PDA

Bekijk Volledige Versie : Bin Laden biedt Europa Vrede aan (BBC)



Amlou
15-04-04, 08:01
'Bin Laden' offers Europe truce

An Arab television network has aired an audiotape said to be from Osama Bin Laden in which he offers Europe a truce if it "stops attacking Muslims".
However in the tape, aired by the al-Arabiya satellite channel on Thursday, the voice said the truce would not be extended to the US, Reuters reported.

The person on the tape also vowed to avenge Israel's killing of Hamas' spiritual leader Ahmed Sheikh Yassin.

The authenticity of the tape could not be immediately verified.

The tape also refers to the 11 March bombings in Madrid, Spain and the events of 11 September 2001.

It said the attacks were payment for US and Spanish actions in Iraq, Afghanistan and the Palestinian territories.

"What happened on September 11 and March 11 are your goods returned to you, so that you know security is a necessity for all," the voice said.

Earlier tapes

The tape also reportedly criticises US policy for ignoring the "real problem" which is "the occupation of all of Palestine", the Associated Press reported.

And it condemns the recent US-led conflict in Iraq as a money-making scheme for companies making weapons or aiding reconstruction efforts - specifically naming the American firm Halliburton, AP said.

Several tapes purporting to be by Osama Bin Laden have surfaced since the 11 September attacks - which the US has blamed on his al-Qaeda network.

The most recent, broadcast in January by the Arab satellite television channel al-Jazeera, condemned the occupation in Iraq and attacked Arab nations which supported the war.

The US Central Intelligence Agency (CIA) later said that analysis indicated the voice on the January tape was that of Osama Bin Laden.

barfly
15-04-04, 08:06
Ik denk dat alle Europeanen wel opgelucht zullen zijn nu Ome Bin vrede wil, ik verwacht dat Europa er gretig op in zal gaan :duim:

..zapper
15-04-04, 08:12
Geplaatst door barfly
Ik denk dat alle Europeanen wel opgelucht zullen zijn nu Ome Bin vrede wil, ik verwacht dat Europa er gretig op in zal gaan :duim:

Toegeven aan de aanslagen in Spanje, dat stelletje terroristen hun zin geven? Nou gezien het megasissie gehalte van de vertegenwoordigers van Europa zullen ze er inderdaad wel op in gaan, over de lijken van de omgekomen onschuldigen in Madrid heen :(

NIS
15-04-04, 08:14
Ome Bin toch.. :melig2:

Mattijs
15-04-04, 08:22
Ome bin start een charme offensief :duim: Zou hij echt denken dat Europa hier serieus op gaat reageren? :D

Amlou
15-04-04, 08:22
Geplaatst door zapper
Toegeven aan de aanslagen in Spanje, dat stelletje terroristen hun zin geven? Nou gezien het megasissie gehalte van de vertegenwoordigers van Europa zullen ze er inderdaad wel op in gaan, over de lijken van de omgekomen onschuldigen in Madrid heen :(

Gedane zaken nemen natuurlijk geen keer. Wat is gebeurd is gebeurd.
Maar inzake Madrid... de verdachten die de Guardia Civil nu op laste van het Spaanse OM heeft ingerekend waren al eerder in beeld.
Vlak na de aanslagen in Casablanca vroeg Marokko, Spanje al om hun uitlevering. Spanje ging niet in op de info en het verzoek. Spanje was destijds nog gepikeerd over een aantal wrijvingen met Marokko (Layla-eiland, visserij, exodus van vluchtelingen via Marokko naar Spaanse kust etc). Je zou kunnen zeggen dat Spanje handelde over de lijken van ongekomen onschuldigen in Casablanca.

Maar natuurlijk.......Casablanca ligt niet in Europa huh, dus is het maar ver van het bed show?

-Amlou.

Simon
15-04-04, 08:32
Tactische zet van OBL. Hij wil de USA isoleren hetgeen toch al steeds meer gebeurt naar aanleiding van het falende beleid in Irak. Maar ik vind wat die OBL zegt niet zo belangrijk.

