PDA

Bekijk Volledige Versie : Meerderheid Nederlanders voelt zich bedreigd door moslim extremisten



jamilaaatje
18-04-04, 10:53
Meerderheid voelt zich bedreigd door fundamentalisten

AMSTERDAM - Zestig procent van de Nederlanders voelt zich bedreigd door het bestaan van fundamentalistische moslimgroepen in Nederland. Dat blijkt uit een door Interview/NSS gehouden onderzoek onder 566 landgenoten, waarover De Telegraaf zondag bericht. Twaalf procent voelt zich zeer bedreigd, 48 procent enigszins bedreigd en 38 procent niet bedreigd.

Van de ondervraagden steunt 87 procent de hardere maatregelen die kabinet en parlement voorstaan om de kans op terroristische aanslagen in eigen land te beperken. Acht procent is het daar niet mee eens en de rest weet het niet.

Van de ondervraagden vindt 61 procent dat de politiek de afgelopen jaren onvoldoende maatregelen heeft genomen om de kans op aanslagen te beperken. Slechts 17 procent heeft vertrouwen in de aanpak van minister Donner van Justitie, aldus De Telegraaf. Door de aanslagen op 11 maart in Madrid is volgens 74 procent van de ondervraagden de kans toegenomen dat ons land ook door een terroristische aanslag wordt getroffen. Negentien procent vindt van niet en 7 procent weet het niet.

Het is volgens 51 procent onverstandig als de Amerikanen en hun bondgenoten de troepen uit Irak terugtrekken. Eenderde van de ondervraagden (34 procent) is voorstander van terugtrekking van troepen en 15 procent weet het niet.

Vitesse
18-04-04, 10:57
Meerderheid voelt zich bedreigd door fundamentalisten


Logisch na Madrid

Orakel
18-04-04, 11:15
Geplaatst door Vitesse
Logisch na Madrid

Het logische zit 'm waarschijnlijk voornamelijk in de gehanteerde vraagstelling van de Baggerkrant en Interview/NSS.
Heb ff op de site van laatste gekeken, maar het onderzoek is nog niet gepubliceerd.

Prikke Mik
18-04-04, 11:20
Meerderheid Moslims voelt zich bedreigd door LPF extremisten.


reactie: Hou op met julliezelf in de slachtofferrol te hullen.

Tomas
18-04-04, 11:27
Geplaatst door Prikke Mik
Meerderheid Moslims voelt zich bedreigd door LPF extremisten.


reactie: Hou op met julliezelf in de slachtofferrol te hullen.

Hou op de realiteit te verhullen: ruim 7000 doden al door extremisten.

plexus
18-04-04, 11:31
40 % voelt zich ok..dat is wat mij betreft de meerderheid de rest zijn monkey's

Tomas
18-04-04, 11:35
Geplaatst door plexus
40 % voelt zich ok..dat is wat mij betreft de meerderheid de rest zijn monkey's

Mensen die niet in de bedreiging durven te geloven zijn monkeys.

Over hoe men zich voelt wordt hier niks gesteld. Alleen door jou.

Marsipulami
18-04-04, 11:46
Tegen terrorisme kan men zich toch nooit beveiligen. Dus kan men maar beter normaal doen. Bovendien blijven er veel meer mensen dood door verslikking tijdens het ontbijt dan door aanslagen. De angst voor terrorisme is net als de angst voor spinnen buiten alle proportie tot de werkelijkheid.

nl-x
18-04-04, 11:48
Als ik autochtoon was, zou ik me ook wel bedreigd voelen.

Al dat gehersenspoel en demonisatie op tv en in kranten... daar zou ik ook niet tegen opgewassen zijn.

ps. Ik voel me ook wel zeker bedreigd door rechts(extremisten). En ik gok dat hersenspoeling daar heel erg weinig mee te maken heeft.

Tomas
18-04-04, 11:53
Geplaatst door Marsipulami
Tegen terrorisme kan men zich toch nooit beveiligen. Dus kan men maar beter normaal doen. Bovendien blijven er veel meer mensen dood door verslikking tijdens het ontbijt dan door aanslagen. De angst voor terrorisme is net als de angst voor spinnen buiten alle proportie tot de werkelijkheid.

Het blijft vreemd dat mensen proberen te ontkennen dat er zoiets bestaat als moslimterrorisme. Zelfs als het zovaak en zo overduidelijk gebeurt.

Misschien is het net zoiets als met sommige automobilisten die niet geloven dat er zoveel dodelijke slachtoffers vallen in het verkeer door dronkenschap, stoerrijgedrag of onoplettendheid.

Of is het als verstokte rokers die gewoon ontkennen dat het slecht voor je is? Zoiets?

plexus
18-04-04, 11:56
Geplaatst door Tomas
Mensen die niet in de bedreiging durven te geloven zijn monkeys.

Over hoe men zich voelt wordt hier niks gesteld. Alleen door jou.

ja je hebt gelijk ik kan me inderdaad beter bij die 60% toevoegen..maakt het leven nog simpeler..

nl-x
18-04-04, 11:57
Geplaatst door Tomas
Het blijft vreemd dat mensen proberen te ontkennen dat er zoiets bestaat als moslimterrorisme. Zelfs als het zovaak en zo overduidelijk gebeurt.

Misschien is het net zoiets als met sommige automobilisten die niet geloven dat er zoveel dodelijke slachtoffers vallen in het verkeer door dronkenschap, stoerrijgedrag of onoplettendheid.

Of is het als verstokte rokers die gewoon ontkennen dat het slecht voor je is? Zoiets?

Toch vreemd dat ik het zo vaak hoor hebben over moslimterrorisme, maar nooit over moslimautobezitters.

Ik durf te zweren dat die tweede bestaan.

nl-x
18-04-04, 12:01
Trouwens, Thomas.

Noemt u mij eens een grote terroristische aanslag dat me bang moet maken, dat puur door het Islam werd gevoed, en niet door een bezetting, een vreemd leger op het land van de terrorist, verkiezingsonlusten of door wraak op een illegale invasie van een land?

Tomas
18-04-04, 12:04
Geplaatst door nl-x
Trouwens, Thomas.

Noemt u mij eens een grote terroristische aanslag dat me bang moet maken, dat puur door het Islam werd gevoed, en niet door een bezetting, een vreemd leger op het land van de terrorist, verkiezingsonlusten of door wraak op een illegale invasie van een land?

Waarom?

nl-x
18-04-04, 12:06
Geplaatst door Tomas
Waarom?

"Het blijft vreemd dat mensen proberen te ontkennen dat er zoiets bestaat als moslimterrorisme. Zelfs als het zovaak en zo overduidelijk gebeurt."

Daarom... Ik wil eens weten waar deze overduidelijke moslimterrorisme zich dan schuilt, dat ik het dan niet zie.

Marsipulami
18-04-04, 12:13
Geplaatst door Tomas
Het blijft vreemd dat mensen proberen te ontkennen dat er zoiets bestaat als moslimterrorisme. Zelfs als het zo vaak en zo overduidelijk gebeurt.

Waar zijn die ontkenners dan waarover je spreekt ?


Misschien is het net zoiets als met sommige automobilisten die niet geloven dat er zoveel dodelijke slachtoffers vallen in het verkeer door dronkenschap, stoerrijgedrag of onoplettendheid.

Of het rijden onder invloed van canabis van de coffeeshop naar huis.


Of is het als verstokte rokers die gewoon ontkennen dat het slecht voor je is? Zoiets?

Je bedoelt dat een joint meer teer bevat dan een gewone sigaret ?

Wizdom
18-04-04, 12:25
Geplaatst door Tomas
Hou op de realiteit te verhullen: ruim 7000 doden al door extremisten.

Er zijn er volgens mij veel meer dan 7000 overleden. Alleen al in de Irak oorlog zijn er meer dan 7000 Irakezen gedood. Om maar niet over Palestina, Libanon, Tjetsjenie en Afghanistan te spreken.... Het is treurig inderdaad.... De terroristen hebben veel bloed aan hun handen...

Marsipulami
18-04-04, 12:29
Geplaatst door Wizdom
Er zijn er volgens mij veel meer dan 7000 overleden. Alleen al in de Irak oorlog zijn er meer dan 7000 Irakezen gedood. Om maar niet over Palestina, Libanon, Tjetsjenie en Afghanistan te spreken.... Het is treurig inderdaad.... De terroristen hebben veel bloed aan hun handen...

Nee, nee Tomas had het over die 7000 moslims in Sebrenica die door dutchbat beschermd werden tegen terrorisme.

Rode Smurf
18-04-04, 12:31
Geplaatst door Marsipulami
Nee, nee Tomas had het over die 7000 moslims in Sebrenica die door dutchbat beschermd werden tegen terrorisme.

Dit is wel ERG onder de gordel Mars.

Wij zijn tenminste niet met onze staart tussen de benen afgedropen, zoals Belgie in Rwanda.

arnd
18-04-04, 12:37
Geplaatst door Rode Smurf
Dit is wel ERG onder de gordel Mars.

Wij zijn tenminste niet met onze staart tussen de benen afgedropen, zoals Belgie in Rwanda.

Geduld met 'm Smurf. ;)
Mars is een typische Belg; nijver op zoek naar de eigen nationale identiteit. Bier, Brugge en het zachjjjjte "g"-tje. Dat soort dingen.
En hoe gaat dat makkelijker dan trappen tegen het volk waar je beter onderdeel van had kunnen blijven?

Kijk wij kunnen ook gaan praten over Tutsi's en Hutu's en de miljoen slachtoffers; in belangrijke mate door de koloniale succesrol die de Belgen aldaar gespeeld hebben. Uiteraard doen we dat niet, omdat we dat niet nodig hebben voor onze zelf-erkenning. :)

Zwarte Schaap
18-04-04, 12:55
Geplaatst door Tomas
Hou op de realiteit te verhullen: ruim 7000 doden al door extremisten.

Hoeveel doden zijn er al gevallen door de USA en haar bondgenoten?

Prikke Mik
18-04-04, 13:49
Geplaatst door Tomas
Hou op de realiteit te verhullen: ruim 7000 doden al door extremisten.

Hou op met de realiteit verhullen: geef aan hoeveel mensen (van de 2 miljard moslims)verantwoordelijk zijn voor die 7000 doden en hoeveel erop worden aangekeken.

Hoeveel doden heeft dat tot gevolg.

Tomas
18-04-04, 14:03
Geplaatst door Marsipulami
Waar zijn die ontkenners dan waarover je spreekt ?

Neem NL-X bijvoorbeeld:


Geplaatst door nl-x
Daarom... Ik wil eens weten waar deze overduidelijke moslimterrorisme zich dan schuilt, dat ik het dan niet zie.


Of het rijden onder invloed van canabis van de coffeeshop naar huis. Je bedoelt dat een joint meer teer bevat dan een gewone sigaret ?

Ook. Dus jij denkt dat deze jongens het onbewust wel weten maar het ontkennen omdat ze zich er schuldig aan maken?

Tomas
18-04-04, 14:04
Geplaatst door Marsipulami
Nee, nee Tomas had het over die 7000 moslims in Sebrenica die door dutchbat beschermd werden tegen terrorisme.

En jij, waarom doe jij alsof het niet bestaat?

nl-x
18-04-04, 14:09
Geplaatst door Tomas
Neem NL-X bijvoorbeeld:

Ook. Dus jij denkt dat deze jongens het onbewust wel weten maar het ontkennen omdat ze zich er schuldig aan maken?

NL-X ontkent enkel dat de moslimterrorisme overduidelijk is. Er zijn vast wel terroristen die enkel uit naam van de islam handelen. Maar als je eens de tijd nam om antwoord te geven op mn vraag, dan zou je wel hebben gemerkt dat je niet ver kwam. (of ben je nog bezig ;))

Qwertyno
18-04-04, 14:20
Geplaatst door jamilaaatje

Van de ondervraagden vindt 61 procent dat de politiek de afgelopen jaren onvoldoende maatregelen heeft genomen om de kans op aanslagen te beperken.

Mee eens.
Alleen zou je beter kunnen zeggen dat de politiek de verkeerde maatregelen hebben genomen.

Zoals de steun aan Bush met zijn illegale amorle oorlog in Irak.
"wij steunen de VS wel politiek maar niet militair"
Vervolgens sturen ze militairen naar Irak.
En tegelijkertijd spreken over normen en waarden.

Wat is dit voor een actie?

