PDA

Bekijk Volledige Versie : Imam uitgezet na uitspraken over slaan vrouwen



Mark
21-04-04, 08:17
Imam uitgezet na uitspraken over slaan vrouwen

- Bron: nieuws.nl

In Frankrijk wordt een islamitische geestelijke in een voorstad van Lyon het land uitgezet, als gevolg van zijn extreme zijn uitlatingen over het slaan van echtgenotes. Volgens de islamitische geestelijke, imam Abdelkader Bouziane, staat de koran toe dat een man zijn echtgenote slaat. In de Franse media onstond hierover een enorme ophef.

Vanwege zijn uitspraken is Bouziane opgepakt en zal naar Algerije uitgezet worden. Volgens de Franse overheid zorgen zijn uitspraken voor een verstoring van de sociale harmonie in Frankrijk en is dit de reden tot zijn uitzetting uit Frankrijk. De Franse minister van justitie Dominique Perben zei dat de regering geen opmerkingen in het openbaar kan toestaan die strijdig zijn met de mensenrechten en schadelijk zijn voor de menselijke waardigheid, met name die van vrouwen.

De ophef in Frankrijk ontstond na een interview in het blad Lyon Mag. Zo diende de loco-burgemeester van de plaats Venissieux, waar Bouziane in een moskee werkzaam is, een klacht in wegens "een aanslag op de openbare orde en op de republiek." De imam, vader van zestien kinderen beschreef eerder in detail hoe een echtgenoot zijn echtgenote(s) mag kastijden. Het boek veroorzaakte in Spanje veel ophef, met als gevolg een voorwaardelijke celstraf voor Bouziane.



De radicale imam, Abdelkader Bouziane


Bouziane staat bekend als een radicaal islamiet, die het salafisme aanhangt. Hij volgde zijn opleiding in Saudi-Arabië en wordt beschouwd als een van de imams die in het begin van de jaren '90 het salafisme* onder Franse moslims hebben verspreid.

De plaats Venissieux staat bekend als een broeinest van salafisten. Uit dezelfde plaat komt een andere imam, Chellali Benchellali. Laatstgenoemde zit met een deel van zijn familie in voorarrest op verdenking van het plannen van gifaanslagen in Frankrijk.

_
* Het salafisme is een fundamentalistische stroming die een puriteinse, ritualistische vorm van islambeleving voorstaat. Salafisten streven naar totale zuiverheid in het geloof en baseren zich alleen op de koran en de overleveringen van de eerste generatie van schriftgeleerden.

Vitesse
21-04-04, 08:24
:duim: Goed voorbeeld die uitzetting, zulke mensen passen niet in een westers land.

tet
21-04-04, 08:40
Komen ze vervolgens naar Holland toe, getuige het volgende stuk van nieuws.nl

Moskee roept op tot doden homo's 21-04-2004


De Amsterdamse moskee El Tawheed blijkt ook Nederlandse lectuur te verkopen waarin wordt opgeroepen tot de jihad tegen 'ongelovigen' en het doden van homoseksuelen. Dat schrijft Trouw. De moskee raakte onlangs nog in opspraak door te pleiten voor vrouwenbesnijdenis.

"Het is de plicht van iedere moslim die onder de invloed van een ongelovige vandaan wil komen, om een vrome leider te kiezen", aldus een van de boekjes, dat waarschijnlijk verwijst naar de in het Westen levende moslims. "Daarna kan hij de strijd aangaan, met alle middelen, van woorden tot wapens", meldt de Nederlandstalige serie 'De weg van de moslim'. Het boekje zou met name onder Marokkanen gretig aftrek vinden.

Over homoseksuelen en moslims die van hun geloof afvallen zegt het boek: "Dood hen! Hierover is met unaniem." Homo's wacht de doodstraf, door verbranding of door steniging of zoek het hoogste gebouw in de buurt 'waarvan men ze vanaf het terras met het hoofd naar beneden gooit, vervolgens doodt men ze met stenen'.

Het slaan van vrouwen wordt in geen van de boeken van de moskee verboden. Wel wordt er gesproken in gradaties van 'zacht slaan' tot het vermijden van ernstig letsel of 'wreedheid'. Een woordvoerder van El Tawheed ontkent dat de moskee oproept tot de jihad of homohaat. Het zou gaan om oude boeken.
:loog:

R@shid
21-04-04, 08:47
Die imam kan hier inderdaad wel aan de bak, bang voor uitzetting hoeft hij in Nederland in elk geval niet te zijn.

Bofko
21-04-04, 08:55
Geplaatst door tet
'waarvan men ze vanaf het terras met het hoofd naar beneden gooit, vervolgens doodt men ze met stenen'.



Het in details beschrijven van dit soort straffen duidt op sadisme gevoed door een gigantisch , verblindende haat.

Tomas
21-04-04, 08:56
Geplaatst door Vitesse
:duim: Goed voorbeeld die uitzetting, zulke mensen passen niet in een westers land.

Alles past juist in een Westers land. Dat is nu juist het voordeel en de essentie van een democratische rechtstaat. Iedereen heeft dezelfde rechten en de vrijheid om te zeggen en te denken wat hij wil, zolang dit niet in strijdt is met de wet. En als dit wel het geval is wordt je ook in dat geval altijd gelijk behandeld qua straf.

Het zijn juist de dictatoriale of theocratische regimes die redeneren zoals jij: Alles wat afwijkt doden, opsluiten of wegjagen. Ik zie jou als aanhanger van de mtv-dictatuur.

Tomas
21-04-04, 09:00
Geplaatst door Bofko
Het in details beschrijven van dit soort straffen duidt op sadisme gevoed door een gigantisch , verblindende haat.

Of domheid of een poging om een slechte gewoonte voorzichtig te veranderen. Vergelijk het met prostitutie in Nederland. Dat wordt hier gedoogd omdat we onderhand inzien dat je het niet kunt tegenhouden. En gedogen biedt in ieder geval de mogelijkheid om de omstandigheden van de prostituees te verbeteren. Dat heeft uiteindelijk meer effect dan het domweg verbieden.

Zelf denk ik dat het een zinloze en domme poging om iets dat zo verkeerd is te reguleren. Maar misschien is het gezien vanuit die cultuur wel een zinvolle weg. Kan ik moeilijk beoordelen.

Vitesse
21-04-04, 09:01
Het zijn juist de dictatoriale of theocratische regimes die redeneren zoals jij: Alles wat afwijkt doden, opsluiten of wegjagen. Ik zie jou als aanhanger van de mtv-dictatuur.

Volgens mij is aanzetten tot geweld tegen je echtgenote zwaar tegen de wet. Nederlandse mannen komen daarvoor in de bak, niet Nederlanders moeten kunnen worden uitgezet.

Tomas
21-04-04, 09:04
Geplaatst door Vitesse
Volgens mij is aanzetten tot geweld tegen je echtgenote zwaar tegen de wet. Nederlandse mannen komen daarvoor in de bak, niet Nederlanders moeten kunnen worden uitgezet.

Dat is heel wat anders dan je net schreef.

En dan nog: Een Nederlandse dominee mag gerust aanzetten tot haat jegens heaumeaus als hij zich kan beroepen op de vrijheid van religie. Een imam loopt de kans dat ie terug moet naar z'n woestijn.

Vitesse
21-04-04, 09:09
Een Nederlandse dominee mag gerust aanzetten tot haat jegens heaumeaus als hij zich kan beroepen op de vrijheid van religie.

Is el-Moumni terug gestturd dnaar de Marokkaanse bergen?

Tomas
21-04-04, 09:11
Geplaatst door Vitesse
Is el-Moumni terug gestturd dnaar de Marokkaanse bergen?

Als het aan jou ligt wel. Jij hebt geen probleem met ongelijke wetgeving op basis van afkomst. Of kom je nu helemaal terug op je ondoordachte uitspraak?

Vitesse
21-04-04, 09:17
Als het aan jou ligt wel. Jij hebt geen probleem met ongelijke wetgeving op basis van afkomst. Of kom je nu helemaal terug op je ondoordachte uitspraak?

Hoe kom je daarbij? Iedereen is gelijk voor de wet. Alleen als iemand niet Nederlander is, maar als iemand een andere nationaliteit heeft, dan mag hij/zij van mij terug naar land van herkomst als hij/zij de wet overtreedt, en dan bedoel ik echt niet een verkeersboete.