Mattijs
15-04-04, 09:18
Obsessieve man, waarbij zicht op het Europese denken totaal onbreekt. Precies Prizes!

jaja
15-04-04, 09:37
Geplaatst door Amlou
Gedane zaken nemen natuurlijk geen keer. Wat is gebeurd is gebeurd.
Maar inzake Madrid... de verdachten die de Guardia Civil nu op laste van het Spaanse OM heeft ingerekend waren al eerder in beeld.
Vlak na de aanslagen in Casablanca vroeg Marokko, Spanje al om hun uitlevering. Spanje ging niet in op de info en het verzoek. Spanje was destijds nog gepikeerd over een aantal wrijvingen met Marokko (Layla-eiland, visserij, exodus van vluchtelingen via Marokko naar Spaanse kust etc). Je zou kunnen zeggen dat Spanje handelde over de lijken van ongekomen onschuldigen in Casablanca.

Maar natuurlijk.......Casablanca ligt niet in Europa huh, dus is het maar ver van het bed show?

-Amlou. .. vrede? .. waar biedt hij vrede aan? ...
Hij biedt een "truce" aan ... een bestand ... de oorlog blijft, maar we schieten even niet op jullie ...
Eerst vijand A, daarna komen jullie aan de beurt ...

Oh .. maar je hebt gelijk dat Europa veel te slecht gereageerd heeft op informatie van elders .. ze dachten .. wij staan niet boven aan het lijstje van de terroristen, dus als we niet te veel lawaai maken dan doen ze ons niets ... een beetje een OBL "truce" avant la lettre.
Dat viel tegen ... Kortom, dit soort "truce" activiteiten ... daar heb je niet veel aan. Gewoon samenwerken om de terroristen, ook buiten Europa, uit te schakelen. Dus, je hebt in zo verre gelijk dat Spanje na Cassablanca harder had moeten optreden ... Zoals Nederland harder had moeten optreden na menig ETA-aanval ...

NB: overigens voor de lieverdjes die nog steeds denken dat OBL niet verantwoordelijk was voor 9/11 ... in deze tape ziet hij die aanval voor de xste keer als een onderdeel in ZIJN strijd tegen de VS ....

taouanza
15-04-04, 10:20
Geplaatst door 151 Nobelprizes
Eh... niet helemaal: dit heeft een paar weken geleden al ter discussie gestaan. Marokko is inderdaad gewiekster in het opsporen van terroristen, maar hanteert ook andere methodes dan onze geheime diensten, die aan enorm veel (braaf-Europese) regeltjes gehouden zijn.
Als onze diensten net zo plompverloren te werk gingen, zou de publieke verontwaardiging om het schenden van privacy-regels te groot zijn. Na Madrid heeft men daar wel e.e.a. van laten varen.

Respecteren van mensenrechten is ineens braaf?
Duizenden mense oppakken terwijl er mischien 1% schuldig is is opeens effectief?
Terreur met terreur is opeens wenselijk?
:kotsen2:

NIS
15-04-04, 10:29
Geplaatst door taouanza
Respecteren van mensenrechten is ineens braaf?
Duizenden mense oppakken terwijl er mischien 1% schuldig is is opeens effectief?
Terreur met terreur is opeens wenselijk?
:kotsen2:

Kom jij weer aan met je rechten van de mens. Verdachten worden opgepakt en je word niet zomaar van de straat geplukt. Marokko kent de extremisten beter dan Europeanen. Waarom is het vergeleken met andere Arabische landen zo rustig in Marokko? Ken je de verhalen van Egypte en niet lang geleden in Algerije? Aanslag in Tunesie. Die mensen verdienen niet beter.. aanpakken die handel! :D

taouanza
15-04-04, 10:31
Geplaatst door NIS
Kom jij weer aan met je rechten van de mens. Verdachten worden opgepakt en je word niet zomaar van de straat geplukt?



:zwaai:

NIS
15-04-04, 10:32
Geplaatst door taouanza
:zwaai:

Ik heb mijn teksten aangepast, dus lees terug ;)

taouanza
15-04-04, 10:35
Geplaatst door NIS
Kom jij weer aan met je rechten van de mens. Verdachten worden opgepakt en je word niet zomaar van de straat geplukt. Marokko kent de extremisten beter dan Europeanen. Waarom is het vergeleken met andere Arabische landen zo rustig in Marokko? Ken je de verhalen van Egypte en niet lang geleden in Algerije? Aanslag in Tunesie. Die mensen verdienen niet beter.. aanpakken die handel! :D


:zwaai:

prikkerd
15-04-04, 12:40
Geplaatst door 151 Nobelprizes
Heel goed, Osama. Er mochten 's Europeanen zijn die tot de ontdekking komen dat de meerderheid van de moslims jou en je smerige praktijken verwerpen. Met dit soort teksten maak je die kloof weer wat wijder.

