PDA

Bekijk Volledige Versie : Zembla: Scott Ritter 'Niet Iraq, maar Nederland overtrad het internationale recht'



lennart
15-04-04, 20:59
Zeer goeie reportage :duim:

De leugens van de Nederlandse regering inzake in Iraq werden zeer duidelijk.

vlegeltje
15-04-04, 21:43
Hmm. Gemist. :vreemd:

K zat rondom 10 te kijken, wat ook tijdverspilling bleek te zijn :cheefbek:

Mattijs
15-04-04, 21:52
Wat zei Scott Ritter (ook gedeukt ego natuurlijk) dan over Nederland?

lennart
15-04-04, 21:54
Je had beter naar Zembla kunnen kijken :)

http://www.omroep.nl/vara/tv/zembla/welcome2.html?20040415/zembla

lennart
15-04-04, 21:57
Geplaatst door Mattijs
Wat zei Scott Ritter (ook gedeukt ego natuurlijk) dan over Nederland?

Niet Iraq, maar Nederland overtrad het internationale recht, toen het politieke steun gaf aan de invasie van Iraq zonder de steun van de veiligheidsraad.

Rode Smurf
15-04-04, 21:59
Op welk moment is dan geopperd dat Irak het internationaal recht schend? Mensen schenden rechten, landen niet.

Mattijs
15-04-04, 21:59
Waar staat in het internationale recht dat je geen politieke steun aan een bepaalde politiek mag geven? Hij kan de Nederlandse regering hoogstens politieke schijnheiligheid voor de voeten gooien.

lennart
15-04-04, 23:08
Geplaatst door Mattijs
Waar staat in het internationale recht dat je geen politieke steun aan een bepaalde politiek mag geven? Hij kan de Nederlandse regering hoogstens politieke schijnheiligheid voor de voeten gooien.

Het ondersteunen van een illegale oorlog en het achterhouden van de waarheid. Ook de rol die de BVD heeft gespeeld is zeer curieus.

Mattijs
15-04-04, 23:16
Zo formuleer je het beter :nerd:

Tomas
16-04-04, 07:55
Dat was een interessante docu. Scott Ritter Heeft achteraf behoorlijk het gelijk aan zijn kant gekregen.

De Nederlandse politici van toen der tijd hebben dus tegen alle eigen en openbare informatie in de geheime cia info hoger ingeschat. Dat mogen ze denk ik nog wel eens uit komen leggen in de kamer denk ik.

Scott merkte trouwens ook op dat het valse beschuldigingen zijn dat hij gefinancieerd zou zijn door Saddam. Ik meen dat dit toen de docu van Scott op de vpro werd uitgezonden geen geheim was.