PDA

Bekijk Volledige Versie : Zeehondjes?



Couscousje
15-04-04, 13:44
Kan iemand mij even vertellen of er inzake de walgelijke zeehondjesafslachting die nu gaande is in Canada al een aantal initiatieven zijn opgestart vanuit Nederland.

Ik wil me daar namelijk graag bij aansluiten, echter ik vind dus niets terug...

Is het werkelijk dat we machteloos toekijken terwijl die wollige schatjes op een wrede wijze worden neergeknuppeld?

Cc

Bommel Ding
15-04-04, 13:45
Waarom zijn zeehondjes zo zielig en zijn er amper protesten tegen de de duizenden andere dieren die we dagelijks afslachten?

Couscousje
15-04-04, 13:48
Geplaatst door Bommel Ding
Waarom zijn zeehondjes zo zielig en zijn er amper protesten tegen de de duizenden andere dieren die we dagelijks afslachten?

Hoe kom je erbij dat die er niet zijn?

Maar goed, dat was mijn vraag niet. Ik stel voor dat je een eigen topic opent, waar je je stelling poneert.

Ik wens alleen een antwoord op mijn vraag, geen moralistisch gelul.

Cc

Bommel Ding
15-04-04, 13:53
Geplaatst door Couscousje
Hoe kom je erbij dat die er niet zijn?

Maar goed, dat was mijn vraag niet. Ik stel voor dat je een eigen topic opent, waar je je stelling poneert.

Ik wens alleen een antwoord op mijn vraag, geen moralistisch gelul.

Cc
Jammer voor je, maar dit is een openbaar forum :haha:

Couscousje
15-04-04, 13:58
Geplaatst door Bommel Ding
Jammer voor je, maar dit is een openbaar forum :haha:

Jammer voor jou, want op dit openbare forum geef ik aan dat je op moet kutten met je ongewenste commentaar.

:D

Daa-haag!

Cc

Bommel Ding
15-04-04, 14:03
Geplaatst door Couscousje
Jammer voor jou, want op dit openbare forum geef ik aan dat je op moet kutten met je ongewenste commentaar.

:D

Daa-haag!

Cc
In het echt zullen mensen zich al weinig van jouw commando's aantrekken, op dit forum al helemaal niet :zwaai:

Joesoef
15-04-04, 14:07
Geplaatst door Bommel Ding
Waarom zijn zeehondjes zo zielig en zijn er amper protesten tegen de de duizenden andere dieren die we dagelijks afslachten?


Over welk dierensoort heb je het dan?

Tienduizenden zeehonden BABY'S die worden DOODGESLAGEN voor ALLEEN hun HUIDJE om er BONTMANTELS van te maken.



Maar ga er alsjeblieft tussenliggen, dan valt het wel allemaal mee en is het tenminste nuttig geweest.

Couscousje
15-04-04, 14:09
Geplaatst door Bommel Ding
In het echt zullen mensen zich al weinig van jouw commando's aantrekken, op dit forum al helemaal niet :zwaai:

Oh nee?

Watch me.

Daa-haag!

Cc sets mode to +ignore Bommel Ding.

Couscousje
15-04-04, 14:10
Geplaatst door Joesoef
Maar ga er alsjeblieft tussenliggen, dan valt het wel allemaal mee en is het tenminste nuttig geweest.

Met jou kan je zakendoen!

:haha:

Cc

Bommel Ding
15-04-04, 14:11
Geplaatst door Joesoef
Over welk dierensoort heb je het dan?
Stap eens een slachthuis binnen en er zal een wereld voor je opengaan.

Joesoef
15-04-04, 14:21
Geplaatst door Bommel Ding
Stap eens een slachthuis binnen en er zal een wereld voor je opengaan.

Dont tell me, iam a big boy. Heb hard en software voor die gasten ontwikkeld.

Laat ik netjes blijven en het gewoon nog eens uitleggen.

Het zijn zeehonden babys van amper 2 weken oud die worden doodgeslagen zodat rijke perverselingen een bondjas kunnen dragen.

Het slachten van kistkalveren en legbatterykippen is ook erg maar het heeft nog enigzinds een doel. Varkenstroep eet ik niet, das julllie probleem.

Voor de rest zit jij hier alleen te provoceren dus jij gaat ook in mijn killfile.

Canaris
15-04-04, 14:26
Cous cous

daarvoor woon je in het foute land. Nederland is blind voor dierenleed.

De doorsnee nederlander heeft geen enkele moeite mee met de barbaarse praktijken die op het moment gaande zijn.