Wat een rat ben je toch ook. Ik vraag me af welke moslims en niet-moslims hierin stinken.

Jij hebt geen recht om Bin Laden een rat te noemen en Bush en Co niet zwaarder te veroordelen, omdat hun terreur simpelweg van grotere omvang is

Als je over Bush en co zwijgt dan ben je zelf een grotere rat

Amlou
15-04-04, 12:41
Geplaatst door jaja
.. vrede? .. waar biedt hij vrede aan? ...
Hij biedt een "truce" aan ... een bestand ... de oorlog blijft, maar we schieten even niet op jullie ...
Eerst vijand A, daarna komen jullie aan de beurt ...

....

Ik ben niet de spindoctor van Bin Laden en al helemaal niet een van zijn groupies. Ik moet niets wa7abism of Salafa hebben.

Maar opvallend nieuws is het wel... een poging tot tactiek? Zodat Europa de VS onder druk zet... ?

Qui sait?

ZbaqZbaq
15-04-04, 13:02
Geplaatst door jaja
.. vrede? .. waar biedt hij vrede aan? ...
Hij biedt een "truce" aan ... een bestand ... de oorlog blijft, maar we schieten even niet op jullie ...
Eerst vijand A, daarna komen jullie aan de beurt ...



nee hoor...hij biedt "peace" aan en geen "truce".

Mattijs
15-04-04, 13:05
Peace of truce, maakt niets uit. Opjagen die boef, als mogelijk levend vangen, maar zo nodig doden.

prikkerd
15-04-04, 13:28
Geplaatst door Amlou
Ik ben niet de spindoctor van Bin Laden en al helemaal niet een van zijn groupies. Ik moet niets wa7abism of Salafa hebben.


ik wil graag van je weten of je weet wat wa7abism of salafa inhouden, want ik heb de indruk dat je je distantieerd van iets waarvan je niet weet wat het voorstelt

jaja
15-04-04, 13:48
Geplaatst door ZbaqZbaq
nee hoor...hij biedt "peace" aan en geen "truce". hij biedt GEEN vrede aan .. maar iets wat de engelsen vertalen als "reconciliation", waarvan hij vervolgens zegt:

"This reconciliation can be renewed once the period signed by the first government expires and a second government is formed with the consent of both parties." .... dus als hij niet zijn consent geeft, is het feest over ... kortom, dat is een bestand, meer niet.
http://news.bbc.co.uk/2/hi/middle_east/3628069.stm

NB: ook al-Jazeera vertaalt het met "Truce" ...
http://english.aljazeera.net/NR/exeres/C7EE76B2-FAA2-4CEC-8B27-1641882A1A05.htm

NB: voor wie denkt dat er opeens vrede uitbreekt als de Vn het bestuur overneemt in Irak .. volgens OBL maakt dat niets uit ... Hij ziet geen verschil tussen VS en VN ... en hij lijkt wel te pretenderen namens alle "strijders" te spreken, die aanslagen plegen ... (Hoe kan hij anders een reëelv bestand aan bieden ...??)

Amlou
15-04-04, 14:06
Geplaatst door prikkerd
ik wil graag van je weten of je weet wat wa7abism of salafa inhouden, want ik heb de indruk dat je je distantieerd van iets waarvan je niet weet wat het voorstelt

Azul,

Hoe kan ik me distantiëren van iets als ik niet weet wat het inhoudt? Dat is een aanname jouwerzijds. Ik
weet niet wat de indruk heeft gewekt dat jij dat denkt?

Een wa7abi is een volgeling van Mohammed Ibn Abdul Wahab uit Najd. Salaf betekent in het Nederlands denk ik "ouderling" (Ancestor/Elder). We kunnen discussieren over de doctrine van Wahab, die ik altijd een beetje met Luther, vergelijk en over de mensen die zich vandaag de dag die titel aanmeten. Maar ik denk niet dat dit de juiste thread is voor een dergelijke discussie?

