PDA

Bekijk Volledige Versie : Ultieme verzorgingsstaat



Orakel
18-04-04, 22:24
Bijstandsvrouw krijgt Zalmsnip van 363 miljoen
14 april 2004, 10:28:39

ULFT (ANP) - De 39-jarige Yolanda Schaap uit Ulft wreef zich woensdag eens goed in de ogen toen zij haar bankafschrift zag: er was een bedrag van ruim 363 miljoen euro bijgeschreven. Een regel eronder staat 'correctie boeking' en wordt het bedrag teruggeboekt.

,,Een gemeenteambtenaar heeft bij de uitbetaling van de Zalmsnip een fout gemaakt. In plaats van 45 euro te storten op mijn bankrekeningnummer is het nummer zelf aan mij overgemaakt'', vertelde de Achterhoekse.

De ambtenaar die de fout maakte, belde haar meteen op. ,,Hij was bloednerveus. Ikzelf? Ach, ik kon er hartelijk om lachen.'' Schaap zit in de WAO en heeft al tien jaar een uitkering. Ze zegt dat rijkdom vooral van binnen zit en dat zij anderen in haar miljoenen zou laten delen. ,, Ik zou een extraatje kopen voor mijn papegaai en twee katten en een huisje in Spanje kopen voor mijn zieke moeder.''

Schaap leeft van 730 euro in de maand en doet vrijwilligerswerk voor onder meer het Rode Kruis en kindervakantiekampen. Ze is tevreden met wat ze heeft, maar maakt zich wel boos over het schrappen van de premie voor mensen die vrijwilligerswerk doen. ,,Schandalig dat minister De Geus ook daar het mes in heeft gezet.''

Evian
19-04-04, 00:20
Geplaatst door Orakel

Schaap leeft van 730 euro in de maand en doet vrijwilligerswerk voor onder meer het Rode Kruis en kindervakantiekampen. Ze is tevreden met wat ze heeft, maar maakt zich wel boos over het schrappen van de premie voor mensen die vrijwilligerswerk doen. ,,Schandalig dat minister De Geus ook daar het mes in heeft gezet.''


Tjemig, e.730,- per maand en dan willen ze de salarissen van ministers gaan verhogen met 40+%...:confused:. Lekker rechtvaardig...