Pytaghoras
18-04-04, 14:42
Een van de doelen van Bin Laden is het zaaien van angst in westerse landen. Hij heeft zijn doel bereikt. Het bovenstaande bericht bevestigt dat.

Pytaghoras
18-04-04, 14:45
Geplaatst door Qwertyno
Mee eens.
Alleen zou je beter kunnen zeggen dat de politiek de verkeerde maatregelen hebben genomen.

Zoals de steun aan Bush met zijn illegale amorle oorlog in Irak.
"wij steunen de VS wel politiek maar niet militair"
Vervolgens sturen ze militairen naar Irak.
En tegelijkertijd spreken over normen en waarden.

Wat is dit voor een actie?

Als je sterk bent, dan kan je jezelf alles veroorloven. Je kan alles wat je doet goed praten.

Pytaghoras
18-04-04, 14:48
Geplaatst door Tomas
Hou op de realiteit te verhullen: ruim 7000 doden al door extremisten.

Hou op de realiteit te verhullen en vertel hoeveel onschuldige mensen zijn er gevallen door de zionisten en de westerse steun aan zionisten?

Alleen vanaf begin april tot vandaag zijn er 700 irakizen in falluja gedood. Zijn dat geen onschuldige mensen?

Tomas
18-04-04, 16:57
Geplaatst door nl-x
NL-X ontkent enkel dat de moslimterrorisme overduidelijk is. Er zijn vast wel terroristen die enkel uit naam van de islam handelen. Maar als je eens de tijd nam om antwoord te geven op mn vraag, dan zou je wel hebben gemerkt dat je niet ver kwam. (of ben je nog bezig ;))

Ik vind je vragen niet echt boeiend. Ze hebben soms een erg kinderlijk niveau, zoals b.v. Moslim automobilsten. Best wel vreemd soms dat je daar nog een serieus antwoord op verwacht.

Maar misschien is het een definitieprobleem. Als ik aan Moslimexrtemistische terreur denk, zoals in Madrid dan zie ik het volgende voor me:

Mensen die de wereld voor henzelf opdelen in 2 partijen. Moslims en Arabieren versus niet-Moslims en niet-Arabieren. Alle daden van de niet Moslims/arabieren, ongeacht de bedoeling die er achter zit waarbij Moslims of Arabieren het slachtoffer zijn wreken met zoveel mogelijk burgerslachtoffers onder deze niet-Moslims. Deze opdeling is duidelijk religieus geinspireerd en geladeerd met Islamitsche verzen en het aanroepen van Allah. En het maakt niet uit of een Jood een Palestijn dood of een Indier een Moslim vermoord of een Zuid-soedaneze christen, alle niet-Moslims/arabieren zijn dan schuldig in hun algemene aanval op de Islam. En alle moorden op deze niet-Moslims zijn per definitie altijd gerechtvaardigde wraakacties ongeacht of het slachtoffer iets met de dader te maken heeft. Het zijn ook geen acties die mensen bevrijden of de vijand millitair verzwakken, maar puur gericht op het doden van mensen die behoren tot de niet-Moslims/arabieren met als bijbedoeling hen angstig te maken in het algemeen. Ook de aanwezigheid van deze niet-Moslims op Islamitsch/arabisch grondgebied dat door deze mensen is geclaimd wordt als vijandig ervaren. Eigenlijk is iedere interactie tussen deze 2 groepen in hun ogen een vijandige of verraderlijkie daad.

Begijp je deze definitie?

lennart
18-04-04, 17:01
Geplaatst door Tomas
Hou op de realiteit te verhullen: ruim 7000 doden al door extremisten.

En een veelvoud aan moslims door Westerse extremisten.

Ik kan mij voorstellen dat Moslims zich bedreigd voelen door het Westen.

lennart
18-04-04, 17:03
Geplaatst door Wizdom
Er zijn er volgens mij veel meer dan 7000 overleden. Alleen al in de Irak oorlog zijn er meer dan 7000 Irakezen gedood. Om maar niet over Palestina, Libanon, Tjetsjenie en Afghanistan te spreken.... Het is treurig inderdaad.... De terroristen hebben veel bloed aan hun handen...

Russische troepen hebben sinds het begin van de Tjesjeense oorlogen (die geinstigeerd zijn door het Westen met hun bondgenoten uit SA) 30% van de Tjetsjeense bevolking om het leven gebracht.

Haroen
18-04-04, 17:44
Het is zo jammer dat er alleen maar wordt gekeken naar bestrijding van het Moslim-terrorisme, want dat kun je uiteindelijk toch niet bestrijden omdat het geen oorzaak is, maar een gevolg. Een gevolg van onze houding t.ov. de Moslims en meer nog een gevolg van feit dat alles moet wijken voor de westerse drang naar geld, macht en hebzucht, verlies van moraal, normen en waarden, met Amerika voorop.

Ik zie het Moslim-terrorisme als een gevolg van een gevoel van onbehagen en zich tekort gedaan voelen doordat overal in de wereld de macht van het kapitalisme wild om zich heen slaat, geen rekening houdend met cultuur en godsdienst.

Waarom zouden wij, in plaats van ons bedreigd te voelen, ons niet eerst eens meer verdiepen en in gesprek raken met onze Moslim broeders en zusters. Dan zullen wij merken dat wij meer gemeen hebben dan op het eerste gezicht zou lijken. Wij vinden daar nog een manier van geloven die wij al lang overboord hebben gegooid, maar wij zijn er niet gelukkiger door geworden. Want door het aanbidden van de macht van het geld hebben wij het eeuwige verruild voor het tijdelijke!

Julien
18-04-04, 17:57
Geplaatst door Pytaghoras
Hou op de realiteit te verhullen en vertel hoeveel onschuldige mensen zijn er gevallen door de zionisten en de westerse steun aan zionisten?

Alleen vanaf begin april tot vandaag zijn er 700 irakizen in falluja gedood. Zijn dat geen onschuldige mensen?

Maar Amerikanen blazen geen treinen op in Europa, daarom zijn Europeanen ook nbanger voor islam-terrorisme dan VS-terrorisme.

Vitesse
18-04-04, 18:02
"Ik zie het Moslim-terrorisme als een gevolg van een gevoel van onbehagen en zich tekort gedaan voelen doordat overal in de wereld de macht van het kapitalisme wild om zich heen slaat, geen rekening houdend met cultuur en godsdienst."

En omdat mensen zich tekort gedaan voelen, moeten zij bommen in disco's en treinen gaan plaatsen?

Vitesse
18-04-04, 18:04
Waarom zouden wij, in plaats van ons bedreigd te voelen, ons niet eerst eens meer verdiepen en in gesprek raken met onze Moslim broeders en zusters. Dan zullen wij merken dat wij meer gemeen hebben dan op het eerste gezicht zou lijken. Wij vinden daar nog een manier van geloven die wij al lang overboord hebben gegooid, maar wij zijn er niet gelukkiger door geworden. Want door het aanbidden van de macht van het geld hebben wij het eeuwige verruild voor het tijdelijke!

Ik heb geen moslimbroeders, en ik ben dik tevreden met mijn kapitalistische maatschappij, ik heb geen geloof nodig om mij happy te voelen. En eeuwigheid bestaat niet, alles is eindig.

Haroen
18-04-04, 18:07
Geplaatst door Vitesse
"Ik zie het Moslim-terrorisme als een gevolg van een gevoel van onbehagen en zich tekort gedaan voelen doordat overal in de wereld de macht van het kapitalisme wild om zich heen slaat, geen rekening houdend met cultuur en godsdienst."

En omdat mensen zich tekort gedaan voelen, moeten zij bommen in disco's en treinen gaan plaatsen?

Nee, natuurlijk niet, maar als je geweld met geweld blijft beantwoorden wordt de spiraal nooit doorbroken. Iemand zal toch als eerste een stap naar een gesprek moeten zetten en aandacht geven aan datgene wat de ander dwars zit.

farao
18-04-04, 18:08
avitesse

volendam komt er aan

Zwarte Schaap
18-04-04, 18:23
Geplaatst door Vitesse
Ik heb geen moslimbroeders, en ik ben dik tevreden met mijn kapitalistische maatschappij, ik heb geen geloof nodig om mij happy te voelen. En eeuwigheid bestaat niet, alles is eindig.

Jouw kapitalistische maatschappij bestaat bij de gratie van andermans leed door de eenrichtingsverkeer van de grondstoffen en de politiek die de kapitalistische staten bezigen.

Wat leidt tot jouw welbehagen zorgt ervoor dat de meerderheid van de wereldbevolking dat als terreur ervaart.

mulan
18-04-04, 18:26
De meerderheid van die 7000 waren zelf moslim....wie moet er dus bang zijn,meneer en mevrouw Jansen uit Almere of een familie in Irak die als ze niet al het risico lopen om colleteral damage te worden van de Amerikanen wel colleteral damage worden van de 'extremisten'.

Vitesse
18-04-04, 18:30
Jouw kapitalistische maatschappij bestaat bij de gratie van andermans leed door de eenrichtingsverkeer van de grondstoffen en de politiek die de kapitalistische staten bezigen.

Waarom ben jij hierheen gekomen Zwart Schaap? Toch ook om geld te verdienen? Of in ieder geval jouw ouders! Niet zo hypocriet dus, jij bent ook westerling en geniet ook van ons kapitalisme.

Als ik elke dag minuut moet stilstaan bij de ellende op de rest van deze planeet, kom ik niet toe aan leven. Dus dat heeft geen zin.
Ik geniet van dit leven, aan de ellende waar dan ook kan ik niets veranderen.

Tomas
18-04-04, 18:31
Geplaatst door mulan
De meerderheid van die 7000 waren zelf moslim....wie moet er dus bang zijn,meneer en mevrouw Jansen uit Almere of een familie in Irak die als ze niet al het risico lopen om colleteral damage te worden van de Amerikanen wel colleteral damage worden van de 'extremisten'.

ha die Mulan,

Hoe kom je erbij dat van de 7000 slachtoffers tot nu de meeste Moslim waren?

Buiten dat ben ik niet opzoek naar een wedstrijdje terechte angst of meest verdiende loon.

Zwarte Schaap
18-04-04, 18:38
Geplaatst door Vitesse
Waarom ben jij hierheen gekomen Zwart Schaap? Toch ook om geld te verdienen? Of in ieder geval jouw ouders! Niet zo hypocriet dus, jij bent ook westerling en geniet ook van ons kapitalisme.

Als ik elke dag minuut moet stilstaan bij de ellende op de rest van deze planeet, kom ik niet toe aan leven. Dus dat heeft geen zin.
Ik geniet van dit leven, aan de ellende waar dan ook kan ik niets veranderen.

Dat je ergens leeft wil niet zeggen dat je blind moet zijn voor de oorzaak van het terreur. Door de oorzaken te erkennen kun je het systeem vreedzaam veranderen.

Jouw denken houdt op bij aanslagen en diegene die dat gedaan hebben en wil niet verder denken waarom dat zou komen.

Terreur pak je aan door de oorzaken weg te nemen. In die zin was jouw antwoordje een egoistische antwoord die niet verder denkt dan de directe lustbevrediging.

Vitesse
18-04-04, 18:53
Terreur pak je aan door de oorzaken weg te nemen. In die zin was jouw antwoordje een egoistische antwoord die niet verder denkt dan de directe lustbevrediging.

Zwart Schaap naast het genieten van dit kapitalistisch/materialistische leven doe ik ook veel andere zaken, hoe kun jij over egoïsme bij mij oordelen? Waarom leef jij hier in deze materialistische/kapitalistische westerse wereld?

mulan
18-04-04, 18:56
Geplaatst door Tomas
ha die Mulan,

Hoe kom je erbij dat van de 7000 slachtoffers tot nu de meeste Moslim waren?

Buiten dat ben ik niet opzoek naar een wedstrijdje terechte angst of meest verdiende loon.

Gewoon gelezen op teletekst. Meeste slachtoffers waren moslims en de meeste aanslagen kwamen ook voor in Islamitische landen en dus niet op Westers gebied,wat dat ook moge zijn.
De 2 grootste aanslagen waren wel op Westerlingen gericht(bali en madrid) en daar hoor je dan ook het meest over.

Ik ben ook niet op zoek naar een wedstrijdje,vind die angst alleen een tikkeltje egoistisch van mensen die een redelijk goed leven leiden.

Tomas
18-04-04, 19:00
Geplaatst door mulan
Gewoon gelezen op teletekst. Meeste slachtoffers waren moslims en de meeste aanslagen kwamen ook voor in Islamitische landen en dus niet op Westers gebied,wat dat ook moge zijn.
De 2 grootste aanslagen waren wel op Westerlingen gericht(bali en madrid) en daar hoor je dan ook het meest over.


NY, Bali en Madrid waren denk ik alleen al meer dan 3000. Ik betwijfel of het echt waar is wat je zegt. Maar het zou kunnen.


Ik ben ook niet op zoek naar een wedstrijdje,vind die angst alleen een tikkeltje egoistisch van mensen die een redelijk goed leven leiden.

Over angst heb ik niks gelezen. Maargoed jij vindt dat mensen die een relatief goed leven leiden zich niet bewust mogen zijn van het feit dat er een groep mensen rond loopt die hun leven willen bekorten? Zelfs dan ben je al een egoist? Jij bent wel erg streng zeg.

mulan
18-04-04, 19:10
Geplaatst door Tomas
NY, Bali en Madrid waren denk ik alleen al meer dan 3000. Ik betwijfel of het echt waar is wat je zegt. Maar het zou kunnen.


Dit is eigenlijk niet leuk,dit getel maar ok.......Madrid en Bali waren ieder 200 dus 400.New York is er volgens mij niet bijgeteld omdat er staat 'sinds' de aanslagen van 11 september maar he ik ben niet zo sterk met taal. Zelfs dan blijven er zo'n 3,500 mensen over die niet Westers waren.Mogen die mensen angstig zijn of telt hun stem niet?

Over angst heb ik niks gelezen. Maargoed jij vindt dat mensen die een relatief goed leven leiden zich niet bewust mogen zijn van het feit dat er een groep mensen rond loopt die hun leven willen bekorten? Zelfs dan ben je al een egoist? Jij bent wel erg streng zeg. [/B][/QUOTE]

Nee dat zei ik niet,ik vraag me alleen af in hoeverre die mensen die zich angstig voelen weleens denken aan mensen voor wie de angst daadwerkelijk werkelijkheid word.Ik vind dat een tikkeltje egoistisch ja.......de wereld is groter dan dat.

Zwarte Schaap
18-04-04, 19:12
Geplaatst door Vitesse
Zwart Schaap naast het genieten van dit kapitalistisch/materialistische leven doe ik ook veel andere zaken, hoe kun jij over egoïsme bij mij oordelen? Waarom leef jij hier in deze materialistische/kapitalistische westerse wereld?

Je moet proberen verder te denken dan je directe lustbevrediging en er achter proberen te komen wat de oorzaken zijn terreur. ALs je leeft van diefstal moet je niet klagen als de eigenaar die je besteelt of onrecht aan doet jouw terugpakt.

Waarom leef jij hier is zo een domme vraag die ik schaar bij acherbakse opmerkingen.

Zwarte Schaap
18-04-04, 19:23
Geplaatst door Tomas
NY, Bali en Madrid waren denk ik alleen al meer dan 3000. Ik betwijfel of het echt waar is wat je zegt. Maar het zou kunnen.


kijk hier voor de exacte berekening van de doden daar valt al op dat de lijst dubieus is. De meeste aanslagen gebeuren in Islamitische landen of landen die bezet zijn door een agressor.

http://www.nrc.nl/buitenland/artikel/1082091676491.html

vlegeltje
18-04-04, 19:34
Geplaatst door jamilaaatje
Meerderheid voelt zich bedreigd door fundamentalisten

AMSTERDAM - Zestig procent van de Nederlanders voelt zich bedreigd door het bestaan van fundamentalistische moslimgroepen in Nederland.

Staat hier dat de meerderheid bang is dat zij of hun naasten slachtoffer zullen worden van moslimfundamentalisme?

Of staat hier dat de meerderheid bang is dat moslimfundamentalisten opnieuw toe zullen slaan?

In het eerste geval ben ik het eens met Mulan, die angst is ongegrond.

In het tweede geval ben ik het eens met Tomas, terroristen zullen opnieuw uit naam van de islam aanslagen plegen. Dat valt niet te ontkennen.

vlegeltje
18-04-04, 19:59
Geplaatst door Zwarte Schaap
kijk hier voor de exacte berekening van de doden daar valt al op dat de lijst dubieus is. De meeste aanslagen gebeuren in Islamitische landen of landen die bezet zijn door een agressor.

http://www.nrc.nl/buitenland/artikel/1082091676491.html

Informatieve lijst, grappig dat de terroristen ook nog eens meegeteld worden als slachtoffer :verrassin

Tomas
18-04-04, 20:00
Geplaatst door mulan
Dit is eigenlijk niet leuk,dit getel maar ok.......

Waarom doe je het dan?


Madrid en Bali waren ieder 200 dus 400. New York is er volgens mij niet bijgeteld omdat er staat 'sinds' de aanslagen van 11 september maar he ik ben niet zo sterk met taal.

"Sinds" is wat dat betreft wel altijd een beetje onduidelijk, maar ik denk dat ze die datum hebben genomen omdat toen ook heel toevallig de aanslag in NY was. Anders hadden ze wel een 1 januari genomen.


Zelfs dan blijven er zo'n 3,500 mensen over die niet Westers waren.

In mijn optiek delen deze terroristen de wereld niet in in Oost en West, maar in Moslim en/of Arabier tegen de rest.


Mogen die mensen angstig zijn of telt hun stem niet?

Waarom vraag je dat? Is dat de keuze die we hebben?


Nee dat zei ik niet,ik vraag me alleen af in hoeverre die mensen die zich angstig voelen weleens denken aan mensen voor wie de angst daadwerkelijk werkelijkheid word.Ik vind dat een tikkeltje egoistisch ja.......de wereld is groter dan dat.

OK. Je verdenkt een aantal van de mensen die Moslimterrorisme vrezen van hypocrisie. Dat ze teweinig aan de arme mensen in de derde wereld denken. Veel minder dan jij natuurlijk. Als we die nou even buiten beschouwing laten, mogen de aardig mensen zich wel zorgen maken over Moslimterrorisme als ze daarnaast ook nog vinden dat Moslims en niet Westerse mensen daar ook hun zorgen over mogen maken?

Maargoed, mij blijft het bevreemden dat er zovelen zijn die zich aan een dergelijk voor de hand liggend onderzoeksresultaat ergeren. Hoe komt dat toch?

DEMOcraat
18-04-04, 20:09
Geplaatst door Tomas
Hou op de realiteit te verhullen: ruim 7000 doden al door extremisten.

de aanslagen zijn gepleegt door een minderheid van nog geen 0,1%.
israel heeft net iets minder moorden op zijn conto.
america heeft meer dan 7000 doden in irak gepleegt binnen 1 jaar.

Marsipulami
18-04-04, 20:09
Geplaatst door Tomas
NY, Bali en Madrid waren denk ik alleen al meer dan 3000. Ik betwijfel of het echt waar is wat je zegt. Maar het zou kunnen.

NY was geen terrorisme want Bush heeft meteen na die aanslag gezegd dat dit geen terrorisme meer was maar een oorlogsdaad. De verzekeringsmaatschappijen sprongen toen meteen een gat in de lucht, want terrorisme verzekerden ze wel, maar geen schade als gevolg van oorlogshandelingen. Tegen 2045 zullen alle rechtszaken rond de schadeclaims wel afgerond zijn.

Tomas
18-04-04, 20:12
Geplaatst door Marsipulami
NY was geen terrorisme want Bush heeft meteen na die aanslag gezegd dat dit geen terrorisme meer was maar een oorlogsdaad. De verzekeringsmaatschappijen sprongen toen meteen een gat in de lucht, want terrorisme verzekerden ze wel, maar geen schade als gevolg van oorlogshandelingen. Tegen 2045 zullen alle rechtszaken rond de schadeclaims wel afgerond zijn.

Het begint nu wel erg opvallend te worden, Mars. Weet je zeker dat je zelf niet bij duistere zaakjes betrokken bent?

vlegeltje
18-04-04, 20:12
Geplaatst door Tomas

OK. Je verdenkt een aantal van de mensen die Moslimterrorisme vrezen van hypocrisie. Dat ze teweinig aan de arme mensen in de derde wereld denken. Veel minder dan jij natuurlijk. Als we die nou even buiten beschouwing laten, mogen de aardig mensen zich wel zorgen maken over Moslimterrorisme als ze daarnaast ook nog vinden dat Moslims en niet Westerse mensen daar ook hun zorgen over mogen maken?

Maargoed, mij blijft het bevreemden dat er zovelen zijn die zich aan een dergelijk voor de hand liggend onderzoeksresultaat ergeren. Hoe komt dat toch?

Er staat moslimfundamentalisme en niet moslimterrorisme.

En als 60% van NL zich persoonlijk bedreigt voelt door molimfundamentalisten dan is dat idd bevreemdend.

vlegeltje
18-04-04, 20:16
Geplaatst door DEMOcraat
de aanslagen zijn gepleegt door een minderheid van nog geen 0,1%.

Dit is een drogreden.
Dit betekent net zoveel als wanneer ik zeg: 100% van de moslim terroristen is moslim. :stout:

Tomas
18-04-04, 20:16
Geplaatst door vlegeltje
Er staat moslimfundamentalisme en niet moslimterrorisme.

En als 60% van NL zich persoonlijk bedreigt voelt door molimfundamentalisten dan is dat idd bevreemdend.

Dat is een woordspelletje. Het gaat erom welk beeld de mensen hebben als ze die woorden gebruiken. Ik heb een pagina terug ofzo een definitie gegeven die ikzelf hanteer als ik denk aan Moslimextremisme of terrorisme. In mijn optiek is fundamentalisme iets heel erg religieus waar ik geen last van heb verders. Maar dat zijn mijn beelden bij die woorden. Voor hetzelfde geldt heeft een boertje ergens in Drenthe hetzelfde beeld als ik heb bij het woord Moslimfundamentalisme.

Het lijkt mij niet zo moeilijk om daar doorheen te lezen.

Zwarte Schaap
18-04-04, 20:24
Geplaatst door vlegeltje
Informatieve lijst, grappig dat de terroristen ook nog eens meegeteld worden als slachtoffer :verrassin Doden onder soldaten worden ook meegeteld, zelfs de doden die de Russen gemaakt hebben in de theater worden geteld alsof ze gedood zijn door de tsjetsjenen. De meeste aanslagen worden niet eens opgeeist door een groepering.

Die hele lijst stinkt gewoon.

Tomas
18-04-04, 20:29
Geplaatst door Zwarte Schaap
Doden onder soldaten worden ook meegeteld, zelfs de doden die de Russen gemaakt hebben in de theater worden geteld alsof ze gedood zijn door de tsjetsjenen. De meeste aanslagen worden niet eens opgeeist door een groepering.

Die hele lijst stinkt gewoon.

Eens, deze lijst is waardeloos. De mensen in dit intervieuw zullen denk ik ook niet verder hebben gedacht dan NY, Madrid en Bali.

vlegeltje
18-04-04, 20:34
Geplaatst door Tomas
Dat is een woordspelletje. Het gaat erom welk beeld de mensen hebben als ze die woorden gebruiken. Ik heb een pagina terug ofzo een definitie gegeven die ikzelf hanteer als ik denk aan Moslimextremisme of terrorisme. In mijn optiek is fundamentalisme iets heel erg religieus waar ik geen last van heb verders. Maar dat zijn mijn beelden bij die woorden. Voor hetzelfde geldt heeft een boertje ergens in Drenthe hetzelfde beeld als ik heb bij het woord Moslimfundamentalisme.

Het lijkt mij niet zo moeilijk om daar doorheen te lezen.

Ik begrijp precies wat je bedoelt.
Aan beide kanten wordt er met een levensgevaarlijk wij-zij beeld gewerkt. Het gaat er juist om de discussie zo genuanceerd mogelijk te voeren zodat we dat kunnen doorbreken.

Op de vraag 'Vind u het moslimterrorisme een bedreiging?' antwoordt 99% ja.

mulan
18-04-04, 20:49
Ik tel liever niet nee.....gevoelsmatig vind ik dat gewoon iets behoorlijks naars hebben.Ik doe dat toch just for the sake of the discussion.... nou sue me!

