PDA

Bekijk Volledige Versie : GeenStijl stopt ermee



Rode Smurf
20-04-04, 07:45
Zojuist bereikte ons het verschrikkelijke bericht dat onbekenden GS-logger De Chileen thuis hebben opgezocht en zwaar hebben mishandeld. Drie mannen, getooid met bivakmutsen, belden even na 23.00 uur bij hem aan en sloegen hem met onder meer een honkbalknuppel buiten westen.De Chileen, logger van GeenStijl maar vooral ook een goede vriend, werd net als andere redactieleden van GeenStijl al geruime tijd bedreigd.De in allerijl gewaarschuwde hulpdiensten waren snel ter plaatse en hebben hem met spoed overgebracht naar het ziekenhuis, alwaar hij nu verblijft. Onze gedachten gaan uit naar zijn vriendin en zijn familie.Tevens is het voor ons reden met onmiddellijke ingang te stoppen met GeenStijl. We zijn op, we zijn kapot en we hebben er als het zo moet geen zin meer in. Of het nu Oud-Links aanhangers, milieu-extremisten, kaalkopjes of Stivorogekken waren, dat doet er niet toe. Blijkbaar kan je in dit land niet meer voor je mening uitkomen.

. Fleischbaum

Rode Smurf
20-04-04, 07:46
Laten we hopen dat het nederlanders waren......

Mill
20-04-04, 07:48
Tja, zo gaat dat tegenwoordig. Fortuyn vermoord, Van Aartsen aangevallen, Balkenende een gek met een mes voor de deur, Hirsi Ali onder constante doodsdreiging, JahJah met z'n "Borgerhoutse legioenen", voetbaltrainers krijgen kogelbrieven, brutale webloggers worden het ziekenhuis ingemept.

Gezellig! :duim:

Tomas
20-04-04, 08:02
Geplaatst door Rode Smurf
Laten we hopen dat het nederlanders waren......

Nou en?

Het enige verschil is een paar topics waar regelmatig de worden: wij, jullie en hypocriet in voor komen. Na een paar dagen is het alweer vergeten.

Goodnight
20-04-04, 08:02
Laten we maar hopen dat het allochtonen waren?
dat klinkt alsof je er al vanuit gaat dat ze dat NIET waren?

..zapper
20-04-04, 08:06
Klinkt als een afrekening vanuit het criminele milleu. Als vast GS commenter baal ik er stevig van en mag dit van mij nog een lang verbaal staartje krijgen. Ik hoop dan ook dat de gemoederen bij de GS redactie voldoende bedaren en fatsoenlijk onderzoek tot aanhoudingen mag leiden om te besluiten toch door te gaan. Maar ja om voor je enigszins uit de hand gelopen hobby in elkaar te worden getrimd gaat erg ver. De begreigingen werden tot nog toe met een redelijke korrel zout genomen, maar zijn met een klap serieus.

Mark
20-04-04, 08:07
Ik geloof er geen hol van :)

..zapper
20-04-04, 08:15
Geplaatst door Rode Smurf
Laten we hopen dat het nederlanders waren......

Wat dacht je dan dat het waren? Russen?

..zapper
20-04-04, 08:17
Geenstijl gooit handdoek in de ring

Uitgegeven: 20 april 2004 06:58
Laatst gewijzigd: 20 april 2004 09:09

AMSTERDAM - De populaire weblog www.geenstijl.nl zal naar alle waarschijnlijkheid stoppen. Reden hiervoor is dat een voormalig redacteur is mishandeld. Dat meldt de weblog op haar site.

Volgens Geenstijl drongen drie onbekenden maandagavond om elf uur de woning van de voormalige logger binnen. Zij bewerkten 'De Chileen', het pseudoniem van de logger, met een honkbalknuppel.

De leden van Geenstijl schrijven dat zij geen zin meer hebben om verder te gaan met de site. Kennelijk is het in Nederland onmogelijk om je mening te geven, aldus de verklaring op de site. Verder geven ze aan dat er ook bedreigingen zijn geuit naar andere redactieleden van Geenstijl.

Geschokt

Weblogster Sabine van IJsqueen.com is geschokt: "Ik zat bijna te janken toen ik het hoorde. Ik heb zelf ook geen vrienden gemaakt, niet zo erg als bij Geenstijl, maar je moet er toch niet aan denken."

"Ik vind de tijdelijke stop wel gepast: De jongens zijn zich rotgeschrokken en ik ook. Bedreigingen zijn ook mij niet vreemd en ik begrijp volkomen dat dit een wrange nasmaak achterlaat."

Ook Steve van weblog Volkomenkut.com is wel eens bedreigd: "Via het mailscript op VK (Volkomenkut) komt weleens een bedreiging binnen, maar het is altijd wel duidelijk uit welke hoek de mailtjes komen."

Geenstijl is binnen een jaar uitgegroeid tot de populairste weblog van Nederland. De publicaties op de site kenmerkten zich door goed eigen onderzoek en een scherpe toon. In het jaar van haar bestaan publiceerde de weblog via het internet een aantal primeurs. De meest spraakmakende was het gegoochel met cijfers van antirook organisatie Stivoro.

Rode Smurf
20-04-04, 08:23
Geplaatst door zapper
Wat dacht je dan dat het waren? Russen?

Borgerhoutse maffia.

R@shid
20-04-04, 08:47
De AEL is vaak te grazen genomen door Geenstijl en heeft al eens vaker "actie gevoerd" in bivakmutsen...het zou toch niet?


In elk geval heel jammer dat alweer blijkt dat bedreigingen en intimidaties werken om iemand monddood te maken. Vanochtend nog las ik dat Smolders, die chaffeur van Fortuyn die vorige week een pistool op zijn gezicht gericht kreeg met het dreigement zich terug te moeten trekken uit de politiek, dit ook daadwerkelijk gedaan heeft. Waar moet dat allemaal naartoe?

Mark
20-04-04, 08:50
Lijkt mij eerder een actie van vriendjes van martin K wiens betaalsite ze gedeeltelijk gratis op het net hadden gezet.

ZO zie je maar weer wie er hier de baas is.

Tomas
20-04-04, 08:55
Geplaatst door Mark
Lijkt mij eerder een actie van vriendjes van martin K wiens betaalsite ze gedeeltelijk gratis op het net hadden gezet.

ZO zie je maar weer wie er hier de baas is.

Dus om deze actie op video te mogen zien moet er gewoon weer betaald worden?

Couscousje
20-04-04, 09:06
Wat een sof.

Cc

Vitesse
20-04-04, 11:50
Ik hoop dat dit grondig uitgezocht zal worden. Deze ondermijning van de vrijheid van meningsuiting is van dezelfde soort als de moord op Fortuyn.
De daders hebben geluk dat de man nog leeft, maar poging tot moord zal allicht in dit geval zwaar bestraft worden.

Als het tegenzit voor de man zelf heeft hij flink hersenletsel opgelopen. Ik wens hem en zijn familie veel sterkte toe.

Tomas
20-04-04, 20:44
Geplaatst door Vitesse
Ik hoop dat dit grondig uitgezocht zal worden. Deze ondermijning van de vrijheid van meningsuiting is van dezelfde soort als de moord op Fortuyn.
De daders hebben geluk dat de man nog leeft, maar poging tot moord zal allicht in dit geval zwaar bestraft worden.

Als het tegenzit voor de man zelf heeft hij flink hersenletsel opgelopen. Ik wens hem en zijn familie veel sterkte toe.

Aanslag op redacteur Geenstijl blijkt grap

Uitgegeven: 20 april 2004 15:32
Laatst gewijzigd: 20 april 2004 16:51

AMSTERDAM - De commotie die eerder dinsdag ontstond over een aanslag op een redactielid van de weblog GeenStijl blijkt een grap te zijn. Verschillende media meldden eerder dinsdag dat een weblogger met een honkbalknuppel mishandeld zou zijn.

De auteurs van de weblog hebben wel besloten te stoppen met hun website vanwege tijdgebrek. Een redactielid die niet bij naam genoemd wil worden: "We waren het aan onze stand verplicht om de handdoek met een grote stunt in de ring te gooien. Wat we hebben gedaan is absoluut geen stijl." Dit redactielid stond erop het telefoongesprek te beëindigen met een gedicht van George Bernhard Shaw over de regeerperiode van John F. Kennedy: "Don't let it be forgot, that once there was a spot, for one brief shining moment that was known as Camelot."

GeenStijl vierde onlangs haar 1-jarig bestaan. De afgelopen tijd kwam de weblog in het nieuws omdat zij blootlegde dat anti-rook organisatie Stivoro sjoemelde met het aantal mensen dat was gestopt met roken. Ook publiceerde de weblog een webpagina van Parkeerbeheer Amsterdam waarop de gegevens stonden van mensen die een aanvraag voor een parkeervergunning hadden ingediend. Veel bekende Nederlanders stonden ook op deze lijst. De weblog had ook een kritische kijk wat op ze noemde 'militante moslim fundamentalisten'.

(c) www.nu.nl

nl-x
21-04-04, 13:34
Nog even het slotwoord van Geenstijl bij monde van Niceau.
width='0' height='0'