PDA

Bekijk Volledige Versie : Supporters bestormen massaal veld na benefietduel



ZbaqZbaq
21-04-04, 22:29
Supporters bestormen massaal veld na benefietduel
AMSTERDAM - Enkele honderden Marokkaanse voetbalsupporters hebben woensdagavond het veld van de ArenA bestormd na afloop van het duel tussen Ajax en de Marocprofs, een verzameling in Nederland voetballende Marokkanen. De Marokkanen lieten zich, ook na diverse aanmaningen, niet van het veld sturen. Reclameborden, cornervlaggen en diverse andere attributen werden vernield.
Na een oproep van de Amsterdamse wethouder Ahmed Aboutaleb, van Marokkaanse afkomst, verlieten de fans na ongeveer een kwartier rustig het veld. Zowel de politie als Ajax benadrukten dat er zich geen ernstige feiten hebben voorgedaan. Marokkanen vieren een overwinning wel vaker op het veld. Ook na interlands komen vaak veel supporters van de tribunes om op de grasmat te feesten.

ZbaqZbaq
21-04-04, 22:31
Marocprofs zorgen voor feestje in ArenA
AMSTERDAM - Enkele dagen nadat Ronald Koeman in een emotionele speech opriep voetbal toch vooral als een feest te ervaren, werd het woensdag ook daadwerkelijk feest in de ArenA. Hoewel de aanleiding meer dan triest was, maakte een bonte verzameling Marokkaanse professionals van de benefietwedstrijd tegen Ajax een echt voetbalfestijn.

De doelpunten van de Marocprofs, die met 3-2 wonnen, werden door de bijna 20.000 voornamelijk Marokkaanse toeschouwers ontvangen of zojuist een wereldkampioenschap was gewonnen.

Twee maanden geleden werd het Rif-gebergte in Marokko getroffen door een verwoestende aardbeving. Liefst 629 mensen vonden de dood door de ramp. De in Nederland spelende Marokkanen voelden zich verplicht om iets te doen en verzochten Ajax om een benefietwedstrijd.

Dat duel werd woensdagavond gespeeld. De ArenA was niet uitverkocht, maar de aanwezige voetbalfans zorgden voor heel wat meer sfeer en geluid dan het stadion van Ajax normaal gewend is.

De Marocprofs, een verzameling in Nederland voetballende Marokkanen, werden woensdag aangevuld met enkele 'buitenlanders'. Zo kwam Oussef Mokhtari over van het nietige Duitse clubje Burghausen. Toch was het juist Mokhtari die uitzinnig werd verwelkomd in Nederland. De aanvaller leidde zijn land op de Afrika Cup naar de finale en werd topscorer met vier doelpunten.

De stichting die de wedstrijd organiseerde, wil dat het duel een jaarlijks terugkerend evenement wordt. Niet alleen om de vaderlandse Marokkanen bij elkaar te brengen, maar ook om de intergratie te bevorderen.

Woensdagavond was juist dat een smet op het duel. Buiten de uitzinnige Marokkanen, waren er bijna geen Nederlandse toeschouwers in de Arena. " Jammer", sprak ook organisator Mohammed Sinouh. "Ik had toch wel gedacht dat de F-side vol zou zitten."

Na een sfeervolle avond, waarin vooral de Marokkanen zich voetballend vaak van hun beste kant lieten zien, kreeg de uiteindelijke opbrengst de meeste bijval. De voorlopige tussenstand was woensdagavond 201.000 euro. Waarschijnlijk wordt nog meer geld opgehaald omdat er onder andere een single is uitgebracht, waarvan de opbrengst naar de slachtoffers van de ramp gaat.

observer
21-04-04, 22:51
Reclameborden, cornervlaggen en diverse andere attributen werden vernield. toch zonde, om zo'n wedstrijd daarmee aftesluiten

volgende keer zegt men ga maar ergens anders

of komt er een benifiet om de schade te betalen?