Voor echte protesten moet je in Duitsland Frankrijk of het moederland van de dierbescherming Engeland zijn.

op de homepage van ifaw worden internatioonaal alle handtekeningen verzameld


http://www.ifaw.org/ifaw/general/default.aspx?oid=562

Mattijs
15-04-04, 14:40
Over welk dierensoort heb je het dan?

Lameren, kalveren, kuikens (kippen/ganzen/eenden), biggen, puppies etc.

lennart
15-04-04, 14:42
Die beelden die nu worden getoond op de Nederlandse televisie zijn beelden van de zeehondenjacht jaren geleden. Als ik het goed heb begrepen worden de zeehonden nu gewoon neergeschoten, netzoals in het NEderlandse bos hertjes (bambi!) worden omgelegd.

Joesoef
15-04-04, 14:44
Geplaatst door Mattijs
Lameren, kalveren, kuikens (kippen/ganzen/eenden), biggen, puppies etc.


Ja dat klopt. Die slaan we met knuppels dood op koninginnedag te vermaak om er vervolgens bondjassen van te maken. Volksvermaak of zo iets, net als voor die eskimo's.

Puppies? in wat voor een boerengat leef jij? ook 10.000 per week, wat doen jullie met die beesten, waar halen jullie ze vandaan?

TonH
15-04-04, 14:45
Geplaatst door Couscousje
Kan iemand mij even vertellen of er inzake de walgelijke zeehondjesafslachting die nu gaande is in Canada al een aantal initiatieven zijn opgestart vanuit Nederland.

Ik wil me daar namelijk graag bij aansluiten, echter ik vind dus niets terug...

Is het werkelijk dat we machteloos toekijken terwijl die wollige schatjes op een wrede wijze worden neergeknuppeld?

Cc

Hiervoor hoef je de deur niet uit:

http://act.greenpeace.org/ams/e?a=1374&s=gen

Wel zwak overigens dat Greepeace "andere prioriteiten" heeft, momenteel.


Geplaatst door lennart
Die beelden die nu worden getoond op de Nederlandse televisie zijn beelden van de zeehondenjacht jaren geleden. Als ik het goed heb begrepen worden de zeehonden nu gewoon neergeschoten, netzoals in het NEderlandse bos hertjes (bambi!) worden omgelegd.

http://www.ifaw.org/ifaw/dimages/image_918.jpg

Canaris
15-04-04, 14:51
http://www.bontvoordieren.nl/

die doen wel wat

Joesoef
15-04-04, 14:54
Geplaatst door lennart
Die beelden die nu worden getoond op de Nederlandse televisie zijn beelden van de zeehondenjacht jaren geleden. Als ik het goed heb begrepen worden de zeehonden nu gewoon neergeschoten, netzoals in het NEderlandse bos hertjes (bambi!) worden omgelegd.

Schijnt wat tegen te vallen hoorde ik op de radio http://www.seashepherd.org/

lennart
15-04-04, 14:59
Geplaatst door Joesoef
Schijnt wat tegen te vallen hoorde ik op de radio http://www.seashepherd.org/

Tss.. domme mensen dus. Als ze het gewoon volgens de regels doen die de Canadeze overheid heeft opgedragen, dan zouden er maar weinig mensen protesten kunnen laten horen. Maar als ze zo beestachtig tekeer gaan dan zal er wel internationale aandacht voor komen.

Ik zag net dit op de site van Ton:
http://www.ifaw.org/ifaw/dimages/custom/sealhunt/videos/2004%20seals/2004SealHunt_lo.mov

Mattijs
15-04-04, 15:06
Ja dat klopt. Die slaan we met knuppels dood op koninginnedag te vermaak om er vervolgens bondjassen van te maken. Volksvermaak of zo iets, net als voor die eskimo's.

Puppies? in wat voor een boerengat leef jij? ook 10.000 per week, wat doen jullie met die beesten, waar halen jullie ze vandaan?

Die diertjes lijden ook ernstig, en dan niet maar 2 minuten maar vaak veel langer.

Joesoef
15-04-04, 15:51
Geplaatst door Mattijs
Die diertjes lijden ook ernstig, en dan niet maar 2 minuten maar vaak veel langer.

Je hebt vast wel wat puppiefoto's van de braderie.

Bommel Ding
15-04-04, 15:54
Stierengevechten mis ik ook nog in het rijtje

Couscousje
16-04-04, 12:52
Bedankt voor de links.