Die datum hadden ze natuurlijk ook gewoon kunnen nemen omdat het terrorisme pas toen geintroduceerd werd voor de massa van de Westerse wereld.Alles is vanaf 9/11 tegenwoordig maar eigenlijk maakt dat ook niet zoveel uit.Ik heb het zo gelezen(meerderheid zijn zelf moslims) en volgens mij staat het ook in het artikeltje waar jij notabene zelf in gereageerd hebt over de 7085 doden sinds 11 september dat geplaatst is door Bofko.

Jij probeert me overigens wel iets te veel woorden in mijn mond te leggen maar dit terzijde.....toch wil ik het ff melden ja.


Geplaatst door Tomas

OK. Je verdenkt een aantal van de mensen die Moslimterrorisme vrezen van hypocrisie. Dat ze teweinig aan de arme mensen in de derde wereld denken. Veel minder dan jij natuurlijk. Als we die nou even buiten beschouwing laten, mogen de aardig mensen zich wel zorgen maken over Moslimterrorisme als ze daarnaast ook nog vinden dat Moslims en niet Westerse mensen daar ook hun zorgen over mogen maken?
Maargoed, mij blijft het bevreemden dat er zovelen zijn die zich aan een dergelijk voor de hand liggend onderzoeksresultaat ergeren. Hoe komt dat toch?

Dit stukje bijv.....Ik reageer om die reden maar niet op het sarcasme van je of hoe je het ook wilt noemen.

Die laatste vraag van je wil ik wel wat over zeggen.Ik stoor me eraan omdat die angst voor een groot gedeelte ongegrond is en dat die mensen die daar angst voor hebben meestal ook wel de mensen zullen zijn die het sowieso niet zo op moslims hebben.Ja een oppervlakkige analyse van mij he....tja toch denk ik dat.Om die reden vroeg ik eerder dus of die mensen zich realiseren dat moslims vaak zelf juist het slachtoffer zijn van terreur.

Marsipulami
18-04-04, 20:58
Geplaatst door Tomas
Het begint nu wel erg opvallend te worden, Mars. Weet je zeker dat je zelf niet bij duistere zaakjes betrokken bent?

Ik werk aan een explosief attachment dat ik via email kan versturen. De bom ontploft als je het attachment opent. Deze emailbommen verspreiden zich automatisch via het adresboek naar alle emailadressen die eindigen op .nl

:ninja2:

DEMOcraat
18-04-04, 21:01
Geplaatst door vlegeltje
Dit is een drogreden.
Dit betekent net zoveel als wanneer ik zeg: 100% van de moslim terroristen is moslim. :stout:

je kan ook zeggen dat 100% van de racisten in nederland nederlanders zijn.of 100%van de grootste slachtpartij in bosnie gepeelgt is met medeweten van hollanders.of de 100% van hulp aan zionisten van uit holland wordt door nederlanders gegeven.dus hou op met die onzin als je niets te zeggen.
ps jij behoort niet tot de mensen die hier boven zijn benoemt.
jij behoort nl tot die 0,01% goede nederlanders.

Tomas
18-04-04, 21:01
Geplaatst door mulan
Ik tel liever niet nee.....gevoelsmatig vind ik dat gewoon iets behoorlijks naars hebben.Ik doe dat toch just for the sake of the discussion.... nou sue me!

Die datum hadden ze natuurlijk ook gewoon kunnen nemen omdat het terrorisme pas toen geintroduceerd werd voor de massa van de Westerse wereld.Alles is vanaf 9/11 tegenwoordig maar eigenlijk maakt dat ook niet zoveel uit.Ik heb het zo gelezen(meerderheid zijn zelf moslims) en volgens mij staat het ook in het artikeltje waar jij notabene zelf in gereageerd hebt over de 7085 doden sinds 11 september dat geplaatst is door Bofko.

Yep. Ik heb het net ook gelezen. Slordig.


Jij probeert me overigens wel iets te veel woorden in mijn mond te leggen maar dit terzijde.....toch wil ik het ff melden ja.

Je vraagt er een beetje zelf om door je onduidelijke wijze van uitrdukken.


Dit stukje bijv.....Ik reageer om die reden maar niet op het sarcasme van je of hoe je het ook wilt noemen.

Die laatste vraag van je wil ik wel wat over zeggen.Ik stoor me eraan omdat die angst voor een groot gedeelte ongegrond is en dat die mensen die daar angst voor hebben meestal ook wel de mensen zullen zijn die het sowieso niet zo op moslims hebben.Ja een oppervlakkige analyse van mij he....tja toch denk ik dat.Om die reden vroeg ik eerder dus of die mensen zich realiseren dat moslims vaak zelf juist het slachtoffer zijn van terreur.

Nou goed, dan hoop ik ook voor je dat zo iemand het heeft gelezen. Ik ga er dus per ongeluk vanuit dat het een reactie is op een stelling van mij. Suwe me too.

Tomas
18-04-04, 21:04
Geplaatst door Marsipulami
Ik werk aan een explosief attachment dat ik via email kan versturen. De bom ontploft als je het attachment opent. Deze emailbommen verspreiden zich automatisch via het adresboek naar alle emailadressen die eindigen op .nl

:ninja2:

Ja dat wil ik best wel geloven. Ik heb laatst nog een Belgisch virus binnen gekregen, dat was een mailtje met de volgende instructies:

1. Stuur dit mailtje door naar alle adressen in uw adresboek.
2. Formatteer daarna uw hardeschijf. Let wel, pas nadat u de mailtjes hebt versturud, niet eerder!

Gelukkig heb ik een goeie antivirus.

Marsipulami
18-04-04, 21:07
Geplaatst door Tomas
Ja dat wil ik best wel geloven. Ik heb laatst nog een Belgisch virus binnen gekregen, dat was een mailtje met de volgende instructies:

1. Stuur dit mailtje door naar alle adressen in uw adresboek.
2. Formatteer daarna uw hardeschijf. Let wel, pas nadat u de mailtjes hebt versturud, niet eerder!

Gelukkig heb ik een goeie antivirus.


:D geef nou maar gewoon toe dat je bang bent van terrorisme zonder er omheen te draaien.

vlegeltje
18-04-04, 21:12
Geplaatst door DEMOcraat

jij behoort nl tot die 0,01% goede nederlanders. :handbang:


De palestijnen maken maar 0,0001 % uit van de wereldbevolking.
Dus waar hebben we het over hè? :wink:

lennart
18-04-04, 21:12
Geplaatst door Zwarte Schaap
kijk hier voor de exacte berekening van de doden daar valt al op dat de lijst dubieus is. De meeste aanslagen gebeuren in Islamitische landen of landen die bezet zijn door een agressor.

http://www.nrc.nl/buitenland/artikel/1082091676491.html

Dit is inderdaad wel een heel merkwaardige lijst!

O.a. staat erop:
22-02-2004 Israël Jeruzalem 8 doden Al-Aqsabrigades
Maar de Al-Aqsa brigade is geen moslimorganisatie, maar een Palestijnse organisatie.

18-02-2004 Irak Hilla 11doden aanslag op militaire basis
Hoezo valt een aanslag op een militaire basis onder moslimterrorisme :verward: Die aanslag is gepleegd door Iraakse nationalisten.

Maar die hele lijst is fucked up.

mulan
18-04-04, 21:17
Geplaatst door Tomas
Je vraagt er een beetje zelf om door je onduidelijke wijze van uitrdukken.
Nou goed, dan hoop ik ook voor je dat zo iemand het heeft gelezen. Ik ga er dus per ongeluk vanuit dat het een reactie is op een stelling van mij. Suwe me too.

Huh?!?.......Ok ik ben onduidelijk,ik zal wel niets meer zeggen.

Vitesse
18-04-04, 21:35
Waarom leef jij hier is zo een domme vraag die ik schaar bij acherbakse opmerkingen.

Ik vind het juist reuze dom om te stellen dat wij hier alleen lustbelust leven. Dat ik alleen mijn eigen lusten zou naleven. Als jij dat niet zou doen, zat je niet in die smerige westerse kapitalistische wereld te genieten van de goede dingen die de westerse wereld te bieden heeft.

Zwarte Schaap
18-04-04, 22:16
Geplaatst door Vitesse
Ik vind het juist reuze dom om te stellen dat wij hier alleen lustbelust leven. Dat ik alleen mijn eigen lusten zou naleven. Als jij dat niet zou doen, zat je niet in die smerige westerse kapitalistische wereld te genieten van de goede dingen die de westerse wereld te bieden heeft.

Jouw kapitalistische maatschappij bestaat bij de gratie van andermans leed door de eenrichtingsverkeer van de grondstoffen en de politiek die de kapitalistische staten bezigen.

Wat leidt tot jouw welbehagen zorgt ervoor dat de meerderheid van de wereldbevolking dat als terreur ervaart

Dat je ergens leeft en het goed hebt wil niet zeggen dat je blind moet zijn voor de oorzaak van het terreur. Door de oorzaken te erkennen kun je het systeem vreedzaam veranderen.

Terreur pak je aan door de oorzaken weg te nemen. In die zin was jouw antwoordje een egoistische antwoord die niet verder denkt dan de directe lustbevrediging.

Jouw denken houdt op bij aanslagen en diegene die dat gedaan hebben en wil niet verder denken waarom dat zou komen.

Je moet proberen verder te denken dan je directe lustbevrediging en er achter proberen te komen wat de oorzaken zijn van terreur. Als je leeft van diefstal moet je niet klagen als de eigenaar die je besteelt of onrecht aan doet jouw terugpakt.

Waarom leef jij hier is zo een domme vraag die ik schaar bij achterbakse opmerkingen.

nl-x
18-04-04, 22:41
Geplaatst door Tomas
Ik vind je vragen niet echt boeiend. Ze hebben soms een erg kinderlijk niveau, zoals b.v. Moslim automobilsten. Best wel vreemd soms dat je daar nog een serieus antwoord op verwacht.

Maar misschien is het een definitieprobleem. Als ik aan Moslimexrtemistische terreur denk, zoals in Madrid dan zie ik het volgende voor me:

Mensen die de wereld voor henzelf opdelen in 2 partijen. Moslims en Arabieren versus niet-Moslims en niet-Arabieren. Alle daden van de niet Moslims/arabieren, ongeacht de bedoeling die er achter zit waarbij Moslims of Arabieren het slachtoffer zijn wreken met zoveel mogelijk burgerslachtoffers onder deze niet-Moslims. Deze opdeling is duidelijk religieus geinspireerd en geladeerd met Islamitsche verzen en het aanroepen van Allah. En het maakt niet uit of een Jood een Palestijn dood of een Indier een Moslim vermoord of een Zuid-soedaneze christen, alle niet-Moslims/arabieren zijn dan schuldig in hun algemene aanval op de Islam. En alle moorden op deze niet-Moslims zijn per definitie altijd gerechtvaardigde wraakacties ongeacht of het slachtoffer iets met de dader te maken heeft. Het zijn ook geen acties die mensen bevrijden of de vijand millitair verzwakken, maar puur gericht op het doden van mensen die behoren tot de niet-Moslims/arabieren met als bijbedoeling hen angstig te maken in het algemeen. Ook de aanwezigheid van deze niet-Moslims op Islamitsch/arabisch grondgebied dat door deze mensen is geclaimd wordt als vijandig ervaren. Eigenlijk is iedere interactie tussen deze 2 groepen in hun ogen een vijandige of verraderlijkie daad.

Begijp je deze definitie?

Haha, grappig hoor, dat je dat als een serieuze vraag wilt zien van die auto's. Hier nogmaals mn originele vraag:

Noemt u mij eens een grote terroristische aanslag dat me bang moet maken, dat puur door het Islam werd gevoed, en niet door een bezetting, een vreemd leger op het land van de terrorist, verkiezingsonlusten of door wraak op een illegale invasie van een land?

Maar dus even over wat je hier schrijft. Je lult zonder ook maar iets concreets te zeggen, en ondersteunt het verder ook nergens mee. In jouw ogen mogen Moslims zich dus gewoon niet verdedigen, want de reden vind jij blijkbaar maar een smoesje. Alle groeperingen, doden, redenen etc gooi jij even op een hoop en zegt er even bij dat alle verzetsstrijders, wanhopigen en activisten gewoon religieus geïnspireerde moslims/arabieren zijn (jaja, want een moslim is een arabier ofzo) die niets gragers willen dan niet-moslims en niet-arabieren te doden met de bijbedoeling om ze te beangstigen.

Een vreemde leger in je land vind jij niet vreemd en je snapt niet waarom die mensen dan gek opkijken. Maar je springt wel zeker even uit je vel als Saoudi Arabie (ik noem maar wat) even haar manschappen naar Nederland brengt voor een training ofzo.

Je laat bovendien even terzijde ene US of A die hoppa een stuk of 1000 onschuldigen afmaakt in een hermetisch afgesloten stad omdat er simpelweg 4 van hen zijn opgehangen aan een brug. (En dan nog praten over het doden zonder nut.)

Nee Tomas, ik begrijp niets van je definitie. De aanslagen op Madrid waren geen Islamitisch geinspireerde aanvallen, maar een tegenaanval op wat er in Irak gebeurt. En nog wel eentje die, tot in tegenstelling wat jij zegt, wél haar doel behaalt. De Spanjaarden trekken zich terug uit Irak totdat de VN het weer voor het zeggen heeft. Ik zie jouw gegoochel over moslims hier niet mee stroken.

DEMOcraat
18-04-04, 23:24
Geplaatst door vlegeltje
:handbang:


De palestijnen maken maar 0,0001 % uit van de wereldbevolking.
Dus waar hebben we het over hè? :wink:

juist ja in een westerse democratie moet je geen rekening houden met een minderheid,afslachten die handel dus zoals duitsland dat gedaan heeft met joden,dutchbat (dutchbad)medeverantwoordelijk in bosnie.
westerse democratie is kennelijk bedoelt voor eigen volk alleen als dat zo is dan snap niet wat america in irak te zoeken heeft.

Vitesse
18-04-04, 23:40
Dat je ergens leeft en het goed hebt wil niet zeggen dat je blind moet zijn voor de oorzaak van het terreur. Door de oorzaken te erkennen kun je het systeem vreedzaam veranderen.

Wat een naïviteit om te denken dat door de oorzaken te erkennen er een vreedzame oplossing van alle problemen zou komen.
Al geef je elke arme in de wereld 1000.000 Euro, dan nog zal er over 10 jaar weer armoe zijn.
Ik heb geaccepteerd dat er in deze wereld altijd onrecht zal zijn, en ook altijd oorlog. Ik en miljoenen met mij in het westen zijn met veel mazzel zonder oorlog opgegroeid, maar dat had in de zestiger/zeventiger jaren ook heel anders kunnen lopen.

Het is echt zeer dom om te denken dat het oplossen van grote problemen, oorlogen en terreur zullen stoppen.

Julien
18-04-04, 23:40
Geplaatst door DEMOcraat
juist ja in een westerse democratie moet je geen rekening houden met een minderheid,afslachten die handel dus zoals duitsland dat gedaan heeft met joden,dutchbat (dutchbad)medeverantwoordelijk in bosnie.
westerse democratie is kennelijk bedoelt voor eigen volk alleen als dat zo is dan snap niet wat america in irak te zoeken heeft.

Wat een prachtige appel met peren vergelijkingen maak je weer :moe:

vlegeltje
18-04-04, 23:59
Geplaatst door DEMOcraat
juist ja in een westerse democratie moet je geen rekening houden met een minderheid,afslachten die handel dus zoals duitsland dat gedaan heeft met joden,dutchbat (dutchbad)medeverantwoordelijk in bosnie.
westerse democratie is kennelijk bedoelt voor eigen volk alleen als dat zo is dan snap niet wat america in irak te zoeken heeft.

In een democratie moet de meerderheid juist rekening houden met de minderheid, anders is het geen democratie meer, maar het recht van de sterkste. :student:

Marsipulami
19-04-04, 01:02
Geplaatst door nl-x
De aanslagen op Madrid waren geen Islamitisch geinspireerde aanvallen, maar een tegenaanval op wat er in Irak gebeurt. En nog wel eentje die, tot in tegenstelling wat jij zegt, wél haar doel behaalt. De Spanjaarden trekken zich terug uit Irak

Dit vind ik wel echt een perverse gedachtengang. Ik ben/was altijd al tegen een oorlog in Irak. Maar de slachtoffers van die aanslagen in Madrid hadden part noch deel aan heel het vieze Amerikaanse gedoe rond Irak. Behalve kinderen en respectabele autochtonen zag ik op televisie ook een eerzame moslim met baard en djallaba met bloed in zijn aangezicht die zat te wenen bij de treinwrakken.

Ik was altijd al tegen de oorlog in Irak maar ik hoop wel dat de aanslag in Madrid niet de motivatie is voor terugtrekking van de Spanjaarden. Als de wereld zou zwichten voor het geweld van gehersenspoelde idioten, dan is het hek helemaal van de dam. Ik geloof echter niet dat die aanslag het argument is voor de terugtrekking. Lang voor die aanslag verkondigde de nieuwe premier al dat het zijn intentie was Spaanse troepen terug te trekken als hij de verkiezingen zou winnen.

Zwarte Schaap
19-04-04, 01:15
Geplaatst door Marsipulami
Dit vind ik wel echt een perverse gedachtengang. Ik ben/was altijd al tegen een oorlog in Irak. Maar de slachtoffers van die aanslagen in Madrid hadden part noch deel aan heel het vieze Amerikaanse gedoe rond Irak. Behalve kinderen en respectabele autochtonen zag ik op televisie ook een eerzame moslim met baard en djallaba met bloed in zijn aangezicht die zat te wenen bij de treinwrakken.

Ik was altijd al tegen de oorlog in Irak maar ik hoop wel dat de aanslag in Madrid niet de motivatie is voor terugtrekking van de Spanjaarden. Als de wereld zou zwichten voor het geweld van gehersenspoelde idioten, dan is het hek helemaal van de dam. Ik geloof echter niet dat die aanslag het argument is voor de terugtrekking. Lang voor die aanslag verkondigde de nieuwe premier al dat het zijn intentie was Spaanse troepen terug te trekken als hij de verkiezingen zou winnen.

Het motief van de aanslagen is wel de de aanwezigheid van de spaanse soldaten in Irak.

Ik denk dat deze aanslagen zijn gepleegd door de schoothondjesgedrag van Aznar. Waarschijnlijk is deze aanslag zo gepleegd om Aznar de verkiezingen te laten verliezen en door de voorkennis dat de Socialisten tegen uitzending van spaanse militairen zijn, heeft men deze aanslag zo getimed dat de socialisten meer kans hadden om te winnen, om steun aan de USA te doen verminderen. (denk aan het feit dat Aznar direct zijn ambassadeurs de opdracht gaf om de ETA de schuld te geven.)

NL-X heeft mijns inziens gelijk en heeft deze aanslag dus niet zoveel met de Islam te maken maar meer met de bezetting van Irak.

Marsipulami
19-04-04, 01:27
Geplaatst door Zwarte Schaap

NL-X heeft mijns inziens gelijk en heeft deze aanslag dus niet zoveel met de Islam te maken maar meer met de bezetting van Irak.

Daar ben ik het wel mee eens. Maar ik zou het heel erg jammer vinden dat die aanslagen de motivatie zouden zijn voor de terugtrekking.

De soldaten die thans in Irak zijn, die zijn niet noodzakelijk aggressors. Hun actuele taak bestaat erin orde en recht te handhaven. Daarmee bewijzen ze de Iraakse bevolking een dienst.

Waarschijnlijk zijn Bush, Blair en Aznar nog blijer met een terugtrekking van de coalitie uit Irak dan Al-Sadr. Maar wat heeft de Iraakse bevolking daar aan ? Een burgeroorlog ?

De terugtrekking uit Irak van de coalitiesoldaten zou zo snel mogelijk moeten gebeuren, maar niet zonder dat er een valabel alternatief is voor de handhaving van recht en orde en bescherming van de bevolking.

Het beste wat Irak, de moslims en de rest van de wereld kan overkomen is dat een aantal moslimlanden de rol van de Amerikaans-Britse coalitie willen overnemen.

Een onverantwoordelijke terugtrekking van Amerikanen, Britten, Spanjaarden betekent alleen dat de Irakezen achterblijven met een stukgeschoten land, een vernielde infrastructuur en een uitzichtloze burgeroorlog.

DEMOcraat
19-04-04, 01:39
Geplaatst door Julien
Wat een prachtige appel met peren vergelijkingen maak je weer :moe:

ja een franse appel en een italianse peer.

DEMOcraat
19-04-04, 01:44
Geplaatst door vlegeltje
In een democratie moet de meerderheid juist rekening houden met de minderheid, anders is het geen democratie meer, maar het recht van de sterkste. :student:

dit is nog een stelling van je mocht je het vergeten kun je het nog lezen en vergelijken.(De palestijnen maken maar 0,0001 % uit van de wereldbevolking.Dus waar hebben we het over hè).

Zwarte Schaap
19-04-04, 01:57
Geplaatst door Marsipulami
Daar ben ik het wel mee eens. Maar ik zou het heel erg jammer vinden dat die aanslagen de motivatie zouden zijn voor de terugtrekking.

De soldaten die thans in Irak zijn, die zijn niet noodzakelijk aggressors. Hun actuele taak bestaat erin orde en recht te handhaven. Daarmee bewijzen ze de Iraakse bevolking een dienst.

Waarschijnlijk zijn Bush, Blair en Aznar nog blijer met een terugtrekking van de coalitie uit Irak dan Al-Sadr. Maar wat heeft de Iraakse bevolking daar aan ? Een burgeroorlog ?

De terugtrekking uit Irak van de coalitiesoldaten zou zo snel mogelijk moeten gebeuren, maar niet zonder dat er een valabel alternatief is voor de handhaving van recht en orde en bescherming van de bevolking.

Het beste wat Irak, de moslims en de rest van de wereld kan overkomen is dat een aantal moslimlanden de rol van de Amerikaans-Britse coalitie willen overnemen.

Een onverantwoordelijke terugtrekking van Amerikanen, Britten, Spanjaarden betekent alleen dat de Irakezen achterblijven met een stukgeschoten land, een vernielde infrastructuur en een uitzichtloze burgeroorlog.

Alles is beter dan bezetters in je land hebben die alleen uit zijn op je grondstoffen. Ik geloof dat de Irakezen heel goed hun land zelf kunnen opbouwen, daar zijn ze volwassen genoeg voor, dat er strubbelingen zullen zijn in het begin zal ongetwijfeld waar zijn, maar toch geloof ik dat dat minder leed zal voortbrengen dan als de bezetters in Irak blijven. Zie hoeveel doden al gevallen zijn tijdens het verzet en nog gaan vallen. De bezetting geeft wel steeds meer de gelegenheid om het iraakse volk dichter bij elkaar te brengen.

De bezetting is er niet gekomen voor het belang voor de Irakezen maar voor de portomonnaie van de bezetters.

De VS is trouwens bezig met de bouw van een nieuwe ambassade in Bagdad daar moet 3.000 man te werk gesteld. Het schijnt dat het een soort schaduwregering gaat worden die achter de coulissen het land zal besturen.

Meedoen aan de bezetting levert een risico, daarom vind ik het moedig om de risico te verminderen ook als het een aftocht is, voor of na aanslagen dat maakt voor mij niet zoveel uit. Als je bezig bent met het steunen van een bezetter is het geen schande als je je als eerste terug moet trekken.

Yunis
19-04-04, 05:34
[QUOTE]Geplaatst door jamilaaatje
[B]Meerderheid voelt zich bedreigd door fundamentalisten

AMSTERDAM - Zestig procent van de Nederlanders voelt zich bedreigd door het bestaan van fundamentalistische moslimgroepen in Nederland. Dat blijkt uit een door Interview/NSS gehouden onderzoek onder 566 landgenoten, waarover De Telegraaf zondag bericht. Twaalf procent voelt zich zeer bedreigd, 48 procent enigszins bedreigd en 38 procent niet bedreigd.

:fuckit:

"DE WENS IS DE VADER DER GEDACHTE"

Altijd al geweten dat die Nederlanders SADOMASOCHISTEN zijn.......
:schok:

Tomas
19-04-04, 07:50
Geplaatst door nl-x
Haha, grappig hoor, dat je dat als een serieuze vraag wilt zien van die auto's. Hier nogmaals mn originele vraag:


Maar dus even over wat je hier schrijft. Je lult zonder ook maar iets concreets te zeggen, en ondersteunt het verder ook nergens mee. In jouw ogen mogen Moslims zich dus gewoon niet verdedigen, want de reden vind jij blijkbaar maar een smoesje. Alle groeperingen, doden, redenen etc gooi jij even op een hoop en zegt er even bij dat alle verzetsstrijders, wanhopigen en activisten gewoon religieus geïnspireerde moslims/arabieren zijn (jaja, want een moslim is een arabier ofzo) die niets gragers willen dan niet-moslims en niet-arabieren te doden met de bijbedoeling om ze te beangstigen.

Een vreemde leger in je land vind jij niet vreemd en je snapt niet waarom die mensen dan gek opkijken. Maar je springt wel zeker even uit je vel als Saoudi Arabie (ik noem maar wat) even haar manschappen naar Nederland brengt voor een training ofzo.

Je laat bovendien even terzijde ene US of A die hoppa een stuk of 1000 onschuldigen afmaakt in een hermetisch afgesloten stad omdat er simpelweg 4 van hen zijn opgehangen aan een brug. (En dan nog praten over het doden zonder nut.)

Nee Tomas, ik begrijp niets van je definitie. De aanslagen op Madrid waren geen Islamitisch geinspireerde aanvallen, maar een tegenaanval op wat er in Irak gebeurt. En nog wel eentje die, tot in tegenstelling wat jij zegt, wél haar doel behaalt. De Spanjaarden trekken zich terug uit Irak totdat de VN het weer voor het zeggen heeft. Ik zie jouw gegoochel over moslims hier niet mee stroken.

Er zit wel erg weinig text in dit stukje waar ik wat mee kan. Misschien als je het nog een keer probeert, dat je dan duidelijk aan kan geven wat er mis is met mijn definitie?

Juist valt Madrid, gepleegd door Marokkaanse Moslims als vergelding voor de bezetting van Islamitsich Irak tegen willekeurige vooral niet Islamitische Spaanse burgers binnen deze definitie.

Dat Spanje zich na deze aanslag terugtrekt is puur toeval. Deze aanslagplegers hadden nooit kunnen voorzien dat de vorige regering zo snel de Eta zouden aanwijzen als daders in hun politieke overtuiging. Als je dat wel gelooft, dan houdt het verder op. Want ik heb geen zin in een religieuze discussie.

Tomas
19-04-04, 07:59
Geplaatst door Zwarte Schaap

NL-X heeft mijns inziens gelijk en heeft deze aanslag dus niet zoveel met de Islam te maken maar meer met de bezetting van Irak.

Het enige wat de Marokkaanse daders bindt met hun Irakeze broeders is de Islam. Zij zullen nooit een dergelijke daad plegen tegen Frankrijk vanwege hun bezetting van Baskenland.

Ze hebben ook geen enkel menselijke binding met de slachtoffers. Ik denk dat ze de Spanjaarden en alle niet-Moslims in het algemeen als vijandig ervaren en dat ze ze nauwelijks als mensen kunnen bezien.

De motieven en doelstellingen van Spanje met hun aanwezigheid in Irak zijn voor de daders zeer waarschijnlijk volstrekt oninteressant. Het maakt hen niet uit wat Spanje daar doet, van plan was of heeft gedaan. Het gaat hen om het feit dat er niet-Moslims aanwezig zijn op Islamitisch grondgebied.

Dat noemen ze dan bezetting en zoals jij ook kunt redeneren: Alle bezetting is slecht, kijk maar naar Israel, dus de Spanjaarden zijn ook slecht. En alleen WS met Polesario is anders. Dat begrijpen ze nog net.

Dus dit valt prima binnen mijn definitie van Islamitsch geinspireerd terrorisme.

arnd
19-04-04, 08:06
Geplaatst door Yunis

"DE WENS IS DE VADER DER GEDACHTE"

Altijd al geweten dat die Nederlanders SADOMASOCHISTEN zijn.......
:schok: [/B]

:) Als het gaat om omgaan met andere volken, integratie, tolerantie zijn Nederlanders een heel realistisch volk, yunis.
Eeuwenlang zijn hier allerlei minderheden binnenkomen rollen en geintegreerd. Of waarschijnlijker: geassimileerd. Zonder noemenswaardige problemen.

Tot de 60's van de vorige eeuw. Toen kwamen de moslim-gebonden minderheden. En toen ging het fout.
Keer het maar om: Het feit dat het Nederlandse volk nu alarm slaat, is een buitengewoon duidelijk signaal. Nederlanders hebben in de geschiedenis nooit zo'n duidelijk signaal uitgezonden.

Tomas
19-04-04, 08:14
Geplaatst door arnd
:) Als het gaat om omgaan met andere volken, integratie, tolerantie zijn Nederlanders een heel realistisch volk, yunis.
Eeuwenlang zijn hier allerlei minderheden binnenkomen rollen en geintegreerd. Of waarschijnlijker: geassimileerd. Zonder noemenswaardige problemen.

Tot de 60's van de vorige eeuw. Toen kwamen de moslim-gebonden minderheden. En toen ging het fout.
Keer het maar om: Het feit dat het Nederlandse volk nu alarm slaat, is een buitengewoon duidelijk signaal. Nederlanders hebben in de geschiedenis nooit zo'n duidelijk signaal uitgezonden.

Dit zou ik toch even willen nuanceren:

De Molukkers van de jaren 70, die minstens zo geliefd waren als de Marokkanen van nu, zijn niet Islamitisch, maar over het algemeen Christen voor zover ik weet.

De gemiddelde Nederlander kankrt altijd al op alles wat anders is als er niks op de tv is, maar interesseert het eigenlijk geen ene fuk of iemand moslim is zolang z'n fiets maar niet gejat wordt en z'n vrouw niet uitgescholden wordt.

Zelfs integratie en assimileren interesseert niemand eigenlijk een fuk, zolang ze maar niet opvallend negatief in het nieuws komen zoals de Chinezen en Molukkers dan ook niet (meer) doen. Maar geintegreerd? Ho maar. Het hoeft ook helemaal niet.

Zodra Marokkanen niet meer zo vaak negatief in het nieuws komen is de interesse voor integratie en de Islam volledig weg.

En zolang dit wel gebeurt hebben de huis-tuin-en-keuken cultuurfilosofen zoals ik de tijd van hun leven.

nl-x
19-04-04, 08:25
Geplaatst door Marsipulami
Dit vind ik wel echt een perverse gedachtengang. Ik ben/was altijd al tegen een oorlog in Irak. Maar de slachtoffers van die aanslagen in Madrid hadden part noch deel aan heel het vieze Amerikaanse gedoe rond Irak. Behalve kinderen en respectabele autochtonen zag ik op televisie ook een eerzame moslim met baard en djallaba met bloed in zijn aangezicht die zat te wenen bij de treinwrakken.

Ik was altijd al tegen de oorlog in Irak maar ik hoop wel dat de aanslag in Madrid niet de motivatie is voor terugtrekking van de Spanjaarden. Als de wereld zou zwichten voor het geweld van gehersenspoelde idioten, dan is het hek helemaal van de dam. Ik geloof echter niet dat die aanslag het argument is voor de terugtrekking. Lang voor die aanslag verkondigde de nieuwe premier al dat het zijn intentie was Spaanse troepen terug te trekken als hij de verkiezingen zou winnen.

Mijn excuus. Ik had als Marokkaan-zijnde uiteraard eerst moeten beginnen met mijn disclaimer dat ik het er uiteraard niet eens ben, dat ik het veroordeel en dat ik niet sympatiseer met de daders.

Het was laat en ik wou naar bed, dus was ik even in <speedwrite mode>. Desalniettemin staat het er zo zoals het is. De zieke aanslagen lijken hun doel te hebben behaald. Al ben ik het niet eens met dat alle legers nu Irak uit moeten, omdat de chaos dan groter wordt, lijkt dat voor Spanje nu wel te zijn. Ik ben wel blij dat Spanje er bij haalt dat het zou blijven als de VN de baas zou zijn.

Zonder de aanslagen zou de premier van Spanje nooit zn militairen wegtrekken. Dat zou ie niet durven.

Mark
19-04-04, 08:32
Ik zie niet in waarom iemand hier verbaasd of boos over kan worden?

Het is toch zo klaar als een klontje? Die aanslagen worden gepleegd door mensen die duidelijk op basis van hun religie sympatiseren met het midden oosten. mr Bin laden legt er in zijn mededelingen constant de nadruk op.

Ook al vindt jij dat niet zo, deze mensen vinden zelf dat ze deze strijd uit naam van de islam voeren. Dus is het niet vreemd dat zij door anderen als moslim extremisten beschouwd worden.

mensen willen liever niet worden opgeblazen.

en dus zijn ze bang voor moslim extremisten.

En helaas is niet iedereen op de hoogte van de echte waarheid zoals altijd zo duidelijk naar voren gebracht door lennart :vreemd:

Tomas
19-04-04, 08:35
Geplaatst door Mark
Ik zie niet in waarom iemand hier verbaasd of boos over kan worden?

Het is toch zo klaar als een klontje? Die aanslagen worden gepleegd door mensen die duidelijk op basis van hun religie sympatiseren met het midden oosten. mr Bin laden legt er in zijn mededelingen constant de nadruk op.

Ook al vindt jij dat niet zo, deze mensen vinden zelf dat ze deze strijd uit naam van de islam voeren. Dus is het niet vreemd dat zij door anderen als moslim extremisten beschouwd worden.

mensen willen liever niet worden opgeblazen.

en dus zijn ze bang voor moslim extremisten.

En helaas is niet iedereen op de hoogte van de echte waarheid zoals altijd zo duidelijk naar voren gebracht door lennart :vreemd:

En zelfs als je iets zinnigs probeert te vertellen, schrijf je in one-liners.

Mark
19-04-04, 08:42
Geplaatst door Tomas
En zelfs als je iets zinnigs probeert te vertellen, schrijf je in one-liners.

Je moet je boodschap altijd afstellen op de mentale capaciteiten van je publiek.

nl-x
19-04-04, 08:42
Geplaatst door Tomas
Er zit wel erg weinig text in dit stukje waar ik wat mee kan. Misschien als je het nog een keer probeert, dat je dan duidelijk aan kan geven wat er mis is met mijn definitie?

Juist valt Madrid, gepleegd door Marokkaanse Moslims als vergelding voor de bezetting van Islamitsich Irak tegen willekeurige vooral niet Islamitische Spaanse burgers binnen deze definitie.

Dat Spanje zich na deze aanslag terugtrekt is puur toeval. Deze aanslagplegers hadden nooit kunnen voorzien dat de vorige regering zo snel de Eta zouden aanwijzen als daders in hun politieke overtuiging. Als je dat wel gelooft, dan houdt het verder op. Want ik heb geen zin in een religieuze discussie.

Dat de broederschap tussen Marokkanen en de Irakezen te vinden is in het geloof zal best zo zijn. Doch is het Islam niet de reden geweest voor de aanslagen. Dat de Marokkanen zich achter de Irakezen scharen zou net zo verklaarbaar moeten zijn als dat andere landen zich achter de VS schaarden na 9/11. Of het nou broederschap is door geloof, locatie, geld of levensovertuiging maakt mij niet veel uit. En kom nou aub niet met broederschap 9/11 door de gruwelijke terroristische daad komt, want als een bom dezelfde aantal doden in zuid-Afrika had gehad, zou er nergens 3 minuten stilte zijn geweest, laat staan wereldwijd. (Ok, hooguit in zuid-Afrika zelf dan.)

Helaas als het moet ophouden met deze discussie. Maar ik geloof er wel zeker in dat de daders van de aanslagen wisten waar ze mee bezig waren. Ze pleegden mi die aanslagen precies voor de verkiezingen om het meeste er uit te halen. Dat de regering zo snel ETA de schuld gaf was denk ik alleen maar mooi meegenomen voor ze. Want zonder dat zou de regering alsnog plaats hebben moeten maken voor de nieuwe. (Hence de verwoede poging om ETA de schuld te geven.)

En als je geen zin hebt in een religieuze discussie, raad ik je aan om volgende keer toch echt maar eens goed de topic te lezen. Deze riekt namelijk naar een religieuze discussie :P

Tomas
19-04-04, 08:50
Geplaatst door nl-x
Dat de broederschap tussen Marokkanen en de Irakezen te vinden is in het geloof zal best zo zijn. Doch is het Islam niet de reden geweest voor de aanslagen. Dat de Marokkanen zich achter de Irakezen scharen zou net zo verklaarbaar moeten zijn als dat andere landen zich achter de VS schaarden na 9/11. Of het nou broederschap is door geloof, locatie, geld of levensovertuiging maakt mij niet veel uit. En kom nou aub niet met broederschap 9/11 door de gruwelijke terroristische daad komt, want als een bom dezelfde aantal doden in zuid-Afrika had gehad, zou er nergens 3 minuten stilte zijn geweest, laat staan wereldwijd. (Ok, hooguit in zuid-Afrika zelf dan.)

