PDA

Bekijk Volledige Versie : Kollem van Ayaan,



S@deeQ
14-04-04, 23:28
COLUMN

De vrouw in de islam: 'Sla haar'
door Ayaan Hirsi Ali

'Sla haar', zegt Allah in de koran, hoofdstuk 4, vers 34. 'Verkracht haar in het huwelijk', herhaalt Allah, alhorend en alwetend, in hoofdstuk 2, vers 424.

http://shannon.sdf1.net/goat.jpg


oeps

foutje bedankt :auw2:


http://www.ad.nl/images/hirsi140,0.jpg


'Ontneem haar haar geslachtsdelen', zegt de gids voor islamitische opvoeding.

Volgens deze Gids zijn de geleerden het erover eens dat vrouwen bij voorkeur moeten worden besneden. Ter voltooiing van de onwankelbare oprechtheid die door Allah wordt verordend, maar ook ter matiging van de seksuele verlangens van de vrouw. Hoe ontembaar die verlangens zijn, blijkt uit het voorschrift in de koran (in hoofdstuk 24, vers 32) dat ze haar ogen moet neerslaan, haar passies moet beheersen en haar schoonheid niet mag tonen.

'Verstop haar schoonheid onder doffe doeken', zeggen de meeste moslimvaders en echtgenoten die zich aansluiten bij deze passages uit de koran en uit de gids voor islamitische opvoeding. De fatwa's voor moslimvrouwen, te koop bij het Amsterdams El Tawheed-moskee, zijn een indrukwekkende uitwerking van wat in de koran staat. Vrouwelijke ongehoorzaamheid is ontoelaatbaar. Een vrouw die liegt, moet worden gestraft. In navolging van de grote en geëerde kalief Umar Al-Khattab (die voor de soennieten een status heeft die die van de profeet bijna evenaart) krijgt een vrouw 300 slagen, die gelukkig worden uitgesmeerd over drie dagen zodat de verwondingen beperkt blijven. En dat in de naam van Allah, de Barmhartige en Genadevolle.

De koran, de schriftgeleerden en de imam die wekelijks preekt, allen zijn het eens. Wat komt er nu eigenlijk terecht van dit programma? In alle islamitische landen, in alle landen waar moslims de meerderheid vormen, bij veel islamitische minderheden in niet-islamitische landen is de status van de vrouw belabberd.

Ze wordt geslagen. Ze wordt verkracht. Ze wordt verstopt. En soms vermoord. Het daglicht wordt haar ontzegd.

Je kunt veel van de islam zeggen, maar in zijn kijk op de vrouw is hij veel consistenter dan menig politicus. Zo is het CDA bijvoorbeeld wel voor een verbod op vrouwonvriendelijke publicaties die voor besnijdenis pleiten, maar tegen stevige maatregelen om meisjesbesnijdenis te controleren. En met opgeheven vinger wijst minister Donner ons erop dat heel wat misdaad tegen moslimvrouwen niets met de islam te maken heeft.

nl-x
14-04-04, 23:50
Zucht, 2 lessen van Ebru gevolgd ofzo? Maar wat verwacht ik dan ook van een 'vrouw' die het Nederlands beheerst zoals een vis bergbeklimmen beheerst?

Wat zou ze gedacht hebben? Ik kraak de koran in vier alinea's af en ik heb een succesvolle collumn waar iedereen het dan over gaat hebben? En ik word overal weer uitgenodigd voor tv-gesprekken en zo?

Mens, ga je vader :knife_hea en houd op met het afkraken van de Islam. Vrouwenbesnijdenis hoort niet bij de Islam, hoe graag jij dat ook wilt om dan een zondebok te hebben.

Zielig (on)kutkind.

Ow jah, je wilt vast ook nog een doodbedreiging op fora hebben om jezelf helemaal populair te maken he Aya? Nou, die zit in mn gedachten, lees mn gedachten maar :o

Yunis
15-04-04, 01:00
Wat ik me nou afvraag waar heeft ze dit stukje geschreven?
In welk krant en wanneer is het geplaatst??
Ik vraag dit omdat er nogal commotie is geweest bij enkel anti-islamieten. Ze gingen tekeer over die moskee in Amsterdam en over dat zogenaamde Islamitische handboek. Ik vraag me af of er een verband is met dit stukje.......

taouanza
15-04-04, 09:55
Geplaatst door Yunis
Wat ik me nou afvraag waar heeft ze dit stukje geschreven?
In welk krant en wanneer is het geplaatst??
Ik vraag dit omdat er nogal commotie is geweest bij enkel anti-islamieten. Ze gingen tekeer over die moskee in Amsterdam en over dat zogenaamde Islamitische handboek. Ik vraag me af of er een verband is met dit stukje.......