Ik voel me ietsiepietsie beter.

Cc

Julien
16-04-04, 12:56
Geplaatst door Bommel Ding
Stierengevechten mis ik ook nog in het rijtje

Met stierevechten is niks mis, het is iets wat bij de West-Mediterraanse cultuur past.. die stieren sterven een stuk beter dan de koeien in Nederland.

Al3arbi
16-04-04, 12:57
Geplaatst door Julien
Met stierevechten is niks mis, het is iets wat bij de West-Mediterraanse cultuur past.. die stieren sterven een stuk beter dan de koeien in Nederland.


Misselijk.

Anwaro
16-04-04, 13:02
Geplaatst door Julien
Met stierevechten is niks mis, het is iets wat bij de West-Mediterraanse cultuur past.. die stieren sterven een stuk beter dan de koeien in Nederland.

Ja dat zag ik pas op de tv. Het is zeker lekker om als een geperforeerde biefstuk te eindigen? :duivels:

Julien
16-04-04, 13:05
Zijn jullie wel eens in een Arena geweest? Nou, klets dan niet.. Nederlanders praten maar anderen na. Stierenvechten is een eervolle dood voor een stier. Die stier wordt uitstekend behandeld!

Couscousje
16-04-04, 13:13
Geplaatst door Julien
Die stier wordt uitstekend behandeld!

Uitstekend?

Ja, letterlijk, ja.

:moe:

Cc

Al3arbi
16-04-04, 13:13
Geplaatst door Julien
Zijn jullie wel eens in een Arena geweest? Nou, klets dan niet.. Nederlanders praten maar anderen na. Stierenvechten is een eervolle dood voor een stier. Die stier wordt uitstekend behandeld!


Nou, `kmoet je zeggen. Ik ben in een Arena geweest. 4jaar geleden. Rampzalig de manier hoe zo`n stief sterft. Maar kennelijk waren de Mediterranen in `n vorig leven runderen, vandaar al die kennis.

Julien
16-04-04, 13:17
Geplaatst door Couscousje
Uitstekend?

Ja, letterlijk, ja.

:moe:

Cc

Voor het gevecht heeft een stier een leven vol van ruimte en vrijheid op de (gras)velden en wordt hij prima behandeld. Hij sterft een snelle (o.k. pijnlijke) dood. Maar denk je dat de slachtkoeien hier niet pijnlijk sterven?

Joesoef
16-04-04, 13:18
Geplaatst door Julien
Zijn jullie wel eens in een Arena geweest? Nou, klets dan niet.. Nederlanders praten maar anderen na. Stierenvechten is een eervolle dood voor een stier. Die stier wordt uitstekend behandeld!


Biggetjes castreren ze zonder verdoving, gewoon met een schaar. Schijnen die beestjes een stuk rustiger en liever van te worden. Ik heb ook een schaar, hier in mijn bureau la. Ik denk dat jij ook maar eens geholpen moet worden.

Couscousje
16-04-04, 13:20
Geplaatst door Julien
Voor het gevecht heeft een stier een leven vol van ruimte en vrijheid op de (gras)velden en wordt hij prima behandeld. Hij sterft een snelle (o.k. pijnlijke) dood. Maar denk je dat de slachtkoeien hier niet pijnlijk sterven?

Snel?

Hoe lang duurt zo een show?

2 uur? 3 uur?

Cc

Julien
16-04-04, 16:40
Geplaatst door Joesoef
Biggetjes castreren ze zonder verdoving, gewoon met een schaar. Schijnen die beestjes een stuk rustiger en liever van te worden. Ik heb ook een schaar, hier in mijn bureau la. Ik denk dat jij ook maar eens geholpen moet worden.

Rustig nou Joesoef, ik vind het erg schattig dat je zo begaan bent met dierenleed, en echt waar ik kan ook niet tegen dierenleed. Maar ik zie het stierenvechten nou eenmaal als een mooie cultuuruiting, ik ben een paar keer wezen kijken in Avignon en Perpignan en het hoort daar nou eenmaal.. ik zelf zag er niks dieronterend in.

Ik vind beelden van beren aan een ketting of hondengevechten of doodkunuppelen van zeehondjes veel erger.

Hansje
16-04-04, 16:44
Geplaatst door Julien

Ik vind beelden van beren aan een ketting of hondengevechten of doodkunuppelen van zeehondjes veel erger.

Ik vind het allemaal even erg.
Ben je daar echt wezen kijken? Dat had ik niet van je verwacht.

:aanwal: