PDA

Bekijk Volledige Versie : Verdonk wil buitenlandse zenders aanpakken



Mattijs
15-04-04, 14:11
Verdonk wil buitenlandse zenders aanpakken 15-04-2004


Minister Rita Verdonk (VVD) van Vreemdelingenzaken gaat onderzoeken in hoeverre buitenlandse tv-zenders kunnen worden aangepakt die antisemitische of racistische programma's uitzenden. Deze zenders kunnen via satellietschotels worden ontvangen. De PvdA en de SGP maken zich zorgen over die ontwikkeling.


Verdonk zal gaan overleggen met collega-ministers, met name uit Noord-Afrika over de kwestie. Verdonk gaat ook kijken of via undercover-acties werkgevers gecontroleerd kunnen worden op racisme bij sollicitatieprocedures. Dit is een PvdA-voorstel van Kamerlid Jeroen Dijsselbloem. Volgens de PvdA kiezen veel werkgevers sneller voor het aannemen van een autochtoon dan een allochtoon.

De Tweede Kamer debatteerde donderdagmiddag over antisemitisme en racisme. De Kamer vindt dat de politie en het Openbaar Ministerie (OM) te weinig doen om racistische zaken af te handelen. Verdonk geeft dat toe: "Het klopt dat het schort aan communicatie bij het OM en de politie. Ik ga daar naar kijken." Slechts acht procent van de discriminatiezaken leidt jaarlijks tot daadwerkelijke vervolging.

De PvdA en de SGP zijn teleurgesteld in de aanpak van het OM van de Nederlands-Marokkaanse website Maroc.nl. Geregeld zijn hierop antisemitische teksten te vinden op de verschillende fora. In 2002 heeft het OM een gesprek gehad met het bestuur van de website. Het OM ging niet over tot vervolging. PvdA en SGP noemen dit overteerbaar.



[Copyright 2004, Novum]

Mattijs
15-04-04, 14:12
De PvdA en de SGP zijn teleurgesteld in de aanpak van het OM van de Nederlands-Marokkaanse website Maroc.nl. Geregeld zijn hierop antisemitische teksten te vinden op de verschillende fora. In 2002 heeft het OM een gesprek gehad met het bestuur van de website. Het OM ging niet over tot vervolging. PvdA en SGP noemen dit overteerbaar.

:nerd:

Bommel Ding
15-04-04, 14:14
Goed initiatief :duim:

plexus
15-04-04, 14:21
Minister Rita Verdonk (VVD) van Vreemdelingenzaken gaat onderzoeken in hoeverre buitenlandse tv-zenders kunnen worden aangepakt die antisemitische of racistische programma's uitzenden. Deze zenders kunnen via satellietschotels worden ontvangen. De PvdA en de SGP maken zich zorgen over die ontwikkeling.

dit krijgen zo nooit en te nimmer voor elkaar..

barfly
15-04-04, 14:22
Geplaatst door Mattijs
Verdonk wil buitenlandse zenders aanpakken 15-04-2004


Minister Rita Verdonk (VVD) van Vreemdelingenzaken gaat onderzoeken in hoeverre buitenlandse tv-zenders kunnen worden aangepakt die antisemitische of racistische programma's uitzenden. Deze zenders kunnen via satellietschotels worden ontvangen. De PvdA en de SGP maken zich zorgen over die ontwikkeling.


Verdonk zal gaan overleggen met collega-ministers, met name uit Noord-Afrika over de kwestie. Verdonk gaat ook kijken of via undercover-acties werkgevers gecontroleerd kunnen worden op racisme bij sollicitatieprocedures. Dit is een PvdA-voorstel van Kamerlid Jeroen Dijsselbloem. Volgens de PvdA kiezen veel werkgevers sneller voor het aannemen van een autochtoon dan een allochtoon.

De Tweede Kamer debatteerde donderdagmiddag over antisemitisme en racisme. De Kamer vindt dat de politie en het Openbaar Ministerie (OM) te weinig doen om racistische zaken af te handelen. Verdonk geeft dat toe: "Het klopt dat het schort aan communicatie bij het OM en de politie. Ik ga daar naar kijken." Slechts acht procent van de discriminatiezaken leidt jaarlijks tot daadwerkelijke vervolging.

De PvdA en de SGP zijn teleurgesteld in de aanpak van het OM van de Nederlands-Marokkaanse website Maroc.nl. Geregeld zijn hierop antisemitische teksten te vinden op de verschillende fora. In 2002 heeft het OM een gesprek gehad met het bestuur van de website. Het OM ging niet over tot vervolging. PvdA en SGP noemen dit overteerbaar.



