PDA

Bekijk Volledige Versie : Er zijn nog niet genoeg zeehondjes doodgeslagen



Joesoef
16-04-04, 06:08
Zeehondenjacht Canada met maand verlengd

Uitgegeven: 15 april 2004 23:53
Laatst gewijzigd: 15 april 2004 23:55

AMSTERDAM - Pelsjagers mogen nog een maand langer aan de oostkust van Canada op zeehonden jagen. Dat heeft het Canadese ministerie voor Zee en Visserij donderdag bekendgemaakt.

Het ministerie verklaarde de termijn voor de jacht op zeehonden te verlengen omdat het jaarlijkse quotum van 350.000 zadelrobben nog niet is gehaald. In totaal zouden dit jaar al zo'n 280.000 zeehonden zijn gedood. Volgens het ministerie mag de jacht afhankelijk van het weer doorgaan tot 15 mei of tot het quotum wel is gehaald.

Het dit jaar door Canada ingestelde quotum voor het aantal te doden zeehonden was het hoogste sinds er in de jaren '60 een limiet op de zeehondenjacht werd ingevoerd. Volgens de Canadese autoriteiten is de populatie zadelrobben in het land gegroeid naar 5,2 miljoen dieren. Een pels is per stuk ongeveer veertig euro waard.

Maarten
16-04-04, 06:30
350.000... en stuk voor stuk handwerk he? Das minstens een miljoen keer meppen.
:rolleyes: Kan de Taliban dáar niet heen?

Eelke
16-04-04, 06:58
Zoveel kalveren gaan er per dag door de nederlandse slachthuizen. Hoor je daar iemand over klagen? Het is niet zo dat het de laatste 350.000 zijn hoor.

Groet, groet Eelke

Joesoef
16-04-04, 07:37
Geplaatst door Eelke
Zoveel kalveren gaan er per dag door de nederlandse slachthuizen. Hoor je daar iemand over klagen? Het is niet zo dat het de laatste 350.000 zijn hoor.

Groet, groet Eelke

Is ook erg ja. Alleen het zijn kalveren, geen baby's. En ze worden niet doodgeknuppeld voor alleen hun bondje.

~Panthera~
16-04-04, 07:44
Een walgelijke vertoning. :kotsen:
Dacht dat we het zeehondenbontstation gepasseerd waren?
O nee, fuck, er valt weer wat te verdienen natuurlijk. :aftel:
Dan is alles geoorloofd.

Maarten
16-04-04, 21:00
Geplaatst door Eelke
Zoveel kalveren gaan er per dag door de nederlandse slachthuizen.

= 100 miljoen per jaar? Niet een beetje veel geteld?
Ik had al willen zeggen dat die humaner doodgemaakt werden, maar volgens mij moet je in die slachthuizen ook niet al te goed kijken..

Maar zoals Joesoef al zegt: het is niet echt een beleefde manier om iemand uit zijn jasje te helpen.

mark61
17-04-04, 01:33
Geplaatst door Maarten
= 100 miljoen per jaar? Niet een beetje veel geteld?
Ik had al willen zeggen dat die humaner doodgemaakt werden, maar volgens mij moet je in die slachthuizen ook niet al te goed kijken..

Maar zoals Joesoef al zegt: het is niet echt een beleefde manier om iemand uit zijn jasje te helpen.

Daarentegen kan je wrschl. beter zeehondje zijn dan legbatterijkip of mestvarken. Maar we kunnen het ze niet vragen. Dat zou ook niet helpen, tenzij ze s van carrière ruilen. Kortom, fleece jacks en biologisch vlees. Of niet.

freya
17-04-04, 08:33
Geplaatst door mark61
Daarentegen kan je wrschl. beter zeehondje zijn dan legbatterijkip of mestvarken. Maar we kunnen het ze niet vragen. Dat zou ook niet helpen, tenzij ze s van carrière ruilen. Kortom, fleece jacks en biologisch vlees. Of niet.

Zeehondjes zijn schattig en mestvarkens niet :moe:

Kistkalveren, daar hoor je ook weinig mensen over. Maar ja daar zie je ook geen beelden van op TV.

Dan zijn er ook nog nertsfokkerijen, om maar iets te noemen......................

TonH
17-04-04, 10:05
Geplaatst door freya
Zeehondjes zijn schattig en mestvarkens niet :moe:


http://www.digitalestadmaassluis.nl/nme/nme2/pics/kuikentje.jpg

Hoeveel kuikentjes (lief hè?) verdwijnen er hier in Nederland niet dagelijks in de hakselaar?

http://www.teeuwentuinmachines.nl/verhuur/images/verhuur2.jpg

keizer
17-04-04, 11:34
Geplaatst door Eelke
Zoveel kalveren gaan er per dag door de nederlandse slachthuizen. Hoor je daar iemand over klagen? Het is niet zo dat het de laatste 350.000 zijn hoor.

Groet, groet Eelke

Die zijn om te eten, we hebben geen bont nodig om warm te blijven.

freya
17-04-04, 11:37
Geplaatst door keizer
Die zijn om te eten, we hebben geen bont nodig om warm te blijven.

We hebben ook geen vlees nodig om te kunnen leven.

keizer
17-04-04, 12:03
Geplaatst door freya
We hebben ook geen vlees nodig om te kunnen leven.

Maar ik eet geen vlees om anderen de ogen uit te kunnen steken, wat die smerige bontjassnollen dus wel doen

freya
17-04-04, 17:52
Geplaatst door keizer
Maar ik eet geen vlees om anderen de ogen uit te kunnen steken, wat die smerige bontjassnollen dus wel doen

Nee je eet het omdat je het gewoon lekker vind en wil waarschijnlijk helemaal niet weten waar het eigenlijk vandaan komt.
Terwijl een kistkalf of een mestvarken veel wreder wordt behandeld dan die zielige zeehondjes. En dan duurt het nog veel langer ook :moe:

Tomas
17-04-04, 18:05
Kistkalveren zijn vanaf volgend jaar verboden in nl. En in 2007 in de hele eu als ik het goed heb.

freya
17-04-04, 18:21
Geplaatst door Tomas
Kistkalveren zijn vanaf volgend jaar verboden in nl. En in 2007 in de hele eu als ik het goed heb.

En dat zou tijd worden ook. :duim:

Wordt het echt afgeschaft of krijgen ze gewoon een iets groter kistje en worden ze vervolgens boxkalfjes of zoiets genoemd? :moe:

Tomas
17-04-04, 18:24
Geplaatst door freya
En dat zou tijd worden ook. :duim:

Wordt het echt afgeschaft of krijgen ze gewoon een iets groter kistje en worden ze vervolgens boxkalfjes of zoiets genoemd? :moe:

Weet ik niet, kan ik ook niet zo 123 vinden. Maar het zal denk ik geen walhalla worden voor ze. Het zal wel weer net zoiets als met scharreleieren worden.

Maarten
17-04-04, 21:56
Geplaatst door TonH
http://www.digitalestadmaassluis.nl/nme/nme2/pics/kuikentje.jpg

Hoeveel kuikentjes (lief hè?) verdwijnen er hier in Nederland niet dagelijks in de hakselaar?

http://www.teeuwentuinmachines.nl/verhuur/images/verhuur2.jpg

:hihi: BINGO!!!

Minder cute, maar kwantitatief indrukwekkend:
Als je éen wind laat op de stoel waarop je zit,
dan gaan er misschien 10.000 huiststofmijten dood!

Ziehier bijvoorbeeld een Oma, die zojuist 261 kleinkinderen is kwijt geraakt:

http://www.spirxpert.com/brreactiviteit/Bitmaps/mijt4.gif

Joesoef
17-04-04, 22:17
Geplaatst door Maarten


http://www.spirxpert.com/brreactiviteit/Bitmaps/mijt4.gif

Wat een lege blik. Die kan wel een prozacje en een therapeutische sessie gebruiken.