Tomas
21-04-04, 09:24
Geplaatst door Vitesse
Hoe kom je daarbij? Iedereen is gelijk voor de wet. Alleen als iemand niet Nederlander is, maar als iemand een andere nationaliteit heeft, dan mag hij/zij van mij terug naar land van herkomst als hij/zij de wet overtreedt, en dan bedoel ik echt niet een verkeersboete.

't lijkt me heerlijk om zo oppervlakkig met je mening om te kunnen gaan.

In dit geval heb je het direct over het verwijderen van een individu uit onze fantastische Westerse maatschappij waar dergelijke mensen niet in thuis horen. Wat moet er dan met een fundamentalistisch christen gebeuren die homo's met dieven vergelijkt en vrouwen geen leidinggevende rol in de maatchappij toestaan?

arnd
21-04-04, 09:26
Geplaatst door Tomas
Dat is heel wat anders dan je net schreef.

En dan nog: Een Nederlandse dominee mag gerust aanzetten tot haat jegens heaumeaus als hij zich kan beroepen op de vrijheid van religie. Een imam loopt de kans dat ie terug moet naar z'n woestijn.

Nederlandse dominees zetten niet aan tot haat tegen homo's.
Misschien zou je dit punt kunnen onderbouwen.
Mogelijk bedoel je dat homosexualiteit op basis van het christelijke geloof wordt afgewezen door een deel van de christelijke kerken. Dat is een ander punt.
Maar aanzetten tot haat en nog een stap verder opjagen om te doden is iets wat de hedendaags christelijke kerk wezensvreemd is.

taouanza
21-04-04, 09:28
Geplaatst door Vitesse
Volgens mij is aanzetten tot geweld tegen je echtgenote zwaar tegen de wet. Nederlandse mannen komen daarvoor in de bak, niet Nederlanders moeten kunnen worden uitgezet.


:haha:





:moe:

Tomas
21-04-04, 09:30
Geplaatst door arnd
Nederlandse dominees zetten niet aan tot haat tegen homo's.
Misschien zou je dit punt kunnen onderbouwen.
Mogelijk bedoel je dat homosexualiteit op basis van het christelijke geloof wordt afgewezen door een deel van de christelijke kerken. Dat is een ander punt.
Maar aanzetten tot haat en nog een stap verder opjagen om te doden is iets wat de hedendaags christelijke kerk wezensvreemd is.

El Moumni zei niks anders dan die Nederlandse dominee waarvan ik de naam kwijt ben. (Kwam niet genoeg ik het nieuws om z'n naam te onthouden blijkbaar)

Wat er in een willekeurig boekje staat kan niemand aangerekend worden, tot iemand zegt dat hij/zij dat ook zo ziet. Zo staan er ook vreselijke straffen in de Bijbel op sodomie, maar niet ieder christen wordt daarop aangekeken. Pas als ie zegt dat ie het ermee eens is, dan blijkt pas hoe achterlijk ie eigenlijk is.

Vitesse
21-04-04, 09:35
Hij is dus ook vrijgesproken Tomas! Leve de Nederlandse rechtsspraak !

Tomas
21-04-04, 09:37
Geplaatst door Vitesse
Hij is dus ook vrijgesproken Tomas! Leve de Nederlandse rechtsspraak !

Ja die koester ik.

Dat is dus heel wat anders dan jouw rechtstaat. tenzij je nu vind dat je wat te schreeuwerig reageerde net.

arnd
21-04-04, 09:39
Geplaatst door Tomas
El Moumni zei niks anders dan die Nederlandse dominee waarvan ik de naam kwijt ben. (Kwam niet genoeg ik het nieuws om z'n naam te onthouden blijkbaar)

Wat er in een willekeurig boekje staat kan niemand aangerekend worden, tot iemand zegt dat hij/zij dat ook zo ziet. Zo staan er ook vreselijke straffen in de Bijbel op sodomie, maar niet ieder christen wordt daarop aangekeken. Pas als ie zegt dat ie het ermee eens is, dan blijkt pas hoe achterlijk ie eigenlijk is.

Wat zit je nou loos te zwammen, man?

Wat El Moumni zei weet ik niet precies, maar wat er nu al verschillende keren uit moskeeen naar buiten is gekomen (over slachten van homo's, dat soort dingen, waarom die franse imam het land wordt uitgezet), dat zul je in de christelijke kerk gewoon niet tegenkomen.

De overeenkomst: moslim en christen wijzen homosexualiteit af.
Het cruciale verschil; De christen zegt, ik wijs het af, maar voor de verantwoordelijkheid en de gevolgen daarvan moet je zelf maar instaan. Ik hoor christelijke liefde t.o.v. je te betrachten net als naar ieder ander. Vervolgen, doodzwijgen of letterlijk doden in de christelijke kringen onwaar.
Verschillende imams preken blijkbaar (ook in het westen) van de daken dat je een homo met zijn hoofd naar beneden van het hoogste dak af mag gooien en m vervolgens fertig mag maken met stenen (zie andere topic hierover).

Maar als je de parallel nu perse wilt trekken kan ik je toch niet tegenhouden, maar iedereen weet dat er een levensgroot verschil in visie op homo's is tussen islam en christendom.

Vitesse
21-04-04, 09:51
Tomas je bent wat vreemd bezig. Ik zeg alleen dat buitenlanders die oproepen tot geweld het land uit mogen van mij.

Tomas
21-04-04, 09:52
Geplaatst door arnd
Wat zit je nou loos te zwammen, man?

Ik waardeer de bescheidenheid en liefde voor de medemens altijd zo in oprechte christenen.



Wat El Moumni zei weet ik niet precies, maar wat er nu al verschillende keren uit moskeeen naar buiten is gekomen (over slachten van homo's, dat soort dingen, waarom die franse imam het land wordt uitgezet), dat zul je in de christelijke kerk gewoon niet tegenkomen.


Als we naar de feiten kijken dan zien we dat wat de imam's en dominee's zeggen nauwelijks van elkaar verschild. Dat wat jij beweert over wat er naar buiten komt gaat altijd over wat er staat in boeken die aanwezig zijn in die moskeen. Nogmaals, in iedere kerk ligt de Bijbel met net zulke texten.


De overeenkomst: moslim en christen wijzen homosexualiteit af.
Het cruciale verschil; De christen zegt, ik wijs het af, maar voor de verantwoordelijkheid en de gevolgen daarvan moet je zelf maar instaan. Ik hoor christelijke liefde t.o.v. je te betrachten net als naar ieder ander. Vervolgen, doodzwijgen of letterlijk doden in de christelijke kringen onwaar.
Verschillende imams preken blijkbaar (ook in het westen) van de daken dat je een homo met zijn hoofd naar beneden van het hoogste dak af mag gooien en m vervolgens fertig mag maken met stenen (zie andere topic hierover).

Christenen en Moslims zijn inderdaad ongeveer even hypocriet. De geaardheid, het wezen van iemand afwijzen alsof het iets duivels slecht is en ondertussen schijnheilig zeggen dat daar niets mis mee is en dat God er wel een passende straf voor in petto heeft.

Dan heb je ook de echte christenen die gewoon ronduit durven uit te komen voor hun mening en homo's met dieven vergelijken. En je hebt moslims die het met een ziekte vergelijkt.

Jij ziet door je gekleurde bril alleen maar de gematigde christenen en de onverdraagzame moslims.

Mocht er sprake zijn dat Moslims over het algemeen homo-onvriendelijker zijn dan de schijnheilige christenen, dan komt dat omdat ze wat dit betreft en andere zaken een jaar of 30 achterlopen.


Maar als je de parallel nu perse wilt trekken kan ik je toch niet tegenhouden, maar iedereen weet dat er een levensgroot verschil in visie op homo's is tussen islam en christendom.

Iedereen ziet dat jij graag wil dat er en groot verschil is. Met als enige reden om je eigen religie als beter voor te doen. Maar in wezen is er geen enkel verschil. Allemaal verkooppraat.

Tomas
21-04-04, 09:54
Geplaatst door Vitesse
Tomas je bent wat vreemd bezig. Ik zeg alleen dat buitenlanders die oproepen tot geweld het land uit mogen van mij.

Ja, jongen ik weet het. Je zegt eigenlijk helemaal niet veel.

Vitesse
21-04-04, 10:06
Ja, jongen ik weet het. Je zegt eigenlijk helemaal niet veel.

Ben een man van weinig woorden :D

arnd
21-04-04, 10:10
Geplaatst door Tomas
Ik waardeer de bescheidenheid en liefde voor de medemens altijd zo in oprechte christenen.


:D Ik waardeer dat je niet selectief bent in het voor je karretje spannen van christelijk gedrag



Als we naar de feiten kijken dan zien we dat wat de imam's en dominee's zeggen nauwelijks van elkaar verschild. Dat wat jij beweert over wat er naar buiten komt gaat altijd over wat er staat in boeken die aanwezig zijn in die moskeen. Nogmaals, in iedere kerk ligt de Bijbel met net zulke texten.


Jij stelt het opnieuw.
Ik stel opnieuw van niet.

Dus onderbouw maar.



Christenen en Moslims zijn inderdaad ongeveer even[B] hypocriet . De geaardheid, het wezen van iemand afwijzen alsof het iets duivels slecht is en ondertussen schijnheilig zeggen dat daar niets mis mee is en dat God er wel een passende straf voor in petto heeft.


Ik neem aan dat het weinig zin heeft hier op in te gaan? :rolleyes:



Dan heb je ook de echte christenen die gewoon ronduit durven uit te komen voor hun mening en homo's met dieven vergelijken. En je hebt moslims die het met een ziekte vergelijkt.


Dat was de discussie Van Dijke. Die heb je dus niet goed gevolgd. En bovendien een eenmalige uitspraak gemaakt in een andere context. Dus nutteloos in deze discussie.



Jij ziet door je gekleurde bril alleen maar de gematigde christenen en de onverdraagzame moslims.


Oké :rolleyes:



Mocht er sprake zijn dat Moslims over het algemeen homo-onvriendelijker zijn dan de schijnheilige christenen, dan komt dat omdat ze wat dit betreft en andere zaken een jaar of 30 achterlopen.


Prima :)



Iedereen ziet dat jij graag wil dat er en groot verschil is. Met als enige reden om je eigen religie als beter voor te doen. Maar in wezen is er geen enkel verschil. Allemaal verkooppraat.

Ik voel me zo begrepen door je. Je peilt precies mijn diepere drijfveren..... :rolleyes:

Ik stel voor dat we deze discussie stoppen, de argumenten gaan ontbreken bij je.

Daviddavid
21-04-04, 10:12
Geplaatst door arnd
Wat zit je nou loos te zwammen, man?



Maar als je de parallel nu perse wilt trekken kan ik je toch niet tegenhouden, maar iedereen weet dat er een levensgroot verschil in visie op homo's is tussen islam en christendom.


Bullshit.

De visie is in vrijwel alle religies even verschrikkelijk. Dat het in de praktijk anders uitpakt, met name in het westen, is geen verdienste van de chistelijke kerk, maar komt omdat de christelijke kerk niet zoveel macht meer heeft. En omwille van de pr een andere toontje moet aanslaan.

Tomas
21-04-04, 10:13
Geplaatst door arnd

Ik stel voor dat we deze discussie stoppen, de argumenten gaan ontbreken bij je.

:haha: :haha:

mark61
21-04-04, 11:55
Geplaatst door arnd
Ik stel voor dat we deze discussie stoppen, de argumenten gaan ontbreken bij je.

Voor de neutrale toeschouwer lijkt het er toch meer op dat jij geen weerwoord meer hebt tegen Tomas' argumenten.

arnd
21-04-04, 11:57
Geplaatst door mark61
Voor de neutrale toeschouwer lijkt het er toch meer op dat jij geen weerwoord meer hebt tegen Tomas' argumenten.

a. de vraag is natuurlijk of jij neutraal bent
b. blijkbaar verschillen onze meningen; ik ontken een niet onderbouwde stelling. Lees maar terug.

Tomas
21-04-04, 12:08
Geplaatst door arnd
a. de vraag is natuurlijk of jij neutraal bent
b. blijkbaar verschillen onze meningen; ik ontken een niet onderbouwde stelling. Lees maar terug.

Mark61 is neutraal, dat weet ik toevallig.

mark61
21-04-04, 12:09
Geplaatst door Tomas
Mark61 is neutraal, dat weet ik toevallig.

:hihi:

Mark
21-04-04, 12:12
Ik moet Tomas gelijk geven hier:

Gelovigen die homo's accepteren gaan tegen de wil van god in en gaan samen met mij naar de hel.

:student:

Zwarte Schaap
21-04-04, 14:19
Geplaatst door arnd
Wat zit je nou loos te zwammen, man?

Wat El Moumni zei weet ik niet precies , maar wat er nu al verschillende keren uit moskeeen naar buiten is gekomen (over slachten van homo's, dat soort dingen, waarom die franse imam het land wordt uitgezet), dat zul je in de christelijke kerk gewoon niet tegenkomen.

De overeenkomst: moslim en christen wijzen homosexualiteit af.
Het cruciale verschil; De christen zegt, ik wijs het af, maar voor de verantwoordelijkheid en de gevolgen daarvan moet je zelf maar instaan. Ik hoor christelijke liefde t.o.v. je te betrachten net als naar ieder ander. Vervolgen, doodzwijgen of letterlijk doden in de christelijke kringen onwaar.
Verschillende imams preken blijkbaar (ook in het westen) van de daken dat je een homo met zijn hoofd naar beneden van het hoogste dak af mag gooien en m vervolgens fertig mag maken met stenen (zie andere topic hierover).

Maar als je de parallel nu perse wilt trekken kan ik je toch niet tegenhouden, maar iedereen weet dat er een levensgroot verschil in visie op homo's is tussen islam en christendom.

Wat heeft El Mouni gezegd over homosexualiteit nadat ze van Nova hem gingen interviewen?





NOVA: Imam, wat zegt de koran letterlijk over homoseksualiteit?

Tolk: Imam, wat zegt de koran over homoseksualiteit?

Khalil El-Moumni: In de naam van God de Barmhartige, de Erbarmer. Wat de islam over homoseksualiteit zegt, is bij alle moslims bekend. Het is een zonde. De koran vertelt ons dat die daad voor het eerst door Lot's volk is gepleegd. Nooit eerder. Zo staat 't in de koran. God zegt in de koran: Lot zei tegen zijn volk: "Jullie plegen een gruweldaad die geen ander voor jullie heeft gepleegd". Niemand had eerder zo'n daad gepleegd. Pas bij Lot's volk kwam die aan het licht. God vernietigde hen en hun dorp waarvan Hij niets overliet. God wijst naar het verhaal van Lot's volk in vele hoofdstukken van de koran als een waarschuwing aan de moslims om afstand te nemen van dat gevaarlijke verschijnsel. Want dat verschijnsel is strijdig met de waardigheid van de mens die door God is geëerd en verheven boven vele andere schepselen. God eerde de mens door hem verstand te schenken en een zuivere natuur. Hij sierde hem ook met kennis. Hij mag dus niet van die zuivere natuur afwijken. Als hij toch afwijkt, dan is er behandeling nodig. Zo beveelt de islam om dat verschijnsel voorgoed te laten verdwijnen. Om die reden werden we onlangs in Nederland verrast bij de aankondiging van een beslissing die homoseksualiteit officieel en wettig toestaat, want het is een parlementair besluit. Dat hoorde ik van anderen, want ik lees geen Nederlands. Maar ik zag het bevestigd op internet. Daar vertelt een mevrouw, dr. Nadia, waar het om gaat. En ze legt uit dat die wetten die net zijn aangenomen, dus die Nederlandse wetgeving, voortkomen uit de wens om alles wat zondig is toe te staan. Alles wat de almachtige God heeft verboden.

NOVA: Kan de islam zich aanpassen aan de Nederlandse mentaliteit?

Tolk: Hij vraagt of de islam gehoor geeft aan de Nederlandse eisen en geloofsovertuiging.

Khalil El-Moumni: Wat bedoelt hij?

Tolk: Denk bijvoorbeeld aan de cultuur en tradities.

Khalil El-Moumni: De islam gebiedt ons te integreren in elke samenleving als 't maar niet strijdig is met onze godsdienst, cultuur en moraal. Ik zie de integratie wel zitten als 't gaat om wetenschap, studie en werk, om goede daden en de bestrijding van het kwaad in de samenleving. Homoseksualiteit is schadelijk voor de samenleving in het algemeen en in het bijzonder voor de Nederlanders, vind ik. Als dat verschijnsel zich onder de jeugd verspreidt, zowel onder jongens als meisjes, dan zal dat tot uitsterven leiden. Zover ik weet, zijn er in Nederland meer ouderen dan jongeren. Als straks de ouderen niet meer actief zijn in de voortplanting en in het baren van kinderen, wie maken er dan kinderen als mannen onderling trouwen en vrouwen ook? Dus, het Nederlandse parlement heeft Nederland tot de dood veroordeeld.