[Copyright 2004, Novum]

Gaat Verdonk dan satelieten uit de ruimte schieten? Wat betreft Maroc.nl het OM heeft geconstateerd dat er niets aan de hand was kan ik me herinneren. Overigens heb ik wat anti-semitische meldingen gezien waar ik het anti-semitische niet van inzag. Nota bene eentje over mezelf die echt kant noch wal raakte.

Mattijs
15-04-04, 14:37
Gaat Verdonk dan satelieten uit de ruimte schieten

Regionale/lokale stoorzenders :roker:

ZbaqZbaq
15-04-04, 14:54
Geplaatst door barfly
Gaat Verdonk dan satelieten uit de ruimte schieten? Wat betreft Maroc.nl het OM heeft geconstateerd dat er niets aan de hand was kan ik me herinneren. Overigens heb ik wat anti-semitische meldingen gezien waar ik het anti-semitische niet van inzag. Nota bene eentje over mezelf die echt kant noch wal raakte.

nee ze gaan dictaturen in N-Afrika beloftes doen in ruil voor druk op die zenders....lees goed tussen de regels door !

Mark
15-04-04, 14:57
Geplaatst door Mattijs
De PvdA en de SGP zijn teleurgesteld in de aanpak van het OM van de Nederlands-Marokkaanse website Maroc.nl. Geregeld zijn hierop antisemitische teksten te vinden op de verschillende fora. In 2002 heeft het OM een gesprek gehad met het bestuur van de website. Het OM ging niet over tot vervolging. PvdA en SGP noemen dit overteerbaar.



Losers... ik heb gewoon de neiging om de 100000000 racistische en beledigende topics op fok te melden

ware het niet dat ik lui ben.

nl-x
15-04-04, 15:05
Geplaatst door Mattijs
Het OM ging niet over tot vervolging. PvdA en SGP noemen dit overteerbaar.
Lekker democratisch ingesteld heet dat :fpiraat:

njenjenjenehneh :fpuh:

nl-x
15-04-04, 15:08
Geplaatst door sjeng
het OM was van mening dat er wel degelijk sprake was van strafbare feiten maar in goed overleg met het beheer zijn er nieuwe afspraken gemaakt.... aju rechtsstaat.
Wat lul jij nou? Er waren strafbare feiten gepleegd door individuele bezoekers; niet door beheer.

Trouwens, ik snap niet goed wat jij hier doet. Als jij vindt dat de site opgedoekt moet worden, en dat je belastingcentjes nu eindelijk aan de slag zijn; dan rot je toch gewoon lekker op hier?

nl-x
15-04-04, 15:11
Geplaatst door Mattijs
Minister Rita Verdonk (VVD) van Vreemdelingenzaken gaat onderzoeken in hoeverre buitenlandse tv-zenders kunnen worden aangepakt die antisemitische of racistische programma's uitzenden. Deze zenders kunnen via satellietschotels worden ontvangen.

Sinds wanneer valt telecom onder vreemdelingenzaken? Heeft dat mens soms de laatste illegaal uitgezet, en zit ze om werk verlegen?

Mattijs
15-04-04, 15:21
Zij is coördinerend minister in alles wat met integratie en immigratie te maken heeft. En telecom heeft dus wel te maken met integratie.

En Nl-x misschien moet Nederland iets minder democratisch zijn. Let wel IETS minder.

taouanza
15-04-04, 15:26
Geplaatst door Mattijs
Zij is coördinerend minister in alles wat met integratie en immigratie te maken heeft. En telecom heeft dus wel te maken met integratie.

En Nl-x misschien moet Nederland iets minder democratisch zijn. Let wel IETS minder.

toen een men vond dat Theo te ver ging was vrijheid van meningsuiting het grootste en heiligste goed nou mag zelfs de democratie aan banden gelegd worden.:moe:


En wat willen ze verbieden? Aljazeera?

Syphax
15-04-04, 15:43
Geplaatst door sjeng
het OM was van mening dat er wel degelijk sprake was van strafbare feiten maar in goed overleg met het beheer zijn er nieuwe afspraken gemaakt.... aju rechtsstaat.

Lulkoek, over en weer werd er gescholden, maar alleen wat Israel treft telt.
Eerst moet de staat maar eens komen met de definitie van antisemitisme. Wanneer is iets kritiek en wanneer is het racisme, mij is dat niet helemaal duidelijk als het Israel betreft.
Nu denk ik dat als jij jood bent en ik doe dit :aftel: :vingers:, het als antisemitisme wordt gezien.
Nou ga ik gewaagd doen:Israel vermoordt onschuldigen
Israel is de bezetter
Sharon is de kwaadaardige broer ban Billy Turf
Dat zijn er maar liefst drie antisemitische uitingen.
Ik weet dus zogenaamd niet wat jij bent dus zeg ik je GO FUCK YOURSELF...JIJ MISLUKTE ZUURPROP VAN EEN HYENA JIJ. :knife_hea
Het laatste is dus geen antisemitisme, omdat ik niet weet dat jij Joods bent.