GroteWolf
15-04-04, 14:50
Je kunt hier ook een aankodniging van een aanslag op de VS in lezen. 1 die dan blijkbaar binnen drie maanden gepland is. Waarschijnlijk een grote aanslag, waarbij duizenden omkomen. Ik denk wel een conventionele, alhoewel een eerder omschrijving de 'winds of death' was. Dat lijkt op iets chemisch of biologisch dat door de lucht verpsreidt wordt. Zou kunnen, met balonnen of zo. Dat is vrij simpel en er zijn dat soort tekeningen gevonden in trainingskampen van Al Qaida. Of een aanslag op een kerncentrale met fall out.

Als Europa dan erg schrikt van deze aanslag (die ook weer niet te heftig kan zijn om geen nucleaire massaslachtingen in het MO als wraak van de US uit te lokken) hoopt hij dat ze zich terug trekken. Overigens inderdaad omdat hij denkt eerst de US te verslaan, dan een Umma te stichten en dan alsnog met massavernietigingswapens alle koeffaar af te slachten.

( Het naar de letter willen naleven van een religie of -isme leidt altijd tot extremisme, geweld, dood, verderf, haat, onderdrukking en ellende. Nooit tot herheffing, vrede, vrijheid en geluk.)

lennart
15-04-04, 21:00
Geplaatst door jaja
NB: voor wie denkt dat er opeens vrede uitbreekt als de Vn het bestuur overneemt in Irak .. volgens OBL maakt dat niets uit ... Hij ziet geen verschil tussen VS en VN ... en hij lijkt wel te pretenderen namens alle "strijders" te spreken, die aanslagen plegen ... (Hoe kan hij anders een reëelv bestand aan bieden ...??)

Osama is niet degene die het verzet leidt in Iraq :rolleyes:

Julien
16-04-04, 12:13
Geplaatst door prikkerd
Jij hebt geen recht om Bin Laden een rat te noemen en Bush en Co niet zwaarder te veroordelen, omdat hun terreur simpelweg van grotere omvang is

Als je over Bush en co zwijgt dan ben je zelf een grotere rat

Waarom zou men hier over Bush moeten beginnen? De gore terrorist Ben Laden chanteert Europa, waarom kun je geen schande spreken over Ben Laden? Over Bush zijn veel meer topics waar je je gal kunt spuwen.

In het begin was ik VOOR vrede met Al Qaida, maar ik ben nu van mening dat we niet moeten onderhandelen met de terroristen van deze wereld (Al Qaida).. Europa zal uiteindelijk overwinnen, zoals dat altijd al is gebeurt.

GroteWolf
16-04-04, 12:58
Het kan m.i. alleen israel zijn die de discrimenerende wetten van de Tallmud in de wereld wil invoeren om zo de helewereld voor eens en voor altijd in te pakken, terwijl wij met de z.g.n. moslim gevaar bezig zijn.


Ondanks dat ik denk dat de Mossad tot veel in staat is (en zelf sleeper cells heeft in het hele midden oosten) geloof ik dit niet.
Ik denk dat OBL en Al Qaida gewoon bestaan en hun weg volgen.
Zo niet dan zou ik eerder de Neocons/CIA als puppetteers verwachten. De USA grijpt de wereldmacht en de olie (die steeds sneller op raakt als India en China in het huidge tempo door ontwikkelen).

Amlou
16-04-04, 19:30
Geplaatst door Julien
Waarom zou men hier over Bush moeten beginnen? De gore terrorist Ben Laden chanteert Europa, waarom kun je geen schande spreken over Ben Laden? Over Bush zijn veel meer topics waar je je gal kunt spuwen.



Over Bush kun je geen gal spuien.Bush is GAL
Bush heeft banden met Ben Laden en die banden zijn iets sterker dan de banden tussen Ben Laden en de Iraqi familie Hussein :eek: Voor zover er banden zijn tussen die.. 6 degrees of Kevin Beacon

Huize Bush en Huize Saoud zijn kind aan huis bij elkaar sinds de jaren 1970. Af en toe deed Huize Ben Laden ook hier en daar een klusje voor de Carlyle groep. Huize Ben Laden en Huize Saoud hebben ook banden. Beide families komen uit Najd. Net als Huize Wahab.
All in the family...

Wie oh Wie is Archie Bunker in deze soap?

-Amlou.


http://tvnewslies.org/assets/images/db_images/db_I5front1.jpg

http://tvnewslies.org/assets/images/db_images/db_Bush5.jpg