Ja echte politici hebben daar kamervragen overgesteld.
Mevrouw schrijft een kollem en laat de zaak weer om haar draaien.:rolleyes:

S@deeQ
15-04-04, 15:35
Geplaatst door Yunis
Wat ik me nou afvraag waar heeft ze dit stukje geschreven?
In welk krant en wanneer is het geplaatst??
Ik vraag dit omdat er nogal commotie is geweest bij enkel anti-islamieten. Ze gingen tekeer over die moskee in Amsterdam en over dat zogenaamde Islamitische handboek. Ik vraag me af of er een verband is met dit stukje.......




http://www.ad.nl/artikelen/Nieuws/1081919653783.html


:maf2: wie heeft het titel nou weer aangepast :huil:

ik vond mijn "clitje aan het woordje " veel leuker :jumping:

Mattijs
15-04-04, 15:45
Je kunt veel van de islam zeggen, maar in zijn kijk op de vrouw is hij veel consistenter dan menig politicus.

lijkt helemaal te kloppen toch .......

Bommel Ding
15-04-04, 15:51
Geplaatst door nl-x
Zucht, 2 lessen van Ebru gevolgd ofzo? Maar wat verwacht ik dan ook van een 'vrouw' die het Nederlands beheerst zoals een vis bergbeklimmen beheerst?
Je kunt Ayaan op veel fronten aanvallen, maar door te doen alsof ze het Nederlands slecht beheerst maak je toch echt alleen jezelf belachelijk.

nl-x
15-04-04, 16:02
Waarom deze grote ontkenning? Dat mens spreekt slechter Nederlands dan een Ijslandse walvis. Van dat mens mogen we echt wel verwachten dat ze een beetje vloeiend, foutloos en accentloos Nederlands spreekt. Dat hoort nou eenmaal bij haar functie.

Mattijs
15-04-04, 16:06
Ze spreekt inderdaad niet perfect Nederlands, maar dat doen Verhagen en Eurlings ook niet :) , zolang zij in de kamer zit zal ik haar in haar strijd steunen :D

nl-x
15-04-04, 16:10
Geplaatst door Mattijs
Ze spreekt inderdaad niet perfect Nederlands, maar dat doet Verhagen en Eurlings ook niet :) , zolang zij in de kamer zit zal ik haar in haar strijd steunen :D
En jij ook niet :P. Of wil je zeggen dat Verhagen en Eurlings zo diep in elkaar zitten, dat zij als 1 mogen worden beschouwd?

Bommel Ding
15-04-04, 17:40
Geplaatst door nl-x
Waarom deze grote ontkenning? Dat mens spreekt slechter Nederlands dan een Ijslandse walvis. Van dat mens mogen we echt wel verwachten dat ze een beetje vloeiend, foutloos en accentloos Nederlands spreekt. Dat hoort nou eenmaal bij haar functie.
Het is geen ontkenning, ik vind het een topprestatie hoe zij de taal beheerst, wanneer je haar achtergrond in aanmerking neemt. Menig Marokkaan die hier geboren is kan nog veel van haar taalvaardigheden leren! En waarom zou je accentloos Nederlands moeten praten?

nl-x
15-04-04, 18:54
Waarom zouden wij zonodig mevrouw een uitzondering geven? Waarin verschilt zij van alle andere asielzoekers? Als zij graag 2de-kamerlid wil zijn moet zij gewoon foutloos Nederlands kunnen spreken.

En ik ken genoeg Buitenlanders die in minder tijd beter Nederlands hebben leren spreken; dus lul nou niet over menig Marokkaan. Jij kent menig Marokkaan niet, en menig Marokkaan zit niet in de 2de kamer.

Dat mens (AHA) is gewoon een troetelallochtoon en zit daar alleen maar omdat ze tegen de moslims ******t. En voor dit geval nemen jullie dan eens een slecht sprekende allochtoon voor lief.

Maar goed Bommel. Lul er maar rustig om heen.

Mattijs
15-04-04, 19:01
Als zij graag 2de-kamerlid wil zijn moet zij gewoon foutloos Nederlands kunnen spreken.

Ze spreekt beter Nederlands dan Karimi. Waar staat dat iemand in de 2e kamer foutloos Nederlands moet spreken?