NOVA: Is Nederland in uw ogen bijna gelijk aan Sodom en Gomorra? Je hebt hoeren, homo's, drugs; alles mag hier in Nederland. Is dat voor een islamiet niet om gek van te worden?

Tolk: Hij zegt dat Nederland door zijn democratie het groene licht heeft gegeven om te genieten van alles wat in de islam verboden is, zowel mannelijke en vrouwelijke homoseksualiteit, prostitutie en drugsgebruik. Is Nederland door z'n democratie een land van ongebreidelde vrijheid?

Khalil El-Moumni: Democratie betekent niet dat alles maar mag. Dat je alles mag doen. Vrijheid wil niet zeggen dat alles mag, ook het verbodene. Je vrijheid eindigt daar waar je aan de vrijheid van anderen komt. Homoseksualiteit blijft niet beperkt tot de mensen die deze ziekte hebben maar kan zich verspreiden. De Nederlandse samenleving in multicultureel. Als die ziekte zich verspreidt, kan iedereen besmet raken. Daar zijn we bang voor. Als het bij een groep blijft, kunnen we die behandelen en opvoeden zodat ze niet wanhopen, en weer op het rechte pad komen. Zo komt er een einde aan die afwijking die indruist tegen de natuur. Tegen de menselijke natuur. God heeft ons niet zo geschapen.

NOVA: Een aantal moslimjongeren gebruikt grof geweld tegen homoseksuelen. Wat vindt u daarvan?

Tolk: Een belangrijke vraag: hij zegt dat veel moslimjongeren geweld plegen tegen homoseksuelen. Verbiedt de islam agressie tegen homoseksuelen?

Khalil El-Moumni: De islam verbiedt agressie tegen wie dan ook, ongeacht z'n omstandigheden en de ziekte die hij heeft. De islam gebiedt ons zo iemand te behoeden voor het gevaar: of dat nu homoseksualiteit, overspel, alcoholisme of drugsgebruik is. We mogen zo iemand niet doden. Het is niet aan 't individu om te straffen Het is aan de rechter om de wetten volgens de koran toe te passen. De islam accepteert in het strafrecht geen anarchie. Als iemand aan welke ziekte dan ook lijdt, zoals de afwijking die we noemden, 'n drugsverslaving of 'n andere ziekte, dan beveelt de islam dat we hem naar de genezing voeren en hem redden. Hij is toch een van ons, en de ziekte mag zich niet verspreiden. Want alles wat goed of slecht is hier, raakt ook ons. Als er iets goed is, profiteren we ervan. Als iets slecht is, schaadt het ons. Dat wensen we Nederland niet toe.

Wat zegt de Bijbel hierover?



Leviticus 18:22
Bij een manspersoon zult gij niet liggen met vrouwelijke bijligging; dit is een gruwel.

Leviticus 20:13
Wanneer ook een man bij een manspersoon zal gelegen hebben, met vrouwelijke bijligging, zij hebben beiden een gruwel gedaan; zij zullen zekerlijk gedood worden; hun bloed is op hen!

Vitesse
21-04-04, 14:55
Zwart Schaap dat is nu juist datgeen waar veel ongelovigen in het verleden hard tegen geprotesteert hebben, en juist mede door al die protesten hoor je domino's dit soort rare zaken niet meer vertellen. En als zij dit soort zaken toch hardop in de media zegt, dan valt Nederland over hem heen, vrouwelijke domino's zullen dit in ieder geval niet roepen.

Zwarte Schaap
21-04-04, 15:12
Geplaatst door Vitesse
Zwart Schaap dat is nu juist datgeen waar veel ongelovigen in het verleden hard tegen geprotesteert hebben, en juist mede door al die protesten hoor je domino's dit soort rare zaken niet meer vertellen. En als zij dit soort zaken toch hardop in de media zegt, dan valt Nederland over hem heen, vrouwelijke domino's zullen dit in ieder geval niet roepen. Doe niet zo hypocriet er zijn zat uitspraken van christenen daarover. Daarbij is de mening van El moumni vele malen genuanceerder. Ook niet-Christenen kunnen er wat van.

