hihi:

Nee hoor meer zo van: ik vind het best als jij je kinderen slaat als je de mijne maar niet slaat

~Panthera~
14-04-04, 13:32
Geplaatst door Mark
Nee hoor meer zo van: ik vind het best als jij je kinderen slaat als je de mijne maar niet slaat
--------------

Ja ja, want we zijn allemaal zo "betrokken" he ? :corcky:

Tomas
14-04-04, 13:42
Geplaatst door ~Panthera~
--------------

Ja ja, want we zijn allemaal zo "betrokken" he ? :corcky:

Zo niet, dan wijst onze altijd allerte Panthera wel weer op intollerantie.

Simon
14-04-04, 13:43
Geplaatst door Rabi'ah.
Nu alleen nog de officiële vaststelling van een aparte wetgeving voor autochtonen en allochtonen :moe: :mad:.
.

Niet te vroeg "ach en en wee" roepen ....

Maastricht wil schade op kampbewoners verhalen

Uitgegeven: 14 april 2004 13:51
Laatst gewijzigd: 14 april 2004 13:51

MAASTRICHT - De gemeente Maastricht gaat de schade die bewoners van woonwagenkamp Vinkenslag woensdag bij hun actie op de A2 hebben aangericht op de actievoerders verhalen. Dat heeft burgemeester Leers aangekondigd.

"We beginnen een civiele procedure tegen de mensen die de schade hebben veroorzaakt. Het gaat in elk geval om kosten gemaakt bij het opruimen van huisvuil en olie die ze op het wegdek hebben achtergelaten", aldus Leers.

Ook alle economische schade die gestrande automobilisten en vrachtwagenchauffeurs opliepen, kan volgens Leers op de bewoners worden verhaald. Hij deed een oproep aan alle weggebruikers die door de actie in de file belandden zich aan te sluiten bij de civiele procedure van de gemeente. "We moeten nu duidelijk maken dat dit soort acties niet ongestraft kan", aldus Leers.

mark61
14-04-04, 15:38
Geplaatst door Rabi'ah.
Thanx voor de geruststelling......dus je kent wel degelijk serieus zijn he? :stout: Hoeveel is het je waard dat t geheim blijft..... :hihi: Maar tsja, die Nederlanders he......
Nou weet je wat het is ik had echt zo'n beeld dat Nederland 'zo'n tolerant land was, en dta blijkt dus wel tegen te vallen...... Ben het trouwens niet met je eens dat de meerderheid van ieder volk conservatief en xenofoob is.
Want mijn volk (het Surinaamse volk) leeft wel met tien verschillende etnisch-culturele groepen al decennialang vreedzaam naast elkaar.
Men respecteert en accepteret de verschillen, maar iedereen voelt zich toch Surinamer. Als dat daaar kan, moet dat hier toch ook kunnen...... Vind ik, tenminste :wink:

Groetjes,

Rabiah.

Op die tolerante vreedzame Surinaamse samenleving valt natuurlijk ook wel wat af te dingen. Waarom vertrok anders een derde van de bevolking bij de onafhankelijkheid? Iets met hindoestanen die bang waren dat 'die negers' het over zouden nemen? In Guyana heb je zulke etnische onlusten trouwens wel. Is dat de 'zegenrijke' invloed van Nederland? :hihi: Ik geloof ook niet dat de diverse Indianen, en veel boslandcreolen zich helemaal eersteklas staatsburgers voelen.

Maar goed, met Mark vind ik dat het hier in de praktijk nog steeds wel meevalt. En het waait wel weer over. Als eerst die ellendige aandelen nou s gingen stijgen.

Rabi'ah.
14-04-04, 18:10
Geplaatst door mark61
Op die tolerante vreedzame Surinaamse samenleving valt natuurlijk ook wel wat af te dingen. Waarom vertrok anders een derde van de bevolking bij de onafhankelijkheid? Iets met hindoestanen die bang waren dat 'die negers' het over zouden nemen? In Guyana heb je zulke etnische onlusten trouwens wel. Is dat de 'zegenrijke' invloed van Nederland? :hihi: Ik geloof ook niet dat de diverse Indianen, en veel boslandcreolen zich helemaal eersteklas staatsburgers voelen.

Maar goed, met Mark vind ik dat het hier in de praktijk nog steeds wel meevalt. En het waait wel weer over. Als eerst die ellendige aandelen nou s gingen stijgen.

Ja hallo, natuurlijk valt er op Suriname ook het een en ander aan te merken. Maar wat dit punt betreft, is Suriname Nederland over het algemeen genomen ver vooruit. Een van de mooiste regels uit ons volkslied vind ik dan ook "Wans ope tata kom'opo, wi mu' seti kondre bun"="Waar onze voorouders ook vandaankwamen, we moeten goed voor het land zijn". Een mentaliteit die ik hier ook graag eens wat meer terug zou willen zien, en dan met name bij de autochtonen. :moe:

Groetjes,

Rabiah.

Rabi'ah.
14-04-04, 18:13
Geplaatst door Simon
Niet te vroeg "ach en en wee" roepen ....

Maastricht wil schade op kampbewoners verhalen

Uitgegeven: 14 april 2004 13:51
Laatst gewijzigd: 14 april 2004 13:51

MAASTRICHT - De gemeente Maastricht gaat de schade die bewoners van woonwagenkamp Vinkenslag woensdag bij hun actie op de A2 hebben aangericht op de actievoerders verhalen. Dat heeft burgemeester Leers aangekondigd.

"We beginnen een civiele procedure tegen de mensen die de schade hebben veroorzaakt. Het gaat in elk geval om kosten gemaakt bij het opruimen van huisvuil en olie die ze op het wegdek hebben achtergelaten", aldus Leers.

Ook alle economische schade die gestrande automobilisten en vrachtwagenchauffeurs opliepen, kan volgens Leers op de bewoners worden verhaald. Hij deed een oproep aan alle weggebruikers die door de actie in de file belandden zich aan te sluiten bij de civiele procedure van de gemeente. "We moeten nu duidelijk maken dat dit soort acties niet ongestraft kan", aldus Leers.

En waarom zijn er dan geen aanhoudingen verricht, terwijl deze mensen de weg 5 uur lang blokkeerden? :moe: Waarom zijn de mensen die deze actie opzetten niet 4 dagen lang vastgezet, zoals de activisten van AEL-NL die een actie van een KWARTIER op de A-10 deden en slechts een klein GEDEELTE van de weg blokkeerden? :rolleyes: :moe:

Groetjes,

Rabiah.

Bommel Ding
14-04-04, 18:17
Geplaatst door Simon
Niet te vroeg "ach en en wee" roepen ....

Maastricht wil schade op kampbewoners verhalen

Uitgegeven: 14 april 2004 13:51
Laatst gewijzigd: 14 april 2004 13:51

MAASTRICHT - De gemeente Maastricht gaat de schade die bewoners van woonwagenkamp Vinkenslag woensdag bij hun actie op de A2 hebben aangericht op de actievoerders verhalen. Dat heeft burgemeester Leers aangekondigd.

"We beginnen een civiele procedure tegen de mensen die de schade hebben veroorzaakt. Het gaat in elk geval om kosten gemaakt bij het opruimen van huisvuil en olie die ze op het wegdek hebben achtergelaten", aldus Leers.

Ook alle economische schade die gestrande automobilisten en vrachtwagenchauffeurs opliepen, kan volgens Leers op de bewoners worden verhaald. Hij deed een oproep aan alle weggebruikers die door de actie in de file belandden zich aan te sluiten bij de civiele procedure van de gemeente. "We moeten nu duidelijk maken dat dit soort acties niet ongestraft kan", aldus Leers.
Dus toch aparte wetgeving! Volgens mij heeft de AEL nooit een rekening gehad voor haar wegblokkade.

mark61
14-04-04, 18:27
Geplaatst door Rabi'ah.
:moe:

Groetjes,

Rabiah.

Ja mama. :vreemd:

Rabi'ah.
14-04-04, 18:28
Geplaatst door Bommel Ding
Dus toch aparte wetgeving! Volgens mij heeft de AEL nooit een rekening gehad voor haar wegblokkade.

En hoe weet jij dat? :moe:

Bommel Ding
14-04-04, 18:29
Geplaatst door Rabi'ah.
En hoe weet jij dat? :moe:
Dan was het vast wel in het nieuws geweest en anders had Nabil wel een topic geopend om te jammeren over discriminatie. Zoals nu.

Rabi'ah.
14-04-04, 18:30
Geplaatst door mark61
Ja mama. :vreemd:

:hihi:

Nou volgens mij ben ik iets te jong om je mama te zijn :stout:


:haha:

mark61
14-04-04, 18:49
Geplaatst door Rabi'ah.
Nou volgens mij ben ik iets te jong om je mama te zijn :stout:
:haha:

Dat is niet het enige bezwaar. Maar goed, het ging om de uitstraling.

~Panthera~
14-04-04, 19:25
Geplaatst door Tomas
Zo niet, dan wijst onze altijd allerte Panthera wel weer op intollerantie.
------------------------------------

Kan je niet hebben he ? http://www.mainzelahr.de/smile/cool/joint.gif

Rabi'ah.
14-04-04, 19:28
Geplaatst door mark61
Dat is niet het enige bezwaar. Maar goed, het ging om de uitstraling.

Pfff.......kun je niet hebben he betweter als iemand je terugpakt met je eigen middelen :ego: :p :hihi:



Maar.......even goeie vrienden toch? :wink:

Rabi'ah.
14-04-04, 19:29
Geplaatst door 151 Nobelprizes
*slappe lach*

Goede redenering.

Vind je? :rolleyes: :moe:

barfly
14-04-04, 19:53
Geplaatst door Bommel Ding
Dan was het vast wel in het nieuws geweest en anders had Nabil wel een topic geopend om te jammeren over discriminatie. Zoals nu.

Een kale kip valt niet te plukken.

Maar ik sluit me aan bij Nobelientje. De redenering is denk ik juist :)

Mattijs
15-04-04, 07:59
En waarom zijn er dan geen aanhoudingen verricht, terwijl deze mensen de weg 5 uur lang blokkeerden? Waarom zijn de mensen die deze actie opzetten niet 4 dagen lang vastgezet, zoals de activisten van AEL-NL die een actie van een KWARTIER op de A-10 deden en slechts een klein GEDEELTE van de weg blokkeerden?


Rabiah, kijk eens wat de politie nu doet in dat woonwagenkamp, daar was de aktie tegen de AEL kinderspel bij. Dus voortaan niet meer zo verongelijkt en slachtofferachtig doen. :gniffel:

Faithless
15-04-04, 08:11
Politie doet inval met ME in woonwagenkamp Vinkenslag

MAASTRICHT - De politie is donderdagochtend met een aantal leden van de Mobiele Eenheid het woonwagenkamp Vinkenslag bij Maastricht binnengevallen. Dat zegt een woordvoerder van de politie. Er worden volgens de politie bewoners gearresteerd die woensdag betrokken waren bij het protest op de snelweg A2 bij Maastricht.

Er zijn ongeveer 400 agenten bij de actie betrokken. Ook rijden er pantserwagens van de Koninklijke Marechaussee door het kamp. De toegangswegen naar Vinkenslag zijn afgezet.

arnd
15-04-04, 08:11
Geplaatst door Rabi'ah.
Ja hallo, natuurlijk valt er op Suriname ook het een en ander aan te merken. Maar wat dit punt betreft, is Suriname Nederland over het algemeen genomen ver vooruit. Een van de mooiste regels uit ons volkslied vind ik dan ook "Wans ope tata kom'opo, wi mu' seti kondre bun"="Waar onze voorouders ook vandaankwamen, we moeten goed voor het land zijn". Een mentaliteit die ik hier ook graag eens wat meer terug zou willen zien, en dan met name bij de autochtonen. :moe:

Groetjes,

Rabiah.

Ja hallo??!! :D

- De helft van de Surinamers zit hier
- Het land in de West zit totaal aan grond
- oorzaak een klein clubje creolen dat hun zakken vult ten koste van de rest
- bijna discriminatie van de inheemse indianenstammen


En dan volhouden;

"Maar wat dit punt betreft, is Suriname Nederland over het algemeen genomen ver vooruit"

:hihi: :hihi: :hihi:

Wakker worden, Rabiah, dit slaat echt alles......

