PDA

Bekijk Volledige Versie : laffe daad



joop.r
15-04-04, 09:29
Italiaanse gijzelaars in Irak is door zijn gijzelnemers gedood. Dat heeft de Italiaanse minister van Buitenlandse Zaken Franco Frattini bevestigd. De naam van het slachtoffer is Fabrizio Quattrocchi. Frattini deed zijn verklaring in een speciale uitzending van de publieke televisiezender Rai over Irak, waarbij ook familieleden van de overige gijzelaars aanwezig waren. De Arabische satellietzender al-Jazeera had de dood van een van de gijzelaars reeds eerder gemeld. De vier, werknemers van een privé-onderneming, werden maandag als vermist opgegeven. Volgens de zender dreigden de gijzelnemers de andere drie gijzelaars ook te doden als hun eisen, waaronder de terugtrekking van de Italiaanse troepen uit Irak, niet worden ingewilligd. Gevraagd naar wat er met de andere gijzelaars zou gebeuren, verklaarde de Italiaanse minister dat hij het "niet wist". "Onze taak is al het mogelijke te doen om hen daar weg te krijgen", zo verklaarde hij. (BVH)

plexus
15-04-04, 09:35
hier nog zo'n laffe daad...vers van de pers

Israëlische helikopter opent vuur op menigte in Rafah 15-04-2004


Een Israëlische gevechtshelikopter heeft donderdag tijdens een inval in het vluchtelingenkamp Rafah in de Gazastrook een raket afgevuurd. Daardoor zijn minstens elf Palestijnen gewond geraakt, hebben ziekenhuismedewerkers gezegd.

Volgens ooggetuigen werd de raket gericht op een menigte waarin zich zowel burgers als gewapende mannen bevonden. Het Israëlische leger zei dat de raket neerkwam in een open veld en bedoeld was om een groep militante Palestijnen weg te houden van de Israëlische troepen. De helikopters begeleidden een strijdmacht van 25 Israëlische tanks die in Rafah naar tunnels zochten waardoor de Palestijnen wapens naar Gaza zouden smokkelen.

joop.r
15-04-04, 09:40
Geplaatst door plexus
hier nog zo'n laffe daad...vers van de pers

Israëlische helikopter opent vuur op menigte in Rafah 15-04-2004


Een Israëlische gevechtshelikopter heeft donderdag tijdens een inval in het vluchtelingenkamp Rafah in de Gazastrook een raket afgevuurd. Daardoor zijn minstens elf Palestijnen gewond geraakt, hebben ziekenhuismedewerkers gezegd.

Volgens ooggetuigen werd de raket gericht op een menigte waarin zich zowel burgers als gewapende mannen bevonden. Het Israëlische leger zei dat de raket neerkwam in een open veld en bedoeld was om een groep militante Palestijnen weg te houden van de Israëlische troepen. De helikopters begeleidden een strijdmacht van 25 Israëlische tanks die in Rafah naar tunnels zochten waardoor de Palestijnen wapens naar Gaza zouden smokkelen.

Wat heeft het een met het ander te makennies wist niet dat wat er in Irak gebeurde iets met Israel te maken had.
Di is LAFFE MOORD

plexus
15-04-04, 09:42
?we hebben het hier toch over laffe daden...dan moeten we bij de bron zijn..Israel!

arnd
15-04-04, 09:48
Geplaatst door plexus
?we hebben het hier toch over laffe daden...dan moeten we bij de bron zijn..Israel!

Tja, laffe daad die bij de Palestijnse terroristen heel veel voorkomt, een massa onschuldige vrouwen en kinderen als dekking gebruiken.

Doel van de Joden: de terroristen pakken. Burgers worden onbedoeld geraakt. Oorzaak; palestijnse terroristen.

Een burger cq militair gevangen nemen en ontvoeren en vervolgens op video slachten (die volgens Al Jazeera (!! kan je nagaan) te bloederig is om te bekijken), dat is een lekker zaakje....
Echt vergelijkbaar met het eerste voorbeeld.

Plex, moeilijk om zaken in juist perspectief te blijven zien?

plexus
15-04-04, 09:56
Geplaatst door arnd
Tja, laffe daad die bij de Palestijnse terroristen heel veel voorkomt, een massa onschuldige vrouwen en kinderen als dekking gebruiken.

Doel van de Joden: de terroristen pakken. Burgers worden onbedoeld geraakt. Oorzaak; palestijnse terroristen.

Een burger cq militair gevangen nemen en ontvoeren en vervolgens op video slachten (die volgens Al Jazeera (!! kan je nagaan) te bloederig is om te bekijken), dat is een lekker zaakje....
Echt vergelijkbaar met het eerste voorbeeld.

Plex, moeilijk om zaken in juist perspectief te blijven zien?

plex is niet meer blind zul je bedoelen...

Bommel Ding
15-04-04, 09:57
Geplaatst door plexus
?we hebben het hier toch over laffe daden...dan moeten we bij de bron zijn..Israel!
Moeten de inwoners van de Westelijke Sahara zich ook maar gaan opblazen in Marokko om de bron aan te pakken?

Amlou
15-04-04, 09:57
Is het niet zo dat Christenen hopen op de vernietiging van Masjid Al Aqsa zodat de derde tempel kan worden gebouwd (Openbaringen/Revelations) het einde der tijden kan aanbreken en zij die geloven in Jezus opgelift worden, rechtstreeks richting hemel? "Rapture"

Moord is moord. Het ene leven is niet meer waard dan het andere.
Wel is er sprake van nuance-verschil. Sommigen kiezen ervoor om naar oorlogsgebied te gaan. Anderen hebben die keuze niet, worden er middenin geboren. Willen graag weg, maar hebben de mogelijkheid niet. En als ze dan al kunnen vluchten sturen landen zoals Nederland deze mensen terug met de stelling: "Het is hartstikke veilig in uw eigen land"

arnd
15-04-04, 10:12
Geplaatst door Amlou
[B]Is het niet zo dat Christenen hopen op de vernietiging van Masjid Al Aqsa zodat de derde tempel kan worden gebouwd (Openbaringen/Revelations) het einde der tijden kan aanbreken en zij die geloven in Jezus opgelift worden, rechtstreeks richting hemel? "Rapture"


Je zegt het goed: dat hopen christenen inderdaad NIET. Christenen hopen maar één ding Amlou: dicht bij God te zijn. Daar hoort de wederkomst van Christus bij. Christenen willen geen derde tempel in Jeruzalem. Zij willen het nieuwe (= geestelijke Jeruzalem) welks tempel God zelf is.
Dat jij graag de indruk wil wekken dat de meeste christenen het liefst een bloederige verwoesting in Jeruzalem zien danwel van de moskee, danwel van de Joden de Middellandse Zee in (je kiest volgens mij graag de variant die het beste bij je wankele stemming past) om daarmee de wederkomst van Christus te bespoedigen is jouw probleem. Maar wel grote onzin en strijdig met de Bijbel en de kerkgeschiedenis.
[Domme opmerking! Rc]

Mattijs
15-04-04, 10:23
Is het niet zo dat Christenen hopen op de vernietiging van Masjid Al Aqsa zodat de derde tempel kan worden gebouwd (Openbaringen/Revelations) het einde der tijden kan aanbreken en zij die geloven in Jezus opgelift worden, rechtstreeks richting hemel?

Er is een heel klein sektarisch deel onder christenen die dit graag willen zien gebeuren. Walgelijke gedachtenwereld, evenals die van de extremen onder de islam en alle andere religie's.

Joesoef
15-04-04, 10:47
Sinds wanneer is de ene moord beter dan de andere moord?

Tomas
15-04-04, 10:52
Geplaatst door Joesoef
Sinds wanneer is de ene moord beter dan de andere moord?

In mijn filosofie hangt dat af van het slachtoffer en de dadersmotieven.

Joesoef
15-04-04, 10:55
Geplaatst door Tomas
In mijn filosofie hangt dat af van het slachtoffer en de dadersmotieven.


Ben de laatste tijd er ff helemaal doorheen hoor, geef is een voorbeeld?

Tomas
15-04-04, 10:57
Geplaatst door Joesoef
Ben de laatste tijd er ff helemaal doorheen hoor, geef is een voorbeeld?

Een man die een kind vermoord na het verkracht te hebben vind ik dus slechter als b.v. een vrouw die na jarenlange mishandeling haar man vermoordt.

En slechter kan je ook omdraaien, dus die laatste moord vind ik dus beter dan de eerste.

Maar moord en doodslag blijft altijd een trieste zaak, alleen is het soms wel, voor mij dan, voorstelbaar en begrijpelijk.

arnd
15-04-04, 11:03
Geplaatst door Joesoef
Ben de laatste tijd er ff helemaal doorheen hoor, geef is een voorbeeld?

En binnen het onderwerp;

Een burgervrouw of -man die omkomt tijdens een militaire Israelische acties, omdat er een terrorist zo vriendelijk was haar als dekking te gebruiken is heel erg, maar


is vele malen minder erg


dan een gevangen Italiaanse burger/militair met de camera erop leeg laten bloeden


Oftewel; het eerste is een verschrikkelijk ongeluk ten diepste moedwillig veroorzaakt door de andere partij en het tweede is brute moord.

Tomas
15-04-04, 11:08
[QUOTE]Geplaatst door arnd [quote]

Of

Een burgervrouw of -man die omkomt tijdens een militaire Israelische acties, omdat een vijand haar op de vlucht als dekking te gebruiken is heel erg, maar


is vele malen minder erg als een regering die willens en wetens zo opereert en allang niet meer de moeite neemt om het aantal burgerslachtoffers te reduceren of als ernstig probleem ervaart.

Goodnight
15-04-04, 11:08
Geplaatst door arnd
En binnen het onderwerp;

Een burgervrouw of -man die omkomt tijdens een militaire Israelische acties, omdat er een terrorist zo vriendelijk was haar als dekking te gebruiken is heel erg, maar


is vele malen minder erg


dan een gevangen Italiaanse burger/militair met de camera erop leeg laten bloeden


Oftewel; het eerste is een verschrikkelijk ongeluk ten diepste moedwillig veroorzaakt door de andere partij en het tweede is brute moord.

Hoe heeft die terorrist haar als dekking gebruikt dan?gevraagd wil je aub even voor mij staan zodat die helikopter mij niet raakt?
Please zeg.....

Het laatste voorbeeld is ook wreed,maar dat is alleen omdat de camera erop is gericht.Het maakt het er niet bloediger of wreder op.
Die mensen wisten dat ze een riscio namen door naar Irak af te reizen...maar ja als je hongert naar geld dan neem je graag die risico's...
Er is degelijk een verschil tussen kiezen naar een oorlogsgebied als burger af te reizen of in een oorlogsgebied te wonen waarbij je dagelijks verrast kan worden door luchtaanvallen!

Choose!

arnd
15-04-04, 11:16
Geplaatst door Goodnight
Hoe heeft die terorrist haar als dekking gebruikt dan?gevraagd wil je aub even voor mij staan zodat die helikopter mij niet raakt?
Please zeg.....

Het laatste voorbeeld is ook wreed,maar dat is alleen omdat de camera erop is gericht.Het maakt het er niet bloediger of wreder op.
Die mensen wisten dat ze een riscio namen door naar Irak af te reizen...maar ja als je hongert naar geld dan neem je graag die risico's...
Er is degelijk een verschil tussen kiezen naar een oorlogsgebied als burger af te reizen of in een oorlogsgebied te wonen waarbij je dagelijks verrast kan worden door luchtaanvallen!

Choose!

Voor mij maakt dat wel verschil; het zegt mij veel over de geestesgesteldheid en het fanatisme van de daders als je het vastlegt en de wereld er van mee laat genieten.
Dit kan onmogelijk een oorlogshandeling meer genoemd worden.
De eventuele zucht naar geld van de vermoorde doet aan deze zaak niets toe of af.

Het is overigens een bekende tactiek, Good, van Palestijnse terroristen om de massa als dekking te gebruiken. Niet nieuw of zo.....

Tomas
15-04-04, 11:18
Geplaatst door Goodnight
Hoe heeft die terorrist haar als dekking gebruikt dan?gevraagd wil je aub even voor mij staan zodat die helikopter mij niet raakt?
Please zeg.....

Het laatste voorbeeld is ook wreed,maar dat is alleen omdat de camera erop is gericht.Het maakt het er niet bloediger of wreder op.
Die mensen wisten dat ze een riscio namen door naar Irak af te reizen...maar ja als je hongert naar geld dan neem je graag die risico's...
Er is degelijk een verschil tussen kiezen naar een oorlogsgebied als burger af te reizen of in een oorlogsgebied te wonen waarbij je dagelijks verrast kan worden door luchtaanvallen!

Choose!

Ik zie niet in wat de persoonlijke motieven van iemand om ergens te zijn zonder daar kwaad mee in de zin te hebben met de ernst van zijn moord heeft te maken.

Goodnight
15-04-04, 11:21
Geplaatst door arnd
Voor mij maakt dat wel verschil; het zegt mij veel over de geestesgesteldheid en het fanatisme van de daders als je het vastlegt en de wereld er van mee laat genieten.
Dit kan onmogelijk een oorlogshandeling meer genoemd worden.
De eventuele zucht naar geld van de vermoorde doet aan deze zaak niets toe of af.

Het is overigens een bekende tactiek, Good, van Palestijnse terroristen om de massa als dekking te gebruiken. Niet nieuw of zo.....

Nee ik zie het als een noodkreet, de wereld laten zien waartoe zij GEDREVEN worden.
Ik denk niet dat zij het doen vanuit het idee er een realitysoap van te maken.
is geen oorlogshandeling idd, maar laat wel zien hoe waanzinnig de situatie van een volk wordt wat bezet wordt door een andere volk.
De Italiaan weet donders goed welke risico's hij hiermee nam.En dit bewijst gewoon dat men het geovel van het Irakees volk volkomen verkeerd heeft ingeschat!

Over dat het een bekende tactiek van de palestijnen is blablablabla...de helikopters komen toch een woonwijk in?
of dacht je dat de palestijnen vantevoren op de hoogte zijn van deze aanvallen en daar wat 'figuranten' laten rondlopen die dan als dekking kunnen dienen....

Goodnight
15-04-04, 11:25
Geplaatst door Tomas
Ik zie niet in wat de persoonlijke motieven van iemand om ergens te zijn zonder daar kwaad mee in de zin te hebben met de ernst van zijn moord heeft te maken.

Op het moment dat je bewust naar een land afreist wat in oorlog verkeert neem je risico's.Je hebt daar niets te zoeken zeker niet als je motieven van financiele aard zijn.
Niet dat ik beweer dat hij dan maar zo afgeslacht diende te worden.
Dit is even walgelijk als de moord en de behandeling daarna op die 4 Amerikanen.

Maar ik ga ook niet opvakantie naar een land waar maar ook een kleine onlust is.

Laat staan dat ik zou gaan werken in oorlogsgebied.

Als je gaat bungeejumpen en je valt te pletter heb je toch zelf ook een risico genomen?

Joesoef
15-04-04, 11:25
Geplaatst door Tomas
Een man die een kind vermoord na het verkracht te hebben vind ik dus slechter als b.v. een vrouw die na jarenlange mishandeling haar man vermoordt.

En slechter kan je ook omdraaien, dus die laatste moord vind ik dus beter dan de eerste.

Maar moord en doodslag blijft altijd een trieste zaak, alleen is het soms wel, voor mij dan, voorstelbaar en begrijpelijk.

Daar kan ik mij in vinden.


Maar een moord blijft een moord, hoe verzachtend en verklaarbaar de omstandigheden ook zijn.

arnd
15-04-04, 11:32
Geplaatst door Goodnight
Op het moment dat je bewust naar een land afreist wat in oorlog verkeert neem je risico's.Je hebt daar niets te zoeken zeker niet als je motieven van financiele aard zijn.
Niet dat ik beweer dat hij dan maar zo afgeslacht diende te worden.
Dit is even walgelijk als de moord en de behandeling daarna op die 4 Amerikanen.

Maar ik ga ook niet opvakantie naar een land waar maar ook een kleine onlust is.

Laat staan dat ik zou gaan werken in oorlogsgebied.

Als je gaat bungeejumpen en je valt te pletter heb je toch zelf ook een risico genomen?

Bungee-jumpen is geen parallel. Hooguit vanuit de Italiaan zelf, die weet wat voor risico hij neemt.
Maar wanneer je verongelukt bij B-jumpen, wordt dat niet gedaan door een ander, maar je doet het zelf.
In het voorbeeld van deze draad, wordt het uitgevoerd door anderen. En niet zomaar, maar gepland en volledig in scene gezet.
Je vergelijking is niet terecht.

Joesoef
15-04-04, 11:32
Geplaatst door arnd
En binnen het onderwerp;

Een burgervrouw of -man die omkomt tijdens een militaire Israelische acties, omdat er een terrorist zo vriendelijk was haar als dekking te gebruiken is heel erg, maar


is vele malen minder erg


dan een gevangen Italiaanse burger/militair met de camera erop leeg laten bloeden


Oftewel; het eerste is een verschrikkelijk ongeluk ten diepste moedwillig veroorzaakt door de andere partij en het tweede is brute moord.


Je haalt twee dingen door elkaar, het slachtoffer en de daad.

Tomas
15-04-04, 11:32
Geplaatst door Joesoef
Maar een moord blijft een moord, hoe verzachtend en verklaarbaar de omstandigheden ook zijn.

Ja maar als je in het ene geval de moordenaar ook zou willen vermoorden en in het andere geval de moordenaar juist zou willen helpen om nog wat van het leven te maken dat rest, dan heeft de regel "Een moord blijft een moord" niet zo heel veel inhoudelijke betekenis.

arnd
15-04-04, 11:36
Geplaatst door Goodnight
Over dat het een bekende tactiek van de palestijnen is blablablabla...de helikopters komen toch een woonwijk in?
of dacht je dat de palestijnen vantevoren op de hoogte zijn van deze aanvallen en daar wat 'figuranten' laten rondlopen die dan als dekking kunnen dienen....

Yep, die heli's komen een woonwijk in.
Maar daar zullen de meningen wel over blijven verschillen.
De acties van de Joden zijn veelal gericht en uitgevoerd als oorlogshandeling. En dus te rechtvaardigen.
Het probleem zit op een ander vlak. Op het vlak van collateral damage (rotwoord....) kijkt men daar niet krap, dat is waar. Daar weet ik ook geen raad mee.
Wat is prioriteit; veiligheid tegen aanslagen of maximale burgerbescherming?

Maar het motief is niet primair gericht tegen de burgers.
En dat is het verschil waar het in deze draad volgens mij om draait.

Tomas
15-04-04, 11:36
Geplaatst door Goodnight
Op het moment dat je bewust naar een land afreist wat in oorlog verkeert neem je risico's.Je hebt daar niets te zoeken zeker niet als je motieven van financiele aard zijn.
Niet dat ik beweer dat hij dan maar zo afgeslacht diende te worden.
Dit is even walgelijk als de moord en de behandeling daarna op die 4 Amerikanen.

Maar ik ga ook niet opvakantie naar een land waar maar ook een kleine onlust is.

Laat staan dat ik zou gaan werken in oorlogsgebied.

Als je gaat bungeejumpen en je valt te pletter heb je toch zelf ook een risico genomen?

In mijn stelling dat niet iedere moord gelijk is, vind ik nog steeds dat de motieven van het slachtoffer, zolang ze niet misdadig zijn, om ergens te zijn irrelevant. Terwijl jij dat dus wel belangrijk vindt?

arnd
15-04-04, 11:41
Geplaatst door Joesoef
Je haalt twee dingen door elkaar, het slachtoffer en de daad.

Nou, ik haal het niet door elkaar, denk ik, maar ik betrek ze er wel allebei bij. Omdat ook de daad mij iets zegt over het motief van de dader.

Enig gevoel van drama en fanatisme kan je toch niet worden ontzegd, Joesoef, als je gelijk maar een documentaire van maakt .....
:cheefbek:

Tomas
15-04-04, 11:41
Geplaatst door arnd
Maar het motief is niet primair gericht tegen de burgers.
En dat is het verschil waar het in deze draad volgens mij om draait.

Niet primair nee. Maar de ergste dader is misschien wel een onverschillige overheid. Nergens ben je veilig. Een overheid moet zich zorgvuldig en ingetogen gedragen. En ik krijg toch wel erg stellig de indruk dat de Israelishce overheid niet meer voldoet aan deze criteria. Zo erg zelfs dat militairen weigeren om de acties uit te voeren.

Goodnight
15-04-04, 11:47
Geplaatst door Tomas
In mijn stelling dat niet iedere moord gelijk is, vind ik nog steeds dat de motieven van het slachtoffer, zolang ze niet misdadig zijn, om ergens te zijn irrelevant. Terwijl jij dat dus wel belangrijk vindt?

Ik vind het belangrijk om te weten of iemand bewust een risico heeft genomen of niet.
Ik vind een soldaat die aan een oorlog meedoet neemt risico, maar dit geld ook voor iemand die bewust daarheen gaat terwijl er een krankzinnige oorlog gevoerd wordt.
Niet dat dat het geweldadig karakter van de moord goedspreekt, iedere moord is per definitie gewelddadig,maar laten we wel wezen: als je daar heen gaat weeg je de risico's toch af of niet?
En op het moment dat je de beslissing neemt wel te gaan dan neem je bewust die risico's voor lief.


Ik vind dat heel simpel, hoe triest en tragisch ik het ook voor de familie van die man vind.
Ik vind het ook triest voor de Irakezen die familie en geliefden zijn kwijtgeraakt door bombardementen van Amerika.
Ik vind het ook triest als ik een vader en moeder zie die huilend voor de camera de foto's van hun 6 kinderen tonen die omkwamen door bombardementen van de Amerikanen.
ik vind het ook triest als ik het beeld van de moeder zie die huilend zoekt naar haar kind en die even later vervolgens dood terug vindt.
dat breekt ook mijn hart.Die mensen hebben daar namelijk NIET voor gekozen!

Goodnight
15-04-04, 11:50
Geplaatst door arnd
Yep, die heli's komen een woonwijk in.
Maar daar zullen de meningen wel over blijven verschillen.
De acties van de Joden zijn veelal gericht en uitgevoerd als oorlogshandeling. En dus te rechtvaardigen.
Het probleem zit op een ander vlak. Op het vlak van collateral damage (rotwoord....) kijkt men daar niet krap, dat is waar. Daar weet ik ook geen raad mee.
Wat is prioriteit; veiligheid tegen aanslagen of maximale burgerbescherming?

Maar het motief is niet primair gericht tegen de burgers.
En dat is het verschil waar het in deze draad volgens mij om draait.

dan moet men ( hoe hard ook) deze moord maar ook als collateral damage beschouwen.
Deze daad is ook een oorlogshandeling, zij verzetten zich en grijpen alle middelen daarbij aan.

het is een walgelijke situatie,maar niet erger dan hetgeen daar al aangericht is door de Amerikanen.

Tomas
15-04-04, 11:51
Geplaatst door Goodnight
Ik vind het belangrijk om te weten of iemand bewust een risico heeft genomen of niet.
Ik vind een soldaat die aan een oorlog meedoet neemt risico, maar dit geld ook voor iemand die bewust daarheen gaat terwijl er een krankzinnige oorlog gevoerd wordt.
Niet dat dat het geweldadig karakter van de moord goedspreekt, iedere moord is per definitie gewelddadig,maar laten we wel wezen: als je daar heen gaat weeg je de risico's toch af of niet?
En op het moment dat je de beslissing neemt wel te gaan dan neem je bewust die risico's voor lief.


Ik vind dat heel simpel, hoe triest en tragisch ik het ook voor de familie van die man vind.
Ik vind het ook triest voor de Irakezen die familie en geliefden zijn kwijtgeraakt door bombardementen van Amerika.
Ik vind het ook triest als ik een vader en moeder zie die huilend voor de camera de foto's van hun 6 kinderen tonen die omkwamen door bombardementen van de Amerikanen.
ik vind het ook triest als ik het beeld van de moeder zie die huilend zoekt naar haar kind en die even later vervolgens dood terug vindt.
dat breekt ook mijn hart.Die mensen hebben daar namelijk NIET voor gekozen!

Eens kijken hoever jij gaat met de motieven van het slachtoffer. Iemand die op een risicovolle plek wordt vermoord met het motief om daar te zijn om zaken te doen en iemand die het motief heeft om hulp bij wederopbouw te bieden. Maakt dat uit in jouw optiek?

Goodnight
15-04-04, 11:54
Geplaatst door Tomas
Eens kijken hoever jij gaat met de motieven van het slachtoffer. Iemand die op een risicovolle plek wordt vermoord met het motief om daar te zijn om zaken te doen en iemand die het motief heeft om hulp bij wederopbouw te bieden. Maakt dat uit in jouw optiek?

Volgens mij mis je een groot deel van hetgeen ik uit probeer te leggen.

Ik wijs iedere moord per definitie af.

De moord op bijv. een hulpverlener vind ik erger dan de moord op een 'golddigger'.....

joop.r
15-04-04, 11:57
Geplaatst door Goodnight
Ik vind het belangrijk om te weten of iemand bewust een risico heeft genomen of niet.
Ik vind een soldaat die aan een oorlog meedoet neemt risico, maar dit geld ook voor iemand die bewust daarheen gaat terwijl er een krankzinnige oorlog gevoerd wordt.
Niet dat dat het geweldadig karakter van de moord goedspreekt, iedere moord is per definitie gewelddadig,maar laten we wel wezen: als je daar heen gaat weeg je de risico's toch af of niet?
En op het moment dat je de beslissing neemt wel te gaan dan neem je bewust die risico's voor lief.


Ik vind dat heel simpel, hoe triest en tragisch ik het ook voor de familie van die man vind.
Ik vind het ook triest voor de Irakezen die familie en geliefden zijn kwijtgeraakt door bombardementen van Amerika.
Ik vind het ook triest als ik een vader en moeder zie die huilend voor de camera de foto's van hun 6 kinderen tonen die omkwamen door bombardementen van de Amerikanen.
ik vind het ook triest als ik het beeld van de moeder zie die huilend zoekt naar haar kind en die even later vervolgens dood terug vindt.
dat breekt ook mijn hart.Die mensen hebben daar namelijk NIET voor gekozen!
Ik ben het niet helemaal met jou eens en welom de volgende reden

eerst word er geklaagd dat er niets aan het watertoevoer elextra word gedaan en als er dan GEWONE arbijders naar toe gaan die specialisten zijn op hun vakgebied en daar zijn om te helpen te makenwat door wie dan ook kapot gemaakt is
Zo maar te vermoorden blijf ik dat een laffe daad vinden van een stel moordenaars die datmet voorbedachteraden doen

Goodnight
15-04-04, 11:59
Geplaatst door joop.r
Ik ben het niet helemaal met jou eens en welom de volgende reden

eerst word er geklaagd dat er niets aan het watertoevoer elextra word gedaan en als er dan GEWONE arbijders naar toe gaan die specialisten zijn op hun vakgebied en daar zijn om te helpen te makenwat door wie dan ook kapot gemaakt is
Zo maar te vermoorden blijf ik dat een laffe daad vinden van een stel moordenaars die datmet voorbedachteraden doen

beste joop.r....ik wil heel graag reageren, maar kan het niet helemaal volgen.

arnd
15-04-04, 12:01
Geplaatst door Goodnight
dan moet men ( hoe hard ook) deze moord maar ook als collateral damage beschouwen.
Deze daad is ook een oorlogshandeling, zij verzetten zich en grijpen alle middelen daarbij aan.

het is een walgelijke situatie,maar niet erger dan hetgeen daar al aangericht is door de Amerikanen.

Nope, absoluut mee oneens. De parallel die je trekt is onterecht.

Het zou een eerlijke vergelijking zijn als Israel een Palestijnse burger zonder reden op zou pakken, slachten als een varken, opnemen op video en vervolgens deze uitzenden.
Dan heb je een terecht punt.

Maar in de twee voorbeelden in deze draad gaat je vergelijking gewoon mank.

Tomas
15-04-04, 12:03
Geplaatst door Goodnight
Volgens mij mis je een groot deel van hetgeen ik uit probeer te leggen.[quote]

Dat zal wel.

[quote]Ik wijs iedere moord per definitie af.

Ja, lekker makkelijk. Dat doet arnd denk ik ook. Maar het gaat om de nuance in deze discussie. Het gaat erom wat is erger. En hoe bepaal je dat.


De moord op bijv. een hulpverlener vind ik erger dan de moord op een 'golddigger'.....

Je neemt nu twee uitersten om het makkelijk voor je zelf te maken. Althans dat denk je. Maar wie bepaalt nu of iemand een golddigger is of een hulpverlener? Het is goed mogelijk dat de hulpverlener daar zit vanwege het avontuur de spanning. En hulpverlenen zelf een bijzaak is. Misschien is ie alleen maar in naam hulpverlener en verders een avonturieer die op kosten van de gulle gevers uit zijn vaderland daar de bloemetjes buiten zet. En wat betreft de golddigger kan het precies andersom zijn. Naast zijn zoektocht naar rijkdom, helpt hij wel degelijk anderen. Hij doet het niet alleen uit eigengewin, maar heeft als persoonlijke ideaal om ook voor de andere partij een beter leven te creeren.

Wie kan dat nou beoordelen? En wat is de zin daar nou van om dat te doen?

Mattijs
15-04-04, 12:09
De Italiaan weet donders goed welke risico's hij hiermee nam.En dit bewijst gewoon dat men het geovel van het Irakees volk volkomen verkeerd heeft ingeschat!

Goddnight in een groot deel van Irak is het relatief rustig, de SP delegatie die er nu is heeft dat ook geconstateerd. De onrust zit zeer lokaal in bepaalde steden.

En als er mensen ook op commerciële basis geen risico's nemen, dan kan een land waar gedeeltelijk een querilla oorlog wordt gevoerd economisch ook niet groeien.

Al Sawt
15-04-04, 12:15
Die Italianen waren gewapend en stonden op wacht, maar toch werden ze zonder slag of stoot overmeesterd. Wel heel vreemd.



Geplaatst door Bommel Ding
Moeten de inwoners van de Westelijke Sahara zich ook maar gaan opblazen in Marokko om de bron aan te pakken? Doe je best, zal ik maar zeggen!

Amlou
15-04-04, 12:16
Geplaatst door arnd
Je zegt het goed: dat hopen christenen inderdaad NIET. Christenen hopen maar één ding Amlou: dicht bij God te zijn. Daar hoort de wederkomst van Christus bij. Christenen willen geen derde tempel in Jeruzalem. Zij willen het nieuwe (= geestelijke Jeruzalem) welks tempel God zelf is.
Dat jij graag de indruk wil wekken dat de meeste christenen het liefst een bloederige verwoesting in Jeruzalem zien danwel van de moskee, danwel van de Joden de Middellandse Zee in (je kiest volgens mij graag de variant die het beste bij je wankele stemming past) om daarmee de wederkomst van Christus te bespoedigen is jouw probleem. Maar wel grote onzin en strijdig met de Bijbel en de kerkgeschiedenis.
Je verwart christenen met moslims. :) (bijv. in de Schilderwijk)

Arnd,
Wat heeft religie met schilders te maken? Ik heb geen idee waar je over babbelt.

Hoe de Christenen van het Oude Westen de komst van de derde tempel hebben verbannen naar de vergetelheid, da's pas NIEUWS!

Ik heb het niet over kleine afsplistelingen als "Jews voor Jesus" enzovoort. Hoe kun je nu stellen dat deze theorie uit Revelations/Openbaringen er een is voor sectarisme? Volgens welingelichte bronnen is het Christendom in Europa tanende. De kerken lopen al jaren leeg.

Je onderwaardeeert de achterban van Pat Robertson en Jerry Falwell. Tesamen hebben zij meer kerkgangers dan alle lage landen bij elkaar.

Herborenen, miljoenen, die allemaal hopen op de vernietiging van Masjid Al Aqsq. Dubya Bush is er één van. Steek het hoofd maar in het zand. Verander de feiten maar, bedek het maar met de mantel van betweterij, maak maar een zondebok van me. Maar je weet dat ik gelijk heb :D

Al Sawt
15-04-04, 12:18
Geplaatst door Arnd

Yep, die heli's komen een woonwijk in.
Maar daar zullen de meningen wel over blijven verschillen.
De acties van de Joden zijn veelal gericht en uitgevoerd als oorlogshandeling. En dus te rechtvaardigen.
Het probleem zit op een ander vlak. Op het vlak van collateral damage (rotwoord....) kijkt men daar niet krap, dat is waar. Daar weet ik ook geen raad mee.
Wat is prioriteit; veiligheid tegen aanslagen of maximale burgerbescherming?

Maar het motief is niet primair gericht tegen de burgers.
En dat is het verschil waar het in deze draad volgens mij om draait. Dat was ook de uitleg en verdediging van vele Whermacht en Waffen-SS officieren.

Syphax
15-04-04, 12:21
Het zou een eerlijke vergelijking zijn als Israel een Palestijnse burger zonder reden op zou pakken, slachten als een varken, opnemen op video en vervolgens deze uitzenden.

Nee dat doet Israel niet, daar hebben ze betere manieren voor.
Raketten, met het verschil dat zulks veel meer onschuldige omstanders doodt. Israel weet dat bij iedere aanval onschuldigen omkomen, hoe kun je dan nog spreken van ongelukjes.
Zo kun je ook stellen dat een zelfmoordcommando niet bedoelt om Israeli te doden, maar om de Israelische politiek te verzwakken.

Amlou
15-04-04, 12:38
According to a recent Time/CNN poll, 59% of Americans believe that the events in Revelation are about to come true,

En dan hebben we het nog niet eens over de "Left Behind"-series die als zoete broodjes over de toonbank gaan. Meer dan 50 miljoen exemplaren.

Nooit van gehoord, zeker? Ter plekke verzonnen, zeker? Het complot van de boze bebaarde moslims....?
Natuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuurlijk! :D

http://www.leftbehind.com/

http://secure.agoramedia.com/leftbehind/index_leftbehind15.asp?promo=3BE088F9-D909-418E-A21A-068B7607CB07&email=

Ik zal die email wel eens opvragen..



-Amlou.

DEMOcraat
15-04-04, 12:40
als ik het goed begrijp dan heeft alleen een soldaat de macht om te doden waar die zich ook bevindt,bezetting of geen bezetting.
dus een soldaat mag zo maar moorden en een vrijheidsstrijder niet.
wat een onzin.....
dictatuur spelen in andermans land.

Joesoef
15-04-04, 12:51
Geplaatst door arnd
Nou, ik haal het niet door elkaar, denk ik, maar ik betrek ze er wel allebei bij. Omdat ook de daad mij iets zegt over het motief van de dader.

Enig gevoel van drama en fanatisme kan je toch niet worden ontzegd, Joesoef, als je gelijk maar een documentaire van maakt .....
:cheefbek:

Met jou als lijdend voorwerp? Een enigzinds overspannen reactie met vreemde conlusies. Heb geen eens zin om er op in te gaan.

Goodnight
15-04-04, 12:52
Geplaatst door arnd
Nope, absoluut mee oneens. De parallel die je trekt is onterecht.

Het zou een eerlijke vergelijking zijn als Israel een Palestijnse burger zonder reden op zou pakken, slachten als een varken, opnemen op video en vervolgens deze uitzenden.
Dan heb je een terecht punt.

Maar in de twee voorbeelden in deze draad gaat je vergelijking gewoon mank.

dat mag...

Wat vind je nu erger dat die man vermoord is of dat het gefilmd is?
Of ik het nu zie of niet, het is allebei wreed!
Of een moord nou volgens de regeltjes is geschied of niet het is beiden even walgelijk.

Kijk ik leg die nuance niet een moord is een moord, maar wat je nu probeert is het een goed te praten en het ander te bekritiseren.

vervolgens leg ik uit dat als je het zo gaat beredeneren, dat het slachtoffer willens en wetens een risico heeft genomen hoe je het wendt of keert en daar willen sommigen niet aan op dit forum.Die blijven amar doorhameren op het feit dat het gefilmd is.
Ja dat is walgelijk ( vooral om het te zien) maar dat maakt het niet erger dan de andere moorden.

Goodnight
15-04-04, 12:56
Geplaatst door Tomas
Ja, lekker makkelijk. Dat doet arnd denk ik ook. Maar het gaat om de nuance in deze discussie. Het gaat erom wat is erger. En hoe bepaal je dat. ik denk dat dat niet te bepalen is omdat iedere persoon het vanuit haar/zijn perspectief blijft zien.Heeft niets met makkelijk doen te maken.




Je neemt nu twee uitersten om het makkelijk voor je zelf te maken. Althans dat denk je. Maar wie bepaalt nu of iemand een golddigger is of een hulpverlener? Het is goed mogelijk dat de hulpverlener daar zit vanwege het avontuur de spanning. En hulpverlenen zelf een bijzaak is. Misschien is ie alleen maar in naam hulpverlener en verders een avonturieer die op kosten van de gulle gevers uit zijn vaderland daar de bloemetjes buiten zet. En wat betreft de golddigger kan het precies andersom zijn. Naast zijn zoektocht naar rijkdom, helpt hij wel degelijk anderen. Hij doet het niet alleen uit eigengewin, maar heeft als persoonlijke ideaal om ook voor de andere partij een beter leven te creeren.

Wie kan dat nou beoordelen? En wat is de zin daar nou van om dat te doen?

Voor wat betreft je betoog, kan ik alleen maar concluderen dat het onzin is.
En ik maak het me zelf makkelijk?Nou ik denk dat niemand van ons enig besef heeft van hoe de situatie daar werkelijk is, dus dat maakt ons beiden gemakzuchtig.Een beetje 'makkelijk' om het af te doen als makkelijk dus.

joop.r
15-04-04, 12:56
Geplaatst door Goodnight
beste joop.r....ik wil heel graag reageren, maar kan het niet helemaal volgen.
Beste Goodnight
Zal ik het punt voor punt aan je uitleggen.

1 deze Italiaan was er als arbijder om te helpen de waterlijding te verbeteren en te maken

2 hij was niemand van het leger en was door zijn werkgever uitgezonden om te helpen.

3 als er dan een stelle laffe moordenaars komen en deze man op de meest onsmakkelijke mannier aflachten zoals je een beest nog niet zoudood maken.
ik kan daa geen respeckt voor hebben en dat heeft niets te maken met Israel.en verder ken jj mijn standpunt dat elk doden dieer vant er 2 teveel zijn.

arnd
15-04-04, 12:56
Geplaatst door Amlou
According to a recent Time/CNN poll, 59% of Americans believe that the events in Revelation are about to come true,

En dan hebben we het nog niet eens over de "Left Behind"-series die als zoete broodjes over de toonbank gaan. Meer dan 50 miljoen exemplaren.

Nooit van gehoord, zeker? Ter plekke verzonnen, zeker? Het complot van de boze bebaarde moslims....?
Natuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuurlijk! :D

http://www.leftbehind.com/

http://secure.agoramedia.com/leftbehind/index_leftbehind15.asp?promo=3BE088F9-D909-418E-A21A-068B7607CB07&email=

Ik zal die email wel eens opvragen..



-Amlou.

:rolleyes:

Dit is totaal anders als jij suggereert. Jouw suggestie behelst de wens en desnoods medewerking van christenen om de moskee te verwoesten.
Misschien zou je me;
a. concreet kunnen maken waar christenen dat beogen?
b. kunnen vertellen waar dat staat in de Openbaring aan Johannes.

De aanhaling die je hier plaats betreft de eindtijdverwachting. En daar leven inderdaad veel christenen mee, dat klopt.
Ik heb die gedachte ook regelmatig bij me, omdat de omstandigheden en de gebeurtenissen in de wereld mij daar op attenderen.
Maar wie beweert, dat ik als christen graag de moskee in Jeruzalem zou verwoesten?

Maar toe maar.... praten is weer eens een onmogelijke zaak als amlou zich op gaat werpen als deskundige van de christelijke godsdienst.....
Je bedient je tenslotte wel vaker van vervelende insinuaties....

Amlou
15-04-04, 12:59
Nou Arnd, het ene leven is jou meer waard is dan het andere. Da's erg onchristelijk, zal ik maar zeggen. Alles is geoorloofd in het kader van Armageddon?

De 5 tekens voor Christenen:

1) Israel claims her land.

The return of the Jewish people to Israel is the "super-sign" of prophecy. The Bible predicts over and over again that the Jews must be back in their homeland in order for the events of the end times to unfold (see Jeremiah 30:1-3; Ezekiel 34:11-24; Zechariah 10:6-10).

In 2003 – a year of failed peace plans, rising Israeli-Palestinian tensions, and continued terrorist activity – Israel began construction of a 320-mile barrier. The structure, now 25-percent complete, is made up of a complex network of fences, trenches, walls, and security roads. Palestinians say the barrier is a landgrab by Israel; Israel claims it is a necessary tool in its war against terrorism; prophecy experts view the barrier as a potential sign of things to come.

2) Saddam’s removal clears way for rebuilding Babylon.

The city of Babylon, located on the Euphrates River in modern Iraq, is mentioned almost 300 times in the Bible. It is consistently portrayed as a place of rebellion and pride. Scripture informs us that in the end times, Babylon will be rebuilt into a great city that will serve as a commercial and religious capital for the Antichrist.

The ousting of Saddam from power has resulted in a lifting of sanctions and limitations on Iraqi oil sales. As the “nation-building” continues, billions of dollars will begin to flood into Iraq, making the rebuilding of Babylon as a major economic center for the Middle East (and the rest of the world) a real possibility.

3) A power struggle emerges in Europe.

This summer, a draft constitution for Europe amazingly included a reference in its preamble to a "reunited Europe.” This constitution could very well be the glue for the reunited Roman Empire predicted in the Bible during the end times.

According to the prophet Daniel, the second phase of the Roman Empire will take the form of a coalition of 10 nations. The EU, in its current form, has 15 members.

Recently, the summit on a proposed constitution for a united Europe collapsed after leaders failed to reach an agreement on the sharing of power. The fight revealed an unusual level of public animosity among the EU nations. Warning that an expanded EU could force Europe to "march to the slowest step," French President Jacques Chirac suggested a "pioneer group" of nations should move forward alone. Perhaps this new coalition will develop in the shape of a 10-kingdom form as revealed by Daniel.

4) Religious leaders debate authority of Scripture.

The Bible uses the word apostasy to describe opposition from within. It refers to people who profess to believe – who call themselves believers – but who believe and teach false doctrine and practice ungodly behavior. There are a handful of New Testament passages that tell us that apostasy will be a defining characteristic of the last days.

At the 2003 annual convention for the Episcopal Church, the issue of the authority of Scripture was so divisive that leaders of the worldwide Anglican Communion were forced to call an emergency session of religious leadership in London in order to prevent the splintering of the church. As debate heightened, an opposition movement in the Southern Hemisphere, where beliefs are more orthodox and growth is strong, grew more powerful.

5) Democracy falters in Russia.