Bommel Ding
15-04-04, 19:13
Geplaatst door nl-x
Waarom zouden wij zonodig mevrouw een uitzondering geven? Waarin verschilt zij van alle andere asielzoekers? Als zij graag 2de-kamerlid wil zijn moet zij gewoon foutloos Nederlands kunnen spreken.
Dat doet ze toch ook? Ik snap niet waar je het over hebt, blijkbaar is er niets beters om Ayaan af te kraken dan telkens maar weer over haar besnijdenis te beginnen of haar taalvaardigheden in twijfel te trekken.


En ik ken genoeg Buitenlanders die in minder tijd beter Nederlands hebben leren spreken; dus lul nou niet over menig Marokkaan. Jij kent menig Marokkaan niet, en menig Marokkaan zit niet in de 2de kamer.
Ali Lazrak nog nooit horen praten zeker? Of de maroc.nl voorzitter onlangs nog op de radio horen stoethaspelen?


Dat mens (AHA) is gewoon een troetelallochtoon en zit daar alleen maar omdat ze tegen de moslims ******t. En voor dit geval nemen jullie dan eens een slecht sprekende allochtoon voor lief.
Je argumentatie wordt echt steeds beter. :moe:

nl-x
15-04-04, 19:47
Geplaatst door Bommel Ding
Dat doet ze toch ook? Ik snap niet waar je het over hebt, blijkbaar is er niets beters om Ayaan af te kraken dan telkens maar weer over haar besnijdenis te beginnen of haar taalvaardigheden in twijfel te trekken.


Ali Lazrak nog nooit horen praten zeker? Of de maroc.nl voorzitter onlangs nog op de radio horen stoethaspelen?


Je argumentatie wordt echt steeds beter. :moe:

Toch spreken ze beter Nederlands dan Ayaan. Ayaan dr niveau is gewoon ontmoedigend voor de inburgering. En we kunnen het hier wel nog langer over gaan hebben, maar ik kap. Let maar een keer op als die geit weer op tv zit te blaten.

En de voorzitter van maroc.nl ? Nou, die ken ik dus wel een beetje. En qua taal kan de gemiddelde Nederlander nog wel het een en ander van hem leren. Je weet echt niet waar je het over hebt he?

S@deeQ
15-04-04, 19:53
Geplaatst door nl-x
Toch spreken ze beter Nederlands dan Ayaan. Ayaan dr niveau is gewoon ontmoedigend voor de inburgering. En we kunnen het hier wel nog langer over gaan hebben, maar ik kap. Let maar een keer op als die geit weer op tv zit te blaten.

En de voorzitter van maroc.nl ? Nou, die ken ik dus wel een beetje. En qua taal kan de gemiddelde Nederlander nog wel het een en ander van hem leren. Je weet echt niet waar je het over hebt he?


je neemt dommel toch niet te seriues heh

varkensboertje ,3sje. snapt alleen geknorr.

Bommel Ding
15-04-04, 19:54
Geplaatst door nl-x
Toch spreken ze beter Nederlands dan Ayaan. Ayaan dr niveau is gewoon ontmoedigend voor de inburgering. En we kunnen het hier wel nog langer over gaan hebben, maar ik kap. Let maar een keer op als die geit weer op tv zit te blaten.

En de voorzitter van maroc.nl ? Nou, die ken ik dus wel een beetje. En qua taal kan de gemiddelde Nederlander nog wel het een en ander van hem leren. Je weet echt niet waar je het over hebt he?
Ik zal er voortaan eens extra goed op letten als ik Ayaan hoor praten. Het is me nooit opgevallen dat ze de taal niet goed beheerst, enkel dat ze soms gezegdes of spreekwoorden niet goed gebruikt of door elkaar haalt. Maar ik denk dat jouw bril zo gekleurd is, en je haat jegens haar zo groot, dat je het gewoon niet wilt inzien.

nl-x
15-04-04, 20:19
Geplaatst door S@deeQ
je neemt dommel toch niet te seriues heh

varkensboertje ,3sje. snapt alleen geknorr.

Je kan ook discussieren zonder te schelden...

En haal die foto's van ayaan uit je signature, voor ik je nog wat strafpunten geef ;)

S@deeQ
15-04-04, 20:33
Geplaatst door nl-x

En haal die foto's van ayaan uit je signature, voor ik je nog wat strafpunten geef ;)

dat wil ik ook wel doen, maar heb net ff zitten kijken en bij alle 3 de geitjes ontbreekt een clitje, :verward:

als jij weet welke het is , zegt het ff . :eek: