PDA

Bekijk Volledige Versie : Saoedische tv-ster pikt het niet langer



S@deeQ.
20-04-04, 23:32
21-04-2004

Saoedische tv-ster pikt het niet langer

Met een gedurfde actie heeft een populaire tv-presentatrice in Saoedi-Arabië een van de vele taboes in haar aartsconservatieve land, vrouwenmishandeling, tot gespreksstof gemaakt.
http://www.ad.nl/images/ramia.gif

Nieuwslezeres Rania al-Baz wil de wereld laten zien wat mannen hun vrouw aandoen. Zij werd door haar man - een werkloze zanger - in elkaar geslagen. Resultaat: 13 breuken in haar gezicht alleen al. Foto's AP

Rania al-Baz schokte haar landgenoten met de publicatie van foto's na mishandeling door haar man. Afbeeldingen van het bloederige, zwaar gekneusde gelaat van Rania al-Baz verschenen vorige week in tal van Saoedische kranten.

Een geschrokken prinses bood onmiddellijk aan de rekening van het ziekenhuis te betalen. Vertegenwoordigers van de onlangs opgerichte Saoedische commissie voor de rechten van de mens bezochten haar in het ziekenhuis.

Al-Baz' warme glimlach onder een stijlvolle hoofddoek is alom bekend in het koninkrijk. De foto's van haar toegetakelde gezicht kwamen daardoor extra hard aan. De tv-presentatrice van de staatsomroep Kanaal 1 besloot de openbaarheid te zoeken om andere mishandelde vrouwen in haar land steun te geven.

Naar eigen zeggen is al-Baz vaker mishandeld door haar man, maar nooit zo erg als op die gedenkwaardige 10 april. Toen sloeg hij haar voor het oog van een van hun drie kinderen zo hard, dat ze 13 botbreuken opliep. Ze moest 12 operaties ondergaan. Al-Baz, die in de 30 is, wil nu scheiden en eist daarbij het voogdijschap over de drie kinderen op.

De man met wie al-Baz zes jaar is getrouwd, Mohammed Bakr al-Fallattade, een zanger op retour, raakte buiten zinnen toen hij ontdekte dat ze naar een 'frivole' Libanese tv-show zat te kijken waarin zijn zuster, een zangeres uit Beiroet, optrad.

Hij sloeg al-Baz zo vaak en zo hard dat ze buiten bewustzijn raakte. Vervolgens reed hij haar naar een ziekenhuis, waar hij haar voor de deur afleverde met de melding dat zij een verkeersongeluk had gehad. Meteen reed hij weer weg. Sindsdien is hij spoorloos. Fallata wordt beschuldigd van poging tot doodslag.

Saoedische mannen worden zelden of nooit gestraft als zij hun echtgenote 'disciplineren'. Een van de oorzaken van het uitblijven van vervolging is dat een vrouw die aangifte doet, vergezeld moet worden door een mannelijk familielid, doorgaans haar vader, echtgenoot, broer of zoon. Saoedische vrouwen mogen zich volgens de wet niet alleen tot de autoriteiten wenden.

Een islamitische geestelijke in Frankrijk moet naar Algerije terugkeren vanwege zijn uitlatingen over het slaan van echtgenotes. Imam Chirane Abdelkader Bouziane van een moskee in Venissieux, een voorstad van Lyon, zei in het tijdschrift Lyon Mag dat een vrouw onder bepaalde omstandigheden mag worden geslagen, bijvoorbeeld bij overspel. De koran staat dat volgens hem toe.

Bouziane zegt ook dat een vrouw niet het recht heeft met mannen te werken, omdat zij dan de neiging krijgt haar man te bedriegen. Hij ziet Frankrijk het liefst veranderen in een islamitische staat met alleen maar moslims.

De imam had eerder in een boek uiteengezet hoe een echtgenoot zijn echtgenote(s) mag kastijden. Dat leidde in januari in Spanje tot een voorwaardelijke celstraf voor Bouziane.

Venissieux staat bekend als een broeinest van moslim-fundamentalisme. Twee jonge mannen uit de voorstad zitten vast in het gevangenenkamp op de Amerikaanse marinebasis Guantanamo Bay op Cuba. Een andere imam, Chellali Benchellali, zit met familieleden in voorarrest op verdenking van het voorbereiden van aanslagen.

AP

S@deeQ.
20-04-04, 23:33
:moe:

Al3arbi
20-04-04, 23:36
Sem yalateef. En die Prins wil dan gelijk de rekening van ziekenhuis betalen, as if. Tfoe.

arnd
20-04-04, 23:59
Dit kan ik werkelijk niet begrijpen dat een man zijn vrouw zo toetakelt, om reden van het feit dat het opvoedkundig en qua leiderschap wenselijk is. Of noodzakelijk.
En er dan zelf heilig in geloven.

Snap ik niets van .....

keizer
21-04-04, 08:13
Een echte heldin, ik denk dat vele vrouwen haar dankbaar zullen zijn.

freya
21-04-04, 08:15
Geplaatst door arnd
Dit kan ik werkelijk niet begrijpen dat een man zijn vrouw zo toetakelt, om reden van het feit dat het opvoedkundig en qua leiderschap wenselijk is. Of noodzakelijk.
En er dan zelf heilig in geloven.

Snap ik niets van .....

wat trek jij weer snel conclusies, heel knap hoor dat jij de beweegredenen van die kl***** zo goed weet in te schatten :moe:

om reden van het feit dat het opvoedkundig en qua leiderschap wenselijk is. Of noodzakelijk.
En er dan zelf heilig in geloven.

Hoe weet jij dat dat zo is? Hij durfde iig bij het ziekenhuis niet toe te geven dat hij het had gedaan, dus hij wist heel goed dat hij fout zat.


Hoeveel vrouwen worden er per jaar hier in Nederland net zo toegetakeld door hun blonde blauwogige man?

Geef daar de reden eens van?

Simon
21-04-04, 08:31
Walgelijk. Ik hoop dat die man zijn straf niet ontloopt.

arnd
21-04-04, 08:32
Geplaatst door freya
wat trek jij weer snel conclusies, heel knap hoor dat jij de beweegredenen van die kl***** zo goed weet in te schatten :moe:

om reden van het feit dat het opvoedkundig en qua leiderschap wenselijk is. Of noodzakelijk.
En er dan zelf heilig in geloven.

Hoe weet jij dat dat zo is? Hij durfde iig bij het ziekenhuis niet toe te geven dat hij het had gedaan, dus hij wist heel goed dat hij fout zat.


Hoeveel vrouwen worden er per jaar hier in Nederland net zo toegetakeld door hun blonde blauwogige man?

Geef daar de reden eens van?

Wat een overspannen reactie zeg. :jammer:

Ik zeg toch niet dat het hier NIET gebeurd? Lezen.....

De moraal van het verhaal is dat ik het gewoon niet begrijp. Dat wilde ik even kwijt.

En trouwens hier in Nederland en dan je vrouw (religieus gelegitimeerd)toetakelen dat ze haar aangezichtsbeenderen op 15 plekken breekt. Lijkt met toch sterk, Freya...
Maar goed, dat was mijn opmerking niet ......

Goodnight
21-04-04, 08:32
Geplaatst door freya
wat trek jij weer snel conclusies, heel knap hoor dat jij de beweegredenen van die kl***** zo goed weet in te schatten :moe:

om reden van het feit dat het opvoedkundig en qua leiderschap wenselijk is. Of noodzakelijk.
En er dan zelf heilig in geloven.

Hoe weet jij dat dat zo is? Hij durfde iig bij het ziekenhuis niet toe te geven dat hij het had gedaan, dus hij wist heel goed dat hij fout zat.


Hoeveel vrouwen worden er per jaar hier in Nederland net zo toegetakeld door hun blonde blauwogige man?

Geef daar de reden eens van?

het voorbeeld hiervan heb ik vorige week mogen aanschouwen.
het desbetreffende lijdend voorwerp is weer terug bij de vriend met losse handjes.

Overigens vind ik het bericht enigszins tegenstrijdig.
Aan de ene kant wordt er gezegd dat er in SA dit soort gevallen niet worden aangepakt.
Aan de andere kant dumpte hij haar voor het ziekenhuis( dat doe je niet als de wet aan jou kant staat lijkt mij) en hangt hem een zware straf boven het hoofd.
Als SA zo overtuigd is van dat mannen hun vrouwen mogen toetakelen, zouden ze dit afdoen als niet ter zake doende en de schuld bij die vrouw leggen.

Goodnight
21-04-04, 08:37
Geplaatst door arnd
Wat een overspannen reactie zeg. :jammer:

Ik zeg toch niet dat het hier NIET gebeurd? Lezen.....

De moraal van het verhaal is dat ik het gewoon niet begrijp. Dat wilde ik even kwijt.

En trouwens hier in Nederland en dan je vrouw (religieus gelegitimeerd)toetakelen dat ze haar aangezichtsbeenderen op 15 plekken breekt. Lijkt met toch sterk, Freya...
Maar goed, dat was mijn opmerking niet ......

WAAR staat dat die man het uit religieuze redenen deed?
Hij sloeg haar in elkaar omdat ze naar een show keek waar zijn zus in optrad ( heeft niets maar dan ook niets met religie te maken)geen voorbarige conlusies trekken voor je op de hoogte bent van feiten!
Stop nu eens een keer alles bij de religie te leggen en zie gewoon onder ogen dat dit iets is wat in alle culturen voorkomt en bij de een meer dan de ander.
De vrouwen die ik tot nu toe tegenkwam die in elkaar getrapt waren, waren allemaal Nederlands en niet religieus!
Dit soort gevallen heb je ook in Spanje, moet je maar eens nagaan hoeveel vrouwen daar jaarlijks door hum man worden vermoord.

Maar dit terzijde....niemand begrijpt zoiets, althans ieder weldenkend mens begrijpt zoiets niet.

keizer
21-04-04, 08:43
Geplaatst door Goodnight
WAAR staat dat die man het uit religieuze redenen deed?
Hij sloeg haar in elkaar omdat ze naar een show keek waar zijn zus in optrad ( heeft niets maar dan ook niets met religie te maken)geen voorbarige conlusies trekken voor je op de hoogte bent van feiten!

Maar dit terzijde....niemand begrijpt zoiets, althans ieder weldenkend mens begrijpt zoiets niet.

De religie geeft hem 'het recht' om te bepalen waar zij wel of niet naar mag kijken.

arnd
21-04-04, 08:47
Geplaatst door Goodnight
WAAR staat dat die man het uit religieuze redenen deed?
Hij sloeg haar in elkaar omdat ze naar een show keek waar zijn zus in optrad ( heeft niets maar dan ook niets met religie te maken)geen voorbarige conlusies trekken voor je op de hoogte bent van feiten!
Stop nu eens een keer alles bij de religie te leggen en zie gewoon onder ogen dat dit iets is wat in alle culturen voorkomt en bij de een meer dan de ander.
De vrouwen die ik tot nu toe tegenkwam die in elkaar getrapt waren, waren allemaal Nederlands en niet religieus!
Dit soort gevallen heb je ook in Spanje, moet je maar eens nagaan hoeveel vrouwen daar jaarlijks door hum man worden vermoord.

Maar dit terzijde....niemand begrijpt zoiets, althans ieder weldenkend mens begrijpt zoiets niet.

Nope, niet mee eens. Het spijt me voor je...

Maar de hele wereld weet dat de arabisch-islamitische cultuur-godsdienst-combi het slaan van vrouwen toestaat. SA is 99,999% islamitisch en 100% arabisch. De positie van de vrouw is daar dusdanig dat wij daar met ogen als theeschoteltjes naar kijken.

De moedige act die deze dame hier opvoert is bovendien nog erg riskant ook. Ze valt haar man openlijk af.

Ik beweer dus niet dat het hier niet voorkomt.

Mijn oorspronkelijke opmerking was slechts; ik kan niet begrijpen dat een man zijn vrouw zo slaat.

En terzijde maak ik de opmerking dat dat in SA algemeen gesproken een gelegitimeerde zaak is. Niet op deze extreme manier waarschijnlijk, is te hopen, maar het is wel toegestaan. Op godsdienstige gronden.

Vitesse
21-04-04, 08:48
Precies Keizer, het is middels de heilige boeken gelegitimeert. In ieder geval de corrigerende tikken

freya
21-04-04, 08:51
Geplaatst door arnd
Wat een overspannen reactie zeg. :jammer:

Ik zeg toch niet dat het hier NIET gebeurd? Lezen.....

De moraal van het verhaal is dat ik het gewoon niet begrijp. Dat wilde ik even kwijt.

En trouwens hier in Nederland en dan je vrouw (religieus gelegitimeerd)toetakelen dat ze haar aangezichtsbeenderen op 15 plekken breekt. Lijkt met toch sterk, Freya...
Maar goed, dat was mijn opmerking niet ......

Jij hebt zelf niet eens in de gaten hoeveel vooroordelen je hier zit te spuien.

Wat je hier eigenlijk zit te beweren is het volgende:

Vanwege de in S A geldende culturele regels, voelt een man daar zich geroepen, genoodzaakt zelfs, om zijn vrouw volledig in elkaar te timmeren, als ze naar een fout TV programma kijkt. Dit is religieus geinspireerd, want iedereen weet toch dat de islam een geweldadige godsdienst is.
En hier in Nederland is het onvoorstelbaar dat er zoiets gebeurd, daar zijn wij veel te beschaafd voor.
:moe:


Mag ik je er even aan herinneren dat er hier in Nederland regelmatig vrouwen worden doodgeslagen :moe:
Huiselijk geweld heet dat.
Zijn die berichten wel eens in jouw zelfvernoegzaamde cocon binnen gedrongen?

R@shid
21-04-04, 08:53
Geplaatst door S@deeQ.
Saoedische mannen worden zelden of nooit gestraft als zij hun echtgenote 'disciplineren'.
Weinig mensen die het eerlijk willen toegeven, maar in die regio wordt de vrouw veelal gezien als eigendom van de man en enkel bedoeld voor zijn genot.

freya
21-04-04, 08:54
Geplaatst door arnd


Ik beweer dus niet dat het hier niet voorkomt.



Dat doe je dus wel :moe:
met deze opmerking:


En trouwens hier in Nederland en dan je vrouw (religieus gelegitimeerd)toetakelen dat ze haar aangezichtsbeenderen op 15 plekken breekt. Lijkt met toch sterk, Freya...

Je vergeet hier even dat het in bepaalde streng christelijke kringen net zo gelegitimeerd is om je vrouw te slaan. Dat staat nl ook in de bijbel ! :moe:

Vitesse
21-04-04, 08:54
want iedereen weet toch dat de islam een geweldadige godsdienst is.

Nee hoor, maar wel is het corigerend tikken van je vrouw geoorloofd, en wordt daarnaast ook aangemoedigd. Dat is in de westerse wereld echt niet toegestaan.


freya advocaat "voor de duivel" spelen lukt je niet erg hoor.

freya
21-04-04, 08:55
Geplaatst door R@shid
Weinig mensen die het eerlijk willen toegeven, maar in die regio wordt de vrouw veelal gezien als eigendom van de man en enkel bedoeld voor zijn genot.

Echt niet alleen in die regio :moe:

arnd
21-04-04, 08:56
Geplaatst door freya
Jij hebt zelf niet eens in de gaten hoeveel vooroordelen je hier zit te spuien.

Wat je hier eigenlijk zit te beweren is het volgende:

Vanwege de in S A geldende culturele regels, voelt een man daar zich geroepen, genoodzaakt zelfs, om zijn vrouw volledig in elkaar te timmeren, als ze naar een fout TV programma kijkt. Dit is religieus geinspireerd, want iedereen weet toch dat de islam een geweldadige godsdienst is.
En hier in Nederland is het onvoorstelbaar dat er zoiets gebeurd, daar zijn wij veel te beschaafd voor.
:moe:


Mag ik je er even aan herinneren dat er hier in Nederland regelmatig vrouwen worden doodgeslagen :moe:
Huiselijk geweld heet dat.
Zijn die berichten wel eens in jouw zelfvernoegzaamde cocon binnen gedrongen?

Je zoekt perse een stok om de hond te slaan he? Nou sla maar hoor.
Je wekt alleen een heel rare indruk.

Lees het vetgedrukte nog eens.
Daarna mijn bijdragen (en die van een paar anderen inmiddels).
Dan ga je zien dat dat niet mij suggestie is, laat staan dat ik het beweer.

:wink:

Eerst lezen dan interpreteren

arnd
21-04-04, 08:59
Geplaatst door freya


Je vergeet hier even dat het in bepaalde streng christelijke kringen net zo gelegitimeerd is om je vrouw te slaan. Dat staat nl ook in de bijbel ! :moe :

Juist.
Hier konden we op wachten natuurlijk. Linkse retoriek.

Laat maar zien, Freya, dat in "bepaald streng christelijke kringen" het a. gelegitimeerd is om je vrouw te slaan b. dat het ook gebeurd c. in de omvang waarin we dat in de arabisch-islamitische regio tegenkomen.

Dit is niet slechts een mis-interpretatie, maar gewoon een apert leugen
:) En je weet het.....
De vrouwmishandelingen die in autochtoon Nederland voorkomen, vind je allemaal in het seculiere deel en niet in het christelijke.

Dus als je nu graag met modder wil gooien, gooi dan wel gericht...
Dit staat zo dommig...
:)

freya
21-04-04, 09:02
Geplaatst door Vitesse
Nee hoor, maar wel is het corigerend tikken van je vrouw geoorloofd, en wordt daarnaast ook aangemoedigd.

Dat is een enorme veralgemenisering. En dat is het beeld dat verschillende politici graag in ons hoofd willen pompen.
Elke 'beschaving' heeft een vijandsbeeld nodig en de communisten zijn weggevallen...................

In sommige kringen wordt dat tikken aangemoedigd, net als in sommige fundamentalistische christelijke kringen.

Veel moslims nemen de profeet Mohamed als voorbeeld, die nooit een van zijn vrouwen ook maar het kleinste klapje heeft gegeven.

In de koran zijn dan ook voldoende verzen te vinden, waarin de gelijkwaardigheid van man en vrouw wordt benadrukt en de noodzaak elkaar lief te hebben en goed te behandelen.

Dat soort teksten heb ik in de bijbel nog nooit gevonden :duivels:

freya
21-04-04, 09:05
Geplaatst door arnd
Juist.
Hier konden we op wachten natuurlijk. Linkse retoriek.

Laat maar zien, Freya, dat in "bepaald streng christelijke kringen" het a. gelegitimeerd is om je vrouw te slaan b. dat het ook gebeurd c. in de omvang waarin we dat in de arabisch-islamitische regio tegenkomen.

Dit is niet slechts een mis-interpretatie, maar gewoon een apert leugen
:) En je weet het.....
De vrouwmishandelingen die in autochtoon Nederland voorkomen, vind je allemaal in het seculiere deel en niet in het christelijke.

Dus als je nu graag met modder wil gooien, gooi dan wel gericht...
Dit staat zo dommig...
:)

:haha: :haha:

Wel de splinter in het oog van de ander zien, maar die enorme balk in je eigen oog.....................

Eigenlijk is dit te triest om zo bij te lachen :aanwal:

Vitesse
21-04-04, 09:06
Slaan van de vrouw is in geen enkele christelijke groep toegestaan, wel het slaan/tuchtigen van kinderen (Noorse broeders).

Freya geef nu eindelijk ook eens een tekst uit het nieuwe testament waar dat ergens staat!

arnd
21-04-04, 09:11
Geplaatst door freya
Dat is een enorme veralgemenisering. En dat is het beeld dat verschillende politici graag in ons hoofd willen pompen.
Elke 'beschaving' heeft een vijandsbeeld nodig en de communisten zijn weggevallen...................

In sommige kringen wordt dat tikken aangemoedigd, net als in sommige fundamentalistische christelijke kringen.

Veel moslims nemen de profeet Mohamed als voorbeeld, die nooit een van zijn vrouwen ook maar het kleinste klapje heeft gegeven .

In de koran zijn dan ook voldoende verzen te vinden, waarin de gelijkwaardigheid van man en vrouw wordt benadrukt en de noodzaak elkaar lief te hebben en goed te behandelen.

Dat soort teksten heb ik in de bijbel nog nooit gevonden :duivels:



Hier staan wel een paar fantastische verdraaiingen in..... Knap!

Vooral die eerste vetgedrukte zin..... Het gaat werkelijk nergens over.

De tweede is een leugen, net als in de vorige post. In christelijke kringen komt het corrigerend tikken van je vrouw GEWOON NIET VOOR. :)

De derde zin. Daar gaat het helemaal niet om, om dat deel liberale moslims wat zich er niet schuldig aan maakt. ALthans daar gaat het uiteindelijk wel om, maar daar hebben we het nu niet over.

Vierde. Dan heb je de Bijbel nog nooit goed gelezen. Handig om daar mee te beginnen.
Bovendien gaat het niet om de discussie naastenliefde en gelijkwaardigheid (die de Bijbel absoluut wel leert, maar ja, jij bent de prof hier...) maar het gaat om het toestaan om te slaan.
Blijf bij het onderwerp Freya.

Wat een retoriek zeg. Echt knap. :)

arnd
21-04-04, 09:12
Geplaatst door freya
:haha: :haha:

Wel de splinter in het oog van de ander zien, maar die enorme balk in je eigen oog.....................

Eigenlijk is dit te triest om zo bij te lachen :aanwal:

Toon de balk in mijn eigen oog maar aan ....

Het is nu de derde keer dat ik daar om vraag.
Je begint meer en meer je geloofwaardigheid te verliezen.

PS. bekijk ook even de draad van Mark. Imam uitgezet m.b.t. zijn standpunt over het slaan van vrouwen.
Het wordt niet alleen in SA, maar ook in het westen gewoon gepredikt.
http://www.maroc.nl/forums/showthread.php?threadid=94085

sméagol
21-04-04, 09:13
IETFOE :verward:

arnd
21-04-04, 09:13
Geplaatst door Vitesse
Slaan van de vrouw is in geen enkele christelijke groep toegestaan, wel het slaan/tuchtigen van kinderen (Noorse broeders).

Freya geef nu eindelijk ook eens een tekst uit het nieuwe testament waar dat ergens staat!

Exact my point!

R@shid
21-04-04, 09:13
Geplaatst door freya
Echt niet alleen in die regio :moe:
Doet dat iets af aan de ernst van het probleem? Als ik jouw reacties lees lijkt het wel alsof je het probeert te vergoeilijken.

taouanza
21-04-04, 09:22
Ik vind het een dappere daad van deze vrouw.

En ik vind die gasten Vitesse, Arnd en keizer misselijker dan misselijk.
Er komen regelmatig nieuwsberichten van mishandeling of mannen die zelfmoordplegen en hun kinderen meenemen maar omdat dat geen relegieuze motieven hebben worden die berichten gewoon genegeert.
En omdat het om een islamitische land gaat voelen ze zich opeens geroepen om hun afkeuring uit te spreken.:kotsen:

Het gaat er om dat het gebeurd idioten niet of het verboden is of niet.
Ook al is het zogenaamd verboden in Nederland het gebeurt toch.
En het systeem werkt zo geweldig dat het ook nog ongestraft kan gebeuren. Dus wat is het verschil?
De vraag is retorisch ik zit echt niet te wachten op jullie antwoord.:moe:

Daviddavid
21-04-04, 09:23
Wat een sneue dicussie weer.

Jullie zijn erger

Nee jullie!

Ons boek is beter

Nee ons boek is beter

Bij ons mag het niet en bij jullie wel en dus zijn jullie stom

Nee, bij jullie mag het wel en bij ons niet en dus zijn jullie stom

Blablablabla



Slaan hoort niet. Punt. Ieder boek dat beweerd dat het wel mag is een stom boek. En je vrouw kapot timmeren omdat ze naar je zingende zus kijkt is al helemaal belachelijk. Punt.

Tomas
21-04-04, 09:27
Vreselijk hoe vrouwen altijd weer hun man over de rooie weten te krijgen met subtiel getreiter. Overal is het eigenlijk hetzelfde liedje.

arnd
21-04-04, 09:28
Slaan hoort niet. Punt. Ieder boek dat beweerd dat het wel mag is een stom boek. En je vrouw kapot timmeren omdat ze naar je zingende zus kijkt is al helemaal belachelijk. Punt. [/B]

Eens

En die vrouw vind ik dapper, dat ze dat durft tegen de geldende cultuur vn haar land in. Zij verdient steun.

Goodnight
21-04-04, 09:29
Geplaatst door keizer
De religie geeft hem 'het recht' om te bepalen waar zij wel of niet naar mag kijken.

wat een bullshit!
Waar haal je dat vandaan?
waarschijnlijk is het gewoon een familie ruzie tussen die man en zijn zus.Misschien schaamt ie zichzelf dat zijn zus in een frivole show optreed.Misschien heeft zijn vrouw el een opmerking daarover gemaakt.Jullie doen alsof jullie erbij waren en precies kunnen aanwijzen waar het probleem lag.

De religie geeft hem 'het recht om te bepalen wat zij wel of niet naar mag kijken!

neem je zelf echt serieus met zo'n stelling?

Vitesse
21-04-04, 09:36
De mannen zijn zaakwaarnemers voor de vrouwen, omdat God hen boven haar heeft gesteld en omdat zij van hun eigendommen uitgeven aan de vrouwen. En de oprechte vrouwen zijn gehoorzame vrouwen en zij waken over zichzelf en de eigendommen in de afwezigheid, zoals Allah ook waakt. En wat betreft de echtgenotes waarvan jullie ongehoorzaamheid vrezen: vermaant hen, als dat niet helpt, negeert hen in bed

Daviddavid
21-04-04, 09:37
Geplaatst door Goodnight
.Misschien schaamt ie zichzelf dat zijn zus in een frivole show optreed.Misschien heeft zijn vrouw el een opmerking daarover gemaakt.


Misschien zag die zus er niet uit, kon ze niet zingen en struikelde ze bij haar danspasjes. En misschien lachtte die vrouw die zus uit en zei ze dat zij veel beter was en populairder bovendien. en misschien was die man het zat.

Het kan allemaal. Het kan ook allemaal anders liggen. Punt blijft: meppen blijft debiel.

freya
21-04-04, 09:37
Geplaatst door Vitesse
Slaan van de vrouw is in geen enkele christelijke groep toegestaan, wel het slaan/tuchtigen van kinderen (Noorse broeders).

Freya geef nu eindelijk ook eens een tekst uit het nieuwe testament waar dat ergens staat!

Bestaat de bijbel opeens alleen uit het nieuwe testament?


Ik wordt hier even overvallen door het feit dat jullie met zulke enorme oogkleppen voor rondlopen en heb geen tijd om op dit moment op zoek te gaan naar bijbelteksten.

Net zolas er in de islam een kleine groep fundies is die allerlei onzin verkoopt, zo bestaan er ook in het christendom zulke groepjes.
Dat jullie dat willen ontkennen zegt erg veel over jullie vooringenomenheid :moe:

Goodnight
21-04-04, 09:39
Huiselijk geweld wereldwijd
Geweld tegen vrouwen is een mondiale ziekte. De kans op geweld is zonder uitzondering het grootst door bekenden. Zeer goede bekenden zoals vaders, broers en echtgenoten. Huiselijk geweld tast de zeggenschap over het eigen lichaam en over het eigen leven aan. Vaak zelfs letterlijk. Een groot aantal vrouwen wordt doodgeslagen of op een andere manier vermoord. Met huiselijk geweld wordt bedoeld geweld binnen families, maar vooral geweld van mannen tegen hun echtgenoten. Maar in vele culturen zijn de familie en het huishouden veel groter dan het westerse kerngezin van man, vrouw en kinderen. De extended family kan grootmoeders, grootvaders, schoonfamilie, achterneven en zelfs ook bediendes omvatten.
Huiselijk geweld is een wereldwijd verschijnsel dat in alle lagen van de bevolking en bij alle bevolkingsgroepen voorkomt. Weliswaar verschillen de cijfers per land, de oorzaken vertonen veel gelijkenissen. In het verleden werd geweld tegen vrouwen als een privé-aangelegenheid gezien of, sterker, als een zaak waar haar man zeggenschap over heeft. Vrouwenorganisaties hebben veel moeite moeten doen om huiselijk geweld en verkrachting als misdrijf en marteling bestempeld te krijgen. Tegenwoordig ziet de internationale gemeenschap het expliciet als een mensenrechtenkwestie waarvoor de staat verantwoordelijk gehouden kan worden. Wanneer de staat faalt om actie te ondernemen om huiselijk geweld te voorkomen, te registreren, te onderzoeken, te vervolgen en te bestraffen, dan is huiselijk geweld marteling geworden. Volgens cijfers van de Wereldbank wordt tenminste twintig procent van de vrouwelijke wereldbevolking fysiek of seksueel mishandeld. In de Verenigde Staten wordt volgens officiële statistieken elke 15 seconden een vrouw mishandeld door haar echtgenoot en worden 700 duizend vrouwen per jaar verkracht. In India heeft onderzoek aangetoond dat meer dan veertig procent van de getrouwde vrouwen wordt geslagen, getrapt of seksueel mishandeld. De aanleidingen voor het geweld kunnen de meest futiele en kleine gebeurtenissen zijn. In Nederland is pas in 1991 verkrachting binnen het huwelijk gecriminaliseerd. Voor de meeste Europese landen gaat dat overigens op. Duitsland stelde het pas in 1997 strafbaar. Ook gedwongen huwelijken worden in veel landen niet gezien als een misdrijf. Over de Nederlandse situatie kunt u meer lezen op de website van het ministerie van justitie.

Wereldwijd is in de meeste landen verkrachting binnen het huwelijk niet strafbaar. Huiselijk geweld blijft onbestraft, omdat mishandeling en verkrachting binnen het huwelijk niet gecrimininaliseerd zijn in de wetgeving en omdat het gewoonweg niet als begrip bestaat in de hoofden van de mensen. Vooringenomenheid ten aanzien vrouwen, ideeën over de machtsverhoudingen tussen mannen en vrouwen en opvattingen over het huwelijk spelen in alle lagen van de samenleving een rol om huiselijk geweld niet te bestempelen als een misdaad. Politieagenten, juristen, rechters en andere staatsfunctionarissen houden over het algemeen dezelfde opvattingen op na als andere mensen binnen de gemeenschap. Met het gevolg dat zij de meldingen niet registreren, niet onderzoeken, verdachten niet vervolgen en eventueel bestraffen. Regelmatig staan ze onverschillig tegenover de vrouwen, vernederen ze hen of in extreme gevallen mishandelen ze de vrouwen op hun beurt. Ook komt het regelmatig voor dat ze wel vriendelijk en behulpzaam zijn, maar handelen zoals het in hun ogen goed is: ze stellen bemiddeling en verzoening voor. Scheiding, de man het huis uit en bestraffing van de echtgenoot komt niet aan de orde.

Uit een studie over huiselijk geweld in Thailand blijkt dat mishandelde vrouwen door de samenleving worden gestigmatiseerd en door politie en het gerechtelijk systeem genegeerd. Meestal beschouwen ze verkrachting en huiselijk geweld als onbelangrijk. Regelmatig adviseert de politie de vrouw zich te verzoenen met haar echtgenoot. Wanneer vrouwen toch willen doorzetten, moeten ze niet zelden de agenten omkopen. Het gevolg van dergelijke onverschiligheid is dat vrouwen geen melding of aangifte doen. Er zijn ook andere redenen om dat niet te doen. Volgens het British Crime Survey komen vrouwen pas na herhaaldelijke geweldsplegingen naar het politiebureau en de meeste vrouwen verbergen hun verwondingen uit angst voor meer geweld, uit schaamte of omdat ze denken dat ze op één of andere manier schuldig zijn. Cijfers van de Canadese overheid wijzen erop dat meer dan 75 procent van ernstig mishandelde vrouwen geen melding doen bij de politie. Een gebrek aan sociale, economische en culturele rechten verzwakken de positie van vrouwen om gerechtigheid te halen en om geweld te ontvluchten. In vele landen worden vrouwen geconfronteerd met economische obstakels zoals een gebrek aan geld, aan onderwijs of aan infrastructuur. Economische afhankelijkheid en onvoldoende publieke en sociale voorzieningen bepalen de blijvende afhankelijkheid van vrouwen en daarmee de onmogelijkheid geweld te vermijden of te ontvluchten. Vrouwen kunnen veelal nergens naar toe, hebben geen geld om zichzelf en hun kinderen te onderhouden. Opvanghuizen zijn er nauwelijks en vaak ver weggelegen. Voorlichting is afwezig op de plekken waar ze het hardst nodig is. Vrouwen weten meestal niets over hun rechten, eventuele juridische mogelijkheden en alternatieven.Vaak geloven ze zelf ook dat ze zich niet behoren te verzetten tegen hun echtgenoot. Om alle voorgenoemde redenen kan huiselijk geweld vele jaren duren en blijvende fysieke en emotionele schade tot gevolg hebben. Bijna altijd tast het de eigenwaarde van een vrouw aan en is het mogelijk dat zij na verloop van tijd te bang is om wat dan ook te ondernemen.

Het geweld kan vele vormen aannemen en kan soms jaren doorgaan. Vaak vindt huiselijk geweld plaats om de vrouw te straffen voor opstandig of onfatsoenlijk gedrag. Juist op het moment dat vrouwen stappen ondernemen om hun situatie te veranderen, buitenshuis werk gaan zoeken of op een andere manier buiten de traditionele rol stappen, krijgen ze te maken met huiselijk geweld. Het geweld kan ook met materiële belangen te maken hebben, zoals in het geval met bruidschatten en erfenissen. Door de vrouw te vermoorden –en soms gebeurt dat al vrij snel na de voltrekking van het huwelijk- kan de echtgenoot en/of zijn familie het geld en goederen in bezit nemen. Deze vorm van geweld schijnt in Zuid-Azië de laatste jaren toe te nemen. In andere gevallen worden vrouwen vermoord, omdat zij en hun familie de bruidsprijs uiteindelijk niet kunnen betalen. In Zuid-Azië worden vrouwen uit wraak met zuur aangevallen, omdat ze een aanbidder hebben afgewezen of een slechte relatie hebben met hun schoonfamilie. Het zuur wordt in het gezicht of over het lichaam gegooid en kan blindheid en derde graads brandwonden veroorzaken. In de allerergste gevallen zijn de vrouwen onherkenbaar verminkt. Overheden doen nauwelijks moeite om de publieke verkoop van zuur te verbieden of de daders te bestraffen. Vrouwen worden op veel plekken in de wereld vermoord uit naam van de eer. Vrouwen in alle landen van de wereld kunnen beschuldigd worden van het aantasten van de eer. Hun eigen eer, die van hun echtgenoot, van de familie en zelfs van de gemeenschap. Het kan gaan om een gesprekje met de buurman tot werkelijke seksuele relaties buiten het huwelijk. Ook kan het gaan om iets wat een man hen aandoet zoals belaging en zelfs verkrachting. Meestal krijgt de vrouw in kwestie geen gelegenheid zich te verdedigen en veelal is de enige sociaal geaccepteerde manier voor de echtgenoot en familie om de eer op te schonen de vrouw buiten te sluiten, aan te vallen of zelfs te vermoorden. In dergelijke erezaken wordt de vrouw als schuldige gezien en de man als iemand die zich moet verdedigen. Meldingen van misdrijven betreffende de eer van vrouwen komen uit verschillende landen, waaronder Irak, Turkije en Pakistan.

taouanza
21-04-04, 09:40
Geplaatst door Daviddavid
Misschien zag die zus er niet uit, kon ze niet zingen en struikelde ze bij haar danspasjes. En misschien lachtte die vrouw die zus uit en zei ze dat zij veel beter was en populairder bovendien. en misschien was die man het zat.

Het kan allemaal. Het kan ook allemaal anders liggen. Punt blijft: meppen blijft debiel.

Mischien is hij jaloers dat zijn zus wel een carriere heeft en hij niet.
Arme man zijn vrouw heeft een carriere en zijn zus heeft een carriere en hij zit thuis. Zielig onzeker mannetje:droef:

Goodnight
21-04-04, 09:41
Spanje:
Stop geweld tegen vrouwen in Spanje

start:5 maart 2004
eind:30 april 2004


Alicia Arístregui
© courtesy of Eugenio Arístregui


De Spaanse Alicia Arístregui werd tijdens haar veertien jaar durende huwelijk door haar man geslagen en mishandeld. Nadat zij hem had verlaten bleef haar man haar bedreigen, ondanks een gerechtelijk verbod om bij haar in de buurt te komen. Alicia en haar familie vroegen de politie en de rechtbank om bescherming, maar hun verzoeken werden niet ingewilligd. Vier maanden nadat Alicia bij haar man weg was, wachtte hij haar op. Alicia had haar kinderen net afgezet bij de halte van de schoolbus toen haar ex-man haar doodstak.

Alicia verliet haar man in januari 2002. Tijdens een zitting van het gerechtshof waarin ze pleitte voor een contactverbod, vertelde Alicia dat haar ex-man haar en haar familie regelmatig bedreigde om de voogdij over zijn kinderen af te dwingen. Ook wilde hij hun huis krijgen. Alicia en haar broer vertelden de rechter later geregeld dat de ex-man het contactverbod overtrad. Deze meldingen werden niet doorgegeven aan de politie. Ook de herhaaldelijke verzoeken van de familie om bescherming werden niet ingewilligd.

In veel gevallen nemen Spaanse rechtbanken klachten van vrouwen over doodsbedreigingen en aanvallen van hun partners niet serieus. Ook hebben rechtbanken nagelaten om maatregelen te nemen om het geweld van de daders aan banden te leggen. Het hooggerechtshof weigerde in mei 2003 te aanvaarden dat het de verantwoordelijkheid van de staat is om vrouwen tegen huiselijk geweld te beschermen. Voor Alicia Arístregui met fatale gevolgen.

freya
21-04-04, 09:44
Geplaatst door R@shid
Doet dat iets af aan de ernst van het probleem? Als ik jouw reacties lees lijkt het wel alsof je het probeert te vergoeilijken.

Wat een onzin

Ik word alleen kostmisselijk van de mensen die hier zitten te beweren dat het alleen maar in de barbaarse Arabische culuur vookomt. :moe:

Lees de posts van Arnd nog eens door, hij heeft zelf niet eens in de gaten wat voor vuiligheid hij allemaal zit te spuien, maar voor een goed lezer druipen de vooroordelen en de zelfingenomenheid er van af.

Ik vergoeilijk niks!
Ik wijs mensen er alleen op dat dit soort beesten overal in de wereld voor komen en dat ze de rechtvaardiging voor hun daden overal vandaan halen waar het ze maar uitkomt.

:moe:

Vitesse
21-04-04, 09:44
Freya, ik ben geen christen, maar ik weet dat de bijbel niet spreekt van tuchtigen van vrouwen, wel onderdanigheid van de vrouw.

Zoek toch maar eens een tekst op, bij uitspraken horen bewijzen.

En in de christelijke kerk is het nieuwe testament de leidraad voor het leven, en het oude testament past meer in de zeer orthodoxe groepen, maar slaan van de vrouw wordt nergens beschreven.

En ja wereldwijd is geweld tegen vrouwen praktijk, maar binnen de monotheïstische wereld is alleen de islam de religie waar corrigerende tikken worden toegestaan (soenah).

Goodnight
21-04-04, 09:44
Bisschoppen wijten huiselijk geweld aan vrije seks
Huiselijk geweld tegen vrouwen en seksueel misbruik van kinderen zijn de "bittere vruchten" van de seksuele revolutie van de jaren zestig. Dat stellen de Spaanse rooms-katholieke bisschoppen in een dinsdag gepubliceerd document over onder meer gezinspolitiek.

Door de grotere seksuele vrijheid zijn volgens de bisschoppen seks en huwelijk en voortplanting en liefde los van elkaar komen te staan. Door toedoen van politiek en media is Spanje verworden tot een "postchristelijk en heidens" land met een zwakke moraal, schrijven de bisschoppen.

Verkiezingen

Minder dan een halfjaar voor de parlementsverkiezingen veroordelen de bisschoppen de gelijkstelling van homoseksuele relaties aan het huwelijk, waarover in Spanje een debat woedt. Ze klagen media en politici aan die zich volgens hen tot spreekbuis hebben gemaakt van "homoseksuele pressiegroepen die vermeende rechten opeisen".

Het overheidsbeleid om het huwelijk en het gezin te beschermen, schiet volgens de bisschoppen schromelijk tekort.

Ik moet deze bisschoppen wel gelijk geven. Aan de ene kant is het gekomen door de seksuele revolutie. Aan de andere kant zijn de "bittere vruchten" hierdoor wel openbaar geworden. Toch meen ik dat de te grote openheid die er nu is wel meer leidt naar geweld en seksueel misbruik. Ook de media draagt daar zijn steentje aan bij. Door alles wat wij lezen of bezien aan geweld wordt wel opgenomen in de (kinder)geest van de mens. De geest wordt vergiftigd door al het geweld wat wij zien en lezen.

Het enige wat mogelijk is voor ons mensen is een terugkeer naar God. Want hetgeen wat God tot ons spreekt zijn gezonde woorden, die niet kapot maken, maar opbouwt.
God zal ons mensen nooit kapot willen maken, maar alleen willen opbouwen. Daarom is het zo belangrijk dat wij altijd weer uitkomen bij God.
Bedenk wat je in de weg kan staan om naar God toe te gaan en datgene wat in de weg staat, doe dat weg, leg het opzij, neem de sprong naar God toe en ontdek dat Hij je niet teleurstelt.

Syphax
21-04-04, 09:45
Landelijk blijkt 45% van de bevolking ooit slachtoffer te zijn geworden van niet-incidenteel geweld, in de
huiselijke kring. Het is dus vaker dan eens voorgekomen. Voor 30% van de bevolking heeft dit geweld
volgens henzelf gevolgen gehad. Denk aan eetproblemen, angstgevoelens, echtscheiding, problemen met
intimiteit. Veelal kwamen deze voorvallen wekelijks tot dagelijks voor. Bij 21% van de Nederlanders
duurde het geweld langer dan vijf jaar. Vaak gaat het om een combinatie van verschillende vormen van
geweld.

Achtergrond factoren

In het landelijk onderzoek wordt geconcludeerd dat slachtofferschap van huiselijk geweld in grote steden
vaker voorkomt dan in plattelandsgemeenten. Het gaat om 52% versus 43% dat ooit slachtoffer is
geweest. Bij dit percentage moet echter de kanttekening worden gemaakt dat de grens ‘stad-platteland’
hier is gelegd bij steden met meer of minder dan 100.000 inwoners. Ook in de laatste categorie vallen
echter nog veel steden en daarom kan hier niet worden gesproken van platteland (zie voor het begrip
platteland ook paragraaf 3.1).
In het landelijk onderzoek komt verder naar voren dat mensen in lagere inkomensgroepen vaker slachtoffer
zijn van huiselijk geweld dan in hoge inkomensgroepen.
Onder religieuze respondenten blijken minder
slachtoffers te zijn dan onder niet-religieuze respondenten (36% slachtofferschap versus 55%). Men heeft
geen onderscheid gemaakt naar het type geweld, de aard van de relatie, of het geslacht van het slachtoffer.

Goodnight
21-04-04, 09:45
zouden dit islamitische bischoppen zijn? :vreemd:

anyway...alle mannen die losse handjes hebben dienen gecastreerd te worden want echte mannen zijn het dus niet!

arnd
21-04-04, 09:46
Geplaatst door freya
Bestaat de bijbel opeens alleen uit het nieuwe testament?


Ik wordt hier even overvallen door het feit dat jullie met zulke enorme oogkleppen voor rondlopen en heb geen tijd om op dit moment op zoek te gaan naar bijbelteksten.

Net zolas er in de islam een kleine groep fundies is die allerlei onzin verkoopt, zo bestaan er ook in het christendom zulke groepjes.
Dat jullie dat willen ontkennen zegt erg veel over jullie vooringenomenheid :moe:


"Bestaat de Bijbel alleen uit NT?"
"Omdat jullie met oogkleppen oplopen ben ik overvallen" ( :D )
"Ook het christendom heeft fundi's die onzin verkopen"

Einde discussie met jou.
Drie keer gevraagd te onderbouwen dat christenen hun vrouwen ook mogen slaan, drie keer genegeerd.
En vervolgens blijven zwelgen in algemeenheden.

Vitesse
21-04-04, 09:46
Bisschoppen wijten huiselijk geweld aan vrije seks

Wat een onzin. Is er in Pakistan vrije seks, of in India, of onder de Taliban?

arnd
21-04-04, 09:47
Geplaatst door freya
Wat een onzin

Ik word alleen kostmisselijk van de mensen die hier zitten te beweren dat het alleen maar in de barbaarse Arabische culuur vookomt. :moe:

Lees de posts van Arnd nog eens door, hij heeft zelf niet eens in de gaten wat voor vuiligheid hij allemaal zit te spuien, maar voor een goed lezer druipen de vooroordelen en de zelfingenomenheid er van af.

Ik vergoeilijk niks!
Ik wijs mensen er alleen op dat dit soort beesten overal in de wereld voor komen en dat ze de rechtvaardiging voor hun daden overal vandaan halen waar het ze maar uitkomt.

:moe:

Sorry, dit slaat wér-ke-leijk alles..........

:D:D:D

freya
21-04-04, 09:48
Voor Goodnight:

Op deze site worden een paar interessante boeken besproken

http://www.mishandeling.nl/

arnd
21-04-04, 09:49
Geplaatst door Goodnight
zouden dit islamitische bischoppen zijn? :vreemd:

anyway...alle mannen die losse handjes hebben dienen gecastreerd te worden want echte mannen zijn het dus niet!

Heavy !!!!!!

:schok:


(mét of zonder verdoving??)

Goodnight
21-04-04, 09:49
Geplaatst door Goodnight



Ik moet deze bisschoppen wel gelijk geven. Aan de ene kant is het gekomen door de seksuele revolutie. Aan de andere kant zijn de "bittere vruchten" hierdoor wel openbaar geworden. Toch meen ik dat de te grote openheid die er nu is wel meer leidt naar geweld en seksueel misbruik. Ook de media draagt daar zijn steentje aan bij. Door alles wat wij lezen of bezien aan geweld wordt wel opgenomen in de (kinder)geest van de mens. De geest wordt vergiftigd door al het geweld wat wij zien en lezen.

Het enige wat mogelijk is voor ons mensen is een terugkeer naar God. Want hetgeen wat God tot ons spreekt zijn gezonde woorden, die niet kapot maken, maar opbouwt.
God zal ons mensen nooit kapot willen maken, maar alleen willen opbouwen. Daarom is het zo belangrijk dat wij altijd weer uitkomen bij God.
Bedenk wat je in de weg kan staan om naar God toe te gaan en datgene wat in de weg staat, doe dat weg, leg het opzij, neem de sprong naar God toe en ontdek dat Hij je niet teleurstelt. [/B]

Om misverstanden te voorkomen, dit is dus niet mijn reactie, maar die van diegen die dat stuk geplaatst heeft op een site.

Goodnight
21-04-04, 09:50
Geplaatst door arnd
Heavy !!!!!!

:schok:

wat dacht jij dan?:ego:
ze voelen zich mannen?
Nou hier met die mannelijkheid dan?

freya
21-04-04, 09:51
Geplaatst door arnd
"Bestaat de Bijbel alleen uit NT?"
"Omdat jullie met oogkleppen oplopen ben ik overvallen" ( :D )
"Ook het christendom heeft fundi's die onzin verkopen"

Einde discussie met jou.
Drie keer gevraagd te onderbouwen dat christenen hun vrouwen ook mogen slaan, drie keer genegeerd.
En vervolgens blijven zwelgen in algemeenheden.

Nee jij ben intelligent bezig met je opmerking dat mishandeling uitsluitend in seculiere kringen voorkomt :haha:

Als ik geen tijd heb, dan heb ik gewoon geen tijd.

Ik wist niet dat het verplicht was om al je bezigheden te staken, zodra men op Maroc.nl om bijbelteksten vraagt :moe:

arnd
21-04-04, 09:53
Geplaatst door Goodnight
wat dacht jij dan?:ego:
ze voelen zich mannen?
Nou hier met die mannelijkheid dan?

Maar dan wel op zijn westers he?

Operatietafel
Narcose
Gesteriliseerde gereedschappen
Rustig revalideren op kosten van de baas
Deel laten nemen aan praatgroepen


:cool:

Goodnight
21-04-04, 09:53
Geplaatst door Vitesse
Wat een onzin. Is er in Pakistan vrije seks, of in India, of onder de Taliban?

En weer krijg je het voor elkaar om alleen niet westerse landen op te noemen.
Trek ff die kop van je uit het zand en lees goed voorgaande stuk: het is een mondiale ziekte!

Dus ook in NIET MOSLIM landen vind het plaats.
En dit vond ik wel een goeie, omdat men de hele tijd loopt te schreeuwen dat slaan geadviseerd wordt door de Islam.

Deze Katholieke bischoppen zoeken er een verklaring voor....ingegeven vanuit hun religie!

Maar waarom betwist je wel het een?
En wijt je het ander aan het geloof?

arnd
21-04-04, 09:54
Geplaatst door freya
Nee jij ben intelligent bezig met je opmerking dat mishandeling uitsluitend in seculiere kringen voorkomt :haha:

Als ik geen tijd heb, dan heb ik gewoon geen tijd.

Ik wist niet dat het verplicht was om al je bezigheden te staken, zodra men op Maroc.nl om bijbelteksten vraagt :moe:



:duim:

Goodnight
21-04-04, 09:54
Geplaatst door arnd
Maar dan wel op zijn westers he?

Operatietafel
Narcose
Gesteriliseerde gereedschappen
Rustig revalideren op kosten van de baas
Deel laten nemen aan praatgroepen


:cool:

Tuurlijk niet

woestijn style!
met botte mes en al!

Goodnight
21-04-04, 09:55
Geplaatst door freya
Voor Goodnight:

Op deze site worden een paar interessante boeken besproken

http://www.mishandeling.nl/

tank joe Freya!

arnd
21-04-04, 09:56
Geplaatst door Goodnight
Dus ook in NIET MOSLIM landen vind het plaats.
En dit vond ik wel een goeie, omdat men de hele tijd loopt te schreeuwen dat slaan geadviseerd wordt door de Islam.

Deze Katholieke bischoppen zoeken er een verklaring voor....ingegeven vanuit hun religie!

Maar waarom betwist je wel het een?
En wijt je het ander aan het geloof? [/B]

Ho even, Good, Bisschoppen staan het niet toe, maar erkennen het en proberen het een verklaring tegeven.

Goodnight
21-04-04, 09:57
Geplaatst door arnd
Ho even, Good, Bisschoppen staan het niet toe, maar erkennen het en proberen het een verklaring tegeven.

Lees je wel goed?

arnd
21-04-04, 09:58
Geplaatst door Goodnight
Tuurlijk niet

woestijn style!
met botte mes en al!




:motorzaag


:wow: Ik WIST wel dat je ongecultiveerd was .....

Goodnight
21-04-04, 09:59
Geplaatst door Goodnight
Lees je wel goed?

Nee, maar ze veroordelen het in ieder geval ook NIET!
En als ik de Spaanse vrienden van mij mag geloven is huiselijk geweld in Spanje ongelofelijk hoog.

arnd
21-04-04, 10:00
Geplaatst door Goodnight
Lees je wel goed?

Sorry, :) , laatste 10 minuten gaat (het inhoudelijke deel van) de discussie te hard. Ik hou 'm inderdaad niet meer bij.
Laatste opmerking heb ik niet gemaakt, oke?

Goodnight
21-04-04, 10:00
Geplaatst door arnd
:motorzaag


:wow: Ik WIST wel dat je ongecultiveerd was .....

En wil het ook zo houden ook! :fpuh:

arnd
21-04-04, 10:02
Geplaatst door Goodnight
Nee, maar ze veroordelen het in ieder geval ook NIET!
En als ik de Spaanse vrienden van mij mag geloven is huiselijk geweld in Spanje ongelofelijk hoog.

Nee in dat stukje niet nee. Maar ik denk dat hun mening wel afwijzend is. 't Zou een nieuw christelijk standpunt worden als het slaan van vrouwen gelegitimeerd zou worden.

arnd
21-04-04, 10:03
Geplaatst door Goodnight
En wil het ook zo houden ook! :fpuh:

Hm, is wel puur.... :wijs:

Tomas
21-04-04, 10:05
Geplaatst door arnd
Nee in dat stukje niet nee. Maar ik denk dat hun mening wel afwijzend is. 't Zou een nieuw christelijk standpunt worden als het slaan van vrouwen gelegitimeerd zou worden.

Standpunten kunnen veranderen hoor. Zo is het nog niet eens zo heel lang dat de Kerk het idee accepteert dat vrouwen een ziel hebben.

Ik ben daar nog niet van overtuigd.

arnd
21-04-04, 10:12
Geplaatst door Tomas
Standpunten kunnen veranderen hoor. Zo is het nog niet eens zo heel lang dat de Kerk het idee accepteert dat vrouwen een ziel hebben.

Ik ben daar nog niet van overtuigd.

Dat was geen standpunt van DE KERK, maar van een paar regio's.

De apostelen en kerkvaders (al heel vroeg dus) waren heel duidelijk over de christelijke positie van de vrouw.

Goodnight
21-04-04, 10:13
Geplaatst door arnd
Nee in dat stukje niet nee. Maar ik denk dat hun mening wel afwijzend is. 't Zou een nieuw christelijk standpunt worden als het slaan van vrouwen gelegitimeerd zou worden.

Jij denkt?
waar is dat op gebaseerd?
Dit zijn wel bischoppen waar we het over hebben.

maar aan de andere kant geloof je, nee ben je van overtuigd dat de mensen wel aannemen wat een imam zegt?

En als wij zeggen dat het iets algemeens en iets wat over de hele wereld plaatsvind ( zie verslag van AI) is en dat in dit geval van deze televisie ster het niet met religie te maken heeft maar meer met frustraties, dan wordt dat afgedaan als niet ter zake doende, en blijf je maar doorzagen over dat hij het wel uit religieus oogpunt deed.

Als dat zo is, en SA is een moslim land, vraag je je dan eens af waarom ie niet frank en vrij haar aflevert bij het ziekenhuis.
is toch normaal?Ze luistert niet, is ongehoorzaam...men zal dat dus ( als we jou mogen geloven) wel begrijpen.

Bovendien wordt er in het hele artikel niet gerept over religieze motieven, dat is iets wat jij er zelf ter plekke bij verzint.
Er wordt wel een situatie geschetst die er aan voor af gegaan is en ook dat weet je af te doen als dat ze ongehoormzaam naar tv keek.

iets anders kan het niet geweest zijn, volgens jou....

Ik vind dit behoorlijk bevooroordeeld en kortzichtig ( heel zacht uitgedrukt dan)

Tomas
21-04-04, 10:15
En het ergste is misschien wel dat over de hele wereld dat irritante gedrag van die vrouwen altijd maar weer wordt goedgepraat.

Goodnight
21-04-04, 10:15
Euhm, ik zie nu dat ik Vitesse en arnd door elkaar heb gehaald.

Tomas
21-04-04, 10:22
Geplaatst door arnd
Dat was geen standpunt van DE KERK, maar van een paar regio's.


Nou, nou... Als je nou ook eens zo genuanceerd keek naar de Islam, dan zou je heel veel overeenkomsten herkennen.



De apostelen en kerkvaders (al heel vroeg dus) waren heel duidelijk over de christelijke positie van de vrouw.

Echt waar? Hoe dachten ze dan over vrouwen?

arnd
21-04-04, 10:24
Geplaatst door Goodnight
Jij denkt?
waar is dat op gebaseerd?
Dit zijn wel bischoppen waar we het over hebben.


Op het algemene standpunt van de RK. Die staat het slaan van vrouwen niet toe.



maar aan de andere kant geloof je, nee ben je van overtuigd dat de mensen wel aannemen wat een imam zegt?


Ik denk dat het gewicht van wat een imam zegt heel groot is, inderdaad.
Als een imam zegt dat je een homo met zijn hoofd naar beneden van t dak mag gooien (om maar een concreet voorbeeld te noemen), dan denk ik dat daar een heel grote legitimerende kracht van uitgaat naar de gelovigen.
Als mijn dominee structureel dit soort opmerkingen zou maken, dan zou ik daarvan zelf ook de invloed ondergaan. Dus ben ik blij dat hij dat soort opmerkingen nooit maakt.



En als wij zeggen dat het iets algemeens en iets wat over de hele wereld plaatsvind ( zie verslag van AI) is en dat in dit geval van deze televisie ster het niet met religie te maken heeft maar meer met frustraties, dan wordt dat afgedaan als niet ter zake doende, en blijf je maar doorzagen over dat hij het wel uit religieus oogpunt deed.


Ik blijf daar niet over doorzagen. Goed lezen, ik suggereerde dat terzijde, omdat de islam het toestaat. Ik benoemde niet zijn oogpunt, maar ik noemde het feit dat het toegestaan is.



Als dat zo is, en SA is een moslim land, vraag je je dan eens af waarom ie niet frank en vrij haar aflevert bij het ziekenhuis.
is toch normaal?Ze luistert niet, is ongehoorzaam...men zal dat dus ( als we jou mogen geloven) wel begrijpen.


Tja, zou het ook kunnen zijn dat hij bang was dat ze dood zou gaan? Kan ik me voorstellen.



Bovendien wordt er in het hele artikel niet gerept over religieze motieven, dat is iets wat jij er zelf ter plekke bij verzint.
Er wordt wel een situatie geschetst die er aan voor af gegaan is en ook dat weet je af te doen als dat ze ongehoormzaam naar tv keek.


Ik verzin er niks bij, ik suggereerde het, nogmaals omdat het in SA toegestaan is.



iets anders kan het niet geweest zijn, volgens jou....


Dat beweer ik niet :). Het lijkt me wel waarschijnlijk.



Ik vind dit behoorlijk bevooroordeeld en kortzichtig ( heel zacht uitgedrukt dan)

Dus zo bevooroordeeld is het niet. En ik vind het ook niet kortzichtig. Hooguit druk ik me wat te sterk uit.
Maar daar kan jij ook een houtje van.

arnd
21-04-04, 10:25
Geplaatst door Tomas
Nou, nou... Als je nou ook eens zo genuanceerd keek naar de Islam, dan zou je heel veel overeenkomsten herkennen.



Echt waar? Hoe dachten ze dan over vrouwen?

Ben je werkelijk geinteresseerd :duizelig:
Ik krijg nu een wat kriebelig gevoel langs mij ruggegraat, ken je dat?

Tomas
21-04-04, 10:26
Geplaatst door arnd
Ben je werkelijk geinteresseerd :duizelig:
Ik krijg nu een wat kriebelig gevoel langs mij ruggegraat, ken je dat?

Dat komt van het rukken.

arnd
21-04-04, 10:33
Geplaatst door Tomas
Dat komt van het rukken.

Hoe weet je dat?

Tomas
21-04-04, 10:34
Geplaatst door arnd
Hoe weet je dat?

Zondagsschool.

arnd
21-04-04, 10:35
Geplaatst door Tomas
Zondagsschool.

:D

Dan vind je het wel jammer zeker dan je daar niet meer op zit?

Tomas
21-04-04, 10:36
Geplaatst door arnd
:D

Dan vind je het wel jammer zeker dan je daar niet meer op zit?

Hoezo?

arnd
21-04-04, 10:38
Geplaatst door Tomas
Hoezo?

Nou, dat lijkt me voor jou toch kennis van onschatbare waarde, niet?

Tomas
21-04-04, 10:40
Geplaatst door arnd
Nou, dat lijkt me voor jou toch kennis van onschatbare waarde, niet?

Hoezo?

arnd
21-04-04, 10:43
Geplaatst door Tomas
Hoezo?

Nou, daarom ... :rolleyes:

Tomas
21-04-04, 10:46
Geplaatst door arnd
Nou, daarom ... :rolleyes:

:confused:

Bofko
21-04-04, 10:46
Geplaatst door arnd
Nou, daarom ... :rolleyes:

Een echte Grunninger zou zeggen: "Om toch !".

mark61
21-04-04, 11:36
Geplaatst door Goodnight
Om misverstanden te voorkomen, dit is dus niet mijn reactie, maar die van diegen die dat stuk geplaatst heeft op een site.

Ow ik wou net zeggen....het verband tussen sexuele vrijheid en evt. toename van geweld is bespottelijk. Tis fantasie van een anti-vrijheidsmaniak. Hoe wou hij/zij dat bewijzen? Het lijkt me waarschijnlijker dat de algemene openheid reeds bestaande misstanden blootlegt. Vooral in de kerk bijvoorbeeld...Het kan wel zijn dat conservatieve mannen die vrijheid niet waarderen en gewelddadige neigingen krijgen.