Twenty-five hundred years ago, the Hebrew prophet Ezekiel was given a detailed prophecy foretelling that Russia would become a dominant player on the world scene in the last days (Ezekiel 38-39). However, following the breakup of the Soviet Union, it became increasingly difficult to believe that Russia was going to be the major power that Ezekiel described.

Then, in a recent parliamentary election that Europe's leading democracy watchdog group called "overwhelmingly distorted," Vladimir Putin’s party won a landslide victory. Manipulating state media to boost his campaign, Putin’s victory is widely considered unfair. Critics fear the death of democracy after Russia’s liberal parties were all but wiped out. Putin's supporters claim the pro-Kremlin majority will hand the ex-KGB spy more powers to fight corruption. Prophecy experts view the development as just one more reason for believing Christ could come in our time.

arnd
15-04-04, 13:06
Geplaatst door Goodnight
dat mag...

Wat vind je nu erger dat die man vermoord is of dat het gefilmd is?
Of ik het nu zie of niet, het is allebei wreed!
Of een moord nou volgens de regeltjes is geschied of niet het is beiden even walgelijk.

Kijk ik leg die nuance niet een moord is een moord, maar wat je nu probeert is het een goed te praten en het ander te bekritiseren.

vervolgens leg ik uit dat als je het zo gaat beredeneren, dat het slachtoffer willens en wetens een risico heeft genomen hoe je het wendt of keert en daar willen sommigen niet aan op dit forum.Die blijven amar doorhameren op het feit dat het gefilmd is.
Ja dat is walgelijk ( vooral om het te zien) maar dat maakt het niet erger dan de andere moorden.

De Italiaan was bezig met zijn vak. Volgens Joop was t een waterleiding-boer. Hij nam een risico door daar naar toe te gaan, dat erken ik ook wel.
Alleen dat verandert niets aan de onterechte vergelijking tussen jacht op terroristen waarbij ongewild burgers slachtoffer worden en de ontvoering van deze Italiaan die ontvoerd werd en geslacht.
Dat het op video is opgenomen is voor mij niet t belangrijkste, secundair, hoewel het mij wel veel zegt over de motieven en de persoonlijkheid van de daders. Het maakt t wreder, vind ik.

Waar ik tegen aanloop is dat de Italiaan moedwillig is afgeslacht om angst te zaaien (terreur; nog een aspect, trouwens...) en dat de Palestijnse burgers die omkomen onbedoeld slachtoffer zijn geworden.
Keur ik daarmee de Israelische gedragswijze goed? Nee, dat doe ik niet. Want het gemak waarmee gesproken wordt over collateral damage en het gemak waarmee dat wordt geaccepteerd, stuit mij gruwelijk tegen de borst.

Het enige wat ik zeg is dat de situaties die we hier bij de hand hebben, principieel verschillend zijn, zowel in motief als in daad.

arnd
15-04-04, 13:20
Geplaatst door Amlou
[B]Nou Arnd, het ene leven is jou meer waard is dan het andere. Da's erg onchristelijk, zal ik maar zeggen. Alles is geoorloofd in het kader van Armageddon?

De 5 tekens voor Christenen:


Het is werkelijk onmogelijk om normaal met jou van gedachten te wisselen. Waar beweer ik dat het ene leven meer waard is voor me dan het andere?

Alles is geoorloofd in het kader van Armageddon................ En waar zeg ik dat? Als je tenminste nog bereid bent deze vraag tot je door te laten dringen......

Er is over jouw 5 tekenen van alles te zeggen variërend van dat er geen valide tekenen zijn tot en met dat ik er nog wel een stuk of tien bij kan bedenken.

Maar, ik stop hiermee, goed?
Je leest geeneens wat ik schrijf ....

Dag, amlou

taouanza
15-04-04, 13:39
Geplaatst door arnd
De Italiaan was bezig met zijn vak. Volgens Joop was t een waterleiding-boer. Hij nam een risico door daar naar toe te gaan, dat erken ik ook wel.
Alleen dat verandert niets aan de onterechte vergelijking tussen jacht op terroristen waarbij ongewild burgers slachtoffer worden en de ontvoering van deze Italiaan die ontvoerd werd en geslacht.
Dat het op video is opgenomen is voor mij niet t belangrijkste, secundair, hoewel het mij wel veel zegt over de motieven en de persoonlijkheid van de daders. Het maakt t wreder, vind ik.

Waar ik tegen aanloop is dat de Italiaan moedwillig is afgeslacht om angst te zaaien (terreur; nog een aspect, trouwens...) en dat de Palestijnse burgers die omkomen onbedoeld slachtoffer zijn geworden.
Keur ik daarmee de Israelische gedragswijze goed? Nee, dat doe ik niet. Want het gemak waarmee gesproken wordt over collateral damage en het gemak waarmee dat wordt geaccepteerd, stuit mij gruwelijk tegen de borst.

Het enige wat ik zeg is dat de situaties die we hier bij de hand hebben, principieel verschillend zijn, zowel in motief als in daad.


jij zegt dat ze onbedoeld slachtoffer zijn geworden.
Jij zegt dat om het te bagataliseren.
Jij zegt dat omdat jij denkt dat jij het recht hebt te bepalen wie wel en wie niet het leven verdient.
Daar gaat het om niet of er een camera bij is of niet.
De camera van Aljazeera laat tientallen gruwelijkheden zien en vervolgens bepaal jij wat echt walgelijk is en wat propaganda is.

arnd
15-04-04, 13:49
Geplaatst door taouanza
[B]jij zegt dat ze onbedoeld slachtoffer zijn geworden.


Wie?



Jij zegt dat om het te bagataliseren.


Nee, dat zeg ik niet. Lees hierboven.



Jij zegt dat omdat jij denkt dat jij het recht hebt te bepalen wie wel en wie niet het leven verdient.


Nee, dat zeg ik niet. Lees hierboven



Daar gaat het om niet of er een camera bij is of niet.


Lastig geformuleerd.... Gokje...
Nee, dat gaat het mij niet om. Lees hierboven



De camera van Aljazeera laat tientallen gruwelijkheden zien en vervolgens bepaal jij wat echt walgelijk is en wat propaganda is.

Nee, dat bepaal ik niet. Lees hierboven.


Lieve respecterende groetjes,


Arnd


PS.

(..... als je nou perse de indruk wil wekken dat je ongelofelijk dom bent, pakt je't knap aan. Mijn complimenten .... )
( --> L-E-Z-E-N <-- )

PS. 2

Of wil je me graag vermoeien? Lukt je ook best goed hoor .... :rolleyes:

taouanza
15-04-04, 13:58
Geplaatst door arnd
Wie?



Nee, dat zeg ik niet. Lees hierboven.



Nee, dat zeg ik niet. Lees hierboven



Lastig geformuleerd.... Gokje...
Nee, dat gaat het mij niet om. Lees hierboven



Nee, dat bepaal ik niet. Lees hierboven.


Lieve respecterende groetjes,


Arnd


PS.

(..... als je nou perse de indruk wil wekken dat je ongelofelijk dom bent, pakt je't knap aan. Mijn complimenten .... )
( --> L-E-Z-E-N <-- )

PS. 2

Of wil je me graag vermoeien? Lukt je ook best goed hoor .... :rolleyes:

Je bedoelt met l-e-z-e-n eigenlijk g-o-e-d-k-e-u-r-e-n.
Zovan d-e-n-k-n-i-e-t-v-e-r-d-e-r ik weet wat g-o-e-d is en wat f-o-u-t is.
Want lezen heb ik gedaan en daar heb ik mij conclusies uit getrokken zie boven.

arnd
15-04-04, 14:30
Geplaatst door taouanza
Je bedoelt met l-e-z-e-n eigenlijk g-o-e-d-k-e-u-r-e-n.
Zovan d-e-n-k-n-i-e-t-v-e-r-d-e-r ik weet wat g-o-e-d is en wat f-o-u-t is.
Want lezen heb ik gedaan en daar heb ik mij conclusies uit getrokken zie boven.

:D Nee dat bedoel ik niet.

Als ik zou willen dat je mijn bijdrage goedkeurt, zou ik zeggen: "Keur goed". Aangezien ik zeg Lezen, zal ik waarschijnlijk dat ook wel bedoelen, denk je niet?

Jaja, je conclusies getuigen van diep inzicht......

arnd
15-04-04, 14:30
....

lennart
15-04-04, 15:45
Geplaatst door joop.r
Italiaanse gijzelaars in Irak is door zijn gijzelnemers gedood. Dat heeft de Italiaanse minister van Buitenlandse Zaken Franco Frattini bevestigd. De naam van het slachtoffer is Fabrizio Quattrocchi. Frattini deed zijn verklaring in een speciale uitzending van de publieke televisiezender Rai over Irak, waarbij ook familieleden van de overige gijzelaars aanwezig waren. De Arabische satellietzender al-Jazeera had de dood van een van de gijzelaars reeds eerder gemeld. De vier, werknemers van een privé-onderneming, werden maandag als vermist opgegeven. Volgens de zender dreigden de gijzelnemers de andere drie gijzelaars ook te doden als hun eisen, waaronder de terugtrekking van de Italiaanse troepen uit Irak, niet worden ingewilligd. Gevraagd naar wat er met de andere gijzelaars zou gebeuren, verklaarde de Italiaanse minister dat hij het "niet wist". "Onze taak is al het mogelijke te doen om hen daar weg te krijgen", zo verklaarde hij. (BVH)

Hoezo laf? Dit zijn huurlingen, zelfs volgens de conventie van Geneve hebben die mensen nauwelijks rechten.

joop.r
15-04-04, 16:32
Geplaatst door lennart
Hoezo laf? Dit zijn huurlingen, zelfs volgens de conventie van Geneve hebben die mensen nauwelijks rechten.

Natuurlijk weet jij dat de grootste leugenaar van dit forum
Waar stond dat het huurlingen waaren en volgens de Conventie van Geneve heeft iedere gevangenen die in oologstijd gevangen genomen is RECHTEN.
mAAR NIET BIJ DE super LEUGENAAR lENNART

Anwaro
15-04-04, 16:57
Geplaatst door joop.r
Ik ben het niet helemaal met jou eens en welom de volgende reden

eerst word er geklaagd dat er niets aan het watertoevoer elextra word gedaan en als er dan GEWONE arbijders naar toe gaan die specialisten zijn op hun vakgebied en daar zijn om te helpen te makenwat door wie dan ook kapot gemaakt is
Zo maar te vermoorden blijf ik dat een laffe daad vinden van een stel moordenaars die datmet voorbedachteraden doen

Misschien hebben de Irakezen ZELF wel specialisten in dat vakgebied en hebben ze geen arbeiders uit andere landen nodig!

arnd
15-04-04, 19:05
Geplaatst door Anwaro
Misschien hebben de Irakezen ZELF wel specialisten in dat vakgebied en hebben ze geen arbeiders uit andere landen nodig!

Ja, dat heeft de geschiedenis wel geleerd, ja ....

joop.r
15-04-04, 19:14
Geplaatst door Anwaro
Misschien hebben de Irakezen ZELF wel specialisten in dat vakgebied en hebben ze geen arbeiders uit andere landen nodig!

Ben jij egt zo naief?
Waarom hebben ze het nog niet gemaakt mocht naturlijk niet van de amerikanen ik snap het al. :lol:

lennart
15-04-04, 19:16
Geplaatst door joop.r
Natuurlijk weet jij dat de grootste leugenaar van dit forum
Waar stond dat het huurlingen waaren en volgens de Conventie van Geneve heeft iedere gevangenen die in oologstijd gevangen genomen is RECHTEN.
mAAR NIET BIJ DE super LEUGENAAR lENNART

Waar staat dat? Nou in bijna elk bericht wordt gemeld dat deze kerels voor een Amerikaanse beveiligingsbedrijf werken.

En volgens de Conventie van Geneve hebben alleen diegenen die gevangen worden genomen als ze gevangen worden genomen wanneer ze vechten volgens de wetten en gebruiken van oorlog. Deze huurlingen bevinden zich niet in een officiele 'chain of command' en vallen derhalve niet onder de Geneefse conventie.

lennart
15-04-04, 19:17
Geplaatst door joop.r
Ben jij egt zo naief?
Waarom hebben ze het nog niet gemaakt mocht naturlijk niet van de amerikanen ik snap het al. :lol:

Om precies te zijn, de Amerikaanse leiders in Iraq beschouwen Iraqi's en arabieren in het algemeen als untermenschen.. Dat zou jou toch bekend moeten voorkomen :rolleyes:

The officer, who agreed to the interview on the condition of anonymity, said that part of the problem was that American troops viewed Iraqis as untermenschen - the Nazi expression for "sub-humans".

Speaking from his base in southern Iraq, the officer said: "My view and the view of the British chain of command is that the Americans' use of violence is not proportionate and is over-responsive to the threat they are facing. They don't see the Iraqi people the way we see them. They view them as untermenschen. They are not concerned about the Iraqi loss of life in the way the British are. Their attitude towards the Iraqis is tragic, it's awful.
http://www.telegraph.co.uk/news/main.jhtml?xml=/news/2004/04/11/wtact11.xml&sSheet=/news/2004/04/11/ixnewstop.html

joop.r
15-04-04, 19:34
Geplaatst door lennart
Om precies te zijn, de Amerikaanse leiders in Iraq beschouwen Iraqi's en arabieren in het algemeen als untermenschen.. Dat zou jou toch bekend moeten voorkomen :rolleyes:

The officer, who agreed to the interview on the condition of anonymity, said that part of the problem was that American troops viewed Iraqis as untermenschen - the Nazi expression for "sub-humans".

Speaking from his base in southern Iraq, the officer said: "My view and the view of the British chain of command is that the Americans' use of violence is not proportionate and is over-responsive to the threat they are facing. They don't see the Iraqi people the way we see them. They view them as untermenschen. They are not concerned about the Iraqi loss of life in the way the British are. Their attitude towards the Iraqis is tragic, it's awful.
http://www.telegraph.co.uk/news/main.jhtml?xml=/news/2004/04/11/wtact11.xml&sSheet=/news/2004/04/11/ixnewstop.html
Als mijn geest net zo bedorven en verrot zou zijn als de jouwe zou ik het mischien weten .Maar ik heb nog wel respect heb voor elk mensen-leven en dat kan ik ven jou niet zeggen.
Heb ik hier verder niets aan toe te voegen je weet hoe ik over jou denk.

lennart
15-04-04, 19:58
Wat dacht Joop.R bijvoorbeeld van al deze laffe daden:
http://electroniciraq.net/news/1452.shtml

:jammer:

joop.r
15-04-04, 20:01
Geplaatst door lennart
Ik heb geen flauw idee waar jij het nu over hebt? Wat zou jij misschien weten?

Of kan jij je misschien niet meer herinneren dat jouw familie is afgevoerd naar kampen omdat de Duitsers hen beschouwden als untermenschen?

Jouw respect voor menselijk leven houdt blijkbaar op zodra het een Arabier betreft. Jammer hoor :jammer:

Vieze vuile schoft dat jij ben dit is presies de reden dat jij van joods nl bent afgeschopt
Ik hoop dat jij met jou familie het zelfde me mag maken wat mijn familieheeft meegemaakt

lennart
15-04-04, 20:29
Geplaatst door joop.r
Vieze vuile schoft dat jij ben dit is presies de reden dat jij van joods nl bent afgeschopt
Ik hoop dat jij met jou familie het zelfde me mag maken wat mijn familieheeft meegemaakt

Kijk dat is dus het verschil tussen ons, ik wens niemand zoiets toe; daarom mijn bezorgdheid over de Amerikaanse houding in Iraq. Jij daarentegen wenst blijkbaar iedereen die verschrikkingen die jouw mening niet deelt. Oh en ik ben van joods.nl gekicked omdat jullie daar niet tegen welonderbouwde kritiek kunnen.

joop.r
15-04-04, 20:39
Geplaatst door lennart
Kijk dat is dus het verschil tussen ons, ik wens niemand zoiets toe; daarom mijn bezorgdheid over de Amerikaanse houding in Iraq. Jij daarentegen wenst blijkbaar iedereen die verschrikkingen die jouw mening niet deelt. Oh en ik ben van joods.nl gekicked omdat jullie daar niet tegen welonderbouwde kritiek kunnen.
Jij bent van joodsNL geknikkerd door jou antisemitiesche uitdrukkingen die je zonet ook maakte.
Dus is het voor mij duidelijk dat ik niet meer op jou zal reacheren en verzoek jou om het zelfde op mijn mails te doen

lennart
15-04-04, 20:41
Geplaatst door joop.r
Jij bent van joodsNL geknikkerd door jou antisemitiesche uitdrukkingen die je zonet ook maakte.
Dus is het voor mij duidelijk dat ik niet meer op jou zal reacheren en verzoek jou om het zelfde op mijn mails te doen

Anti-semitische uitlatingen? :confused:

Volgens mij moet jij eens gaan leren lezen en pas reageren als je daadwerkelijk begrijpt wat je hebt gelezen.

Amlou
15-04-04, 20:51
Geplaatst door joop.r
Natuurlijk weet jij dat de grootste leugenaar van dit forum
Waar stond dat het huurlingen waaren en volgens de Conventie van Geneve heeft iedere gevangenen die in oologstijd gevangen genomen is RECHTEN.
mAAR NIET BIJ DE super LEUGENAAR lENNART

Iedereen>???? You must be jokin'!!!

GUANTANAMO


Wat vind je eigenlijk van de gijzeling van Marouan Barghouti? Als ik vragen mag?

-Amlou.

Free Marouan Barghouti: http://www.freebarghouti.org/

http://www.freebarghouti.org/images/barghouti_18.gif

Anwaro
15-04-04, 22:00
Geplaatst door arnd
Ja, dat heeft de geschiedenis wel geleerd, ja ....

Damn wat een arrogantie. :kotsen:



Geplaatst door joop.r
Ben jij egt zo naief?
Waarom hebben ze het nog niet gemaakt mocht naturlijk niet van de amerikanen ik snap het al. :lol:

Ik ben niet zo Naiëf als de Amerikanen en hun bondgenoten die met leugens en bedrog het motief voor een oorlog bijelkaar verzinnen en dan ook nog gaan janken als ze teruggepakt worden. Maar van jou had ik niet anders verwacht. Israël en Amerika zijn gewend om elkaars ass te likken. Dankzij Amerika, die met zijn verdomde oorlog tegen het terrorisme alle mensenrechten verneukt en het krediet wat jullie uit het Westen zuigen nav WO2, kunnen jullie als het zo doorgaat ongestraft genocide plegen op de Palestijnen. :kotsen2:

joop.r
15-04-04, 22:07
Geplaatst door Anwaro
Damn wat een arrogantie. :kotsen:

OOk voor jou en je familie het zelfde wat wij in wo2 hebben meegemaakt





Ik ben niet zo Naiëf als de Amerikanen en hun bondgenoten die met leugens en bedrog het motief voor een oorlog bijelkaar verzinnen en dan ook nog gaan janken als ze teruggepakt worden. Maar van jou had ik niet anders verwacht. Israël en Amerika zijn gewend om elkaars ass te likken. Dankzij Amerika, die met zijn verdomde oorlog tegen het terrorisme alle mensenrechten verneukt en het krediet wat jullie uit het Westen zuigen nav WO2, kunnen jullie als het zo doorgaat ongestraft genocide plegen op de Palestijnen. :kotsen2:

~Panthera~
15-04-04, 22:08
Tikkie terug, ik begrijp van Joop.R dat Israel in OORLOG is, en dus gerechtigd is om oorlogshandelingen te plegen.

Vraagje aan Joop.R: met WIE is Israel in oorlog?

En mag die partij zich dan ook op allerlei manieren verdedigen ?
Lijkt me nl logisch, je hebt nl 2 partijen in een oorlog, op zijn minst. :rolleyes:

joop.r
15-04-04, 22:21
Geplaatst door ~Panthera~
Tikkie terug, ik begrijp van Joop.R dat Israel in OORLOG is, en dus gerechtigd is om oorlogshandelingen te plegen.

Vraagje aan Joop.R: met WIE is Israel in oorlog?

En mag die partij zich dan ook op allerlei manieren verdedigen ?
Lijkt me nl logisch, je hebt nl 2 partijen in een oorlog, op zijn minst. :rolleyes:
Waar jij op doeld was de spion die nu nog vast zit en zijn paswoord
niet terugkrijgt.
Israel is nog steeds met een aantal arabiese landen in oorlog die in 1948 israel de oorlog verklaarde toen werd er nog niet gesproken over een palestijnse staat dat gebeurde in 1967 toen Jordanie alle palestijnen het land uitgooide waarop zij neer de libanon zijn gegaan.

mark61
15-04-04, 22:23
Geplaatst door joop.r
Ben jij egt zo naief?
Waarom hebben ze het nog niet gemaakt mocht naturlijk niet van de amerikanen ik snap het al. :lol:

Toevallig zit het zo precies. Irak heeft electriciteitscentrales geleverd door Frankrijk, Duitsland en Rusland. Ook beschikt Irak nog over depots met reserveonderdelen. Maar omdat Amerikaanse bedrijven moeten worden gespekt worden delen van die centrales vervangen door Amerikaanse installaties, ipv de aanwezige reserve onderdelen te gebruiken. Verder moet er met alle geweld Amerikaans personeel worden ingezet, terwijl Iraakse specialisten werkloos thuiszitten. Daarom duurt het zo lang. Heb ik Iraakse ingenieurs horen verklaren. Maar jij weet het natuurlijk beter vanaf je terrasje op de Dizengoff.

Matesis
15-04-04, 22:25
Maar jij weet het natuurlijk beter vanaf je terrasje op de Dizengoff.

ha! de snolige schmoll......

