PDA

Bekijk Volledige Versie : Britse eliteschool Eton krijgt imam en gaat voortaan Arabisch doceren



Prikke Mik
18-04-04, 11:22
Britse eliteschool krijgt een imam

Uitgegeven: 18 april 2004 09:05

LONDON - De Britse eliteschool Eton heeft voor het eerst in haar bestaan een imam aangesteld. Monawar Hussein moet er volgens de Britse krant Sunday Times voor zorgen dat de leerlingen (schoolgeld 31.000 euro per kind per jaar) een beter begrip krijgen van de islam.

De iets ten westen van Londen gevestigde kostschool telt ongeveer 20 islamitische scholieren. Tot voor kort konden die niet terecht bij een geestelijke van hun eigen geloof. Eton beschikte tot nog toe alleen over Anglicaanse huisgeestelijken. De komst van de imam is niet de enige noviteit. Eton, dat de opleiding van onder anderen achttien Britse premiers en de prinsen William en Harry verzorgde, biedt in het nieuwe schooljaar ook het vak Arabisch aan.

"De relatie tussen het westen en de islamitische wereld wordt naar alle waarschijnlijkheid een van de dominante onderwerpen voor onze jongens in de komende jaren'', verklaart directeur T. Little de noodzaak van de komst van de imam en de invoering van het Arabisch als nieuw vak. "Ze moeten uitstekende kennis hebben van de islamitische cultuur om geslaagde burgers te kunnen zijn.''

barfly
18-04-04, 12:30
Ik kan me voorstellen dat je, je verdiept in een andere cultuur dat draagt bij aan het begrijpen van die cultuur. Ik verbaas me er alleen wel over dat die imam bereid is om die kufr les te geven :)

Marsipulami
18-04-04, 12:35
Britse eliteschool Eton krijgt imam

Londen (ANP) 18 april 2004 - De Britse eliteschool Eton heeft voor het eerst in haar bestaan een imam aangesteld. Monawar Hussein moet er volgens de Britse krant Sunday Times voor zorgen dat de leerlingen (schoolgeld 31.000 euro per kind per jaar) een beter begrip krijgen van de islam.

Islamitische scholieren
De iets ten westen van Londen gevestigde kostschool telt ongeveer 20 islamitische scholieren. Tot voor kort konden die niet terecht bij een geestelijke van hun eigen geloof. Eton beschikte tot nog toe alleen over Anglicaanse huisgeestelijken.

Vak Arabisch
De komst van de imam is niet de enige noviteit. Eton, dat de opleiding van onder anderen achttien Britse premiers en de prinsen William en Harry verzorgde, biedt in het nieuwe schooljaar ook het vak Arabisch aan.

Geslaagde burgers
"De relatie tussen het westen en de islamitische wereld wordt naar alle waarschijnlijkheid een van de dominante onderwerpen voor onze jongens in de komende jaren", verklaart directeur T. Little de noodzaak van de komst van de imam en de invoering van het Arabisch als nieuw vak. "Ze moeten uitstekende kennis hebben van de islamitische cultuur om geslaagde burgers te kunnen zijn."

barfly
18-04-04, 12:46
Ik verbaas me altijd over mensen die niet verder kijken dan hun neus langs als het op dubbelposten aankomt :p

http://www.maroc.nl/nieuws/forums/showthread.php?threadid=93528