Pytaghoras
15-04-04, 15:44
Ik hoor hem niets zeggen op racistische reacties die te lezen zijn op websites zoals fok.nl. Worden die mensen dan niet vervolgd? Lekker is dat. Nederland gaat samenwerken met de dictatuurs van N-Afrika.

vlegeltje
15-04-04, 15:50
Geplaatst door taouanza
En wat willen ze verbieden? Aljazeera?

Nee, maroc.nl. :verward:

Je wordt toch helemaal ********* van die ******* PvdA, dat ze toch ***** aan hun ******* en met hun ********* in de ********* **********vallen. Die ********* met die ********* sociaal democraten.

nl-x
15-04-04, 15:50
Geplaatst door Mattijs
Zij is coördinerend minister in alles wat met integratie en immigratie te maken heeft. En telecom heeft dus wel te maken met integratie.

En Nl-x misschien moet Nederland iets minder democratisch zijn. Let wel IETS minder.

Iets minder democratisch als het jou niet uitkomt? Ik denk dat ik daar ook nog wel een democratische meerderheid voor kan vinden. Oetlul.

En buitenlandse tv-zenders omzetten naar binnenlandse inburgeringspraktijken. Wat een grote grap. Enige die hier thuis hoort is de minister van buitenlandse zaken. Alleen hij moet met andere landen kunnen spreken over wat zij op TV willen laten zien. Heel misschien hooguit een minister ofzo meer in de richting van communicatie als we een satelliet ontvangst in Nederland willen blokkeren. Maar daar gaat het hier niet om. En dat zou een foeilijke grote fout zijn dat die minister dan niet overleeft. Want das ronduit het ergste soort van censuur.

Pytaghoras
15-04-04, 15:51
Geplaatst door taouanza
toen een men vond dat Theo te ver ging was vrijheid van meningsuiting het grootste en heiligste goed nou mag zelfs de democratie aan banden gelegd worden.:moe:


En wat willen ze verbieden? Aljazeera?


Aljazeera en Almanar.

Wees niet bang, je kan nog steeds kijken naar Al-Arabia.

Joesoef
15-04-04, 16:00
Het is gewoon een smoesje om al die schoteltjes van het balkon af te krijgen.

Mattijs
15-04-04, 16:03
Ik zou eens lekker in je bek willen gaan schijten. Ik denk dat ik daar ook nog wel een democratische meerderheid voor kan vinden. Oetlul.

:duim:

TFOE
15-04-04, 16:35
Geplaatst door barfly
Gaat Verdonk dan satelieten uit de ruimte schieten? Wat betreft Maroc.nl het OM heeft geconstateerd dat er niets aan de hand was kan ik me herinneren. Overigens heb ik wat anti-semitische meldingen gezien waar ik het anti-semitische niet van inzag. Nota bene eentje over mezelf die echt kant noch wal raakte.

Je kan tegenwoordig bij Specsavers voor n prikie brillen op de juiste sterkte krijgen.......
Sinds september 2003 heb ik verschillende keren antisemitische opmerkingen gemaakt zien worden op dit forum. Ook grove belediginen tav Joden werden niet geschuwd......

TFOE
15-04-04, 16:39
Geplaatst door Syphax
Lulkoek, over en weer werd er gescholden, maar alleen wat Israel treft telt.
Eerst moet de staat maar eens komen met de definitie van antisemitisme. Wanneer is iets kritiek en wanneer is het racisme, mij is dat niet helemaal duidelijk als het Israel betreft.
Nu denk ik dat als jij jood bent en ik doe dit :aftel: :vingers:, het als antisemitisme wordt gezien.
Nou ga ik gewaagd doen:Israel vermoordt onschuldigen
Israel is de bezetter
Sharon is de kwaadaardige broer ban Billy Turf
Dat zijn er maar liefst drie antisemitische uitingen.
Ik weet dus zogenaamd niet wat jij bent dus zeg ik je GO FUCK YOURSELF...JIJ MISLUKTE ZUURPROP VAN EEN HYENA JIJ. :knife_hea
Het laatste is dus geen antisemitisme, omdat ik niet weet dat jij Joods bent.

.........Onverstelbaar zo dom als jij loopt te brallen............

barfly
15-04-04, 17:57
Geplaatst door TFOE
Je kan tegenwoordig bij Specsavers voor n prikie brillen op de juiste sterkte krijgen.......
Sinds september 2003 heb ik verschillende keren antisemitische opmerkingen gemaakt zien worden op dit forum. Ook grove belediginen tav Joden werden niet geschuwd......