:zweep:

mark61
15-04-04, 22:27
Geplaatst door joop.r
Jij bent van joodsNL geknikkerd door jou antisemitiesche uitdrukkingen die je zonet ook maakte.
Dus is het voor mij duidelijk dat ik niet meer op jou zal reacheren en verzoek jou om het zelfde op mijn mails te doen

Welke antisemitische uitdrukkingen zie jij zoal staan?

mark61
15-04-04, 22:30
Geplaatst door joop.r
Waar jij op doeld was de spion die nu nog vast zit en zijn paswoord
niet terugkrijgt.

Voor welk land heeft Vanunu precies gespioneerd?

mark61
15-04-04, 22:31
Geplaatst door Matesis
ha! de snolige schmoll......

:zweep:

De wattige wat? Ken dat ook in het Nederlands?

joop.r
15-04-04, 22:33
Geplaatst door mark61
Toevallig zit het zo precies. Irak heeft electriciteitscentrales geleverd door Frankrijk, Duitsland en Rusland. Ook beschikt Irak nog over depots met reserveonderdelen. Maar omdat Amerikaanse bedrijven moeten worden gespekt worden delen van die centrales vervangen door Amerikaanse installaties, ipv de aanwezige reserve onderdelen te gebruiken. Verder moet er met alle geweld Amerikaans personeel worden ingezet, terwijl Iraakse specialisten werkloos thuiszitten. Daarom duurt het zo lang. Heb ik Iraakse ingenieurs horen verklaren. Maar jij weet het natuurlijk beter vanaf je terrasje op de Dizengoff.
En onderhand op mijn LT jou flauwkul te lezen met een heerlijk drankje

Anwaro
15-04-04, 22:50
Geplaatst door joop.r
En onderhand op mijn LT jou flauwkul te lezen met een heerlijk drankje

Ik hoop dat jouw familie hetzelfde aan wordt gedaan als wat jullie de Palestijnen aandoen eikel. Het zijn namelijk niet de Palestijnen die jouw voorouders in de gaskamers hebben laten creperen net zomin als de mijne.

Life sucks...

mark61
15-04-04, 23:00
Geplaatst door joop.r
flauwkul

Wat voor flauwe kul? Je beweert dat het niet waar is? Hoe weet je dat? Komt er nog wat van alwetende?

joop.r
15-04-04, 23:11
Geplaatst door Anwaro
Ik hoop dat jouw familie hetzelfde aan wordt gedaan als wat jullie de Palestijnen aandoen eikel. Het zijn namelijk niet de Palestijnen die jouw voorouders in de gaskamers hebben laten creperen net zomin als de mijne.

Life sucks...
Van die van jkou ben ik nog niet zo zeker alks ik jou uitdrukkingen beluister dan denk ik dat ze in wo2 ook aan de verkeerde kant gestaan hebben

Anwaro
16-04-04, 09:02
Geplaatst door mark61
Toevallig zit het zo precies. Irak heeft electriciteitscentrales geleverd door Frankrijk, Duitsland en Rusland. Ook beschikt Irak nog over depots met reserveonderdelen. Maar omdat Amerikaanse bedrijven moeten worden gespekt worden delen van die centrales vervangen door Amerikaanse installaties, ipv de aanwezige reserve onderdelen te gebruiken. Verder moet er met alle geweld Amerikaans personeel worden ingezet, terwijl Iraakse specialisten werkloos thuiszitten. Daarom duurt het zo lang. Heb ik Iraakse ingenieurs horen verklaren. Maar jij weet het natuurlijk beter vanaf je terrasje op de Dizengoff.

Precies!


Geplaatst door joop.r
Van die van jkou ben ik nog niet zo zeker alks ik jou uitdrukkingen beluister dan denk ik dat ze in wo2 ook aan de verkeerde kant gestaan hebben

Ja tuurlijk :rolleyes:
Als jouw intelligentie niveau kenmerkend is voor de gemiddelde Israëlier begrijp ik waarom de situatie in het MO uitzichtloos is.

mark61
16-04-04, 11:53
Geplaatst door Anwaro
Ja tuurlijk :rolleyes:
Als jouw intelligentieniveau kenmerkend is voor de gemiddelde Israëlier begrijp ik waarom de situatie in het MO uitzichtloos is.

Helaas is intelligentieniveau geen afdoende verklaring denk ik. Eerder niet-willen-weten. Ik denk dat bijna elke Israeli deep down inside weet dat er iets verschrikkelijk is misgegaan met het aanvankelijk zo fris&fruitige kibboetsgevoel. Maar het alternatief lijkt ze nog angstaanjagender. Dus cultiveren ze vrolijk het 'iedereen is tegen ons'-gevoel. Wat onder de omstandigheden ook wel makkelijk is vol te houden. Als je je kop in het zand steekt. Ik heb ooit wel eens een Israelische psychiater horen verklaren dat het land in een collectieve psychose verkeert. Met bijbehorend escapistisch gedrag.

Julien
16-04-04, 13:21
Frattini zei het perfect: Deze Italiaans is een heldendood gestorven, hij zei tegen de terroristen "ik zal jullie eens laten zien hoe een echte Italiaans sterft"! Daar stonden die laffe terroristen wel even van te kijken. In Italia is diep respect voor deze Siciliaan.

Het is gewoon zwaar laf om onschuldige burgers te vermoorden! Degene die respect heeft voor deze moordenaars moet echt naar een psychiator.

mark61
16-04-04, 13:25
Geplaatst door Julien
Frattini zei het perfect: Deze Italiaans is een heldendood gestorven, hij zei tegen de terroristen "ik zal jullie eens laten zien hoe een echte Italiaans sterft"! Daar stonden die laffe terroristen wel even van te kijken. In Italia is diep respect voor deze Siciliaan.

Volgens de Lega Nord zijn Sicilianen geen Italianen, toch?

Julien
16-04-04, 13:34
Geplaatst door mark61
Volgens de Lega Nord zijn Sicilianen geen Italianen, toch?

klopt ;) ze zeggen

"Onder Rome begint Afrika" :D

Maar deze Siciliaan is een uitzondering :p

Anwaro
16-04-04, 13:35
Geplaatst door Julien
Frattini zei het perfect: Deze Italiaans is een heldendood gestorven, hij zei tegen de terroristen "ik zal jullie eens laten zien hoe een echte Italiaans sterft"! Daar stonden die laffe terroristen wel even van te kijken. In Italia is diep respect voor deze Siciliaan.

Het is gewoon zwaar laf om onschuldige burgers te vermoorden! Degene die respect heeft voor deze moordenaars moet echt naar een psychiator.

Ik heb zelf geen respect voor mensen die gijzelaars vermoorden. Maar deze situatie is door Amerika en bondgenoten gecreëerd. Wat denk je dat dit aan haatgevoelens onder de Irakezen oplevert? Mark61 beschrijft precies wat ik bedoel....


Geplaatst door mark61
Toevallig zit het zo precies. Irak heeft electriciteitscentrales geleverd door Frankrijk, Duitsland en Rusland. Ook beschikt Irak nog over depots met reserveonderdelen. Maar omdat Amerikaanse bedrijven moeten worden gespekt worden delen van die centrales vervangen door Amerikaanse installaties, ipv de aanwezige reserve onderdelen te gebruiken. Verder moet er met alle geweld Amerikaans personeel worden ingezet, terwijl Iraakse specialisten werkloos thuiszitten. Daarom duurt het zo lang. Heb ik Iraakse ingenieurs horen verklaren. Maar jij weet het natuurlijk beter vanaf je terrasje op de Dizengoff.

Tomas
16-04-04, 13:46
Geplaatst door Anwaro
Ik heb zelf geen respect voor mensen die gijzelaars vermoorden. Maar deze situatie is door Amerika en bondgenoten gecreëerd. Wat denk je dat dit aan haatgevoelens onder de Irakezen oplevert? Mark61 beschrijft precies wat ik bedoel....

Maar toch wordt jij ook boos als er ergerns zomaar een Marokkaan vermoord zou worden waarvan je kunt zeggen dat de dader wel hele vervelende ervaringen met buitenlanders achter de rug heeft. En ik ken ze. Met hele vervelende persoonlijke ervaringen.

Anwaro
16-04-04, 13:47
Geplaatst door mark61
Helaas is intelligentieniveau geen afdoende verklaring denk ik. Eerder niet-willen-weten. Ik denk dat bijna elke Israeli deep down inside weet dat er iets verschrikkelijk is misgegaan met het aanvankelijk zo fris&fruitige kibboetsgevoel. Maar het alternatief lijkt ze nog angstaanjagender. Dus cultiveren ze vrolijk het 'iedereen is tegen ons'-gevoel. Wat onder de omstandigheden ook wel makkelijk is vol te houden. Als je je kop in het zand steekt. Ik heb ooit wel eens een Israelische psychiater horen verklaren dat het land in een collectieve psychose verkeert. Met bijbehorend escapistisch gedrag.

Mijn reactie op Joop was sarcastisch bedoeld.

Die Israëlische psychiater... hoe was zijn toekomst visie?

mark61
16-04-04, 13:51
Geplaatst door Anwaro
Mijn reactie op Joop was sarcastisch bedoeld.

Dat begreep ik wel. Maar daarom kan ik er nog wel op inhaken.


Die Israëlische psychiater... hoe was zijn toekomst visie?

Niet. Hij zag een cyclus van jongeren die in een belegerde maatschappij opgroeien, eigenlijk permanent in oorlog, met af en toe 'stoomafblaaspauzes', buitenlandse vakanties, extra uitgaansleut thuis. En als ze het niet meer trekken emigreren.

Anwaro
16-04-04, 13:52
Geplaatst door Tomas
Maar toch wordt jij ook boos als er ergerns zomaar een Marokkaan vermoord zou worden waarvan je kunt zeggen dat de dader wel hele vervelende ervaringen met buitenlanders achter de rug heeft. En ik ken ze. Met hele vervelende persoonlijke ervaringen.

In deze situatie bedoel je? Stel dat er een Marokkaan naar Irak ging zogenaamd voor de wederopbouw.

Dan zeg ik precies hetzelfde als nu!

Tomas
16-04-04, 14:00
Geplaatst door Anwaro
In deze situatie bedoel je? Stel dat er een Marokkaan naar Irak ging zogenaamd voor de wederopbouw.

Dan zeg ik precies hetzelfde als nu!

Nee in Nederland bijvoorbeeld. Dus gewoon het principe:

Iemand is boos dus vermoordt iemand op gruwelijke wijze die hem enigszins doet denken aan zijn vijand. En ik denk dat je als je je eenbeetje identificeert met het slachtoffer best boos mag worden. En dat iemand daar op aanspreken niet echt nodig is.

Verder weet ik niet wat "zogenaamd helpen aan de wederopbouw" nu precies betekent in deze. Ik weet niks van deze Italiaan en zijn motieven. Dat ie uit Sicilie komt zegt mij niets.

mark61
16-04-04, 14:00
Geplaatst door Anwaro
In deze situatie bedoel je? Stel dat er een Marokkaan naar Irak ging zogenaamd voor de wederopbouw.

Dan zeg ik precies hetzelfde als nu!

Somehow heb ik het gevoel dat een lid van een NGO die waarachtig Goed Werk kwam verrichten, als dat kan tenminste, net zo goed gekidnapt zou kunnen worden. Overkomt Artsen zonder Grenzen ook wel s. Maar waar gehakt wordt vallen spaanders natuurlijk. Betekent dit dat niemand Irak 'van binnenuit' moet / mag helpen?

Julien
16-04-04, 14:02
Geplaatst door Tomas
Nee in Nederland bijvoorbeeld. Dus gewoon het principe:

Iemand is boos dus vermoordt iemand op gruwelijke wijze die hem enigszins doet denken aan zijn vijand. En ik denk dat je als je je eenbeetje identificeert met het slachtoffer best boos mag worden. En dat iemand daar op aanspreken niet echt nodig is.

Verder weet ik niet wat "zogenaamd helpen aan de wederopbouw" nu precies betekent in deze. Ik weet niks van deze Italiaan en zijn motieven. Dat ie uit Sicilie komt zegt mij niets.

hij deed in ieder geval niet mee met het bezetten van Irak.

lennart
16-04-04, 14:04
Geplaatst door Tomas
Maar toch wordt jij ook boos als er ergerns zomaar een Marokkaan vermoord zou worden waarvan je kunt zeggen dat de dader wel hele vervelende ervaringen met buitenlanders achter de rug heeft. En ik ken ze. Met hele vervelende persoonlijke ervaringen.

Maar deze beste man werd niet zomaar vermoord. Hij was niet zomaar in Iraq. Hij was in Iraq om de Amerikaanse bezetting te steunen, hij was een huurling.

http://www.lasvegassun.com/sunbin/stories/nevada/2004/apr/14/041410097.html

Tomas
16-04-04, 14:09
Geplaatst door lennart
Maar deze beste man werd niet zomaar vermoord. Hij was niet zomaar in Iraq. Hij was in Iraq om de Amerikaanse bezetting te steunen, hij was een huurling.

Ik weet dat niet Lennart. Sommige zeggen dat ook van jou als je weer eens vanuit Israel prikt. Maar ik geloof dat niet zomaar.

lennart
16-04-04, 14:10
Geplaatst door Tomas
Ik weet dat niet Lennart. Sommige zeggen dat ook van jou als je weer eens vanuit Israel prikt. Maar ik geloof dat niet zomaar.

Zie link: http://www.lasvegassun.com/sunbin/stories/nevada/2004/apr/14/041410097.html

Tomas
16-04-04, 14:16
Geplaatst door lennart
Zie link: http://www.lasvegassun.com/sunbin/stories/nevada/2004/apr/14/041410097.html

Te lang en wat ik wel gelezen heb zei me niet zoveel. Beveiligingsmensen zijn ook nodig, net zo goed als ict-ers of medici. Dat jij dat misschien een imoreel beroep vind kan ik niks aan doen.

Julien
16-04-04, 14:19
Geplaatst door lennart
Maar deze beste man werd niet zomaar vermoord. Hij was niet zomaar in Iraq. Hij was in Iraq om de Amerikaanse bezetting te steunen, hij was een huurling.

http://www.lasvegassun.com/sunbin/stories/nevada/2004/apr/14/041410097.html

owwww.. en dan mag je iemand opeens vermoorden
:sniper:

beter ga ik nu ff tot 10 tellen... :fpotver:

lennart
16-04-04, 14:21
Geplaatst door Tomas
Te lang en wat ik wel gelezen heb zei me niet zoveel. Beveiligingsmensen zijn ook nodig, net zo goed als ict-ers of medici. Dat jij dat misschien een imoreel beroep vind kan ik niks aan doen.

Er zijn 25 miljoen iraqi's die dat werk ook kunnen doen :rolleyes: Hun aanwezigheid als beveiligingsmensen moet dan dus ook in termen van bezetting gezien worden.

Anwaro
16-04-04, 14:22
Ik denk dat het bar ongezond is om die hulp daar te bieden op dit moment. Nu het gros van de Iraki's de overtuiging heeft dat iedere Westerling daar komt om te profiteren van de situatie daar. Tel daar de onderlinge verdeeldheid van de Iraki's zelf bij op religieus, etnisch en politiek vlak en je hebt een zeer licht ontvlambare situatie.
Bovendien... hulp aanvaarden van het Westen is hetzelfde als je hoofd buigen voor de Amerikanen.

Maar naar mijn idee hebben de Iraki's wel het recht om guerilla te voeren, het zou zelfs heel succesvol kunnen zijn als ze niet verblind waren door onderlinge haat en de samenwerking tussen groepen vaak nihil is. Als ik een Iraki was zou ik absoluut mikken op de Amerikanen zelf.

lennart
16-04-04, 14:25
Geplaatst door Julien
owwww.. en dan mag je iemand opeens vermoorden
:sniper:

beter ga ik nu ff tot 10 tellen... :fpotver:

Volgens de Geneefse conventie wel ja. Elke bewapend persoon die zich niet een 'chain-of-command' bevind (en bedrijven die oorlog bedrijven bevinden zich niet in een officiele 'chain-of-command) hoeft niet te rekenen op beschermende wetten en 'mag' dus worden vermoord.

Of het moreel gezien toelaatbaar is, is natuurlijk iets anders. Maar dan wijs ik op de 600-1100 slachtoffers in Fallujjah, waaronder zeer veel vrouwen en kinderen. De gijzeling van deze Italianen kan niet losgezien worden van de slachting in Fallujah.

Anwaro
16-04-04, 14:27
Geplaatst door Julien
owwww.. en dan mag je iemand opeens vermoorden
:sniper:



Risico van het vak. Een huurling krijgt niet voor niets een gedeelte van zijn gage al voor vertrek uitbetaalt!

lennart
16-04-04, 14:27
Geplaatst door 151 Nobelprizes
Het kan wel, maar het is op eigen risico. Of je nu de plaatselijke bevolking komt helpen of genezen of wat dan ook: je bent kanonnenvlees. 2 weken geleden zijn er ook een paar Amerikanen doodgeschoten die vanuit hun christelijke achtergrond meenden te moeten helpen.
Ze hebben nu vast een mooi plekje bij de Heer.

Er schijnen ook nog talrijke bandieten rond te lopen in Iraq die uit zijn op autos en geld. Dus om die missionarissen meteen als kanonnenvlees te bestempelen...

Tomas
16-04-04, 14:28
Geplaatst door lennart
Er zijn 25 miljoen iraqi's die dat werk ook kunnen doen :rolleyes: Hun aanwezigheid als beveiligingsmensen moet dan dus ook in termen van bezetting gezien worden.

Ik vind dit een vrij zinloze discussie Lennart. Wil je nu zeggen dat het een goede zaak is als er hier in NL willekeurige buitenlanders worden vermoord die werk doen dat door een autochtone werkeloze wordt gedaan?

Dat ik de Amerikaanse aanpak in Irak afkeur, en de hele oorlog een grote leugen vind heeft niks te maken met deze moord op deze ene man. Je moet niet alles door elkaar mengen.

Anwaro
16-04-04, 14:31
Geplaatst door Tomas
Ik vind dit een vrij zinloze discussie Lennart. Wil je nu zeggen dat het een goede zaak is als er hier in NL willekeurige buitenlanders worden vermoord die werk doen dat door een autochtone werkeloze wordt gedaan?

Dat ik de Amerikaanse aanpak in Irak afkeur, en de hele oorlog een grote leugen vind heeft niks te maken met deze moord op deze ene man. Je moet niet alles door elkaar mengen.

Jij en anderen maken de grote fout om de morele waarden in vredes tijd te spiegelen aan die in een oorlogssituatie.

lennart
16-04-04, 14:32
Geplaatst door Tomas
Ik vind dit een vrij zinloze discussie Lennart. Wil je nu zeggen dat het een goede zaak is als er hier in NL willekeurige buitenlanders worden vermoord die werk doen dat door een autochtone werkeloze wordt gedaan?

Dat ik de Amerikaanse aanpak in Irak afkeur, en de hele oorlog een grote leugen vind heeft niks te maken met deze moord op deze ene man. Je moet niet alles door elkaar mengen.

Nope daar heeft het niets mee te maken. Deze mannen waren bezig met het bezetten van Iraq onder contract van de VS -> Huurlingen dus.

Mijn opmerking over 25miljoen Iraqis die ook als beveiligingsbeambten zouden kunnen dienen heeft ermee te maken dat jij schijnt te denken dat de aanwezigheid van deze lieden noodzakelijk is voor de veiligheid in Iraq. Naar mijn mening is de veiligheid van een land altijd nog primair de taak van de inwoners van dat land. De logica om buitenlandse beveiligingsbeambten in te schakelen ontgaat mij dan ook volledig, al was het maar omdat een Iraqi voor 50$/dag is in te huren en deze lieden 1000$+ per dag kosten.

Tomas
16-04-04, 14:33
Geplaatst door Anwaro
Ik denk dat het bar ongezond is om die hulp daar te bieden op dit moment. Nu het gros van de Iraki's de overtuiging heeft dat iedere Westerling daar komt om te profiteren van de situatie daar. Tel daar de onderlinge verdeeldheid van de Iraki's zelf bij op religieus, etnisch en politiek vlak en je hebt een zeer licht ontvlambare situatie.
Bovendien... hulp aanvaarden van het Westen is hetzelfde als je hoofd buigen voor de Amerikanen.

Dat het ongezond is om in Irak te werken is echt iedereen duidelijk. Voor mij is dat juist een teken van menselijkheid als mensen daaar dan toch hulp proberen te bieden op welke wijze dan ook.


Maar naar mijn idee hebben de Iraki's wel het recht om guerilla te voeren, het zou zelfs heel succesvol kunnen zijn als ze niet verblind waren door onderlinge haat en de samenwerking tussen groepen vaak nihil is. Als ik een Iraki was zou ik absoluut mikken op de Amerikanen zelf.

Nou ik weet niet wat je hier mee bedoelt. Maar het lijkt mij toch dat je als Nederlander die niet gehinderd wordt door enige voorkeur aan zou raden om te stoppen met vechten en het land op proberen te bouwen. Dat de Amerikanen daar met geheel verkeerde bedoelingen zijn gekomen wil niet zeggen dat we er dan ook een echt bloedbad van moeten maken lijkt mij.

Tomas
16-04-04, 14:34
Geplaatst door Anwaro
Jij en anderen maken de grote fout om de morele waarden in vredes tijd te spiegelen aan die in een oorlogssituatie.

Sorry, ik had niet door dat jij vanuit Irak zat te prikken.

Tomas
16-04-04, 14:37
Geplaatst door lennart
Nope daar heeft het niets mee te maken. Deze mannen waren bezig met het bezetten van Iraq onder contract van de VS -> Huurlingen dus.

Mijn opmerking over 25miljoen Iraqis die ook als beveiligingsbeambten zouden kunnen dienen heeft ermee te maken dat jij schijnt te denken dat de aanwezigheid van deze lieden noodzakelijk is voor de veiligheid in Iraq. Naar mijn mening is de veiligheid van een land altijd nog primair de taak van de inwoners van dat land. De logica om buitenlandse beveiligingsbeambten in te schakelen ontgaat mij dan ook volledig, al was het maar omdat een Iraqi voor 50$/dag is in te huren en deze lieden 1000$+ per dag kosten.

Het zou mij niks verbazen als de bedrijven die daar investeren op dit moment geen enkele betrouwbare Iraki kunnen krijgen.

Wat is een huurling nou eigenlijk precies volgens jou? Iedereen die werkt voor de VS? Of alleen diegene die militaire operaties uitvoeren in opdracht van het amerikaanse leger tegen betaling?

lennart
16-04-04, 14:45
Geplaatst door Tomas
Het zou mij niks verbazen als de bedrijven die daar investeren op dit moment geen enkele betrouwbare Iraki kunnen krijgen.

Wat is een huurling nou eigenlijk precies volgens jou? Iedereen die werkt voor de VS? Of alleen diegene die militaire operaties uitvoeren in opdracht van het amerikaanse leger tegen betaling?

Een huurling is een betaald bewapend persoon die de politiek uitvoert in opdracht van een land (in geval de VS) met gewapende middelen.

En het feit dat jij 25 miljoen Iraqis als onbetrouwbaar bestempeld maakt deze discussie inderdaad nutteloos. :rolleyes:

Tomas
16-04-04, 14:50
Geplaatst door lennart
Een huurling is een betaald bewapend persoon die de politiek uitvoert in opdracht van een land (in geval de VS) met gewapende middelen.

Hij was dus in dienst van de amrikaanse overheid?


En het feit dat jij 25 miljoen Iraqis als onbetrouwbaar bestempeld maakt deze discussie inderdaad nutteloos. :rolleyes:

Doe niet zo zielig Lennart. Ga ergens anders zitten janken. Het is pas schijnheilig om te beweren dat bedrijven zonder problemen betrouwbare Irakeze beveiligingsmensen kunnen inhuren. Misschien is het nog wel hypocrieter om als ze dat zouden doen vanuit Nederland ook nog 's huurlingen te noemen en dus zonder pardon afgeknald mogen worden. Ik wordt ff niet goed van je zeg.

lennart
16-04-04, 14:57
Geplaatst door Tomas
Hij was dus in dienst van de amrikaanse overheid?

Indirect wel ja. Via een Amerikaanse "beveiligings"bedrijf.




Doe niet zo zielig Lennart. Ga ergens anders zitten janken. Het is pas schijnheilig om te beweren dat bedrijven zonder problemen betrouwbare Irakeze beveiligingsmensen kunnen inhuren. Misschien is het nog wel hypocrieter om als ze dat zouden doen vanuit Nederland ook nog 's huurlingen te noemen en dus zonder pardon afgeknald mogen worden. Ik wordt ff niet goed van je zeg.

Waarom is dit schijnheilig? Iraqi's stonden vorig jaar in de rij om in dienst te treden bij de CPA, sterker nog er waren rellen bij politiekantoren omdat men niet aangenomen werd. Nee jij praat onzin, door 25 miljoen Iraqi's te devalueren tot onbetrouwbaar. Je versterkt het untermensch gevoel weer eens. Iraqi's zijn tot niets in staat, Iraqi's moeten worden onderwezen etc. etc. Van dat soort taal word ik dus kotsziek.

Ik heb juist het idee dat andere mensen lopen te janken; ik heb geen enkele gevoelens van empathie voor zowel Iraqi's als deze Italiaanse "contractor". Maar juist mensen die laffe daad lopen te roepen of mensen die denken dat deze daad kan worden bezien zonder de hele situatie in ogenschouw te nemen inclusief de misdaden tegen de Iraqi's gepleegd door huurlingen en Amerikaanse soldaten, zij zijn de mensen die lopen te janken.

Tomas
16-04-04, 15:04
Geplaatst door lennart
Indirect wel ja. Via een Amerikaanse "beveiligings"bedrijf.

Een Amerikaans beveiligingsbedrijf is niet indirect de Amerikaanse overheid of het Amerikaanse leger.


Waarom is dit schijnheilig? Iraqi's stonden vorig jaar in de rij om in dienst te treden bij de CPA, sterker nog er waren rellen bij politiekantoren omdat men niet aangenomen werd. Nee jij praat onzin, door 25 miljoen Iraqi's te devalueren tot onbetrouwbaar. Je versterkt het untermensch gevoel weer eens. Iraqi's zijn tot niets in staat, Iraqi's moeten worden onderwezen etc. etc. Van dat soort taal word ik dus kotsziek.

Ik heb juist het idee dat andere mensen lopen te janken; ik heb geen enkele gevoelens van empathie voor zowel Iraqi's als deze Italiaanse "contractor". Maar juist mensen die laffe daad lopen te roepen of mensen die denken dat deze daad kan worden bezien zonder de hele situatie in ogenschouw te nemen inclusief de misdaden tegen de Iraqi's gepleegd door huurlingen en Amerikaanse soldaten, zij zijn de mensen die lopen te janken.

Niete hysterisch worden jongen. Zo komt er niet veel begrijpelijks uit je. Untermenschen nogwel. Tjonge.

Nogmaals: Denk jij nou echt dat een bedrijf een irakees als beveiligingsbeambte kan krijgen als zelfs jij (veilig in Nederland achter z'n computertje zittend) vindt dat het dan een huurling is die afgeknald mag worden zonder dat iemand daar ook maar enigzins een traan om zou mogen laten?

mark61
16-04-04, 15:10
Geplaatst door Anwaro
Ik denk dat het bar ongezond is om die hulp daar te bieden op dit moment. (...)Als ik een Iraki was zou ik absoluut mikken op de Amerikanen zelf.

OK

Julien
16-04-04, 15:14
Geplaatst door Anwaro
Risico van het vak. Een huurling krijgt niet voor niets een gedeelte van zijn gage al voor vertrek uitbetaalt!

deze man was niet eens een soldaat, gek!

lennart
16-04-04, 15:18
Geplaatst door Tomas
Een Amerikaans beveiligingsbedrijf is niet indirect de Amerikaanse overheid of het Amerikaanse leger.

Als dat beveiligingsbedrijf door de Amerikaanse overheid is ingehuurd dus wel.




Niete hysterisch worden jongen. Zo komt er niet veel begrijpelijks uit je. Untermenschen nogwel. Tjonge.


Ik gebruik het woord omdat het onlangs gebruikt is door Britse legerofficieren toen die het had over de Amerikaanse legerleiding en taktieken.


Nogmaals: Denk jij nou echt dat een bedrijf een irakees als beveiligingsbeambte kan krijgen als zelfs jij (veilig in Nederland achter z'n computertje zittend) vindt dat het dan een huurling is die afgeknald mag worden zonder dat iemand daar ook maar enigzins een traan om zou mogen laten?

Mooie verdraaiing weer :rolleyes:

Iraqi's zijn best bereid hun eigen land te verdedigen, daar ben ik van overtuigd, want daar zijn ze nu mee bezig. Wat ik nog steeds niet begrijp is waarom jij de inzit van huurlingen verdedigt; zij zijn aan niemand verantwoording schuldig en zijn dus instaat om misdaden te plegen zonder dat hierop enige vorm van democratische controle op is.

Om een klein voorbeeldje te geven, er zitten in Iraq ondermeer huurlingen uit Chili, wiens vorige werknemer Pinochet was.
Er ziten daar Zuid-Afrikanen die voor het apartheid regime hebben gewerkt en misdaden tegen de menselijkheid hebben gepleegd in Namibie.

Zie ondermeer in dit verhaal:
http://www.alternet.org/story.html?StoryID=18193

lennart
16-04-04, 15:18
Geplaatst door Julien
deze man was niet eens een soldaat, gek!

Inderdaad... Hij was een huurling.

Anwaro
16-04-04, 15:19
Geplaatst door Tomas
Sorry, ik had niet door dat jij vanuit Irak zat te prikken.

Lees je eigen geschiedenis boekjes nog eens door. De daden die in WO2 door het verzet werden gepleegd zouden in vredestijd als crimineel worden bestempeld. Misschien begrijp je nu wat ik bedoel?


Geplaatst door Tomas


Nou ik weet niet wat je hier mee bedoelt. Maar het lijkt mij toch dat je als Nederlander die niet gehinderd wordt door enige voorkeur aan zou raden om te stoppen met vechten en het land op proberen te bouwen. Dat de Amerikanen daar met geheel verkeerde bedoelingen zijn gekomen wil niet zeggen dat we er dan ook een echt bloedbad van moeten maken lijkt mij.

Ik ben een Arabier... als ik in Irak zou zijn zou ik me bij de Iraki's aansluiten! In dat opzicht heb ik dus zeker wel voorkeur.

Tomas
16-04-04, 15:25
Geplaatst door Anwaro
Lees je eigen geschiedenis boekjes nog eens door. De daden die in WO2 door het verzet werden gepleegd zouden in vredestijd als crimineel worden bestempeld. Misschien begrijp je nu wat ik bedoel?

Het ging er niet om dat ik misschien begrip zou kunnen opbrengen voor de moord op deze Italiaan, maar dat jij geen begrip lijkt op te kunnen brengen voor Julien die deze moord als erg vervelend ervaart.


Ik ben een Arabier... als ik in Irak zou zijn zou ik me bij de Iraki's aansluiten! In dat opzicht heb ik dus zeker wel voorkeur.

Dat kan. Dus als je een Italiaan was geweest was de discussie dus volkomen omgekeerd geweest. Mij best.

Julien
16-04-04, 15:30
Ik ben een Arabier... als ik in Irak zou zijn zou ik me bij de Iraki's aansluiten! In dat opzicht heb ik dus zeker wel voorkeur.

Dus je roept nu alle Nederlandse Joden op om Palestijnen neer te gaan knallen in Israel? :moe:

Anwaro
16-04-04, 15:31
Geplaatst door Tomas
Dat kan. Dus als je een Italiaan was geweest was de discussie dus volkomen omgekeerd geweest. Mij best.

Je begrijpt het absoluut niet!

Julien
16-04-04, 15:32
Geplaatst door lennart
Inderdaad... Hij was een huurling.

Ach, wat kan jij toch ontzettend nuchter zijn. Heb jij eventueel wel gevoelens voor je land of voor je landgenoten? Ik vraag me echt af hoe jij zal reageren als 20 Nederlandse VN-medewerkers worden vermoord door Iraqi's.

Tomas
16-04-04, 15:32
Geplaatst door lennart
Als dat beveiligingsbedrijf door de Amerikaanse overheid is ingehuurd dus wel.

Dat ligt er denk ik maar aan. Is het ingehuurd om militaire installaties of overheidsvoorzieningen enzo te beveiligen?


Ik gebruik het woord omdat het onlangs gebruikt is door Britse legerofficieren toen die het had over de Amerikaanse legerleiding en taktieken.

Oh, dan is het goed. Dan kan je er nisk aan doen.


Mooie verdraaiing weer :rolleyes:

Verdraaiing? Je leest wel erg beroerd onderhand. Het vervelende met jou is wel dat als je je punt niet weet te scoren dat je erg slecht gaat lezen.


Iraqi's zijn best bereid hun eigen land te verdedigen, daar ben ik van overtuigd, want daar zijn ze nu mee bezig.

Jij beweerde net toch echt dat er 25 miljoen Iraki's ingezete kunnen worden voor het werk dat deze 'huurling' deed. Nu beweer je denk ik echt iets heel anders. Als je dat doet, moet je dat even duidelijk doen aub. En niet alsof ik aan het verdraaien ben, dat maakt de discussie erg moeizaam.


Wat ik nog steeds niet begrijp is waarom jij de inzit van huurlingen verdedigt; zij zijn aan niemand verantwoording schuldig en zijn dus instaat om misdaden te plegen zonder dat hierop enige vorm van democratische controle op is.

Ik weet niet eens of het een huurling is. Dus hoe kan ik dat dan verdedigen? Je bent echt aan het doodraaien, jongen.


Om een klein voorbeeldje te geven, er zitten in Iraq ondermeer huurlingen uit Chili, wiens vorige werknemer Pinochet was.
Er ziten daar Zuid-Afrikanen die voor het apartheid regime hebben gewerkt en misdaden tegen de menselijkheid hebben gepleegd in Namibie.

Dat zijn inderdaad geen goeie referenties. Maar je weet hoe ik over generaliseren denk. Er zitten ook hele vervelende mensen in Israel voor hun werk.


Zie ondermeer in dit verhaal:
http://www.alternet.org/story.html?StoryID=18193

Heb ik geen zin in. Dat eerste verhaal vond ik al te lang. En met jou valt op dit moment toch niet meer te discusseren, je springt van hot naar her, verandert je mening zonder dit te verduidelijken enzo. Gewoon niet leuk. Ik ga maar weer op zoek naar Mrz, die is wel leuk.

Tomas
16-04-04, 15:33
Geplaatst door Anwaro
Je begrijpt het absoluut niet!

OK.

Anwaro
16-04-04, 15:33
Geplaatst door Julien
Dus je roept nu alle Nederlandse Joden op om Palestijnen neer te gaan knallen in Israel? :moe:

In zekere zin denk ik dat een Jood dit eerder zou begrijpen als jullie ja.

lennart
16-04-04, 16:02
Geplaatst door Julien
Ach, wat kan jij toch ontzettend nuchter zijn. Heb jij eventueel wel gevoelens voor je land of voor je landgenoten? Ik vraag me echt af hoe jij zal reageren als 20 Nederlandse VN-medewerkers worden vermoord door Iraqi's.

Ten eerste zal ik geen empathie hebben en ten tweede zijn VN medewerkers wat mij betreft nog altijd wat anders dan een ordinaire huurling.

Julien
16-04-04, 16:13
Geplaatst door lennart
Ten eerste zal ik geen empathie hebben en ten tweede zijn VN medewerkers wat mij betreft nog altijd wat anders dan een ordinaire huurling.

ten eerste ben je dan geen echte Nederlander (tenminste zo zien Fransen of Italianen dat in ieder geval wel)

ten tweede had hij geen enkele rol bij de bezetting van Irak. Als de Mujaheddeen persé bezetters wil pakken, pak dan Amerikaanse soldaten in Falujjah.. maar niet deze onschuldige Italianen!

lennart
16-04-04, 16:16
Geplaatst door Tomas
Dat ligt er denk ik maar aan. Is het ingehuurd om militaire installaties of overheidsvoorzieningen enzo te beveiligen?

Ze zijn ingehuurd om de bezetting te ondersteunen, zoveel is in elk geval duidelijk. Wat ze precies hebben uitgespookt dat is niet duidelijk, juist vanwege het ontbreken van democratische controle over deze lieden.


Oh, dan is het goed. Dan kan je er nisk aan doen.

Jij was degene die vond dat er geen betrouwbare Iraqi te vinden is. Nu moet je niet de rollen gaan omdraaien.



Verdraaiing? Je leest wel erg beroerd onderhand. Het vervelende met jou is wel dat als je je punt niet weet te scoren dat je erg slecht gaat lezen.


Ik hoef niets te winnen hoor. De verdraaiing sloeg op het feit dat jij zei claimde dat ik vond dat er geen traan omgelaten mocht worden. Je mag best janken hoor, maar jank dan ook om die Iraqi's die zijn afgeslacht door de huurlingen actief in Iraq.



Jij beweerde net toch echt dat er 25 miljoen Iraki's ingezete kunnen worden voor het werk dat deze 'huurling' deed. Nu beweer je denk ik echt iets heel anders. Als je dat doet, moet je dat even duidelijk doen aub. En niet alsof ik aan het verdraaien ben, dat maakt de discussie erg moeizaam.


Nou niet 25 miljoen, er zitten ook nog genoeg kinderen tussen, maar ik verdraai helemaal niets. Als deze huurlingen inderdaad werden ingezet om faciliteiten te beveiligen hadden ze daar ook Iraqi's voor kunnen inhuren. Maar als iemand echter beweert dat Iraqis niet betrouwbaar genoeg zijn voor dit werk, dan is deze discussie inderdaad vrij nutteloos.


Ik weet niet eens of het een huurling is. Dus hoe kan ik dat dan verdedigen? Je bent echt aan het doodraaien, jongen.

Doordraaien? Ik snap niet waar je dat nu weer vandaan haalt, je lijkt wel op Jaja. Ik geef met diverse bronnen aan dat de VS tussen de 10.000 en 20.000 huurlingen inzet in Iraq, ik kom met een bron aan waar de Italiaanse minister van buitenlandse zaken bevestigt dat het hier gaat om mensen die voor een "security" bedrijf werken. Wat moet ik anders concluderen dan dat het hier om huurlingen gaat? Als ze nu voor Amnesty werkten ofzo, dan zou ik mijn mening over deze 4 gegijzelden wijzigen.


Dat zijn inderdaad geen goeie referenties. Maar je weet hoe ik over generaliseren denk. Er zitten ook hele vervelende mensen in Israel voor hun werk.

Hoe denk jij over generaliseren dan? Want ik meen me een opmerking te herinneren over de betrouwbaarheid van Iraqi's. Niet betrouwbaar genoeg om hun eigen land te verdedigen.


Heb ik geen zin in. Dat eerste verhaal vond ik al te lang. En met jou valt op dit moment toch niet meer te discusseren, je springt van hot naar her, verandert je mening zonder dit te verduidelijken enzo. Gewoon niet leuk. Ik ga maar weer op zoek naar Mrz, die is wel leuk.

Van hot naar her? Het enige wat ik in deze hele thread heb gezegd is:
1) dat het hier om een huurling gaat en niet om een hulpverlener; tenzij jij natuurlijk het neerschieten van Iraqi's als hulp beschouwt.
2) Dat de geneefse conventie aangeeft dat huurlingen geen rechten hebben en dat de dood van deze Italiaan dus het risico van het vak is.
3) Dat de dood van deze huurling niet losgezien mag worden van de misdaden gepleegd door huurlingen en Amerikaanse soldaten.

lennart
16-04-04, 16:18
Geplaatst door Julien
ten eerste ben je dan geen echte Nederlander (tenminste zo zien Fransen of Italianen dat in ieder geval wel)

ten tweede had hij geen enkele rol bij de bezetting van Irak. Als de Mujaheddeen persé bezetters wil pakken, pak dan Amerikaanse soldaten in Falujjah.. maar niet deze onschuldige Italianen!

1) Ik ben erg realistische en nuchter, toch duidelijk een eigenschap van een hollander

2) Dat beweer je al een tijdje, maar waarop baseer je die conclusie nu eigenlijk?

Julien
16-04-04, 16:29
Geplaatst door lennart
1) Ik ben erg realistische en nuchter, toch duidelijk een eigenschap van een hollander

2) Dat beweer je al een tijdje, maar waarop baseer je die conclusie nu eigenlijk?

Hij was daar niet als soldaat, maar als Italiaanse BURGER!! Wat voor functie hij daar dan had, doet er niet toe. Het Italiaanse ministerie had het over Italiaanse burgers die gegijzeld werden.

Canaris
16-04-04, 16:29
Lennart , je bent eigenlijk een ontzettend afgrijselijk ventje

Je bent een goed voorbeeld van de wereld vreemde snuiters die jarenlang bij Sonja Barend in haar prgoramma zaten te schreeuwen en ons uitlegden hoe de wereld in elkaar zat. De sociale uitkering nog in hun portemonnai zittend.

Je zit vanuit je westerse stoel alle mogenlijke wereld verzweringen bij elkaar te dromen om toch telkens maar weer de aanklacht Schuldig , tegenover het vrije westen te formuleren.
Je doet er alles aan de "under - en schuldige- dog" toch maar telkens weer het weiwater over hun radikale harses te gooien, want schuldig..... zijn altijd wij in het westen. Bilderberg zei dank

Schuld was de italiaan omdat hij huurling was en daarom mocht hij , volgens Lennie, gewoon dood.
Punt.
De illuminatie en bilderbergh betalen de weduwe van deze goede(?) Man wel een rente .

Niet waar , bespottelijke lennie?

ps, wanneer Julien over de typische Nederlander heeft , die jij bent , dan niet omdat je zo nuchter, pragmatisch , realistisch of wat dan ook bent , maar omdat je een wereldvreemde dominee achtige zeikerd bent

Tomas
16-04-04, 16:36
Ik kan Mrz nergens vinden.


Geplaatst door lennart
Ze zijn ingehuurd om de bezetting te ondersteunen, zoveel is in elk geval duidelijk. Wat ze precies hebben uitgespookt dat is niet duidelijk, juist vanwege het ontbreken van democratische controle over deze lieden.

Dit is dus erg onduidelijk, zover is wel duidelijk ja.



Jij was degene die vond dat er geen betrouwbare Iraqi te vinden is. Nu moet je niet de rollen gaan omdraaien.

Ik heb begrepen en jou gezegd dat het om beveiligingsmensen gaat volgens die link van jou. Dat heb jij niet tegengesproken. Dus daar zijn we het overeens lijkt mij.

In dat licht zeg ik: Ik denk niet dat je daar betrouwbare Iraki's voor kunt krijgen. Vrij logisch.

Zelfs jij vind dat het dan misdadigers zijn. Sterker nog jij vind deze mensen uberhaupt al geen sympathie waardig. Dus laats staan als een Iraqi dat zou doen.

Maar dan kom je met deze redenering aanzetten:

Er zijn 25 miljoen iraqi's die dat werk ook kunnen doen Hun aanwezigheid als beveiligingsmensen moet dan dus ook in termen van bezetting gezien worden.

Waar slaat dit nou op? Je bent het blijkbaar niet met jezelf eens. En werk doen dat in theorie door een Irakees gedaan kan worden of ze het nou willen of niet is misdadig.


Ik hoef niets te winnen hoor. De verdraaiing sloeg op het feit dat jij zei claimde dat ik vond dat er geen traan omgelaten mocht worden. Je mag best janken hoor, maar jank dan ook om die Iraqi's die zijn afgeslacht door de huurlingen actief in Iraq.

Ik jank om geen van beiden. Dat lijkt me echt zielig zeg. En ik raak ook niet overstuur zoals jij als mijn logica kant noch wal dreigt te raken.


Nou niet 25 miljoen, er zitten ook nog genoeg kinderen tussen, maar ik verdraai helemaal niets. Als deze huurlingen inderdaad werden ingezet om faciliteiten te beveiligen hadden ze daar ook Iraqi's voor kunnen inhuren. Maar als iemand echter beweert dat Iraqis niet betrouwbaar genoeg zijn voor dit werk, dan is deze discussie inderdaad vrij nutteloos.

Waar is deze Italiaan nou voor ingezet, Lennart. Ben je daar al achter of boeit je dat niet?

En weet je wat de door de VS opgeleide Iraki's tot nu toe hebben gedaan als ze ingezet werend om ergens de orde te handhaven. Dat weet je best wel. En dan denk je dat een willekeurig bedrijf dat wel even voor elkaar krijgt? Die Iraki's zijn gek, ze worden door hun eigen mensen afgeknald.


Doordraaien? Ik snap niet waar je dat nu weer vandaan haalt, je lijkt wel op Jaja.

Nou zeg, dat ervaar ik wel als een compliment hoor.


Ik geef met diverse bronnen aan dat de VS tussen de 10.000 en 20.000 huurlingen inzet in Iraq, ik kom met een bron aan waar de Italiaanse minister van buitenlandse zaken bevestigt dat het hier gaat om mensen die voor een "security" bedrijf werken. Wat moet ik anders concluderen dan dat het hier om huurlingen gaat? Als ze nu voor Amnesty werkten ofzo, dan zou ik mijn mening over deze 4 gegijzelden wijzigen.

Sterk staaltje door generaliseren. Maar desalnietemin kan het waar zijn. Alleen weet ik het niet en jij blijkbaar ook niet.


Hoe denk jij over generaliseren dan? Want ik meen me een opmerking te herinneren over de betrouwbaarheid van Iraqi's. Niet betrouwbaar genoeg om hun eigen land te verdedigen.

Ik begrijp heus wel dat je over deze misinterpretatie van jou kant blijft doorzeiken om je eigen domheid te verbergen. Is menselijk.


Van hot naar her? Het enige wat ik in deze hele thread heb gezegd is:
1) dat het hier om een huurling gaat en niet om een hulpverlener; tenzij jij natuurlijk het neerschieten van Iraqi's als hulp beschouwt.

Heb je nou ook al bewijzen dat deze Italiaan mensen heeft gedood. Als dat zo is dan heb je een heel goed punt.


2) Dat de geneefse conventie aangeeft dat huurlingen geen rechten hebben en dat de dood van deze Italiaan dus het risico van het vak is.

Als het een huurling is wel, ja. Maar je hebt me nog altijd niet overtuigd. En gezien de wijze van info aanbieden omtrent zijn status door jou, iedere keer indirect bewijs, komt het niet echt overtuigend over ook.


3) Dat de dood van deze huurling niet losgezien mag worden van de misdaden gepleegd door huurlingen en Amerikaanse soldaten.

Dat ben ik deels met je eens. Maar ja, daar ging het niet over zoals je weet.

lennart
16-04-04, 16:40
Geplaatst door Julien
Hij was daar niet als soldaat, maar als Italiaanse BURGER!! Wat voor functie hij daar dan had, doet er niet toe. Het Italiaanse ministerie had het over Italiaanse burgers die gegijzeld werden.

Het was dus een Italiaanse burger die werd ingehuurd om het werk op te knappen van een soldaat. Dat is de definitie van een huurling :rolleyes: Het Italiaanse ministerie heeft duidelijk gezegd dat ze voor een beveiligingsbedrijven werkten.

lennart
16-04-04, 16:55
Geplaatst door Tomas
Ik heb begrepen en jou gezegd dat het om beveiligingsmensen gaat volgens die link van jou. Dat heb jij niet tegengesproken. Dus daar zijn we het overeens lijkt mij.

In dat licht zeg ik: Ik denk niet dat je daar betrouwbare Iraki's voor kunt krijgen. Vrij logisch.

Dus als ik het goed begrijp zijn Iraqi's niet instaat om hun eigen land te beveiligen. Ja met zo'n instelling komen we tot vrede in Iraq.


Zelfs jij vind dat het dan misdadigers zijn. Sterker nog jij vind deze mensen uberhaupt al geen sympathie waardig. Dus laats staan als een Irai dat zou doen.

Dus ik begrijp dat jij vindt dat Iraqi's misdadigers zijn? Je wordt steeds onhelderder.



Maar dan kom je met deze redenering aanzetten:


Waar slaat dit nou op? Je bent het blijkbaar niet met jezelf eens. En werk doen dat in theorie door een Irakees gedaan kan worden of ze het nou willen of niet is misdadig.


Ik begrijp er nu werklijk niets meer van. Wat bedoel je nu eigenlijk?

Deze lieden zijn huurlingen die een land bezet houden. Iraki's die hun eigen land en hun eigendommen beveiligen zijn dat niet.



Ik jank om geen van beiden. Dat lijkt me echt zielig zeg. En ik raak ook niet overstuur zoals jij als mijn logica kant noch wal dreigt te raken.


Nou uit je warige taal die je nu aan het uitslaan bent, moet ik toch concluderen dat je enigzins overspannen raakt.



Waar is deze Italiaan nou voor ingezet, Lennart. Ben je daar al achter of boeit je dat niet?


Hij is een huurling volgens de definitie van het woord en dus een bezetter van Iraq.



En weet je wat de door de VS opgeleide Iraki's tot nu toe hebben gedaan als ze ingezet werend om ergens de orde te handhaven. Dat weet je best wel. En dan denk je dat een willekeurig bedrijf dat wel even voor elkaar krijgt? Die Iraki's zijn gek, ze worden door hun eigen mensen afgeknald.


Dat de VS het hele leger ontslagen heeft en bij lange na niet genoeg Iraqis heeft ingehuurd voor de politie is niet de fout van de Iraqi's zou ik zo zeggen. Er zijn 600 Iraakse politiemensen gedood op dienst, dus de manier waarop jij nu weer spreekt over Iraqi's spreekt boekdelen. Dat de ICDC heeft geweigerd om Fallujah aan te vallen kan ik mij echter heel goed voorstellen.



Nou zeg, dat ervaar ik wel als een compliment hoor.


Veel plezier ermee dan.



Sterk staaltje door generaliseren. Maar desalnietemin kan het waar zijn. Alleen weet ik het niet en jij blijkbaar ook niet.


Ik weet dat zij voor een beveiligingsbedrijf werkten in Iraq voor de CPA, dat is de definitie van een huurling, hoe je het went of keert.



Ik begrijp heus wel dat je over deze misinterpretatie van jou kant blijft doorzeiken om je eigen domheid te verbergen. Is menselijk.


:rolleyes:
Dat jij niet instaat bent om lange teksten te lezen waaruit de inzet van huurlingen in Iraq blijkt en de rol van deze Italianen is mij ook niet aan te rekenen; maar ik zal je er niet dom noemen, hoogstens lui.




Heb je nou ook al bewijzen dat deze Italiaan mensen heeft gedood. Als dat zo is dan heb je een heel goed punt.


Moet ik dat ook nog eens gaan bewijzen? Ik kan wel bewijzen dat de Amerikanen zeker 600 mensen hebben gedood in Falujjah.




Als het een huurling is wel, ja. Maar je hebt me nog altijd niet overtuigd. En gezien de wijze van info aanbieden omtrent zijn status door jou, iedere keer indirect bewijs, komt het niet echt overtuigend over ook.


Ach ja.. Wat maakt het uit. Jou overtuig ik blijkbaar toch niet, want je mening is al vastgelegd.



Dat ben ik deels met je eens. Maar ja, daar ging het niet over zoals je weet.

Waar ging het dan wel over?

lennart
16-04-04, 16:59
Geplaatst door Canaris
Schuld was de italiaan omdat hij huurling was en daarom mocht hij , volgens Lennie, gewoon dood.
Punt.


Jep.. Risico van het vak. Als je niet gedood wilt worden dan kan je maar beter niet met wapens naar Iraq trekken. Netzoals jij vond dat Yassin gedood mocht worden.

ps. Ik merk dat het beter gaat je inburgeringscursus al wat minder Nederlandse taalfouten. En hoe gaat het trouwens met je adoratie voor die NeoNazi?

S@deeQ
16-04-04, 17:02
Geplaatst door Julien
Hij was daar niet als soldaat, maar als Italiaanse BURGER!! Wat voor functie hij daar dan had, doet er niet toe. Het Italiaanse ministerie had het over Italiaanse burgers die gegijzeld werden.

16-04-2004

'Zo sterft een Italiaan'
Door onze correspondent Aart Heering

,,Ik zal jullie laten zien hoe een Italiaan sterft!'' Terwijl hij het pistool in zijn nek voelt, probeert Fabrizio Quattrocchi de kap af te rukken die zijn ontvoerders hem over het hoofd hebben getrokken. Dan klinkt het schot, en stort hij in de groeve die hij met de drie andere Italiaanse gijzelaars kort daarvoor heeft moeten graven.

Met een opwelling van wanhopige trots eindigt het avontuur van de 36-jarige huurling uit Genua, die in Irak snel voldoende geld hoopte te verdienen om een huis te kopen en te trouwen.

De executie van de 36-jarige Quattrocchi is vastgelegd op een videoband die woensdagavond werd bezorgd bij al-Jazeera. In een bijgaande tekst verklaarden leden van de 'Gewapende groene schare van Mohammed' dat zij de 'Italiaanse spion' hadden terechtgesteld, omdat de Italiaanse regering weigerde toe te geven aan hun eisen.

Uit piëteit met de nabestaanden zond het in Qatar gevestigde tv-station de beelden niet uit. De Italiaanse ambassadeur in het emiraat kreeg ze wel te zien en hij kon kort na middernacht de identiteit vaststellen van het slachtoffer, wiens portret net als die van zijn lotgenoten twee dagen lang op tv-schermen in de hele wereld te zien was geweest.

De vermoorde man werkte in Genua in de bakkerij van zijn vader en als uitsmijter in plaatselijke discotheken. Eind vorig jaar werd Quattrocchi, die de zwarte band in taekwondo had, geronseld door een voormalige légionnaire, die veiligheidspersoneel zocht voor Irak. Hij zag hierin de kans om een paar maanden lang tienduizend euro in de maand te verdienen om zo een huis te kunnen kopen voor zichzelf en zijn verloofde, onderwijzeres Alice.

Op de terugweg naar huis werd hij met drie Italiaanse collega's op paasmaandag onderschept door moslimextremisten. Kort daarop kreeg al-Jazeera een videoband van de vier Italianen in hemdsmouwen die angstig en gedwee hun paspoorten toonden. De ontvoerders eisten de terugtrekking van de Italiaanse troepen uit Irak, excuses van Berlusconi aan de moslimwereld en vrijlating van door de Italianen gevangengenomen imams.

Een dag na Berlusconi's weigering kwam het antwoord, met de moord op de gijzelaar en een ijzingwekkend 'communiqué aan het Italiaanse volk': ,,Uw premier is kennelijk bezorgder om zijn bazen in het Witte Huis dan om het welzijn van zijn landgenoten. De eerste gijzelaar is terechtgesteld, de andere zullen volgen, één voor één.''

Terwijl Italiaanse functionarissen wanhopig proberen om in contact te komen met de ontvoerders en de overige drie gijzelaars te redden, wordt onder de bevolking de operatie in Irak steeds minder populair. Niettemin houdt premier Berlusconi vol, dat Italië hoe dan ook in Irak blijft. De oppositie eist dat de troepen worden teruggetrokken op 30 juni, wanneer volgens plan de macht aan de Irakezen moet worden overgedragen.



van mij mogen ze die honden een voor een afknallen :fpetaf:

Tomas
16-04-04, 17:05
Geplaatst door S@deeQ
van mij mogen ze die honden een voor een afknallen :fpetaf:

Ach dat gaat mij nou net weer te ver voor de avonturiers die naar Nederland komen.

lennart
16-04-04, 17:07
IRAQ: PECORARO, FOREIGN AFFAIRS KNEW NOTHING OF MERCENARIES
(AGI) - Rome, Italy, Apr. 13 - "It is the nth event of its kind and goes to prove that the situation is spinning out of control, with the Foreign Affairs Office lacking any kind of information as to the names of the Italian held hostage in Iraq", said Green Party leader, Alfonso Pecoraro Scanio with regards latest news concerning the kidnapping of four Italians at the hands of Islamic fundamentalists. According to Pecoraro "the need for our contingent's withdrawal is ever greater, it is no longer tolerable that we should abet an occupation that is dragging a country into anarchy". According to Pecoraro Scanio "we need to tackle the issue of mercenaries: the military operation has failed to bring to a country that is headed currently heading towards disaster [...] and our government continues to prove unable to support political processes".(AGI) .
131756 APR 04
http://www.agi.it/english/news.pl?doc=200404131756-1201-RT1-CRO-0-NF11&page=0&id=agionline-eng.oggitalia

Tenminste hebben ze in Italie wel het lef om ze huurlingen te noemen.

Barbarije
16-04-04, 17:11
Geplaatst door Bommel Ding
Moeten de inwoners van de Westelijke Sahara zich ook maar gaan opblazen in Marokko om de bron aan te pakken?

Als het Marokkaanse koningshuis maar is.

Marokko is geen democratie, dus je kan niet zeggen dat de bevolking de politiek van Marokko gekozen heeft of steunt omdat ze hiervoor gekozen hebben. Het overgrote deel van de Marokkaanse bevolking lijdt onder de "Marokaanse regering". Een beetje raar om deze tekst hier te zetten, daar de meeste "Marokkanen" in Nederland van de Rif afkomstig zijn; overgrote deel van deze mensen dragen bepaald geen warme hart toe aan de "Marokkaanse regering" en heeft juist eerder sympathie voor de polisario; althans ik weet dat in de streek AlHoceima sympathie voor de polisario is vanwege hun strijd tegen het koningshuis)

Israel daarentegen is een democratie, waar de politiek van Israel bepaald wordt door de keuze van de kiezers.

'appels met peren vergelijken', heet dat

S@deeQ
16-04-04, 17:12
Geplaatst door Tomas
Ach dat gaat mij nou net weer te ver voor de avonturiers die naar Nederland komen.

Als ze gewapend komen mogen die honden wat mij betreft ook afgeknald worden :student:

lennart
16-04-04, 17:15
Geplaatst door 151 Nobelprizes
Tsk tsk tsk... Onhandige terechtwijzing.
Jij maakt zelf taalfouten, hombre (zodra je voltooide deelwoorden gaat gebruiken is het crisis).

Maar jouw nederduits is toch echt niet lezen hoor. Een d-tje of t-je verkeerd leest men wel overheen, maar wat jij als deutscher presenteert is wirklich zum kotsen.

Tomas
16-04-04, 17:15
Geplaatst door S@deeQ
Als ze gewapend komen mogen die honden wat mij betreft ook afgeknald worden :student:

Er zit een beveiliginsbeambte bij het bedrijf waar ik nu zit met een kleurtje. Ik denk dat ie uit Marokko komt, maar of ie gewapend is weet ik niet. Maar ja, dat weet ik ook niet van deze Italiaanse avonturier.

Maar eigenlijk hoeft deze Marokkaan helemaal niet dood van mij, hij doet zijn werk en zo te zien goed.

lennart
16-04-04, 17:18
Geplaatst door Tomas
Er zit een beveiliginsbeambte bij het bedrijf waar ik nu zit met een kleurtje. Ik denk dat ie uit Marokko komt, maar of ie gewapend is weet ik niet. Maar ja, dat weet ik ook niet van deze Italiaanse avonturier.

Maar eigenlijk hoeft deze Marokkaan helemaal niet dood van mij, hij doet zijn werk en zo te zien goed.

Kwist niet dat Nederland in staat van oorlog verkeerde.

De misvatting bij jou begint bij het feit dat de huurlingen in Iraq niet democratisch worden gecontrolleerd terwijl beveilingingsambten bij dat bedrijf van jou wel democratisch worden gecontrolleerd (dmv het strafrecht).

lennart
16-04-04, 17:20
Geplaatst door 151 Nobelprizes
Ik begrijp je verwijzing naar het Duits niet.

Ik vertelde je alleen droogjes dat jij zelf taalfouten maakt, dus de laatste bent die anderen op taalfouten moet wijzen.

Spelfouten maken of taalfouten maken omdat je het Duits gebruikt.. daar zit het verschil em in. Maar als Canarie ben jij wel grappiger moet ik toegeven.

Tomas
16-04-04, 17:21
Geplaatst door lennart

Kwist niet dat Nederland in staat van oorlog verkeerde.


Oh sorry! Zit Sadeeq ook al in Irak? Tjezus, het is hier wel druk met Irakezen onderhand.


De misvatting bij jou begint bij het feit dat de huurlingen in Iraq niet democratisch worden gecontrolleerd terwijl beveilingingsambten bij dat bedrijf van jou wel democratisch worden gecontrolleerd (dmv het strafrecht).

Zal dat niet iets met de staat van oorlog te maken hebben? Of zie ik dat nou zo verkeerd? Ik laat die vorige reply aan mij voor wat ie is, want er is geen touw meer aan vast te knopen. Qua spelling enzo ziet het er wel aardig uit, maar inhoudelijk begrijp ik er echt niks meer van. Net Mrz.

lennart
16-04-04, 17:21
Geplaatst door 151 Nobelprizes
GecontroLeerd. 1 l.

tikfout..

zie je het verschil?

Oder vielleicht moet je die komkommer uit je arschloch trekken voor je begrijpt.

S@deeQ
16-04-04, 17:25
Geplaatst door Tomas
Er zit een beveiliginsbeambte bij het bedrijf waar ik nu zit met een kleurtje. Ik denk dat ie uit Marokko komt, maar of ie gewapend is weet ik niet. Maar ja, dat weet ik ook niet van deze Italiaanse avonturier.

Maar eigenlijk hoeft deze Marokkaan helemaal niet dood van mij, hij doet zijn werk en zo te zien goed.

:D uiteraard, die pizzavreter streek 10.000 euro per maand om in baghdad ff een deurtje open en dicht te doen. :watte?:

lennart
16-04-04, 17:25
Geplaatst door Tomas
Oh sorry! Zit Sadeeq ook al in Irak? Tjezus, het is hier wel druk met Irakezen onderhand.

Zal dat niet iets met de staat van oorlog te maken hebben? Of zie ik dat nou zo verkeerd? Ik laat die vorige reply aan mij voor wat ie is, want er is geen touw meer aan vast te knopen. Qua spelling enzo ziet het er wel aardig uit, maar inhoudelijk begrijp ik er echt niks meer van. Net Mrz.

Ik heb niet het idee dat jij ook maar een poging doet om te begrijpen wat er staat. Het probleem met jou is dat je niet meer weet waarom jij je eigenlijk druk maakt.

Daarom, denk ik, ga je ook de fout in door te concluderen dat ik me ergens druk om maak inzake de dood van deze huurling. Ik ben realistisch genoeg om te weten dat de wereld vrijwel volledig rot is. Shit happens

Julien
16-04-04, 17:30
van mij mogen ze die honden een voor een afknallen :fpetaf: [/B]

In je dromen, Italianen zijn niet zulke losers als die Irakezen.

Tomas
16-04-04, 17:30
Geplaatst door lennart
Ik heb niet het idee dat jij ook maar een poging doet om te begrijpen wat er staat. Het probleem met jou is dat je niet meer weet waarom jij je eigenlijk druk maakt.

Daarom, denk ik, ga je ook de fout in door te concluderen dat ik me ergens druk om maak inzake de dood van deze huurling. Ik ben realistisch genoeg om te weten dat de wereld vrijwel volledig rot is. Shit happens

Nee het probleem is je gegeneraliseer en van daar uit conclusies trekken in individuele gevallen. Dat is zo erg dat menig notoir racist daarvan kan leren.

Mogelijk is dat ook de reden dat je de hele wereld als verrot ervaart. Het was absoluut niet mijn bedoeling om dat bij je naar boven te halen.

lennart
16-04-04, 17:31
Geplaatst door 151 Nobelprizes
Geen tikfout: 2x 'gecontroleerd' in dezelfde zin, en beide gevallen fout geschreven. Dom van je.

Hmm vreemd. Dan zal ik die tikfout wel vaker maken. Sjammer. Maar ik val ook niet over tikfouten, wel over taalfouten vooral van zogenaamde ustereichers die denken lollig te zijn.