Ik heb het nu 2 keer gelezen en niks van begrepen. Een 3e keer doe ik niet. Lees Mark's reply hiervoor en probeer 't nog 's, aub.


Helaas als het moet ophouden met deze discussie. Maar ik geloof er wel zeker in dat de daders van de aanslagen wisten waar ze mee bezig waren. Ze pleegden mi die aanslagen precies voor de verkiezingen om het meeste er uit te halen. Dat de regering zo snel ETA de schuld gaf was denk ik alleen maar mooi meegenomen voor ze. Want zonder dat zou de regering alsnog plaats hebben moeten maken voor de nieuwe. (Hence de verwoede poging om ETA de schuld te geven.)

Ik snap hier Hence niet.

Dat het vlak voor de verkiezingen is gepleegd lijkt mij wel gepland. Maar ik denk dat de gedachtengang dan was dat de Spanjaarden, aangezien ze niet-Moslim en derhalve leugenachtig en lafhartig zijn in wezen, zullen stemmen voor een partij die zich terugtrekt.

Dat dit gebeurt zien ze als bevestiging van hun visie op de Spanjaarden.


En als je geen zin hebt in een religieuze discussie, raad ik je aan om volgende keer toch echt maar eens goed de topic te lezen. Deze riekt namelijk naar een religieuze discussie :P

Ja, ik begrijp dat het lastig voor je is om op deze wijze over je geloof na te denken. Het verwart.

arnd
19-04-04, 09:42
Geplaatst door Tomas
Dit zou ik toch even willen nuanceren:

De Molukkers van de jaren 70, die minstens zo geliefd waren als de Marokkanen van nu, zijn niet Islamitisch, maar over het algemeen Christen voor zover ik weet.

De gemiddelde Nederlander kankrt altijd al op alles wat anders is als er niks op de tv is, maar interesseert het eigenlijk geen ene fuk of iemand moslim is zolang z'n fiets maar niet gejat wordt en z'n vrouw niet uitgescholden wordt.

Zelfs integratie en assimileren interesseert niemand eigenlijk een fuk, zolang ze maar niet opvallend negatief in het nieuws komen zoals de Chinezen en Molukkers dan ook niet (meer) doen. Maar geintegreerd? Ho maar. Het hoeft ook helemaal niet.

Zodra Marokkanen niet meer zo vaak negatief in het nieuws komen is de interesse voor integratie en de Islam volledig weg.

En zolang dit wel gebeurt hebben de huis-tuin-en-keuken cultuurfilosofen zoals ik de tijd van hun leven.

Oke, het is een nuancering, maar in het licht van de Nederlandse geschiedenis wel een heel betrekkelijke, hoor.
De problemen met de Molukkers waren betrekkelijk kortdurend en niet zo fundamenteel als die nu met moslim-fundamentalisten.

Ik denk dat Molukkers heel goed geintegreerd zijn, met behoud van een aantal van hun eigen normen en waarden. Maar daarmee storen zij de maatschappij niet (meer).

Tomas
19-04-04, 09:50
Geplaatst door arnd
Oke, het is een nuancering, maar in het licht van de Nederlandse geschiedenis wel een heel betrekkelijke, hoor.
De problemen met de Molukkers waren betrekkelijk kortdurend en niet zo fundamenteel als die nu met moslim-fundamentalisten.

Ten eerste hebben we geen problemen als maatschappij met moslim fundamentalisten. Net zo min als dat er een probleem is met jou en je achterban in staphorst. Je mag geloven wat je wilt in nl en zo overtuigd als maar kan.

Jij maakt dat probleem en vergroot dat met het internationaal Moslim terrorisme. En je doet dat omdat marokkanen die negatief in het nieuws komen toevallig veelal Moslim zijn. Daarnaast wordt het negatieve beeld dat jij onbewust hebt van Marokkanen ook nog 's vergroot doordat alles wat negatief en allochtoon is geassocieerd wordt met Marokkanen en Moslims.

Pas als je dit allemaal kan relativeren zie je in dat de problemen met Marokkanen niet zo veel groter is als met de Molukkers. Ik zelf geloof zelfs dat deze zelfs minder zijn en ook sneller zullen verdwijnen als dat met de Molukkers heeft geduurd.


Ik denk dat Molukkers heel goed geintegreerd zijn, met behoud van een aantal van hun eigen normen en waarden. Maar daarmee storen zij de maatschappij niet (meer).

Ze zijn nog altijd niet geintegreerd. Hier in Moordrecht heb je hele Molukse wijken waar een niet-Molukker niet wordt getolereerd als nieuwe bewoner. Ze zijn daar wat dat betreft net zo goed geintegreerd als de eerste de beste kamper.

Maar het interesseert je domweg niet omdat jij er geen last van hebt en het de landelijke pers niet haalt.

arnd
19-04-04, 10:18
Geplaatst door Tomas
[B]Ten eerste hebben we geen problemen als maatschappij met moslim fundamentalisten. Net zo min als dat er een probleem is met jou en je achterban in staphorst.
Je mag geloven wat je wilt in nl en zo overtuigd als maar kan.

Jij maakt dat probleem en vergroot dat met het internationaal Moslim terrorisme. En je doet dat omdat marokkanen die negatief in het nieuws komen toevallig veelal Moslim zijn. Daarnaast wordt het negatieve beeld dat jij onbewust hebt van Marokkanen ook nog 's vergroot doordat alles wat negatief en allochtoon is geassocieerd wordt met Marokkanen en Moslims.



Mijn achterban in Staphorst? Die bestaat niet, dan slechts in jouw vooringenomenheid.

- Ik maak geen probleem, het is er. Kijk om je heen.
- Marokkanen in het nieuws zijn niet toevallig veelal moslim, ze zijn stelselmatig allemaal moslim.
- Ik maak geen associatie tussen negatief, allochtoon, Marokkaan en Moslims; het verband is er vanwege een toenemend aantal incidenten in ons land en daarbuiten.


:rolleyes:
Tomas, King of the one-liners ...

Tomas
19-04-04, 10:25
Geplaatst door arnd
Mijn achterban in Staphorst? Die bestaat niet, dan slechts in jouw vooringenomenheid.

Whatever.


- Ik maak geen probleem, het is er. Kijk om je heen.


Ik kijk om me heen en heb denk ik recht van spreken aangezien ik in Gouda woon, en ik zie geen fundamenteel probleem. Ik zie mensen die anders zijn en dat anders zijn koesteren door bijelkaar te hokken.



- Marokkanen in het nieuws zijn niet toevallig veelal moslim, ze zijn stelselmatig allemaal moslim.

Niet alleen Marokkanen halen het nieuws. En heeft voor zover ik het kan inschatten stelselmatig niks met de Islam te maken. Maar met cultuurverschillen, achterstelling, gebrekkige opvoeding en mislukte scholing.



- Ik maak geen associatie tussen negatief, allochtoon, Marokkaan en Moslims; het verband is er vanwege een toenemend aantal incidenten in ons land en daarbuiten.


Jij legt dus een verband tussen onze gejatte fietsen en de aanslag in Madrid? Leg mij dat verband maar eens uit.


:rolleyes:
Tomas, King of the one-liners ...

Was ee ntip van Mark, maar blijkbaar werkt dat dus niet altijd. En ik dacht echt dat ik je qua nivea goed had ingeschat.

arnd
19-04-04, 10:41
Geplaatst door Tomas
Whatever.


Verbijsterend niveau .....



Ik kijk om me heen en heb denk ik recht van spreken aangezien ik in Gouda woon, en ik zie geen fundamenteel probleem. Ik zie mensen die anders zijn en dat anders zijn koesteren door bijelkaar te hokken.


Gouda? Jep.... dan heb je recht van spreken....



Niet alleen Marokkanen halen het nieuws. En heeft voor zover ik het kan inschatten stelselmatig niks met de Islam te maken. Maar met cultuurverschillen, achterstelling, gebrekkige opvoeding en mislukte scholing.


Goed lezen. Ik reageer op jouw stelling dat ik het probleem maak, hetgeen natuurlijk gewoon onzin is. Ik heb, voor mijn voorgaanden post, werkelijk met geen woord gerept over Marokkanen, daar begon jij over. Wel over moslim-fundamentalisme, zoals de titel van deze draad mij toestaat.
Overal om je heen hoor je de "geluiden" van het moslim-terrorisme en jij beweert dat ik het probleem maak.
Moeilijk praten....
Ben jij een beetje van het soort dat het gevaar pas als werkelijk erkent als de binnenstad van Londen, Rotterdam of Amsterdam brandt, o.i.d.?



Jij legt dus een verband tussen onze gejatte fietsen en de aanslag in Madrid? Leg mij dat verband maar eens uit.


IK leg geen verbanden. Het begint er wel op te lijken dat JIJ degene bent die gemakkelijk conclusies trekt.
Heb het niet over gejatte fietsen en heb het ook (nog) niet over Madrid, laat staan een verband tussen die twee.



Was ee ntip van Mark, maar blijkbaar werkt dat dus niet altijd. En ik dacht echt dat ik je qua nivea goed had ingeschat.

1 + 1 = 2 in de kleuren wit en zwart is voor jou heel erg veilig, niet?

Marsipulami
19-04-04, 10:43
Geplaatst door Tomas
Whatever.



Ik kijk om me heen en heb denk ik recht van spreken aangezien ik in Gouda woon, en ik zie geen fundamenteel probleem. Ik zie mensen die anders zijn en dat anders zijn koesteren door bijelkaar te hokken.



Niet alleen Marokkanen halen het nieuws. En heeft voor zover ik het kan inschatten stelselmatig niks met de Islam te maken. Maar met cultuurverschillen, achterstelling, gebrekkige opvoeding en mislukte scholing.



Jij legt dus een verband tussen onze gejatte fietsen en de aanslag in Madrid? Leg mij dat verband maar eens uit.



Was ee ntip van Mark, maar blijkbaar werkt dat dus niet altijd. En ik dacht echt dat ik je qua nivea goed had ingeschat.

Wat is er met jou vandaag ? Je hebt blijkbaar trauma's overgehouden aan je protestantse opvoeding. :D Moet je niet gewoon zoals altijd Marokkanen in plaats van je bloedbroeders afzeiken ?

Tomas
19-04-04, 10:54
Geplaatst door Marsipulami
Wat is er met jou vandaag ? Je hebt blijkbaar trauma's overgehouden aan je protestantse opvoeding. :D Moet je niet gewoon zoals altijd Marokkanen in plaats van je bloedbroeders afzeiken ?

Bloedbroeders? Zelfs mijn volbloed broer wordt niet goed van mij.

Ergens is het ook wel mooi dat de hele wereld naar elkaar toegroeit qua denkvermogen. Vanuit mijn standpunt gezien dan.

vlegeltje
19-04-04, 12:17
Geplaatst door DEMOcraat
dit is nog een stelling van je mocht je het vergeten kun je het nog lezen en vergelijken.(De palestijnen maken maar 0,0001 % uit van de wereldbevolking.Dus waar hebben we het over hè).

hé Demo, dat was een voorbeeld van een ongeldig argument.

Jij schreef:
de aanslagen zijn gepleegt door een minderheid van nog geen 0,1%. maw omdat het er zo weinig zijn, maakt het niet uit, dat het moslim-terroristen zijn.

Dat is ook een ongeldig argument.

Overigens is 0,1% terrorisme onder de 1,3 miljard moslims nog altijd zo'n 13 miljoen terroristen :fpetaf:

DEMOcraat
19-04-04, 16:23
Geplaatst door vlegeltje
hé Demo, dat was een voorbeeld van een ongeldig argument.

Jij schreef: maw omdat het er zo weinig zijn, maakt het niet uit, dat het moslim-terroristen zijn.

zijn die 60% van de nederlanders bang voor fundamentalistische moslimgroepen of terroristen.

Dat is ook een ongeldig argument.

Overigens is 0,1% terrorisme onder de 1,3 miljard moslims nog altijd zo'n 13 miljoen terroristen :fpetaf:

als die 13 miljoen in irak zouden zijn dan zou america vandaag dan morgen vertrekken.