Dat zal best, ik zie die opmerkingen dan ook over het algemeen snel worden verwijderd. Je kunt beheer van Maroc.nl natuurlijk niet verwijten dat er op een vrij toegangkelijk forum, mensen dingen prikken die er niet thuis horen. Wat dat betreft ben ik het eens met Mark, moet je eens kijken wat een bende op Fok wordt geplaatst, alleen hoor je daar niks over.

Zwarte Schaap
15-04-04, 18:24
Geplaatst door barfly
Dat zal best, ik zie die opmerkingen dan ook over het algemeen snel worden verwijderd. Je kunt beheer van Maroc.nl natuurlijk niet verwijten dat er op een vrij toegangkelijk forum, mensen dingen prikken die er niet thuis horen. Wat dat betreft ben ik het eens met Mark, moet je eens kijken wat een bende op Fok wordt geplaatst, alleen hoor je daar niks over.

Hier zijn, en zeker vroeger, rechts-extremisten en Zionisten actief die speciaal hier prikken om mensen uit te lokken zodat ze dergelijke uitlatingen kunnen verzamelen en naar politici en het MDI kunnen mailen en/of opsturen.

barfly
15-04-04, 18:38
Geplaatst door Zwarte Schaap
Hier zijn, en zeker vroeger, rechts-extremisten en Zionisten actief die speciaal hier prikken om mensen uit te lokken zodat ze dergelijke uitlatingen kunnen verzamelen en naar politici en het MDI kunnen mailen en/of opsturen.

Er zullen beslist mensen met opzet de boel hebben lopen versjteren, maar vlak sommige broeders ook niet uit, ik kan me nog wel wat sfeervol leesmateriaal herinneren van ene Yehi die toch wel erg dicht langs de rand van het toelaatbare scheerde...

TFOE
15-04-04, 18:49
Geplaatst door barfly
Dat zal best, ik zie die opmerkingen dan ook over het algemeen snel worden verwijderd. Je kunt beheer van Maroc.nl natuurlijk niet verwijten dat er op een vrij toegangkelijk forum, mensen dingen prikken die er niet thuis horen. Wat dat betreft ben ik het eens met Mark, moet je eens kijken wat een bende op Fok wordt geplaatst, alleen hoor je daar niks over.

Ik verwijt maroc.nl niks.......ik vind niet dat het beheer verantwoordelijk is voor het postgedrag van prikkers. Maar ik heb n paar keer antisemitische opmerkingen gelezen die wel degelijk antisemitisch waren..........

antiapartheid
15-04-04, 19:23
Lieve help,ze denkt aan noord Afrika , weet ze niet wie daar aan de macht is ,het is de the voise of washinton,in gods naam waar komen dit soort politiecie toch vandaan die amper worden uitgenodigd op topbijeenkomsten ,weet je nog kok hoorde het te laat ,hij miste de warme soep. mevrouw verdonk in marokko regeer Andre azouly met een vrije brief uit washintong.

S@deeQ
15-04-04, 20:01
Geplaatst door antiapartheid
Lieve help,ze denkt aan noord Afrika , weet ze niet wie daar aan de macht is ,het is de the voise of washinton,in gods naam waar komen dit soort politiecie toch vandaan die amper worden uitgenodigd op topbijeenkomsten ,weet je nog kok hoorde het te laat ,hij miste de warme soep. mevrouw verdonk in marokko regeer Andre azouly met een vrije brief uit washintong.

De IQ van de gemiddelde VVD'er in de kamer/kabinet is ff hoog als hun aantal zetels in de kamer. :nerd:

NIS
15-04-04, 21:09
Buitenlandse zenders aanpakken? Welke als ik vragen mag? Hoe kan Nederland nu buitenlandse zenders aanpakken?

Ik kan Verdonk even niet volgen.. Noord Afrika? Zijn Marokkaanse zenders antisimitisch? 2M, RTM?? Echt niet he.. verre van dat, 100% zeker!

Aljazeera? Die laat alleen het nieuws met een andere optiek zien.. Zonder hun, geen goede journalsitiek. VS heeft zoveel aanslagen op ze gepleegd. De enige journalist in Falleluja (ofzo iets) ontkwam net aan de dood. De Amerikanen hadden namelijk het huis gebombardeerd waar hij die avond heeft gegeten. Wilde daar niet overnachten, dus kwam alleen de familie om die het etentje organiseerde. Menigeen op deze forum kent dit feit niet..

Al Manar laat veel propaganda zien in het nadeel van Israel. Wat moet je anders verwachten van de Libanese zender..

Den Haag zit tegen het gekke aan. Censuur, nooit!! Waarom verbieden zij internet niet? Als de schotels worden verboden, gaan we gezellig ondergronds. Of we gaan lekker streamen via internet... genoeg mogelijkheden om de censuur te omzeilen.