Julien
16-04-04, 17:32
Geplaatst door S@deeQ
:D uiteraard, die pizzavreter streek 10.000 euro per maand om in baghdad ff een deurtje open en dicht te doen. :watte?:

en wel janken om geitenneuker

sadeeq

lennart
16-04-04, 17:34
Geplaatst door Tomas
Nee het probleem is je gegeneraliseer en van daar uit conclusies trekken in individuele gevallen. Dat is zo erg dat menig notoir racist daarvan kan leren.

Mogelijk is dat ook de reden dat je de hele wereld als verrot ervaart. Het was absoluut niet mijn bedoeling om dat bij je naar boven te halen.


Mijn generaliseringen :confused: Tzal wel.. een huurling is een huurling. Blijkbaar heeft een huurling een negatieve ondertoon bij jou waardoor je denkt dat ik alle huurlingen als killers bestempel. Het probleem dat ik echter heb met huurlingen is dat ze niet democratisch worden gecontrolleerd. En verder zal het mij geen sier schelen of hij is afgemaakt... er zijn nog zeker 100 huurlingen gedood in Iraq in April, voor het geval je dat nog niet wist.

lennart
16-04-04, 17:36
Geplaatst door 151 Nobelprizes
Het is 'spel- of taalfouten maken.

Nederlands is een creatieve taal, zoals jij waarschijnlijk wel weet. Mijn combinatie van woorden is in elk geval ook goed.


En oh ja, het is "zum Kotzen", niet zum kotsen zoals jij zei. Hoofdletter K en een z.


Tsja... ik doe me niet voor als een usterreicher.


Maar hoe zat dat nou met mij en Duits?

:confused:

Barbarije
16-04-04, 17:49
Geplaatst door Tomas
Ik vind dit een vrij zinloze discussie Lennart. Wil je nu zeggen dat het een goede zaak is als er hier in NL willekeurige buitenlanders worden vermoord die werk doen dat door een autochtone werkeloze wordt gedaan?

Dat ik de Amerikaanse aanpak in Irak afkeur, en de hele oorlog een grote leugen vind heeft niks te maken met deze moord op deze ene man. Je moet niet alles door elkaar mengen.

Ik begrijp niet waarom jij continue naar Nederland refereert. Totaal misplaatste en walgelijke vergelijking om Nederland te vergelijken met de situatie in Irak


Soms bekruipt mij het gevoel dat mensen wachten/hopen dat het tot het een uitbarsing komt, zodat ze "de wapens" mogen opnemen.

lennart
16-04-04, 17:50
Geplaatst door 151 Nobelprizes
Oh, jij maakt genoeg taalfouten. Op Sudan-topic schrijf je zelfs 'ik wordt'.

Ja duidelijk weer een tikfout :)



Enfin, heb ik me duidelijk genoeg gemaakt inmiddels? Jij bent de laatste die een ander kan wijzen op taalfouten. Anders blijf ik je corrigeren.


Ik corrigeer andere mensen hun taalfouten niet. Overigens van mij mag je doorgaan met mijn taalfouten te corrigeren. Je doet maar :p Er zijn nog 9300 posts om te controlleren dan ;) En speciaal voor jou ook nog een paar taalfoute in deze.



En het is Österreicher. Maar hoe zat dat nou met mij en mijn Duits?

Volgens mij is het usterreicher. En waar heb jij het toch over.. jouw duits? Maar jouw nederduits als die zogenaamde usterreicher is wel grappig hoor, maar daarom ook zo leuk om op dat nep duits te wijzen. Inburgeren jij!

Barbarije
16-04-04, 18:00
Geplaatst door Julien
ten eerste ben je dan geen echte Nederlander (tenminste zo zien Fransen of Italianen dat in ieder geval wel)


Volgens jouw definitie ben ik geen echte Marokkaan, geen echte Nederlander, geen echte moslim etc.

Hokjesgeest viert weer hoogtij

lennart
16-04-04, 18:01
Geplaatst door 151 Nobelprizes
Je valt hen er alleen op aan; terwijl je zelf geen zin fatsoenlijk kan opschrijven. Dat komt wat lullig over.
Voor een gymnasiast scoor je overigens zeldzaam hoog op knullig taalgebruik en spel- en stijlfouten.

Hen? Wie is hen in deze?

En sja.. Beta he.


Ik weet nog steeds niet wat je bedoelt. Je krakkemikkige taalgebruik schiet tekort.

Volgens mij weet jij wel wat ik bedoel en reageer je daarom zo kribbig :)

lennart
16-04-04, 18:10
Geplaatst door 151 Nobelprizes
Canaris. Nu mag je verontwaardigd gaan doen dat ik meervoud heb gebruikt.

Valt me zeer tegen van een recensent, die regelmatig foutloze stukjes moet inleveren.

En omdat Canarie doet alsof hij een usterreicher is, zijn mijn opmerkingen wel effectief en vooral vermakelijk :)



Geen idee; ik begrijp nog steeds geen sikkepit van wat je zegt.


Hmmm jammer.. ik was vrijwel duidelijk, al hoewel wat cryptisch. Maar ach wat moet ik anders verwachten van iemand die het gezever van Joris Luyendijk ziet als het beste wat Nederland te bieden heeft op het gebied van het midden-oosten :rolleyes:

Barbarije
16-04-04, 18:15
Geplaatst door Tomas
Er zit een beveiliginsbeambte bij het bedrijf waar ik nu zit met een kleurtje. Ik denk dat ie uit Marokko komt, maar of ie gewapend is weet ik niet. Maar ja, dat weet ik ook niet van deze Italiaanse avonturier.

Maar eigenlijk hoeft deze Marokkaan helemaal niet dood van mij, hij doet zijn werk en zo te zien goed.

Wat nobel van je

Julien
16-04-04, 18:37
Geplaatst door Barbarije
Volgens jouw definitie ben ik geen echte Marokkaan, geen echte Nederlander, geen echte moslim etc.

Hokjesgeest viert weer hoogtij

Kom zeg, Marokkanen zijn minsten zo chauvinistisch als Fransen en Italianen. Ik neem aan dat jij je ook verbonden voelt met andere Marokkanen, vooral als ze gegijzeld/ vermoord worden.

Tomas
16-04-04, 18:39
Geplaatst door lennart
Mijn generaliseringen :confused: Tzal wel.. een huurling is een huurling.

Ja, hoe kom ik er toch bij?


Blijkbaar heeft een huurling een negatieve ondertoon bij jou waardoor je denkt dat ik alle huurlingen als killers bestempel.

Krijg nou wat. Jij bedoelde met huurling niks negatiefs? Nou dan heb ik je helemaal verkeerd begrepen. Vreemd dat ik dat nu pas weer moet lezen. Dus je zou best zelf een huurling kunnen wezen zo nu en dan?


Het probleem dat ik echter heb met huurlingen is dat ze niet democratisch worden gecontrolleerd.

Dat moet je dan weer uitleggen. Wat is het verschil tussen een chirurg die nu in Irak operereert en een beveiligignsbeambte qua democratische controle?


En verder zal het mij geen sier schelen of hij is afgemaakt... er zijn nog zeker 100 huurlingen gedood in Iraq in April, voor het geval je dat nog niet wist.

Dus? Wat moet ik nu weer met dit fijne stukje info?

Julien
16-04-04, 18:47
Lennart lul weer eens flink uit zijn nek.

Deze arme onschuldige Italiaan had NIETS van doen met het Italiaanse bezettingsleger en al helemaal NIETS met de Amerikanen. Het was een Italiaanse burger die op eigen initiatief naar Irak is gekomen.

Ik hoop dat dat geklets over huurlingen nu afgelopen is, want het is een belediging voor deze onschuldige man!


De vier Italianen werden maandag in het westen van Irak ontvoerd. Het zijn medewerkers van een particulier beveiligingsbedrijf.

http://www.nos.nl/nieuws/artikelen/2004/4/15/italiaansegijzelaarinirakgedood.html

Tomas
16-04-04, 18:49
Geplaatst door Barbarije
Ik begrijp niet waarom jij continue naar Nederland refereert. Totaal misplaatste en walgelijke vergelijking om Nederland te vergelijken met de situatie in Irak

Ik begrijp niet waarom je mij hierop quote.

Maar ik kan je misschien wel uitleggen waarom ik Sadeeq en Anwaro aanspreek op hun stoere taal over het doden en vermoorden van alle niet-Irakezen? Ik bedoel Niet-Arabieren in Anwaro's geval.

Die jongens zitten gewoon in Nederland en kunnen met alle kennis en veiligheid vanuit Nederland de situatie in Irak bekijken en beoordelen. Dat ze zich kunnen voorstellen dat er erge en vervelende dingen gebeuren in Irak is dan ook prima, maar dat ze in hun enthousiasme mee zouden willen doen met het vermoorden is een beetje dom.

Ik kan mij bijvoorbeeld voorstellen dat er onvrede heerst onder bepaalde mensen tov Marokkanen. Ik ken persoonlijk iemand die het ziekenhuis is in geschopt door een groepje van 5 voor de dagopbrengst van zijn snackbar. Ik begrijp zijn afkeer en haat tov Marokkanen. Ik begrijp dat ie het moeilijk vind om niet in ieder groepje Marokkanen potentiele moordenaars te zien.

Maar ik zou mij als Sadeeq en Anwaro gedragen als ik zou zeggen dat ie groot gelijk heeft en dat van mij ook alle Marokkanen doodgeschopt zouden mogen worden. Ik ben niet verplicht om mij volledig te identificeren met hem. Ik ben in staat om zowel zijn frustratie te begrijpen als het feit dat ie gewoon domme pech had en dat het niks met etniciteit te maken heeft. En dat kunnen Sadeeq en Anwaro ook. Als ze net zo ongenuanceerd reageren als de Irakezen in Irak zelf dan kan ik daar wat van zeggen dus.


Soms bekruipt mij het gevoel dat mensen wachten/hopen dat het tot het een uitbarsing komt, zodat ze "de wapens" mogen opnemen.

Ja, dat bedoel ik. Maar waarom je mij nou quote lis wel erg vreemd. Ben je scheel ofzo?

Julien
16-04-04, 18:49
De vier, werknemers van een privé-onderneming

http://www.demorgen.be/telex/?news=B125931

Tomas
16-04-04, 18:51
Geplaatst door Barbarije
Wat nobel van je

Ja, dank je.

lennart
16-04-04, 18:56
Geplaatst door Tomas
Krijg nou wat. Jij bedoelde met huurling niks negatiefs? Nou dan heb ik je helemaal verkeerd begrepen. Vreemd dat ik dat nu pas weer moet lezen. Dus je zou best zelf een huurling kunnen wezen zo nu en dan?

De term huurling is van oorsprong geen negatieve term. Het is een persoon die wordt ingehuurd om ondersteuning te bieden aan een gewapende strijd. En het antwoord is dus nee, want ik wens mij niet te bemoeien met een gewapende strijd.




Dat moet je dan weer uitleggen. Wat is het verschil tussen een chirurg die nu in Irak operereert en een beveiligignsbeambte qua democratische controle?


Dit moet ik je uitleggen? Ik neem aan dat de beveilingsbeambte in dit geval ook in Iraq werkt? Niet dat je later weer verdraaiingen toegaat voegen. De arts is gebonden aan zijn code om levens te redden. Huurlingen zoals deze Italiaanse "beveilings"beambte heeft niet zo'n code, sterker nog, het is niet duidelijk onder welke voorwaarden hij in Iraq opereert. Dat is dus precies het probleem. Als jij je had verdiept in het onderwerp dan had je dat geweten.. of zelfs maar de links had gelezen die ik heb aangeboden dan had je dat geweten.

Waarom verdedig jij de inzet van huurlingen? Wij, in het beschaafde Westen, hebben hier toch legers voor?


Dus? Wat moet ik nu weer met dit fijne stukje info?

Dat deze Italiaan dus niet de enige beveilingsbeambte is die is te komen overlijden in Iraq en het is ook bekend dat huurlingen verantwoordelijk zijn voor tientallen doden in April. Dus al dat gejank en geblaas van je om deze ene man is mij volstrekt onduidelijk.

lennart
16-04-04, 19:00
Geplaatst door Julien
Lennart lul weer eens flink uit zijn nek.

Deze arme onschuldige Italiaan had NIETS van doen met het Italiaanse bezettingsleger en al helemaal NIETS met de Amerikanen. Het was een Italiaanse burger die op eigen initiatief naar Irak is gekomen.

Ik hoop dat dat geklets over huurlingen nu afgelopen is, want het is een belediging voor deze onschuldige man!

http://www.nos.nl/nieuws/artikelen/2004/4/15/italiaansegijzelaarinirakgedood.html

En wat denk je nou dat die mensen daar doen? Koekjes bakken?

En wie denk jij nu eigenlijk wie hun salaris van 10.000 euro/maand betaald? De Iraakse bevolking wellicht?

De definitie van een huurling is juist het zichzelf verhuren als priveepersoon als soldaat aan een overheid. Deze man heeft zichzelf verhuurd aan de Amerikaanse overheid, via het "beveiligings"bedrijf waar hij voor werkte.

Maar het zinloze hiervan is dat ik het al tig keer herhaald heb, en dat er al tig artikelen zijn geplaatst waarin helder naar voren komt dat het hier om huurlingen gaat, maar dat wil jij blijkbaar niet lezen.

joop.r
16-04-04, 19:07
Geplaatst door lennart
En wat denk je nou dat die mensen daar doen? Koekjes bakken?

En wie denk jij nu eigenlijk wie hun salaris van 10.000 euro/maand betaald? De Iraakse bevolking wellicht?

De definitie van een huurling is juist het zichzelf verhuren als priveepersoon als soldaat aan een overheid. Deze man heeft zichzelf verhuurd aan de Amerikaanse overheid, via het "beveiligings"bedrijf waar hij voor werkte.

Maar het zinloze hiervan is dat ik het al tig keer herhaald heb, en dat er al tig artikelen zijn geplaatst waarin helder naar voren komt dat het hier om huurlingen gaat, maar dat wil jij blijkbaar niet lezen.

Hij kan het weten hij verhuurd zich aljaren aan de hoogst biedende
en lult voor die uit zijn nek.
En wt lasik kreeg je komentaar over je taal dat valt tegen want norrmaar brand jij altijd iemand af die taalfouten maakt.

lennart
16-04-04, 19:07
Geplaatst door 151 Nobelprizes
Een van deze vier gegijzelde Italianen was een bewaker van een bedrijf uit de Seychelles. Maakt hem dat ook tot 'huurling'?

Niet dan? Leg eens uit.

lennart
16-04-04, 19:09
Geplaatst door joop.r
Hij kan het weten hij verhuurd zich aljaren aan de hoogst biedende
en lult voor die uit zijn nek.
En wt lasik kreeg je komentaar over je taal dat valt tegen want norrmaar brand jij altijd iemand af die taalfouten maakt.

Je haalt mensen in de war [zoals gewoonlijk], ik wees jou erop dat je beter moet lezen en voordat je reageert ook eerst proberen te begrijpen wat er geschreven wordt.

Verder dacht ik dat jij niet meer op mij zou reageren, tenminste zoveel zei jij gisteren. Jammer ;)

Tomas
16-04-04, 19:11
Geplaatst door lennart
De term huurling is van oorsprong geen negatieve term. Het is een persoon die wordt ingehuurd om ondersteuning te bieden aan een gewapende strijd. En het antwoord is dus nee, want ik wens mij niet te bemoeien met een gewapende strijd.

Dus jij bedoelt het wel negatief ook al zou iemand het niet negatief kunnen opvatten als deze of gene dat zou willen. OK. Fijn. Jij gebruikt deze term dus voor deze specifieke Italiaan om aan te geven dat je hem veroordeelt en zijn dood derhalve wel best vindt. Dan zijn we weer waar we waren. OK.


Dit moet ik je uitleggen? Ik neem aan dat de beveilingsbeambte in dit geval ook in Iraq werkt?

Ja, da's nou lastig met generalisten. Ik heb het de hele tijd over DEZE beveiligingsbeambte. Dat is dus erg moeilijk om te begrijpen zie ik nu in. Ik heb het dus over DEZE italiaanse beveiligingsbeambte. En jij hebt het over huurlingen in het algemeen en huurlingen in Irak in het bijzonder. Wart huurlingen soms doen en zouden kunnen doen en gedaan zouden kunnen hebben en dat deze man een huurling is volgens weer een aantal willekeurige andere generalisaties. En derhalve een slecht mens is die de dood verdiende.


Niet dat je later weer verdraaiingen toegaat voegen.

Jij denkt dat ik het ook over huurlingen in het algemeen heb de hele tijd? Is dat het? Nou ik hoop dat als je alles naleest dat het je nu dan duidelijk is. Ik heb het dus over deze Italiaan.


De arts is gebonden aan zijn code om levens te redden. Huurlingen zoals deze Italiaanse "beveilings"beambte heeft niet zo'n code, sterker nog, het is niet duidelijk onder welke voorwaarden hij in Iraq opereert. Dat is dus precies het probleem.

Een code die iemand zou kunnen hanteren heeft toch helemaal niks met democratische controle te maken? Wie controleert nu de artsen in Irak? Wie controleert of er niet onnodig eutanasie wort toegepast? Wie doet dat daar nu? Als het al gebeurt dan gebeurt dat door de Amerikanen. Nou dat is me toch democratisch....


Waarom verdedig jij de inzet van huurlingen? Wij, in het beschaafde Westen, hebben hier toch legers voor?

Hoe kom je er toch steeds bij dat ik huurlingen verdedig?


Dat deze Italiaan dus niet de enige beveilingsbeambte is die is te komen overlijden in Iraq en het is ook bekend dat huurlingen verantwoordelijk zijn voor tientallen doden in April. Dus al dat gejank en geblaas van je om deze ene man is mij volstrekt onduidelijk.

Voor een beta weet jij behoorlijk onlogische zinnen in elkaar te vrotten. De man is inderdaad Italiaan en waarschijnlijk beveiligingsbeambte. Dat klopt nog. Wat daarna komt heeft er allemaal niks mee te maken. En kan derhalve alleen maar ingegeven zijn om de dood van deze man om voor mij volstrekt onduidelijke redenen te bagetalliseren.

Julien
16-04-04, 19:14
Geplaatst door lennart
En wat denk je nou dat die mensen daar doen? Koekjes bakken?

En wie denk jij nu eigenlijk wie hun salaris van 10.000 euro/maand betaald? De Iraakse bevolking wellicht?

De definitie van een huurling is juist het zichzelf verhuren als priveepersoon als soldaat aan een overheid. Deze man heeft zichzelf verhuurd aan de Amerikaanse overheid, via het "beveiligings"bedrijf waar hij voor werkte.

Maar het zinloze hiervan is dat ik het al tig keer herhaald heb, en dat er al tig artikelen zijn geplaatst waarin helder naar voren komt dat het hier om huurlingen gaat, maar dat wil jij blijkbaar niet lezen.

Deze man werkte PRIVÉ voor zichzelf!!!!!!!!!!!!!!! hij had geen ene reet te maken met de solaten in Irak. Jij zegt de hele tijd "het zijn huurlingen" .. maar op die manier kun je een Turkse schoenenmaker in Mosul ook een huurling noemen :confused: doe toch niet zo stom.

Deze terroristen zijn nu gewoon een stap te ver gegaan, dat vinden zelfs hoge islamitische geestelijken!

Barbarije
16-04-04, 19:18
Geplaatst door Julien
Kom zeg, Marokkanen zijn minsten zo chauvinistisch als Fransen en Italianen. Ik neem aan dat jij je ook verbonden voelt met andere Marokkanen, vooral als ze gegijzeld/ vermoord worden.

Marokkanen en chauvinisme? Dat is nieuw voor mij. Ik denk dat je mischien in de war bent met de Turken.

Om eerlijk te zijn, ik heb met iedereen te doen als ze in ellende zitten. Wel moet ik toegeven dat ik de aardbeving in Arif meer gevolgd heb, dan de aardbevingen in andere landen, maar dat had meer te maken dat mijn familie er midden in zat. Dus ja, ik zal meer betrokken zijn of verbonden voelen als het om familieleden zou gaan.

joop.r
16-04-04, 19:27
Geplaatst door lennart
Je haalt mensen in de war [zoals gewoonlijk], ik wees jou erop dat je beter moet lezen en voordat je reageert ook eerst proberen te begrijpen wat er geschreven wordt.

Verder dacht ik dat jij niet meer op mij zou reageren, tenminste zoveel zei jij gisteren. Jammer ;)

Maar ik vind het zoleuk jou voor LUL te zien staan.
en dat ook anderen je door hebben dat je meer liegt dan de waarhijd spreekt

Barbarije
16-04-04, 19:29
Geplaatst door Julien
Deze man werkte PRIVÉ voor zichzelf!!!!!!!!!!!!!!! hij had geen ene reet te maken met de solaten in Irak. Jij zegt de hele tijd "het zijn huurlingen" .. maar op die manier kun je een Turkse schoenenmaker in Mosul ook een huurling noemen :confused: doe toch niet zo stom.

Deze terroristen zijn nu gewoon een stap te ver gegaan, dat vinden zelfs hoge islamitische geestelijken!

Doe niet zo naief. Deze man kreeg 10.000 dollar per maand aangeboden om bezetters (in dit geval Amerikanen) in Irak te "beveiligen". Voor zijn taak mocht hij ook wapens dragen. Het mag dan wel duidelijk zijn dat je hem een huurling mag noemen.
Maakt voor mij overigens zijn dood niet minder erg. Hij had nog een hele toekomst voor zich.