ZbaqZbaq
21-04-04, 22:57
Wees blij dat ze niet geintegreerd zijn....

anders hadden ze een speler gemolesteerd,

Onno26
21-04-04, 22:58
Wees blij dat ze niet geintegreerd zijn.... anders hadden ze een speler gemolesteerd,

:lole:

DEMOcraat
21-04-04, 23:46
ik wist niet dat er ook marokkaanse holigans waren..
geef ze de volgende keer geen stadionverbod maar een stadsverbod...

feestbedervers...

nl-x
22-04-04, 00:11
Geplaatst door ZbaqZbaq
Wees blij dat ze niet geintegreerd zijn....

anders hadden ze een speler gemolesteerd,
Hij's fijn :P




Wel jammer... Politie benadrukt dat er geen ernstige feiten waren. Ajax benadrukt dat er geen ernstige feiten waren. Maar de media... De media moet er weer eens anders over denken. :terrorist

sous
22-04-04, 01:27
ach dat zijn we nu wel aan gewend dat de media als het om marokanen gaat overdrijft!ze proberen bewust onze naam te verpesten,maar wat kan je er aan doen?niks!!ze hebben niet eens respect voor hun koningshuis laatstaan voor ons!en daarom maak ik mezelf niet meer boos over hun en helemaal nuet nu onze jongens van ajax hebben gewonen :fpuh:

TFOE
22-04-04, 01:39
Geplaatst door ZbaqZbaq
De voorlopige tussenstand was woensdagavond 201.000 euro.

:duim:

Jehan
22-04-04, 08:28
Geplaatst door sous
ach dat zijn we nu wel aan gewend dat de media als het om marokanen gaat overdrijft!ze proberen bewust onze naam te verpesten,maar wat kan je er aan doen?niks!!ze hebben niet eens respect voor hun koningshuis laatstaan voor ons!en daarom maak ik mezelf niet meer boos over hun en helemaal nuet nu onze jongens van ajax hebben gewonen :fpuh:
Overdrijven? Als je op de foto bij het artikel klikt weet je genoeg

http://www.telegraaf.nl/telesport/article9880921.ece?

(kan hem hier niet plaatsen)

Vitesse
22-04-04, 08:32
Op de radio hoorde ik dat veel vernield werd op het veld, op de foto is duidelijk te zien dat deze M jongeren o.a. aan een doel hingen en er erg hard aan trokken.

Dit is niet de manier van integreren waar ik blij mee ben ZbaqZbaq!

freya
22-04-04, 11:58
Geplaatst door Vitesse
Op de radio hoorde ik dat veel vernield werd op het veld, op de foto is duidelijk te zien dat deze M jongeren o.a. aan een doel hingen en er erg hard aan trokken.

Dit is niet de manier van integreren waar ik blij mee ben ZbaqZbaq!

En hoeveel schade wordt er normaal gesproken door hooligans buiten het stadion aangericht?

Ik herinner mij ook beelden van hele hekwerken die in stadions worden omgetrokken.

Om over gemolesteerde spelers maar niet te spreken :moe:

R@shid
22-04-04, 12:02
Geplaatst door freya
En hoeveel schade wordt er normaal gesproken door hooligans buiten het stadion aangericht?

Ik herinner mij ook beelden van hele hekwerken die in stadions worden omgetrokken.

Om over gemolesteerde spelers maar niet te spreken :moe:
Gaan we er weer een leuk wedstrijdje vingertje wijzen van maken? :mrt2:

Vitesse
22-04-04, 12:02
En hoeveel schade wordt er normaal gesproken door hooligans buiten het stadion aangericht?

Freya wat wil je hiermee zeggen? Dat dit wel meevalt, dat we er niets van moeten zeggen?

ALLE voetbal vandalisme is moet aangepakt worden. Dit was een herdenkings en fundraising t.a.v. de aardbeving, dan ga je toch niet rellen?

ZbaqZbaq
22-04-04, 12:05
Geplaatst door Vitesse


Dit is niet de manier van integreren waar ik blij mee ben ZbaqZbaq!

het is ook nooit goed...

wat wil je nou ? wel integreren of niet integreren ?