Willen ze echt van de schotels af, dan moet het Nederlandse tv aanbod ook aantrekkelijk worden gemaakt voor allochtonen. Via schotel kan je lekker naar MTV Base kijken, Aljazeera voor live verslagen uit het front, 2M (wat gebeurt er in Marokko), de Nederlandse zenders uiteraard (de verdraaingen van de NOS van nieuwes die je een halve dag eerder op Aljazeera live hebt mogen zien, Canal +, ART kanalen etc. Lekker onafhankelijk van de kabelmaatschappijen en de gemeenten die willen bepalen wat je moet zien.. :cola:

lennart
15-04-04, 21:12
Geplaatst door NIS
Aljazeera? Die laat alleen het nieuws met een andere optiek zien.. Zonder hun, geen goede journalsitiek. VS heeft zoveel aanslagen op ze gepleegd. De enige journalist in Falleluja (ofzo iets) ontkwam net aan de dood. De Amerikanen hadden namelijk het huis gebombardeerd waar hij die avond heeft gegeten. Wilde daar niet overnachten, dus kwam alleen de familie om die het etentje organiseerde. Menigeen op deze forum kent dit feit niet..


Menigeen, inclusief de Nederlandse overheid, laat dit feit volledig koud.

~Panthera~
15-04-04, 21:13
Rechtse dicta.......o sorry, vrijheid. :moe:

NIS
15-04-04, 21:15
Geplaatst door lennart
Menigeen, inclusief de Nederlandse overheid, laat dit feit volledig koud.

Zo denken ook veel allochtonen over problemen, die autochtonen aangaan. Menig allochtoon, inclusief hun overheid, laat het volledig koud.. :D

vlegeltje
15-04-04, 21:32
Geplaatst door Mattijs
De PvdA en de SGP zijn teleurgesteld in de aanpak van het OM van de Nederlands-Marokkaanse website Maroc.nl. Geregeld zijn hierop antisemitische teksten te vinden op de verschillende fora. In 2002 heeft het OM een gesprek gehad met het bestuur van de website. Het OM ging niet over tot vervolging. PvdA en SGP noemen dit overteerbaar.

Hypocriet van de PvdA om oude koeien uit de stal te halen (2002).
Ze moeten zeker weer eens hun anti-anti-semitische gezicht laten zien.

Joden-lovers :engel:

Oei, die is heel erg op het randje...;)

DEMOcraat
15-04-04, 21:51
Geplaatst door vlegeltje
Hypocriet van de PvdA om oude koeien uit de stal te halen (2002).
Ze moeten zeker weer eens hun anti-anti-semitische gezicht laten zien.

Joden-lovers :engel:

Oei, die is heel erg op het randje...;)

pas op he anders krijg je met de grootste jood te maken mojojojo...

nl-x
15-04-04, 21:56
Trouwens wel grappig hoor... even de inhoud van buitenlandse zenders gaan bepalen :) ... Was het nou niet RTL 4 die zo iets had van fok you nederland, wij gaan naar Luxemburg? En daarin ook nog vlekkeloos slaagden?

vlegeltje
15-04-04, 22:20
Geplaatst door DEMOcraat
pas op he anders krijg je met de grootste jood te maken mojojojo...

http://www.ppgworld.com/movie/art/mojojojo-1.jpg http://www.ppgworld.com/movie/art/bubbles-1.jpg








Well, so once again the day is saved—

http://www.ppgworld.com/movie/art/bubbles-8.jpg

Syphax
15-04-04, 23:37
Geplaatst door TFOE
.........Onverstelbaar zo dom als jij loopt te brallen............
Bedoel je onvoorstelbaar?
Kritiek van een pedo is m.i geen ramp.

Al Sawt
16-04-04, 00:16
Geplaatst door sjeng
lang leve dit kabinet ;)
eindelijk waar voor mijn belastingcenten ! Inderdaad!

Waar voor mijn belastingcenten. Laat ze Al Jazeera, MBC of een of andere zender aanpakken. Wel beetje hypocriet! Want steun aan een racistische surrogaat entiteit Israel, mag wel.

Maar voor informatie heb ik alleen internet nodig.

Al3arbi
16-04-04, 01:36
Verbied Internet.

`kzie het dus niet gebeuren, wat gejengel in `t luchtledige©

Maarten
16-04-04, 06:56
antisemitisme en racisme.

alsof antisemitisme al niet een vorm van racisme is,
let u vooral even op de volgorde??.. :hihi:
Ze zijn die rotzooi van Eissens echt gaan vréten he?
Den Haag heeft z'n nieuwe Fata Morgana alweer klaargestoomd hoor..

vlegeltje
16-04-04, 18:00
To: [email protected]
Subject: debat tweede kamer over antisemitisme en racisme

Geachte nieuwsdienst,

Gisteren stond er een stuk op het anp, dat minister Verdonk buitenlandse tv-zenders wil aanpakken ivm antisemitische of racistische programma's. Tevens werd er melding gemaakt over anti-semitische teksten op de website Maroc.nl.