Overigens is de nieuwe premier Zapatero lekker bezig: zijn kabinet bestaat voor de helft uit vrouwelijke ministers, een unicum in Europa, hij heeft een wetsontwerp ingediend waardoor ook vrouwelijke leden van het koninklijk huis koning/in kunnen worden (wist niet eens dat dat niet kon in Spanje) en een wetsontwerp om huiselijk geweld aan te pakken. Even tussendoor, behalve het troepen terugtrekken uit Irak.

keizer
21-04-04, 11:43
Geplaatst door taouanza
Ik vind het een dappere daad van deze vrouw.

En ik vind die gasten Vitesse, Arnd en keizer misselijker dan misselijk.
Er komen regelmatig nieuwsberichten van mishandeling of mannen die zelfmoordplegen en hun kinderen meenemen maar omdat dat geen relegieuze motieven hebben worden die berichten gewoon genegeert.
En omdat het om een islamitische land gaat voelen ze zich opeens geroepen om hun afkeuring uit te spreken.:kotsen:

Het gaat er om dat het gebeurd idioten niet of het verboden is of niet.
Ook al is het zogenaamd verboden in Nederland het gebeurt toch.
En het systeem werkt zo geweldig dat het ook nog ongestraft kan gebeuren. Dus wat is het verschil?
De vraag is retorisch ik zit echt niet te wachten op jullie antwoord.:moe:

Jij wilt de waarheid gewoon niet onder ogen zien, ipv dat je solidair bent met je geslachtgenoten vuur je je giftige pijlen op oa mij af, pak die losers maar aan die uit naam van de Islam de baas over hun vrouw spelen, waaruit dit geweld voortkomt.

Ben je eigenlijk wel eens in Saudi Arabie geweest?

taouanza
21-04-04, 11:46
Geplaatst door keizer
Jij wilt de waarheid gewoon niet onder ogen zien, ipv dat je solidair bent met je geslachtgenoten vuur je je giftige pijlen op oa mij af, pak die losers maar aan die uit naam van de Islam de baas over hun vrouw spelen, waaruit dit geweld voortkomt.

Hoe kan ik de waarheid zien die heb jij toch?:moe:

keizer
21-04-04, 11:51
Geplaatst door Goodnight
wat een bullshit!
Waar haal je dat vandaan?
waarschijnlijk is het gewoon een familie ruzie tussen die man en zijn zus.Misschien schaamt ie zichzelf dat zijn zus in een frivole show optreed.Misschien heeft zijn vrouw el een opmerking daarover gemaakt.Jullie doen alsof jullie erbij waren en precies kunnen aanwijzen waar het probleem lag.

De religie geeft hem 'het recht om te bepalen wat zij wel of niet naar mag kijken!

neem je zelf echt serieus met zo'n stelling?


Wat zijn dat nou voor een domme argumenten waar jij mee komt, 'misschien schaamt ie zich', dat slaat toch nergens op.

Probleem is dat volgens de Islam de man het zeggen heeft over de vrouw, dat jij je daar aan wilt onderwerpemn is jouw goed recht, maar niet alle vrouwen zijn gelukkig zo dom.

taouanza
21-04-04, 11:57
Geplaatst door keizer
Wat zijn dat nou voor een domme argumenten waar jij mee komt, 'misschien schaamt ie zich', dat slaat toch nergens op.

Probleem is dat volgens de Islam de man het zeggen heeft over de vrouw, dat jij je daar aan wilt onderwerpemn is jouw goed recht, maar niet alle vrouwen zijn gelukkig zo dom.

Je kickt op je zelfingenomenheid.
Jij bent veel beter dan die vrouwen die mishandeling goed praten?
Je mag trots op jezelf zijn.
Je maakt gewoon iedereen zwart en dan ben jij altijd veel beter.
Je hoeft niet eens te lezen wat een ander te melden heeft het gebeurt toch allemaal in je hoofd.
Zij zijn slecht jij bent goed.

Goodnight
21-04-04, 11:57
Geplaatst door keizer
Wat zijn dat nou voor een domme argumenten waar jij mee komt, 'misschien schaamt ie zich', dat slaat toch nergens op.

Probleem is dat volgens de Islam de man het zeggen heeft over de vrouw, dat jij je daar aan wilt onderwerpemn is jouw goed recht, maar niet alle vrouwen zijn gelukkig zo dom.

beter dom dan achterlijk zoals in jouw geval.Een dom persoon kan tenminste nog wat leren.

Maar even terugkerend naar de topic:
idioot dat was dus bedoeld ter illustratie...maar jij vat dat weer op als argument.....

Ik onderwerp me aan niemand dan aan Allah ( saw) maar ik ga niet alles voor zoete koek slikken en niet verder te kijken dan mijn neus lang is.

En als je iets weet van de arabische cultuur dan had je geweten dat zulke dingen als optredens in een frivole show gevoelig liggen.En dat er dus meer aan de hand kan zijn dan het simpel afdoen als de islam vraagt hem dat te doen.

Goodnight
21-04-04, 12:00
Geplaatst door keizer
Jij wilt de waarheid gewoon niet onder ogen zien, ipv dat je solidair bent met je geslachtgenoten vuur je je giftige pijlen op oa mij af, pak die losers maar aan die uit naam van de Islam de baas over hun vrouw spelen, waaruit dit geweld voortkomt.

Ben je eigenlijk wel eens in Saudi Arabie geweest?

Jij wel lullo?
Als je goed had gelezen zelfingenomen idioot dan had je gelezen dat Taounza duidelijk dit veroordeeld had!

En nogmaals: wijs maar even op de zin, waarin duidelijk staat dat deze man in naam van Islam handelde...dus de enige die hier bezig is de Islam te bezoedelen ben jij omhooggevallen zeikstraal!

keizer
21-04-04, 12:03
Geplaatst door Goodnight
beter dom dan achterlijk zoals in jouw geval.Een dom persoon kan tenminste nog wat leren.



En als je iets weet van de arabische cultuur dan had je geweten dat zulke dingen als optredens in een frivole show gevoelig liggen.En dat er dus meer aan de hand kan zijn dan het simpel afdoen als de islam vraagt hem dat te doen.

Ja en waarom ligt dat gevoelig?

Tomas
21-04-04, 12:07
Geplaatst door Goodnight
Jij wel lullo?
Als je goed had gelezen zelfingenomen idioot dan had je gelezen dat Taounza duidelijk dit veroordeeld had!

En nogmaals: wijs maar even op de zin, waarin duidelijk staat dat deze man in naam van Islam handelde...dus de enige die hier bezig is de Islam te bezoedelen ben jij omhooggevallen zeikstraal!


:jammer:

Met zulke taal vraag je ook om een kleine correctie.

:student:

Al Sawt
21-04-04, 12:10
Geplaatst door arnd
Nope, niet mee eens. Het spijt me voor je...

Maar de hele wereld weet dat de arabisch-islamitische cultuur-godsdienst-combi het slaan van vrouwen toestaat. SA is 99,999% islamitisch en 100% arabisch. De positie van de vrouw is daar dusdanig dat wij daar met ogen als theeschoteltjes naar kijken.
Kijk eerst naar je eigen achtertuin, voor je naar andere regionen gata kijken.

Want de vrouwelijke positie is in Europese landen als Spanje, Griekenland, Italie en Portugal allerminst florisant.

Spanje heeft een van hoogste vrouwenmishandeling binnen de EU.

En in welk verlicht Westerse land heeft de rechter een verkrachter vrijgesproken, omdat ie de door de strake broek van zijn slachtoffer haar nooit kon verkrachten?

Want de rechter was van mening, dat die vrouw moest meewerken met het uitrekken van haar broek.


Sommige lieden op Maroc.nl leven in een misvatting, dat ze in een perfecte werelddeel leven en dat ze vanuit die positie anderen kunnen bekritiseren.

arnd
21-04-04, 12:18
Geplaatst door Al Sawt
Kijk eerst naar je eigen achtertuin, voor je naar andere regionen gata kijken.

Want de vrouwelijke positie is in Europese landen als Spanje, Griekenland, Italie en Portugal allerminst florisant.

Spanje heeft een van hoogste vrouwenmishandeling binnen de EU.

En in welk verlicht Westerse land heeft de rechter een verkrachter vrijgesproken, omdat ie de door de strake broek van zijn slachtoffer haar nooit kon verkrachten?

Want de rechter was van mening, dat die vrouw moest meewerken met het uitrekken van haar broek.


Sommige lieden op Maroc.nl leven in een misvatting, dat ze in een perfecte werelddeel leven en dat ze vanuit die positie anderen kunnen bekritiseren.

- Ik bepaal zelf wel naar welke tuin ik kijk, dat hoef jij niet voor me te doen.
(Neemt niet weg dat ik over mijn eigen achtertuin ook niet tevreden ben, maar daar gaat het hier niet over).

- De zaak die je noemt; welk arrest nummer in welk land? Ik lees dit soort fantastische uitspraken altijd heel graag even na.

Goodnight
21-04-04, 12:20
Geplaatst door Tomas
:jammer:

Met zulke taal vraag je ook om een kleine correctie.

:student:

Meester hij is begonnen :ego:

Goodnight
21-04-04, 12:21
Geplaatst door keizer
Ja en waarom ligt dat gevoelig?

moet ik je alles voorkauwen?
Find out urself zou ik zeggen....

taouanza
21-04-04, 12:24
Geplaatst door Al Sawt
Kijk eerst naar je eigen achtertuin, voor je naar andere regionen gata kijken.

Want de vrouwelijke positie is in Europese landen als Spanje, Griekenland, Italie en Portugal allerminst florisant.

Spanje heeft een van hoogste vrouwenmishandeling binnen de EU.

En in welk verlicht Westerse land heeft de rechter een verkrachter vrijgesproken, omdat ie de door de strake broek van zijn slachtoffer haar nooit kon verkrachten?

Want de rechter was van mening, dat die vrouw moest meewerken met het uitrekken van haar broek.


Sommige lieden op Maroc.nl leven in een misvatting, dat ze in een perfecte werelddeel leven en dat ze vanuit die positie anderen kunnen bekritiseren.

Maar weet je dat hoeven ze niet te weten want die Marokkaanse lieden die hier komen die weten nog minder sterker nog die weten niks. Dus kan je ze van alles en nog wat wijsmaken zonder enige bron of bewijs..
Want de Marokkanen spreken geen Nederlands en weten al helemaal niks over de Nederlandse geschiedenis of wat dan ook.
Ze kijken de hele tijd alleen naar el Manar en moeten eigenlijk blij zijn dat ze ook nog andere info krijgen van 'sommige lieden'.
Al zijn het leugens en vooroordelen alles beter dan dat gebrainwash van el Manar, nietwaar?

keizer
21-04-04, 12:24
Geplaatst door Goodnight
moet ik je alles voorkauwen?
Find out urself zou ik zeggen....


je durft gewoon niet eerlijk te antwoorden

Vitesse
21-04-04, 12:39
Sommige lieden op Maroc.nl leven in een misvatting, dat ze in een perfecte werelddeel leven en dat ze vanuit die positie anderen kunnen bekritiseren.

Al Sawt wel in het meest ideale. Echt ideaal krijg je het nergens, maar wel bijna ideaal. Ik zou niet graag in een ander werelddeel willen leven.

Goodnight
21-04-04, 12:42
Geplaatst door keizer
je durft gewoon niet eerlijk te antwoorden

Ik durf niet eerlijk te antwoorden?
waar ben ik bang voor?
Voor jou?
ben nooit bang voor wormen...maak je dus niet druk.

je bent zo doorzichtig dat ik die ene hersencel kan zien zitten die tot de nok vol zit met jouw stinkende vooroordelen.

je denkt alles beter te weten toch?

Je wil of hoop dat ik nu ga zeggen ( owja dat durfde ik niet he?) dat die gevoeligheid te maken heeft met de eer en nog meer van die bla bla die je heillig vereert?

dat is wat je denkt toch?
Moet ik je teleurstellen!

Die materie is veel te ingewikkeld voor jou en die ene hersencel zal dan crashen.

Al Sawt
21-04-04, 12:43
Geplaatst door arnd
- Ik bepaal zelf wel naar welke tuin ik kijk, dat hoef jij niet voor me te doen.
(Neemt niet weg dat ik over mijn eigen achtertuin ook niet tevreden ben, maar daar gaat het hier niet over).

- De zaak die je noemt; welk arrest nummer in welk land? Ik lees dit soort fantastische uitspraken altijd heel graag even na. Ik heb over die 'fantastische' uitspraken een aparte topic geopend en met bron gestaafd.