Verder heeft El Moumni niet de media opgezocht, maar de media heeft hem opgezocht. Het stukje waar ze hem vroegen over geweld tegen homo's hebben ze trouwens niet uitgezonden. Dat is het hele hypocriete eieren eten. Ik verafschuw dergelijke mediapraktijken.

Nova heeft in het kader van homosexualiteit en geweld een mening willen hebben van de Imam en hem daarom opgezocht. Mijn vraag is waarom zenden ze dat stukje dan niet uit? Juist datgene waar hij nadrukkelijk zegt dat agressie ongeoorloofd is en dat het de taak van een rechter is om daar over te oordelen.



NOVA: Een aantal moslimjongeren gebruikt grof geweld tegen homoseksuelen. Wat vindt u daarvan?

Tolk: Een belangrijke vraag: hij zegt dat veel moslimjongeren geweld plegen tegen homoseksuelen. Verbiedt de islam agressie tegen homoseksuelen?

Khalil El-Moumni: De islam verbiedt agressie tegen wie dan ook , ongeacht z'n omstandigheden en de ziekte die hij heeft. De islam gebiedt ons zo iemand te behoeden voor het gevaar: of dat nu homoseksualiteit, overspel, alcoholisme of drugsgebruik is. We mogen zo iemand niet doden. Het is niet aan 't individu om te straffen Het is aan de rechter om de wetten volgens de koran toe te passen. De islam accepteert in het strafrecht geen anarchie. Als iemand aan welke ziekte dan ook lijdt, zoals de afwijking die we noemden, 'n drugsverslaving of 'n andere ziekte, dan beveelt de islam dat we hem naar de genezing voeren en hem redden. Hij is toch een van ons, en de ziekte mag zich niet verspreiden. Want alles wat goed of slecht is hier, raakt ook ons. Als er iets goed is, profiteren we ervan. Als iets slecht is, schaadt het ons. Dat wensen we Nederland niet toe.

Tomas
21-04-04, 15:16
Geplaatst door Zwarte Schaap
Khalil El-Moumni: De islam verbiedt agressie tegen wie dan ook, ongeacht z'n omstandigheden en de ziekte die hij heeft. De islam gebiedt ons zo iemand te behoeden voor het gevaar: of dat nu homoseksualiteit, overspel, alcoholisme of drugsgebruik is. We mogen zo iemand niet doden. Het is niet aan 't individu om te straffen Het is aan de rechter om de wetten volgens de koran toe te passen. De islam accepteert in het strafrecht geen anarchie. Als iemand aan welke ziekte dan ook lijdt, zoals de afwijking die we noemden, 'n drugsverslaving of 'n andere ziekte, dan beveelt de islam dat we hem naar de genezing voeren en hem redden. Hij is toch een van ons, en de ziekte mag zich niet verspreiden. Want alles wat goed of slecht is hier, raakt ook ons. Als er iets goed is, profiteren we ervan. Als iets slecht is, schaadt het ons. Dat wensen we Nederland niet toe.

Wat denkt een Moslim nou na het lezen van dit stukje wat hij met een homo moet doen, Schaap?

Zwarte Schaap
21-04-04, 15:21
Geplaatst door Tomas
Wat denkt een Moslim nou na het lezen van dit stukje wat hij met een homo moet doen, Schaap? Ik kan alleen voor mezelf spreken.

Ik mag geen agressie tegen de homosexueel plegen.

Tomas
21-04-04, 15:23
Geplaatst door Zwarte Schaap
Ik kan alleen voor mezelf spreken.

Ik mag geen agressie tegen de homosexueel plegen.

Meer niet?

Dutchguy
21-04-04, 15:25
"Zo iemand mogen wij niet doden".

Gof, tof!!! Helemaal te gek en bedankt El Moumni!!!
Keigaaf hoor!!!

:moe:

Vitesse
21-04-04, 15:26
Doe niet zo hypocriet er zijn zat uitspraken van christenen daarover. Daarbij is de mening van El moumni vele malen genuanceerder. Ook niet-Christenen kunnen er wat van.

Ik ben niet hypocriet ZS, ik zeg juist dat we/ik in het verleden zeer hard gestreden hebben tegen dit soort domino's. En als er weer zo iemand opstaat, dan strijd ik er weer tegen, net zoals ik dat tegen orthodoxe mohammedanen zal blijven doen die dit soort meningen omarmen.