Ik zal deze mensen nou niet echt terroristen willen noemen. Wat ze gedaan hebben was verkeerd, maar het zijn geen terorristen, louter mensen die -in mijn ogen-op een verkeerde manier strijd leveren tegen de bezetters.

lennart
16-04-04, 19:32
Geplaatst door Tomas
Dus jij bedoelt het wel negatief ook al zou iemand het niet negatief kunnen opvatten als deze of gene dat zou willen. OK. Fijn. Jij gebruikt deze term dus voor deze specifieke Italiaan om aan te geven dat je hem veroordeelt en zijn dood derhalve wel best vindt. Dan zijn we weer waar we waren. OK.

Dit zijn weer jouw woorden en niet de mijne. Die verdraaiingen blijven maar komen. Jammer hoor.



Ja, da's nou lastig met generalisten. Ik heb het de hele tijd over DEZE beveiligingsbeambte. Dat is dus erg moeilijk om te begrijpen zie ik nu in. Ik heb het dus over DEZE italiaanse beveiligingsbeambte. En jij hebt het over huurlingen in het algemeen en huurlingen in Irak in het bijzonder. Wart huurlingen soms doen en zouden kunnen doen en gedaan zouden kunnen hebben en dat deze man een huurling is volgens weer een aantal willekeurige andere generalisaties. En derhalve een slecht mens is die de dood verdiende.


Ik heb nooit gezegd dat hij de dood verdiend. Je mag een eind weg quoten en je mag me woorden verdraaien, maar je moet niet gaan liegen. Een Huurling is een huurling, ook in Iraq. Als hij het risico niet wilde lopen om gedood te worden in Iraq, dan had hij maar geen werk als huurling moeten nemen.



Jij denkt dat ik het ook over huurlingen in het algemeen heb de hele tijd? Is dat het? Nou ik hoop dat als je alles naleest dat het je nu dan duidelijk is. Ik heb het dus over deze Italiaan.


Nou je hebt er anders heel wat bij gehaald, beveilingsambtenaren in Nederland, chirurgen in Iraq en weet ik al niet meer. De dood van deze Italiaan is tragisch, maar niet te voorkomen. Verder hebben de Iraqi's het recht zich te verdedigen tegen de bezetter en ook alle gewapende krachten die de bezetter inhuurt. Zo werkt dat tijdens een bezetting. Hadden de Amerikanen ipv Italianen, Zuid-Afrikanen, Britten, Chilenen en weet ik wat meer Iraqi's ingehuurd dan zouden die een groter kans hebben gehad het land te beveiligen. Mits natuurlijk er aan zekere politieke randvoorwaarden voldaan zou zijn, snelle verkiezingen, dat soort.



Een code die iemand zou kunnen hanteren heeft toch helemaal niks met democratische controle te maken? Wie controleert nu de artsen in Irak? Wie controleert of er niet onnodig eutanasie wort toegepast? Wie doet dat daar nu? Als het al gebeurt dan gebeurt dat door de Amerikanen. Nou dat is me toch democratisch....


Nou als je het verschil niet wilt snappen, dan zie ik ook geen reden om het nog proberen uit te leggen. Vraag aan jou deze keer, als de Amerikanen zo verzot zijn op "beveilingsbedrijven" waarom huren ze dan niet Al-Sadr's Mahdi leger in. Ze lijken me hun taak goed te doen, er waren niet eens aanslagen in Najaf tijdens de afgelopen pelgrimage.



Hoe kom je er toch steeds bij dat ik huurlingen verdedig?


Hoe kom jij er toch steeds bij dat ik vind dat die man de dood verdiend had? Verder zeg ik dat ik vind dat jij de inzet van huurlingen verdedigt. Of jij huurlingen zelf verdedigt maakt me niet uit. Ik snap alleen de redenen voor het inzetten van huurlingen niet. Wellicht dat jij het wel snapt.



Voor een beta weet jij behoorlijk onlogische zinnen in elkaar te vrotten. De man is inderdaad Italiaan en waarschijnlijk beveiligingsbeambte. Dat klopt nog. Wat daarna komt heeft er allemaal niks mee te maken. En kan derhalve alleen maar ingegeven zijn om de dood van deze man om voor mij volstrekt onduidelijke redenen te bagetalliseren.

Je kritiek blijft maar gaan over wat ik volgens jou schijnbaar denk of doe en niet over wat ik daad werkelijk te zeggen, waarvan jij claimt dat je het niet begrijpt. Lekker makkelijk :rolleyes:

Wat ik niet snap is waarom jij de misdaden van huurlingen in Iraq aan het bagataliseren bent. Wat ik ook niet snap is waarom jij de inzet van huurlingen steunt. Wat ik ook niet snap is waarom jij vindt dat al die mensen in Falujjah de dood hebben verdiend.

lennart
16-04-04, 19:34
Geplaatst door 151 Nobelprizes
Zijn alle buitenlandse bedrijven die daar allang zaten, opeens ook bezetters geworden dan, Lennart?

Ik snap het niet. Sinds wanneer is een bedrijf een huursoldaat geworden? Ik wist trouwens ook nog niet dat Saddam naast 800.000 soldaten, republikeinse garde en speciale republikeinse garde ook nog eens huursoldaten uit de Seychellen nodig had. Jij weet meer blijkbaar.

Barbarije
16-04-04, 19:36
Overigens hebben veel Marokkanen uit pure armoede als huurlingen onder Franse en Spaanse vlag gevochten. Hun familieleden en landgenoten liepen toch ook niet te janken wanneer ze doodgeschoten werden. Ze wisten welke risico ze liepen, ook al hadden ze vanwege de armoede weinig keus. Uiteindelijk ben je zelf verantwoordelijk voor je eigen daden.

lennart
16-04-04, 19:38
Geplaatst door Julien
Deze man werkte PRIVÉ voor zichzelf!!!!!!!!!!!!!!! hij had geen ene reet te maken met de solaten in Irak. Jij zegt de hele tijd "het zijn huurlingen" .. maar op die manier kun je een Turkse schoenenmaker in Mosul ook een huurling noemen :confused: doe toch niet zo stom.

Deze terroristen zijn nu gewoon een stap te ver gegaan, dat vinden zelfs hoge islamitische geestelijken!

Man.. zelfs de Italiaanse minister van buitenlandse zaken heeft gezegd dat ze voor "security companies" werkten. Deze man past in de definitie van een huurling.

Een Turkmeense schoenmaker in Mosul die Iraq beveilgt zal trouwens nooit onder de term huursoldaat vallen. Jouw kennis is uiterst beperkt.

lennart
16-04-04, 19:39
Geplaatst door joop.r
Maar ik vind het zoleuk jou voor LUL te zien staan.
en dat ook anderen je door hebben dat je meer liegt dan de waarhijd spreekt

Mijn suggestie is dat je nogmaals de hele topic doorleest en dit keer probeert te begrijpen wat er staat.

lennart
16-04-04, 19:43
Geplaatst door Julien
http://www.demorgen.be/telex/?news=B125931

But then came the opportunity to work for a different sort of army. For two years he was on the books of an Italian agency called IBSA, which provides bodyguards and detectives, and through them he was introduced to DTS Security, an American firm hiring bodyguards and security personnel to go to Iraq.

Mr Quattrocchi thus became part of the shadowy, informal army in Iraq, now numbering 20,000 according to some estimates
http://news.independent.co.uk/world/middle_east/story.jsp?story=511890

Uit de Independent.

Tis wachten op de eerste idioten die Amerikaanse soldaten onschuldige burgers gaan noemen.

lennart
16-04-04, 20:09
Geplaatst door 151 Nobelprizes
Je snapt het inderdaad niet.

Deze buitenlandse bedrijven zaten allang in Irak, maar hebben nu meer beveiliging nodig omdat ze in gevaar zijn vanwege muitende Iraqi. Dus huren ze mensen in die hen willen beschermen. Die bedrijven zijn geen bezetters (of jij moet ze sinds de troepenmacht daar opeens als bezetter zijn gaan beschouwen). Dus heeft hun beveiligingsdienst ook geen zak met het leger te maken. Dus zijn die beveiligingsbeambten geen huursoldaten.

Welke bedrijven zaten al in Iraq? En wil jij nu beweren dat de mensen die Paul Bremer bewaken, werknemers van het beveilingsbedrijf Blackwater, geen huurlingen zijn? Die beveilingsmensen worden niet alleen ingezet om ingenieurs te verdedigingen hoor. Ze worden ingezet bij allerlei soorten logistieke operaties van het leger, bijvoorbeeld bevoorrading van het Amerikaanse leger; ondersteuning van de bezetting dus. Ook maar dat is niet helemaal helder, worden deze huurlingen ingezet door het leger voor special ops.

Jij snapt er werkelijk helemaal niets van, dat is duidelijk.

joop.r
16-04-04, 20:40
Geplaatst door lennart
Mijn suggestie is dat je nogmaals de hele topic doorleest en dit keer probeert te begrijpen wat er staat.

E.t.t.e.r.b.a.k
sinds wanneer ben jij in de positie om andere suggesties op te dragen moet ik weer al jou leugens lezen.
Je bent en blijft een achterbakse sukkel.

Julien
16-04-04, 20:43
Geplaatst door lennart
Man.. zelfs de Italiaanse minister van buitenlandse zaken heeft gezegd dat ze voor "security companies" werkten. Deze man past in de definitie van een huurling.

Een Turkmeense schoenmaker in Mosul die Iraq beveilgt zal trouwens nooit onder de term huursoldaat vallen. Jouw kennis is uiterst beperkt.

En wie zegt dat deze man Amerikanen moest beschermen? Misschien beschermde hij daar wel Irakezen. Maar als je hem dan nog huurling wilt noemen, ga je gang, Maar praat a.u.b. niet deze laffe moord goed.

joop.r
16-04-04, 20:52
Geplaatst door Julien
En wie zegt dat deze man Amerikanen moest beschermen? Misschien beschermde hij daar wel Irakezen. Maar als je hem dan nog huurling wilt noemen, ga je gang, Maar praat a.u.b. niet deze laffe moord goed.
Julien
Laat je niet opnaaien door die laffe leugenaar van een Lennart
alleen wat hij steld is de waarheid in zijn ogen en de rest weet er niets
van

lennart
17-04-04, 00:44
Geplaatst door 151 Nobelprizes
De bedrijven die de beveiligingsservice hebben ingehuurd van deze Italianen. Dat maakt hen tot bewakers van deze bedrijven: niet tot huursoldaten want met het leger hebben ze niets te maken.

Dit is bullshit. Deze contractors worden ook door de bezettingsmacht ingehuurd. Paul Bremer III wordt beveiligd door een dergelijke beveilingsservice.


Er zijn overal ter wereld beveiligingsdiensten in onveilige gebieden. Die hebben bewakers en geen huurlingen. Of jij moet de buitenlandse bedrijven in Irak als bezetters beschouwen natuurlijk. Maar zelfs jij bent niet zo mesjogge.

Deze buitenlanders indien ingehuurd om de bezetting te ondersteunen zijn huursoldaten.

lennart
17-04-04, 00:49
Geplaatst door Julien
En wie zegt dat deze man Amerikanen moest beschermen? Misschien beschermde hij daar wel Irakezen. Maar als je hem dan nog huurling wilt noemen, ga je gang, Maar praat a.u.b. niet deze laffe moord goed.

Sja maar dat is zijn beroepskeuze; hij moet hebben geweten tijdens zijn dienst aldaar dat hij werd gezien als een onderdeel van de bezettingsmacht. Al was het maar omdat de Iraqis daar denken dat elke witte kerel met een gun een spion is voor de Amerikanen, omdat diezelfde Amerikanen huurlingen inhuren om taken te verrichten. Daarmee vervagen de Amerikanen de lijn tussen private contractors die werken voor Iraakse burgers en private contractors die werken voor de Amerikaanse overheid. Dat is nu precies het bezwaar wanneer een overheid dit soort beveilingsbedrijven gaat inhuren; vooral in een oorlogszone.

Hansje
17-04-04, 10:07
Geplaatst door Anwaro

Ik ben een Arabier... als ik in Irak zou zijn zou ik me bij de Iraki's aansluiten! In dat opzicht heb ik dus zeker wel voorkeur.

Zeg dat niet te snel. Bij welke Iraki's zou je je nl aan moeten sluiten?

Dat de Amerikanen deze oorlog zijn begonnen is afschuwelijk maar als ze zich nu terugtrekken dat laten ze het land in een enorme chaos achter. Ik moet er niet aan denken wat er dan gebeurd met de gewone gematigde bevolking of de plattelands bevolking die meestal als eerste de dupe is in dit soort situaties.

Dit is geen heroïsche strijd naar mijn inzicht, waarbij je nationalistische gevoelens kan laten gelden. Er is daar onderling tussen de Iraki"s ook een afschuwelijke machtsstrijd aan de gang. Waarbij de Koran met voeten wordt getreden.

Dmv dit soort ontvoeringen en aanslagen proberen ze het land nog verder in een Chaos te werpen en hopen ze uiteindelijk de macht te grijpen. Het spijt me maar daar kan ik geen bewondering voor hebben. Ik zou er bewondering voor hebben wanneer ze zich op de overdracht eind Juni zouden richten en de verschillende groepen zich verenigen in politieke partijen en eerlijke verkiezingen zouden organiseren. Groeperingen die denken macht te krijgen vanuit de chaos die ze creëren zijn nu niet bepaald een betrouwbare basis om een toekomst op te bouwen.

S@deeQ.
17-04-04, 11:40
Geplaatst door 151 Nobelprizes
Het was niet de bedoeling dat die Italiaan zo dapper zou sterven. Daarom zond Al Jazeera dat bandje natuurlijk ook niet uit (sinds wanneer vindt Al Jazeera iets te bloederig? La me nie lache).

Zulke video's zijn bedoeld als intimidatie en als triomf, maar die Italiaan was kranig genoeg om zijn moordenaars neer te zetten als laffe honden, en hemzelf als held. Kijk, en dat zit een heleboel mensen natuurlijk dwars. Die hadden liever in hun vuistje gelachen en gezegd: "Kijk ze 's bang zijn voor ons." Maar zelfs in die onmogelijke situatie (mannen met wapens tegenover ongewapende mannen) bleef die Italiaan nog overeind. Triomf voor Italie.

:argwaan: maak je niet zo druk geitje van me, voor je het weet is ie te downloaden met kazaa :wink: en waarschijnlijk zit er ook een foto bij van zijn onderbroek :lol:

Barbarije
17-04-04, 11:43
Al Jazeera zat zeker ook in het complot om deze man dood te schieten. Het is gewoon een nieuwszender, zoals alle andere nieuwszenders als de BBC en CNN.

Triomf voor Italie? Wat is dit voor chauvinistisch gepraat

S@deeQ.
17-04-04, 11:49
Geplaatst door 151 Nobelprizes
Kijk, dat bedoel ik nou: ik heb de spijker op zijn kop geslagen blijkbaar ;)

:maf2: ik sla liever mijn spijker niet in je kop maar ergens ander ..... :engel:

BartLM
17-04-04, 11:49
Geplaatst door 151 Nobelprizes
Kijk, dat bedoel ik nou: ik heb de spijker op zijn kop geslagen blijkbaar ;)

je bent me net voor.

ik was er niet opgekomen.

DEMOcraat
17-04-04, 15:11
laffe daad????
elke moord is te laf voor woorden.
elke vak heeft zijn risico. hoe meer je verdient hoe meer risico je loopt gezien zijn keuze daarvoor moet hij geweeten hebben welke risico verbonden is aan zijn opdracht.
eigen schuld.....

Barbarije
17-04-04, 15:20
Geplaatst door 151 Nobelprizes
Die tape van de Japanners werd anders wel uitgezonden: en die waren bang ja. Allicht. Een jochie van 18, een meisje, en een journalist zonder militaire training. Wat een kunst. En die beelden waren shocking genoeg, met die messen op kelen. Intimiderend, dus in de hoop dat het effectief was. Die Italiaan was uit ander hout gesneden: opzet mislukt.

Wiens opzet? Die van Al Jazeera?
Ik dacht dat alleen Arabieren in complottheorieen geloofden :alien:

Die beelden van die Japanners was nou niet echt in voordeel van de gijzelnemers. Dus mocht Al Jazeera eventueel samenheulen met de gijzelnemers, dan hadden ze die band met die Japanners ook niet uitgezonden.

mark61
17-04-04, 17:11
Geplaatst door Hansje
Zeg dat niet te snel. Bij welke Iraki's zou je je nl aan moeten sluiten?

Dat de Amerikanen deze oorlog zijn begonnen is afschuwelijk maar als ze zich nu terugtrekken dat laten ze het land in een enorme chaos achter. Ik moet er niet aan denken wat er dan gebeurd met de gewone gematigde bevolking of de plattelands bevolking die meestal als eerste de dupe is in dit soort situaties.

Dit is geen heroïsche strijd naar mijn inzicht, waarbij je nationalistische gevoelens kan laten gelden. Er is daar onderling tussen de Iraki"s ook een afschuwelijke machtsstrijd aan de gang. Waarbij de Koran met voeten wordt getreden.

Dmv dit soort ontvoeringen en aanslagen proberen ze het land nog verder in een Chaos te werpen en hopen ze uiteindelijk de macht te grijpen. Het spijt me maar daar kan ik geen bewondering voor hebben. Ik zou er bewondering voor hebben wanneer ze zich op de overdracht eind Juni zouden richten en de verschillende groepen zich verenigen in politieke partijen en eerlijke verkiezingen zouden organiseren. Groeperingen die denken macht te krijgen vanuit de chaos die ze creëren zijn nu niet bepaald een betrouwbare basis om een toekomst op te bouwen.

Oei. Dat is heel wijs. Ik vrees voor Anwaro. :hihi:

Julien
17-04-04, 17:19
Geplaatst door 151 Nobelprizes
Het was niet de bedoeling dat die Italiaan zo dapper zou sterven. Daarom zond Al Jazeera dat bandje natuurlijk ook niet uit (sinds wanneer vindt Al Jazeera iets te bloederig? La me nie lache).

Zulke video's zijn bedoeld als intimidatie en als triomf, maar die Italiaan was kranig genoeg om zijn moordenaars neer te zetten als laffe honden, en hemzelf als held. Kijk, en dat zit een heleboel mensen natuurlijk dwars. Die hadden liever in hun vuistje gelachen en gezegd: "Kijk ze 's bang zijn voor ons." Maar zelfs in die onmogelijke situatie (mannen met wapens tegenover ongewapende mannen) bleef die Italiaan nog overeind. Triomf voor Italie.

precies!

Julien
17-04-04, 17:20
Geplaatst door S@deeQ.
:argwaan: maak je niet zo druk geitje van me, voor je het weet is ie te downloaden met kazaa :wink: en waarschijnlijk zit er ook een foto bij van zijn onderbroek :lol:

lol als een superieure italiaan deze laffe moordenaars weet te liquideren, bedoel je.

lennart
17-04-04, 17:21
Geplaatst door Julien
lol als een superieure italiaan deze laffe moordenaars weet te liquideren, bedoel je.

En dat maakt dan die superieure Italiaan ook tot een laffe moordenaar. :jammer:

Julien
17-04-04, 17:22
Geplaatst door lennart
En dat maakt dan die superieure Italiaan ook tot een laffe moordenaar. :jammer:

klopt, het was ook meer een reactie op sadeeq.

waarom reageerde je trouwens niet op hem?

lennart
17-04-04, 17:30
Geplaatst door Julien
klopt, het was ook meer een reactie op sadeeq.

waarom reageerde je trouwens niet op hem?

Ik reageer eigenlijk zelden op Sadeeq. Veel bijzonders heeft hij nu ook weer niet te melden.

lennart
17-04-04, 17:31
Nog meer laffe daden:

Ever since his return home last April, U.S. Marine Jimmy Massey has had a hard time sleeping, feeling "ashamed" of involvement in killing no less than 30 Iraqi civilians during his one-month mission.
http://www.islamonline.net/English/News/2004-04/17/article04.shtml

Anwaro
17-04-04, 18:40
Geplaatst door Hansje
Zeg dat niet te snel. Bij welke Iraki's zou je je nl aan moeten sluiten?

Dat de Amerikanen deze oorlog zijn begonnen is afschuwelijk maar als ze zich nu terugtrekken dat laten ze het land in een enorme chaos achter. Ik moet er niet aan denken wat er dan gebeurd met de gewone gematigde bevolking of de plattelands bevolking die meestal als eerste de dupe is in dit soort situaties.

Dit is geen heroïsche strijd naar mijn inzicht, waarbij je nationalistische gevoelens kan laten gelden. Er is daar onderling tussen de Iraki"s ook een afschuwelijke machtsstrijd aan de gang. Waarbij de Koran met voeten wordt getreden.

Dmv dit soort ontvoeringen en aanslagen proberen ze het land nog verder in een Chaos te werpen en hopen ze uiteindelijk de macht te grijpen. Het spijt me maar daar kan ik geen bewondering voor hebben. Ik zou er bewondering voor hebben wanneer ze zich op de overdracht eind Juni zouden richten en de verschillende groepen zich verenigen in politieke partijen en eerlijke verkiezingen zouden organiseren. Groeperingen die denken macht te krijgen vanuit de chaos die ze creëren zijn nu niet bepaald een betrouwbare basis om een toekomst op te bouwen.

Volgens de Koran hebben de Iraki's het recht zich tegen indringers te verweren! Of niet soms?

Verder heeft de vs idd de aanzet gegeven tot deze chaos, er zijn altijd elementen en groeperingen aanwezig die van dit soort situaties profiteren en het is onvermijdelijk dat dit onschuldige slachtoffers meebrengt.

Anwaro
17-04-04, 18:46
Geplaatst door mark61
Oei. Dat is heel wijs. Ik vrees voor Anwaro. :hihi:

Als het me teveel wordt kom ik nog weleens bijtanken op dit forum :D