"De Tweede Kamer debatteerde donderdagmiddag over antisemitisme en racisme." aldus het anp.

Het viel mij al op dat dit bericht 's avonds niet meer op het anp stond.

Nu heb ik het verslag van de plenaire vergadering d.d. 15 april 2004 van de tweede kamer even bekeken, maar daar blijkt het te gaan over "Hoofdlijnendebat Zorgstelsel; VAO GGZ; Situatie in Irak".

Blijkbaar was er helemaal geen debat over antisemitisme en racisme???

Hoe bestaat het dat u dit bericht de wereld in heeft gestuurd?

En gaat u nog uw excuus aanbieden voor het in verband brengen van Maroc.nl met antisemitisme en racisme?

Ik hoop spoedig van u te horen.

Vriendelijke groet,

Vlegeltje :blij:

Maarten
16-04-04, 20:40
Geplaatst door vlegeltje
To: [email protected]
Subject: debat tweede kamer over antisemitisme en racisme
ook gedaan..

Geachte Reactie.

In het kader van het debat rond "Antisemitisme en racisme",
werdt in uw berichtgeving maroc.nl weer genoemd, als bron van antisemitisme.

Met alle respect voor de opvatting, dat politieke geluiden voor u juist reden voor nieuws zijn,
meen ik toch dat de media een eigen verantwoordelijkheid hebben bij de selectie daarvan.

Het meest opvallende nieuws rond maroc.nl in 2003 was wellicht, dat de beschuldigingen
door de heer Eissens van het Meldpunt Discriminatie Internet inmiddels tamelijk controversieel geworden zijn.
Dat betrof zijn werkwijze en rapportage, en zijn aanhoudende negativiteit over maroc.nl,
terwijl er in 2003 maar drie gevallen van antisemitisme gemeldt zijn, onder de duizenden inzendingen.
Ander bekend nieuws is, dat het OM in het geheel nog geen aanleiding gezien heeft maroc.nl te vervolgen.
Volgt de ANP-redactie het nieuws?

De commotie rond maroc.nl is vooral ontstaan na verwoede discussies met joodse deelnemers inzake Israel.
Dat leverde gepeperde opmerkingen op, die gezien de context vooral geacht kunnen worden tegen de politiek gericht te zijn.
In joodse kringen bestaat echter een enorme neiging om alle negativiteit onder antisemitime te vatten,
en er is driftig gerapporteerd aan het MDI, met de joodse directeur Eissens, die ook actief is in belangenbehartiging van Israel.
Dit heeft zeer aanvechtbare rapportages opgeleverd, die een eigen leven zijn gaan leiden.

De politiek volgt het nieuws blijkbaar evenmin, en bekijkt ook maroc.nl niet of slecht,
en heeft in het kader van het antisemitisme blijkbaar behoefte om daar minstens een bron van aan te kunnen wijzen.
En op slaafse wijze wordt maroc.nl daar regelmatig voor uit de kast gehaald.

De deelnemers van het "Nieuws van de Dag"-forum, waar het vooral over gaat, zijn al heel lang hilarisch over de zaak.
Sommige geluiden kunnen wellicht antisemitisch genoemd worden, maar over de hele linie mist dit forum dat totaat,
en ken ik geen enkele andere Nederlandse site waar de discussies over Israel zo doortimmerd zijn.
Ook dat kan een reden tot demonisering van die site zijn.

Mocht het de bedoeling van de Politiek en de Media zijn, om Marokkanen te frustreren en misschien zelfs te radicaliseren,
door hen hier niet de erkenning te geven voor zeer respectabele meningen, en door een demoniserings-cultus in stand te houden,
dan kun je dit absluut een geslaagde praktijk noemen. Nederland heeft nog speelruimte zat voor verdere splijtzwammen, vindt u ook niet?

Redenen, om u te verzoeken wat terughoudender te zijn met het doorgeven van ongenuanceerde geluiden.

Met Vriendelijke Groet,

(Maarten) :)

nl-x
16-04-04, 21:07
Ook ik kon het niet laten even een mailtje te sturen hierover.

SGP zegt mij niets, dus heb ik maar de pvda als ontvanger gekozen, en deed ze gisteren om half acht dit toekomen:


Aan: [email protected]

Datum: donderdag 15 april 2004 19:28

Onderwerp: standpunt maroc

Beste PvdA-voorlichter,

Vandaag stond u in het nieuws met onder andere een standpunt over de afwikkeling van de gang van zaken tussen het OM en stichting Maroc.NL.

Het nieuws citeert het pvda met dat zij de afwikkeling 'onverteerbaar' vindt.

Ik zou graag in contact willen komen met de persoon die deze uitspraak heeft gedaan. Ik zou willen weten wie hij of zij is, wat hij of zij precies onverteerbaar vindt en of de citaten in de pers wel accuraat zijn.

Hopend op een spoedig respons verblijf ik.


Hoogachtend,

Zouhair Himdi


Uiteraard nog geen antwoord gehad. Mocht ik er ooit een krijgen, zet ik m wel hier neer.

vlegeltje
16-04-04, 21:25
Even voor de goede orde.

In de loop van donderdag middag 15 mei 2004 heeft het anp een bericht uit doen gaan. Dit bericht is door Novum overgenomen en en het bericht van Novum is door Mattijs hier geplaatst. (eerste bericht van dit topic).

In de loop van die middag, of aan het begin van de avond is dit bericht door het anp weer van haar nieuwsdienst verwijderd.

Dat vond ik vreemd.

Omdat het over incidenten uit 2002 ging vond ik het al 'oude koeien uit de sloot halen'. En omdat ik verder niets gehoord heb van een debat in de tweede kamer over antisemitisme en racisme op donderdag, ben ik maar even naar de stenografische verslagen van de tweede kamer gaan kijken. (http://www.tweede-kamer.nl/documentatie/stenografische_verslagen/index.jsp)

Niks geen debat over antisemitisme en racisme in de tweede kamer.
Het ging over heel andere dingen.

Het anp heeft dus een ernstige fout gemaakt. Waarschijnlijk een oud bericht van een jaar geleden geplaatst?

Maar wel is opnieuw maroc.nl in verband gebracht met antisemitisme en racisme.

Was dit een onopzettelijke fout?

Gaat het anp haar excuus aanbieden?

Ik ben benieuwd :vreemd:

Bommelding
16-04-04, 21:27
Ik heb ook even wat mailtjes gestuurd om ze te vertellen over mijn ervaringen met het strafpunten systeem van maroc.nl.

nl-x
16-04-04, 21:43
Geplaatst door vlegeltje
Even voor de goede orde.

In de loop van donderdag middag 15 mei 2004 heeft het anp een bericht uit doen gaan. Dit bericht is door Novum overgenomen en en het bericht van Novum is door Mattijs hier geplaatst. (eerste bericht van dit topic).

In de loop van die middag, of aan het begin van de avond is dit bericht door het anp weer van haar nieuwsdienst verwijderd.

Dat vond ik vreemd.

Omdat het over incidenten uit 2002 ging vond ik het al 'oude koeien uit de sloot halen'. En omdat ik verder niets gehoord heb van een debat in de tweede kamer over antisemitisme en racisme op donderdag, ben ik maar even naar de stenografische verslagen van de tweede kamer gaan kijken. (http://www.tweede-kamer.nl/documentatie/stenografische_verslagen/index.jsp)

Niks geen debat over antisemitisme en racisme in de tweede kamer.
Het ging over heel andere dingen.

Het anp heeft dus een ernstige fout gemaakt. Waarschijnlijk een oud bericht van een jaar geleden geplaatst?

Maar wel is opnieuw maroc.nl in verband gebracht met antisemitisme en racisme.

Was dit een onopzettelijke fout?

Gaat het anp haar excuus aanbieden?

Ik ben benieuwd :vreemd:

Nou, dat kan het ook niet helemaal zijn. Er wordt namelijk gesproken over een vermeend overleg tussen Maroc.nl en de OvJ in 2002. Die heeft nooit bestaan.

Het overleg tussen Maroc.nl en de OvJ was in 2003! Er is duidelijks (opzettelijks?) mis.

nl-x
16-04-04, 21:54
Ja hooooor! Aapje komt uit de mouw!

op een toevallige 15 april het volgende bericht op de site van de pvda

De lobbyisten van het MDI zijn weer wezen huishouden. Ze worden gekort op hun geld, en halen meteen hun stokpaardje van stal.

Lees vooral de laatste alinea hieronder gekwoot.

http://pvda.nl/renderer.do/menuId/37338/sf/37338/returnPage/37338/itemId/34719/realItemId/34719/pageId/37215/instanceId/37460/


In 2004 zijn de rijksbijdragen voor organisaties als het ‘Landelijk bureau ter bestrijding van racisme’ (LBR) en Stichting Magenta (Meldpunt Discriminatie Internet) gekort. Het Nationaal Actieplan tegen Racisme maakt niet duidelijk wat er na 2004 met de rijksbijdragen zal gebeuren. De PvdA vindt dat het netwerk van anti-discriminatiebureaus (inclusief meldpunt discriminatie en het LBR) in ieder geval overeind moet blijven.

Maarten
16-04-04, 23:33
Geplaatst door nl-x

De lobbyisten van het MDI zijn weer wezen huishouden.

Wie weet doe ik het.. ik heb de tijd gewoon niet.. Maar als ik er een dag aan kon werken, dan was dat misschien het einde van het MDI, en het begin van een andere club. Materiaal ligt er echt zát voor. Het is alleen het bijeenschrapen, aan elkaar schrijven en aan de man brengen.
Maar de scheefhang bij Eissens is echt enorm, en dat laat zich goed aantonen.
De man veroorzaakt echt het soort problemen, waar hij voor betaald wordt om ze te bestrijden.

antiapartheid
17-04-04, 18:56
hoe ga je dat doen tante Rita, het koloniaseren van he hemel ,starwars noemde het ,de nu in zijn bed oorlog voerend met zijn ziel en moraal oom cowboy Reagan. Trouwens ze mag er best wezen vooral met dat smiltje. Ik heb nog wat , simmitiesme hebben de zionisten dat ook toegeeigend . Kinderen van abraham zijn allemaal simieten dus moslims en joden gebroeders naast elkaar , maar zij die de wieg tussen hen dreeft, die is de kwade in dit geval sharon tot en met (terug in de tijd) Herzel de oprichter van het zionisme . zij begonnen de eerste wereld oorlog en de tweede. probeer dit maar te verdonkermanen.dit was maar een heel klienbeetje jullie geschiedenis. volgende ramadan waaschijnlijk weer te zien op ALMANAR, washinton probeerde m tegen te houden zonder succes ( sencuur). Oooja gebaseerd op JOODSE en CHRISTELIJKE trdieties dus DE oorlog tegen de islaan in Eruopa is ook al begonnen voor de aanslagen van madrid. zou ze nog vrijgezel zijn want ik zoek nog en tweede maar wel officeel geen matraize wij hebben niks te verbergen alles open en bloot vooral met dit mooie weer. groetje aan tante Rita hoogachtend antiapartheid . Nederland is uniqum in de wereld, laten we dat zo houden. (kijk met je ogen luister met je oren en wandel met je loppers door AMSTERDAM en zie , hoe homogeen onze samenleving gebroeders naast en met elkaar ,zelfs hand in hand door het leven gaat, zonder om tekijken ,geloof de media nooit.mail me voor een date and I lead you thruough the streets of AMSTERDAM, with pleasure BY.

vlegeltje
21-04-04, 11:01
Geplaatst door vlegeltje
To: [email protected]
Subject: debat tweede kamer over antisemitisme en racisme

Geachte anp nieuwsdienst,

Op vrijdag 16 april heb ik het hierna volgende al onder uw aandacht gebracht.
Helaas heb ik tot op heden geen antwoord van u mogen ontvangen.
Vandaar dat ik mij nogmaals tot u wend.

Op donderdag 15 april jongstleden stond er een stuk op het anp, dat minister Verdonk buitenlandse tv-zenders wil aanpakken ivm antisemitische of racistische programma's. Tevens werd er melding gemaakt over anti-semitische teksten op de website Maroc.nl.

"De Tweede Kamer debatteerde donderdagmiddag over antisemitisme en racisme." aldus het anp.

Het viel mij al op dat dit bericht 's avonds niet meer op het anp stond.

Nu heb ik het verslag van de plenaire vergadering d.d. 15 april 2004 van de tweede kamer even bekeken, maar daar blijkt het te gaan over "Hoofdlijnendebat Zorgstelsel; VAO GGZ; Situatie in Irak".

Blijkbaar was er helemaal geen debat over antisemitisme en racisme???

Hoe bestaat het dat u dit bericht de wereld in heeft gestuurd?

En gaat u nog uw excuus aanbieden voor het in verband brengen van Maroc.nl met antisemitisme en racisme?

De heer Dijsselbloem, lid van de tweede kamer voor de PvdA heeft inmiddels bij hoog en bij laag ontkent dat deze uitspraken zijn gedaan door de PvdA.

Aangezien u tot op heden niet op mijn vragen heeft gereageerd, zal ik de heer Dijsselbloem verzoeken om ook opheldering te vragen bij het anp.

Misschien bent u wel bereid om op vragen van een tweede kamer lid te reageren.

Ik hoop spoedig van u te horen.

Vriendelijke groet,

vlegeltje

keizer
21-04-04, 11:36
Typisch VVD, die denken met zulke plannen de buitenlander te naaien, wat bij hun stemvolk goed scoort.
Maar ondertussen zijn er meer NL -ers met een schotel dan buitenlanders, Canaal Digitaal heeft 600.000 abo's, dat groeit met 10000 per maand.
Ik heb al 10 jaar een schotel, ik geniet er nog steeds van dat ik beter beeld zelf uit de lucht pluk.
Laatst gelezen dat het tegenwoordig op de grachtengordel ook hip is om een schotel te hebben.