Yunis
20-04-04, 15:19
Geplaatst door arnd
:) Als het gaat om omgaan met andere volken, integratie, tolerantie zijn Nederlanders een heel realistisch volk, yunis.
Eeuwenlang zijn hier allerlei minderheden binnenkomen rollen en geintegreerd. Of waarschijnlijker: geassimileerd. Zonder noemenswaardige problemen.

Tot de 60's van de vorige eeuw. Toen kwamen de moslim-gebonden minderheden. En toen ging het fout.
Keer het maar om: Het feit dat het Nederlandse volk nu alarm slaat, is een buitengewoon duidelijk signaal. Nederlanders hebben in de geschiedenis nooit zo'n duidelijk signaal uitgezonden.

:hihi: Jij hebt wel een zeer éénzijdig en positief beeld van de Nederlanders.......Behalve de Molukkers, zoals Tom zei, waren er de joden in de 30'er jaren van de vorige eeuw, de Surinamers, de Antilianen, de Zigeuners, etc. etc. Ook Nederlanders onderling:.....communisten, socialisten, woonwagenbewoners etc. etc.
Generaliseren, stigmatiseren en criminaliseren is eigen aan ieder mens.......Angst en zelf ingeprente xenephobie zijn kenmerken van ieder mens.....de Nederlanders zijn echt géén uitzondering op de regel...
De schuld in de schoenen van de moslims, allochtonen en vreemdelingen schuiven is er altijd geweest en zal er altijd zijn.......
Die signalen zijn er altijd al en zullen er altijd blijven......Zelfkennis siert de mens....niet steeds maar weer die vingertje wijzen naar andere bevolkingsgroepen... :argwaan:

Yunis
20-04-04, 15:24
Geplaatst door arnd
:) Als het gaat om omgaan met andere volken, integratie, tolerantie zijn Nederlanders een heel realistisch volk, yunis.
Eeuwenlang zijn hier allerlei minderheden binnenkomen rollen en geintegreerd. Of waarschijnlijker: geassimileerd. Zonder noemenswaardige problemen.

Tot de 60's van de vorige eeuw. Toen kwamen de moslim-gebonden minderheden. En toen ging het fout.
Keer het maar om: Het feit dat het Nederlandse volk nu alarm slaat, is een buitengewoon duidelijk signaal. Nederlanders hebben in de geschiedenis nooit zo'n duidelijk signaal uitgezonden.

:hihi: Jij hebt wel een zeer éénzijdig en positief beeld van de Nederlanders.......Behalve de Molukkers, zoals Tom zei, waren er de joden in de 30'er jaren van de vorige eeuw, de Surinamers, de Antilianen, de Zigeuners, etc. etc. Ook Nederlanders onderling:.....communisten, socialisten, woonwagenbewoners etc. etc.
Generaliseren, stigmatiseren en criminaliseren is eigen aan ieder mens.......Angst en zelf ingeprente xenephobie zijn kenmerken van ieder mens.....de Nederlanders zijn echt géén uitzondering op de regel...
De schuld in de schoenen van de moslims, allochtonen en vreemdelingen schuiven is er altijd geweest en zal er altijd zijn.......
Die signalen zijn er altijd al en zullen er altijd blijven......Zelfkennis siert de mens....niet steeds maar weer die vingertje wijzen naar andere bevolkingsgroepen... :argwaan:

Yunis
20-04-04, 15:24
Geplaatst door arnd
:) Als het gaat om omgaan met andere volken, integratie, tolerantie zijn Nederlanders een heel realistisch volk, yunis.
Eeuwenlang zijn hier allerlei minderheden binnenkomen rollen en geintegreerd. Of waarschijnlijker: geassimileerd. Zonder noemenswaardige problemen.

Tot de 60's van de vorige eeuw. Toen kwamen de moslim-gebonden minderheden. En toen ging het fout.
Keer het maar om: Het feit dat het Nederlandse volk nu alarm slaat, is een buitengewoon duidelijk signaal. Nederlanders hebben in de geschiedenis nooit zo'n duidelijk signaal uitgezonden.

:hihi: Jij hebt wel een zeer éénzijdig en positief beeld van de Nederlanders.......Behalve de Molukkers, zoals Tom zei, waren er de joden in de 30'er jaren van de vorige eeuw, de Surinamers, de Antilianen, de Zigeuners, etc. etc. Ook Nederlanders onderling:.....communisten, socialisten, woonwagenbewoners etc. etc.
Generaliseren, stigmatiseren en criminaliseren is eigen aan ieder mens.......Angst en zelf ingeprente xenephobie zijn kenmerken van ieder mens.....de Nederlanders zijn echt géén uitzondering op de regel...
De schuld in de schoenen van de moslims, allochtonen en vreemdelingen schuiven is er altijd geweest en zal er altijd zijn.......
Die signalen zijn er altijd al en zullen er altijd blijven......Zelfkennis siert de mens....niet steeds maar weer die vingertje wijzen naar andere bevolkingsgroepen... :argwaan:

Yunis
20-04-04, 15:25
Geplaatst door arnd
:) Als het gaat om omgaan met andere volken, integratie, tolerantie zijn Nederlanders een heel realistisch volk, yunis.
Eeuwenlang zijn hier allerlei minderheden binnenkomen rollen en geintegreerd. Of waarschijnlijker: geassimileerd. Zonder noemenswaardige problemen.

Tot de 60's van de vorige eeuw. Toen kwamen de moslim-gebonden minderheden. En toen ging het fout.
Keer het maar om: Het feit dat het Nederlandse volk nu alarm slaat, is een buitengewoon duidelijk signaal. Nederlanders hebben in de geschiedenis nooit zo'n duidelijk signaal uitgezonden.

:hihi: Jij hebt wel een zeer éénzijdig en positief beeld van de Nederlanders.......Behalve de Molukkers, zoals Tom zei, waren er de joden in de 30'er jaren van de vorige eeuw, de Surinamers, de Antilianen, de Zigeuners, etc. etc. Ook Nederlanders onderling:.....communisten, socialisten, woonwagenbewoners etc. etc.
Generaliseren, stigmatiseren en criminaliseren is eigen aan ieder mens.......Angst en zelf ingeprente xenephobie zijn kenmerken van ieder mens.....de Nederlanders zijn echt géén uitzondering op de regel...
De schuld in de schoenen van de moslims, allochtonen en vreemdelingen schuiven is er altijd geweest en zal er altijd zijn.......
Die signalen zijn er altijd al en zullen er altijd blijven......Zelfkennis siert de mens....niet steeds maar weer die vingertje wijzen naar andere bevolkingsgroepen... :argwaan:

arnd
20-04-04, 19:13
Geplaatst door Yunis
:hihi: Jij hebt wel een zeer éénzijdig en positief beeld van de Nederlanders.......Behalve de Molukkers, zoals Tom zei, waren er de joden in de 30'er jaren van de vorige eeuw, de Surinamers, de Antilianen, de Zigeuners, etc. etc. Ook Nederlanders onderling:.....communisten, socialisten, woonwagenbewoners etc. etc.
Generaliseren, stigmatiseren en criminaliseren is eigen aan ieder mens.......Angst en zelf ingeprente xenephobie zijn kenmerken van ieder mens.....de Nederlanders zijn echt géén uitzondering op de regel...
De schuld in de schoenen van de moslims, allochtonen en vreemdelingen schuiven is er altijd geweest en zal er altijd zijn.......
Die signalen zijn er altijd al en zullen er altijd blijven......Zelfkennis siert de mens....niet steeds maar weer die vingertje wijzen naar andere bevolkingsgroepen... :argwaan:

Dat je geen kennis van de Nederlandse geschiedenis hebt, neem ik niet kwalijk, Yunis, dat laten we gewoon zo, maar wat je hier doet is werkelijk overdreven. Typisch die arabische mentaliteit; niet één keer een veeg uit de pan, maar vier keer dezelfde...... :fpotver: :fpotver:


:D

taouanza
21-04-04, 10:52
Geplaatst door arnd
Dat je geen kennis van de Nederlandse geschiedenis hebt, neem ik niet kwalijk, Yunis, dat laten we gewoon zo, maar wat je hier doet is werkelijk overdreven. Typisch die arabische mentaliteit; niet één keer een veeg uit de pan, maar vier keer dezelfde...... :fpotver: :fpotver:


:D

Heb je wel eens gehoord van argumenten?:rolleyes:

Mill
21-04-04, 10:55
Geplaatst door taouanza
Heb je wel eens gehoord van argumenten?:rolleyes:

Argumenten? Dat zijn toch deze dingen? --> :moe: :moe: :moe:

taouanza
21-04-04, 11:06
Geplaatst door Mill
Argumenten? Dat zijn toch deze dingen? --> :moe: :moe: :moe:

Nee das een gevoel dat je bij sommige argumenten krijgt.
Zoals bijvoorbeeld mensen die wille suggeren dat het allemaal rozegeur en maneschijn was voor de komst van de moslims.
Sommige leugens liggen er zo dik bovenop dat je denkt :moe:

R@shid
21-04-04, 11:09
:moe: :moe: :moe: :moe: :moe: :moe: :moe: :moe: :moe: :moe: :moe: :moe: :moe: :moe: :moe: :moe: :moe: :moe: :moe: :moe: :moe: :moe: :moe: :moe: :moe: :moe: :moe: :moe: :moe:

taouanza
21-04-04, 11:10
Geplaatst door R@shid
:moe: :moe: :moe: :moe: :moe: :moe: :moe: :moe: :moe: :moe: :moe: :moe: :moe: :moe: :moe: :moe: :moe: :moe: :moe: :moe: :moe: :moe: :moe: :moe: :moe: :moe: :moe: :moe: :moe:

:rolleyes:

TFOE
21-04-04, 13:04
:moe:

Ik acht Taouanza er rechtstreeks verantwoordelijk voor dat dit mooie smileytje de nek is omgedraaid. De kracht en schoonheid zijn er uit verdwenen door het overdadige gebruik.
:student: Overdaad schaadt.

Dit kan zo niet langer! We nemen stelling en leggen die jongedame een :moe:-verbod op.
Voor 153 prikdagen is het ten strengste verboden om het smileytje te gebruiken.

:slaap: Het is jammer dat het zover heeft moeten komen maar enough is enough. Tot hier en niet verder! :ego:

Yunis
21-04-04, 15:04
Geplaatst door arnd
Dat je geen kennis van de Nederlandse geschiedenis hebt, neem ik niet kwalijk, Yunis, dat laten we gewoon zo, maar wat je hier doet is werkelijk overdreven. Typisch die arabische mentaliteit; niet één keer een veeg uit de pan, maar vier keer dezelfde...... :fpotver: :fpotver:


:D

:aftel: Beste Arnd, dat dit berichtje 4 keer is geplaatst heeft te maken met een technische storing, namelijk dat de server niet direct het berichtje heeft kunnen verwerken..... en ik per abuis op de knop bleef drukken...........:nerveus:
Het feit dat je hieraan nogal een idiote verklaring aan verbindt én generaliseert heeft te maken met jouw geestelijke en infantiele blik op Arabieren en moslims ...... :verdriet:
Wat maar weer bewijst dat niét de moslims problemen creëren, maar de autochtonen van jouw niveau..... :fuckit2:

arnd
21-04-04, 15:41
Geplaatst door Yunis
:aftel: Beste Arnd, dat dit berichtje 4 keer is geplaatst heeft te maken met een technische storing, namelijk dat de server niet direct het berichtje heeft kunnen verwerken..... en ik per abuis op de knop bleef drukken...........:nerveus:
Het feit dat je hieraan nogal een idiote verklaring aan verbindt én generaliseert heeft te maken met jouw geestelijke en infantiele blik op Arabieren en moslims ...... :verdriet:
Wat maar weer bewijst dat niét de moslims problemen creëren, maar de autochtonen van jouw niveau..... :fuckit2:

:melig2:

Nee joh, 't kwam me gewoon goed uit om dit zo te roepen.

vlegeltje
21-04-04, 15:48
Geplaatst door arnd
:melig2:

Nee joh, 't kwam me gewoon goed uit om dit zo te roepen.

opportunist :duivels:

arnd
21-04-04, 16:11
Geplaatst door vlegeltje
opportunist :duivels:

nou, sorry hoor...

vlegeltje
21-04-04, 16:19
Geplaatst door arnd
nou, sorry hoor...


Kijk je kunt het wel :)

arnd
21-04-04, 16:28
Geplaatst door vlegeltje
Kijk je kunt het wel :)

Als ie zijn best maar doet .....

Maar als ie een verkeerde bui heeft....