Probeer gewoon dingen toe te geven en niet omheen te draaien.
Want je maakt je zelf alleen maar ongeloofwaardiger en je schildert je zelf af, als iemand die misplaatste wereldbeeld heeft.

arnd
21-04-04, 12:47
Geplaatst door Al Sawt
Ik heb over die 'fantastische' uitspraken een aparte topic geopend en met bron gestaafd.

Probeer gewoon dingen toe te geven en niet omheen te draaien.
Want je maakt je zelf alleen maar ongeloofwaardiger en je schildert je zelf af, als iemand die misplaatste wereldbeeld heeft.

Ik stel alleen een vraag over de zaak van de strakke spijkerbroek met de vrijspraak van de dader; misschien kan je die beantwoorden, staat namelijk niet in je nieuwe topic.

Ongeloofwaardiger? misplaatst wereldbeeld? Prima hoor, Sawt, bevestig jezelf maar goed.

Rabi'ah.
21-04-04, 12:47
Geplaatst door Vitesse
De mannen zijn zaakwaarnemers voor de vrouwen, omdat God hen boven haar heeft gesteld en omdat zij van hun eigendommen uitgeven aan de vrouwen. En de oprechte vrouwen zijn gehoorzame vrouwen en zij waken over zichzelf en de eigendommen in de afwezigheid, zoals Allah ook waakt. En wat betreft de echtgenotes waarvan jullie ongehoorzaamheid vrezen: vermaant hen, als dat niet helpt, negeert hen in bed

Dit slaat alleen op de plicht van de man om zijn vrouw te onderhouden :moe:. Met "gehoorzaam" wordt bedoeld "gehoorzaam aan God" en de zinsnede die meestal als "slaat haar" wordt vertaald, betekent in deze context waarschijnlijk gewoon "zet haar het huis uit". Dus als je vrouw je bedondert of iets doet wat niet door de beugel kan:

1. Praten/relatietherapie
2. Scheiding van tafel en bed
3. Scheiding

En vice versa, want volgens de Koran zijn mannen en vrouwen namelijk volkomen gelijkwaardig. :moe:

Groetjes,

Rabiah.

Vitesse
21-04-04, 12:48
Sommige lieden op Maroc.nl leven in een misvatting, dat ze in een perfecte werelddeel leven en dat ze vanuit die positie anderen kunnen bekritiseren.

Al Sawt voor mij wel in het meest ideale. Echt ideaal krijg je het nergens, maar wel bijna ideaal. Ik zou niet graag in een ander werelddeel willen leven.

Rabi'ah.
21-04-04, 12:51
Geplaatst door Vitesse
Freya, ik ben geen christen, maar ik weet dat de bijbel niet spreekt van tuchtigen van vrouwen, wel onderdanigheid van de vrouw.

Zoek toch maar eens een tekst op, bij uitspraken horen bewijzen.

En in de christelijke kerk is het nieuwe testament de leidraad voor het leven, en het oude testament past meer in de zeer orthodoxe groepen, maar slaan van de vrouw wordt nergens beschreven.

En ja wereldwijd is geweld tegen vrouwen praktijk, maar binnen de monotheïstische wereld is alleen de islam de religie waar corrigerende tikken worden toegestaan (soenah).

Bron? :rolleyes: :moe:

Vitesse
21-04-04, 12:55
rabiah

Volgens de “hadith” wordt de hel overwegend door vrouwen bevolkt en de hemel in overgrote meerderheid door mannen. Er is voor mannen niets zo schadelijk als vrouwen! Verder zijn zij ondankbaar, dommer dan mannen, zij verstoren het gebed of maken dat ongeldig, zijn misschien beter dan honden en ezels, mogen niet alleen in gezelschap zijn van een man tenzij ze er niet mee kunnen trouwen, zij behoren tot het bezit van een man, in de strijd buitgemaakte ongelovige vrouwen mogen worden verkracht en gedwongen tot een huwelijk, ook al waren zij al gehuwd met een ongelovige. Let wel, deze ontoelaatbare geschriften worden door de grote meerderheid van de moslims erkend als de nadere verklaring van de koran en de grondslag van de islamitische wetgeving.

Vrouwen en kinderen werden bij razzia’s op ongelovigen niet gedood, maar buitgemaakt als slaven. Ook werden zij gehuwd of uitgehuwelijkt door de strijder die hen had geroofd. Daarom mocht een moslim vier vrouwen hebben met uitzondering van Mohammed zelf, die negen vrouwen had. Die vier vrouwen waren niet toegestaan omdat veel moslimstrijders werden gedood, maar omdat er veel vrouwen werden buitgemaakt. Die dienden als arbeidskrachten en voor het verwekken van moslimstrijders. Een belangrijke factor in de demografische oorlogsvoering.

Uit volslagen onwetendheid blijven Nederlandse politici zoals Balkenende en zelfs vrouwen zoals Femke Halsema en Agnes Kant roepen dat wij respect moeten hebben voor de islam als een aanwinst voor de multiculturele samenleving. Zij zouden eens moeten bedenken dat wanneer het huidige migratiebeleid wordt voortgezet hun dochters en kleindochters aan dit regime worden onderworpen.


http://www.geocities.com/aleviamsterdam/vrouwen.html

Rabi'ah.
21-04-04, 12:55
Geplaatst door Tomas
Echt waar? Hoe dachten ze dan over vrouwen? [/B]

Dat de vrouw als dochter van Eva en wellustige verleidster de bron was van het kwaad in de wereld en dus zo veel mogelijk onder de duim gehouden moest worden :moe:.

Vitesse
21-04-04, 12:58
rabiah

Zie hierboven

Rabi'ah.
21-04-04, 13:03
Geplaatst door Vitesse
rabiah

Volgens de “hadith” wordt de hel overwegend door vrouwen bevolkt en de hemel in overgrote meerderheid door mannen. Er is voor mannen niets zo schadelijk als vrouwen! Verder zijn zij ondankbaar, dommer dan mannen, zij verstoren het gebed of maken dat ongeldig, zijn misschien beter dan honden en ezels, mogen niet alleen in gezelschap zijn van een man tenzij ze er niet mee kunnen trouwen, zij behoren tot het bezit van een man, in de strijd buitgemaakte ongelovige vrouwen mogen worden verkracht en gedwongen tot een huwelijk, ook al waren zij al gehuwd met een ongelovige. Let wel, deze ontoelaatbare geschriften worden door de grote meerderheid van de moslims erkend als de nadere verklaring van de koran en de grondslag van de islamitische wetgeving.

Vrouwen en kinderen werden bij razzia’s op ongelovigen niet gedood, maar buitgemaakt als slaven. Ook werden zij gehuwd of uitgehuwelijkt door de strijder die hen had geroofd. Daarom mocht een moslim vier vrouwen hebben met uitzondering van Mohammed zelf, die negen vrouwen had. Die vier vrouwen waren niet toegestaan omdat veel moslimstrijders werden gedood, maar omdat er veel vrouwen werden buitgemaakt. Die dienden als arbeidskrachten en voor het verwekken van moslimstrijders. Een belangrijke factor in de demografische oorlogsvoering.

Uit volslagen onwetendheid blijven Nederlandse politici zoals Balkenende en zelfs vrouwen zoals Femke Halsema en Agnes Kant roepen dat wij respect moeten hebben voor de islam als een aanwinst voor de multiculturele samenleving. Zij zouden eens moeten bedenken dat wanneer het huidige migratiebeleid wordt voortgezet hun dochters en kleindochters aan dit regime worden onderworpen.


http://www.geocities.com/aleviamsterdam/vrouwen.html

Beste Vitesse, ik ken de sunna beter dan jij en weet wat voor bagger er in staat, vandaar dat ik als moslima dan ook alleen de Qor'an als schriftelijke bron voor de islam erken.
Maar jij beweerde dat slaan is toegestaan volgens de sunna. Nu vraag ik je dus om de bron, namelijk een hadith, compleet met isnad en boeknummer. :moe: Ik ben de laatste om de sunna te verdedigen, het staat namelijk (onder andere) vol met historisch onbetrouwbare onzin, leugens over onze profeet (as), allerlei voorschriften die tegen de Koran en ieder menselijk fatsoen ingaan, maar er staat niet in dat je je vrouw mag slaan.
Er staat zelfs in dat dat niet mag. :moe: En de verhaaltjes die je verder over de islam vertelt, zijn natuurlijk onzin.
In alle culturen, godsdiensten en landen komt vrouwenonderdrukking voor. Ik wil de joodse en christelijke vrouwen de kost niet geven die onder het mom van de religie worden onderdrukt. En als Surinaamse weet ik alles van de fantastische (not!) positie van hindoevrouwen. :moe:
Dat jij, in plaats van te onderkennen dat mannen de religie misbruiken, verdraaien en vervormen en met innovaties als de sunna komen, om vrouwen onder de duim te houden, de islam an sich de schuld geeft, vind ik niet alleen beledigend, maar ook tekenend voor de kortzichtigheid en vooroordelen die er op deze en andere soortgelijke discussiefora heersen onder bepaalde autochtone prikkers :moe:.

Groetjes,

Rabiah.

Julien
21-04-04, 13:05
Geplaatst door freya
:haha: :haha:

Wel de splinter in het oog van de ander zien, maar die enorme balk in je eigen oog.....................

Eigenlijk is dit te triest om zo bij te lachen :aanwal:

ik moet arnd gelijk geven, ik heb nog nooit gehoord van dominees die oproepen je vrouw te slaan of vele berichten dat christenen hun vrouwen slaan.

Vitesse
21-04-04, 13:06
Beste Vitesse, ik ken de sunna beter dan jij en weet wat voor bagger er in staat, vandaar dat ik als moslima dan ook alleen de Qor'an als schriftelijke bron voor de islam erken.

Rabiah, jij bent koranist?

Al Sawt
21-04-04, 13:07
Geplaatst door arnd
Ik stel alleen een vraag over de zaak van de strakke spijkerbroek met de vrijspraak van de dader; misschien kan je die beantwoorden, staat namelijk niet in je nieuwe topic.

Ongeloofwaardiger? misplaatst wereldbeeld? Prima hoor, Sawt, bevestig jezelf maar goed. Toevallig alleen maar omdat ie er niet staat, is het die andere topic niet relevant.

arnd
21-04-04, 13:10
Geplaatst door Al Sawt
Toevallig alleen maar omdat ie er niet staat, is het die andere topic niet relevant.

Ik stelde de betreffende vraag al aan je voor je de nieuwe topic opende, Sawt :rolleyes:

Al Sawt
21-04-04, 13:13
Voor Arnd!



UMass 'Jeans for Justice' protest fades
Activists call attention to Italian rape case ruling
By Paula Charbonneau, Standard-Times correspondent

DARTMOUTH -- Women's rights activists at UMass Dartmouth were disappointed but not surprised when very few students wore jeans and black T-shirts yesterday to protest a reversal of a rape conviction in an Italian court.
"Our timing was bad today," said UMass Women's Resource Center Director Juli Parker. "In general, I find the students are pretty apathetic, but with spring break next week, a lot of people left campus last night."

Students were asked to don jeans and black shirts in opposition to a decision by an appeals judge in Italy to overturn the 1998 conviction of a 45-year-old driving instructor. The court ruled that the 18-year-old woman was not raped because her jeans were tight and therefore her attacker could not have removed them without her assistance.
WRC intern and Feminist Majority Foundation member Cynthia Currie coordinated the "Jeans for Justice" protest -- taking suggestions from the Feminist Majority Foundation Web site and posting fliers all over campus. She too was disappointed in the turnout.
"I think government ignores women's issues and it's not just women's rights, it's human rights," said Ms. Currie. "It (the ruling) basically says if you wear jeans, you are giving someone consent to rape you and that is absolutely ridiculous."
The few women that could be found in jeans and black T-shirts said they were outraged, adding that the message seems to be that human rights abuses are justifiable because of what a person wears.
"You can take your pants off and say no and get raped. Somewhere the point is being missed," said freshman Valerie Paquette.
"Overall the ruling that the woman had to assist her attacker is outrageous," said Mishana Bigonahy. "If he wanted to remove her jeans badly enough he could use a knife, put a gun to her head. A woman in fear will do what she is told to do.
"I don't see how they can say it's OK this happened. Rape is rape. It's sex without consent."
"If more women knew what was going on in other parts of the world they would realize the extent of abuse toward women," Ms. Currie said. "I became active after attending a presentation by the foundation here on campus. Women worldwide need to be empowered and with all the apathy here, it's very difficult to get the campus involved. It makes me want to try harder."
"One out of four college women are raped," said Ms. Parker. "The 18- to 22-year age group is particularly vulnerable to rape because the woman is oftentimes away from home for the first time. Alcohol also plays a factor. Women are much more vulnerable to the effects of alcohol than men. Leaving home for the first time puts women in situations they may not have encountered before."

http://www.s-t.com/daily/03-99/03-13-99/b01lo060.htm


Voor meer links, verwijs ik je naar door mij geopende topic.

arnd
21-04-04, 13:15
Geplaatst door Al Sawt
Voor Arnd!




http://www.s-t.com/daily/03-99/03-13-99/b01lo060.htm

hehe ,.... kostte dat nou zoveel moeite??
Ik reageer.....