R@shid
22-04-04, 12:09
Geplaatst door ZbaqZbaq
het is ook nooit goed...

wat wil je nou ? wel integreren of niet integreren ?
Als je dat soort dingen nou ook eens in de media roept krijgt de AEL misschien weer eens wat aandacht. Het lijkt wel of jullie op sterven na dood zijn, de website is ook al niet meer wat het geweest is.

Vitesse
22-04-04, 12:10
ZbaqZbaq straks gaan ze nog met de Israelische vlag zwaaien bij wedstrijden van Ajax. Dan ben ik het met je eens.

vlegeltje
22-04-04, 12:28
Geplaatst door Vitesse
ZbaqZbaq straks gaan ze nog met de Israelische vlag zwaaien bij wedstrijden van Ajax. Dan ben ik het met je eens.

"Vitesse", dat is toch dat kut-klupje uit ernhem die gaan degraderen met dat failliete stadion van hun. :maf2:

Vitesse
22-04-04, 13:01
Vlegeltje ken je niet meer betekenissen van het woord 'vitesse'?

mark61
22-04-04, 13:01
Geplaatst door vlegeltje
"Vitesse", dat is toch dat kut-klupje uit ernhem die gaan degraderen met dat failliete stadion van hun. :maf2:

NEC. nek nek nek.

TFOE
22-04-04, 13:45
:aanwal: Stelletje zeikerds.........
Het was n benefiet wedstrijd en er is veel geld ingezameld maar jullie zitten enkel maar te zeuren over vandalisme en de media en bla bla bla.......

Vitesse
22-04-04, 15:06
Bijna een kwart miljoen euro, dat is natuurlijk een mooie opbrengst.

mark61
22-04-04, 15:14
Geplaatst door Jehan
Overdrijven? Als je op de foto bij het artikel klikt weet je genoeg

http://www.telegraaf.nl/telesport/article9880921.ece?

(kan hem hier niet plaatsen)

Ik ben diep onder de indruk van het vandalistische gehalte. Ik zie een paar mensen op het doel klimmen. Wel lees ik:

Al zal ook hij vrezen, dat door het gedrag van de fans, dit de eerste en laatste keer is, dat Ajax en de ArenA belangeloos hun medewerking toezegden.

Hier wordt hem dus iets in de mond gelegd dat hij niet gezegd heeft. Min.

mark61
22-04-04, 15:15
Geplaatst door Vitesse
Bijna een kwart miljoen euro, dat is natuurlijk een mooie opbrengst.

Das ongeveer 1 euro per Maroc. Zoiets als wanneer NL 16 miljoen doneert. Wanneer was dat voor t laatst?

Couscousje
22-04-04, 16:07
Mijn God, wat een oeverloos gemierenneuk.

Kom op, zeg!

De Telegraaf staat naar mijn weten bekend om de uitermate "opmerkelijke" berichtgeving. Dat de supporters het veld bestormen, daar is toch niets mis mee? Volgens mij wordt er doorgaans veel meer vernield door Nederlandse supporters.

Cc

Julien
22-04-04, 17:01
Geplaatst door nl-x
Hij's fijn :P




Wel jammer... Politie benadrukt dat er geen ernstige feiten waren. Ajax benadrukt dat er geen ernstige feiten waren. Maar de media... De media moet er weer eens anders over denken. :terrorist

Ach blaim the media. Het is altijd weer de schuld van de media he :rolleyes:

Dat Marokkaanse jongeren zelfs tijdens een georganiseerde benefietwedstrijd voor hun eigen familie in Marokko moeten rellen, is toch een verschrikkelijke schande.

ik zou me kapotschamen als ik Marokkaan was.

mrz
22-04-04, 17:33
Lol, couscousje die klaagt over de media, huh???
Dacht eerst 1-0 voor nederland in mijn afwezigheid maar 3-2 makes more sense maybe ja.
Erm... Schamen, lol, nederlanders zijn jalours dat ze daarmee gestopt zijn en durven dat niet toe te geven lijkt me meer.

Ik zou me schamen als ik een opmerking maakte over een homo met het hoofd naar beneden van een balkon afgooien maargoed da's weer wat anders. :o