Simon
15-04-04, 08:13
Geplaatst door Bommel Ding
Dus toch aparte wetgeving! Volgens mij heeft de AEL nooit een rekening gehad voor haar wegblokkade.

Nee maar die was ook heel snel afgelopen.

Tomas
15-04-04, 08:16
Het handige aan zigeuners is dat zodra het je uitkomt ze ook allochtonen zou kunnen noemen.

barfly
15-04-04, 08:35
Politie arresteert zestien mensen op Vinkenslag

MAASTRICHT (ANP) - Politie en de mobiele eenheid van de politie
hebben donderdagmorgen zestien mensen aangehouden op woonwagenkamp
Vinkenslag, van wie de meesten wegens betrokkenheid bij de blokkade
van de autosnelweg A2 woensdag in Maastricht. Ze hielden verder
twee mensen aan op verdenking van overtreding van de opiumwet en
één wegens verzet tegen de politie. Dat heeft de Maastrichtse
hoofdofficier van justitie J. van Eck donderdag gemeld.

Kijkkijk, met terugwerkende kracht toch gearresteerd.

jaja
15-04-04, 09:43
Geplaatst door barfly
Politie arresteert zestien mensen op Vinkenslag

MAASTRICHT (ANP) - Politie en de mobiele eenheid van de politie
hebben donderdagmorgen zestien mensen aangehouden op woonwagenkamp
Vinkenslag, van wie de meesten wegens betrokkenheid bij de blokkade
van de autosnelweg A2 woensdag in Maastricht. Ze hielden verder
twee mensen aan op verdenking van overtreding van de opiumwet en
één wegens verzet tegen de politie. Dat heeft de Maastrichtse
hoofdofficier van justitie J. van Eck donderdag gemeld.

Kijkkijk, met terugwerkende kracht toch gearresteerd. gaan we nu de titel veranderen ...?? :boogie:

Tomas
15-04-04, 10:02
Geplaatst door jaja
gaan we nu de titel veranderen ...?? :boogie:

Ik zou ´m dan verranderen in:

"De hetze gaat door: A2 maar even geblokkeerd door allochtonen en weer arrestaties."

En dan iets over hoe hietler de zigeuners ook al wilde uitroeien. En de ware aard van de blanke of zoiets.

mark61
15-04-04, 11:01
Geplaatst door Tomas
Het handige aan zigeuners is dat zodra het je uitkomt ze ook allochtonen zou kunnen noemen.

?? Kampers zijn geen Roma maar Hollanders.

mark61
15-04-04, 11:02
Geplaatst door Rabi'ah.
Pfff.......kun je niet hebben he betweter als iemand je terugpakt met je eigen middelen :ego: :p :hihi:

Maar.......even goeie vrienden toch? :wink:

Ja hoorrr en ja hoorrr :cool:

Tomas
15-04-04, 11:05
Geplaatst door mark61
?? Kampers zijn geen Roma maar Hollanders.

Nog even en iedereen is een hollander. In een beetje gepolariseerde maatschappij zijn kampers echt geen hollanders meneer.

TonH
15-04-04, 11:20
Geplaatst door Tomas
Nog even en iedereen is een hollander. In een beetje gepolariseerde maatschappij zijn kampers echt geen hollanders meneer.

Zekers! Deze klonken als Limburgers en zagen er uit als Limburgers, dus het waren....?

mark61
15-04-04, 11:34
Geplaatst door TonH
Zekers! Deze klonken als Limburgers en zagen er uit als Limburgers, dus het waren....?

Limbabweanen. Nu begrijp ik het, tzijn allemaal allochtonen.

TonH
15-04-04, 11:35
Geplaatst door mark61
Limbabweanen. Nu begrijp ik het, tzijn allemaal allochtonen.

Hoe zeggen die Leidenaren dat ook weer: "De klok het gelooien?" :stout:

mark61
15-04-04, 11:46
Geplaatst door TonH
Hoe zeggen die Leidenaren dat ook weer: "De klok het gelooien?" :stout:

Juh, als het woord 'tering' er niet in voorkomt ken t noit Leids zijn.