Julien
21-04-04, 13:16
Geplaatst door Al Sawt
Voor Arnd!




http://www.s-t.com/daily/03-99/03-13-99/b01lo060.htm

klopt al sawt, maar je wil niet weten hoeveel kritiek dit heeft opgeleverd in Italia! Heel Italia viel over deze uitspraak en er werd gescholden met termen van "vuile seksisten".. is er in Islamitische landen ook ruimte voor zoveel kritiek?

mark61
21-04-04, 13:18
Speciaal voor Arnd:

Amsterdam, 12-03-2001

Voorkom verkrachting met strakke spijkerbroek!

In Italië maken ze het wel heel erg bont. Vrouwen moeten daar heel wat vernederingen ondergaan. Het gerechtshof in Rome heeft in het ‘jeansarrest’ een man vrijgesproken die van verkrachting werd verdacht. Waarom? Zijn slachtoffer had in de ogen van het hof een te strakke spijkerbroek aan. De rechters menen dat de broek zo strak zat, dat de vrouw wel moest hebben geholpen om de broek uit te trekken. En zo wordt verkrachting een gewone vrijpartij volgens het hof. Bron: Volkskrant

Amnesty International afdeling Nederland

http://www.amnesty.nl/artikelen/NK-ART0032.shtml

Al-Sawt verzint nooit wat. Heeft misschien geen tijd het even op te zoeken als hij de hele tijd onzin moet weerspreken. Tis ook al een wat ouder geval.

Vitesse
21-04-04, 13:21
Rabiah

4.34. Mannen zijn voogden over de vrouwen omdat God de enen boven de anderen heeft doen uitmunten en omdat zij van hun rijkdommen besteden. Deugdzame vrouwen zijn dus zij, die gehoorzaam zijn en heimelijk bewaren, hetgeen God onder haar hoede heeft gesteld. En degenen, van wie gij ongehoorzaamheid vreest, wijst haar terecht en laat haar in haar bedden alleen en tuchtigt haar. Als zij u dan daarna gehoorzamen, zoekt geen weg tegen haar. Waarlijk, God is Verheven, Groot

Al Sawt
21-04-04, 13:22
Geplaatst door Julien
klopt al sawt, maar je wil niet weten hoeveel kritiek dit heeft opgeleverd in Italia! Heel Italia viel over deze uitspraak en er werd gescholden met termen van "vuile seksisten".. is er in Islamitische landen ook ruimte voor zoveel kritiek? Wel degelijk!
Landen als Libanon, Marokko, Tunesie, Egypte, wordt openlijk kritiek geuit door vooraanstaande vrouwen.


Julien,

Maatschappelijke vraagstukken ontbreken in geen enkel maatschappij.
En in elke samenleving wordt erop los gedebateerd.

Daarom getuigt jou insinuatie dat dergelijke kritiek in Islamitische landen ontbreekt, van desinformatie, misplaatse visie en onkunde wat betreft de debat gehalte in de Islamitische wereld.

arnd
21-04-04, 13:24
Geplaatst door mark61
Speciaal voor Arnd:

Amsterdam, 12-03-2001

Voorkom verkrachting met strakke spijkerbroek!

In Italië maken ze het wel heel erg bont. Vrouwen moeten daar heel wat vernederingen ondergaan. Het gerechtshof in Rome heeft in het ‘jeansarrest’ een man vrijgesproken die van verkrachting werd verdacht. Waarom? Zijn slachtoffer had in de ogen van het hof een te strakke spijkerbroek aan. De rechters menen dat de broek zo strak zat, dat de vrouw wel moest hebben geholpen om de broek uit te trekken. En zo wordt verkrachting een gewone vrijpartij volgens het hof. Bron: Volkskrant

Amnesty International afdeling Nederland

http://www.amnesty.nl/artikelen/NK-ART0032.shtml

Al-Sawt verzint nooit wat. Heeft misschien geen tijd het even op te zoeken als hij de hele tijd onzin moet weerspreken. Tis ook al een wat ouder geval.

Ja heb ik al gekregen. Of Sawt nooit wat verzint kan ik niet beoordelen. Dit soort sterke zaken wil ik graag onderbouwd hebben. Niks mis mee lijkt me.

Al Sawt
21-04-04, 13:25
Geplaatst door mark61
Speciaal voor Arnd:

Amsterdam, 12-03-2001

Voorkom verkrachting met strakke spijkerbroek!

In Italië maken ze het wel heel erg bont. Vrouwen moeten daar heel wat vernederingen ondergaan. Het gerechtshof in Rome heeft in het ‘jeansarrest’ een man vrijgesproken die van verkrachting werd verdacht. Waarom? Zijn slachtoffer had in de ogen van het hof een te strakke spijkerbroek aan. De rechters menen dat de broek zo strak zat, dat de vrouw wel moest hebben geholpen om de broek uit te trekken. En zo wordt verkrachting een gewone vrijpartij volgens het hof. Bron: Volkskrant

Amnesty International afdeling Nederland

http://www.amnesty.nl/artikelen/NK-ART0032.shtml

Al-Sawt verzint nooit wat. Heeft misschien geen tijd het even op te zoeken als hij de hele tijd onzin moet weerspreken. Tis ook al een wat ouder geval.

Bedankt voor je bijval Mark!

Ik had het eerder gevonden, maar zat eerst de reactie van arnd en anderen te peilen.

Alleen jammer, dat Arnd mij snel van onbetrouwbaarheid ging betichten en dat zonder inhoudelijke reactie.

Niet netjes.

arnd
21-04-04, 13:27
Geplaatst door Al Sawt
Bedankt voor je bijval Mark!

Ik had het eerder gevonden, maar zat eerst de reactie van arnd en anderen te peilen.

Alleen jammer, dat Arnd mij snel van onbetrouwbaarheid ging betichten en dat zonder inhoudelijke reactie.

Niet netjes.

Dit is zo ziekmakend....
Ik stelde alleen een vraag, Sawt.

Ga in vrede :duim:

mark61
21-04-04, 13:38
Geplaatst door arnd
Ja heb ik al gekregen. Of Sawt nooit wat verzint kan ik niet beoordelen. Dit soort sterke zaken wil ik graag onderbouwd hebben. Niks mis mee lijkt me.

Jij stelt tot drie keer toe dezelfde vraag, terwijl je het antwoord, net als ik, gewoon even op kan zoeken. Dan weet je ook hoe het zit. Met jou handelwijze beticht je al-Sawt impliciet van onbetrouwbaarheid of verzinsels. En zit je hem dus op niks af te jennen. Als iemand een feit aanhaalt dat jij niet kent, moet je jezelf simpelweg informeren ipv om bewijzen ende bronnen te roepen.

Vitesse
21-04-04, 13:43
.

Julien
21-04-04, 13:46
Geplaatst door mark61
Jij stelt tot drie keer toe dezelfde vraag, terwijl je het antwoord, net als ik, gewoon even op kan zoeken. Dan weet je ook hoe het zit. Met jou handelwijze beticht je al-Sawt impliciet van onbetrouwbaarheid of verzinsels. En zit je hem dus op niks af te jennen. Als iemand een feit aanhaalt dat jij niet kent, moet je jezelf simpelweg informeren ipv om bewijzen ende bronnen te roepen.

maar andersom moet je ook steeds een korantekst citeren hier als je het over de Islam hebt, alsof zij dat dan niet kunnen opzoeken.

Vitesse
21-04-04, 14:36
4.34. Mannen zijn voogden over de vrouwen omdat God de enen boven de anderen heeft doen uitmunten en omdat zij van hun rijkdommen besteden. Deugdzame vrouwen zijn dus zij, die gehoorzaam zijn en heimelijk bewaren, hetgeen God onder haar hoede heeft gesteld. En degenen, van wie gij ongehoorzaamheid vreest, wijst haar terecht en laat haar in haar bedden alleen en tuchtigt haar. Als zij u dan daarna gehoorzamen, zoekt geen weg tegen haar. Waarlijk, God is Verheven, Groot


Zodra iemand mij uit de koran een tekst kan geven waarin de vertgedrukte tekst ook staat in omgekeerde zin, zal ik geen kritiek meer hebben op de plaats van de vrouw binnen de islam, dan zal ik geloven dat het alleen maar in sommige groepen voorkomt, en cultuurgebonden is.

VanDaal
21-04-04, 14:37
Tolerantie is zoek in islam

"Van huis uit hebben islamitische kinderen intolerante ideeën meegekregen over homo's, joden en vrouwen, waarmee ik mijn kind niet graag zie opgroeien. De verwrongen seksuele moraal van Marokkaanse jongetjes zie je jaarlijks in de zomer in het openbare zwembad, waar jongens van tien helemaal doordraaien bij het zien van meisjes in bikini."

Machowereld

"En dan heb ik het nog niet eens over de autoritaire opvoedingsmethoden waaraan migrantenkinderen soms zijn blootgesteld. Lijfstraffen zijn geen uitzondering. En de praktijk leert: kinderen die thuis geslagen worden, zullen hun angst botvieren op andere kinderen en hun leraar. Hoe moet de leerkracht met zijn democratische onderhandelingsmoraal dan nog de orde handhaven?"

Vrouwvijandig

"Ook als er geen geweld aan hun opvoeding te pas komt, heb ik mijn twijfels over de ondemocratische waarden waarmee de meeste Turkse en Marokkaanse kinderen worden opgevoed: vader is de baas. Daaronder staat de oudste broer, dan komen de andere mannelijke gezinsleden. Vrouwen moeten hun mond houden, niemand tot schande zijn en als maagd in het huwelijk treden. Het individu is bovendien ondergeschikt aan de familie-eer. Om die eer te handhaven is elk middel geoorloofd, van liegen tot moorden."

Nee, de problemen gaan niet vanzelf over

"Wie denkt dat dergelijke traditionele denkpatronen onder Turken en Marokkanen wel over zullen gaan, vergist zich. Ze zijn nauwelijks veranderd in de tijd, noch in de generaties, noch door een gunstiger economische positie, bleek in de 'Rapportage Minderheden'."

Het is allemaal wat, he!

arnd
21-04-04, 16:21
Geplaatst door mark61
Jij stelt tot drie keer toe dezelfde vraag, terwijl je het antwoord, net als ik, gewoon even op kan zoeken. Dan weet je ook hoe het zit. Met jou handelwijze beticht je al-Sawt impliciet van onbetrouwbaarheid of verzinsels. En zit je hem dus op niks af te jennen. Als iemand een feit aanhaalt dat jij niet kent, moet je jezelf simpelweg informeren ipv om bewijzen ende bronnen te roepen.

Dat is de méést domme bewering die ik ooit gehoord heb:

Een ander beweert iets en ik moet vervolgens zelf voor de onderbouwende argumentatie gaan zorgen.
Drie keer om argumenten vragen vind ik al ver gaan.

Ik lig werkelijk helemaal dubbel hierzo....
ongelofelijk.

:maf:

mark61
21-04-04, 18:55
Geplaatst door arnd
Dat is de méést domme bewering die ik ooit gehoord heb:

Een ander beweert iets en ik moet vervolgens zelf voor de onderbouwende argumentatie gaan zorgen.
Drie keer om argumenten vragen vind ik al ver gaan.
(...)

Hij beweerde niks, hij deelde een tamelijk algemeen bekend feit mee. Dat jij niet kende. Het opzoeken (en niet: onderbouwende argumentatie bedenken, dat is iets compleet anders) kost minder tijd dan drie keer posten, met deze server.